*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Niittyvilla 2kpl paketissa, en muista tarkka hintaa, oisko ollu joku 15€ ja säädettävät olkaimet, ihan hyvää materiaalia, suht paksua trikoota. Must ja valkonen. Imetysliivien kanssa samalla osastolla oli :)
 
kaz
Paljon onnea vauvautuneille ?

Niittyvilla Lindexillä on imetystoppeja joita itse ostin aikoinaan 3 kpl ja tykkäsin tosi paljon. Silloin hinta oli n. 20 e kpl mutta heidän nettisivuillaan jokin aika sitten ne oli 15 euroa. Väreinä musta ja valkoinen. Pitäis itselläkin käydä ostamassa uusia kun on kulahtaneet 11 kk päivittäisessä käytössä.

Kaz 37+4
 
Onnea Mammutti ja sintti! :flower: Toivottavasti pääset pian vauvaa katsomaan, voimia sektiosta toipumiseeen!

Pitääpä itsekin katsella Lindexin sivuilta noita imetystoppeja, täältä lopetti Lindex viime vuonna että ainoo keino on tilata netistä. H&m:llä on kans, musta ja valkoinen toppi yht. n. 20€.

Pullojen steriloinnista Minulla on kans tuo Aventin mikrosteriloija. Saa nähdä tuleeko sitä miten käytettyä, nyt kun meillä on induktioliesi niin siinä kiehahtaa kattilallinen vettä niin nopeesti niin on melkein sama keittää.

(.) Neuvolassa kävin aamulla ja siellä oli kaikki ok. Vauva nukkui sikeesti ja piti vähän herätellä ennen kun neukkutäti oli sydänääniin tyytyväinen. Oon muutenkin huomannu et tämä kaveri on tosi hiljainen yöllä ja aamulla. Päivän mittaan sitten myllää senkin edestä. :) Sf-mitta oli noussu parilla sentillä 33:een ja on nyt sama kuin esikoisesta. Vauva ei ollu kiinnittyny ja sain sellaset ohjeet et jos vedet menee ihan kunnolla hulahtamalla niin just siinä alussa ois tärkee olla aloillaan kun vauva laskeutuu mutta että sen jälkeen sais sit liikkua. Ja että napanuoran esiinluiskahtamisen riski on kuitenkin suht pieni. Mut varmaan jos vedet nyt sattus menemään niin varmaan ekana soittasin synnärille ja kysysin sieltä tarkempia ohjeita. Ens torstaille sain seuraavan ajan jonne uskon vielä meneväni :)

Särö ja Jalo 39+0 POKS!
 
Onnittelut uusista vauvoista jälleen! :flower:

Pullojen ja tuttien keitosta on ollu puhetta.. Minä olen keittänyt ihan kattilassa, mutta nyt tuli mieleen sellainen että kun tuo edellinen lapsi on juuri 1v ja juo vielä pullosta, voinko käyttää samoja pulloja&pullotutteja molemmilla? Keittäähän ne tietty pitää aina mutta onko sillä muuten väliä että käyttävät samoja? Ja entä pyllyn pesussa pyyhkeet, voinko kuivata samaan? Älyttömän tyhmiä tulee mieleen näin "vasta" 3 lapsen kohdalla... :LOL:

( . ) Olo on valtava! Väsynyt, turvoksissa ja kärsimätön. Joka yö odotan että josko tänäyönä... : / Esikoinen syntyi 40+6, toinen 38+3 joten vielä on matkaa...

Mukavaa viikonloppua kaikille massuille!

Tea ja Pikkupikku-J 36+5 :heart:
 
Onnea kaikille pikkukäärön syliinsä saaneille! :heart:

Täällä on pidetty hiljaiseloa koska kiirettä on pitänyt viimeisten kouluhommien parissa! Nyt on hommat hoidossa ja vauvalla lupa tulla!! :)

Pulloja en ole itse vielä edes ostanut. Saa mies käydä sitten hakemassa jos siltä näyttää! Tuttava olen keittänyt myös jo valmiiksi. Mitä mieltä olette niistä NAN:in tuttirasioista joissa pystyy mikrossa steriloimaan?

Meillä myös isäntä on opiskelujen lippusuoralla ja tänään Saakin tehtyä viimeiset palautukset. Hän on nyt viikon pitänyt mua seksi, sauna ja siivouslakossa. :D ei nuo muut niin haittaa mutta sauna !!!! Onko muilla saunomishimot lisääntyneet ? Ennen en niinkään välittänyt mutta nyt voisin käydä vaikka päivittäin!!!

Mulla on nyt parina päivänä tullut sellaista vaaleanpunaista vuotoa, joka haisee selkeästi voimakkaammalle kuin valkkari! Vuoto on aika vetistä mutta voisin kuvitella että lapsivesi olisi vielä vetisempää. Tämä mietityttää koska ihan "normaalinväristäkin" valkovuotoa on tullut. Tiedän että varmasti kannattais soittaa synnärille ja varmistaa asia mutta oon aina ollut vähän huono soitteleen.

Puhelimella päivitellen näin nopeasti

Millipilli & Sylvi 38+4
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa taas lisää vauvoja :heart:

Paljon Onnea nipptäti sekä mammutti ja sintti prinsseistä :flower:
Ja Paljon Onnea omppulimu prinsessasta :flower:

aippa3 ja pähkinä 36+3
 
Viimeksi muokattu:
Paljon onnea Mammutille!! Toivottavasti leikkaushaavat paranee pian ja pääset vauvan luokse nuuhkimaan! :heart:

Millipilli hyvin ymmärtää kirjoituksen. Itse myös puhelimella kirjoittelen ja usein tulee mitä sattuu ;)

Fanny 37+4
 
Voi, täällähän on paljon vauvauutisia! :heart: Paljon onnea nyyteistä Omppulimu, Nippatäti ja Mammutti! :heart:
Nippa, toivottavasti nyt tuntuu siltä, että vaikea raskaus oli kaiken sen arvoinen. :hug:
Mammutti, toivottavasti pääset pian pienokaisesi luo!!

Pihlajallakin
tänään sektio, toivottavasti menee kaikki hyvin! :)

Posteljooni
ihanaa, että pääsitte jo kotiin vauvan kanssa!

Kiitos
kaikille jotka kommentoi tota painoasiaa. :) Dania, tosiaan, mullakin lähtöpaino oli ihan normaali ja jostain olin lukenut, että näillä viikoilla voisi hyvinkin se 500 g viikossa tulla, siksi vähän kummastelin.. Neuvolassa th ei 2 viikkoa sitten ollut kuitenkaan huolissaan, muistutteli kyllä syömään kunnolla vaikka ei aina nälkä olisikaan. Mulla kuitenkin ennen tota painonnousun tyssäämistä ehti tulla jo 12 kg, joten onhan siinäkin... Ja SaHi, hyvä kuulla, että sullakin paino oli lähtenyt noinkin rajusti laskuun ja silti syntyi hyvän kokoisia vauvoja. Como ja Piula samoin, kiva kuulla että ettei ne lukemat oo merkannut mitään, että vauva kasvaa kuitenkin. Ja tosiaan, tää kyllä myös liikkuu hyvinkin ahkeraan. :LOL: Mutta jos maanantaina yrittäis silti neuvolalääkäriltä pyytää lähetettä ultraan, olis kiva saada joku kokoarvio. :)

Dania, voisitko antaa tännekin vähän tota energiaa? :D Täälläkin pitäis keittiön tasot öljytä ja järjestellä valokuvia, mut ei vaan yhtään hotsita.

Marionetti, en mä sit menny mihinkään näytille.. En tajunnukaan kuinka pahasti rysähti, kun kipu voimistui vasta pikku hiljaa myöhemmin, ja kun vauva on koko ajan ollut niin aktiivinen, niin ei sit tullu vaan enää lähdettyä. Nyt oon kyllä vähän miettiny että olisko sittenkin pitänyt, on niin kipeä toi kylki. Mutta onneksi ei kuitenkaan vatsan alueella mitään kipuja!
Hyvä että vähän piristyit jo! :) Eihän näitä vauvan kasvamisia, syntymisiä yms. pysty oikein kukaan ennustamaan, ja pakko vaan hyväksyä että kaikki tapahtuu sitten ajallaan... Niin syvältä kun se onkin. Voimia odotteluun!

HP, pojilla sanotaan olevan matalammat sykkeet kuin tytöillä. Olisko se raja jossain 140 kieppeillä? :) Meillä toi osuu kohilleen, kun sykkeet ollu alkuraskaudessa aina 135 luokkaa ja nyt loppuraskaudessa vaan 125 luokkaa, ja poika siis tulossa. :D Mutta eihän noi siis oikeesti mitään kerro, hauskaa kuitenkin katsella miten osuu uskomukset kohdilleen. :)

Niittyvilla just, kuulostaapa lohduttavalta sun tätis kommentit. Hyvä että kerroit sille miten asianlaita on. ;) Kovasti jaksamisia sullekin... :hug:

Särö, jospa vauvalla olisi sitten ulkomaailmassakin samanlainen rytmi, että nukkuisi yöt rauhassa? :)

(.) Ei ihmeempiä, huonoja unia ja sitä rataa. Harmittaa toi kylkikipu, se on aika jäätävää. Ihan kun ei olisi liikkuminen ollut jo muutenkin tarpeeksi tuskasta, niin nyt vielä toi. Vähänkin kun liikahtaa tai yskäsee niin sattuu ihan hel**tisti. No, ainakin se vie huomion aika tehokkaasti näistä raskausvaivoista, jos jotain positiivista yrittää tilanteesta löytää. :LOL:
Alavatsassa on nyt pari päivää tuntunut painetta, ja kohdunsuun seutuvilla vihloo ja juilii. Taitaa tosiaan poika porata päätään siellä alaspäin.
Tänään onkin tutustumiskäynti synnärille! Ehkä se saa lähestyvän synnytyksen tuntumaan vähän todellisemmalta. :)

Ihanaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!

Nanna 35+3
 
Ai hitsit, meni silmien ohi että Mammuttikin jo jakautunut! Hirmuisesti onnea mammutille!

Täytyy kyllä huomenna käydä heti tsekkaamassa ne Lindexin imetystopit, kuulostavat hyviltä :). Huomenna shoppailua luvassa, käydään ostamassa uusi, isompi sohva. Nykyinen on ostettu käytettynä ja on huono istua ja liian pieni, kaksi ihmistä saa oikein ahtautua siihen. Nyt pitää saada perhekoon divaani :D. Toivottavasti ehditään vielä, eikä mulle tule ensi yönä lähtö!
 
Onnea myös ihan hiljattain vauvautuneille :)

Kiitos kovasti Fb-äitiysvaatekirppis -vinkistä! Löysinkin samantien useamman imetyspaidan :) Pakettia odotellessa :) Mun mielestä ryhmiin liittyminen ei näy kavereille. MUTTA jos joku kaveri eksyy katsomaan juuri sattumoisin kyseistä ryhmää ja aikoo siihen liittyä, hän näkee ketä kavereita ko. ryhmään on jo liittynyt. Mutta ei siitä liittymisestä tosiaan tule mitään reaaliaikaista mainintaa sinne etusivun oikeaan reunaan tai omalle seinälle, kuten tykkäämisistä (vrt. "Jojona tykkää sivusta Libero").

Huomasin muuten eilen, kun mittailin olemassa olevia imetysvaatteita ja vertasin kirppisostoksien mittoihin, että H&M:n imetyspaita, sellainen t-paidan mallinen on kutistunut ihan tosissan pesussa!! Ostin joskus syksyllä jo kahden kappaleen pakkauksen, jossa oli musta ja valkoinen. Ostin L-kokoa, että sitten varmasti mahtuu eikä ole liian pinkeä... Mustaa olen käyttänyt, mutta se alkoi tuntua aika naftilta. Ihan masiksen partaalla totesin, että kai tässä kaikki vaatteet käy pieneksi pikkuhiljaa, vaikka millaisen teltan ostaa... Katselinkin hiljattain paikallisella kirppiksellä samanlaista H&M:n valkoista paitaa koossa XL, joka näytti ihan valtavalta... Mutta totesin sitten olevani valtava, kun se L-koko kerran on niin nafti. Kunnes vertasin eilen sitä käyttämätöntä valkoista ja käytettyä&pestyä mustaa paitaa keskenään, se musta oli kutistunut kyllä ainakin sen kaksi numeroa ellei enemmänkin ja joka suunnasta!!

Paikallisessa Lindexissä ei ole äitiysvaatteita, mutta tietääkö joku, kuuluvatko imetysliivit/-topit jokaisen Lindexin valikoimiin kuitenkin? Pari sellaista toppimallista olisi kyllä mukava hankkia.

Imetys itsessään jännittää (niinkuin jännittää ja hirvittää synnytyskin!!). Vaikka on jo hankittuna imetysvaatteita ja rintapumppukin ja liivinsuojia ja.... niin pelottaa jos ei se imetys onnistukkaan, jos ei tulekaan maitoa.... Kuinkahan yleistä se on, ettei maitoa tule? Haluaisin kuitenkin ehdottomasti imettää, mutta jos ei onnistu......?

Hmm, täytyykin etsiä niitä vanhempiakin kommentteja sterilointilaitteista...

Jojona 37+5
 
Viimeksi muokattu:
Tea84 Minä kyllä käyttäsin samoja pullotutteja ja pyllypyyhettä. Itsellä ei enää ajankohtasta kun esikoinen jo 2,5 vee mutta niin varmaan toimisin :)

Millipilli Minä en edes tajunnu et nuo tuttirasiat on tarkotettu mikrosterilointia varten :LOL: Huomasin kyllä et rasian malli on muuttunu mut nyt vasta huomasin et siinä on mikron kuva ja watit ja aika. Aina oppii jotain uutta :) Voiskohan tuo vuoto olla lapsivettä? :confused: Vai enteileekö limatulpan irtoamista? Itse varmaan soittasin neuvolaan ja kysysin tarviiko mennä testaamaan onko lapsivettä, niillähän on niitä liuskoja millä sen näkee.

Särö ja Jalo 39+0
 
e79
Onnea Nippatädille, Omppulimulle ja Mammutille pienokaisista! Toivottavasti Mammutti pääset pian vauvasi luo!

Emsulilla varmaankin lienee jo vauva maailmassa.

Ja ensi viikolla vaihtuu jo maaliskuu, ja vauvatahti taitaa vaan kiihtyä. Kotosalla ollessa tulee kyllä ihan päiväpöllöksi päivämäärien suhteen...

Kiitos vinkistä noiden Lindexin imetystoppien suhteen! Täytyy käydä tarkistamassa löytyisikö liikkeestä, niin pääsisi vähän helpommin arvioimaan oikeaa kokoa.

Sairaalakassiin päätyi nyt sitten kiitos teidän kokeneempien mammojen puuvillainen pipo ja villamyssy siihen päälle. Saa nähdä kuinka sitä oppii arpomaan oikean määrän vaatteita kullekin kelille pienelle. Etelään taidettiin lupailla ensi viikolla jo parhaimmillaan +5 C kelejä, ihanaa kun kevät lähestyy :)

Tuttipullot jne. Montakos tuttipulloa olisi syytä olla hommattuna vauvalle? Kaksi on nyt valmiiksi ostettuna, mutta näiden lukumäärien kanssa olen ensikertalaisena ihan hukassa mikä olisi liian vähän/sopivasti/liikaa mitäkin tarvittavaa vauva-asiaa.

Rintapumppu Synnäriin tutustumisvisiitillä kätilö kovin olivat sitä mieltä, että kannattaisi hommata valmiiksi. Aventia kehuivat siellä ja sen sähkökäyttöistä versiota. Kuinkas välttämätön tuollainen on ja kannattaako käsikäyttöisen sijaan panostaa tuohon sähkökäyttöiseen?

Omaa napaa: Neuvolassa käyty, viikot poksui 37+1 tilanteeseen. Meillä ei ole tällä alueella ollut omaa terveydenhoitajaa ja nyt oli ekaa kertaa varsinaisesti tämän alueen oma terkkaritäti. Harmi kyllä, kaikki aiemmat neljä ovat olleet kokeneempia ja mukavan oloisempia :/ Onneksi tässä raskaudessa ei ole ollut viime kerralla kuuluneita sikiön sydämen lisälyöntejä lukuunottamatta mitään ihmeempää, joiden vuoksi tuli piipahdettua lähetteellä käyrillä ja lääkärin syynissä synnytyssairaalan puolella. Kaikki oli onneksi OK. Ois vaan kiva, että uusi hoitaja olisi edes tuon verran viitsinyt selata tän raskauden kulkua ennen vo-käyntiä. Noh, ehkä jatkossa päästään paremmin samalle aaltopituudelle ja jos ei, täytyy sitten esittää toive voisiko terveydenhoitajaa vaihtaa... Onko kukaan yrittänyt vaihtaa terveydenhoitajaa vai oletteko kiltisti tyytyneet siihen, kuka on sattunut? Täällä on keskitetty neuvola, jossa on vissiin joku >10 terveydenhoitajaa, joten vaihtoehtoja sinällään pitäisi löytyä.

Onko teillä pikkuiset pysyneet samassa asennossa jo pitkään? Täällä kaveri on ollut varmaan kuukauden päivät lähinnä niin, että kroppa on ollut aikalailla vasemmalla puolella ja potkut tulleet oikealle ylös. Jostain syystä kaveri oli päättänyt vaihtaa nyt sijantinsa ja tuntuu ihan hölmölle, kun nyt potkitaankin vasemmalle. Ilmeisesti ahtaassa yksiössä voi vielä asentoakin vaihtaa... Onneksi älysi kuitenkin pitää päänsä alaspäin :)

Mukavaa viikonloppua masuilijat ja ihania vauvahetkiä kotona/sairaalassa niille, joilla vauvelit ovat jo seurana!

E79 ja möyrijä 37+1
 
Nanna83 Sitä minäkin toivon et olis hyväuninen sit mahan ulkopuolellakin :) Sykkeistä oon huomannu näissä kahessa raskaudessa sen eron et esikoisella oli korkeemmat sykkeet kun nyt mutta molemmat siis poikia. Tuosta sinun kylkikivusta tuli mieleen et oisko siellä voinu jotain ihan revähtää tai peräti kylkiluu murtua??? Kun vieläkin on noin kipee? Minun ystävällä nimittäin revähti kylki raskausaikana ja pelkästään sen takia kun joutu flunssassa yskimään tosi kovasti :O Eipä sille kyllä mitään taidettu sen kummemmin tehdä, kipee vaan oli pitkään. Hyvä että kuitenkin vauva liikkuu hyvin.

Jojona Noissa h&m:n paidoissa on kyllä tosi paljon laatueroja. Jotkut kitsahtaa/kulahtaa tosi nopeesti pesussa ja joitakin olen pitäny vuosia ja ihan hyvänä on pysyny. Eikä oo aina hinnastakaan kiinni. Minä jännitän kans tuota imetyksen onnistumista ja siks en oo vielä hankkinu varsinaisia imetyspaitoja, liivinsuojia ja imetysliivejä vain. Viimeks kun imetys meni persiilleen masennuslääkityksen takia niin en uskalla nyt hirveesti vielä elätellä toiveita. Äitini ei ole aikoinaan pystynyt imettämään ketään meistä neljästä sisaruksesta paria kuukautta pitempään, maidontulo on vain tyrehtynyt. Lieneekö sekin kuinka perinnöllistä? Täältä muuten löytyy hyvin tietoa kaikkeen imetykseen liittyvään:

Tukea & tietoa

e79 Minä pärjäsin esikoisen kanssa noin viidellä pullolla vaikka oli kokonaan pulloruokinnalla, ahkerastihan siinä sai pestä. Jos pulloa tarvii vain sillon tällön niin vähempikin varmaan riittää. Rintapumpun suosittelen hankkimaan. Siitä on apua monessakin tilanteessa, jos esim. maito pakkaantuu ja vauva ei jaksa kaikkee imee tms. Normaalissa käytössä riittää käsikäyttönen, sit jos kaikki pitäs pumpata tai maitoo tulee ihan luovutettavaks asti niin varmaan sähkökäyttönen sitten kätevämpi.

Särö ja Jalo 39+0
 
Särö, mä oon itekin ajatellut, että saattoi tuolta joku kylkiluu hyvinkin murtua. :( Mulla on kaksi kertaa aiemminkin murtunut kylkiluu, ja tämä tuntuu kutakuinkin samalta. Mutta, eipä niille mitään ole aiemminkaan voinut tehdä, ainoastaan syödä särkylääkkeitä ja laittaa kipugeeliä. Nyt on niittenkin kanssa vähän huono homma. Panadolia kokeilin toissailtana ottaa 1 g, mutta ei se auttanut. Varsinaista kuuria en viitti nyt ruveta popsimaan. Pitää vaan odottaa että paranee itsekseen, toivottavasti ei mee sitä kahta kuukautta niin kuin edellisillä kerroilla!

Jahas, nyt pitääki jo rientää sinne synnärille tutustumaan! Törmääköhän siellä "tuttuihin"? :D

Nanna
 
Nippatätille ja Mamutti ja sintti Onnea pienistä prinsseistä ja omppulimulle onnea pienestä prinsessasta :heart:

millipilli Olen samaa mieltä kuin särö78 että soittaisin neuvolaan. Kaiken varalta :)

Itsellä kun toisen odotusaikana lurahteli vain silloin tällöin housut märäksi niin meinasin etten soita mihinkään mutta soitin kuitenkin nlaan ja sieltä käskettiin soittaa äpolille ja näytille sitten pyydettiin ja lapsivettä oli,reikä oli jossain ylempänä,sittenpä jäinkin käynnistykseen ja seuraavana aamuna tyttö syntyi :)


Täällä alkaa olla malttamaton olo jo,oisin niin valmis jo synnyttämään :) Kivut ovat vaan lisääntyneet ja tuntuu maatessakin nyt kun vauva on kiinnittynyt, ei oikein osaa nauttia tästä viimeisestä raskaudesta kun sattuu joka asennossa.


Hyvää viikonloppua kaikille :flower:

Katjuliisa ja neljäsnapero 36+3
 
Heissan täältä sairaalasta!!

Superpaljon Onnea nippatäti ja mammutti! :) ja tsemppiä!

Kiitos myös tsempeistä! Yhdessä kasassa ollaan ja tänään alettiin käynnistää cytotecilla! Huoh! Eli voi mennä se kolmekin päivää -.- no ei auta kun odottaa ja onneksi saa hyvää seurantaa :)!
Yhden sellaisen murusen olen saanut suun kautta ja ei ainakaan vielä tunnu mitään, mutta minulla oli edelleen kohdunsuu kiinni ja kanavaa 3senttiä että luulenpa että tovi tosiaan vierähtää ennen kun jakaannun :)
Ai niin oliko tänään jollakin sektio aika? No tsempit myös sinne (anteeksi en muista enää nimimerkkiä)!
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Heissan täältä sairaalasta!!

Superpaljon Onnea nippatäti ja mammutti! :) ja tsemppiä!

Kiitos myös tsempeistä! Yhdessä kasassa ollaan ja tänään alettiin käynnistää cytotecilla! Huoh! Eli voi mennä se kolmekin päivää -.- no ei auta kun odottaa ja onneksi saa hyvää seurantaa :)!
Yhden sellaisen murusen olen saanut suun kautta ja ei ainakaan vielä tunnu mitään, mutta minulla oli edelleen kohdunsuu kiinni ja kanavaa 3senttiä että luulenpa että tovi tosiaan vierähtää ennen kun jakaannun :)
Ai niin oliko tänään jollakin sektio aika? tsempit myös sinne :)) (anteeksi en muista enää nimimerkkiä)!
 
Vauvaonnea Nippatäti, omppulimu ja Mammutti! :heart: Toivottavasti Mammuttikin pääsee pian vauvan luokse - tai mikä parempaa, olisi jo päässyt!

Kissoista yritin jo eilen kirjoitella, mutta nettipä pätkäisi ja tekstit meni. No, pointti oli se, että meidän kollinretale nukkui sängyssä ennen esikoisen syntymää ja oli kiinnostunut vauvan tavaroista jne, mutta kun vauva syntyi, kissa ei mennyt moneen viikkoon sitä lähellekään eikä enää koskaan sen jälkeen vauvan sänkyyn tai vaunuihin. Tokikaan vahtimatta ei parane jättää, eläin kun on eläin... Nykyään tuo ei mene meidän makuuhuoneeseenkaan ollenkaan, vaikka ovet on auki. Tosin kun esikoinen muutti omaan huoneeseen ja isojen sänkyyn, niin siellä jalkopäässä kissa on käynyt pari kertaa salaa yöllä nukkumassa.

(.) Neuvolassakin tuli käytyä tänään. Sf-mitta oli laskenut 3,5 cm viime viikosta ja oli enää 30 cm. Painoakaan ei oo tullut, mutta se varmaan johtuu sairastetusta mahataudista... Pari viikkoa sitten synnärillä kuitenkin ultrailtiin että vauva on hyvän kokoinen, istukka ei oo kalkkeutunut ja virtaukset ok eli en usko että mitään sen kummempaa olis tapahtunut, kuin että vauva on vähän laskeutunut. Minkä kyllä huomaa muutenkin, kun rintojen alla on tilaa eikä edes joka päivä närästä! Jee! :)

Kuumottaa jo, pääsisköhän sitä itekin joskus synnyttämään! No, tuskin vielä pariin viikkoon. Voi tulla pitkiä viikkoja tässä odotellessa...


Tiipula 38+1



**Tsempit Emsulille käynnistykseen! Toivottavasti sait yöllä levättyäkin!
 
Viimeksi muokattu:
Särö78 Juu en minäkään mitään olisi Tuttirasiasta huomannut, hyvä että on tuttuja jotka on enemmän perillä asioista :D

Luin jonkin sairaalan nettisivuilta että jos lapsivettä epäilee ja käyttää tätä paperia pikkareihin kikkaa niin parisen tuntia pitäisi seurailla, mutta eipä mulla tuohon aikaan Mitään sitten lorahdellut. Päätin sitten soittaa neuvomaan mutta eikö se sitten juuri tänään ollut kiinni. Voisikohan soittaa seuraavaksi lähimpään neuvolaan vai suoraan vaan synnytyspäivystykseen. Harmittaisi vaan ajella turhaan tuota matkaa näytille jos kuitenkin väärä hälytys, vaikka tietysti vauvan turvallisuus on etusijalla. Ei kuitenkaan mitään muita oireita ole :( Onko muilla limatulpan irtoaminen enteillyt näin?

Imetyspaidoista argh mulla ei ole niitäkään, eikä liivejä. Liivejä en ole raaskinut ostaa ennenkun rintojen koon sitten näkee maidonnousun jälkeen. Onko muita jotka meinaavat ilman imetysliivejä lähteä sairaalaan? Toisaalta voisi sellaiset kankaiset hankkia joilla sitten nukkuakin..

Nanna*83 kuulostaa kyllä hurjalta! Voin kyllä kuvitella sitä kivun määrää. Itsellä varsinkin vauveli jonkin verran pyllyllä hinkkaa nuihin kylkiluihin. Mutta sekin on totta että murtuneelle kylkiluulle ei oikein mitään pysty tekemään :(

Emsuli toivottavasti et joudu kauaa kärvistelemään! Varmasti ärsyttävää kun tietää että synnytys on ihan käsillä ja odotus on kova!! Tsemppiä!!
 
Onnea mammutti ja sintti prinssistä ! :flower:

Kateeksi juu käy, kun niin monella on jo nyytti kainalossa. Sunnuntaina tulee raskausviikot täyteen, jolloin esikoinen syntyi. Tämä taitaa syntyä myöhemmin.

SMV78 38+4
 
Millipilli Suosittelisin ottamaan jotkut imetykseen kelpaavaiset liivit mukaan.. siis mikäänhän ei estä imettämästä tavallisilla liiveillä, mutta sillon suosisin toppauksettomia, ja koko tietysti kannattaa olla alkuun arviolta 1(-2) kuppikokoa normaalia isompi. Ilman liivejä et nimittäin saa niitä liivinsuojia kiinni mihinkään ja sitten saa kulkea maitoläikät paidassa maidon noustessa.. Maito voi siis aluksi todella juosta jalkoja pitkin.. Itte käytin esikoisen imetysaikaan ensi viikkojen jälkeen myös ihan tavallisia, topattuja liivejä, malliltaan sellasia, joissa olkaimet oli mahdollista kokonaan poistaa (on niillä joku nimikin) = näennäisesti siis sama mekanismi kuin imetysliiveissä.

HP
 

Yhteistyössä