*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Lokakuussa

Neuvolassa käyty ja kaikki ok mutta painonnoususta tuli sanomista. Kuulemma ruvetaan katsomaan ruokavaliota jos nousu jatkuu tällaisena. Nyt 1,5kk aikana on tullut 4kg lisää. Aika hurjalta se viikkonousu kuulosti, mutta olen kyllä painanut enemmänkin kuin tällä hetkellä ja BMI on aikuisiällä ollut 18-20 välillä eli normaalipainoinen ollut aina.

Olen käsittänyt, että kokoisellani tulee hyvinkin 15kg lisää ja mielestäni ei todellakaan ole mitään realistista nämä Henna Tuomisen ja Martina Aitolehden lööppijutut tyyliin "painoni nousi vain 4kg koko raskausaikana" ja "olen viikko synnytyksestä entisissä mitoissani".

Itse laihduin alkuraskauden pahoinvoinnin takia ja painoin ekalla neuvolakäynnillä yhtä vähän kuin joskus parikymppisenä (eli 10v sitten!). Lähtöpaino ei todellakaan ollut mikään mun normipaino mutta totta kai painokäyrä näyttää hurjalta neuvolakortista katsottuna. Tuli vähän paha mieli siitä painohommasta mutta yritän olla välittämättä kun järjellä ajateltuna mitään syytä huolehtimiseen ja syömisten kyttäykseen ei ole. En elä sipseillä, kebabilla, pizzalla ja suklaalla :LOL:.
 
Viimeksi muokattu:
Helou!

Välillä vähän muuten vaan omia kuulumisia:

maha tuntuu olevan jo tiellä koko ajan! Vaikea töissäkin pukuhuonees vaihtaa kenkii ku en taivu lattialle ja jalka painaa mahaa jos nostan sen tuolille, et hankalaksi menee :D varmaan onkin tyttömaha ku on niin iso ja levee jo nyt! Mut sekin on vanhan kansan tarua.. tiedä sit uskoako vai ei :)

Mä olen stressaaja ja kauhee paniikki ja pakokauhu iski laskiessa tulevia rahoja ja tuloja ja menoja ja lapsilisiä ja äitiysrahakausia ja ja ja.... kyllähän ne selviää aikanaan, mut mä oon vaan sellanen luonne et kaikki pitää aina olla etukäteen tiedossa ja niin hyvin selvitetty ettei tarvi panikoida ku alkaa aika loppua kesken.. lähinnä noita äitiysrahahakemuksia sun muita, mut mul on viel reilu 4 viikkoo ennen ku tulee 154 vuorokautta täyteen.. et ehkä hengitän syvään, ne selviää kyllä?

Mies on kyllä ollu mahtavasti mukana koko odotusajan! Se taipui jopa siihen et meil on vuoronperään omat vuorot ku kissanhiekkalaatikko pestään (n. 1 x/viikko). Lisäksi se toivottaa masulle hyvää yötä ja juttelee masulle ja välil painaa pään kii masuun et mitä sielt kuuluu, se on hassua ku se on se ainoa mitä mä en pysty kuulemaan. Ihana mies, se on ihan rakastunut tähän isyysasiaan ja perheeseen :heart:

Mulla on verenpaineetki tainnu pysyä kivasti sen sairaslomani jälkeen, ei oo ainakaan enää kertaakaa pyörryttäny samalla tavalla. Ja kyl muutenki sellane tosi tasainen olo. Pikkasen hävettää kyl ku mun tekee niin älyttömästi mieli satsumia, niitä menee helposti kilon verran illassa, ja helposti monena iltana peräkkäin... ohhoh...

Ja vielä lopuksi:

nippatädille isot halaukset ja valtavasti voimia, noi on todella rankkoja asioita, toivottavasti saat tukea asian käsittelemiseen! Tiedän kokemuksesta ettei ole terveellistä joutua yksin tuollaisten asioiden äärelle. :hug:

Juli87 voimia toipumiseen!

SMV78, toivottavasti saatte sukupuolen selville pian, pidetään peukut pystyssä! Hauska tapaus kyllä pikkuinen ku ei millään suostunut näyttämään :D

Nopponen!, onnea ultrauutisista hyvien kuulumisten osalta, toivottavasti tuo istukka-asiakin ratkeaa ettet joudu sitä pohtimaan ja olemaan huolissasi :/

Jaksakaahan mammat hyvin, onnea vielä kaikille puolivälin saavuttaneille ja sen ohittaneille!! Perässä tullaan kovaa vauhtia!

Tigerina 17+4
 
Tsemppiä teille kaikille joilla on negatiivisempia uutisia ollut! :heart:

Hitto, muuten että säikähdin eilen aamulla. Herätessäni oli melkoinen mahakipu, ja maha jotenkin kummasti jäänyt sille puolelle, mille puolelle olin kylellään nukkunut. :O Kuullostelin sitten päivän pienen liikkeitä, kun masu meni takaisin normaaliksi kun heräilin, join vettä ja söin aamupalaa. Liikkeet rupesi tuntumaan iltapäivällä, kun olin jo jonkin aikaa ollut pötköllään, huih. :) Tulin sitten ajatelleeksi, että viime viikon stressin takia ei ole ruoka eikä juoma maistunut normaalisti, ja olo oli kun krapulassa päänsärkyineen, niin ettei vaan ois ollut kyse nesteen puutteesta? Pariin päivään ei nimittäin tullut juotua vettä normaalisti, korkeintaan jääteetä pari mukillista kahvin lisäksi, ja asia korjaantui kumminkin kun söi ja joi taas normaalisti.

Masu oli myös kivikova, ja "vinossa", liekkö sitten supistanna tms. Onneksi kumminkin kaikki olikin hyvin, ja pieni liikkui eilen illalla, sekä iltapäivällä ahkeraan. :heart: Ilmeisesti kumminkin ruokaa on pienelle riittänyt hyvin, mutta on tarpeen syödä ja varsinkin juoda ehkä hieman enemmän; sormukset meinasivat tippua jo sormista. :(

Jos jotain vähän positiivisempaakin, mie kuvailin masua tänään, ja ohhan tuo kasvanut. :) Jotenkin terävähkö masu, ja napa ei oo enää kovin syvä, saas nähdä tupsahtaako mahan kasvun myötä kokonaan ulos. :O Kuva täällä. En viittinyt kuvaa tähän liittää, meni nimittäin ihan älyttömän isoks, niin tuossapa linkkiä.

Kuvassa siis 19+5 menossa. ^^

En malttais oottaa tietoa sukupuolesta, tietäisipähän sitten tarkemmin, että minkä värisiä vaatteita haluaa ommella. :) Tähän mennessä vihreän eri sävyt ovat olleet työn alla. Aikooko muut ommella vauvalle itse jotain? Mie meinasin ittellekkin ommella, kävin tänään Eurokankaassa hakemassa kankaat talvitakkia varten, ei meinaa omat takit enää mahtua päälle kunnolla. :D

Viude ja ? 19+5
 
Pikaiseen kuulumisia täältäkin, tai, no hermoilua ainakin. Mulla tehtiin se virtsan vuorokausikeräys ja tänään neuvolasta soittivat että oli valkuaista ollut reilusti yli sen sallitun, käsitin että raskaana ollessa sallittu luku olis jotain 0,3 ja mulla se oli 0,8. Lääkäri teki nyt sitten konsultointipyynnön äitiyspolille eli ootellaan mitä sieltä sanovat. Onneks ei ole mitään muita oireita raskausmyrkytyksestä ollut, mutta mua vähän ihmetyttää ettei ne ota mitään kantaa tohon että oli ollut edellisessä näytteessä hemoglobiiniakin, eli siis verta. Nyt tässä keräyksessä ne ei olleet ees sitä kattoneet että oliko. No, jokatapauksessa.. Huomenna meen rakenneultraan sitten ja muuten vaan oottelen että saan kuulla miten jatkot. Kamalaa omanapaa taas mutta kun täällä yksin mietiskelee niin jonnekin on pakko vuodatella.

Anncarol ja toukka 19+5
 
Niittyvilla, miulla nousee kans paino nopsaan, ja en tod mässää. Näin se oli viimekskin. Miulla vaan elimistö alkaa keräämään imetystä varten. Oon normipainoinen, mutta rasvaprossa pieni joten veikkaan että siksi tulee painoa. Aineenvaihdunnansairaus on osasyy miun turpoomiseen.
Kyllästyttää jo valmiiks jos alkaa valitus neuvolassa, en mie nälkää rupee näkee terkkari takia ;)
Koita sieki olla ressaamatta painosta, ne kyl tippuu sit aikanaan.

viude, mie oon ommellu jo ennen plussaamista vauvan vaatteita, siinä toivossa että meille vielä nyytti tulee. Toki mietin niinkin että olisin ne antanut jos joku tarviais. No nyt näyttäs siltä että pääsee omalle vauvalle niitä pukemaan <3
Oon ommellu kierrätuskankaista ja tykkään varsinkin retroista :) parit taaperohaalaritkin tuli tehtyä kesällä! Jos löytys energiaa niin vois taas jotain ommella...

19+2
 
Sone hienoa kuulla, että joku muukin ompelee! ^^ Käytätkö sie mitä kaavoja? Ilmeisesti ainakin tän vuoden käsityölehessä oli aika paljon vauvoille kaavoja, mitä miehen vanhempien luona selasin. :) Mie oon tosin itte tähän mennessä käyttäny tuota Veikeät vauvanvaatteet - ompele vanhasta uutta kirjaa, siinä on aika hyviä kaavoja vekkimekoista farkkurotsiin. Ohjeet on tosi hyvät, mitä niitä selasin, kuvia löytyy hyvin, ja esimerkiksi tuo farkkurotsi tehdään napillisista farkuista. :)

HeidiHe, onnea tyttölupauksesta! :heart:

Viude ja ? 19+6
 
Istukan sijainti: Nopponen, mulla myös kohdunsuun päällä, ja onneksi mäkin supisteluiden vuoksi saikulla. Lisäks vielä etuseinässä sektioarven päällä, ni 2 seurattavaa juttua. Saikkua on nyt loppuviikkoon, maanantaina käyn kokeilemassa. Tuo syyllisyys-juttu on vaikea, kun tietää et sijaista ei oo ja hommat jää tekemättä :(. Mutvaloisa puoli kai on, et väikkäri edistyy paremmin =)

mammutti, joskus olen tuntevivni liikettä sivuilta, en ole varma!

Ens viikolla on rakenneultra, toivottavasti silloin lisätietoa,

T. Marais ja neito 17+4
 
Viimeksi muokattu:
Hieman omaa napaa: Marais kirjoittikin jo tuosta syyllisyydestä saikkuun liittyen. Mä oon niin väsyny, mua stressaa valtavasti työt, se, että oon kaikki lähes kaikki illat töis, en ehdi olemaan miehen kanssa, ja vielä vähemmän ehdin näkemään ystäviä tai muuta perhettä. Ihan hirveän huono omatunto. Oon muutaman kerran pillahtanu itkuun kun oon töihin ajanu, työpäivän jälkeen oon tosi väsyny. Työ on ollu nyt ihan hirveän rankkaa niin henkisisti kuin fyysisesti.

Mies on sitä mieltä, että nyt hakemaan saikkua, ei oo mitään järkeä kuluttaa itseänsä loppuun tässä vaiheessa, itse taas mietin jaksavani vielä tämän listan ja sen jälkeen ei enää montaa listaa tarvikkaan jaksaa. Sijaistilanne on ihan älyttömän huono, ja oon aina ollu tunnollinen ihminen niin tuntuis pahalta jäädä väsymyksen takia edes viikoksi pois, kun ei oo mitään sen kummempaa vaivaa. :(

Huoh, semmosta tänne.

Kääpiö kovasti liikkuu masussa, eilen tunsin vatsan päältä liikkeet ensimmäistä kertaa. :)

Mieheni on ollut aivan ihana koko raskauden ajan kuten koko yhteisen aikamme. On kaikessa vauvaan liittyvissä jutuissa mukana, etsii itse tietoa, jota sitten jakaa ja kertoo myös mulle. Huomio, hellii ja pussailee niin vatsaa kuin muakin. Kyselee joka päivä voinnin ja osaa lukea mun tunteita niin hyvin, että joskus itsekin yllätyn siitä. :) Hyvä olla kotona. <3

Eilen poksuttiin, puoliväli lähenee.
Minttu ja kääpiö 19+1
 
Pikaisesti tulin kertomaan ultrakuulumisia, pitäis kommentoida vaikka kenelle mut nyt ei kerkee kun työt painaa päälle! Kokkelille :hug: :'(

Eli eilen oli rakenneultra ja minulla oli jo jonkun aikaa ollut todella vahva poikaolo (niin ne olot alkuraskaudesta muuttuu) ja olin itseasiassa jo ihan asennoitunut että poika se on. Sit aluks kätilö katto 4D:llä kasvoja ja vauva oli täysin identtinen esikoisen kanssa eli jo siinä ajattelin et ihan selvä poika (tai pojan näkönen tyttö!) No sit yritin itse tiirailla jalkoväliä josko näkisin kumpi se on ja ensin jo tytöks katoin mut kätilö sit näytti lopussa ihan selvän pippelin eli meille on tulossa toinen poika! :heart:

Tällä kertaa ei muuta! Palaillaan! :)

Särö 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveissaPulla
Ultra takana täälläkin ja onneksi oli niin fiksu lääkäri että selitti juurtajaksain kaikki mun tulokset ja rauhoitteli ettei ole mitään hätäiltävää sen raskausmyrkytyksenkään suhteen. Pikkuinen siellä kovasti möngersi ja pääsin näkemään oikein hyvää kuvaa, meen viel uudelleen viikolla 30 samalle lääkärille varmistelemaan mutta näillä näkymin oikein hyvänmittainen ja terve TYTTÖ tulollaan :heart: Nyt voi siis huoletta ootella seuraavaa neuvolaa. Huomenna aloitankin työt uudessa paikassa, kokeillaan nyt alkuun 6 viikkoa että miten menee ja sitten katellaan jatkoja. Oikein ihanaa sateista syyspäivää kaikille!!

Anncarol+typy 19+6
 
Kiitos Mammutti lohduttavista sanoista! Kumpa se olisi munkin kohdalla niin että kolmas sektio on helpoin :)

Tänään kävin rakenneultrassa :) Olipa ihanaa nähdä pikkuinen :heart: Lääkärikin oli tosi mukava ja selitti juurtajaksaen kaikkea. Reisiluu oli pitempi verrattuna muihin mittoihin, lääkäri naureskeli että taitaa tulla pitkäjalkainen kaveri :)

Istukka on etuseinässä. Kahden sektion jälkeen pitää kuulemma seurata leikkausarpea, että miten se kestää. Lääkäri kertoi että mikäli alamaha tulee kipeäksi niin silloin leikkausarven kohtaan alkaa kertyä nestettä... en sitten tiedä että onko se lapsivesi joka pääsee arven läpi...

Nyt täytyy mennä

Pihlaja78 20+3
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Mä ajattelin neuloa vauvalle villasukat, muuten en vielä tiedä mistä innostun :D Ommella en voi, kun en omista ompelukonetta :/

Munkaan poikaolo ei ole yhtään niin vahva kuin alussa. Reilu viikko vielä pitäs jaksaa odotella rakenneultraan, jos pikkunen vaikka paljastais kumpi on :)

Esikoisen synttärit on ihan just edessä ja mä täällä haikein mielin mietin, miten nopeesti tämä 2 vuotta on mennyt :heart:

19+4
 
viude: Mie käytän jotain äitini vanhoja kaavoja millä se on ommellut meille vaatteita ja sit saatan itte suunnitella, leikellä jonkun helpon kaavan vanhoista vaatteista, siis ihan helppoja juttuja vaan, haalareita, tunikoita ja legginsejä. Pipoja ja kestovaippoja oon kans ommellu. Nyt vois kohta alotella kestojen tehtailun :D

Sintu
Mie julkasin ultrakuvan viikolla 12 jo naamakirjassa. Aattelin että paljon helpompi niin, mie haluan itte kertoa omat "salaisuuteni" ;) Oon työssä missä tapaan paljon ihmisiä ja pikkukylä niin kyllähän ne nopsaan alkaa puhuu. Aiemmissa odotuksissa ei ole vielä ollut koko naamakirjaa käytössä, joten silloin on vaan kerrottu sitten kasvotusten kaikille. Heh, helpompaa netissä kertoa, mie jotenkin jännitän hirveesti raskaudesta kertomista aina!!!

19+3
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Nopponen Ihania uä kuulumisia :heart: Olipas harmi tuo istukan paikka, mutta toivotaan, että se sieltä nousee masun kasvun myötä :)

ompeluista voih miten kateellinen oonkaan niille jotka osaa ommella. Mää oon niin "peukalo keskellä kämmentä" ompuiden kanssa. Olis kyllä ihanaa ommella vaatteita, sisustusjuttuja ym. :)

Marais Täällä kans yks joka potee syyllisyyttä, jos joutuu saikulle :/ Tiedän ettei tarvis, mutta... Ärsyttävää, mutta minkäs luonteelleen voi.

särö sielläkin ihania uä kuulumisia :heart:

anncarol varmasti helpotuksen huokaus, ihania uutisia :heart:

pihlaja sääkin oot käyny ultrassa ja ihania uutisia oot saanu :heart:

naamakirjassa en aio uutista mitenkään julkisesti kertoa. Esikoisen kanssa oli sama juttu. Syntymästä sitten kailotin kaikkialle :D

Täälläkin rakenne uä takana ja kaikki oli niinkuin pitikin. Kätilö oli aivan mahtava, selitti niin tarkkaan kaikki ja pitkään ja hartaasti katteli pikkuista. Oltiin reilu puoli tuntia skannattavana :heart: Sukupuolta ei saatu selville vaikka oltais haluttu :O Kätilö sanoi, että napanuora on niin jalkojen välissä, ettei oo mitään mahiksia arvuutella kumpi olis :/ Sanoi myös, ettei koko aikana ole jalkojen väli vilahtanut, joten mitään hajua ei asiasta ole. Minä malttamattomana luonteena en tiedä miten päin olisin, että saisin sukupuolen selville :D Yksityisellekään en viitsi rahoja tuhlata, joten kai se on ootettava syntymään asti :D Pääasia on, että kaikki oli kunnossa :)

Onnellinen Alisa & Hippu 20+3
 
Kokkelille :hug: Miten surullista ja epäreilua :'( En löydä oikein muita sanoja. Voimia koko perheelle.

Vastavuoroisesti sitten onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart: Meillä on tuo rakenneultra ensi maanantaina, jolloin pitäisi olla kasassa 19+5. Sopivasti työmatka viikonloppuna, niin en ehdi kovinkaan paljoa stressailemaan!

Täällä ei sen kummempia. Liikkeitä tunnen edelleen todella huonosti ja olen jopa vältellyt sen takia vähän palstailua :ashamed: Tuntuu, että kaikilla muilla liikkeitä on tuntunut hienosti jo jostain 14+ viikoilta lähtien. Todistettavasti vauva on elossa, sillä joka ilta kuuntelen sydänääniä dopplerilla, mutta on se nyt kumma, kun uudelleensynnyttäjä ei vieläkään tunne liikkeitä. Toivottavasti "vikaa" on täällä äidin päässä eikä vauvassa. Ärsyttävää, kun on tämä tämmöistä jatkuvaa huolehtimista, joskos sitä jossain vaiheessa voisi vähän hellittää : /

Minulla on tähän mennessä ollut vasta yksi neuvolakäynti (rv 9) ja seuraava sitten ultran jälkeen marraskuun alussa. Melko verkkaista tahtia täällä pääkaupungissa. Tosin eipä kai siellä kummempia selviäisi sielläkään. Eka lääkäri on rv 26-28 muistaakseni. Odottelen taas uutta tulosta VTI-näytteestä, saas nähdä onko jo kolmas tulehdus putkeen. Onneksi on siis lähestulkoon oireeton, mutta en niitä antibiootteja haluaisi kyllä jatkuvasti nappailla. Olen koettanut juoda, juoda ja juoda, niin paljon kuin vain jaksan vessassa ravata. Saas nähdä, onko sillä vaikutusta.

Nyt kohta unipuuhiin! Voimia kaikille, tasapuolisesti.

kwaidan ja Puh *pokspoks* 19+0
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja sukupuolilupauksista :heart::heart::flower: !!

Itsellä huomenna rakenneultra ja silloin poksuu viikotkin tasan 21.. :) tänne ei siis mitään ihmeellistä kuulu. Vauva potkiskelee paljon ja toistaakseni vielä niille kenellä ei potkut tunnu niin ei kukaan niitä vielä ilman ole jäänyt ;) Toisilla vaan kestää hiukan kauemmin tuntea :) Voihan olla rauhallinen vauva ja sitten vielä istukka vaimentamassa edessä. :)

Tuossa ne kuulumiset sitten suurimmaksi osaksi olikin.. :) Hyvvää torstaita ja viikonloppua! Tulen kertomaan huomenna ultrakuulumiset :heart:


mam ja riisi 20+6 :heart:
 
Mukavia ultrauutisia monella, onnea niistä. :flower:
Ja Kokkelilla huonoja uutisia :'( voimia sinulle
Puoliväli on ylitetty tai lähellä jo monella. Josko hiljalleeen loppuisivat nämä suru-uutiset, jotka vetää aina mielen matalaksi.

Nippatäti Sinun tarina herätti minussa paljon tunteita, ja siksi pakko kommentoida. Tilanne on todella kurja ja voin kuvitella, että se vie sulta paljon voimia :/ Muista kuitenkin, että sun ensisijainen vastuu on sun omasta elämästä, omasta jaksamisesta ja omasta perheestä. On varmaan aika villanen neuvo kehottaa "olemaan huolehtimatta", kun huoli on kuitenkin mielessä lähes jatkuvasti, mutta päätä kuitenkin valita, että keskität suurimman tarmosi ja energiasi omaan elämään. Mitenkään teidän tilannetta tietämättä tai äitisuhdettasi ymmärtämättä kuulosti mun mielestä hurjalta, että pohdiskelit vaihtoehtoa, että ottaisit äidin teidän luokse, kunnes asia selviää tai asunto löytyy. Löytyisikö sosiaalitoimen tai päihdehuollon kautta apua asunnon tai jonkin asumisen väliaikaisratkaisun löytämiseen, vai onko ongelma ennenkaikkea se, ettei äiti halua eroon miehestä? Oletko koskaan käynyt missään vertaisryhmässä päihdeongelmaisten läheisille (al-anon) tai alkoholistien aikuisille lapsille (aal)? Uskon siihen, että puhuminen auttaa ongelman laadusta riippumatta. Minun omat äititraumat on erilaiset, mutta varmasti on kuitenkin niin, että vaikeuksien lähtösyistä riippumatta äitisuhteen ongelmat ja perhedraamat aktivoituu mielessä raskauden/äidiksi tulon myötä. Jokatapauksessa toivon tsemppiä ja voimia sinulle!

Kwaidan Mäkin tunsin liikkeet melko myöhään, vaikka uudelleen synnyttäjä olenkin. Liikkeet on yhä enemmän myllerrystä, kuin selkeitä potkuja. Mutta ehkä tämä vauva on unisempi tapaus, kun esikoinen. Hermoheikkoina hetkinä koitan lohduttaa itseäni ajatuksella, että ehkä vauva on myös synnyttyään hyvä uninen ja rauhallinen tapaus.. :LOL: Ja päivittäisestä liikehdinnästä huolimatta haen/tarvitsen useita kertoja viikossa vahvistusta dopplerilla!

Vauva-asiat täyttää mielen etenkin iltaisin. Selailen vauvalehtiä, luen maalismussukoita (muodostunut kuta kuinkin addiktioksi), googlailen vauvanvaatteita tai pörrään huutonetissä (osiossa lastentarvikkeet). Eilen aloin miettiä ristiäisiä ja ristiäistarjottavia. Pidän itsestäänselvänä, että lapsi kastetaan, mutta en halua kotikastetta. Harmittelen, että meidän vihkipappi kuten myös esikoisen kastepappi on molemmat vaihtaneet työpaikkaa, eikä saada kumpaakaan heistä lasta kastamaan. Suunnittelu on tietysti tässä vaiheessa tosi ajankohtaista, kun lapsi ei ole vielä edes syntynyt.. :D

Eilen huutelin huutonetissä vauvanvaatteita, ja hymyilin ajatukselle, että voin huudella kilpaa jonkun teistä kanssa :) Maanantain rakenneultran jälkeen annan itselleni luvan käydä varastot ja kaapit läpi ja inventoida kaikki olemassaolevat vauvatarvikkeet ja tehdä puutelistaa.

HP ja Pulla 19 + 4
 
Viimeksi muokattu:
HP ja Mam_87, kiitos tsempeistä, toivotaan tosiaan, että potkuista ei jäädä paitsi! Tokihan sitä tietää, että olemme erilaisia, vauvat ovat erilaisia, istukat eri paikassa jne., mutta olisin kyllä kuvitellut tähän mennessä jo kunnolla liikkeitä tuntevani. Vaan ei, ehkä pari epämääräistä tuntemusta per päivä. No, rauhaisa tapaus oli esikoinenkin maha-aikaan, vaan eipä enää :LOL: Nukkui kyllä alkuun hyvin ja edelleenkin, mutta muuten energiaa sitten onkin piisannut! Katsotaan, kuinka käy tämän kanssa. Toki en voi välttyä niiltä peloilta, että onko vauva kasvanut tarpeeksi ja onko hänellä muuten kaikki kunnossa, kun ei vielä liikkeitä ole saanut välitettyä äidille asti. Ehkä tähän saa helpotusta sitten maanantain ultran jälkeen.

Nippatädille minunkin piti kommentoida tuosta äitiasiasta, mutta HP tiivisti oikeastaan kaiken sanomisen arvoisen omaan tekstiinsä. Todellakin toivon sinulle voimia jaksaa huolehtia ensisijaisesti omasta itsestäsi :heart: Mieti, miten sinä voit auttaa itseäsi käsittelemään näitä asioita. On ihanaa, että välität ja kannat huolta omasta äidistäsi, etenkin kun tilanne on tuollainen, mutta toisen puolesta ei ihmeitä voi tehdä. Ehkä yhdessä keksitte tahon, joka äitiäsi voisi oikeasti auttaa ja sinä voisit keskittyä sitten ihan vaan läsnäoloon. Voimia sinulle! Ja Tikuliinalle myös, joka näiden alkoholiasioiden kanssa joutuu painimaan.

Nyt takaisin työn pariin!

kwaidan ja Puh 19+1

*muoks* Plääh. Soittivat juuri neuvolasta, eli kolmas VTI päällä :( Ihan pyllystä, sanoisin!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt ehdin kirkoitella vähän paremmin...

Ensinnäkin voimia Tikuliinalle ja Nippatädille. Alkoholismi on hirvittävä sairaus ja se on erityisen raskas läheisille jotka joutuvat elämään jatkuvassa pelossa, huolessa ja epävarmuudessa. Toivottavasti läheisenne saavat elämänsä oikeille raiteilleen.

Mam_87 taisit kysellä mahastasi ja onhan se iso mutta voi miten kaunis! :heart: Eikä se kai aina tarkoita että olisi iso vauva tulossa, ystävälläni oli muhkea maha esikoistaan odottaessa mutta vauva oli sit alle kolmekiloinen. Voisiko lapsivettä olla runsaanlaisesti?!

Facessa ilmoitin rakenneultran jälkeen vaikka aika moni siitä jo tiesikin. Nyt tämän toisen kanssa olen ollut paljon rohkeampi kertomaan, osalle kerroin jo ennen np-ultraa. Esikoista odottaessa sitä pelkäsi niin keskenmenoa että jätti kertomisen viime tippaan.

(.) Meillä alkaa töissä yt-neuvottelut, odotettavissahan se oli kun teollisuudessa on vähän joka puolella yt:t menossa. Ei varsinaisesti kosketa minua koska ehdin jäämään äitiyslomalle ennen kuin minun osastolla hiljenee. Tosin vuosi sitten oli ihan sama juttu ja silloin tilanne paranikin vuodenvaihteen jälkeen eikä lomautuksia tarvittu. Mutta on tämä helpottanut sikäli oloa etten tunne huonoa omaatuntoa kun "taas" jään äitiyslomalle. Minäkin kun kuulun niihin jotka tuntevat syyllisyyttä aina kun joutuu olemaan pois töistä... Vaikkei tarviis... :ashamed: Muuten olo on oikein mainio eikä supistuksiakaan ole tuntunut, pystyn jopa kävelemään vielä ihan reippaasti mikä oli esikoista odottaessa näillä viikoilla jo hankalaa kun alkoi supistamaan. Puntarilla uskaltauduin käymään ja painoa oli tullut 3kg kuukauden aikana! :O

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista! Lähiviikkoina onkin oikein ultrasulkeiset kun kaikilla alkaa olla rakenneultra käsillä! :)

Särö 20+6
 
Viimeksi muokattu:
Mä kerroin facebookissa jo nt-ultran jälkeen. Tosin mun maha oli jo sillon selkeesti näkyvillä, ettei sitä enää kauaa olis salailtu muutenkaan..

kwaidan Kyllä mä olen monelta kuullut, ettei liikkeet ole toisesta tuntunut yhtään aikaisemmin kuin esikoisesta, joillakin on voinut tuntua jopa myöhemmin. Noihin vaikuttaa niin paljon vauvan asento, istukan sijainti ja kohdun asento jne. Älä yhtään tuollaisesta murehdi :hug:

Hankinnoista Yhdet housut olen vauvalle ostanut, enempi sitten rakenneultran jälkeen. Esikoisen jäljiltä on kuitenkin melkein kaikki tarpeellinen tallessa, joten ei siksikään ole kiirettä. Toppapukukin on valmiina, niin ei tarvi sitä miettiä :)

Tänään oli esikoisen neuvola ja samalla kuunneltiin vauvan sydänäänet, 150 se siellä taas jumpsutti :)

19+5
 
Sahi, olipas ihan kun omasta kynästä kun kirjoitit vauvan sukupuolesta. Meillä on myös kaksi tyttöä ja nyt on alkanut olla enempi poikaolo. Samalla tavalla jännittää kun ennen kuopuksen syntymää että voiko toista rakastaa yhtä paljon kun ensimmäistä. Nyt on mietityttänyt voiko toista sukupuolta rakastaa samallalailla. Siis tottakai voi, mutta kyllähän sitä kaikkee hölmöä miettii taas.. Tavallaan oliskin kiva tutustua pienen miehenkin elämään, vaikka se tyttöjen elämä onkin niin tuttua ja turvallista ;)
Ps. Onks siullakin kilpirauhasen vajaatoiminta vai liikatoiminta, mainitsit jotain et arvot saattas heittää?

19+4
 

Yhteistyössä