*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Joulukuussa

dania kyseli kylvetystuesta. meillä on muksuilla ollut se käytössä ja olen tykännyt siitä, et käytännöllisenä pidän semmoista. saa kummatkin kädet olla vapaana ku muksu makaa siinä ja asentokin on paljon inhimillisempi silloin varsinki jos amme on lattialla ei tarvi toisella kädellä yrittää tukea pientä.:)

nopponen toivottovasti olet päässyt kotia viettää uutta vuotta, eikä vuodot ole lisääntyneet.

äitiys- ja vanhenpainrahapäätös on ilmestynyt, kävin eilen illalla kelan sivuilta kurkkimassa, aika samoissa tuloissa sit mennään mitä sain edellisestäkin.

posteljooni tervetuloa joukkoomme.:)

sterilointilaite tuttipulloille pidän turhakkeena, ihan samanlailla ne saa äkkiä keitettyä tavallisessa kattilassa ja tosiaan ei niitä tarvi joka käyttökerran jälkeen sterilisoida.

paljon onnea nannalle naimisiinmenosta!:flower:

mä sit kävin pe tuhlailemassa, tuli ostettuu vaatteita, tuttipulloja ja tutteja pienokaiselle...=)
huomaa kyl ettei enään paljon pysty liikkumaan hengästymättä, alkaa keuhkot olla kovilla, varmaan sen verran korkeelle kohtu jo yltää. sekä liitoskivut vaivaavat liikkumista kovin alkaa sattuu alapäähän ja sinne sit jomottelee loppupäivän.

omppulimu sun kuvailemas kivut on mun mielestä just niitä liitoskipuja.
(itellä ne ovat vaa jo pahempina)

erittäin hyvää uutta vuotta teille kaikille!

pepper& typsy 27+6
 
Jeps, kotona ollaan, luojan kiitos näin uutena vuotena varsinkin ois ankeeta maata yksin sairaalan sängyssä... Eilen siis päästivät kotiin, vuodot alkoi niuketa, joskin edelleen tuhruttaa ja tiputtelee vanhaa rusehtavaa verta, mut se nyt oli odotettavissa kun ultrassa näkyi eilen aamulla vielä 2cm kokoinen hematooma joka jo osittain hyytyneen näköinen... Nyt siis en tee mitään muuta kun mitä on pakko kotona liikkua että saisin olla täällä mahdollisimman pitkään. Takaisin täytyy herkästi lähteä jos vuoto muuttuu kirkkaaksi tuoreeksi vereksi ja lisääntyy... Lääkäri vielä "uhkaili" et sitten voi olla suuri vaara et joudun jäämään leikkaukseen saakka osastolle... vielä olis 4vk vähintään eessä, rv 37 tietty ois paras tavoite mut kunhan edes rv 35-36 täyttyis... Jokainen päivä on voitto täällä kotona. Mutta on se ankeeta vaan koko ajan täälläkin, kun pelkään jokaista vessareissua ihan sikana kun en millään haluais lähteä takaisin perheestä eroon... :( Vauvalla kaikki hyvin, sehän tietty pääasia! Istukka tässä siis se murheen aiheuttaja on... : /
Mut tänään koitan nauttia uudesta vuodesta perheen kanssa, muutaman raketin mies aikoi ampua tyttären iloksi ja tyttö odottaa että pääsee polttamaan sädetikkuja. :) Niin ja tinat valetaan. :) Se on parhautta kun saa olla rakkaimpien kanssa, nyt sitä osaa arvostaa taas enemmän kuin kokee tällaista. :heart:

Sterilointilaitteita ei myöskään meillä ole koskaan ollut. En ole tarpeelliseksi koskaan esikoisen aikaankaan katsonut. Hyvin on pärjätty kun ihan kattilassa ollaan keitetty steriloitavat jutut.

Imetystyynyä
olen myös itse harkinnut. Esikoisen kans käytin tavallista tyynyä ja joskseenkin ajoi asiansa, vaikka välillä asentoa oli hankala löytää...

posteljooni:
Tervetuloa mukaamme odottamaan! :flower:

omppulimu: Liitoskivuilta kuulostaa kuvailemasi alapää-tuntemukset.

OIKEIN IHANAA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA KAIKILLE!


Nopponen 31+2
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille.

Terveisiä Naistenklinikalta ja totaalisesta vuodelevosta. Eilen pääsin kotiin, mutta mitään en saa tehdä muuta kuin maata sohvalla tai sängyssä, käydä vessassa enkä nostaa mitään teemukia painavampaa. Kohdunsuun pituus 1,5 cm, pehmeä, yhdelle sormelle auki. Tänään rv 28+1.

Vauvan painoarvio tällä hetkellä 1,1 kiloa.. mennään päivä ja viikko kerrallaan, käynnistykseen 10 viikkoa aikaa. Sydän on kehittynyt muttei vielä riittävästi. Eilen sain kortisonipiikin ja aloitettiin Litalgin, josko se vähentäisi supistuksia.

Pahoinvointi on jatkuvaa, päänsärky aivan järkyttävää. Verenpaineet kohtuullisella tasolla, maksa-arvot vähän pielessä muttei kuitenkaan raskausmyrkytystä. Väsymys vaivaa, sillä en pysty nukkumaan kuin maksimissaan 4 tuntia yössä ja ehkä tunnin päikkärit päivällä.

Uuden vuoden saa kuitenkin olla kotona lasten kanssa. <3

En jaksa nyt lukea kaikkia teidän kirjoituksia, joten menen takaisin sängyn pohjalle tuijottamaan telkkaria.

Hyvää uutta vuotta kuitenkin kaikille!

Tikuliina ja typykkä 28+1
 
Nyt vaan (.) Jonnekin on nyt vain purettava omat ajatukset. Tuntuu (ehkä vain omassa päässä), että omassa tilanteessani pitäisi iloita siitä, että ollaan jo näin pitkällä, mutta suurimmalle osalle nämä viikot eivät ole sen kummempia kuin muillekaan. Nyt en vaan jaksa iloita useimmille normaaleista asioista, kun aina tuntuu tulevan uusia huolia. Sinällään kaikki eivät ole ihmeellisiä asioita, mutta olis se kiva, kun välillä tapahtuis jotain hyvää. Ei pelkästään hyviä uutisia liittyen tähän kaikkeen p******, vaan aidosti jotain positiivista. Toki olen iloinen mm. siitä, että tänään lääkärissä kaikki oli samalla tavalla kuin viimeksi eli osasto ei vielä kutsunut, vaikka sairaalakassi oli mukana. Seuraava aika saatiin ensi viikon perjantaille, koska vauvan kokoa pitää seurata. Vauvan painoarvio oli vain 1260g. Isoa vauvaa meille ei ole odotettavissa, mutta taas yksi huoli enemmän. Sokerit ovat olleet ok, mutta mitä puhuttiin diabeteshoitajan kanssa, niin tuli sellainen olo, että diabetes jää mulle tai tulee melko pian jäädäkseen. Kai mä nyt ylireagoin, mutta ei vaan jaksa. Ei vaan jaksa, etten voi jakaa mm. raskauden iloa, normaalia arkea perheen ja ystävien kanssa tai käydä missään. Sori :ashamed: Jotenkin ei vaan jaksa kommentoida hankintoja ym. muita asioita, vaikka jotain voisi kommentoidakin. Ne tuntuu itselle nyt niin vähäpätöisiltä asioilta. Meillä toki vaunuja lukuunottamatta kaikki on jo valmiina esikoiselta, joten eivät ole edes ajankohtaisia. Jospa nämä ajatukset jäisivät vuoteen 2012 ja vuosi 2013 olisi elämäni paras vuosi!

Hyvää uutta vuotta!

Minx 30+4
 
Minx :hug: Voi.. En osaa sanoa oikein mitään, muutakun toivottaa jaksamisia pitää peukkuja että uusi vuosi toisi tullessaan hyviä uutisia ja voimia jaksaa loppumetrit :heart: Samoin kuin Nopposelle toivotan jaksamista. :hug: Kumpa vaan saisit olla nyt kotosalla mahdollisimman pitkään! mie mietin yks päivä tässä että olis ihan hirveetä joutu vuodelepoon sairaalaan, kun joutus olla lapsista erossa..
 

Yhteistyössä