*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Miekin uudestaan: Santzuu ja Zuza onnea ihanista pikkusista!:heart::flower:

Tänään leivon, miehenkin häädän pois jaloista!
-Porkkanakakkua
-Suklaa-appelsiinimuffineja
-Suklaakeksejä
-Kasvispiirakkaa
-Kinkku-aurajuustopyöröjä

Nuo jos tungen pakkaseen, niin saan tämän raskauden myötä menetetyt kilot pian jo takaisin :LOL:

Nippa ja Pavel 35+4

Muoks: Särö, niin mie oon joutunu tosiaan ainaki noiden insuliinien myötä tiukkaan syyniin ja kun on havaittu että vauva on iso. Kai se on niin, että jos ei ne sokerit oikeesti heitä, niin ei sitten syynätä niin tarkkaan? Mut hyvä tavaton, luulis että ainakin yks kokoarvio olis, ettei vauvat liian isoiksi kasva -tai toisaalta oo muuta häikkää, voihan ne sokerivauvat olla liian pieniäkin. Miullahan nimittäin vauvan koon takia ja insuliinien vuoksi käynnistetään synnytys jo pian ennen LA.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: dania87 ja pepper83
Onnea Zuzalle, pienen prinsessan äidille ja Sanzulle pienen pojan äidille!

Voisin jo vaihtaa mahan pieneen tuhisevaan kääröön. Kääröä voisi muutkin hoitaa. Onneksi loppusuoralla ollaan.

Lexiina ja Nuppu 32+6
 
Santzuulle paljon onnea pojasta !!! En ole minäkään tosin nähnyt uutista...:flower: Jo neljäs vauva meidän pinossa, vaikka ollaan vasta helmikuun alussa.

Tänään kävin synnytystapa-arviossa. Vauvan painoarvio oli 2,5 - 2,6 kg eli samoihin lukemiin menisi esikoisen kanssa. Vauva teki myös jotain hengitysharjoituksia ultran aikana, joka viittasi siihen, että keuhkot ovat kehittyneet hyvin ja vauva voi hyvin. =) Parin yön takaiset kipeet supparit ei ollu avannu viel paikkoja yhtään. Ehkä vähän oli pehmenny paikat. Hemogobiini oli tippunu 107, mutta johtu varmasti siitä, että ruokaa ei oo tehny suppareitten jälkeen mieli yhtään. Pitäs alkaa syömään.

Vaikka lääkäri sanoi, että vauva voi jo syntyä, jos on syntyäkseen, niin meillä on perheessä vesirokkoa. Vauva saisi tosiaan odottaa sinne rv 38 ennen kuin alkaa tulla tosissaan ulos. En haluaisi ottaa riskiä, että vauva kotiutuu vesirokon keskelle. :| En tiedä, kuinka hyvä suoja minusta on imetyksen kautta, ja siitä, että itse olen sen sairastanut.

Meillä neuvolatäti kyselee aika paljon. Yleensä neuvolassa menee 45 minuuttia. Täti on sama kuin esikoisella, ja kun on pieni paikkakunta, niin ehkä täällä ei ole niin liukuhihnameininkiä.

Jaksaisinpa minäkin leipoa pakkaseen. Mutta kun en ole yhtään leipojaihmisiä. Ristiäisiinkin meinaan ostaa tarjottavat konditoriosta tai vastaavasta. Sunnuntaina tuli tosin leivottua sämpylöitä esikoisen kanssa. Hän tykkäisi kyllä leipoa kovasti.

SMV78 ja tyttö rv 36+2
 
Zuzalle onnea pienestä prinsessasta! :flower:

Ja Santzuulle onnea pienestä prinssistä! :flower:

Tosin en mäkään sitä viestiä ole nähnyt mutta onnea silti :) Onpas syntynytkin jo paljon maaliskuisia ja helmikuu ei ole vielä edes puolessa välissä :) Kukakohan on seuraava :rolleyes: no sen tieden etten se ainakaan ole minä :) sellainen tunne on nimittäin että yli la:n mennään,vaikka supistellut onkin jo kauaaaan muttei ne mitään tuhoja ole tehneet :) No 3 viikkoa ja sitten alan yrittää häätää tätä pienokaista, vaikka en usko että siitä apua on mutta yrittäähän aina saa :D

Katjuliisa ja neljäsnapero 34+1 (eilen poksui POKSPOKS) :)
 
Mitä mitä mitä, onko sanzuukin jo synnyttänyt?!?! Johan näitä vauvoja on alkanut sadella. :)

Paljon, paljon onnea santzuulle pienestä pojasta ja Zuzalle pienestä tytöstä!! :flower:

Mäkin tosiaan yritin käydä täällä aamulla, mutta sivusto ei auennut. Mitä lienee teknisiä ongelmia...

Nippa, saaks tulla kylään??!! :D Kuulostaa herrrkulliselta, mitä oot ajatellut tänään leipoa! :p Tossa onkin aika paljon puuhaa päiväksi.

Niittyvilla, ihania uutisia olit saanut. Hyvä että pystyt nyt huokaisemaan helpotuksesta.

SMV78 sullakin oli hyviä uutisia synnytystapa-arviosta. Onnea niistä!

Neuvolassa mulla on kaksi eri tätiä, jotka tekee vuoroviikoin töitä. Molemmat on ihan jees. Toinen on kyllä aika paljon hätäsempi, ei niinkään kuuntele mun vastauksia jos kysyy vointia ym. Sen luona musta on myös tuntunut, että se haluaa vaan mitata äkkiä jutut ja odottaa sitten malttamattomana että lähden. Toinen taas ottaa kovin vakavasti esim. unettomuusongelmani ja haluaa niistä puhua jopa niin paljon että mulle riittäis jo. :D Tän th:n luona oon kyllä aina tuntenut, että se välittää siitä mitä oikeesti kuuluu. Käynnit saattaa venähtää tunninkin mittaisiksi, vaikkei mitään ihmeempiä oliskaan. Onneksi mulla on nyt viimeisimmät käynnit olleetkin sen luona, ja seuraava on myös. Sitten kun alkaa käyntejä olla viikon välein, niin pakostikin on välillä sen hätäsemmän vuoro. Mutta ihan kiva "täti" sekin on.

(.) Mikähän on kun vaaka näytti taas -500g eilisestä. :confused: Vaikka olen syönyt ihan normaalisti (eli paljon!), eikä turvotuksetkaan oo tuntunu lähteneen. No, ehkä sitä sit saa pitää yhden ylimääräisen herkkupäivän tällä viikolla?! :LOL:

Olikohan mulla muuta... Eipä kai. Ensi kertaan taas naiset, mukavaa päivää! :)

Nanna 33+1
 
Uteliaana kävin miekin lukemassa helmikuisia ja vierailuista. Aloin sitten hätäsenä ettii meidän sairaalan vierailuaikoja mutta en vielä ole löytänyt, toivon vaan että on rajoitettu... Savonlinnan synnytysyksikkö on pienentynyt viime vierailuni jälkeen 5 vuotta sitten, nyt ei kuulemma ole enää yleisiä tiloja missä voisi ottaa vieraita vastaan ja huoneet on ahtaita, ei mahdu vaippaa vaihtamaan jos toverilla on vieraita jne.. Olen siis kuuullut, en tiedä kun en ole käynyt muutosten jälkeen :) Perhehuonetta ei myöskään enää ole. *ituttaa jotenkin valmiiks jo mennä sinne jos taso on huonontunut paljon.. Toivon todella että pääsen nopeasti kotiin.

Vieraat otan kotona vastaan kunhan ollaan itse toivuttu. En aio leipoa vartavasten mitään tai laittaa, vierata saavat itse tuoda mukanaan jos haluavat kahvileipää. Oonko vähän itsekeskeinen, myönnän :) Mie en vaan jaksa :D!?!?! :D
Pitääkin ohjeistaa miestä vielä kerran että ei vieraita sit laitokselle, meinaan viimekskin univelkaisena mie nukuin päivällä kun siellä oli käyny vieraita kattoo vauvaa, ja tosiaan sen kaavun kanssa yläpuoli on koko ajan maidossa ja alapuoli veressä niin ei kiitos pällistelijöitä ympärille, ja toivon ettei vierustoverillakaan ole sukukokousta :D Tosiaan se toivonmukaan, jos hyvin käy on vaan 1-3 päivän vierailu ja sen onkin sit viiminen kerta! :)

35+3
 
Ja taas vauvoja!! Ihanaa!

Onnea zuza pienestä prinsessasta ja sanzuulle pienestä prinssistä :flower:

Tosiaan mullakin sanzuun viesti on hävinnyt ja muutenkin muutaman tunnin viestikatko näyttäisi olleen eilen illan ja tämän aamun välillä.

Täälläkin oli tuossa sunnuntai-iltana supistuksia siihen malliin että soitin synnärille ja pyysivät näytille. Onneksi kuitenkin supistukset laantui jo matkalla (kun sitä matkaakin tais olla se 150km) ja paikanpäällä käyrillä ollessa tuli vaan muutama heikko supistus. Paikat oli kiinni pehmenneet kylläkin mutta onneksi ei ihan vielä alkanu aukeemaan. Ultrasi myös ja painoarvio oli jo 2.3kg. Muuten en olis painoarvioon minäkään päässyt kun ei täällä sellaista tehä jos ei mitään häikkää ole.

Minäkin olisin jo aivan valmis luopumaan tästä mahasta ja vaivoista ja vaihtamaan sen siihen ihanaan kääröön, mutta jos vielä jokusen viikon jaksais ja kahtokaahan vaan että kun tää hätyyttelee ja "vaivaa" niin yliajalle mennään että hurisee :) tuo edellinenkin meni lähes kaksviikkoo yli. Vauvalle oon laittanut jo kaikki kutakuinkin valmiiksi että sen puoleenkin olisi valmista.

Tässä vähän kuulumisia ja omaanapaa :)

Tsemppiä ja jaksuja kaikille maaliskuisille!! Teillä alkukuun odottajilla alkaa olla jo kohta täysiaikaisia vauvoja masussa. No perästä tullaan :D

Aippa3 ja pähkinä 34+1
 
onnea santzuulle pikku prinssistä!:heart:

nippatäti sait mulle veden kielelle!:p mitäs noi kinkku-aurajuustopyöröt ovat? kuullostavat nii houkuttavilta et vois itekin tehä.:)

neuvolan liukuhihna meiningistä, nii mun neuvolatäti hoitaa kyl asiat nopeasti hommansa et mun on kyl ite avattava suuni ja kysyttävä jos on jotain mitä haluaa tietää... mutta jos kysyy jotain nii antaa kyllä aikaa selityksiin, varmaan on myös ku jo neljäs jo tulos nii ei halua niitä samoja juttuja jankuttaa mulle. kerranhan mul oli paljon asiaa sille mut unohdin siellä käynnillä puhua nii seuraavalla kerralla kun sanoin et unohtu nii suositteli et tekee muistinpanot mukaan jos on enemmänki asiaa nii ei sit unohdu!:)

ihanaa smv78, nyt voit olla rauhallisin mielin loppuajan vaik pikkuinen päätäisikin tulla ajoissa.:)

tällä vaavelilla tais kutista eilen jalkapohjista kun hinkkas niitä mun kylkiluita vasten, se vasta olikin oudon tuntuista!:D
 
Neuvolakäynnit Onpas teillä pitkiä nuo neuvolat! :O Täällä ei mee kun max. 20 minuuttia ja niin se oli esikoisenkin aikaan. Kai täällä sit on niin paljo kävijötä kun varmaan ympäristökunnistakin käy odottajat täällä.

Sone Minustakin on hyvä jos niitä vierailijoita on rajattu, etenkin kun nyt on vaikka mitä rs-virusta, noro-virusta ym. liikenteessä. Ja osastolla tärkeintä olis kuitenkin saada levätä ja tutustua vauvaan. Viimeks oli kyllä ihan kiva kun muutama kaveri kävi siinä käytävällä moikkaamassa ja katsoivat vauvaa lasin läpi. KYSissä osastolle pääse vain isä ja vauvan sisarukset. Etkä oo kyllä ollenkaan itsekeskeinen jos et jaksa leipoa vieraille, tai sitten meitä on kaks! :) Tosin tuo Nippatädin leivontasuunnitelma kyllä nosti veden kielelle! :p

Vauvan liikkeet On kyllä ollu niin ihme muljahteluja viime päivinä mahassa et mitähän se vaavi siellä touhuaa!? Eilenkin tunki jalkaa tuohon tissien väliin ihan rintalastaan kiinni! Samassa asennossa kyllä ollut jo pitkään. Jotenkin aktiivisemmalta liikkujalta tuntuu kuin esikoinen mutta yöllä on rauhallinen (en ainakaan liikkeisiin herää) Mukava kun liikkeitä on paljon niin eipähän tarvii huolestua :)

Särö ja Jalo 36+5
 
Viimeksi muokattu:
meidän sairaalan vierailuajat on 18-19. Vastasyntyneiden isät ja sisarukset voivat oleskella osastolla klo 9–19 välisenä aikana.

kokemukseni; esikoisen kun synnytin nii meil oli perhehuone, johon sit sukulaiset tulivat käymään silloin kun heille sopi et tipoittain, se oli ihan ok.( en tiedä mikä on perhehuoneiden säännöt mut ei ainakaan ketään häiritty.) mut näitten kahen toisen syntyneitten kaa olen ollut mis on muita äitejä nii se vasta onkin ollut kammottavaa ku koko konkkaronkka on hyökännyt sinne yht'aikaa+ vierustoverin porukat, siinä sit ku on muutenki nii seksikkään näköinen sairaalan vaatteissa, tukka pöllyssä, jalat rehottaa ja vauva haluaa tissiä ja kaikki tuijottaa, hyi! menee ihan vilunväristyksiä kun ajatteleekin. ne huoneetkin ovat nii ahtaat et osa sit änkee siihen sängylle istumaan, tällä kertaa haluun kyl pois just polikliinisesti tai jos se ei onnistu nii oon nii törkee et ainoastaan isovanhemmat saa tulla sairaalas käymään ja loput sit kotia. vaikka ottaisikin siitä nokkiinsa.
 
Onnea Zuzalle Prinsessasta!
Onnea Santzuulle Prinssistä! tämä uutinen on kyllä mennyt multakin ohi..

RD-kontrolleista sen verran että mä käyn Naikkarilla kuukausittain kontrollissa (mulla tabletit), perjantaina taas käynti ja kokoarvio. Ne on hyviä käyntejä :) Diabeteshoitajan oon tavannut kerran ja tarvittaessa saapi aina soittaa/käydä/laittaa spostia. Spostin välityksellä laittelen noita mittaustuloksia ja hän kommentoi jos on tarviis, ei oo onneksi arvot heitelleet.

En oo muita ketjuja lukenut, mut noista osastovierailuista.. kyllä mä oon sitä mieltä et vain lähimmäiset(perhe) vois käydä siellä osastolla ja muut sitten kotona. Viimeksi kun olin Naikkarilla niin viereisellä pedillä "ravas" koko ajan vieraita kukkapuskineen ja isoine äänineen, vaikka ihan riittävästi oli "elämää" neljän hengen huoneessa ilman noita vierailijoitakin. Sivukorvalla kuulin että hoitajat olivat yrittäneet rajoittaa näitä vierailuja, mutta jostain syystä niin ei tapahtunut.. Ja niitä voimakkaasti tuoksuvia kukkia :'( uuuh. Nyt pitääkin yrittää josko saisi perhehuoneen, mutta nähtäväksi jää.

Pitää jäädä odotteleen josko kadonneet tekstit palautuisivat...

patulikki ja masukki 35+6 :heart:
 
Heippa,

Mahtuisko vielä mukaan? :) Olen seurannut pinoanne syksystä asti ja NYT ajattelin itsekin kirjoittaa kun maalisvauvaa odotan. Tiedot LA 15.3. Karoanna 29.v 2.lapsi. HYS

Paljon Onnea vauvautuneille, NOPPOSELLE, MINXILLE, SANTZULLE JA ZUZALLE :heart:
Mulla esikoinen synty etuajassa myrkytyksen takia rv35+ joten sairaala-aika tuttua ja me oltiin 10 päivää sairaalassa ennen kotiinpääsyä. Lähettelen voimahaleja erityisesti Nopposelle ja Minxille kun tosiaan tiedän mitä se aika siellä on pienen kanssa..

Tämä raskaus on mennyt hyvin, alussa meillä oli epäilyjä onko lapsi terve kun kärähdimme seuloissa mutta nyt kaikki näyttäs olevan hyvin lisätutkimusten jälkeen, voi sitä stressin aikaa :( Nyt on tosin verenpaineet olleet hieman koholla neuvolassa( valkotakkipainetta ilmeisesti) mutta kotona saan normaaleja lukemia. Mulla on kanssa pissatikut kotona et voin tsekkaa itsekin helposti ja juurikin ton edellisen myrkytyksen takia... Kaikkia pikkuvaivoja on juu mutta ei mitään suurempaa kränää. Äippäloma alkoi tällä viikolla ja voi kun olen nauttinut ajasta kun esikoisesta en mitään kerinnyt laittaa valmiiksi ennenkuin hän syntyi etuajassa ja te oottekin täällä palstalla alottanu tavaroiden laiton ihanan aikaseen :)

Nyt ruokaa laittamaan, enemmän myöhemmin :)

Karoanna 34+5
 
  • Tykkää
Reactions: nippatäti
Paljon paljon onnea ja tsemppiä jo vauvautuneille! Loppukuusta kun on laskettu aika, niin varmaan ehdinlukemaan suurimman osan synnytystarinoista ennen omaa! Tsemppiä meille kaikille!

Täällä sitten flunsaillaan... Ei kuumetta, mutta muuten oikeen kunnon tauti.. Yskä on tosi kurja masun kanssa, vihloo ikävästi aina kun yskii.. Hohhoi.. :snotty:

Meilläkin neuvolakäynnit on lähes tunnin. Vaikkei mun mielestä syvällisesti edes jutella, mutta ei sitten varmaan pidä pienellä paikkakunnalla kun ollaan niin minkäänlaista kiirettä.

Meidän vauva liikkuu rauhallisesti ja aika selkeällä rytmillä - ei siis ollenkaan koko aikaa.. Onkin ajatellut, että pitää ruveta pitämään kirjaa kuinka usein se päivän aikana jumppaa. Ja yöllä en herää siihen ollenkaan. Ja on kanssa asettunut niin että peppu on aika usein vasemmassa yläkulmassa. =)

Ens viikko on viimeinen työviikko! Huikeeta! :D

Ihanainen 33 + 3
 
Vierailuajoista Porvoossa vierailuajat muille kuin isälle ja sisaruksille on klo 18-19, joillle aika on 9-19.

Viimeksi olin puolet ajasta yksin huoneessa (olin osastolla kolme päivää), niin ei häirinny vierustoverin vieraat. Mut ei ne häirinny sillon, kun niitäkin sit oli. Itellä kävi muistaakseni esikoisen mummo ja kummitäti. Samat käy varmaan nytkin. Ei onneksi koko suku ramppaa siellä. Tulivat sitten kotiin. Nyt en haluis juuri makailla siellä sairaalassa päivää kahta kauempaa, kun tulee esikoista ikävä.

Tervetuloa Karoanna!
 
Näköjään juu hävittäny viestin.
Eli 2290g poika syntyi 5.2 klo11.50 sektiolla rv32+6

La illalla alko hirveät kivut ja supistukse eikä saatu lääkkeillä loppumaan. Lopulta päädyttiin sektioon kun ei kohdunsuulla tapahtunu tarpeeksi ja arpikivut oli niin hirveät että pelkäsivät repeämistä.

Vauva vietiin keskolaan hengityskoneeseen, mutta pääsi jo tänään aamulla hengityskoneesta ja hengittää hyvin. Muutenkin hyvävointinen poika.
Mä pääsen tänään pikkuista katsomaan. Kovin koitetaan istua pyörätuolissa mutta vielä ei verenpaineet pysy hyvänä :(

Saatiin näköjään Zuzan kanssa vaavit samana päivänä :) onnea sinne pikkuprisessan johdosta!
 
Viimeksi muokattu:
Pepper tällä ohjeella teen: Kinkku-emmentalhyrrät | Kinuskikissa – Suomen suosituin leivontayhteisö Täytteet vaihtelee aina sen mukaan mitä keksin :D Tai mitä löytyy jääkaapista. Juustoa ei säästellä!

Ooh, harmi kun näitä ei saa vielä syödä :p

Höpsis naiset, mie oon ollu kuulkaas oikein patalaiska viime aikoina, nyt kun oon ite terveenä, niin pakko edes yrittää jotain säätää :LOL:

Meillä ei saa osastolla vierailla kun isä ja sisarukset (vauvan) ja se on miulle ihan hyvä. Ei miulla kyllä ketään täällä päin olekaan muita kun mies, kavereita ei varmaan moinen vierailu edes kiinnostais.. Mie oon Savonlinnasta kans kotoisin, oon kuullukin että siellä on tosiaan supistunu se synnäri ja meinaako ne jopa siirtää sen kokonaan Mikkeliin?! Ihan tuntuu hurjalta kun joka paikassa vaan supistetaan näitä synnytysosastoja ja matkasynnytysten määrä lisääntyy. Onneks asutaan ihan lähell isoa sairaalaa : /

Nyt takasin leipomaan! Mies ei lähtenykään jaloista niin hyväksikäytän sitä julmasti!
 
Onnea Zuza ja santzuu!!!:heart:

Näin niitä pikkusia alkaa tännekin pinoon syntyillä :) Toivottavasti kaikilla syntyneillä ja tottakai synnyttäneillä on kaikki hyvin.

Itse kävin eilen äitiyspolilla dm-kontrollissa. Meillekin on nyt sitten tulossa tälläinen jättiläinen :ashamed: . Oli sitten vauvan paino ja koko pomsahtanut ihan muutamassa viikossa huimasti. Nyt mennään jo yläkäyrillä kun muuten ollaan hienosti pysytty tuossa keskikäyrillä koko raskauden ajan. Todella nopeasti näköjään voi tuo vauva kasvaa... Jos oikein ymmärsin niin kyllä ne meinaa tämän raskauden käynnistää ellei nyt toinen itse ymmärrä tulla sieltä aikasemmin ulos. Jos nyt pysyin mukana sen lääkärin ajatelmissa niin todennäköisesti käynnisteltäis jo lähi viikkoina. Itse olen todella helpottunut asiasta ja toivon että ensiviikon konrtollissa saataisiin se käynnistysaika ja että lääkäri olisi edelleen samaa mieltä (noi lääkärit kun on tuolla NKL:lla vaihtuneet joka kerta).

Eipä täällä oikeestaan sen kummempia tällä kertaa...

sannamary ja sissi 35+2
 
nippa: Savonlinnan synnytykset näillänäkymin loppuu 2013, eli ensi vuonna siirryttään pääasiassa Mikkeliin. Meiltäkin kyllä ajaa nopsempaan Lappeeseen tai varmaan joensuuhunkin joten nekin olis järkevämpiä vaihtoehtoja. Ja matkasynnytykset tosiaan lisääntyy + turhat reissut ja ramppaamiset. Ihan kiukuttaa koko homma, vaikka ihteeni se enää koske, kerkeän kuitenki synnyttää tossa 25km päässä Savonlinnassa :)

Meillä on täällä Suur- Savonlinnassa vara rakennella jotain miljoona kirjastoja ja tunkea muutenkin rahaa kaikkeen muuhun "tärkeämpään", mutta synnytyksiä ei ole vara pitää kun päivystysvalmiudet ovat liian huonot ja tulisivat liian kalliiksi. Meillä siis section valmius on kuitenkin 15min, mutta se ei riitä. Sen sijaan ajetaan sitten parisen tuntia jopa takseilla ja ambulansseilla muihin kaupunkeihin, kustannuksiahan siitäkin tulee, puhumattakaan siitä että kukaan ei tunnu kysyvän tälläisistä asioista synnytysikäisiltä naisilta. Miun mielestä nimenomaan pitäs kysyy niiltä asioista kellä se synnytysikänen värkkikin löytyy ;)

Santzuulle kovasti onnea pienokaisesta :heart:

Sannamary Kohta siullakin loppuu tää taival, pian saat nyytin syliin :) Sanoivatko muuten minkäverran kokoarvioksi vauvalle?

dania: Mie aion kans rauhottaa sen ekan viikon ainakin, pitää ensin saad itse tutustua vauvaan, enkä halua ylimäärästä stressiä kun tässä kotona on kuitenkin hulinaa jo noiden kahden lapsen kanssa entuudestaan ja parempi heidänkin saada tottua vauvaa siinä rauhassa.

Kuopuksen uhma: 4½v uhma on ihan järkyttävää, ei mitään tällästä ole ennemmin ollu:ashamed: Epäillään molemmat mieheni kanssa että reagoi nyt vahvasti jo ennakkoon vauvan tuloa, pelottaa ihan valmiiks miten kova paikka se sit tulee olee kun nyytti syntyy.. Esikoisen kanssa sujui suht helposti mutta tämä kuopus on luonteeltaan kovempi tapaus. Joko muilla lapset on alakanut reagoimaan?

Te kellä on isot vauvat mahassa niin tuntuuko ne isoilta? Varsinkin kenellä on vielä kokemusta sekä pienistä että isoista vauvoista, huomaako sen eron selvästi? Minuu jännittää kamlasti ens viikon ultra kun sf-mitat on menny yläkäyrällä nyt rv30 jälkeen ja tää vauva tuntus EHKÄ isommalta kun edelliset 8 2,7kg ja 3kg) tai sitten mie vaan kuvittelen.. No mut pieni pelko on nyt itellä ollut yön pimeinä tunteina siitä jos tää onkin ios ja ei mahdu tulee kunnolla, kun noi edelliset on ollu pikkusia ja tullu helposti. Menis nyt viikko nopsaan niin sais jotain osviittaa ultrassa =)

35+3
 
Como todella hyvä, että pääset seurantaan sf-mitan vuoksi. Ja näätpähän pienen ultrassakin. Sie kyllä tosiaan menet kunnolla alakäyrän alapuolella. Oma maha tosiaan menee alakäyrällä, mutta kun ei ollut lähtenyt laskuun vielä, niin odotellaan manantaista lääkärintarkastusta.

Oli itsekin käytävä kurkkaamassa toi helmikuisten pino. Vierailijoista... Itse en viihtynyt edellisellä kerralla sairaalassa ollenkaan ja toisaalta kaipasin seuraa!! Meidän sairaalaan saa tulla isä, sisarukset ja isovanhemmat, sekä tukihenkilö. Jos isää ei ole kuvioissa tai jostain syystä on estynyt tulemasta sairaalaan, niin kyllä kun mielestä on kohtuullista, että tukihenkilö saa vierailla. Tosin tällä kertaa en tiedä haluaisinko lapsen isovanhempia sairaalaan ollenkaan. Lapsen isä ja isosisko saa ehkä riittää..

Sairaalassa oloaika. Helmikuiset olivat myös siitä keskustelleet. Onko monella suunnitelmissa pelkkä polikliininen synnytys? Itse en tiedä haluaisinko ihan samantien pois, mutta montaa päivää en haluaisi toisella paikkakunnalla sairaalassa olla. Jos siis kaikki hyvin, niin pari yötä maksimissaan!!

Jotain piti vielä kommentoida, mutta unohtui... :)

Fanny 35+2
 
Vieläköhän yksi maaliskuinen mahtuisi mukaan? :) La on 19.3 ja esikoista odottelen

Raskaus on sujunut hyvin, mitä nyt selkä ollut kipeä ja muksu potkassut kerran kylkiluuhun murtuman :) Nämä viimeiset viikot tuntuvat menevän niiiiiin hitaasti. Olo on tällä hetkellä jo kuin plussapallolla, koska mahalla alkaa olla kokoa. Vähän jo hirvittää, minkä kokoinen pötkö sieltä on tulossa ulos. Seuraava lääkärikäynti on vasta 1.3, jolloin tehdään kokoarviointi. Sinnikkäästi yritän silti lukea pääsykokeisiin, vaikka ajatukset harhailee hyvin tehokkaasti pieneen masuasukkiin
 
  • Tykkää
Reactions: Jemimi ja Leo81
Miiu ja Karoanna tervetuloa!

Sone, miulla ei tietty oo kokemusta kun tästä raskaudesta, mutta sanoisin, että vauva tuntuu isolta. Sen perse töröttää koko ajan tuossa oikealla puolella ja tuntuu että "maha on ihan täynnä vauvaa"..?
Nää terveydenhuollon säästöt ei välttämättä joo mee aina ihan sen mukaan, mikä olis järkevää tai oikeudenmukaista:kieh:

Miiu murtuman?! Ai kamala:O
 

Yhteistyössä