*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Anncarolille onnittelut tytöstä! :flower:

Täällä odotetaan muiden vauvauutisia, ja toivotoaan, että omallekin kohdalle napsahtaa kohta. Ei jaksais näitä unettomia öitä enää turhan takia.

SMV78 ja tyttö 39+5
 
kiitos dania vastauksesta, hyvä kuulla että jollakin muullakin on tällainen raskaus.

jännä miten erilaisia kaikkien raskaudet ovat, monilla näyttää olevan huolta vauvan asennosta ja kääntyilemisestä. itsellä lukee neuvolakortissa että vauva olisi jo viikolla 28 kääntynyt oikein päin ja siitä asti ollut siis pää alas päin. kai sekin on mahdollista, että noin "aikaisin" jo vauva kääntynyt.

itsellä oireina on ollut alhainen HB arvo, joten rautalääkkeitä joutunut kans itse syömään. mutta muuten raskaus on mennyt ns. oireettomasti, jos alkuraskauden 24/7 pahoinvointi/oksentelua ei oteta huomioon :D

mutta tsemppiä kaikille !! toivotaaan että vauvelit tulisivat jo pian, että saatais vauvelit syliin. :)

jatkan ketjun lukemista, kirjoittelu saattaa jäädä vähän vähemmälle, kerta tämä on niin aktiivinen ryhmä, että menee monta tuntia lueskellessa muiden juttuja. ihanaa ! :)

sdaa 38 +6
 
Onnea vauvautuneille!

Mindi: Mulla ei mun mielestä mitään ääntä kuulunu ees, tosin en ihan varma ole. Mut muistan vaan "napsahtavan" tunteen mahassa mihin heräsin. Samana iltana oli tullu limatulppaa, mut tulpasta voi käsittääkseni mennä pidemmänki aikaa ennenku synnytys alkaa.

Kyseltiin vauvan kanssa liikkumisesta/kyläilystä: Me ollaan käyty vaan neuvolassa mut tänään aateltu mennä miehen vanhemmille. Vauva täyttää maanantaina kaks viikkoa. Meillä on kyllä käyny vieraita jo.

(.) Rintatulehdus olis nyt ilmeisesti selätetty! Hieroskelin eilen tosiaan saunassa, mut tissi oli sieltä altaki kipeä, ja sieltä oli melko hankala hieroa nänniin päin.. No onneks vauva sen on saanu tyhjennettyä joten nyt taas kaikki hyvin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lexiina
Pixie: Meidän esikoinen syntyi avosuisessa tarjonnassa. Ihan hyvin se sieltä sitten tuli ulos, mutta en tiedä oliko se synnytyksen "helppous" siinä kun esikoinen tuli ennenaikaisesti eli oli siis hieman pienempi kuin täysiaikaiset lapset. Tämä juuri syntynyt vauva oli myös vielä tulo vaiheillaan avosuisessa tarjonnassa (niin se kätilö sanoi), mutta sitten ihan viime tingassa oli muuttanut tarjonnan. Olen lukenut että tuo avosuisessa tarjonnassa oleva lapsi on vaikeampi synnyttää, mutta ei kuitenkaan mahdotonta. Joten nou hätä. Anna synnytyksen mennä omalla painollaan ja elä turhaan ajattele sitä tarjontaa :)
 
Leo Kuulostaa kyllä lupaavilta nuo sun supparit, pakkohan niiden on jotakin tehdä alakertaan :D

sone täällä kans lueskellaan "kateellisena" nopeista synnytyksistä. Eka synnytys ei nyt hirmu pitkä itellä ollutkaan, kun 12,5h, mutta kovasti toivon, että tämä synnytys vaikka sitten puolittuisi. Olisi vähemmän kärvistelyä. Tosin mulla viimeset 3-4cm aukes niin rytinällä, että ei sekään kyllä kivaa ollu, kun mitään kipulääkettä en kerenny saamaan. Noh, jännityksellä odotan kuinka käy. Kauhuskenaario onkin, että tästä tulee pitempi synnytys :O Ehkä olis parempi olla miettimättä liikaa, kun ikään ei voi tietää :saint:
"3cm auki, mut väärästä reiästä" :LOL: Koitahan kestää kurjien pukamien kanssa :hug:

omppulimu hyvä jos selvisit säikähdyksellä. Jos yhtään rinta punottaa, nii soittoa päivystykseen, sillä sillon varmasti tarvit antibiootit.

Meillä mies näki viime yönä unta, että vauva synty 5200g painosena :O Ite oon huimat 157cm pitkä ja normi painonen, joten ihan normaalisti tuollanen ei tästä kropasta ulos tulisi :D Mulla taas yöllä paukku häpyliitokset tai ainakin sen napsahduksen ajattelin kuuluvan tuola häpyluista. Olin taas ihan varma, että nyt ne vedet menee, mut ei :D Oma vointi parempi ku hyvä. Harmi, ku ulkona on nii pirun liukasta, että lenkkeily koko perheen ja koiran voimin onnistuu vaan kerran päivässä, jos sitäkään. Lenkit on kuitenkin saanu aikaan aina jonkinlaisia suppareita.

Nyt kohta nokka kohti anoppilaa. :wave:

Alisa & Hippu 40+0

Niin sitä tätäkin päivää on vain ootettu ja nyt se koitti. Ihan uskomatonta! Seuraavia päiviä sitten ootetaan vieläkin kuumeisemmin ;)
 
Synnytysunista Itse en ole nähnyt yhtään synnytys- tai vauvaunta. Mutta eilen kaksi henkilöä oli nähnyt, että synyttäisin tosi painavan lapsen ja pojan. Toivottavasti ei oo enneunia, koska iteki oon aika pieni (155 cm) ja tyttöä on ennustettu ja sen mukaan vaatteita hankittu ja nimeä mietitty. Nimestä ei tosin olla päästy vieläkään yksimielisyyteen miehen kanssa. Sille ei kelpaa mitään, mitä mä ehdotan, eikä mulle sen ehdotukset. Pojan nimi on esikoisen jäljiltä käyttämättä.

SMV78 ja tyttö? 39+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Könkkänä, mulla on ihan samat ajatukset synnytyksen suhteen, alakautta haluan lähteä yrittämään, koska se olisi kuitenkin se luonnollisin tapa ja mun tilanteessa todennäköisesti sekä mulle että vauvalle paras vaihtoehto. Sektioon siirrytään kuitenkin todella pienellä kynnyksellä, jos jotain ei-toivottua ilmenee, mutta en halua "turhaan" valita sektioon riskeineen kaikkineen. Nyt toivotaan kovasti, että siellä vauva kans asettuisi alatiesynnytyksen mahdollistavaan asentoon :) ja jos ei, suunniteltu sektioon on aivan varmasti parempi, kuin hätäsektio! Tuntuu, että ainakin taysissa ovat tosi tarkkoja, ettei lähdetä tekemään mitään, missä ylimääräisiä riskejä. Tästä tuli mulle turvallinen / luottavainen fiilis.

sdaa, hei mulla on tosi samat fiilikset raskauden suhteen! Olen monta kertaa koputellut puuta, mutta kyllä tämä raskaus on ollut ainakin tähän mennessä tosi helppo, en kärsinyt edes pahoinvoinnista alkuraskaudessa. Rautaa minäkin olen popsinut, mutta siinä kaikki. Toivottavasti päästään loppuun saakka yhtä helposti :)

Taas olisi mielessä yksi tyhmä kysymys. Kun pullot ja tutit steriloidaan, kuinka niitä sen jälkeen säilytetään/kuinka usein ne pitää steriloidaan? Esimerkiksi nyt steriloin vauvalle tutit valmiiksi ja laitoin ne sitten omassa kotelossaan sairaalakassiin, onko ok?

SMV78 sekä mun sisko, yksi kaveri että minä itse näin unta, että meidän nuppunen onkin poika! Apua :D muuten ei yhtään mitään väliä, mutta vähän vaatekaupoille joutuisin kyllä lähtemään...

( . ) me ollaan anoppilassa viettämässä viikonloppua. Nyt tuntuu, että kun synnytysasia selveni (lantion mitat mitä todennäköisimmin ok), niin kärsimättömyys kasvoi potenssiin tuhat ja vauva saisi kyllä tulla! Joitain ihan aavistuksen pieniä (kuviteltuja) erilaisia tuntemuksia olen muka havainnut, muutama juiliminen/menkkamainen kipu, mutta voihan tässä nyt kestää vielä vaikka kuinka monta viikkoa. Nyt vauva olisi kuitenkin vasta sen 3kg, joka olisi aika eri juttu, kun vaikka 3,7kg!! Saisinkohan siis miehen innostumaan erinäisistä vauvan häätötoimenpiteistä.... Tiedä sitten auttavatko mitään, mutta voisi kai sitä kokeilla! Hitsiläinen, toisaalta pitäis vaan saada oma pää rauhoittumaan, ja odotella rauhasta, kyllä luonto hoitaa...

Hyvää, tuloksellista (!) ja rentouttavaa viikonloppua maaliskuisille :)

Ssaraa & Nuppu 37+3
 
Ihanaa, viimein alkoi meidän kuu!! :)

Paljon onnea vauvautuneille!! :flower:

Alisa Mullakin ollut muutaman päivän valkovuoto vähäisempää, toivottavasti olis joku merkki ;) Ja onnea sulle lasketunajan saavuttamisesta! :flower:

Väsyttää ja väsyttää jatkuvasti :/ yöt nukun huonosti, mutta muutenkin olo on saamaton.

Nallu ja pikkuveli 39+0 POKS!
 
Piti tullaoikein katsomaan onko uusia vauvoja ja onhan niitä.
Paljon onnea kaikille vauvan saanneille ja tsemppiä kaikille!

Meil poika tänään sitte täytti kuukauden!! Vaikea uskoa.. Mutta totta se on.
Pieni mies on kova valvottamaan, öisin heräillään 3-5krt ja välillä vain toljotetaan äitiä ja jos laittaa pinnikseen itku tulee. Päivällä sitte vetää sikeitä kunnolla.
Haava edelleen on erittäin kipeä, lääkäri katsoi ja ei osannut sanoa mitään.
Esikoinen joku kyseli? Hyvin hällä menee tai no hyvin ja hyvin. Tasa paino aisti tekee tepposuaa useasti. Paljon isämiehen kanssa käyt sairaalassa ja tutkimuksissa :( paremminkin voisi mennä.
Kastetilaisuuttakin ollaan mietitty että tämän kuun lopussa tai ensi kuun alussa. Varma ei voi olla tässä perheessä kun sairastellaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille

Juli ja Mini mies 1kk
 
Mahdoinko muistaa onnitella Anncarolia? Vauvaonnittelut joka tapauksessa! :flower: Itseä erityisesti kiinnostaa noi sektiokertomukset, kun itsellä sellainen edessä. Hyvin erilaisia käytäntöjä näkyy olevan mm. siinä, miten vauvaa saa rinnalle synnytyksen jälkeen tai kauanko heräämössä pitää toipuilla ennenkun pääsee vauvaa tuoksuttelemaan.

Alisalla viikot täynnä, huimaa! Toivottavasti pääset tositoimiin pian!

Kiva kuulla pitkästä aikaa myös sinusta Juli. Toivottavasti olet toipunut hyvin ja vauvalla alkaisi päivärytmi löytyä... Hassu ajatus, että toiset saa valmistella jo ristiäisiä, ja toiset vielä laskee päiviä/viikkoja ja kärvistelee mahan kanssa..

SMV
Täällä myös vauhdikkaita synnystysunia..uskon, että johtuu siitä, että uni niin pätkittäistä ja kevyttä, että unet muistaa tavallista paremmin. Selvästi jännitän myös vesien menoa alitajuisesti, koska olen useana yönä herännyt paniikissa fiilikseen, että vedet meni, vaikka se olikin vain unta.. :LOL:

( . ) Olen ollut viime päivät oikea hormonihirviö, vaikka muuten raskaus ei omasta mielestä ole vaikuttanut suuresti mielialoihin tai aiheuttanut niiden heilahtelua. Yhtenä päivänä pääsi melkein itku kaupan kassalla, kun myyjä ei suostunut ostosten palautukseen. Sitten vedin hillittömät pultit ja karjuin pikkujutusta esikoiselle kurkku punasena - olen siis vahvasti ehdolla Vuosisadan huonoin äiti -kilpailussa :/ Puolisokin aina välillä saa niskaansa mun kiukkuja, mutta se on ihan eri asia, kun menettää kontrolli lapsen kanssa.. Huoh.

HaaveissaPulla ja Pulla 38+
 
Onnea Tyntti!!!! :heart:

ne mun supistelut on jatkunut, mutta nytkin illalla vaihteluväli 2-10 min. joten epäsäännöllisiä on ollut. Nyt alkaa taas rauhoittumaan. Mutta selvä tuttu paine peräpäässä ja vuorokaudessa pukamat ärtynyt ihan pirusti ja maha otti ja putosi melko selvästikin. tuntuu että kämmenen leveyden on pyllyn kohta pudonnut.

Tässä vielä kuvaa tältä illalta

on se kumma jos ei ole mitään nuo supistukset tehnyt. niin jotenkin tuttuja ihan synnytyksen alkumetreiltä. mutta epäsäännöllisempiä. Luultavasti pallongin laitolle on ainakin tehnyt tilaa. =)
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Leo, siulla on jo kyl iso vauva ja masu laskeutunu! Selvästi tulossa poispäin kohta :D Täällä sama meininki, supparit jatkuu ja panadolin voimalla kuulostelen, luulen että nääkin tänä yönä hiipuu vielä! Pukamat paheni täälläkin päivällä niin pahaks että itkua tarvis melkeen vääntää, ei pystyny kävelee eikä istuu illasta ja paine häntäluulla ja alakerrassa hillitön. Nyt kun on makoillu ni paine helpottanu. Liikkumine vahvistas tietty suppareita mut en kyl uskalla jos noi pukamat pahenee, sit jos supparit yltyy selvästi ni pitää alkaa jalotella. Mut tuskinpa tänää viel, on myöskin tuttuu viime synnytyksestä nää käynnistymisongelmat!

Sone ja Paavo 39 poks!
 
nallu ja sone ihan selvästi toi valkovuodottomuus on merkki synnytyksen lähenemisesä ;) täytyyhän sen olla :D

juli kiva kuulla teistä, vaikka varmasti on rankka alku kaikin puolin ja aika kotona menee siivillä :hug:

HP kiitos, sitä määkin toivon ;)

Oikein paljon onnea tyntti koko perheelle!! :flower: :heart:

leo kyllä se maanvetovoima on tehny tehtävänsä ja sun maha on kyllä selvästi menny alaspäin :)

sone täällä on peukut pystyssä, että supparit jatkuu. Lähetänpä ison supistuspuhurin sinne päin :whistle:

Täällä supistukset yksi syy, miksi näin aamutuimaan kirjottelen. Kolmen aikaan yöllä alko suppaileen, tosin aluksi 15min välein eli huimat 4 kertaa tunnissa :D nyt niitä on tullu noin 10min välein, napakoita on, mutta tämä on vähän kiikun kaakun, että onko nää just niitä suppareita. Napakka supistus ainakin on ja kestää n. 30s-45s, mut silti hieman epäilyttää. Esikolta kuitenkin oli nopeemmin säännöllisemmät ja nopeemmin kipu koveni.. Tai sitten aika on vaan kuultanu muistot :D Vauva on tosi rauhallinen, niinkuin öisin/aamuisin aina.. Noh, toivottavasti antaa välistä jotain elon merkkejä.

Jospa kokeilis mennä lepäileen ja jos sais vaikka unen päästä kiinni. Tulee muuten väsy päivä, jos en kolmea tuntia enempää yössä nuku ja mitään ei sitten tapahdukkaan...

Alisa & hippu 40+1

Ps. Vielä ois vaavilla aikaa tulla tilattuna aikana eli nyt viikonloppuna ;)
 
Tyntille onnea! En yöllä tajunnukkaa että taas on vauvauduttu ku kirjottelin kännyl!


Toivon ettei alisa sinuu näy tääl enää nyt aamulla, hus synnyttää siitä jos et jo oo :D ainaki hyvältä kuulosti oireet!!!

Ja mites Leo? Ottiko tultapersiin alle vai ootsieki yön valvonu zombie?:D

Ja miehän on mukana ku peräpukama, viikon sana... :) siis kolmelta loppu supparit ja alaselän poltto! Nyt sit apteekkiin ostaa ijotai persesalvaa ja panadolia :kieh:
Miul on näköjää tavaks ottanu jokatoine yö rääkätä, mut luulis nyt ainaki sit kunnolla pehmittävän!!!

Sone ja Paavo 39
 
Viimeksi muokattu:
tyntille onnittelut pienokaisesta!:flower:

alisalle ensinnäkin onnittelut rv 40 poksumisesta! ensimmäinen joka meidän pinossa pääs sinne asti.:D
nyt jännäillään saako seuraavaks onnitella pikkuisesta! toivottovasti olet päässyt tositoimiin.=)

pepper& typy 36+5
 
Tyntille onnea pikkuisesta!!

Täällä on monella lupaavia oireita, jospa olis jo päässyt tosi toimiin!! Supistustuulia kaikille!!

Valkovuoto ennen synnytystä oli mulla parina päivänä sellasta aika limasta ja runsasta.

(.) Täällä on nautittu kotona olosta ja vauvantuoksusta. Vieraita on käynyt ja vauva on ihana. Toissayönä pieni heräsi 3-4 krt syömään ja viime yönä vain 2krt, luksusta kun saa nukkua useamman tunnin putkeen. Unikin on pienelle tullut helposti syötyään. Tuttia ei ole hirmuisesti tarvittu, pikkuinen sylkäisee sen ulos jos on nälkä tai kun hän tuntuu olevan sitä mieltä ettei sitä tarvitse. Rauhallinen tapaus on poika ollut koko ajan, eilen jaksoi muutaman kerran valvoa n. tunnin kerralla, katseli suurilla silmillä ympärilleen ja näytti kaikille kieltä. Pahemmin ei tuo poju kyllä itkeskele, hieman rääkäisee jos alkaa olla nälkä tai jos ei jostain tykkää (kuten vaipanvaihdosta, siitä hää ei välitä), yksi parkaisu ja se oli siinä, hän on asiansa ilmoittanut. :D Eilen kylvetettiin poju ensimmäisen kerran. Tyytyväisenä köllötteli vedessä ja katseli ympärilleen, ei kyllä hirmuisesti tykännyt kun hänet vedestä pois otettiin, kylmähän toiselle tuli.


Poju sairaalassa 1 vrk vanhana

CL ja Aatu 4pvä (tänään olisi ollut LA)

Ps. Piti tulla vielä sanomaan, että kävin puntarilla ja paino on tippunut 7kg!! :O Enää 2kg lähtöpainoon ja siitä olis sit tarkotus jatkaa vielä pudottamista. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea tyntille vauvasta! :flower:

Mä eilen illalla luulin, et joko nyt, kun mahaa ja alaselkää koski. Vessassa käynnin jälkeen ei mitään. Syntyis nyt tänään!!! Toivottavasti Alisa sulla nappaa tänään.

SMV78 39+6
 
CandeLight hyi sua, kerta kaikkiaan pitäisi kieltää tuollaisten kuvien postaus, kun täällä porukka kärsii jättiläismahojen kanssa hermot piukalla mutta maha ei vaan vaihdu tuollaiseen suloisuuteen :kieh:. Onnea vielä :heart:.

Leon maha on hyvin samannäköinen kuin mun, laskeutunut on ihan kunnolla :). Tulis vaan vauva nyt ulos! Mulla on mennyt mahan iho tosi ohueksi ja kiristäväksi, kutiseekin välillä kuivuuttaan ja nahka hilseilee vaikka yritän kuoria ja lyödä kaikenlaisia rasvoja ja öljyjä. Ei vaan imeydy. Ei oo toistaiseksi tullut arpia mutta nyt alkaa selkeästi olla ihon maksimi-venymispiste saavutettu joten vielä tässä ehtii rasahtaa.

Eilen oli useita harkkasuppareita (edistystä, niitä on yleensä maks 5 vuorokaudessa)
ja kun kävin koiran kanssa kahdella kävelyllä, niin molemmilla kerroilla housuihin turskahti sellaista kananmunanvalkuaisen oloista limppaa hitusen. Alkaiskohan limatulppa irtoamaan, olen toiveikas / epätoivoinen tulkitsemaan pieniäkin merkkejä ;). Ollut nyt 2-3vkoa "kuiva kausi", ei ole ollut valkovuotoa vaikka koko raskauden ajan sitä on tullut reilusti ja pikkuhousunsuojia on mennyt pakkauskaupalla.

Huomenna neuvola. Tiedän jo etukäteen, mitä on luvassa: painonnousua yli kilo ja sf-mittaa taas sentti lisää. Paisuu vaan, mutta ei poksahda. Näillä mentiin koko helmikuu. Täytyy kysellä mikä on käytäntö RaDi-potilaan yliaikaiskäynnistyksessä, että annetaanko mennä kovinkin yli. Laskettu aika olisi torstaina.

39 + 3
 
Ihana kuva CL ja isot onnittelut. Ja paljon onnea kaikille muillekin jo jakautuneille. Olen kade :)

Täällä on muutamilla tosi lupaavia oireita- tsempit sinne!! Toivottavasti homma etenee!

Tänne ei mitään.. odottelua, odottelua.. huoh Oon niin kypsä tähän! Viime yönäkin nukuin kuin tukki, kävin vain kerran vessassa, ei supistuken supistusta (oon toki iloinen nyt, että on levännyt olo!!). Päivisin saan muutaman supistuksen aikaan jos käyn kävelemässä tai muuten huhkin jotain..

Niittyvilla- Mullakin on valkovuoto kadonnut jonnekin, ollut jo muutaman viikon. Mitä mie sillekin tapahtunut, kun tähän asti on ollut aika paljonkin tuota vuotelua. Jospa se olisikin merkki jostakin!

Eipä tässä muuta kun suppari-tuulia kaikille kärvistelijöille!!

Rena ja poju (jolla ei tunnu olevan kiire mihinkään) 39+4
 
Sone pöh, turha toivo... mulle kävi kans, että supparit hiipu, ku menin nukkumaan :headwall: Luulis sullakin nuo suppailut saavan jotakin aikaan, toivotaan parasta :)

Pepper Niin taidan ollakin ainut, joka on päässy laskettuun aikaan, meriitti sekin :D ;)

CL Voi ei mikä ihanuus teillä siellä on :heart: Tahtoo kans!! Sulla kyllä hyvin paino tippunut :rolleyes:

SMV taitaa sittenkin olla aika hiljasta, että tarvi synnärille lähteä.. :headwall:

Mullahan tosiaan irtos osa limatulpasta heti tuon mun aamu kuuden kirjoituksen jälkeen. Oikein veriviiruinen limaknölli :D Tosin eipä sitä lähellekkään kaikkia tullu eikä sen jälkeen oo enempää tullu. Varmasti tulis, jos suppailis enemmän. Mulla supparit loppu tosiaan siihen, kun menin nukkuun, tunnissa tais tulla yks tai kaks. Nytkin aamullu tehty tunnin lenkki koko perheen voimin tuolla ihanaisessa aurinkoisessä säässä ja huimat 3 supparia tuli sen aikana :headwall: Tosin suppareiden voimakkuus on edelleen todella napakkaa luokkaa, joutuu jo oikein ajatella rentoutumista ja hengittelyä. Vielä ei kuitenkaan tarvi irvistellä ;) mutta kesto on vielä suht lyhyt, joten en kauheen toiveikas oo :stick:
 
Onnea tyntille pikkuisesta :)

CL ihana käärö sinulla :heart:

Rajuja, kipeitä ja pitkiä supistuksia toivottelen kaikille masukkaille ;)

Itsellä limatulppaa lähtee pikkupaloina. Näköjään menee samaa kaavaa kun esikoisen kanssa. Mitään jättimöykkyä en ole eläessäni nähnyt. Viimeyönä heräsin pissalle ja valvoinkin sitten sängyssä pari tuntia :stick: ajatus kun lähtee lentämään niin ei sitten uni tule helposti..

dania & pikku tyttönen 39+0 POKS (eli n. 2 viikkoa synnytykseen, veikkaisin :) )
 

Yhteistyössä