*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Voi Leo :( kuulostaa todella kamalalta.....:hug:
itsellä yön makoilut auttoi, tuo kohta on kosketusarka joten pitää ottaa rauhallisesti ettei
uusiudu..

ja nippa nippa.... jotenkin kuulostaa että sä niin olet seuraava joka jakautuu :D

tää lähtee nyt uuden puhelimen ostoon, vanhasta hajos näyttö ja korjaus maksaisi yhtä
paljon kuin uusi puhelin..
sitten päiväunille makoilemaan, iltapäivällä täytyy viedä esikoinen luistelemaan. toivottavasti
oon silloin ilman kipuja :)

dania 36+4
 
Just meinasinkin nippatäti tulla kyselee, että mihin suuntaan sun kivut yön aikana lähti. Asttelin jo, että näinköhän synnyttämässä oot kun ketjun avaan. :) toivottavasti helpottaa päivän aikana, että saisit nukuttua vaikka vähän. Tai sitten, että nämä edistäisi synnytystä. Greentealle samat tsempit!!

Oon Leo aikasemminkin kauhistellut noita sun kipuja. Ei jotenkin normaalilta raskauteen liittyvältä tunnu. Jospa sieltä polilta saisit nyt apua!! :hug: dania sun kivut kuullostaa melko lailla smlta kun kun kivut. Mulla tosin ne ei lakkaa missään tietyssä asennossa vaan tietyn ajan kuluttua, mikään lääke ei auta.
Olikohan muitakin kipuilijoita?

Emsulille :hug:

Fanny 36+3
 
Oho! Saakohan Nippatäti pienen ystävänpäivä yllätyksen! :heart: jännittävää...

IHANAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ MAALISKUISILLE!

(.) Mä lähden kohta lyllertämään neuvolaan. Pitäkää peukkuja että selviän yhdessä koossa tuosta 6km matkasta :D Aion avautua siellä kaikesta, etenkin polin lääkäreistä ja tulevasta synnytyksestä...alkaa ottaa päähän kun tuntuu että kukaan ei kuuntele! :stick:

Mutta, ihanaa kun Miina jumppaa mahassa ystävänpäivän kunniaksi. Se saikin siskolta ja veljiltä tänään monta suukkoa ennen kun kolmikko lähti kouluun :heart: Kyllä tätä pientä odotetaankin kovasti!

Nyt aamupalaa ja sit suihkuun ja nokka kohden neuvolaa...kävellen tai ryömien! :D

Puspus!

Terv. muumis ja miinuli rv. 35 POKS
 
Ultrassa oottelen että pääsen käyrään. Kokoarvio 36+4 3043g, keskikäyrällä kasvaa. Arvioi että 3,6kg jos menee la asti. Kontrolliaika rv 40+0 vauvan kasvua seurataan. Kohdunkaula 2,5cm, ulkosuu auki, sisäsuu kiinni eli ei ole vielä merkkejä synnytyksestä, sama tilanne kun rv 30 oli. Alatiesynnytys niinkun edelliset, mahtuu tulemaan vaikka olis isompi. Tytöt oli tosiaan 2,7kg ja 3kg, tää vaikuttas isommalta nyt :)
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
Kiitos kaikille ihkuille tsemppauksista! :heart: Ehkä mä tässä oon jo alkanu asian sisäistään että ei menekään maaliskuulle ja suurimmasta järkytyksestäki toipunu.. Keräilin plussapallo listaa niin ehkä hieman helpotti kun mietti kaikkia pluspuolia kun niitä oli niiiiin paljon :p Ja sain viime yönä nukuttua jopa kolmeen asti, wuhuuuuu… :$ Tämän päivän tavoitteena on siis päiväunet..

Oon myös saanu pestyä pyykkiä ja keiteltyä tuttihommia ja pullataikinaki on kohoamassa.. Tein jo kertaalleen pakkaseen mokkapaloja ja vaniljapullia, mutta joku p….n :mad: pullahiiri on ne käyny syömässä sieltä… siks pitiki alkaa leipoon salaa ku ukko on töissä, taidan piilottaa ne johonki alimmaiseksi pakkaseen :kieh:

Pepper, totta, pystyn varautuun; yksi plussapalloista :cool: Minä kans siirsin huomiselle kampaajan ku ois ollu vasta ens viikolla mut ei uskalla ensi viikkoon oottaa.. eipähän oo vauvaa vastassa mikään mörököllimamma :LOL:

Minx, juu ehtishän sitä sitten tehdä asioita ku vaavi on täällä, mutta jotenki olin suunnitellu että olisi sitte kaikki valmiina ni saisi keskittyä uuteen arkeen ja vauvaan ja mahdollisesti nukkua jopa päiväunia ku vauvaki nukkuu.. En vissiin tykkää jos ei mee asiat niinku suunnittelen :saint: Mutta on kyllä valtavan mukavaa lukea teidän kaikkien vauvaantuneiden arjesta ja saada myös mahdollisia vinkkejä näin ”alottelijana”, kiitosta vaan!

Dania, kuulostaapa kauheelta nuo kivut… Hyvä että on helpottanu!

Mammutti, sinäkin brutukseni… voimia sinnekki ja paranemista flunssasta!

Zuzalla ollu kyllä aika koettelemus :eek: Onneksi kuitenki kaikki hyvin!

Muumis, peukut on pystyssä! :)

Niin, tuleekohan nippatädille tosiaan ystävänpäivälapsukainen... :heart:

Hyvää ystispäivää mammoille!
 
Voimia kaikille, jotka kärsii supistuksista ja muista ilkeistä kivuista!

Ite sain pitkästä aikaa nukuttuu kunnon yöunet, vaik kerran kävinkin vessassa. Äskön siivosin talon, niin ei tarvi huomenna, kun tyttö kotona. Niillä onkin tänään jännää hoidossa, kun sinne tulee poni. Tyttö otti mukaan leipää ja porkkanaa, jota saa antaa ponille (jos uskaltaa).

Synnytyspeloista ei sinänsä mitään. Meen sillä asenteella niinku viimeksikin, et synnytys menee omalla painollaan. Ehkä ne supparit pelottaa enemmän, kun tiedän mitä ne on, enkä haluu ilokaasua enempää lääkkeellistä lievitystä. Ponnistus oli raskas koitos, mutta ei kivulias. Sen haluaisin vähän lyhennettynä versiona, mut niinhän se yleensä onkin.

Sairaalakassi on pakattu. Siellä on kotiinlähtövaatteet: joustavat housut, imetyspaita, imetysliivit ym ja hygieniatarvikkeet. Sairaalassa meinaan käyttää heidän vaatteitaan, en viitti liata omiani verellä ja maidolla. Se oli vaan rentouttavaa maata siin kaavussa verkkohousut jalassa ja ne sukat, jotka pyöri jaloissa. Lisäks kassissa on mukana ristikkolehti, lakua (viimeks ei kyllä tehny karkkia mielie synnytyksen jälkeen). Rahaa, älypuhelin, laturi ja neuvolakortti pitää sit nakata mukaan lähtöhetkellä. Meinasin ottaa iPadin mukaan, kun siitä ois kivempi kirjottaa ja lukea juttuja, mut ajattelin jättää sen esikoiselle, et se voi pelata sillä. Vauvan vaatteet olen pakannut toiseen kassiin. Pakkasin eri settejä ja kokoja, kun en sit tiedä, minkä kokoinen sielt tulee, ja mitä sillä hetkellä haluan päälle. 45 cm bodyn laitoin messiin, kun esikoinen käytti niitä alussa (oli syntyessään 47 cm). Muutama eri paksunen ulkovaatekin on mukana.

Hyvää ystävänpäivää!!

SMV78 + tyttö 37+3
 
Viimeksi muokattu:
Näinköhän Nippa on seuraava synnyttäjä! :)

Sone hyvän kokoinen pikkuinen siellä tulossa. :)

Tsemppiä muumikselle neuvolaan. Sanot vaan suorat sanat!

Kohta taitaa olla pinossa lisää vauvoja kun marionetti ja mammutti pääsevät synnyttämään!

(.) Mulla oli hirvee lonkkakipu yöllä. 1,5-2h välein piti vaihtaa asentoa tai jaloitella, onneksi se autto. Heräsin siihen kipuun, kun se säteili vatsaan ja selkään. Säikähdin kun heräsin, että nytkö rupes supistelemaan, mutta vähän aikaa kun kuulostelin kipua niin lähti sieltä lonkasta ja se asennon vaihto autto. Nyt on arka lonkka... Kohta käydään miehen kanssa ostamassa vaipat sun muut puuttuvat ja sitten voikin pakata sairaalakassin! :)

Hyvää ystävänpäivää kaikille mahtaville mammoille!! :heart:

CandleLight ja poju 37+4
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää ystävänpäivää!

Kuulostaa teidän elämä aika samanlaiselta Nopponen kuin meilläkin. Hassua vain, että teidän pitää aloittaa jo 3kk iässä kiinteät :O Me aloitettiin esikoisen kanssa 4kk iässä, vaikka olikin pikkukeskonen. Jos vauva kasvaa hyvin maidolla, niin luulisi, että saisit siirtää kiinteiden aloitusta kuukaudella.

Voi Leo, mitä joudut kokemaan. Epätietoisuus kivun syistä ei varmaankaan auta tilannetta. Voimia :hug: Danalle kanssa :hug:

Nippa Eipä sullakaan enää taida pitkään mennä, kun vauva on sylissä. Jännittävää! Heti, kun sinusta ei kuulu hetkeen mitään, niin oletettavasti olet synnyttämässä. Niin tai sä olet kirjoittellut tänne ahkeraan, joten kai sä sitten synnäriltäkin päivittelet synnytyksen kulkua :D

Mammutti ja sintti hyvin kaikki menee. Vauvakin on jo hyvänkokoinen, vaikka se sinusta tuntuukin pieneltä. Tärkeämpää on se, että se on täysiaikainen. Kaikki kääntyy parhainpäin :hug:

Hienoa Marionetti, että olet selvinnyt alkujärkytyksestä. Olen samanlainen, että haluaisin asioiden menevän suunnitelmien mukaan. Hyvin niistä selviää, vaikka yllättäviä asioita tapahtuukin. Pitää vain suhtautua niihin sellaisena kuin ne tulevat. Kunhan saat pienen maailmaan, niin monet asiat unohtuvat.

SoonFab!!!
 
kiitos taas kaikille! :heart: äitipolille jätin soittopyynnön sille mun sype kätilölle, josko se laittaisi eteenpäin asioista kun tuntuu, että ite on niin voimaton kun tuntuu, että kukaan ei ota tosissaan ja en tiedä mihin mä edes kuulun tämän vaivani kanssa. Sen verran kovempi tuo mun eilinen kramppikohtaus oli, että mulla on aivan kylki kipeä jos nostelen tuota meidän taaperoa, tai kyykistyn ja paine tuolla alamahlla ja kyljellä on. Panadolia nyt otan kuurina muutaman päivän, josko tässä pärjäisi sinne äitipoli käynnille ensi keskiviikkoon, litalginia sitten jos kramppaa taas. eipä noille oikein mitään voi kun pitäisi olla näytillä silloin kun se kramppi iskee. tk:ssa mulla oli kipu vielä jäljellä kohtuu kovana ja tosiaan ottivat ihan pika crp:n, ei mitään muuta. en nähnyt edes lääkäriä. hoitajan kanssa juttelin, kun mua alkoi niin itkettämään ihan pelkästä säikähdyksestä. Mut synnärin asia kuulemma jatkossa hoitajan mielestä. Mä en tiedä =/

Hyvää ystävänpäivää kaikille!!! :heart:

Ai niin rv 35+0 :heart: ja eka äitiysloma päivä =)
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa ystävänpäivää kaikille!

Nippatäti Sulla onkin jännät paikat siellä! Mahtaako enää kauaa mennä, että vauva on kainalossa :)

Monella muullakin on jännitettävää, tsemppiä kaikille!!

Mä yritän nyt viikonloppuna saada laitettua paljon vauvaa varten valmiiksi, mm. sitteri pitäisi pestä, turvakaukalo siistiä, sairaalakassi pakata ja tehdä esikoisen hoito-ohjeet valmiiksi. En usko, että tämä poju pitkään aikaan tulee, mutta eipähän ainakaan tarvi murehtia että joku asia olisi tekemättä!

Nallu ja pikkuveli 36+5
 
Heissan hei!
Ja hyvää ystävänpäivää!! :)

Nippatädille tsemppiä jänniin paikkoihin !:)

(. ) täällä sairaalassa edelleen, onneksi mitään vakavaa ei ole löytynyt, mutta kuume ja tulehdusarvot nousivat niin seuraillaan tilannetta, huomenna sitten kotiin jos mitään radikaalia tapahdu. Tosin yhdelle kätilölle sanoin että voisin jäädä vaikka samalla reissulla synnyttämään, lauantaina tulee siis täysaikaisuus :) mutta kätilö sanoi vaan että toivottavasti ei vielä näillä viikoilla :) no semmosta tänne!!!

Minuakin mietityttää mihin muutamat ovat kadonneet esim tikuliina? o_O
 
Hyvää Ystävänpäivää kaikille mahakkaille ja jo vauvansa saaneille! :heart:

Neuvolassa kävin tänään ja siellä kaikki normaalisti. Sf-mitta oli sama kuin viimeks, 31cm. Kertoiskohan se siitä et vauva ois hieman laskeutunut??? Edellisessä raskaudessa sf-mitta pysähtyi 33:een.

Kirjoittelen ja kommentoin paremmalla aikaa, on ollut hieman hektinen päivä! :wave:

Särö ja Jalo 37+6
 
Jee ja yhyy! Mammaloma alkaa virallisesti maanantaina, mutta tänään oli vika työpäivä! Siitä siis JEE! Mutta mulle iski kauhia yskätauti ja lämpöä on kans, olo on aika hirveä... Siitä YHYY! Keuhkojen lisäksi pää on kipeä ja kuumesärky säteilee jostain syystä lonkkaan niin että missään asennossa ei oo hyvä olla. Yöllä heräsin puolen tunnin välein, ja aamulla oli sen mukainen väsy. Toivottavasti ei vauva ihan noin usein sitten herättele! :D Kävin kuitenkin töissä kun piti avaimet palauttaa ja muutenkin hoitaa loput asiat sijaista varten kuntoon, nyt joutaa sitten makaamaan eikä tartte enää työasioita pohtia!

Muutaman tunnin päikkäreitten jälkeen olo on jo sen verran parempi että jakso koneen aukasta, mutta pää on yhä niin tillin tallin että en kyllä nyt kykene kommentoimaan muitten menoa ollenkaan... Muuta ku että tsempit kaikille tarvitseville ja erityisesti niille joilla on synnytys jo ihan hollilla! :heart: Täältä myö muutki tullaan vähitellen perässä!

Piula 34+1 (Ja uudelle viikolle toinen JEE!)
 
Heippati,

Minäkin luen mieluusti vauvautuneden kuulumisia. Tykkään synnytyskertomuksista ja muutenkin kiva lukea, miten vauva-arki on lähtenyt rullaamaan. Kaipa se auttaa itseäkin palauttamaan mieleen, mitä kaikkea tässä olikaan edessä..

Tulipa mieleen tässä sekin, että moni aloittaa kirjoituksensa häpeillen, miten vähän on ehtinyt/jaksanut/voinut kirjoitella tai tuleeko sillä kertaa kommentoineeksi muiden juttuja. Huoli pois, mun mielestä jokainen kirjottaa niin usein tai harvoin, kun itsestä tuntuu sopivalle, ja kommentoi niitä asioita, mitkä itselle tuntuu sillä hetkellä ajankohtaisille tai luonteville. Elkää turhaan pyydelkö anteeksi! Palstan idea lienee kuitenkin ennenkaikkea anonyymi tukiverkko, kuin velvoite tai ikävä riippakivi :)

Ja sitten tulee kirjaimellisesti omanapaista tekstiä ;) Kukas se olikaan, joka valitteli napakipuja navassa ja navan ympärillä? Liityn joukkoon, muutaman päivän sattunut tosi kovasti napaan ja lähiympärystöön. Napa-alue on kosketusarka ja kipu lisääntyy liikkuessa. Voiko kyseessä olla ihan vaan navan venyminen ja siitä johtuva kipu, vai onko tämä jotain muuta? Napatyrä?

Myös tuo CandleLightin mainitsema yöllinen lonkkakipu tullut harvinaisen tutuksi viime kuukausina. Mulla auttaa, kun nousen yöllä jalottelemaan, vaihdan asentoa ja tuen itseni tyynyillä parempaan asentoon. Nouseminenkaan ei enää suuremmin häiritse unta, kun muutenkin käyn joka heräämiskerralla vessassa, heräämisen syystä huolimatta.

Pissajuttu Vauvan peba painaa raskaanlaisesti virtsarakkoon ja vessassa saa juosta tiheään. Välillä tulee aidosti kiire vessaan, kun vauva herää yhtäkkiä tai vaihtaa asentoa. Hävettää tunnustaa, mutta olen alkanut myös jännittämään julkisilla paikoilla yskimistä ja aivastelua. Yhtenä päivänä tein lantionpohjalihaksia autossa miestä odotellessani, mutta vauvapa ei tykännytkään harjoituksesta, ja jumpsutteli jaloillaan alakertaan niin, että meinasi käydä vahinko...

Ystävänpäiväterveiset tältäkin suunnalta, hyvät mahakkaat verkkovertaiseni!
HaaveissaPulla ja Pulla 36+4
 
mammutti no jopas sulle ylläri lykättiin, varmasti joudut nyt orientoitumaan leikkausajankohtaan uudelleen.

nippatäti Hui, sulla on kyllä synnytys lähellä :p

Hyvää Ystävänpäivää kaikille!! :flower:

Viime yönä tuli tehtyä oma valvomisen ennätys. Heräsin kahdelta ja nukahdin kuudelta.. Voi luoja, että tympii :headwall: Onneks on ipadi mitä selailla sängyssä, mutta kyllä sitä mieluummin nukkuis ja käyttäis tuon yön siihen, ku valvomiseen.

Täällä vauva ollu toissapäivänä ja tänään tosi hiljanen. Toissapäivänä olin jo aamusta viittävaille etten ois soittanu synnärille, ku meinasin niin huolestua :ashamed: Onneks pikkunen alko liikkuun, niin sain tarvittavat liikkeet laskettua. Tänään ollu sama homma ja tämä jääräpää kun ilmeisesti on, niin masun tökkimiset/heiluttelut, mehun juonti, liikkeellä olo, kyljellään olo jne.. ei auta yhtään vaan tyyppi on liikkumatta, jos on niin päättäny : / Ei sen puolen, esikko oli just samanmoinen ja vieläkin rauhallisempi, mut nyt ei kaipais kyllä yhtään lisää huolta tähän koko hommaan.

Aina ku mulla supistaa, nii musta tuntuu, että mun henki salpautuu, ihan niinku joku istuis keuhkojen päällä ja tulee sellanen lievä ahdistuksen tunne tai sellanen, että henki ei kulkis ihan 100%:sti. Vaikee selittää Mulla supistukset on napakoita, muttei mitenkään kipeitä. Onko kellään muulla samaa tunnetta supistusten yhteydessä, mietin, et kuin epänormaalia tällänen on? Onneks on huomenna neuvola, niin saan siellä kysästä..
 
vihdoin ehtii koneelle kirjoittaa....

alisa mulla varmaan on samanlaisia supistuksia kun sulla, vatsa menee ihan kivikovaksi ja samalla jotenki tuntuu et se vetäytyy sisäänpäin ja aiheuttaa ahdistuksen tunteen nii että henki ei kulje kunnolla,muttei oo kumminkaan mitenkään kivuliaita. uskon et kyseessä ainakin mulla on vaa harkkasuppareista jotka ei tee mitään muuta kuin epämukavan tunteen.

onkohan nippatäti viel kasassa?:) kovasti jänskään koska tulee häneltä ilmoitus lähöstä tai pikkuisesta!:p

miunkin puolesta on todella kivaa lukea jo vauvautuneiden juttuja täällä, vaikkei välttämättä tuu kommentoitua niihin mut luettua tulee mielenkiinnolla. on se kivaa meidän loppukuun odottajista olla myös selvillä mitä kaikkea heille kuuluu, ei sit tunne itseään ulkopuoliseksi.

nyt ku ei tullut lappuun laitettua mitä vielä piti tänne laittaa nii pää lyö tyhjää....

ihanasti porukoilla alkaa olla melko selvillä joko sektio päivä taikka käynnistys päivä tiedossaan, saa niitä jännitellä!:D

IHANAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!:flower:

pepper& typy 34+2
 
Alisa ja Pepper mulla nuo supistukset tuntuu usein juuri tuolta, tosin ajoittain ovat myös kipeitä. Erittäin ikävä tunne!! :( En tosin tiedä kuinka yleistä / normaalia se on. Itse en ole asiasta edes neuvolassa tajunnut kysyä, jotenkin vaan ajattelin sen kuuluvan asian. Esikoisen kohdalta en muista oliko samanlaista.

HP hyvin sanottu näistä anteeksi pyytelyistä!! Täysin samaa mieltä :)
Ja toi housuun lirahtelu.. täällä myös yleisillä paikoilla paniikki päällä. Noloa!!:ashamed:

Ihanaa ystävänpäivää vielä kerkeää toivotella!

Fanny 36+3
 
Synnytystoiveista/peloista: Itellä toiveissa ilman lääkkeellisiä kivunlievityksiä. Mut en ota luomuilusta pakkomiellettä, että ihan tilanteen mukaan kuitenkin. Tietysti jos luomuun asennoidun niin täytyy kai vähän yrittää kärvistelläkin, eikä heti ekasta ikävästä tuntemuksesta olla pyytämässä puudutuksia. Mutta ei sitä nyt väkisinkään loputtomiin viitti yrittää hampaat irvessä jos tuntuu ettei pysty. Eli tilanteen mukaan.

Sairaalakassiin ostin eilen liivinsuojia, siteitä, shampoota ja saippuaa. En ole pakannu vielä kassia, ja ens viikolla pitää käydä karkkikaupassa kokoamassa iso karkkipussi :D Sairaalaoloaikaan asti olen karkkilakossa, mutta siellä sitten ;) Päätin alottaa karkki/limulakon hampaideni vuoksi. Pelkään hammaslääkäriä. Kotiin tulen samoissa vaatteissa millä menenkin. Eli äitiyshousut tai joku hame mikä päälle sopii.

Joku sano ettei sairaalavaatteissa ajatellu olla vaan omissa. Voiko niinki tehdä? Itse en ainakaan omia haluais verestää jos paljo vuotoja on, mut eihän ne sairaalavaatteetkaa kovin hehkeitä oo :D Ja liekö minkä kokosia, ite oon tosiaan melko lyhyt? Oliskohan ne kovin epäkäytännölliset tällasella pienellä ihmisellä.. Entä ne kengät, onko epämukavia?

Napakipuilijat: Itselläni on ollu pidemmän aikaa sellasia hetkellisiä napavihlasuja (oliskoha oikea sana), aina joskus. Aika ikävän tuntusia enkä syytä tiedä niille. Joko maha on kireellä siitä kohin tai vauva jotenki sisältäpäin tuikkii napaa "vasten" mulla.

Itsekin mielelläni muiden vauvakuulumisia luen :)

Ja mitä housuihin lirautteluun tulee.. niin mulla on oikeasti käynyt vahinko julkisellaki paikalla. Töissä nimittäin kerran, en tajua, ei edes ollu hätä mutta aivastaessa sitä vaan tuli niin että oikein tunsi. Oli ikävä tilanne ja pelkäsin että alan haista läpi :D Jouduin vielä työkaverille mainitsemaan ja sanomaan että sanoo suoraan jos alan haista :D Ajattelin et hää synnyttäneenä naisena ymmärtää kyllä.. On myös muullon iha vähä tuntunu tulevan mut ei tolleen pahasti niinku töissä ton yhen kerran.

Voimia kaikille joilla on kipuja ja muillekin! Ei enää paljoa ole jäljellä..

(.) Me käytiin eilen ostamassa pinnasängyn patja. Ja kävin tenttimässä koululla, yhteensä 450 kilsaa autossa istumista. Ei onneks tehny mitenkään pahaa istua autossa. Ja kokeet meni hyvin ja opiskeluasioista sain muutenkin hyviä uutisia :) Opiskeluthan mulla siis jää kesken mut hyväl mallilla nyt kaikki. Sellane puolisen vuotta suunnilleen jää vielä jäljelle, ja opinnäytetyötä aion tehdä äitiyslomalla. Nyt illalla otan canestenin, kun terkkari sano et voi sen ikään kuin varuiltaki ottaa, ku kyselin. En siis oo varma onko hiivaa, välillä hiivamaista kokkarevuotoa ollu viime päivinä, ja välillä tulee ihme kutinapuuskia. Että jos on hiivaa niin hoituu sit pois. Vähä epäilin et onko loppuraskaudesta turvallist ottaa jos esim limatulppa irtoais, ja sit siel emättimes on puikon jämiä. Mut terkkari sano et on turvallinen ja kai siin tuoteselosteessaki lukis, jos ei sais loppuajalla käyttää.

Eilen ajattelin ettei nyt mitään superkaunista olla kenenkään koti, mutta on se sen arvoista :heart: Huomatkaa mielenkiintoinen vaakasuorassa oleva raskausarpeni :D Katoin eka et onks toi joku painautuma esim äitiyshousuist mut en mä oikein ole edes pitäny sitä tuubia ylhäällä, kun siinä on samperin kireä naru siinä tuubin "yläosassa". Eli arvelta vaikuttas :D



Omppu ja vauva 37+2
 
Viimeksi muokattu:
Heiii,

olen taustaillut ahkerasti jo useamman kuukauden, toisin sanoen lueskellut ketjua päivittäin läpi, mutta mitään itse kommentoimatta :ashamed: Alkuun tuli kirjoiteltuakin, voihan ollakin, että joku muistaa! Nyt kuitenkin aika aktivoitua ja liittyä taas keskusteluun!

Napakivuista, mulla on pitkin raskautta ollut moisia, tuntuu juilintaa/kipua pari senttiä navan oikealla puolella ja aika "pinnassa". Kipu kovenee liikkuessa tai vauvan punkiessa "läpi". Lääkiksessä opiskeleva siskoni selvitteli, että kyse todennäköisesti mahan alueen venymisen ja kiristymisen ohella on tietynlaisesta ummetuksesta - jokin suoliston osa säteilee kipua juurikin tuolle alueelle. Omalla kohdalla selitys kävi hyvin järkeen, koska usein kipu esiintyi vähän järeämmän ruokailun jälkeisenä päivänä. (Esim. kerran kävimme mieheni kanssa pihviravintolassa, tuli syötyä iso annos ja melko raskasta ruokaa, seuraavana päivänä kipu navan vieressä olikin kovaa..)

Toinen juttu tuli mieleen tuosta Omppulimun jutusta koskien äitiyshousuja, mullakin resorin yläreuna/kuminauha kiristää kurjasti, sama homma sukkikksissa. Niinpä olenkin etenkin sukkiksista ja yksistä vähän huonommista äitiyshousuista ihan reilusti leikannut yläreunan saksilla poikki, helpotti kummasti. Ihan näin vinkkinä.. ;)

Hurjasti täällä jo porukka täysiaikaista ja jännittävää, miten monta vauvaa pinoon on jo satau! Onnea jokaiselle tuoreelle äidille! Tuntuu, että itse synnytän ehkä ensi kesänä... 36. viikko pärähti käyntiin, enkä edes tiedä, miltä supistus tuntuu... Kerrassaan mitään sen tapaisiakaan oireita ei juuri ole, mahtaakohan tyyppi syntyä ollenkaan?

Onko teille tullut paljon raskausarpia? Entäpä maalismammojen kootut vinkit niiden poistoon? Omalla kohdalla tuntuu, etten varmaan ensi kesänä käytä shortseja ollenkaan, hehe. Reidet, etenkin sisäreidet, on rehellisesti sanoen k a m a l a t.

Ouh, huomaa, etten ole kirjoitennut aikoihin, nyt olisi hirveän monta asiaa, juttua ja kommenttia mielessä, mutta alkaa teksti venyä romaaniksi, jota kukaan ei jaksa kohta lukea, joten jatketaan myöhemmin :)

Oikein mukavaa ystävänpäivää jokaiselle :heart:

Ssaraa & nuppunen 35+1 Tyttölupauksen voisi muuten päivitellä listaan
 
Viimeksi muokattu:
Ssaraa: Joo en äitiyshousuissa normaalisti tuubia nostakkaa ylös vaan annan sen olla alhaalla. Ainoastaan jos kylmä sää on niin lämmikkeeks nostanu mahan päälle. H&m:n äitiyshousut kyseessä. Sellaset ohuet farkkutyyliset, eli olikoha tregginssit nimeltään.. Ja mitä supistuksiin tulee, nii aika pihalla mäkin niistä olen, en tiedä onko niitä ollu vai ei, ehkä :D Eikä muutenkaan tunnu että tuolta mitään olis lähiaikoina pihalle tulossa. Mut ei sitä kuulemma aina voi ennakoidakkaa :)

Raskausarpia ei käsittääkseni voi hävittää, ne vaan vaalenee ajan kanssa. Vai onks niiden häivytykseen jotain voidetta? En oo varma. Mut ainaki niiden pitäs vaalentua :)
 
Tsemppiä sinne osastolle Nippatäti! toivotaan, että pieni tulee ulos mahdollisimman pian!

HaaveissaPulla- osasitpa kivasti pukea sanoiksi tuon tämäb palstan syvimmän olemuksen!! Henkireikä tämä on varmaan monelle (ainakin minulle!). Varsinkin, mitä tulee negatiivisien asioiden ja oman navan käsittelyyn. Itse ainkain samistun moniin vaivoihin ja tunnetiloiohin, mitä muut puivat ja sitä kautta omakin olo helpottuu- en ole yksin :)

Napakipu- mulla on kanssa ajoittain kipua navassa ja sen ympäristössä. Ja koska se ei ole aina kipeä niin ehkä tuossa Ssaraan teoriassa on jotain perää.

Toivon todellakin, että vaikka ei minullakaan ole mitään synnytykseen viittaavia oireita, niin tulisivat sitten ihan puskista nopeasti, koska en halua olla enää raskaana! nyt on mitta täysi ja olen aivan valmis tapaamaan tuon masutyypin!!

Pitäis vissiin mennä taas yrittämään vetämään unta palloon jos tämä närästys vaikka katoaisi....

Kyllästynyt ja väsynyt Rena ja Poju 37+2
 

Yhteistyössä