*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Tosta hieromisesta. Mie huomasin että miun mies hiero niin, että se liikutti koko kättä ja painoi koko ajan tavallaan yhtä lujasti. Neuvoin sille, että vaihtelee koko ajan sormia joilla sitä tekee ja silleen että painaa tosiaan niillä sormilla ja ns. pumppaa niillä niin ettei koko ajan lihakset oo jännittyneenä. Se jakso sitten pidempään.

Ja onhan teillä kaikilla jumppapallot kotona? Mie viimeset viikot istuin aina vaan jumppapallon päällä. Koneella varsinkin pysy ryhti suorana ja selkäkivut ja peräpukamakivut helpotti siinä! Ja sanovat, että sillä istuminen helpottaa vauvan laskeutumista. Look what happened!

Mie kun kävin saunassa samana iltana kun meni vedet, suihkutin itseäni kylmällä vedellä. Luin jostain lämpötilaerot voi jeesata synnytyksen alkuun. Tiiä näistä, mutta itellä ainakin vika viikot kestin vaan sillä kun kuvittelin että vien ite asiaa eteenpäin :LOL:

Saamattomuus vaivaa täällä oman itsen suhteen. Elämä on yhtä pyykkäämistä, imettämistä ja siivoamista. Tuntuu ettei sitten saa mitään muuta aikaiseksi. Ihanaa kiirettä ja pikkuvilskettähän tää on, mutta kyllä nopsan huomaa, että oma tukka on paskanen ja pukeudut samoihin limasiin verkkareihin toista viikkoa.. Ollaan ilraisin kun pave nukkuu, yritetty hoitaa parisuhdetta. Väsyneenä mutta onnellisena iltasin halitaan ja jaksetaan puol tuntia katsoa telkkaria :heart:

Ei muuten onnistunu ISO S eilen. Jeesus, miten voi olla tuolta sisältä paikat kipeenä :O

Voin muuten kertoo, että miulla ei oo hetkeäkään ollu masua ikävä. Kaikki sano, kun olin viimesilläni, että tulee vielä sitä ikävä, mutta EI OO TULLU! Vaikka nyt roikkuukin löysä lyllerö vyölaukku tuossa masulla. Joku sano aiemmin että mahasta tulee synnytyksen jälkeen pizzataikinaa. Osuvasti sanottu! :LOL:

Paavo nukku ihanasti viime yön. Heräs kaks kertaa ja niin kiltisti kävi heti takas nukkumaan. Me herättiin miehen kanssa neljän maissa ja jäätiin oottelee että se heräis, mutta toinen jatko uniaan kuuteen saakka.. Ilmavaivat on helpottaneet. Oon ite välttäny pierettäviä ruokia ja syöttäny Cuplatonia. Tänään sillä tulikin joku PAHUUS ulos. Vaipanvaihdossa meni kolme vaippaa, lukematon määrä pyyhkeitä ja kumilakanoita ja äiti ja isi likasiksi. Hän päätti paskantaa aina just kun oli saanu vaipan hänen pyllynsä alle :D Me oltiin ihan järkyttyneitä: miten se voi paskantaa kerralla neljännekseen painostaan!? Nyt tuo nukkuu kun pieni enkeli tuolla :saint:

Halit kaikille :hug:, ei se enää kauaa kestä, oli miten oli!

Vauvakkaille sanon vain: älä tule paha kakka, tule hyvä kakka :LOL:

Nippa ja Paska-Paavo 12 vrk
 
Nippatäti nauroin tolle sun kirjotukselle. Kirjotat tosi hyvin sitä on kiva lukea. :)

Täytyykin sanoa miehelle tuosta hieromatyylistä. :) Kiitos vinkistä. Ja samaten tuota kylmää suihkua pitää kokeilla..hrrr.. mä olen aina ihan kuumassa suihkussa.. :O

Kaikki ovat mullekkin hokeneet tuota, että mahaa tulee ikävä juttua.. En ymmärrä miksi, koska mulla on ollut niin hankalaa koko raskausaika alusta loppuun, että en usko sitä ikävöiväni.. tää loppu on varsinkin ollut ihan helvettiä.. :x Sitäpaitsi vähän väliä pelkään, että vauvalla ei ole kaikki kunnossa.. sais jo syntyä.

Tuo pitsataikinajuttu oli hyvä, mua kanssa varoteltiin jo, että elä pelästy sitten, se maha jää hetkeksi sellaseksi löllyväksi eturepuksi.. :LOL:
 
Te jo synnyttäneet kertokaas, menikö teillä ennen synnytystä maha kuralle supistuksista, tai oliko ruoansulatus muuten vilkkaampi edellisinä päivinä?

Yritän epätoivoisesti etsiä vihjeitä tulevasta synnytyksestä.. kun neuvola tätiki sano että on jo varmaan aika lähellä kun on niin supistellut ja ei meinannut saada eilen vauvan päästä ollenkaan tuntumaa kun on valunut jo niin alas. No olokin on todella sen mukainen, ihan ku ois porkkana alahuulten välissä 24/7.:D Tää on aika koomista. MUT jos se on jo kert niin alhaal ja paikat on kypsät ni miksei se tuu!!

Jos on paikat kypsät ja jonkunverran auki, niin millä todennäkösyydellä ne passittais sairaalasta takas näillä viikoilla jos meen kipeiden supistusten takia sinne. Antaskohan ne käynnistää jo sitten?:D Vaikka ne silloin kuukaus sitten sano (kun olin lepohoidossa ja ne keuhkot kypsytettiin jne.) että tuu heti ku vähääkää supistaa, ni en oo uskaltanu mennä sinne "turhaan" koska oon pelänny et sit makaisin sielä koko loppuajan vuoteessa.


greentea1 37+1
 
Viimeksi muokattu:
Tänään kävin neuvolassa: paino oli vähän laskenut, mutta sf-mitta pompsahtanut. Hui. Toivottavasti vauva ei kasva viimesinä viikkoina paljoo. En taida tarvita esikoisen 45 cm vaatteita. Niitä ostettiin tuolloin muutama, kun oli niin pieni, ja mm. ne olin säilyttänyt vauva-ajoilta muistoksi. Mä olin jo yhden sellaisen bodyn laittanu sairaalakassiin, mutta taidan käydä ottaa pois.

Vasta 15. päivä yliaikaisuuskontrolli! Apua. Pitäs kyllä tulla nyt niin kuin Nannallakin, koska lähipiirin lomat alkaa olla pidetty, eikä muutaman viikon päästä enää ole kellää lomia, jotta saisi esikoisen hoitoon. Perjantaina meen vielä neuvolaan kuunteleen sydänääniä. Nyt yliajalla ottaa vastaan kuulemma kaks kertaa viikossa.

Onneksi nyt saan vähän levättyä, kun esikoinen on kolme päivää nyt hoidossa, ja TOIVOTTAVASTI kaikki taudit on nyt sairastettu tältä vuodelta. Niitä on riittänyt. On se kiva, kun univelkaa on jo niin paljon, eikä vauvakaan ole vielä syntynyt. Jos joudun esikoisen takia heräämään keskellä yötä, en saa enää unta kaaliin moneen tuntiin tai jopa loppuyöhön.

greentea1 Niinhän ne kai sanoo, et maha alkaa tyhjentymään ennnen synnytystä. Siis jollain, ei kaikilla. Mä en muista itelläni vastaavaa.

Jaksamisia lenkkari. Sullakin rv yli 40. Nää viimeset päivät tuntuu niin toivottomilta. Pitää vaan toivoo sormet ristissä joka päivä, että joko tänään.

SMV78 ja tyttö (?) 40+1
 
Manducasta: meillä ollut käytössä manducan ttyppinen ergo-reppu. Ollut tosi hyvä ostos. Käytetty paljon esim silloin, kun vanhemman lapsen kanssa oltiin puistossa mut pienempi ei osannut vielä itse liikkua. Kun vauvan pisti reppuun (ergoa saa käyttää muistaakseni 4kk:n iästä lähtien) niin pystyi hyvin tekemään hiekkakakkuja isomman kanssa. Nyt hankin alkuaikoja varten trikooliinan, ja tarkoitus on ottaa ergo esille taas kesällä.

Nyt vaipanvaihtoon ja sitten vaunuilemaan ulos.

Terv. Posteljooni ja poju 2vko
 


Pikaiseen vain, ajattelin minäkin laittaa kuvan pikkuisesta teille ihmeteltäväksi.
Tsemppiä kaikille loppusuoralle!

En tiedä näkyykö toi kuva, oon niin noviisi näissä, kaiken tein ohjeiden mukaan mutta mulla näkyy vain tollainen pieni ruutu kuvan paikalla.
 
Viimeksi muokattu:
Jalkojen koossa ei nyt ole tullut muutosta (turvonneet ne kyllä on). Ostin kyllä jo valmiiksi reilut talvikengät. Esikoista odottaessa jalka kasvoi reilulla yhdellä koolla, mutta onneksi palautui ajan kanssa takaisin "normaaliksi".

Nanna Mulla on jo kauan ollut aikaansaamaton olo, mitään ei vaan jaksa tehdä. Pakolliset jutut vielä tulee hoidettua, mut muuten aika menee laiskotellessa ja esikoisen kanssa touhutessa.

Nippatäti Mulla tuli esikoisen synnyttyä mahaa ikävä vasta kun aikaa oli kunnolla kulunut :)

Tänään olin neuvolassa ja siellä kaikki ok. Huomenna olisi taas äitipolilla käynti.

Nallu ja pikkuveli 39+3
 
alisa & Hippu ilmoittautuu :wave:

Meille syntyi eilen aamulla klo:7.07 tyttövauva painoltaan 3435g :heart: Kova väsy painaa, kun oon valvonu pari yötä lähes kokonaan. Synnytys oli kestoltaan n.12h eli sama kuin esikolta. Vauva on rauhallinen, vähän liiankin. Syömisvälit on aika pikiä eikä aina herätellessäkään syö. Jospa sitten kun maito nousee paremmin. Nyt tosiaan ollaan kuitenkin kotona ja pe käydään synnärillä lääkärin tarkistuksessa.
Palailenpa lukemaan teidän kuulumisia ja raapustamaan synnytyskertomusta myöhemmin :)
 
Meille syntyi tänä aamuna klo 9.46 nopsa poika 3740 g ja 51 cm.

Vajaa 6h meni ekasta supistuksesta, sairaalaan tullessa oli 4 cm auki ja käyrillä ollessa tuli muutama supistus, joiden aikana aukes 8cm:iin. Harmi vaan kun vieruskaveri sai vikan vapaan synnytyssalin. Onneksi aika nopsaan pääsin saliin ja sain muutaman kaasuhenkosen, sitten vauva jo syntyikin. :) Täällä siis kaikki hienosti!

Tiipula ja pikkumies
 
Paljon onnea Alisa, Pixie ja Tiipula! :flower:

Olipa muuten hauska sattuma että CL ja muumis olitte synnärillä yhtä aikaa. Kai sitä sit minäkin oon nettihörhö kun minä tapasin yhen nettitutun tuolta toisesta Kaksplus-ketjusta. Oltiin facen kautta jo naama tuttuja niin tunnistettiin toisemme :)

Ihania vauvakuvia ootte laittaneet! :heart:

Greentea1 Minulla alko suoli toimimaan jo sillon edellisenä lauantaina ja sit illalla oli selässä tuntuvia supistuksia mut siihen ne sit lopahti. Sitten tiistaina alko taas vessassa ravaaminen ja sit olikin jo tosi kyseessä. Muita ennakoivia merkkejä en oikeestaan huomannukaan.

Särö ja Jalo
 
Viimeksi muokattu:
Valtaisat onnittelut Alisalle pikkuprinsessasta!!! :heart: :heart: :heart:

Näitä uutisia täällä olikin kovasti odotettu. :) Toivottavasti saat ensi yönä vähän paikattua huonoja unia.

*Muoks* Ohhoh, en huomannutkaan mennä seuraavalle sivulle, missä vauvauutiset vaan jatkui!

Paljon onnea myös Pixielle ja Tiipulalle nyyteistä!!! :heart: :heart: :heart:


Nanna ja kamala vatsakipu, mutta palaan siihen myöhemmin..
 
Viimeksi muokattu:
Suuret onnittelut Alisa84, Pixie- ja Tiipula :heart::heart::heart: Tasaisesti näyttäisi menevän tuo sukupuolijakauma, vaikka alkuun oli kovin poikavoittoista porukkaa syntyneissä. Olisi muuten kiva, jos kaikki synnyttäneet jaksaisivat jossain vaiheessa päivittää viikot, milloin vauva syntyi! Ainakin itseä kiinnostaisi se tieto :)

Luomista joku kysyi. Mulla ovat selvästi lisääntyneet raskauden aikana ja jostain luin, että tämä on ihan normaalia. Mutta tietysti, jos kovasti kasvavat/muuttavat muotoa tms. epänormaalia, niin kannattaa käydä näyttämässä. Itse en ole asiasta sen kummemmin jaksanut välittää.

Talvikengät puristaa
, kyllä vaan! Viimeksikin kengän koko taisi hieman kasvaa, mutta palautui kyllä synnytyksen jälkeen.

(.) Mä epäilen vahvasti, että olen kuvitellut koko raskauden :LOL: Ehkä mulla on vaan vatsassa vähän ilmaa ja paino on pikkasen noussut herkuttelun seurauksena. Ei siis kummempia täällä!!!

kwaidan ja Puh 38+5
 
noniin, tuleehan niitä vauvoja taas :popcorn: paljon onnea jakautuneille

itsellä oli aamulla oikein kunnolla turvotusta, varsinkin kasvoissa. Toinen poski oli oikein punainen pallo. Onneksi laski nopeasti kun meikkivoidetta hieroin naamaan.

Itsellä menee nyt kahdet talvinilkkurit enää jalkaan, toiset on korolliset niin en niillä viitsi liukastella enää. Kaikki saappaat on vaatekaapin nurkassa odottamassa, varsinkin pohkeen kohdalta ei toivoakaan että sopisivat :| jalka on myös levinnyt vähän, viimeksi palautui nopeaan. Kenkäostoksille menen vasta kun lumet sulavat.

Kokoajan nälkä! vatsaan ei tosin mahdu paljoa kerrallaan, mutta kyllä parin tunnin välein tulee syötyä jotain..

Obsidan on tainnut nyt aiheuttaa ummetusta :x söin pari päivää sitten paljon mämmiäkin eikä mitään vaiktusta. ulostuloa odotellessa. Apteekista vois tietty jotain levolacia tms hakea? Tai sitten juon litran rypsiöljyä, eiköhän toimi :D Tuo rautapaketti oli senverran tyyris etten viitsi merkkiä enää tässä vaiheessa vaihtaa.

( . ) Tänään oli sitten viimeinen kerta kun kävin tämän mahan kanssa ruokakaupassa yksin.. miten vaikeaa voikaan olla kärrystä/korista tavaroiden poimiminen kassahihnalle : /
Väsy on myös kova, mutta jostain syystä en saa rauhoitettua itseäni päiväunille päivisin vaikka esikoinenkin on hoidossa. Odottavan aika on niin pitkä...vaikka olenkin yliaikaan asennoitunut - mutta kyllähän neiti voisi syntyä vähän aikaisemminkin, right?

eipä muuta... kaikille raskauteen väsyneille :hug: tuon vyöhyketerapiajutun voisi aloittaa tänään, ja nipan aikaisemmin mainitsemat panotalkoot ;) pari ekaa kohtaa hieroin itse tänään, mutta aikaahan pitäisi varata n.1h jos koko sarjan meinaa tehdä. ehkä illalla sitten tv:n ääressä :)

dania 39+2
 
onnittelut tyttösistä alisa ja pixie:flower: sekä tiipulalle onnittelut pojusta!:flower: vähän väliä käynyt kurkkimassa josko joku vauvauutinen olis jo tullut ja olihan niitä!=)

mitenköhän sonen kanssa? onko sielläkin tullut pikkuinen tai toiminta päällä??? yleensä aamusta on jo jotain tekstiä tullut tänne ja nyt ei oo kuulunut koko päivänä.:p

suloinen tyttönen anncarol!:heart:

täällä kun näkee vauveleita nii alkaa jo itkettää, haluis niin sen oman jo syykkyyn....

kengänkoko on kasvannut mulla myös raskauksien lopussa numerolla mut kyl se on palautunut ennalleen aika nopsaanki synnytyksen jälkeen.

täällä ei olla oksenneltu enää aamun jälkeen, nuoremman olo alkaa olla kuin mitään ei olis ollutkaan, energinen ja haluu syödä. vanhempi on ollut enempi sohvaperuna ja syönnyt aika niukasti. nyt vaa sormet ja varpaat ristiin et muille ei tulis mitään....

luomista, mulla on yks luomi vatsassa joka kutisee, mut se on joutunut venymään vatsan kaa nii siitä johtuu, muuten en ole mitään erikoista huomannut niissä.
 
Hirmuisesti onnea Alisa, Tiipula ja Pixie!!:flower:

Ihana vauva anncarol!!

Pullojen keittäminen Meillä on pientä 2krt syötetty pullosta, kun minä olen käväissyt kaupassa. Mielestäni niitä ei tarvitse keittää jokaisen käyttökerran jälkeen, peseminenkin riittää. Nyt kyllä keitin kun ostin rintapumpun ja keitin sen osat, niin menivät käytetyt pullot samalla.

Luomista mulla on selässä rykelmä luomia, ollut jo vuosia. Mies sanoi, että pari niistä on nyt raskauden myötä nousseet hieman koholle. Täytyy seurata niitä.

Mahan kuralle menosta Joo, kyllä meni maha löysäks. Silloin kun alko kipeät supistukset ja vedet meni, niin kyllä suoli tyhjeni aika mallikkaasti.

Mahan ikävöinti En kaipaa sitä hankalaa pallo-oloa, mutta hieman kaipaan pienen liikkeitä. Hullulta tuntuu kun maha on pois ja voi nukkua niin kuin haluaa. :D

(.) Täällä ei mitään ihmeellistä, pikkuinen nukkuu ja syö paljon. Kova on ruokahalu pojalla, häntä pitää kerralla aina imettää, sitten röyhtäyttää, imettää ja taas röyhtäyttää, sitten vielä kerran imettää. :D Päivän aikana pikkuinen valvoskelee pari kolme kertaa n. tunnin verran. Köllöttelee sitterissä tai sylissä ja katselee ympärilleen. Aamulla poju jaksoi valvoa 1,5h putkeen. Nyt karkaa jo ajatus, tuntuu, että silmät on ihan ristissä vaikka yöllä saa nukkua 2-3h putkeen ja imetyksen jälkeen poika nukahtaa hyvin, kerkesin ottamaan tuossa joku aika sitten torkutkin. Kohta taas imetetään! :)

CL ja Aatu 6vrk
 
Onnea Alisa,Pixie Ja Tiipula pienokaisista :heart:

Tänne ei mitään uutta,ei siis yhtään mitään. Eilen selvisi sekin että supistukset ei ole tehneet yhtään mitään tuolla alakerrassa :mad: eli tämä ei synny varmaan ikinä :kieh: vaikka lääkäri yritti lohduttaa ettei se mitään meinaa ja tiedänhän minä ettei se meinaakkaan ja kyllä se joskus syntyy mut silti ottaa päähän.
Mies saa täälläkin hieroa noita pisteitä tänä iltana :D

Enempää ei taas ehdi kommentoimaan kotihommat kutsuu...

Katjuliisa ja neljäsnapero 38+0 POKSPOKS
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä