*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Jojona Höh, ne on kyl pitkiä tunteja, koita nyt vaik päiväl sit saada levättyy :/ Nää viimiset päivät on kyl aika hanurista, tai oikeestaan yöt :D
Tiipulalle myös jaksuja viimeisille päiville :)

Alisalta odotellaan vauva-uutisia :heart: kuten myös HP:ltä! Hp varmana jo lähtikin sairaalaan :)

(.) Eilisen makoilupäivän jälkeen sain nukuttua hyvin kyl :) Ei supistellut kun pari kertaa illalla. Eli pitää varmaan nyt asennoitua ettei häätötoimet onnistu nyt kun ei pysty tekee juuri mitään muuta kun olemaan tai kivut yltyy alakerrassa ihan hulluiks :D Eli maltillista odottelua vaan...

Sone ja Neiti-Paavo 39+1
 
TYNTILLE SUURET ONNITTELUT!! :flower:

Jokos ihmisiä on yön aikana sairaalaan lähtenyt? HP?

Kwaidan liityn seuraan, ettei kuulu sitten yhtikäs mitään!! Iltaisin kyllä varsinkin supistelee niin, että ilkeältä tuntuu, mutta ei kipeältä. Avaavista supistuksia ei siis todellakaan tietoa!! Ihan olen asennoitunut siihen, että yli menee ja reilusti :(

CL ihana vauvakuva! :heart:
Muutenkin kiva lukea koko ajan uusia synnytyskertomuksia!

Fanny 39 POKSPOKSPOKS
 
Ei kipeitä suppareita täälläkään. Nyt alan kyllä olla malttamaton. Olin asennoitunut, että tämäkin syntyy ajoissa kuten esikoinen 38+6, mutta ei. Tuntuu niin turhauttavalta.

SMV78 40 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!
Mulla ei ainakaan kuulunut mitään poksahdusta. Limatulppa irtosi ennen tätä muutamana päivänä ja kyseisenä aamuna tuli kirkasta verta pönttöön. Sen takia lähdettiin laitokselle ja vedet valahti housuun naikkarin käytävällä ;)
Tuo oli siis huhtikuisen kyselyyn..

Onnea anncarol ja tyntti !!!

Meillä kirppu nukkuu öisin jo 6h putkeen, joten tavallaan en heräile enää syöttämään vaan herätään ja noustaan sitten ihan ylös.
Nopponenko se kyseli liikkumisista: Kävin la kauppakeskuksessa vauvan kanssa kun isäntä oli töissä. Oli haettava apteekista lääkkeitä ja ruokakauppakäynti samalla. Kirppu oli vaunuissa ja riepu heilu siinä edessä. Kaukalossa en hirvinnyt ottaa kärryihin..
Käsidesiä vaan itselle ja pian kotiin. Meillä on ollut jo vatsatautia miehellä, minulla ja keskimmäisellä. Ei niiltä pöpöiltä näköjään voi välttyä. Onneksi kirppu on niiltä säästynyt. Toi käsihygienia on ainoa mistä olen kotona tarkka.

Meillä arki sujuu ihanasti vauva-arjessa !! MAALISKUU, hiukan tuli kaihomieli kun ajattelin, että kirpun pitäis vielä olla masussa. 3 vk olis ollut h-hetkeen..

Minä sain lasketulle ajalle jälkitarkastusajan. Itsellä paino jo normaali, omat farkut vedetty jalkaan, jälkivuoto loppunut...
Eli ei muita merkkejä raskaudesta kuin sektioarpi ;( SNIFF!! Tahtois jo uudestaan olla raskaana!!!

Hain kirpulle rautalisän ja keskostipat. Olihan melkoisenhintanen pullo (70E), eli se syödään viimeiseen tippaan asti ja varmaan nuollaankin vielä pullo:O

Tsemppiä masujen kanssa ja h-hetkiin !!!

Zuza ja Kirppu huomenna 4 vk
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Onnea Anncarol ja tyntti pienistä nyyteistänne :heart:

Hp:llä ja Alisa84 jännät paikat vai liekkö jo vauvat sylissä...uutisia odotellessa :)

Tsemppiä kaikille supistusten kanssa kärvistelijöille. Ja tietysti myös niille joilla ei ole minkäänlaista oiretta.

(.) Tänään nlalääkäri, toivottavasti on supistukset edes jotain tehneet tuolla alakerrassa. Aamulla taas tunnin suppaili napakasti ja silleen kipeesti että alamahaa juili ja sitten ne loppui kun seinään :( kauankohan tätä vielä joutuu kestää, että näyttää et jes lähtö tulee ja sit ähäkutti huijasin :) Juiliiko muilla alamahaa suppailujen aikana? En muista että ois noin ikävästi juilinnu edellisessä raskaudessa tai sitten en vain muista enää :D ai niin täälläkin on valkovuoto loppunut, en nyt muista keillä muilla oli, mutta en usko että mun kohdalla ainakaan mitään meinaa :)

Ai niin kiva kun kirjoitatte jo synnyttäneet synnytyskertomuksia ja kuulumisia vauva-arjestanne niitä on mukava lukea :)

CL söpö vauveli.


Katjuliisa ja neljäsnapero 37+6
 
Viimeksi muokattu:
Alisalla ja HP:llä tosiaan jännät paikat, ellei jo nyytti sylissä, tietoja odotellaan! :)

Hassulta tuntuu, että nyt on maaliskuu, eilen olisi ollut LA ja tuo nyytti on jo tuossa ollut useamman päivän!

Katjuliisa mulla synnytyssupistukset tuntu vaan alamahalla, ei selässä oikeestaan ollenkaan. Toivottavasti oisivat tehneet sulla nuo supparit jotain!

Zuza onpas hinnakkaat lääkkeet pienellä! :O

Kiitokset pojun kuva kommenteista. :)

Vanhempien lapsien mustasukkasuudesta onko teillä muilla jo synnyttäneillä isommat lapset olleet mustiksia? Meillä neiti veti toissailtana hirmu itkut, kun hänestä tuntuu että vauva on parempi ja tärkeämpi kuin hän, kun ihmiset tulee vauvaa katsomaan. Neiti on hieman tottunut olemaan suvun keskipiste, niin oli aika odotettavissa. Juteltiin sitten tytön kanssa pitkään asiasta ja kyllä hää lopulta ymmärsi olevansa yhtä tärkeä ja rakas kuin ennenkin.:heart: Nyt odottelen milloin tytöllä pomppaa isä-asiat kunnolla pintaan ja käydään siitä isot itkut. :(

Kyläilystä Käytiin eilen mun vanhempien luona syömässä. Asuvat tuossa 1km päässä ja ollaan siellä usein muutenkin, niin ei ole pöpöt juuri erilaisia kuin meillä kotona.

(.) Mä näin viime yönä pahaa unta, en muista tarkkaan, mut jotain kadonneesta vauvasta (sen siitä saa kun katsoo ennen nukkumaan käyntiä CriminalMindsia jossa on lapsia siepattu...), sitten kun heräsin pyöri kaiken maailman kauhukuvat päässä ja loppuyö menikin milti joka tuhahdukseen pompaten ja vauvaa vahtien. Muutenkin tuntuu, että oon tosi hormonaalinen, itku tulee hyvin herkästi. Nyt tuo käärö tuhisee tuossa sitterissä, tänään tulee tuleva kummitäti poikaa katsomaan, arkiki alkoi ja esikko lähti kouluun! :)

CL ja Aatu 5pv

Ps. Luitteko jo tästä: IL: Vauvat vaihtuivat sairaalassa: ”Vain Salkkareissa voi käydä näin” - The Voice
Aika järkkyä, etenkin kun itse on samasta sairaalasta perjantaina kotiutunut. Onneksi itsellä on kyllä aivan varmasti oma vauva kun oli vierihoidossa koko ajan ja uskon kyllä tunnistavani oman lapseni.
 
Viimeksi muokattu:
Viikonloppu tuli ja meni! Ja te ootte kirjottanu sillä välin 6 sivua!! :O :D Mä näin muuten toissayönä jotain unta tästä palstasta, oisko ollu jo vierotusoireita?! :LOL:

Vauvauutisiakin on tullut, eli paljon onnea Candle light, anncarol ja Tyntti! :flower:

Eräillä jännät paikat! Toivottavasti Alisa ja HP on päässyt tositoimiin. :) Voivoivoi, pienet saattaa olla jo sylissä! :heart:

Pepperille paljon tsemppiä vaivojen kanssa. Kuulostaapa tosi kurjalta. :( Toivottavasti paranee sitten nopsaa synnytyksen jälkeen.

Nippatädillä ja Säröllä ainakin oli koiria kotona.. en muista nyt oliko muillakin synnyttäneillä? Mutta, sellasta kyselisin, että miten on koirat ottanut uuden tulokkaan vastaan?

Mitäs Nipalle muuten kuuluu? Hiljaista kun on pidellyt.

Ssaraa hienoa, että voit yrittää synnytystä alakauttakin, jos siihen ratkaisuun päädyt! Itse olen lukenut lehdistä ihan positiivisia kokemuksia perätilaisenkin alatiesynnytyksestä.

Emsulille :hug:, toivottavasti Babyblues alkaa jo helpottaa.

Pikku M, mun on myös ollut pitkään tarkotus käydä siellä Kumpulan vekarakirppiksellä, mutten ole saanut aikaiseksi. Nyt alkaa olla jo kaikki hankittunakin eikä mitään tarttis vähään aikaan ostaa, mutta varmaan pitää kuitekin mennä joku päivä kattomaan mimmonen paikka on. Yleensä inhoan kirppiksillä kiertelyä kun ei sieltä tavarapaljoudesta löydä mitään, mutta tuolla kun on pelkkää vauva- ja lapsitavaraa, niin vois jotain kivaa löytääkin. :)

sdaa, täälläkään ei suurempia oireita... harkkasuppareita ja jonkin verran lieviä liitoskipuja, mutta that's it!

Candle Light, mahdottoman söpö poika! :heart:

Pikaisia paranemisia Minxin pojalle! Ikävää että noin pieni sairastaa. :(

SaHille :hug:! Toivotaan että vauva kuitenkin olisi rt:ssä! Vaikeahan sitä on sanoa, kun pää ja peppukin voi tuntua niin samanlaisilta. Ja mulla ainakin liikkeet tuntuu ihan kaikkialla, jalat ja kädet viuhtoo missä milloinkin, eli ei niistäkään oikein voi asentoa päätellä. Toivotaan parasta!

Greentea, mulla on myös kohdunsuuta vihlonut jo viikkoja. Tuntemuksia tulee kävellessä, ja jos vauva tökkii kohdunsuulle. Mutta, mulla vihlonnat ei ainakaan oo tehnyt paikoille mitään. Kiinni ja kiinteänä on. : /

Sone, hienoa että sait välillä nukuttua. Jos se kroppa halus levätä ennen tositoimia, ja kohta alkais tapahtua? :)

Jos valkkarin väheneminen ennakoi synnytystä, niin täällä ei oo vielä kyllä pitkään aikaan tapahtumassa mitään!!

( . ) Mä liityn myös kerhoon, jossa ei tosiaan tapahdu mitään. Oon viikonloppuna lenkkeilly paljon, siivonnu, jynssänny mm. kylppärin lattiakaakelit juuriharjalla ym, mutta yhden ainutta kipeämpää supistusta ei ole tullut. Maha kovettelee vähän väliä, mutta ei ne mitään tee alakertaan. No, mulla on vielä kolme viikkoa laskettuun aikaankin (eli varmaan 5 viikkoa synnytykseen :D ) joten onhan tässä vielä aikaakin alkaa tapahtua. Tänään on neuvola, mielenkiinnolla odotan, onko sf-mitta taas kasvanut (itelläni jotenkin paisunut olo) ja mitä terkka sanoo vauvan laskeutumisesta ja mahdollisesta kiinnittymisestä.

Hyvää viikon alkua kaikille!

Nanna 36+6 (huomenna poksuu täysiaikaisuus!!)
 
Maanantaita kaikille :) hiukan oli haastavaa herättää esikoinen hoitoon näin loman jälkeen. Ilahtui kuitenkin kun kuuli että hänellä on sitten 1-2vk lomaa kun vauva syntyy, eli iiiiihan pian.

Zuza voi kun teillä nukutaan hyvin yöt! Tuollaista toivon itsellenikin. Tai siis kaikille tällä palstalla :saint:

Ihanainen sulla on ollut mukavan kuuloinen synnytys, tänne yks sellainen kans kiitos :)

( . ) aamuyön lonkkakivut on taas pahentunut :| pian niistä pääsee onneksi eroon ;) nämä viimeiset päivät taitaa kulua aika hitaasti. Olen vähän koittanut rauhoittaa itseäni ja tätä siivous- ja pesänlaittovimmaa ja säästän voimia synnytykseen..
Meidän 5v oli nähnyt unta että vauva on jo syntynyt, itse näin unta viimeyönä neuvolakäynnistä jossa pyysin rajumpaa sisätutkimusta :D neuvola on parin tunnin päästä, mutta valitettavasti vain terkkarikäynti :headwall: viimeksi yliaikaiskontrollin sisätutkimus käynnisti synnytyksen eikä sitten mennyt käynnistykseen.

Tulen pian laittamaan neuvolakuulumiset ja kurkkaamaan onko täällä lisää vauvauutisia ;)

dania & :heart:rakas pikkupikkuprinsessa 39+1:heart:
 
Zuza oih, mä niin ootan, että saisin omat vaatteet päälle ja lähtöpainon takas. Olen vaan kerännyt tuota painoa tähän saakka jo 22 kiloa, että siinä saattaa tovi vierähtää. :D No, en jaksa enää murehtia, kohta sitä pääsee taas urheilemaan.:)

CL ihana vauva!

Sone mäkin oon huomannut, että ei kannata tehdä oikeen mitään, sitten on vaan entistä kipeempi, eikä ainakaan nukkua pysty. Kai se sieltä joskus tulee sitten, toivottavasti. Vaikka saishan tuo alkaa tosiaan tulla, mitä nopeemmin sen parempi. :)

Olipa ihana vloppu, nyt sitten mies töissä ja mä koirien kanssa kotona. Mihinkään en oikeen pääse, kun ei ole autoa ja en uskalla lähteä tuonne kilsan päähän asemalle könyämään, kun ei tiedä millon stoppi tulee ja sitten taas tuolla on niin kylmä ettei huvita mennä uloskaan..Kai sitä pitää yrittää keksiä jotain puuhaa kotona.. :| ei kyllä huvita siivotakkaan..

Muuten ei kuulu mitään.. supistelee, vihloo, särkee, närästää ja on tää semiflunssa tässä.. Voi kun tuo vaan syntyis jo, mutta musta tuntuu, että yli mennään niin, että pamahtaa, vaikka alkuun pelättiinkin, että syntyy liian aikasin.. :|

Onneks sentään ulkona paistaa aurinko, kyllä se kevät sieltä tulee. ens kuu on huhtikuu jo, sillon toivottavasti on jo lämmin ja toivottavasti kaikilla jo nyytit sylissä. :) :heart:

Tsemppiä kaikille!! :)

Pikku M 39+2 (huih, laitoin muistista vkon 38, kunnes tajusin, että eheei.. nyt mennään jo näin pitkällä. :D)
 
Onnea kaikille uusille vauvautuneille! Vaikka kateus on sairaus niin on kyllä pakko myöntää että oon edelleen niiiiiin kateellinen teille kaikille joilla se nyytti jo on :D

Jaksuja niille joilla vaivat ja kärsimykset jatkuu ja hirrrveeen paljon kauheen kipeitä ja pitkiä supistuksia niille jotka niitä kaipaavat jo! :kieh:

On kyllä tullu niin monta sivua tavaraa tänne että taidan omanapaisesti päivittää omat kuulumiset ja ruveta lueskelemaan teitin juttuja ku en tässä oo pariin päivään niitä lueskellu...

Luulin viime maanantaina etten enää tätä viikkoa 39+ näkisi. Toisinhan kävi. Täällä kärvistellään eikä muuta voida. Lääkärin lähetteestä tuli perjantaina kutsu äitipolille, aattelin että oisin jo tällä viikolla sinne päässy mutta ei, se aikahan kolahti sitte vasta LASKETULLE päivälle!! Rv 38+1 siis vauvan painoarviohan oli nelisen kiloo. Että paljonhan ne vauvat sitte kasvokaan / vko. Mulla tuo masuasukas pomppas 400 g viikossa viimeks... Joten perjantai meniki sitten kaiken maailman kauhukuvia maalatessa isosta vauvasta ja tyhmistä lääkäreistä ja kätilöistä ja hätäsektioista ja ja ja... ja itkusesti vollottaen. Ei siinä mutta olisin halunnut edes varmistusta tällä viikolla toiselta lääkäriltä minkä kokosta on luvassa ja mahtuuko se tämmöseltä ensisynnyttäjältä edes tulemaan. : / Onneksi yksi hyvä ystävä sai mut sitten puhelimessa rauhottumaan... Mutta eipä oo asukkaan ulostautumisen merkkejä pahemmin edes ollu, menkkakipupäivä oli pitkästä aikaa eilen ja siinäpä se... Ja oudosti se menkkakipu iski viime yönä aina vähäksi aikaa sen jälkeen ku kävi vessassa. Eli täällä ei olla ainakaan vähään aikaan vauvautumassa!! Niinku mieski leikkisästi sano viikonloppuna et alkaa uskomaan ettei täällä mitään vauvaa ole että olen vaan läski... hehhe...

Marionetti ja 39+0
 
e79
Parin päivän touhuilun jälkeen vihdoin ehtii lukaista ketjun läpi, hurjan aktiivista :)

Onnittelut CL, Anncarol ja Tyntti vauvoista!

CL, aivan ihanan virkeän ja suloisen näköinen poju teillä siellä. Taitaa tehdä meistä vielä mahakkaista entistä kärsimättömämpiä odotteleen sitä omaa nyyttiä ;)

SaHi80: Tsemppiä sinne loppuodotukseen! Jos teillä pikkukaveri mahtuu vielä noinkin hyvin pyörimään, niin voihan se ehtiä vielä kääntyä hyvinkin rt-tarjontaankin!

HP tuntui olevan hyvinkin lähellä tositoimia, saas nähdä milloin saadaan seuraavat vauvauutiset pinoon!

Minx: tsemppiä sinne pienelle toipumiseen!

Ihana lueskella näin ekakertalaisena jo vauvatuneiden kuulumisia ja huomata kuinka erilaisia nuo pikkuiset ovat jo alusta asti. Zuzan kirppu tuntuu olevan sangen mallikas pieni, jos antaa äidin nukkua 6h pätkiäkin yöllä.

Täällä ei muutamia hassuja supistuksia lukuunottamatta mikään oikein vielä enteile synnytystä. Viime käynnillä meidän th yritti ehdottaa oleskelua hyvin syväkyykyssä asennossa, jos auttaisi kaveria laskeutumaan. Mun mahan koolla tuo oli lähinnä hyvä läppä, jos syväkyykkyyn edes pääsisi, niin tarvitsisi jonkun hinausauton saamaan mut sieltä ylös asti...

Tuntuuko muilla masuasukkien liikkeet jo tukalilta? Jaksaako nää oikeasti jatkaa kunnon möyrimistä, venyttelyjä ja potkuja samalla energiamäärällä sinne synnytykseen asti? Istuessa tuntuu välillä, että kaveri yrittää sinnikkäästi tulla kyljestä läpi kantapäillä/pepulla. Yhteiselon sujuvuuden kannalta mun täytyy näköjään antaa kaverille rymyaikaa kylkimakuulla riittävästi, niin sitten saa illalla/yöllä nukahdettuakin... Jos tää enteilee jotenkin tulevaa aktiivisuuden määrää ja luonnetta, niin taidettiin saada melkoinen energiapakkaus.

Tsemppiä erilaisten oireiden kanssa kärvisteleville, loppumetreillä ollaan!

E79 + möyrijä 38+4
 
Tilannepäivitystä Soitin synnärille illalla ja käskivät lähtemään tulemaan tarkistettavaksi. Siinä vaiheessa kun olin synnärillä, oli säännöllisiä supistuksia 7-10min välein ollut jo 4,5tuntia! Olin siellä tarkkailussa ja käyrillä yön, mutta supistukset hiipu yön aikana ja tänään mut laitettiin puolilta päivin kotiin :/
Supistukset jatkuu yhä, mutta tahti on hidastunut eikä supistkset ole enää yhtä kipeitä. Vielä aamulla supistusten jo rauhoituttua toivoin, että olisivat aikaistaneet leikkaussuunnitelmaa. Vähän tietty lohduttaa, että suunniteltu sektioaika on buukattu tän viikon torstaille, että joka tapauksessa vielä tämän viikon aikana saadaan vauva syliin, jos kaikki hyvin menee!

HP 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: Zuza
Paljon Onnea Kaikille Nyytin Saaneille :flower: näin yhteis onnittelut kun en enää muista ketä oon jo onnitellu.

Ja vähän tuntuu että uusia vauvauutisia ei tarvii kauaa odotella sen verran hyvälle kuulostaa muutamien olot :) Kaikille supistuksia toivoville puhaltelen supistustuulia :whistle:
Tsemppiä niille joilla ei vielä ole merkkejä vauvan syntymisen suhteen. :hug:

On kyllä tosi mukava lukea jo vauvautuneiden kuulumisia ja synnytyskertomuksia. Kiva että vauva-arki lähtenyt sujumaan hyvin. Minxin vauvalle pikaista paranemista.

Omaan oloon ei ihmeitä. Välillä pieni pilkahdus toivosta että jotain vois tapahtua kun vähän supistaa napakammin tai jomottaa alamahaa tai selkää tai juilii reisiin ja nivusiin |O mutta ei sitten mitään suurempaa sen viime to-pe yön jälkeen. Pikkuhiljaa pitänyt alkaa asennoitumaan että tää hyvinkin menee sen pari viikkoo yli niinkuin edellinen, vaikka on taas ennakkoon hätyytelly jo pitkään. Mut ootellaan..... :xmas:

Aippa3 ja Pähkinä 37+6
 
hp, hyvä et kävit tarkistuttamassa, ikävää et jouduit takas kotia. no ei pitkä aika enää jos to on sektio, kohta on nyytti sylissä. otahan rauhallisesti nää päivät.=)

mitenköhän alisan tilanne tosiaan?! onkohan jo nyytti sylissä vai tilanne päällä.....:p

jojona olen huomannut saman jos syö itsensä täyteen liian myöhään nii ei unesta meinaa saada millään kii, sit on huono olo ja jotenkin levoton, paras mulla ainakin on et 6 jälkeen syön pelkästään kevyttä ja vähän. toivottovasti olet saanut levätyksi päivällä.

ajatukset jotenkin lentää joka suuntaan taas eikä oikein osaa keskittyy mihinkään ja muistikapasiteetti on äärettömän lyhyt.... suppareita tulee aina välillä mut ne ovat kivuttomia vatsankovettumisia, alavatsa ja selkä särky tulee taas erikseen ettei toi nyt mee ihan yksiin.: /

tänään tos keittelin tuttipullot ja loput tuteista. nyt nekin on valmiina odottelemassa. sairaalakassi on valmis sekä kuopuksen hoitolaukku.... nyt nää viimiset päivät ovat olleet nii varmoja mulle et voisin ottaa nyytin jo vastaan vaik onkin vika raskaus mut olen nii kypsä jo etten enää ollenkaan nauti tästä. helpompaa olis saada oma kroppa takas ja pikkuinen ulkopuolelle rakastettavaksi. jos vaik loppuviikosta, sit olis raskausvk:n jo hyviä.
jaksaa, jaksaa....

pepper& typy 36+6
 
Synnytystä kotikonstein käynnistelevät Löysin tälläisen ohjeen yhdestä keskustelusta!! Hahaa, nyt vaan kokeilemaan.


Vinkit synnytyksen käynnistymiseen

Vyöhyketerapiapisteet supistusten saamiseksi löytyvät seuraavasti:

Vyöhyketerapiapisteet supistusten saamiseksi löytyvät seuraavasti:

1. Isovarpaan sisäsyrjällä, noin puolivälissä varvasta on luu, ja sen päällä on kipeä kohta kun painat. Sitä saa hieroa vain minuutin, ensin oikeasta sitten vasemmasta jalasta.

2. Nilkan sisäsyrjällä olevan luun kohdalla (mikäs luu se onkaan) on lähellä jalkapohjaa sellainen paisunut kohta raskaana olevilla, ja sitä tulee hieroa 10 min molemmista jaloista.

3. Em. luun aivan alapuolella (siis lähempänä luuta kuin edellinen piste) on seuraava kohta jota hierotaan myös 10 min molemmista jaloista.

4. Seuraa isovarpaan kohdalta sormella jalkapohjaa pitkin kohti kantapäätä. Kun kantapää alkaa, siinä on tää viimeinen kohta jota tulee hieroa myös 10 min molemmista jaloista.

5. Sama kuin 1. kohta, vain minuutin hieronta.

Kussakin kohdassa tuntuu selvä kipu, joten siitä tiedät, että paikka on oikea . Hiero pyörivillä liikkeillä. Sarjaa voi tehdä useamman kerran peräkkäin, välissä tunnin tauko.

HUOM!!! Tämä siis synnytyksen kotikäynnistykseen jota ei tule tehdä ihan huvin vuoksi. Vain jos todella jo hyvät viikot ja on hyvä syy esim isoksi todettu lapsi eikä saisi enää kasvaa jotta mahtuu ulos.
Osalla toimii vuorokauden sisään, osalla ei. Että kokeilemaan sitten jos on halua ja syytä.

greentea1 37+0
 
Monella kuullostaakin jo lupaavalta, tsemppiä kaikille joilla synnytys alkaa olla lähellä!! :)

Täällä ei edelleenkään mitään mainittavia synnytykseen viittaavia oireita ole. Tän päiväinen neuvolakin peruuntui, huomenna sinne sitten. Väsyttää niin paljon, että jos sitä menis hetkeksi huilailemaan..

Nallu ja pikkuveli 39+2
 
Minxin pienelle paranemista!!

SaHille tsemppiä, jospa se pieni vielä kääntyisi.:hug:

HP harmi kun jouduitte takaisin, mutta tosiaan onneksi ei ole enää pitkä aika kun vauva joka tapauksessa on ulkona! :)

Marionetille tsemppiä, toivottavasti vauva ei ole kamalan iso. Kyllä kaikki hyvin päin järjestyy!:hug:

(.) Meillä oli pikku-ukko isänsä kanssa tänään ensi kertaa hetken kaksin kotona. Minä lähdin käymään kaupassa ostamassa rintapumpun ja ruokaa, niin jäivät miehet keskenään, olivat n. puoli tuntia kaksin. Hyvin oli menny miehillä. :heart:
Soittelin neuvolaan ja ensimmäinen neuvola poitsulla onkin perjantaina!
Kohta tulee vauvan kummitäti pientä katsomaan! :)

CL ja Aatu 5pv
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Zuza
Alisalle tsemppiä!!

Poksumisonnitelut SMV78 :)

CL: tosi suloinen pikkumies teillä on:heart:

Minx: paranemistoivotukset teille että pääsisitte pian kotiin sairaalasta! Hyvin teidän poika kasvanut :)

Zuza: teidän neitipä antaa mamin nukkua noinkin pitkää pätkää, hienoa!!
Itse muistan ton 3h syöttörumba välin esikon kanssa. Muistan että olin nukkunut sen 3h kun se oikeesti tuntui kun ois vaan 5 minsaa nukkunu, olin niin puhki. Mutta sit alko onneks helpottaa kun sai neiti herätä itse ja välit piteni :) Ja muistan että ne keskostipat oli sikakalliita!!

Sahi: toivottavasti vauva ois RT :) Koita jaksaa!

(.) eipä kummempia..tasasta menkkajomotusta ja supistuksia vaihtelevasti. Toissayönä tuntui että maha oli koko yön kivikova ja vähän pelästyinkin että onko normaalia kun tuntu että ei hellittäny välillä yhtään..eilisen otinkin sit iisisti niin viime yö meni paremmin mutta empä juuri 6h pitempään yössä nuku.. pitäskö koklaa tuota akupainantaa jaloille josko sillä ois vaikutusta :)

Karoanna 38+3
 
CL: Minustakin juttu vauvojen vaihtumisesta oli hurja. Olen myös menossa sinne synnyttämään. Sanoinkin miehelle, että katsookin sitten kunnolla minkä näköinen nyytti sieltä syntyy, jos minä en pysty. :)

Omaa napaa: Minusta tuntuu, että tuo käärö yrittää tunkea itsensä alapäästä läpi. Sen verran kova paineen tunne on... Tänään neuvola, mutta siellä ei mitään uutta. Supistukset olisi aika tervetulleita.

Jaksamista masujen kanssa kärvisteleville.
 
Nla-kuulumisia 39+1:
- painoa viikossa 1100g (eri terkka oli ja heti huomautti tuosta. itse vaan totesin että noin se on raskauden puolivälin jälkeen noussut kokoajan, kuten viimeraskaudessakin - ihan normia mulle, ärsytti vaan kun toinen heti kuittasi tuosta :stick: )
-sf 32cm (0.5cm kasvu) ja vauva selkeästi laskeutunut viimeviikosta.
- rr, pissa, syke ymym ok.

Greentea ah, kiitos vinkistä :D mä niin aion kokeilla..hmm...keskiviikkoiltana. To esikoinen menee mummilaan taas yöksi niin voisin tilata synnytyksen to-pe yöksi tai viikonlopuksi. Netin laskurin mukaan la olisikin jo lauantaina, neuvolan laskujen mukaan poksuu viikot sunnuntaisin..

malttamaton dania & tyttönen 39+1 (? - aina mietin välillä että kuinka varma se ultran ennuste onkaan :D )
 
Voiiii lisää syntynyt vauvoja! Onnittelut (ainakin) Candle light, anncarol ja tyntti! :)

Kauhee toi vauvojen vaihtuminen! Ite en kyllä lähtis kottiin, jos yhtään epäilyttäs että oma vauva ei ookkaan mukana.. :|

(.) Viikonloppu oltiin mun porukoilla. Taisikin olla nyt viimeinen kerta ilman vauvaa, kun ei oo enää kiva istua suuntaansa kahta tuntia..

Tänään kävin neuvolassa, maha on vähän laskeutunut ja kaikki hyvin. : ) Ke mulla on myös loppuraskauden lääkärintarkastus..


Millap 37+5
 
Vyöhyketerapia "käynnistyksestä" tuota pottuvarpaan kohtaa myös minun mammajoogan vetäjä sanoi synnytystä laukaisevaksi. Kuulemma ei saa siitä hieroa joogan loppurentoutuksessa jos on ennenaikaisuuden riskiä. Taidanpa etsiä sen pisteen ja hangata oikein huolella ;).

Marionetti samoja kokopelkoja täällä (RaDin takia). Viime yönä heräsin veskiin ja rupesin sitten sänkyyn palattuani miettimään sektion mahdollisuutta ja sitä, jos ei mahdu hartiat ulos ym. komplikaatioita mitä sokerivauvan kanssa voi käydä kun ympärysmitta paisuu kuin pullataikina. Eipä tullut uni enää uudestaan.

Laskettuun aikaan on enää pari päivää, ei supista eikä mitään limojakaan ole kahden pikku turskauksen jälkeen näykynt. Neuvolassa kysyin tänään käynnistyksestä ja täällä ei kuulemma käynnistetä jos sokerien mittaustulokset on hyvät kuten mulla. Annetaan vaan mennä 2 vkoa yli kuten normiraskaudessa, siis apu-va :O!!!

Mulle ei herunut paikkakunnan vaihdoksen jälkeen täältä ultra-aikaa. (Entisessä kaupungissa olisin päässyt kokoarvioon rv 36 RaDin takia, täällä ei.) Ei oo ultrattu tammikuun jälkeen eikä ole mitään tietoa koosta. Pelkään, että tulossa 4-5kg jörrikkä eikä tosiaankaan huvittaisi rv 42 saakka odotella!

Huomenna puhelinaika diabeteshoitajalle ja aion vielä kinuta ultra-aikaa ja tentata käynnistyksestä tarkemmin.

39 + 4
 

Yhteistyössä