*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Helmikuussa

Nanna Kiva juttu! :) Voisihan sinne laittaa tiedot eli:
LA 20.3, 23v., 1.lapsi, PKKS

Vauvakutsut
minulle pidettiin parisen viikkoa sitten. Oli mukava viettää rentoa iltaa, herkutellen ja höpisten :)

Sairaalakassin
sain pakattua eilen loppuun! Vauvalle otin neutraalit vaatteet mukaan.

Supistuksista, jotka olisi kipeitä, ei minulla oo mitään kokemusta! : D Muutenkin tuntuu, että olen ilmeisen helpolla päässyt (ainakin) tähän mennessä raskautta..

Mutta yöllinen pissaralli on liiankin tuttu! Saa tosiaan ravata vessassa n. tunnin välein..
 
Pepponen onnea prinsessasta ! :flower: Oonkin jo ootellu, et eikö tänään tuu yhtään vauvauutista.

Tervetuloa uusille!

Esikoinen oli tänään vesirokon jälkeen hoidossa (yhden päivän tällä viikolla), joten tein viikkosiivouksen ja pesin vielä lattiat. Sen jälkeen menin saunaan. Ei vieläkään mitään merkkejä synnytyksen alkamisesta.

SMV78 ja tyttö 39+3
 
Onnea Pepponen!:flower:

Uusille tervetuloa! :)

Omaa napaa.. Mulla on tänään ollut outoja tuntemuksia.. onkohan noi nyt erilaisia supistuksia mitä tuossa keskivaiheilla raskautta, vai supistuksia enää ollenkaan? :ashamed: Kun mulla on jotenkin tuntuu välillä niin tunnottomalta tuo maha, varsinkin tuosta navan alueelta, mutta tänään se on vähän väliä ihan kivikova koko maha ja sitten ihan sattuu välillä tuonne alas oikealle.. ja ehkä suoraa alas sekä alaselkään särkee tai jomottaa..myös vihloo tuttuun tapaan tuonne alakertaan.. lenkillä se alkoi, sitten rauhottu, kun jouduin pysähtymään, mutta alkoi taas ja loppui. Kotona sitten alkoi taas, kun aloin siivoomaan.. ja nyt rauhoittui.. en osaa oikein selittää, kun tuntuu niin ihmeelliseltä tuo "tunnottomuus" tossa mahassa.. ja mullahan alkoi supistelut vkolla 23-24 ja niistä osasin kyllä sanoa, että on supisteluja, nyt oon ihan ihmeissäni.. sillon tosin ei ollut mitenkään kipeitä.. nyt tuntuu..

Äh, anteeksi sekavasta tekstistä.. ja omanapaisuudesta.

Pikku M 38+5
 
Posteljooni aivan mahtava saavutus, onneksi olkoon! Oot kyllä todellinen supermama kun suoriuduit palaveriinkin noin nopsaan!

Pepposelle ja Bingolle paljon onnea vaaveista! :flower:

Miehen odotus Aika ohi mennyt koko homma, kiitos työkiireiden :(. Hän ei tilanteelle mitään voi, mutta mua keljuttaa.

Nippatäti kyllä ihmettelen sellaisia, jotka olettavat että olisi viikko synnytyksen jälkeen henkisesti ja fyysisesti siinä kunnossa, että edes pystyisit irtautumaan kotoa? Ei ole kovin fiksua patistella juuri synnyttänyttä millekään lenkeille :mad:. Teet just kuten itse parhaaksi näet.

Synnytyksen käynnistäminen mietityttää mua, kuinka nopsaan käynnistävät jos raskausdiabeetikolla menee laskettu aika ohi? Itse en tosiaan haluaisi / uskaltaisi päivääkään mennä yliajalle. Mun sf-mitta kasvaa sentin viikossa ja oma paino kilon viikkotahtia myös, joten olen hyvin huolissani millainen pläski sieltä on tulossa. Ultraan ei tippunut aikaa joten mitään kokoarviota en ole saanut.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Posteljooni
Hei tyypit! Joskos tämmöinen lyhyt otanta, teen sitten enemmistön toiveen mukaisesti tuossa illemmalla, kun lapsi on nukkumassa. Eli:

a) Laitanko salaisen pinon pystyyn tuonne kerhon puolelle? Ei ole kokemusta vielä sellaisen luomisesta, mutta ei varmaan voi olla kovin vaikeaa :confused: Olisiko nimi esim. "Maaliskuun mussukat 2013, odotuksen loppuhetket ja vauva-arki"?

b) Jatketaan vielä meidän kuukausi tällä yleisellä, odotusaikapuolella?

Mielipidettä kehiin! Musta päivittäminen on ihan helppoa hommaa ja voin ottaa sen vastuulleni, mikäli kukaan muu ei sitä halua.

Onnittelut pepposelle ja Bingolle!
 
pepposelle ja bingolle onnittelut tytöistä!:flower:

nipalle vain et toiset ihmiset pystyy jättää vauvan nopeesti hoitoon muualle/miehelle ja itse irtautuu kodistaan ja toisilla taas vie kauemmin aikaa ennen kuin pystyy vauvastaan irtautumaan, ei siinä ole mitään oikeaa taikka väärää tapaa, mut tosiaan mitä muutkin on sanonut et pitää tehdä niinkuin itseltä hyvältä tuntuu. sano kavereilles et vauva tulee mukana jos johonkin lähdet, eiköhän ne ymmärrä!:)
 
Paljon onnea Bingo ja Pepponen pienistä tytöistä!!:heart:

Kiitos Kwaidan, kun otat päivittämisen vastuulle:) En osaa oikeastaan sanoa, perustetaanko salainen ryhmä vai olisiko meidän kuu vielä yleisellä, kun oon niin vasta tullut tänne, päättäkää te, jotka ootte olleet kauemmin täällä :D Greentea kyseli miehen osallistumisesta; täällä vähän sama tilanne kuin sinullakin, tuntuu ettei mies ole niin innoissaan :stick: Voi kyllä olla, että jännittää vauvan tuloa, tämä on hänen esikoisensa, mutta minulle toinen. Ja luonteeltaan on jäykkä "suomalainen perusmies". On kuitenkin kerran ollut neuvolassa mukana ja ultriin on osallistunut ja on synnytykseen tulossa. Ja välillä hierookin jopa oma-aloitteisesti ;) Ehkäpä hän tajuaa vauvan tulon kunnolla vasta, kun vauva on syntynyt. Mulla on ollut tänään jotenkin surkea päivä, johtuu varmaan enimmäkseen siitä, kun minun palkan kans oli sekoiltu ja äitiysloman ajalta (jota on kestänyt viikon) ei ole maksettu ollenkaan palkkaa, vaikka työsopimus kyllä jatkui. Ja Kelaltakaan ei ole vielä tullut mitään päätöstä, vissiin ne on odottanut helmikuun palkkatietoja, jotka on nyt sitten päin persettä:mad: Huomenna on alettava soittelemaan sitten tuonne palkanlaskentaan. Äitiyspolilta tuli sentään aika, ensi viikon torstaina on sinne lääkärille aika, saa nähdä mitenpäin vauva on. Me ei olla tosiaan kysytty vauvan sukupuolta, joten sairaalakassiin pakkaan vauvalle neutraalit vaatteet, ja niitä oon ainoastaan ostanutkin. Toki esikoiselta, joka on poika, on sitten jäänyt vaaleansinisiä yms. vaatteita. En muistakaan enää mitä muuta piti kommentoida, joten toivotan mukavaa iltaa kaikille ja hyviä vointeja :heart: -Aurora ja vauva 35+6 (huomenna poksuu ja onkin maaliskuu!!:)
 
Onnea uusista vaaveista! Ainakin Pepponen ja Bingo ehtivät vauvautua tässä välillä!

Itse kannattaisin ehkä vielä tätä julkista ketjua sen takia, että ei tarvitsisi aina jaksaa kirjautua että voi käydä pikaisesti lukemassa kuulumisia. Toki kirjoittamista varten nykyäänkin pitää kirjautua, mutta monesti käyn lukemassa kuulumisia kirjautumatta. :) Mutta jos enemmistö haluaa jo salaiseen ryhmään, niin sitten pitää vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja jaksaa kirjautua useammin. :D
 
Pikapiipahduksella täällä, onkin näköjään tupsahdellut uusia vauvoja taas urakalla palstalle, ONNITTELUT KAIKILLE asianosaisille tasapuolisesti!

En varmaan ehdi huomenna tänne kirjottelemaan ennen sairaalalle lähtöä joten seuraavan kerran kun tänne piipahdan on meidänkin pikkuinen jo maailmassa. 7.30 enkkulan aikaa (9.30 suomessa) pitää olla aamulla sairaalalla, ja siitä sitten pääsen omalla vuorollani leikkuriin. Kamala jännitys täällä päällä, sitä tuskin tulee nukuttua ensi yönä sitäkään vähää mitä normaalisti saattais. Saas nähdä onko meidän pikkuinen ensimmäinen maaliskuun vauva vai ehtiikö joku muu ensin ;)

Palailen ilmoittelemaan tuloksia kunhan pääsen, en tiedä millainen käytäntö täällä on kännyköiden suhteen osastoilla, mutta luulisin että nykyaikana missä vaan saa jo käyttää.

Muoks. Mä ite olisin vielä tän julkisen palstan kannalla, on niin monia uusiakin tullut loppusuoralla mukaan =) tervetuloa vain heille minultakin!


 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zuza
Pepponen ja Bingo valtavasti onnea pienistä nyyteistä!! :hug:

Anncarol tsemppiä huomiselle!!

Kwaidan toiveena olisi, että tämä kuu mentäisiin vielä julkisesti tai siis maaliskuu. Kerhon puolelle sitten, kun kaikki ovat pienoisensa saaneet. Tosiaan uusia kun vielä joukkoon saapuu :)

Fanny 38+3
 
Onnea Pepponen ja Bingo! :flower:

Anncarol, isot tsempit huomiselle! Toivottavasti kuitenkin saisit vähän unta!

Mä olen kans vielä julkisen pinon kannalla maaliskuulle. Tietty jos sen kerhon haluaa perustaa, ni voihan sen jo valmiiksi tehdä ja liittyy ken haluaa. Jos se on salainen, niin perustajanhan pitää sinne erikseen kutsua tai hyväksyä kaikki jäsenet. Ei se vaikeaa ole, mutta vie oman aikansa, kun seuloo esim. että ketkä nyt ovatkaan meidän pinosta kotoisin ja ketkä eivät (siis olettaen, että sellaisia ei mukaan otettaisi, jotka ei julkisella puolella ole kirjoitelleet).

Huoh, mää haluan jo vauvan!


Tiipula, edelleen 39+0
 
Pinosta/kerhosta vielä nopsaan. Mua on alkanut enenevissä määrin ahdistaa, kuinka paljon ihmisiä seuraa täältä muiden elämää osallistumatta itse keskusteluun. Tuntuu eräänlaiselta stalkkaamiselta, vaikka kukaan ei mua täältä tunnistaisikaan. Oon siis jo sen salaisen kerhon kannalla, mutta oon mä tähänkin saakka täällä yleisellä puolella selvinnyt, niin enköhän mä selviä vielä kuukauden jos se on kuitenkin enemmistön toive. :)

Nanna
 
Pepposelle ja Bingolle onnittelut tytöistä! :flower:

Niittyvilla tais mietiskellä sitä käynnistämisen ajankohtaa. Eli mulle lääkäri sanoi jo aikaa sitten et yli lasketun ajan ei mennä, suuri syy tuo Metforem-lääkitys kuulema. Ja niin sainkin sitten tänään käynnistysajan viikon päähän, eli lasketulle päivälle. Toki toivon et ennen sitä jo tapahtuis jotain :) Nyt kyllä supistelee sen sisätutkimuksen jälkeen.. saas nähdä tapahtuuko mitään.

Mun mielipiteeni on et josko tuleva maaliskuu vielä mentäis "avoimena" ja sit huhtikuusta suljettuna/salaisena :)

patulikki 39+0 :heart:
 
b vaihtoehto sopii tänne. Uskon että mukaan on tulossa vielä muutama lisää. Sitten kun kaikilla on nyytti kainalossa, niin salainen ryhmä on jees.

Onnea Pepponen ja Bingo!

Tsemppiä Anncarol sektioon, lääkäreille se on rutiini toimenpide vaikka meille synnytys on ainutkertainen. Kannattaa yrittää nukkua, sairaalassa nukkuminen voi olla kehnompaa.

Maaliskuussa taitaa syntyä myös juhannusvauvoja, toivottavasti osastot eivät ole kauhean ruuhkaisia:O
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!
Vielä yksi maaliskuinen odottaja rohkaistui pyrkimään mukaan. Joka päivä on tullut luettua ketjua varmaan heti plussasta asti, mutta jotenkin en ole uskaltanut lähteä kirjoittelemaan. Ensimmäistä siis odotellaan, LA 28.3. ja tyttöä ultrassa lupailivat. Hyvinkäällä synnytän ja itsellä ikää 32.
Kuukausi laskettuun aikaan ja nyt vasta alan uskoa koko raskauteen, tätä kun yritettiin kuitenkin kolme vuotta ennenkuin päästiin tähän tilanteeseen.
Paljon on vauvoja syntynyt jo ennen maaliskuuta, meillä varmaan synnytään vasta huhtikuun puolella, vaikka oma olo alkaa jo aika raskas olla.
Nanso+Napero 36+0
 
Onnea pepponen ja Bingo!!:heart:

Kannatan suljettua ryhmää ehdottomasti, sen takia juuri arvoinkin vähän että liitynkö tänne "julkisuuden takia". Sais kirjotella vähän rennommin jutuista :)

Sahi:kiva kuulla että vauva olisi kääntynyt itsekseen :) ymmärrän että stressaisin itsekin asiaa..

Juhannusvauva on meidän vauva!! ihan päivälleen :LOL: sitä mäkin mietin että onkohan osastot täynnä juhannusvauvan synnyttäjiä:confused: :)

Tsemppiä anncarolille huomiseen sektioon!

Miehen odotus: meillä mennyt kans vähän ns.ohi..on kyl innoissaan mut ei nyt pahemmin silittele masua yms. auttaa kyl kotitöissä kun on huomannut etten vaan aina jaksa tehdä "mun" juttuja..iltasin monesti kun vauva pitää jumppaa yksiössään tai jos on hiljasempi niin painelen masua ja yritän saada näin reagointia niin mies ei tykkää siitä, sanoo että elä kiusaa ja töki toista :kieh:

Omaa napaa..tänään ollu tosi veto pois päivä :( tuntuu et esikoinenkin melkeen turhautuu kun mamma ei vaan jaksa ja makaa vaan sohvalla, saatiin sentäs puistossa aamulla käydä. Tuntuu et toi mahakin on taas kasvanu ja muksu lyllertää ittensä ulos kohta ja alakerrassa paine senkun lisääntyy..|O

Karoanna 37+6
 
Voi hyvänen aika kun on tullut tekstiä :D eilen olen viimeksi ollut lukemassa. (yleensä roikun palstalla pitkin päivää, nyt oli "pidempi" paussi ja sain oikein urakalla lukea :) ) ootteko huomanneet muuten kuinka monta sivua meidän palstaa on kertynyt tämän kuun aikana vrt muiden kuukausien palstoihin? Hurjan aktiivisia kirjoittajia kaikki :)

pepposelle ja bingolle onnea pikkuisista :heart:

Uusille tervetuloa :) :wave:

Nippa nyt kuule et välitä muiden painostuksesta ja toiveista :hug: en mäkään osannut esikoista jättää pitkään aikaan hoitoon kellekään. ..paitsi miehelle, kun kävin silloisen asunnon kellarissa pyykkituvassa ;)

Greentea ei täälläkään mies ole odotuksesta mitenkään innoissaan. Ainut mitä muutoksia oon huomannut niin tuo vie meidän(/mun) koiraa lenkille pyytämättä. Masulle ei todellakaan juttele eikä laula. En kyllä minäkään, ei oo mun juttu. Pari kertaa oon vauvalle esikoisen kanssa jutellut että syntyisi jo. Mies on jokusen kerran pussannut masua ja aina petipuuhien jälkeen laittaa kätensä mun masulle, ikäänkuin varmistaakseen että vauvalla on siellä kaikki ok meidän puuhailuista huolimatta :LOL:

SaHi onnea kääntymisestä :)

( . ) Tänään kävin ostamassa oikein kesäiset verhot keittiöön. Meillä on muuten koko talossa niin neutraalit sävyt että päätin alkaa sisustamaan keittiötä kodin väripilkuksi. Hyvä saada hormonihuuruissa näitä inspiraatioita :D
Vauva on tänään vaihtanut kylkeä. Ehkä tunti sitten alkoi sillä iltajumpat ja nyt tuntui potkut vasemmalla. Ja nyt juilii alakertaa niin kovasti. Olen kyllä koko päivän harrastanut sitä mukavinta S:ää :) Ja muutenkin voisin tilata synnytyksen täksi yöksi kun on tuo esikoinen mummilassa :popcorn: Miehen kanssakin on tullut vietettyä laatuaikaa autokorjaamolla pari tuntia, huollon valmistumista odotellessa. ;) nyt saan loppuillan istua tietokoneen ääressä IHAN RAUHASSA. ah..

dania 38+4
 
Onnea Bingolle prinsessasta :heart:

Minusta ensi kuu voitaisiin pitää vielä julkisena ja kunhan kaikki ovat saaneet vauvat niin siirtyä sitten salattuun ryhmään :)

Ai niin ja Tervetuoa uusille :)

Katjuliisa ja neljäsnapero 37+2
 
Viimeksi muokattu:
sone tähdätään siis näihin meidän tilattuihin aikoihin ;)

Niittyvilla Hyvä, että keksit jotakin millä viihdyttää itseään. Kuulostaa niiiiiin ihanalle tuo jäätelö :p

fanny Juurikin näin, nautitaan niistä mitä tällä hetkellä on. Kohta elämässä taas puhaltaa uudet tuulet :)

Miehen kiinnostus Meillä mies on silleen kiinnostunut, että kyselee mitä neuvolakäynneillä on sanottu ja silittelee sekä juttelee masulle, joka mua itteä kyllä välillä ahistaa :confused: :ashamed: en todellakaan tiedä miks ja ihanaa sen pitäis olla, mut joku välillä tökkii.

HP sanos muuta, ne imetysliivit. Just jotain lappuviritelmiä :x Mut mää tosiaan tilasin sieltä bebesiltä (oli tosi arvokkaat, mutta kehutut), niin ne oli jopa hyvän näköset ja värivalikoima oli aika kiva. Ite tilasin mustat ja sitten vaaleanpunaset. hieman harmittaa, että ois pitäny ottaa v.punasten tilalle turkoosit.

Uudesta pinosta Mulle kyllä käy tuo salattu pino, en vain yhtään tiedä missä ja minkälainen juttu se on. Toisaalta, pitäskö vielä ainakin parin viikon ajan jutustella täällä, että mahdolliset uudet löytää mukaan?? :)

nippatäti Kuule ihan normaalia on :hug: Mulla itellä ei ollu tarvetta lähteä esikoisen luota moneen kuukauteen mihinkään. Toki sitten kuitenkin kävin kaupungilla pyörähtään, kun tiesin, että vauva oli syötetty hyvin jne.. mut itellä ei kyllä ollu minkäänlaista tarvetta lähteä tuhisevan nyytin luota mihinkään. Ajan kanssa sitten :heart:

posteljooni onnittelut näytön läpäisystä! :flower:

Nallu älä huoli, mun kaveri sano kans (sillä 3 lasta), että vasta tositoimiin jouduttuaan tiesi mitä supistus on. Sulla rysähtää sitten kerta laakista homma käyntiin :D

siskolisko :LOL: Mikä uni :D Mullakin on sekoja unia, mutta vielä tuollaista en oo nähny :D

kwaidan Kiitos!! :D Hyvin vahvasti epäilen, ettei kyllä synny vielä viikkoon |O
Tämä meidänkin beibihän oli laskeutunut/kiinnittynyt vasta juuri ennen rv 39, joten toivoa on.

Turvotuksesta vielä sektion jälkeen, yleensähän kaikkien leikkausten jälkeen neuvotaan tekemään periferiaa pumppaavia liikkeitä eli juuri nilkkojen ja sormien pumppaaminen sekä ylhäällä olo, jolla vältetään myös keuhkokuume. Mutta eiköhän tuo turvotus lasken aikanaan :)

pepponen Onnea rinsessasta :flower: :heart:

Millap aina mahtuu mukaan, tervetuloa!! :wave:

Oho, oonko mää ainut, joka on maaliskuun alkupään odottajista kasassa :O :D Toki täällä voidaan olla kasassa vielä pari viikkoa, niin moni varmasti kerkee synnyttää vielä ennen mua ;)

Bingo Oikein paljon onne teidänkin perheelle vaavista! :flower: :heart:

mää annan ääneni vaihtoehto B:lle, vaikka ei mulle oo väliä kummalla puolella jutellaan

anncarol Kovasti tsemppiä huomiseen!! :wave: Tuuha kertoon kuulumiset kun kerkeät :)

nanso tervetuloa!! :wave:

Huomenna neuvola jännä nähdä mitä th tuumaa, kun yhdessä kasassa edelleen :D Ens viikolla sitten onkin jo kaks neuvola-aikaa, jos tää ei synny ennen sitä :O Noh, hyvä, että seuraavat.

Hui, on se jännä, pari tuntia ja sitten on jo maaliskuu, meidän kuu!! :heart: Ihanaa!!

Alisa & Hippu 39+5
 

Yhteistyössä