*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Vauvaonnea Pihlaja, Emsuli, Viude ja _muumis! :flower:

SMV78, mulla oli yöllä vähän samat tunnelmat: illalla ihan hullua mukellusta mahassa ja tuntui siltä, että vauva kaivautuu saman tien ite ulos. Häntäluu kipuili ja reidet kramppaili, varmaan jotain supistuksen tapaisiakin oli. Ajattelin jo, että eihän tämä voi maaliskuulle mennä millään. :) Mutta niin se vaan on ihan toinen tunne nyt aamulla, kun sai sitten nukuttuakin.

Sairaalakassiin tarttis kyllä saada jotain, meillä kun on tunnin matka sairaalalle ja esikoisellekin tarvittais hoitaja. Viimeksikin pakkasin kassin varmaan vasta joskus lasketun ajan jälkeen, mut eilisten tuntemusten jälkeen vois vähän ryhdistäytyä! :)

Vaipan vaihtaminen yöllä sujui meillä niin kuin aika monella muullakin - hämärässä ja ihan hiljaa. Aika pian sen yövaihtamisen pystyi kyllä lopettamaankin, vauva kun kasvoi nopsasti. Tsemppiä öihin, Minx! Univaje on kyllä tuskallista!


Tiipula 38+5
 
Viimeksi muokattu:
Muumis onnea :)

itsellä oli eilen ensimmäistä kertaa sellainen olo että mitäs jos ei menekään yli la:n.. :) ja synnytysunia olen nähnyt KOKO yön.

Yksin synnyttämisestä luin aika hyviä kokemuksia eilen. Ja meidän sairaalasta..no. Täytyy avoimin mielin mennä. :)

Minx paljon voimia huonoihin yöuniin :hug: toivottavasti saat edes välillä nukuttua yösi hyvin. Itse vaihdoin esikoiselle yölläkin vaippaa, oli kova pissailemaan. Ja aina aamuyöstä teki kellontarkasti jättikakat :D niinkuin muutkin sanoi, pimeä huone ja ei seurustelua..

dania 38+2 ja prinsessa joka voisi jo syntyä! :heart:
 
Viudelle Onnea Prinssistä :flower:

Muumikselle Onnea Prinsessasta :flower:

Siis niin ihanasti näitä vauvoja syntyy tasaiseen tahtiin :)

Tsemppiä ja voimia kaikille jotka vaivojen kanssa painii :hug:

Ja mukava on lukea jo vauvautuneiden kuulumisia.

Oma olo ollut nyt jo jonkun aikaa kohtalainen mistä olen päätelly että se on vielä se viis viikkoo ennenkun nyytti on sylissä. On ollut nyt lähes supistamattomia päiviä jo useita ja muutenkin olo sellanen ettei tää ihan heti oo syntymässä. No tänä aamuna on sitten heräämisen jälkeen tuntunu outoa juilimista ja vihlomista alamahassa ja nivusissa :whistle: että pistäny miettimään josko tää sittenkin enteilis jotain. Ootellaan ja katellaan :) Ja en ole pakannut sairaalakassia, mutta tämän aamun tuntemusten jälkeen ajattelin sen tänään tehdä. Ja kun HaaveissaPulla niin kovasti patistaa sen tekemään ;) Meilläkin kuitenkin se reilun tunnin ajomatka sairaalaan.

Yövaipanvaihdosta minäkin olen kaikilta joutunut yöllä vaihtamaan vaippaa ja hyvin on onnistunut juurikin hämärässä ja ilman jutteluja.

Jos tässä lähtis pakkaileen sen kassin oottelemaan.

Aippa3 ja pähkinä 37+0 POKSPOKS
 
Ihanaa, vauvoja satelee! :)

Paljon onnea Viude & Dude ja muumis & Miina!! :flower:

muumiksella olikin kaikki käynyt ihan hurjan nopeasti! Pikkuisella oli kova kiire maailmaan.

Mäkin eilen totesin miehelle, että siellä palstalla on varmaan jo 20 vauvaa tullut, eikä yhtään samanlaista synnytystä löydy niiden joukosta! Että ei kyllä ikinä tiiä mitä omalla kohalla tapahtuu..

Kwaidan, muakin ärsyttää kun ihmiset sanoo, että sehän voi tulla jo ihan koska vaan! En ite kuitenkaan usko, että ainakaan ennen LA:ta tulee, ja siihenkin on vielä kamalasti aiaa. :D Parempi vaan varautua odottelemaan sinne huhtikuulle, niin ei tuu sitten pettymyksiä. :)

HP kauankos sulla nyt olikaan siihen sektiopäivään? Toivottavasti ei ala lorista ennen sitä. :)

Emsuli hienoa, että synnytys ei jäänyt painamaan mieltä, ja voit vaan nauttia nyt palkinnostasi. :) Toivotaan että hän pääsee pian valvonnasta.

Minx voimia vajaiden unien kanssa jaksamiseen! Toivottavasti keksitte jonkun vaipparatkaisun.

Mitähän Sonelle ja Niittyvillalle kuuluu?

Omassa navassa tapahtuu hassuja. Mä oon nukkunut nyt kaksi yötä sellasia 7-8 tunnin yöunia! Toki parilla pissareissulla, mutta aina on uni tullut nopeasti takaisin. Tää on jo ihan kummallista... Kroppa ei oo tottunu näin ruhtinaallisiin uniin, ja oon itseasiassa nyt ihan pöhnässä ja väsynyt! :D

Sairaalakassi täälläkin on vielä pakkaamatta. Yks päivä jo mietin, kun niin paljon vihlo ja juili kohdunsuulla ja alavatsassa, että paikat kypsyis kovaa vauhtia ja mahtaakohan vauva odottaakaan LA:han lainkaan. Mutta sitten oli se sisätutkimus, ja, paikat terästä edelleen.. Eilen kävin moikkaamassa ihmisiä vanhalla työpaikalla, ja kyllä siellä ihmiset ihmetteli, miten hyväkuntoselta vielä näytän, ei uskonut että ihan vimosia viikkoja viedään. :D

Nanna 36+0 RIKS, RAKS ja POKS!
 
Unista nyt en ole vähään aikaan nähnyt synnytysunta mut viime yönä näin imetysunta! :D Siinä vauva oli iiiihan pikkuinen, n. 1 vrk vanha ja ei ollut meinannut millään haluta rueta imemään rinnasta maitoa. Unessa sitten yritin häntä imettää ja maitoa tuli jo kovasti ja kun vauva sai maitoa huulilleen, pikkuisen naamalle levisi tosi leveä hymy ja hän ryhtyi imemään halukkaasti.:heart: Havahduin sit unesta ja hymyilin kovasti. :)

Sairaalakassi on ollut pakattuna jo reilun viikon, ei sieltä puutu kuin nla-kortti, puhelimen laturi ym, viimehetken kamppeet.

Mies lähti äsken hakemaan poikaansa (hällä menee reissuun koko päivä, sillä ajettavaa tulee sellaiset 500km) ja toivotaan, ettei pikkuinen nyt tänään synny. Tottakai nyt sitten on tullut pari pientä supistusta. Noh, kohta suihkuun ja aamupalalle!
 
Vauvaonnittelut tuoreista tapahtumista :)

Maltoferiä olen minäkin syönyt ihan alusta saakka. Se on ainoa minkä maha kestää, tosin niitä muita nestemäisiä en ole kokeillut. Juuri eilen apteekissa pähkäilin josko ottaisin jotain muuta nestemäistä, mutta apteekkari sai minut vakuuttuneeksi siitä että Maltofer on niistä kyllä tutkitusti tehokkain (eikä mikään luontaistuote). Mulla oli Hb ennen raskautta aina jotain 140-150 paikkeilla, mutta heti alkuunsa putosi jonnekkin 110 tuntumaan, ja siinä se on kyllä Maltoferistäkin huolimatta pysynyt, välillä enemmän, välillä vähemmän... Mutta ei ainakaan ole hälyttävästi tuosta laskenut. Kallista tuo Maltofer kyllä on, minäkin käytän 40 tippaa/päivä, joten puteli ei kauaa kestä...

Kaikki olis valmiina, mieskin eilen sanoi että sais tulla jo että pääsis isyyslomalle :D Mutta ei oo vielä mitään isoja supistuksia tai muuta ilmaantunu... Odottavan aika on piiiiiitkä....

Jojona 38+2
 
Viudelle ja Muumikselle onnittelut vauvoista :)

Meillä käytetään liberon vaippoja. Pampers jäi verkostaan pyllyyn kiinni ja päästi pisut sivusta.. Oli neuvolasta saadusta näytelaatikosta. Muistaisin edellisistä, että pampersia käytettiin sujuvasti isompana.

Mie vaihdan vaipan yöllä sängyllä jos on kakka tullut, muuten en.

Kirppu tänään 3 vk !! Aika menee nopsaan:) Muuten taas nukuttiin yö niin hyvin, että päästiin jo ennen 9 ylös. Tää neiti tosissaan nukkuu ja syö vaan.

Hyvin onnelliset Zuza ja Kirppu
 
  • Tykkää
Reactions: Nanna*83
Ai niin, mun on pitänyt jo monta kertaa kysyä, mutta aina unohtanu.. nimittäin kestoliivinsuojista. Onko kukaan tehny ite? Mistä materiaaleista niitä vois ommella? Voiskohan niitä tehdä jämäpaloista, joita jää kestovaippojen tekemisestä, eli kosteussulkukankaasta ja fleecestä?

Hei, ootteko tajunnu, että helmikuuta on enää KOLME päivää jäljellä, ja sitten alkaa MAALISKUU?!?!?!? :D

Nanna
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Onnea uusista vauvoista taas tänne :heart: muumis ja viude ainakin on jakaantunut! Nopsaan selasin teidän juttuja, mut en osaa nyt jotenkin kommentoida mitään, pää lyö tyhjää, ja edellinen ajatus unohtuu sitä mukaa kun uusi tulee!

Täällä tilanne rauhottui, kun toi oksutauti tuli niin supparit loppu kokonaan eikä mitään vuotojakaan ole ollut sitten toissayön. Tosin siis miulle ei ole vielä tullut, mutta tyttö oli taudin kourissa, alkaa nyt olla jo ok. Pelottaa kuka on seuraava! Oon täällä siivonnu ja desinfioinu ihan urakalla..yäk yäk yäk... Paitsi että onhan miulla ollu maha sekasin jo viiikkonlopusta lähtein, ei oo ummetusta ei ;) Jospa tää olis lievänä menevä tauti miulla, tai sitten toi liittyy lähestyvään synnytykseen.

Tsemppiä kaikille! Varmaan joku on tälläkin hetkellä pukeltamassa vauvaa pihalle


Sone ja Paavo joka on varsin tyttö, tosi vahvat vaaleenpunaset fiilikset on tullu nyt! :D 38+2
 
Viimeksi muokattu:
Nanna Mie oon ommellu sellasia yksinkertasia suojia, jämäpaloista. Väliin frotee, toiselle puolelle fleece ja ihoa vasten pehmee trikoo. Ihan hyviä ollu, en noita kertakäyttösiä yhtään haluu käyttää, ne on kovia koppuroita heti kun vähänkin tulee maitoo!
 
Onnea Viude ja Muumis! :flower:

Ja kiitos kommentistasi HaaveissaPulla, eipa taida olla yleista Aspiriinin kaytto raskausmyrkytyksen ehkaisemisessa. Kyselen viela neuvolasta ens kaynnilla pitaisko jo lopettaa, kun lahestytaan h-hetkea :eek:

Siskolisko 36+3
 
Onnea muumis!

Vaipanvaihdosta yöllä, meillä tehty aina niin että kun vauva herää niin eka vaipan vaihdolle ja sitte syömään. Oli sitte yö tai päivä. Vessassaki ollu valot päällä.. Meillä vauva siis nukkuu omassa sängyssään joten varmaankin havahtuu jo sieltä nostamiseenkin.

Mietin noita kestoliivinsuojia, mitä tuli äitiyspakkaukses ja liberokassissa, niin eikös ne pidä pestä ennen käyttöä? Vai? Toisaalta mitä tarralle käy pesussa, liberokassin suojissa ainaki tais tarra olla.
 
Oi taas tullut paljon vauvoja lisää :) Onnea PIhlaja,Emsuli, Viude ja muumis pienistä nyyteistänne :heart:

ON: Sunnuntaina luulin jo että mäkin pääsen tositoimiin kun 2 tuntia supisteli aika säännöllisesti ja olivat ihan napsakoita mutta ei,vaikka iltapäivälle asti supisteli mut alkoi muuttua tuon 2 tunnin jälkeen epäsäännölliseksi ja sit iltapäivällä loppuivat kuin seinään :( No jospa ne edes kypsyttelivät paikkoja etten turhaa kärvistellyt :) Nyt sitten on mies reissussa että to asti saa olla vauveli mahassa ja sen jälkeen voi tulla milloin haluaa mielummin mahdollisimman pian :D Täälläkin vihdoin täysiaikasuus poksuu tänään JEEE! Sori kun vaan omaa napaa tuli nyttei taas kerkeä kommentoimaan muuta lapset kutsuu :)

Katjuliisa ja neljäsnapero rv 37 PokspOks
 
Huomenet tänne ja suuresti onnea kaikille jakautuneille!
Täällä odotellaan edelleen ens perjantain leikkausaikaa, tänään oon menossa sairaalalle äitiyspoliajalle sekä osastolle esitutkimuksiin, sain viime kerralla mukaani kirjasen missä käytiin läpi sektiota, vaikka tuttuahan se pitäisi jo olla näin neljännellä kerralla. Tänään otetaan verikokeita, viime kerralla jo otettiin nenän limakalvoilta näyte mrsa-bakteerin poissulkemiseksi. Jännittää aikalailla jopa tää tämänpäiväinen vaikka ei siellä kummempia tapahdu, sovitaan etukäteen kipulääkitystä (täällä saa itelle kipupumpun jotta voi annostella tarvittaessa sit lisää lääkettä) ja saan päättää haluanko katetrin laitettavan jo omassa huoneessa vai vasta leikkurissa kun on puudutettu jne.

Liitoskivut on olleet melkoiset viime viikkoina, nukkuminen melko mahdotonta ilman että nousee tunnin välein ja energiatasot minimissä joten ei oo tullut kummemmin rehkittyäkään noin työn puolesta.

Unet tosin ton bisneksenkin takia jää vähiin, en varmaan oo sanonut aiemmin että me muutettiin tänne britteihin ja otettiin pubi hoidettavaksemme, eli unille ei oo asiaa ennenkuin asiakkaat on lähteneet sänkyihinsä ja me ollaan saatu kaikki aamua varten taas valmiiksi. Myöhäsiä iltoja ollut siis, varsinkin kun mies vieläkin tuskailee kassojen sunmuiden kanssa ja mun on ollu pakko hoidella sitä puolta sit välillä 2 aikaan yöllä täällä väsyneenä.

Sairaalakassikaan ei ole vielä valmis, meinaa jo alkaa naurattaa kun se tuossa nököttää aina vaan puolitäytenä, mutta ei oo kertakaikkiaan ollut aikaa lähteä ostoksille hankkimaan puuttuvia juttuja sinne. Vauvalle on kaikki suurinpiirtein nyt valmiina, vaunut ja autoistuinkin tuli eilen postissa vihdoin. Tänään ois tarkoitus käydä nuo puuttuvat romppeet hakemassa sinne kassiin, kun on 3 tuntia luppoaikaa noiden kahden sairaala-ajan välillä.

Supistellutkin on melkoisesti ja vähän välillä mietityttää tää käytäntö täällä ettei sisätutkimuksia tehdä infektioriskin vuoksi.. entäs jos tässä ollaankin ihan sillä hilkulla?? No, kai sen ite huomais kanssa :D

Ei tässä tällä erää muuta, toivottelen jaksamisia kaikille joilla odoteltavaa vielä on, ite tuskin pääsen käväsemään ennen kuin pikkuinen on maailmassa, sittenhän sitä aikaa pitäis riittää syöttöjen ja vaipanvaihtojen välillä palstailuunkin. Se salainen ryhmä kuulostaa kyllä houkuttelevalta ajatukselta, ei sitä kukaan varmaan tahdo tuttujen lueskelevan näitä juttujaan. Nyt aamukahville ja kohti sairaalaa!

 
Onnittelut taas kaikille viime päivinä synnyttäneille! Joka päivä tuntuu täällä olevan uusia vauvauutisia, mutta johan sitä kohta onkin maaliskuu.

Oma olo on edelleen aika samanlainen. Liitos- ja lonkkakivut vaivaa, varsinkin, jos liian kauan yhteen menoon, kävelee, seisoo, istuu tai makaa. Pitää siis koittaa tehdä kaikkea kohtuudella. Vauvan vaatteita pitäis järjestellä lipastoon, nyt kun sain ne vihdoin pestyä. Pienetkin tarvikkeet alkaa olla hankittuna. Sänky on vielä varastossa, mutta ehkä sekin lähiaikoina siirretään sisätiloihin. Sairaalakassia en ole vielä pakannut, mutta ehkä senkin vois tässä lähiaikoina tehdä. En tosin usko, että ihan vielä on tarvetta, kuitenkin niin monta viikkoa on vielä laskettuun aikaan.

SMV78 ja dania87, täällä kans on hankittuna tyttömäisiä vaatteita ja tarvikkeita rakenneultran veikkausten perusteella, joten toivon, että pitäisi paikkaansa. Vaikka jotenkin on sellanenkin olo, että en usko ennen ku näen, kun kaks edellistä on poikia ja nuoremmasta oli pitkään tosi vahva tyttöolo..

Vaipanvaihto yöllä on meillä molempien poikien kohdalla ollut välttämättömyys lähes koko vaippaiän, niin kovia pissaajia ovat olleet. Meillä kans järjestys oli se, että ensin vaipanvaihto, sitten tissille, josta puoliunessa takas omaan sänkyyn. Esikoiselle kävin yleensä vaihtamassa hoitopöydällä kylppärissä, mutta nuoremmalle useimmiten vaihdoin sängyssä. Tuolle nuoremmalle, joka nyt on 2,5v, vaihdan sängyssä välillä vieläkin yöllä tai oikeammin illalla itse nukkumaan mennessä, jos on ehtinyt siihen mennessä pissata. Poika on siihen jo niin tottunut, ettei edes herää.

Kestoliivinsuojia oon tehny ite muutamat ja nytkin ajattelin vaippakankaiden jämistä vielä muutamat ommella. Pehmeimmät versiot tein sellaset, joissa rintaa vasten tulee bambucollege, välissä kaksinkertainen fleece ja ulkopintana ohut flanelli. Toinen, vähän ohuempi versio on yhdistää bambucollege ja pul-kangas. Aattelin kokeilla tehdä myös villaisia, kun tilasin vaippakuoria varten merinovillainterlockia.

Mikähän mahtaa olla Niittyvillan tilanne, kun ei ole sitten toissayön mitään kuulunut?

Piikunen 35+3
 
Onnea pikkuisista Viude ja muumis_ :flower::heart::flower: Nopeaa toimintaa taisi olla molemmilla!

Minx82 kyseli yövaippojen pitävyydestä. HP:n kanssa suosittelisin samaa kokeilemaan, eli kertiksen päälle kestovaippojen kuori tai mikä parempaa, villahousut. Itsellä on siis kokemusta vaan kestoista, meillä on kertikset aina falskannut tai muuten vaan toimineet huonosti. Reissussa, jos olen kertiksiä käyttänyt, niin aina on ollut omat kuoret mukana, jotta ei tule läpivuotoja. Onhan sitä pienen kanssa välillä joutunut yöaikaan vaippaa vaihtamaan ja nimenomaan pimeässä ja ihan hiljaa ja nopeasti. Mutta meillä kunnon kestot ja villahousut ovat pitäneet hyvin läpi yön jo ihan pienellä. Tsemppiä öihin!

Kiitos Nanna*83 ja Sone*, että otitte puheeksi kestoliivinsuojukset! Viime kerralla ompelin parit etukäteen, mutta kun meikäläinen ei tosiaan ollut mikään maitokone silloin, niin en tarvinnut koko liivinsuojia ollenkaan missään vaiheessa. Annoin sitten suojatkin kaverille. Jos sitä kuitenkin parit taas tekisi varmuuden vuoksi, eihän sitä tiedä, vaikka tällä kertaa maitoa tulisikin ihan riittämiin.

Marionetti Niin samat fiilikset :kieh: Paitsi, että mä en ole vielä kokonaan sitä kassia pakannutkaan, enkä vielä vähään aikaan taida!

anncarolille tsemppiä leikkauspäivän odotteluun! Koeta nyt vähän saada relattuakin ennen sitä, kuulostaa hurjalta tuo sinun työtahti :eek:

Hienoa dania87, jos olet löytänyt rohkaisevaa luettavaa yksin synnyttämisestä! Etukäteen valmistautumisella voi varmasti vaikuttaa asiaan ja voihan se lähtö tapahtua joskus niinkin, että toinen ei vaan ehdi mukaan aikeista huolimatta.

(.) Täällä tuntuu, että maha on vähän laskeutunut, kun ei niin paljoa puuskuta ja ahdista tuossa ylhäällä. Positiivista sinänsä, vaikka mitäänhän se ei vielä mistään kerro :) Mulla on neuvola seuraavan kerran torstaina, joskos siellä saisi edes vähän osviittaa siihen, missä mennään. Mullahan ei ole siis tehty mitään sisätutkimusta sitten vkon 28 jälkeen ja eihän sitä neuvolassa tehdäkään, mutta kiinnostaisi tosiaan tietää, onko mitään laskeutumista/kiinnittymistä tapahtunut. Tosin taitaa olla, että uudelleensynnyttäjillä se kiinnittyminen tapahtuu yleensä myöhäisemmässä vaiheessa tai jopa vasta synnytyksen aikana. Kuinka usein teillä muuten on neuvoloita lopussa, uudelleensynnyttäjät? Täällä kahden viikon välein loppuun asti. Nyt kyllä tuntuu, että ei tarvitsisi ollakaan useammin, mutta aluksi se kuulosti hirveän pitkältä väliltä lopussa, kun kuitenkin kaikki riskit lisääntyvät, varsinkin kun laskettu aika on ohitettu.

kwaidan ja Puh 37+6
 
Hirmuisesti onnea kaikille vauvautuneille! :heart: Täällä on kyllä joukkojakaantuminen käynnissä vaikkei olla vielä maaliskuussa, kateellinen oon!

Pääsin lääkäriin ja sain diagnoosiksi palleakivun, joka on kuulemma loppuraskauden vaivaa eikä ole vakavaa eikä tarvitse olla huolissaan. Huh helpotusta! On kiusallisen kipeä ja tosi vaikea löytää mitään asentoa, jossa ei rintaan pistäisi, mutta tämän kestää samoin kuin h*lvetilliset liitoskivutkin, kun tietää että ei ole vaarallista kipua eikä mitään ole pielessä.

Sisätutkimuskin tehtiin samalla, kohdunkaulaa oli jäljellä ja oli pehmentynyt, eli tismalleen sama tilanne kuin rv 36 lekurikäynnillä :(. Ei sieltä vauvaa ole tulossa ihan lähipäivinä ja mä pelkään että menee yliajalle, ei olisi kovin kiva RaDin takia kun nytkin jo hermostuttaa minkä kokoinen kaveri siellä mahassa majailee, sf-mitta noussut sentillä joka viikko viimeisen 3 vkon ajan :(.

38 + 5 ja täysin kypsä koko hommaan
 
Mulla on neuvola joka viikko, vaikka olenkin uudelleensynnyttäjä. Mulla oli vko 36 lääkäri, ja sen jälkeen joka viikko. Viimeksi oli perjantaina ja tänään on jo seuraava aika. Toivottavasti enää ei sit tarvis mennä.

SMV78 39+1
 
greentea Täällä sama, että nuo raskausarvet kyllä hieman ahdistaa, mutta minkäs teet :/

muumis oikein paljon onnea pienestä rinsessasta!! :heart: :flower: Sulla ollut vauhdikkaan kuuloinen synnytys :D

Minx Kokeile toista merkkiä ja jos sekään ei pidättele, niin varmaan ainut vaihtoehto on vaipan vaihtaminen yöllä : /

Nanna Helmikuu on menny ihan hurjaa vauhtia ohitse ja tosiaan, ihan kohta on meidän kuu ja oma LA koputtelee jo ovella :D Niin moni meistä on jo jakautunut ja moni onneksi vielä odottelee, että saadaan vauvat parhaille viikoille :) Koko ajan jännitys vain tiivistyy entistä enemmän, jokaisella h-hetki lähestyy :heart:

(.) Viime yönä suppaili n. 3h säännöllisesti, mut ei kuitenkaan kipeesti. Silleen napakasti. Tiesin kyllä, että ei ne oo vielä niitä "lähtö kipuja" :D Yöllä näinkin sitten ensimmäisen synnytysunen, jossa meille syntyi pikkuinen tyttövauva :heart: Imettäminen alkoi juurikin samallalailla kuin esikoisesta, että imuotetta sai vähän "vahtia", mutta onnistui kuitenkin :D Nyt oon nähny 2 tyttö unta ja 2 poika unta, joten tasoissa ollaan. Itellä edelleen kuitenkin jollainlailla on tuo tyttöolo vahvempana :)

Alisa & Hippu ja lähestyvä LA ;) (39+3)
 
Omaa napaa : kävinpä neuvolassa, sf mitta 44 senttiä!!! Sain puhuttua itselleni lääkärin huomiseksi jos ny vihon viimein saisi sen lähetteen... Oli eka laittaa sen vasta ensi viikolle mutta sanoin että en kyllä välttämättä pääse omin jaloin sillon enää sinne. En meinaan kohta pääse enää käveleen ku jalat ei yksinkertaisesti nouse enää maasta tämän painon takia :( kestän kyllä kaikennäköset liitos yms kivut ja 9 kk kestetty univajekin on pientä tähän verrattuna, ei vaan jaksa ku ei pääse liikkumaan, snif :(
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille!
Ja tsemppiä kaikille teille, jotka vielä kävistelette erilaisten vaivojen kourissa. Mullekin on tuttu tuo palleakipu josta joku täällä mainitsi -» otan osaa, toivottavasti löydät jonkun asennon, jossa se ei vaivaa!

Meillä oli eilen eka neuvola, pojalla ikää 6pv. Paino oli 10g:n päässä syntymäpainosta eli massa alkaa olla saatu takaisin. Pituutta tai pipoa ei mitattu. Lähinnä terkkari kyseli kuulumisia, lapsen vilkaisi nopeahkosti. Poika heräsi neuvolassa kesken unien ja parkui suoraa huutoa kummes pääsi tissille, siinä varmaan ainakin osasyy tarkastuksen nopeuteen. Seuraava käynti viikon päästä.

Terkkari antoi pitkän listan d-vitamiinivalmisteita, joista voi valita mitä alkaa lapsellaan käyttää. Edellisen lapsen aikaan vaihtoehtoja oli tasan 2: vesipohjainen, joka maistui pahalta ja öljypohjainen, joka ei maisunut miltään mutta josta lapsi sai vatsavaivoja. Uudessa listassa kaikki olivat öljypohjaisia. Onko kellään käsitystä, millaisia nuo ovat vatsavaivojen suhteen ja onko aineilla eroja? Terkkari vaan totesi, että kun menee apteekkiin niin huomaa että noitten aineitten hinnat poikkeaa toisistaan huomattavasti.. Ehkä se sitten helpottaa valintaa :)
 

Yhteistyössä