*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Dania Kiitos! Ehkä mää hommaan sitten jonkun kevyen lakin vaaville :)

HP Kyllä tuo korkee pulssi voi johtua ihan vaan sun flunssasta, mutta mulle se on ominainen näin raskausaikana. Mulla pulssi huitelee kevyesti 80-110 välillä ihan levossakin.

omppulimu meillä ainakin mentiin vauvan tahtisesti ja se kai se yleinen ajatus onkin ellei sitten kasvussa tai jossain muussa oo häikkää (ei jaksa kerralla tarpeeksi syödä jne.) Jos vauva on tyytyväinen, niin en kyllä lähtis herättelemään 3h välein ja kasvu on ok, nii antaa toisen nukkua :D Tosin harva vauva jaksaa ihan hirveitä aikoja olla syömättä, mutta meillä meni tytön kanssa alusta asti yösyötöt 1-2 kertaa yössä eli n. 4-5h välein.

Rena Onneks teillä on siellä se hotelli mahdollisuus, missä saa koko perhe opetelle uuden tulokkaan hoitoa :) Mun vaavi on laskeutunu alemmaksi, mutta ei vielä oo ilmeisesti lähelläkään kiinnittymistä. Mutta kyllä se tukala olo alkaa helpottuun, kun vaavi laskeutuu. Tosin alapään paineen tunne ym. kivut saattaa sitten lisääntyä :D
Ja peloista, mulla tuli tässä pari päivää sitten sama ahdistus ja pelko, että vaavi kuolee kohtuun. Meillä on aika rauhallinen liikkuja tämä masuasukki ja sen vuoksi lähes jokapäivä joudun miettimään, että millonkas viimeks hää on liikkunut.

särö Onnea täysiaikaisuudesta :D Voi ei miten ihania ompeluksia oot tehny :heart: Kankaat on kerrassaan syötävän suloisia :) :)

Piula Oho, aika jännä, että käskivät lopettamaan raudan syönnin, eihän tuo 115 oo vielä mikään hääppönen :/ Onneks sulla rauta vaikuttaa nopsaa, nii saat sen varmasti hyviin lukemiin :)

Nopponen Sulla tulee kyllä pumppaamalla ihan hurjan hyvin maitoa :) Ja ihanaa kuulla, että saatte pojan tod.näkösesti ma kotia :heart:

mam Oiiiii, tuhannesti onnea koko perheelle!! :flower: Ja teidän pikku mies on kyllä mielettömän hyvän kokoinen noille viikoille :heart:

Voi kyllä näitä vauvoja nyt alkaa tupsahdella, miten ihanaa!! :heart: Näitä uutisia lukiessa oma malttamattomuuskin kasvaa. Toisaalta samalla myös jännitys siitä miten synnytys lähtee käyntiin, miten koko synnytys sujuu, miten vauva-arki lähtee käyntiin jne.. Itsekään en usko, että vielä kahteen kolmeen viikkoon mitään ihmeellistä tapahtuu, joten parasta olla haaveilematta koko synnytyksestä ettei mieli käy liian odottavaksi :whistle:

Tänään katoin ensimmäisiä asioita vauvalle. Vaatteet pitäis jaksaa pestä ja vähän muutenkin laittaa kaappiin. Tosin vaatteita on aika vähän, joten pääsen synnytyksen jälkeen sitten shoppaileen tai laitan mummun asialle ;)
Tänään tehtiin laskiaispullia ja voi että miten hyviä olivat. Hieman jännäsin miten sokereiden kanssa käy, mutta hyvin pysyivät aisoissa ;) :p

Nyt nukkumaan, öitä!! :wave:

Alisa & Hippu 36+6 (reilu 1h ja täysiaikaisuus poksut paukkuu :D )
 
Mam, isot onnittelut!!

Joku kyseli helpottaako olo, kun vauva laskeutuu ja kiinnittyy: Mulla molemmat, ja kävellessä pää painaa nyt alapäätä, paineen tunteen lisäksi on semmoinen venyttävä ja vihlova kipu - pitää kivun ollessa pahimmoillaan vähän irvistellä ja pysähtyä.Oikean kyljen kipu on vastaavasti vähän helpottunut, ei ihan niin paljon paina.

Omaa painonnousuahdistusta Eilen neukkulassa oli 1300g/vko, ja sain kunnon ripitykset syöpöttelystä. Mut en mä oo syöpötelly, joku ihme harppaus on tullut, miten muilla, onko vastaavia hyppäyksiä ollut enää näillä viikoilla? Mietti jo raskausmyrkytystäkin tuo täti, mutta verenpaineet oli hyvät. Pissanäytettä en saanut tiristettyä tällä kertaa, vaikka yleensä nyt vauvan laskeuduttua ramppaan tunnin välein :whistle:

Uudessa vauvalehdessä oli juttua muuten raskausdiabeteksestä, tietääkö kukaan miten se oireilee? Painon nousunako? Vai huomaako oireita itse ollenkaan? Jutussa oli joku törkeä asiantuntija joka sanoi, ettei raskaana ollessa tarvitse laiduntaa koko ajan :O

Painoarvio 33+6 oli nyt ultrassa 2,2kg, iso poika :) vähän jo tuntui, et voiko olla mahdollista esikon mittoihin ja omaan sf-mittaan peilaten, mut lääkäri oli kyllä varman oloinen. Ultralla kohdunkaulaa 3,5cm vielä.... Menen kaikista supisteluista huolimatta varmaan yliaikaiseksi |O

T. Marais ja nökkönen 34+0
 
Viimeksi muokattu:
Hirmuisesti onnea Mam87! Täällä tosiaan eletään jänniä hetkiä kun porukka jakaantuu koko ajan! :D.

Kunpa mullekin tulisi pian lähtö, meillä on kämppä kyllä kuin pommin jäljiltä (=muuton jäljiltä) mutta ei sitä ehditä saada kuitenkaan viikossa lopulliseen kuntoon, tauluja seinille tms. Kun rv 37 tulisi täyteen niin saisi vauva tulla heti!

Marais myös minulla paino nousee hirveää vauhtia ja ahdistaa. Kävin viime viikolla kolmena aamuna peräkkäin tyhjällä vatsalla puntarissa ja joka kerta oli noussut 200-300g edellisestä! Päätin sitten etten enää punnitse kun pää alkoi hajota :whistle:. Raskausdiabeteksen takia kyttään syömisiä enkä voi mässäillä, verensokerit olleet normaalit. (Diabetes ei oireile mitenkään eikä sitä enää näillä viikoilla varmaan diagnosoida, joten sitä ei kande miettiä.)

Ei turvota, koska sormukset menee sormeen ihan normaalisti eikä nilkoissakaan ole mitään ylimääräistä. En tiedä, mihin paino menee, mahaan? Joku loppuvaiheen kiri kai tässä on? Tosi outoa ja ahdistavaa, varmaan tulee ens viikon neuvolassa sanomista mullekin tästä aiheesta.

Äitini taivastelee joka tapaamisella mun kokoa, mikä v-uttaa mua tosi paljon. Kommentit on siis luokkaa "kauheaa miten se on viime viikosta kasvanut, sanoiko isäsi mitään tuosta mahan koosta?!" Eiköhän ole luonnollista, että maha kasvaa näillä viikoilla aika vauhdilla ja olo on tukala kun ei edes kenkiä saa oikein jalkaan, ei tähän kaipaa mitään taivasteluja :mad:.

Onneksi löydettiin vanhoja vauvanvaatteita penkoessa äidin vanha mammauikkari, ja pääsin kuittaamaan että "oot tainnut itse olla aika iso koska tää uikkari pyörisi mulla päällä ja synnytän kuukauden sisään" :kieh:. Johan tuli mutsilta selitystä, että uikkari varmaan lörpötti päällä ja oli liian iso ;).

36 + 2
 
Nippatäti Hienoa että vauva ei ole enää kasvanut samaa tahtia, tuo painohan kuulostaa ihan normaalilta noille viikoille!

Marais Minäkin luin tuon jutun myös, ois tosiaan voinu valita sanansa hieman toisin, sitähän se tarkotti ettei sais napostella koko ajan vaan noudattaa säännöllistä ateriarytmiä. Mulla pisti silmään kans kun siinä annettiin ymmärtää et kyse on vaan terveellisestä ruokavaliosta ja simsalabim sokeriarvot pysyy kurissa. Mut ei se aina oo ihan niin yksinkertasta.

Hassulta tuntuu kun tässä on viimeset puol vuotta poksuttu tasatahtiin Mamin kanssa ja nyt hänellä on jo vauva sylissä! :O Minun vauva antaa odottaa itseään varmasti sen 3 viikkoa vielä!

Nimeä yritettiin taas miettiä miehen kanssa pitkästä aikaa, on kyllä vaikeeta. Minulla on jo pitkään ollu yks suosikki mut mies ei oo vielä sitä hyväksyny (ei kyllä tyrmännytkään) Käskin makustella sitä nyt ihan tosissaan et miltä se alkas tuntumaan. Kummit on jo alustavasti mietitty mutta ei vielä kysytty.

(.) Olipas mukava ilta eilen! Kävin hyvän ystäväni kanssa syömässä ravintolassa (nyt kun se on vielä mahdollista!) ja oli mukava turista ihan aikuisten juttuja. Paljon nähdään muutenkin mut silloin aina lapset läsnä niin ei sitä ihan samoista asioista voi puhua :)

Särö ja Jalo 37+1
 
^ Missä lehdessä tuo RaDi juttu on ollut? Mua ärsyttää, kun joka paikassa on toitotettu että siihen sairastuu ylipainoiset äidit, joiden elämäntavat ja ruokavalio on retuperällä ja koostuu tyyliin karkista, sipseistä ja cokiksesta. Ja että se on itseaiheutettua koska syödään kaiket päivät jotain p*skaa ja maataan vain sohvalla takalisto homeessa.

Mä olen käynyt melkein 20v kuntosalilla ja jumpissa, BMI oli 19 ennen raskautta ja kiloja on kertynyt tähän mennessä 10. Kun sitten syyllistetään neuvolassa ja lyödään käteen "raskausajan liikunta" -ohjevihkosia, joita en tod. tarvi, niin tekisi mieli haistatella. Kaikki aiheesta lukemani artikkelitkin tuntuu olevan samalla syyllistävällä linjalla.

Ei sokerit pysy automaattisesti kurissa normaalilla, terveellisellä ruokavaliolla. Itse olen joutunut karsimaan leivät täysin pois ja suunnilleen karppaamaan. Esim. 2dl kaurapuurolla ja sokeroimattomalla mehukeitolla sain aamupalan jälkeiseksi sokeriarvoksi 8.3! Ei ihan käynyt järkeen tuo.

Sorry hirveä kiukuttelupostaus, mutta raskausdiabetekseen liittyvät "myytit" ja syyllistävä sävy saa mut ihan raivoihin, kun omakohtaisesti saanut huomata että niin vaan voi RaDi olla normaalipainoisella ja ihan normisti aterioivalla ihmisellä.
 
Viimeksi muokattu:
Uusimmassa Vauva-lehdessä. Ja olen Niittyvilla kanssasi ihan samaa mieltä tuosta et raskausdiabeteksesta puhutaan siihen tyyliin et ihan niin kun se ois äitien itsensä aiheuttama sairaus. Minullakin oli edellisessä raskaudessa ihan normaali paino, terveellinen ruokavalio ja kiloja tuli raskauden aikana 6. Minusta pitäis kertoo enemmän siitä miten paljon geenit vaikuttaa ja ylipäätään se miten kunkin ihmisen kroppa reagoi hormoneihin ym.

Särö ja Jalo 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
Onnea Mam87!

Eilen käytiin kontrollissa, masukki tasottanut kasvuaan eli painoa himpun alle 2,9 kg eli keskikäyrällä, tullut niinku vähän alaspäin.. nyt on 10 pvän päästä sitten kontrolli sen takia ettei ole lopettanut kasvuaan. Hieman ristiriitaisia ajatuksia pyörii päässä :|
Mutta vauveli on aktiivinen joten turha kai tässä huolehtia.

Paikat pehmenneet, kohdunkaulaa parisen senttiä ja sormelle auki - lääkärin sanoin saisi vaikka alkaa tulemaan, dm-lääkityksestäni johtuen raskautta ei missään nimessä tulla yliaikaiseksi päästämään. No, itse kyllä haluaisin odottaa sen et viikkoja tulisi se 37 täyteen, eli viikon päästä...

Jokohan tuota pitäisi alkaa se sairaalakassi laittaan, ja vauvelin kassi...

Hyvää viikonloppua kaikille!

patulikki + masukki 36+2
 

Siinä miun neliömaha! Miks se on ton näkönen?! :ashamed::LOL:

Raskausdiabetes henk.koht. oon vaan niin vit#uuntunu koko aiheeseen. Kun sain tuon diagnoosin, kävin salilla kolmesta neljään kertaa viikossa ja uimassa tai vesijuoksemassa kolme kertaa viikossa, lenkkeilin koiran kanssa kolme kertaa päivässä ja söin terveellisesti. Toki miulla on hiukan ylipainoa, mutta elämäntavoissa ei oo ollut motkottamista. Paino on noussu kokonaista neljä kiloa raskauden aikana. Ton rasituksen jälkeen elämästä tuli ihan helvetillistä, ruokavaliosta tuli niin niukka, että tuli ihan sairas olo ja samaan aikaan sain käskyn vuodelepoon kohdunkaulan vuoksi. Ja kyllä miun täytyy sanoa, että ahdistaa se yleinen mielikuva, että täällä sitä vaan maataan sohvalla kun mikäkin mätisäkki ja vedetään kaksin käsin herkkuja naamaan. Meikäläinen itkee huonoa omaatuntoa jostain täysjyväpastasta tai banaanista. Nyt varsinkin kun oon insuliineilla, niin saan kommentteja, että "hei nythän sie saat syödä mitä haluat" tai "piikität vaan sitä insuliinia, voit sie käydä pizzalla". En voi oikeesti sanoin kuvailla, miten tuollaset kommentit saa tuntemaan. Insuliinien kanssakaan mikään muu kun aamupala ei oo muuttunu.:( Ihan kun RaDi:sta kärsivät naiset haluis vaan vetää rasvaa ja höttöhiilareita naamaansa. Mie oon ainakin ollu ihan kipeänä huolesta, mitä miun sokerit tekee vauvalle, ne kun voi aiheuttaa keuhkojen kehittymättömyyttä sen suuren koon lisäksi. Nyt vasta parin viikon ajan oon saanu sokerit kuriin ja voinu vaikuttaa vauvan hyvinvointiin, siitä on onneksi tulu hyvä mieli. Miulle tää on ollu ihan sairaan vaikea asia, siksi vuodatus :'(

Miun mies eilen kysy, että pidetäänkö tänään siivouspäivä?! Tuossa se on nyt laittanu pyykkejä kaappiin ja menossa hakee just koiran kanssa kaupasta maitoa, mie kun vielä vedän aamukahvia naamaan tässä koneella.. Ihana otus:heart:
Nyt on pakko tormistautua, rupee hävettää tässä lorviminen :D

Nippa ja Pave 36+0
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
Patuliikki, meillähän on aika samankaltainen tilanne. Meillä kun vauvan painoarvio oli eilen 2900 g, miulla paikat pehmeenä ja kaulaa alle sentti jäljellä. Miulla on nuo inskat käytössä tablettien lisäksi RaDiin, niin meillä kanssa parin viikon päästä viim. käynnistys edessä, jos ei itekseen älyä tulla. Meillä oli vauvan kasvu tasottunu kans kun aiempi painoarvio rv 32 oli 2700 g. Kyllä se tästä, elä liikaa murehi! Loppusuorallahan me ollaan! Halit :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: patulikki
Onnea vauvan saaneille. :heart: Alkaa kyllä pikkuhiljaa kuumottaa tuo omakin käärö, kun lukee noita teidän kuulumisia. :)

Voin vaan kuvitella miten vaikeaa teillä on noiden ruokarajotusten ja sokerien kanssa, kun ei tämä raskaus muutenkaan mitenkään helppoa tunnu olevan. :( :hug:
Mä olisin varmaan aivan hajalla jos pitäs vielä miettiä mitä syö, kun muutenkin tuntuu olevan kaikki vaivat mitä vaan voi olla. Joten en voi muutakun nostaa teille raDin kanssa kamppaileville hattua ja paljon tsemppiä! Onneks ei enää kauaa niin on vauva maailmassa ja siihen asti kannattaa yrittää ainakin muiden typerät kommentit mennä toisesta korvasta sisää ja toisesta samantien ulos, vaikka olis kuinka neuvolantäti tai joku muu.. Kuitenkin itse tietää miten on elänyt ja tekee parhaansa. Voisivat nekin vähän ajatella ennen kun alkavat ketään ripittämään. :( hmph..

Täällä ei oikeestaan mitään, liikkuminen on hankalaa, kun sattuu. Yritin tuossa eilen kouluttaa koiraa ja oli hankalaa, kun ei meinaa päästä alas, koira polven korkunen vasta kun on pentu.. :) Ja viiem vkolla oltiin myös tutustumassa synnytyssairaalaan ja se sessio oli ihan kamala, kun siitä istumisesta alkoi taas välittömästi kauheet supistelut. :( Kiva reissu kuitenkin oli muuten ja hyödyllinen ja siitä jäi hyvä maku, että kyllä mä tuonne voin synnyttämään mennä. :D Haha..

ens viikolla olis sitten se synnytystapa-arvio ja tuo vähän jännittää ja pelottaa. Saadaan samalla kokoarviokin, sitä en ole vielä kertaakaan saanut. :O Hui, sekin jännittää..

Mä olen miettinyt kapalon hankkimista, mutta kun ei mitään kokemusta niistä ole, niin onko sellanen hyödyllinen? Kokemuksia?

Ja sitten seuraa taas sarjassamme todella tyhmiä kysymyksiä, mutta näin ensikertalaisena mietin tuossa vauvan sänkyä laittaessani, että kun se vauva on niin pieni, niin laitetaanko se oikeasti vaan nukkumaan pinnikseen, siis ilman tyynyä sinne suureen sänkyyn, vai pitääkö se jotenkin rajata pienemmäksi? :O Vai auttaisiko tuo kapalo sitten asiaa? :ashamed: Tunnen itseni tosi typeräks, kun kyselen tällasta, mutta aloin sitä vaan miettiä tuossa.

Huudettiin muuten huutonetistä melkein uusi Pikku Pian imetystyyny, pari kertaa vaan käytetty, niin viidellä eurolla. :) Tosi hyvässä kunnossa siis. Ei ollut tuota edes tarkoitus hankkia, mutta kun se eteen pomppasi ja noin halpa oli, niin päätin sitten huutaa sen pois sieltä. :)

Pikku M, poooooooks 36+0 :)
 
RaDi: Ymmärrän erittäin hyvin teitä joilla menee hermot noiden sokereiden ja niihin liityvien kanssa. Itsellä siis sama tilanne että insuliineja pistelen tablettien kanssa ja painoa raskauden aikana viime mittauksessa ei ollut tullut kun 4 kg lähtöpainosta. Jotenkin itse ei jaksa enää stressata tosta radi:sta vaan tekee itse parhaansa ja jos se ei riitä niin saa olla kelpaamatta. Kunhan tietää että itse yrittää... Ei se diabetes tosiaan aina sellaiselle patalaiskalle, ylipainoiselle, roskaruokaa syövälle tule vaan se voi tulla kenelle vaan. Itse ihmettelen tuota käsitystä että aina yleistetään että olis sitten huonot elämäntavat kun on tuollainen. Ei se vaan niin mene ja noiden muidenkin ihmisten pitäisi se ymmärtää. Käyn itse kontrolleissa NKL:lla ja siellä mielestäni on kyllä otettu tämä asia todella hyvin. No hehän tekevät tuota diabetesohjausta joka päivä ja lääkärit näkevät ties minkälaisia ihmisiä joilla tuo radi on. Itsellä on tähän mennessä ollut sieltä kyllä hyvät fiilikset. Sekin jotenkin innostaa jos joku lääkäri sanoo että "hyvä sinulla ei ole tullut kun tämän verran painoa raskauden aikana". Tulee jotenkin ylpeä olo siitä kun kehutaan :)
Mutta tsemppiä kaikille sokereiden kanssa painijoille!! :hug: itse yritän kanssa viimeiset metrit painia kunnialla :)

Kapalosta: Itse en meinaa kapaloa lapselle ostaa (siis meinaan mitään tiettyä mallia jollain merkillä varustettuna). Jos kapaloa päädyn käyttämään niin tyydyn ihan lakana versioon. Esikoisen kanssa en käyttänyt kapaloa mutta tämä tapaus tuolla mahassa on taas uusi juttu joten katsotaan. Monethan kyllä saavat vauvan hyvin rauhoittumaan kapalon avulla kun ne ovat siellä turvallisesti mytyssä :) . Jos päätyy ihan perus lakanakapaloon niin kannattaa kysellä lapsivuodeosastolta sidonta vinkkiä jos ei ole aikaisempaa kokemusta. Neuvovat varmasti mielellään :)

Vauvan sängystä: Meille tulee käyttöön sellainen pienempi korisänky näin ensimmäisiksi kuukausiksi. Ihan oikeestaan sen takia että se mahtuu paremmin meidän makkariin. Pinnasänky on sitten vauvan omassa huoneessa ja ajattelin siinä todennäköisesti suurimman osan muista unista (kuin yöunet) nukuttaa. Tuskin aijon mitenkään sänkyä rajailla. Joissain sairaaloissa olen nähnyt että he käyttävät jotain tyyllin "pötkötyynyä" tms rajaamaan vauvan sänkyä pienemmäksi. Se voi kyllä olla ihan hyvä idea ettei tunnu sänky niin valtavalta pienelle vauvalle :)

(.) Eli täällä ei oikeastaan sen kummempia. Samoja supistuksia lukuunottamatta. Nyt tosin olen yrittänyt suunnata ajatukseni siihen että tämä raskaus tullaan käynnistämään ja toivottavasti jo piankin. Olen tässä jo muutaman kerran nähnyt painajaisia valtavasta vauvasta ja sen synnyttämisestä joten toivon että saataisiin tämä kaveri mahasta pois ennen kun painaa 4kg. Onhan tuo 4kg vielä nykyään aika normaalia mutta kuitenkin näin toivoisin... Hirvittää jo ensi viikon lopulla oleva ultra jossa taas katsotaan kuinka paljon vauva on kasvanut :|
Mutta ei tosiaan sen kummempia...

Hauskaa viikonloppua kaikille!! :)

Sannamary ja sissi 35+5
 
Niittyvillalle oli tultava vielä sanomaan, että ymmärrän niiiiiin tuon tilanteen äitis kanssa! Miulla on yks ystävä joka aina kun tulee kylään tai nähdään, alottaa "Herranjumala mikä maha, sie se vaan paisut!" ja sitten työntää kätensä kiinni miun mahaan ja alkaa taputella ja puhua vauvalle. Hyi hitto, miten jotenki vastenmieliseltä se tuntuu. Oon ihan joutunu sille sanoon siitä, että vähän välimatkaa, please:stick: Kerran se teki niin saunassa, olin vaan että mitävit?!:O Mut hyvä piikki toi uimapuku! :)

Mie lähen tänään tytöt käymään pubissa! Miun mies on maailman pahin kotinysvääjä, eikä lähe mihinkään ilman minuu, niin miun on lähettävä sitä ulkoiluttamaan :LOL: Kutsuin muutaman kaverin matkaan, ihan mukava nähdä välillä muutakin kun oman kämpän seinät ja koiran typerä naama!

Meinasin tänään tehdä sellasen muistolaatikon, josta joku vähän aikaa sitten puhui ja ajattelin sellasen kapaloliinan väsäillä! Kiitos ideoista, saapahan ajan kulumaan!

Koko ajan kun jotain puuhastelee, aika menee huomattavasti nopeemmin. Supistuksia tuloo ja mänöö, jotenkin nuo kipeät supparit on alkaneet tuntua sellasilta "vanhoilta kavereilta", joista ilahtuu kun tulivat käymään, ei ne kuitenkaan kauaa jaksa kahvilla olla :LOL:
 
RaDista: Ei se kyllä varmasti äidistä johdu jos se tulee, teillä monilla kuulosti olevan ihan normaalit ja hyvät elämäntavat. Voi kai siihen joskus itekki vaikuttaa mut tyhmää kyllä jos oletetaan heti että äidin vika on tai että äiti on patalaiska ja vetää aina herkkuja. Itse en sitä vauva-lehden juttua oo vielä ehtiny lukemaan. Ite olin raskauden alussa indeksien mukaan ylipainonen, vaikken päällepäin oikein siltä näyttänykkää, isälläni on ykköstyypin diabetes, tykkään herkuista, olin liikkuvassa työssä (tarjoilija), mutta muuten en niin liikkumisesta ollu kiinnostunu. Silti mullakaan ei ollu sitä diabetesta, vaikka melkein kyllä epäilin että olis ollu.

Mulla oli muuten eilen jotkut leukosyytit koholla. Terkka sano että se viittais pissatulehukseen tai valkovuotoon. Mulla ei ole eläessäni tainnu olla tulehusta ikinä joten tuskin nytkään. Ja valkovuotoa on tullu viime aikoina joskus hulahtamallaki housuun vähä, eli uskon et ne on syynä. Samoin oli ekal neuvolakäynnil noi koholla eikä sielt mitää vikaa löytyny. Vauvalle tässä ei kuulemma oo vaaraa joten sovittii et vajaan parin viikon päästä sit vast neuvolas katotaan sen näytteen tilanne.

Omppu 36+4
 
Mam_87 Paljon onnea pienestä pojasta! :flower:

Turvotusta on mulla jaloissa ja käsissä. Sormuksen otin jo pois sormesta, kun välillä se oli vaikea saada irti. Sukista jää kamalat jäljet jalkoihin, kestää monta tuntia että ne jäljet poistuu :/

1kk laskettuun aikaan :heart:

Nallu ja pikkuveli 36+0
 
Pieni Poikamme syntyi 02.02.13 Rv 36+0 kiireellisellä sectiolla 2609g ja 48cm
Tosiaan syntyi sitte sairaalajaksolla kun minulla oli raskausmyrkytys ja lopuksi vointi meni tajuttomuuksiin välillä. Synnytys oli alkujaan todella hidas 4-6h per sentti.. Olin 5cm auki kun jotain tapahtui? Sain sydämen pysähdyksen ja kouristuskohtauksen kuumetta oli 39,6 astetta. Pojalla alkoi sydämen lyönniy hidastumaan ja sitte tulikin kiire. Olin saanut koko leikkaussali matkan kouristuksia. Tästä en enää muista mitään.
Poikamme on tällä hetkellä vieläkin vastasyntyneiden teholla, katsotaan mitä minun kouristukset ym.ja hänee hidastuneet sydän lyöntien väheneminen sai aikaan sekä hänellä on ollut hengitys vaikeuksia. Mutta onnellinen olen kunhan pieni vain selviää, raskaus oli vaikea ja haastava mutta tulos 10++. Itse olisin päässyt tänään pois mutta saatiin lupa olla huomiseen. Sitte tuleekin vain istuskeltua teholla ja ootella pientä kotiin.

Juli ja Elias 1vko
 
Viimeksi muokattu:
Lämpimät onnittelut mam ja juli kääröistä!

Julille paljon voimia! Kurja kuulla, että asiat menivät noin. Teillä on ollut vastoinkäymisiä enemmän kuin yksi jaksaa kantaa. Toivotaan asioiden kääntyneen paremmaksi teidän elämässä. Olette ajatuksissa!

Olen samaa mieltä RD:hen liittyen. Minäkään en ole mässäillyt herkuilla ja painoindeksi 19, mutta niin vain tuli RD. Suvussa meillä on kakkosta, mutta liiemmin muita riskitekijöitä ei ole. Onneksi vaiva jää usein raskausaikaan. Ajattelin jatkossa kiinnittää enemmän huomiota ruokiin ja liikkumiseen. Synnytyksen jälkeen olen Herkutellut ja paljon. Jossakin vaiheessa aion olla kurinalaisempi, mutta en vielä :)

Yritän palailla omien kuulumisten merkeissä! Nyt olen lähinnä taustaillut.

Onnittelut jo täysiaikaisuuden ylittäneille ja tsemppiä kaikille viimeisiin raskaushetkiin! Jään taas odottelemaan uusia vauvauutisia. Tuskin seuraavat ovat kovin kaukana :)

Minx ja poika 10pv
 
Julille ja pojalle onnea! Kyllä on tosiaan siull atähän raskauteen mahtunu yhtä ja toista ja esikoisen kanssa vielä ne murheet, mitä ollut. Mutta ihana kuulla että uusi pieni on kaiken sen arvoinen :heart: Niinhän se vissiin taitaa usein mennä:)

Täällä mie vaan kukun. Aamuyöt on kaikista inhottavimpia kyllä yksin valvoa, kun ei mitään viitti tehdä ettei herätä miestä. Miksen mie vois nukkua :headwall:

Onko maaliskuiset tehneet jo viis vauvaa? Wow, hitto vasta kymmenes päivä helmikuuta!

Vauvan laskeutumisen myötä muuten selkäkivut ja peräpukamat on nyt jotain ihan muuta. Ei tarvii kun hetki istua missä tahansa kovalla istuimella niin tuntuu että koko perärööri tulee pihalle:kieh:

Kas, mutta sunnuntain jatkoja naiset!

Niin ja Minx moi :wave:
 
Julille paljon onnea pojasta! :heart:

Sinullapa on ollut siellä hurjia käänteitä, kaikkee sitä pitääkin sattua! Mutta onneksi kaikki meni sit kuitenkin hyvin. Voimia pikkuiselle ja sinulle sektiosta toipumiseen!

Nippatäti Kuudes vauva oli jo Julin poika! Ei tässä taida maaliskuulle kovin montaa jäädä tällä tahdilla! Ja poikavoittoista näkyy olevan :)

Särö ja Jalo 37+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä