*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Antakaa synninpäästö... :ashamed:

Mä oon totaalisesti alkanut lipsumaan herkkulakossa. En kestä enää, itsekuri on kyllä nyt katoamassa täysin! Oon ollut täys lakossa, mutta viikonloppuna söin paljon keksejä ja nyt pullan.. Karkkiin en ole koskenut tänävuonna kuitenkaan. Vielä.

Eihän tuo maailmaa kaada, mutta tää itsehillinnän puute on kyllä pahasti katoamassa. Niin vaan ajattelin pysyä la:aan asti herkkulakossa. Nyt se vaan taitaa olla enää karkki- ja suklaalakko...

dania 39+3
 
hp:lle isot tsempit huomiselle! ajatella sinullakin on kohta nyytti sylissä!:heart:

sone jotenki musta tuntuu etten ihan uskalla antaa miehen siistiä sitä paikkaa... itekin saan välillä helposti haavan sinne.

siivousinto, juu lähettäkää mullekin, ihan hukassa. hyvä et saa välillä edes imuroitua.... varmaan kun sen verran jo porukkaa täs talos nii ei se jälki näy kauaa... oman vaatekaapinkin meinaan siivota kun oon synnyttänyt ja vähän jos sais kiloja pois nii saa sit nää kulahtaneet vaatteet heivattuu roskiin joita olen raskausaikana käyttänyt. lasten vaatekaapit saa muutenki järjestellä vähän väliä kun ne saa ne sekunnissa myllättyä. ainoo paikka minkä sain suursiivottua oli suihkuhuone, ohan sekin jotain.

piikuselle jaksamisia valvomiseen... toivottovasti ehdit saada levättyä ennen kuin on pikkuinen maailmassa!:hug:

cl ihana kuva!:)

mäkin haluun jo oman nyytin syliin!!! ja pahimmillaan voi mennä viel monta viikkoo, ihan epistä!|O
 
Työkaveri tänään kattoi naamaa ja totesi, että kyllä synnytys on lähellä ja tais se olla sitten kuitenkin oikeassa vaikka itse juuri pari tuntia sitten kirjoitin, että sais vauva vielä ensi viikkoon pysyä mahassa.

MUTTA
Äsken meni vedet!!! ja nyt sitten odotellaan jos vaikka ne supistuksetkin alkais jossain vaiheessa! Ohjeeksi tuli aamulla klo 9 mennä sairaalaan jos sitä ennen ei tule pakottavaa tarvetta.

(Aika erilaisia ohjeita tosiaan on, sillä mulla ei ainakaan maanantaina ollut vauva laskeutunut edes, mutta pää sentään alaspäin.) Nyt odottelen miestä kotiin että vois sillekin kertoa. (Ei hyödytä sille matkalla soitella, kun ei se sen nopeammin kotiin silti pääse ;) )

Ja mua alkoi jännittämään!!! Eihän tämän vielä tällä viikolla pitänyt kyllä tulla!!! Saa nähdä tuleeko aikamoinen synttärilahja... (mulla huomenna synttärit) :D

Niin ja siis Nuska 37+3 olis viikkoja
 
Nuska voi vitsi miten jännää! :) Paljon tsemppiä matkaan!

Kiitos kaikille myötätunnosta ton mahakrampin/mikälie kanssa. :) Onneksi se ei kuitenkaan ole vakavaa, vaikka toki inhottavaa onkin.. Tsempit kaikille muillekin, Marionetille ja fannylle ainakin, joilla vastaavia kipuja on! :hug: Onneksi niitä ei tartte enää kauaa kestää.

Kwaidan, mukavaa hemmottelupäivää! :) Niinhän se on, että synnytys yleensä alkaa kun on rentoutunut. ;)

Greentea, niin ne supparit vissiin tulee juuri sillon ku kroppa lepää, eli yleensä juurikin ilta-/yöaikaan. Vaikka kurjaahan se on, kun ei sitten saa nukuttua. Mua on ohjeistettu, että kun supparien väli lyhenee 5 minuuttiin, niin sitten vois lähteä sairaalaan päin. Toivotaan nyt että sulla seuraavat supparit ei enää rauhottuiskaan. :)

HaaveissaPullalle
hirmusesti tsemppiä huomiselle! Ja ens yölle! Mä en ainakaan osais nukkuu tossa tilanteessa yhtään. Vuivuivui, sullakin huomenna vauva sylissä. :heart:

Viude kiva kuulla teistä!

Sheivauksesta
, mä en kyllä jaksa uskoa, että kätilöitä paljoo meiän haaravälit kiinnostaa! :lauhg: Ne on nähny varmaan niin kaikenlaista karvotusta että mahtaako enää kiinnittää asiaan mitään huomiota. :D Mä kyl oon vielä sheivannu, mutta ihan omankin viihtyvyyden takia..

Hei siivoushullut, tänne saa kans tulla! Mua ei vois vähempää kiinnostaa. Mutta, muistakaas että liikakaan puhtaus ei ole hyväksi! Eikö kaikki allergiat ja astmat oo juuri liiallisen hygienian takia yleistynyt, kun lapset ei enää altistu pölylle ja pöpöille niinku ennen..?

Marionetti, voin hyvin kuvitella ton neuvolakäynnin.. Mulle kanssa sattui kerran ihan onneton tunariharjottelija, joka oli niin paniikissa ja hukassa ettei saanut mitään tehtyä. Niin no, pitäähän kaikkien jostain alottaa, mut ekaks vaikka kädestä pitäen kunnes osaavat asiat..

CL söpöt muksut!

Dania saat synninpäästön. :D Toi on kunnioitettavaa että oot noinkin kurinalaisesti jaksanut. Mun herkkulakko kaatu heti kun se alkoikin sellaseksi, että viikonloppusin saa herkutella. Ja sillon onki vedetty sit aina koko viikon edestä... :whistle:

Jee, kohta on taas saunavuoro! Pitää saunoa taas viikon edestä, meillä kun ei ole omaa saunaa, vaan vain toi taloyhtiön saunavuoro kerran viikossa. Sen jälkeen voiskin laittaa taas miehen hieromaan jalkoja, josko se pikkuhiljaa sais jotain aikaan alakerrassa... :)

Nanna 37+1
 
dania Jos miekin saan synninpäästön :p Viikon melkeen oon syöny miten sattuu ja karkkiakin ja suklaata on menny melkeen pussillinen kun sillontällön napostellu, ja vissiin pari munkkia. Muutenkin oon vaan närppiny mitä on mieli tehny. Ei oo jotenki jaksanu enää pitää tota herkkulakkoo kun on niin turhautunu olo. Ja tosiaan paino on noussu tän odotuksen aikana ilman herkkujakin nyt yhteensä 14kg!!!! :0 Vaaka se näytti 77kg tänään! Tosin nyt olikin melkeen se kilo viikkoon tullu viime käynnistä, toivotaan että olis nestettä ja vauvaa juttuineen suurinosa... :saint: Tänään just aattelin että jos en olis pitäny tiukkaa linjaa herkkujen kanssa niin miulle olis tullu helposti 25kg painoa!
 
  • Tykkää
Reactions: dania87
Perhekerhoista:
Reippaasti kaikki vaan mukaan. Onhan meitä täälläkin erilaisia ihmisiä mutta moni tuntuu viihtyvän virtuaaliporiukassa niinkin hyvin että näkee tästä unta...

Isompien lasten kanssa on tullut käydyksi useaman paikkakunnan perhekerhot, -kahvilat ja muskarit, ja joka paikassa on saanut tuntea itsensä ja lapsensa tervetulleeksi mukaan. Vähitellen oppii tuntemaan porukkaa ja sieltä voi löytyä joku tosiystäväkin, mutta ainakin löytyy juttuseuraa.

Käymissäni kerhoissa on usein ollut joka kerralle joku alustus tms keskustelulle, ettei tarvi välttämättä niistä kakka-asioista jutella, jos ei välttämättä halua ;-)
 
e79
HP:lle ja Nuskalle tsemppiä synnytyksiin!

Viude: ihana lukea teidän vauva-arjesta. Nuo pikkupojat taitaa olla sangen nopsia pissimään ilman vaippaa, täytyy yrittää muistaa tuo suojautuminen ja erinäköiset niksit, jottei aina lentäisi komealla kaarella...

Sheivaus: mä olen jo luovuttanut, palataan asiaan sitten ilman mahaa... tuskinpa siellä kätilöt tai muut äidit osastolla jaksaa olla kiinnostuneita karvakintuista. Varpaiden kynsien leikkaus on myös näitä mission impossible-juttuja tällä hetkellä. Mun tekisi mieli ehkä varata jalkahoito vielä perjantaille itsensä hemmotteluna, täytyy huomenna soitella josko jonnekin saisi vielä ajan. Toki mieskin varmaan nuo voisi leikata...

Vauvakirjat: Oletteko ostaneet jo valmiiksi sellaisia itse täyteltäviä kirjoja? Onko joku ollut ehdottomasti kivoin? Kävin tänään selaileen niitä kirjakaupassa, ja kovin tekisi mieli sellainen ostaa :)

Täällä pesänrakennusvietti vahvana, ja kun oli etelässä upea keväinen aurinkoinen päivä, niin tulipahan sitten käytyä ostamassa parit uudet verhot, silitettyä ne ja mies sai autella ne ikkunoihin... Ulkona reippailua ensin puolisen tuntia, sitten pari tuntia kauppakeskuksen kiertämistä, silittämistä eikä saldona yhden yhtää supistusta. Aivan ihanan värisiä kevätvaatteita oli kaupat pullollaan sekä itselle että pienille.

Eilen siivoilin puolet asunnosta eikä siitäkään supistuksia yhtään. Eli siivouksella ja shoppauksella ei mitään vaikutusta, viikonloppuna täytyy heittää ne pari puuttuvaa ässää kehiin. Huomenna poksahtaa 39+0, eikä mahakaan ole laskeutunut yhtään mihinkään... Onneksi vointi on sangen hyvä, joten mikäs tässä touhuillessa :) Taidetaan saada neuvolaan terveydenhoitajan kanssa vielä hyvinkin muutamat treffit lisää.
 
Nuska ja HP onnea koitoksiin :)

Sone ok, molemmat saamme synninpäästön. Ja ihan totta, jos herkkulakkoa ei olisi ollut niin kiloja olisi paljon enemmän! Sallittakoon siis whatever-asenne näin lopussa :saint: mulla on hirvee hiilarien nälkä myös. Leipää, muroja... mutta syön molempia niin tummina ja kuitupitoisina kuin mahdollista. Huomenna haen apteekista kyllä jotain vatsaa tyhjentävää, ei tässä ole mitään järkeä :(

Esikoisen vauva-aikana sain lahjaksi vauvakirjan, täyttelin hetken ja sitten se jäi.. oon tosi huono tuollaisissa. Nyt tasa-arvon nimissä en tällekään hanki moista. Itsellä on oma vauvakirja tallessa, äiti aikoinaan jaksoi todella ahkeraan kirjoitella siihen. Se on kyllä ihana muisto :)

dania
 
Tsemppiä nuskalle ja HP:lle !

Itsellä alkanut nyt illalla supistelee. Mut niiden pitää voimistua viel aika lailla. Ehkä siivoilusta, saunasta ja shoppailusta oli tänään apua. Mut näin se alko esikoisellakin. Ei mitään etukäteen, mut sit ku alko, niin vauva synty. Toivottavasti näin on nytkin. Pitäs yrittää levätä, ettei mee koko yö kuulostellessa. Esikoisen kohdalla valvoin koko yön ku supisteli ja sit sairaalassa, ku ihastelin nukkuvaa vauvaa.

Mä oon ostanu sellaisen vauvakirjan. Vähä aikaa jaksan varmaan kirjoittaa sitä, mut esikoisesta tein ja teen koko ajan valokuvakirjaa aina vuoden kerrallaan, niin siinä tuleeko niitä samoja juttuja kerrottua, niin ei jaksa ylläpitää kahta kirjaa.
 
Sone, SMV78 ja Kwaidan- kiitokset vaan 40 viikon onnitteluista :) saishan tää jo riittää, mutta jos muistelen ihan ensi viikkoja jolloin olin ihan varma, että menee taas kesken, niin onhan tää jo saavutus ja olen kiitollinen!

Sheivaus on kyllä nyt alapäästä jäänyt tämän 40 cm SFn myötä.. kun ei nää niin ei nää ja miestä en sinne kyllä päästä kun sillä jo tuon tuostakin oma naama verellä kun on hätiköinyt aamulla oman naamansa kanssa :LOL:

Kerhot- Itse olen ajatellut tunkea kaikkiin mahdollisiin rientoihin vauvan kanssa mukaan. Olen tosi sosiaalista sorttia ja muuten voisi seinät kaatua päälle, jos jämähdän 4 seinän sisään. Onneksi täällä Kööpenhaminassa on kaikkea mahdollista tarjolla.

Fanny- jospa se liikkuvuus todellakin tarkkoitais just sitä itteäään! Jospa se tuolla venkoilullaan vaikka puhkaisisi kalvot...

Nippatäti- juu ,sun kirjoituksia on todella hauska lukea ja kiva kun viitsit/jaksat ahkerasti kirjoitella vaikka Paavo on jo puskettu ulos!! Noi oli ihan mainioita esimerkkejä todella typeristä kommenteista. Ja ne samat kommentit tuntuu menevän ihan Suomen rajojen ulkopuolelle asti!

Herkuttelu- mulla kanssa lähtenyt ihan lapasesta viime aikoina.. kai se on ainut aktiviteetti, jossa ei satu johonkin :LOL:



PikkuM- täällä saa valittaa just niin paljon kun tarvii!! Toivottavasti oot saanut levättyä päivällä!

HP= Mä oon kanssa tilannut juustoja, graavia lohta ja pihviä (tykkään puol raakana) ja punkkulasillisesta haaveillaan täälläkin :) ja kovasti tsemppiä huomiselle!!

Siivousvimma- mitä se on? Jos joku teistä siivousvimmaisista haluaa, niin meille voi tulla kylään :)

CandleLight- ihana kuva!!

Nuskalle tsempit loppu koitokseen!!

Viude- meillekin tulossa poika, eli kiitokset vaan pissavaroituksista. En olis osannut ajatellakaan!

( . )- mulla oli 40+0 neuvola tänään ja kerrankin oli jotain hyötyä, että on vanha synnyttäjä. Sain käynnistysajan ensi keskiviikolle!! Oon tosi iloinen, ettei tarvii 2 viikkoa odottaa, jos ei mitään tapahdu. Merkkejä ei todellakaan ole olemassakaan. Tänään tuli vain 2 supparia kun olin about 2 tuntia ulkona kävelelmässä (tosin suht hidasta menoa nykyään), limatulppa on paikollaan ja kätilön mukaan vauva on RT mutta ei kiinnittynyt vielä.. eli olen alkanut assennoitumaan tuohon käynnistykseen. Vähän kyllä pelottaa, kun sanovat, että käynnistetyt supistukset sattuvat enemmän..

Mutta näillä mennään! Hyvää illan jatkoa kaikille!

Rena ja Poju 40+0

PS. Katselin tuota etusivun syntyneitä ja viimeisiltä syntyneiltä puuttuu viikot milloin syntyi. Olisi tosi kiva jos laittaisitte ne mukaan kun ilmoitatte syntyneet, niin me voidaan tehdä vertailevaa tilastotutkimusta :)
 
Hei tsempit nuskalle ja hp:lle!!! Jännää jee!! :)

Nipan kirjoituksia on tosiaan hauska lukea :D

Niin ja tosiaan meillä on kans poika ja yhden päivän aikana sain 5kertaa pissat päälle, yhden kerran tuo päätti pissata omaan korvaansa:D onhan se turhauttavaa mutta jälkikäteen ihan hauskaa, mutta tosiaan osaa pikkuhiljaa jo varautua että se pissa tulee ihan koska vaan ja lentää minne vaan :D

Minun mies sheivasi paikan kuntoon ennen synnytystä, mutta tosiaan ei sitä siinä tilanteessa miettinyt kun pyllypystyssä sielä pöydällä/sängyllä jos jonkin näköstä kätilöä ja lääkäriä oli sorkkimassa.. :D osastolla vaan jossain vaiheessa huomasin että no kauhea sänkihän oli ehtinyt kasvamaan..

(.) kävin tänään yksin kaupungilla pyörähtämässä, mutta on se kyllä jännä kuinka nopeasti sitä haluaa kotiin :)

Lexiina kyseli niistä sukista sektiossa, mää en oo kuullutkaan, mä sain sen sijaan klexanee joka ilta ja kotonakin piti vielä pistää mutta olisin varmaan tarvinnu tollaset sukat kun edelleen mun jaloissa on joku kauhee norsutauti turvotus :S

On se jännä kun unohtaa taas puolet mitä piti kirjottaa kun välillä syöttää poikaa ja jatkaa sitten ja tänkin tekstin kirjoittamiseen meni tosiaan puolituntia :D

Emsuli ja poika 10vrk
 
Vauvakirjaksi ostin Nalle Puh - Vauvan kulta-aika -kirjasen. Se äkkiseltään tuntui omimmalta. MUTTA ji kyllä hieman mietityttämään Paras tarina minusta -kirja, olisiko se kuitenkin ollut parempi... Mutta se oli paketoitu niin ettei sivuja päässyt selaamaan. Erona näissä oli se, että Nalle Puh on ekaksi vuodeksi ja Paras tarina minusta viideksi vuodeksi. Mietin jaksaako sitä ihan viittä vuotta kirjoitella.... Ja jos siinä kirjassa on kovin vapaamuotoista tekstiä niin jää satuilematta. Nalle Puhin kirjassa ainakin on valmiita kysymyksiä/otsikoita, joihin helppo kirjoittaa "vastaukset". Mutta jos jollain on kokemuksia tuosta Paras tarina minusta -kirjasta, olisi kiva kuulla! Meillä on samaa sarjaa kyllä hääkirja, jota oli mukava täytellä.

Täällä on nyt sitten siivoiltu ja shoppailtu ja kaikkea muutakin. Seuraavaksi saunaan. Ja jalkahierontaa tilattuna :D Tosin vatsassa kyllä myllertää jo nyt melkoisesti, varsinkin tuolla alhaalla aika kipeästikin. Että kai sitä lähimmän kahen viikon sisällä jotain tapahtuu...........Huomenna neuvolaan, saas nähdä joko olis pää kiinnittynyt...

Nuskalle tsemppiä!!

Jojona 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Onko muita yökukkujia??? Pitäisi nukkua kun tiedossa on varmasti väsyttäviä tunteja/vuorokausia (?) ;) mutta ei oikein tule uni... Tai nukuin mä tuossa pari tuntia mutta sitten piti herätä vessaan eikä sen jälkeen tullut unta, joten nousin ylös sitten.

Edelleenkään ei supistuksia ja vettä lorisee aina kun nousee ylös istumasta tai makaamasta (isot siteet on nytkin kivoja, ei vain synnytyksen jälkeen :D ). Aamulla sitten lähdetään synnärille kyselemään, että mitäs sitten... Alkaa sitten supistukset siihen mennessä tai ei...

Vauva onneksi liikkuu välillä niin paljon, ettei tarvi pohtia onko asiat siellä hyvin. Toki ottaa myös nukkumistaukoja (ja sitten varmaan ihmettelee, kun välillä tönin, että mikset äiti anna nukkua).

Ja miksiköhän tämä menee aina näin päin...? Itse olisin vielä mielelläni ollut äippälomalla pari viikkoa ja vauva olis saanut sitten vasta lasketun ajan tienoilla syntyä, kun täällä taas moni haluais jo vauvan ulos...

Muillekin tsemppiä koitoksiin ja ilmoittelen sitten itsestäni viimeistään kun on jotain oikeita uutisia!

Nuska ja kohta toivottavasti sylissä oleva pikkuinen 37+4
 
Nuska ei miullekkaan tulis uni siun tilanteessa, eikä tullutkaan kun viimeks meni just illalla vedet :) Tosin miulla alkoi supparit tunnin päästä siitä about. Toivotaan että siellä on nyt jo alkanut jotain tapahtua itsestään ettei tarviis käynnistellä :)

(.) Eilen supparit meni astetta kipeemmäks, jospas tää joku päivä vielä syntys :D Antaa kuiteki vähä toivoo ettei mentäs käynnistykseen asti!

Tänään jos taas kyyläis tätä palstaa (taas ihan mielipuolena) ja ompelis imetystyynylle päällysiä pari, eilen sain aikaseks imetystyynyn :)
Ja piiiitkän lenkin jos kävelis ja sit toivois hirveitä supistuksia!

Mies kyllä on sanonu ettei nyt viikolla saa synnyttää kun sillä on joku projekti töissä joka on pakko saada tehtyä ja sen pomokin kyselee vissiin väliaikatietoja miun oloista ihan paineessa saavatko hommat valmiiks :kieh: Että sellasta! Synnytttäsin ihan vittuilleessaanki just nyt jos voisin, kun noi miehet ei oikeen ymmärrä että yks projekti on kyl miulle ihan sama tässä tilanteessa :LOL: Kyl ne työkaveritkin oli sanonu et voiskohan siun vaimo vielä mitenkään pidätellä sitä vauvaa jokusen viikon! :vampire: Jos noilla olis meloni kannikoitten välissä ja perunasäkki mahassa niin tuskin pyytelisivät samaa :D

39+4 ja päivät vähenee
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti ei itellä mene eka vedet, olisin niin malttamaton varmasti et miten mä missään kotona pystyisin rauhassa "odotteleen".... :x Tsempit Nuskalle!

Sone, sulla on sitte jo hyvällä mallilla jos jo kipeitäki ollu!! Mullekkin kiitos! :kieh:

Tässä ny parina iltana ja viime yönä ja ehkä vähän nyttekki ollu paineen tunnetta tuolla jossaki peräsuolen tietämillä!?! Onko muilla ja mitä tuo on?? Mulla mikään kakkoshätäkää oo ku eilen tuli tyhjenneltyä useemman kerran......

Olipa yö, valvoin puoli kahesta neljään... ja enhän mä sit enää tähän aikaan osaa aamulla nukkua ainakaa... joten koomapäivä taas tiedossa, hohhoi
 
Vauvakirjasta, minäki ostin tuon Nalle Puhin! Löysin sen viidellä eurolla, olin sitä jo toisessa kaupassa hipistelly jossa se olis ollu kympin kalliimpi... oli kyl mun makuun paras vaihtoehto, ja ku ei ollu niin kalliskaan ni ei jää harmittaan jos huuruissaan unohtaa täyttää koko opasta, niinku mulla kävi tollasen odottajan kirjan kanssa... :ashamed:

muoks. Siis jää varmasti harmittaan lapsen ja omasta puolesta, eikä vaan hinnan puolesta.. äh, ompa vaikee selittää :confused: terve vaan koomapäivä!
 
Viimeksi muokattu:
Marionetti Vauvan pää se painaa siellä, eli laskeutuu alemmas. Miullehan tuli just ton jutun takii pukamatkin viikonloppuna ja oli niin kova paine että tuntu siltä et häntäluu räjähtää ihan just! Todella oli kipeetä.
Mut hei, niinkun tässä on jo todettu niin vaikka olis miten ennakoivia merkkejä synnytyksestä niin voi mennä käynnistykseen asti ja site kellä ei oo ollu mitään niin vedet lorahtaaki yhtääkkii tai alkaa parilla kovalla supparilla ihan puskan takaa... Niin en miekää ala hurrata vielä... ;)
 
Meille syntyi aamuyöllä klo 4:32 tyttö, rv 40+3. Tyttö painoi 3090 g ja pituutta oli 50 cm.

Supparit alko siis eilen illalla. Noin klo 22 ne oli viiden minuutin välein. Kävin yöllä kaksi kertaa kotona suihkussa. Kahden maissa päätin, et nyt pitää lähtä. Supistukset oli seistessä jatkuvat. Soitin äidin paikalle, jonka jälkeen lähdettiin. Olin siin alkuseurannassa noin 20 min, jonka jälkeen ne kokeili, paljonko olin auki: 9 cm. Siitä sitten synnytyssaliin. Limatulppa tuli automatkalla, ja kalvot puhkaistiin salissa. Hetken päästä ponnistin. Ponnistus kesti 17 min (muistaakseni). Yksi pieni tikki tuli.

Nyt pitäs nukkua, kun tuo tyttönenkin nukkuu, mut jostain syystä ei nukuta yhtään.

SMV78 ja tyttö 3 h
 
SMV78 on ollut nopea!! :) Onnittelut pikku prinsessasta!

Itsellä ei vieläkään mitään supistuksia ja jännityksestä tuli nukuttua aika pätkissä... Mutta kai sitä jonkin verran niistä pätkistäkin unta yhteensä kertyi, vaikka nyt väsyttää aikalailla. Kohta sitten lähdetään synnärille katsomaan mitä ne siellä sanoo.
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Huomenta!:)

Onnea uusille vauvautuneille!:flower: Ja tosi kiva lukea jo vauvautuneiden kuulumisia!Ihana kun jaksatte ahkerasti päivitellä, miten elo siellä on lähtenyt sjumaan:)

Täällä ollaan yhes koos, mut eipä tässä mikään kiire vielä olekaan. Nautin näistä viimeisistä vkoista esikoisen kanssa etenkin kun liitoskivutkin on nyt vähän helpottaneet. Ma käyty ultrassa ja hyvin on Milli kasvanut: arvio oli 37+3 3100 grammaa. Hui, esikoinen oli syntyessään pienempi!:O Pää- ja reisiluun mitat edelleen keskiarvon alapuolella eli pieni ja pyöree typy ois tulossa;) Hyvin on siis ravinto mennyt perille kaksisuonisesta napanuorasta huolimatta.. MA oli myös sisätutkimus, joka tuli mulle yllärinä. Oon aina etukäteen vähän kammoksunut sitä, että mieslääkäri tekis sisätutkimuksen, mut äkkiäpä tuo onneksi oli ohi. Sormelle auki ja kaksi senttiä kanavaa jäljellä. Eli jotain pientä siellä jo tapahtuu mut ei vielä suurempia.

Jalkahieronta ohjeista ja vinkistä kiitos. Ajattelin, et kunhan on 39 täynnä, niin sit otetaan kaikki ässät ja muut mahdolliset ja mahdottomat keinot käyttöön.. Mut pysykööt tosiaan vielä vkon yksiössään ihan rauhassa mun puolesta!

HaaveissaPulla Mä oon tykännyt erityisesti MLL:n kerhosta. Ja esikoinenkin viihtyy tosi hyvin! Tossa meidän kerhossa ainakin on ihanan rento ja välitön tunnelma... SRK:n kerhollekin olen antanut mahdollisuuden, mut ekan kerran kokemus oli ehkä ihan hitusen ahdistava. MUt pitää antaa toinen mahdollisuus, kunhan pieni on maailmassa ja vähän kasvanut isommaksi:) Mulla on ehkä vähän sama kuin sulla Niittyvilla, et jos on liikaa tuntemattomia ihmisiä ympärillä, tutustuminen tuntuu vaikealta ja iskee ahdistusta päälle.. Tuo MLL:n kerho on siitäkin ollut ihana et meidän kerhossa on aika maltillinen osanottajamäärä. Tuolla srk:n kerhossa oli aivan järjettömästi porukkaa, eikä oikein tiennyt missä istuis ja miten päin.

dania Mä oon kans säästynyt ainakin tähän mennessä "jokojoko"-kyselyiltä. Tietävät varmaan, et kyllä mie sit ilmotan, kun pieni on pungerrettu maailmaan. Facessa en edes oo antanut ymmärtää et perheenlisäystä ois tulossa, joten moni, joiden kanssa oon harvemmin tekemisissä ei edes vielä tiedä, ellei oo jotain kautta pikkulinnut laulaneet.

kwaidan Täällä kans liikkeet vähentyneet ja tein toissailtana laskentaakin, kun oli niin hiljasta. Mutta mie muistelen, et esikoisen kanssa ois ollut sama juttu, et keräs voimia syntymiseen ja otti lunkisti pari vkoa ennen syntymäänsä... Ja taitaapa tuota kokoakin olla jo sen verran ettei ihan samalla tavalla mahdu mylläilee kuin pari vkoa sitten. Tosin eilen sillä oli jonkin sortin pirskeet kyllä käynnissä....Ja voi että. kasvohoito ja hieronta kuulostaa täydelliseltä! Oon aivan jumissa, kun oon laiskistunut nyt parina viime vkoina ja jättänyt salilla käynnin muille. Tänään yritän tsempata, et sais nuo niskat vähän aukaistua...

e79 Meillä on Tatun ja Patun vauvakirja, jonka huono huumori iski muhun ihan täysillä. Ollaan jo vähän täytelty sitä etukäteen. Lisäksi vauvalla on oma kirja, johon oon kirjoittanut vasta kerran,. kun esikoisella oli tässä vaiheessa monta sivua tekstiä:ashamed: Tuossa se odottaa pöydällä ja ajatus kirjoittamisesta muhii päivittäin mut jotenkin en oo saanut vaan aikaiseksi. Esikoisen ensimmäisen vuoden "leikkaa ja liimaa" valokuvakirja on ehkä edelleen 4 kuukauden kohdalla eli sellaista en kyllä ala enää tehdä.... Ehkä ifolorin kuvakirjan vois tehdä ekasta vuodesta ja kirjoitella sinne kuvien yhteyteen tarinaa sitten.

Mie taidan kyllä mennä ihan näillä karvoilla synnyttämään:D Tuskin tuo niin kaamee viidakko on, et kätilöt siitä mitään traumoja sais...Itse asiassa enpä ollut edes ajatellut koko asiaa sen kummemmin.

Tsempitykset kaikille ja ikimuistoista vauva-elämää jo vauvautuneille!

Triida ja Milli (37+6)
 

Yhteistyössä