*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Urakalla saa tosiaan lukea että teidän perässä pysyy... :D Mutta hyvä niin, keep it up!

Kokemattomista neuvolantädeistä olitte valitelleet, mulla taas on vähän toisin päin. Oma terkkari on vanhanpuoleinen ja aika leipääntyneen oloinen, vaikka ihan mukava onkin. Mutta tuntuu ettei se ot oikeen vakavasti mitään mitä sille sanoo... Nyt on ollu sitten 2 kertaa eri terkka ku se oma on lomalla ja on ollu jotenki paljo mukavampi käydä. Viimeksi nyt tiistaina oli lääkärineuvola ja tämä toinen terkkari lueskeli koneelta että rakanneultran tehnyt lääkäri on ollu sitä mieltä että vauvan kokoa pitää vielä loppuraskaudessa seurata ja sainkin nyt sitten ajan painoarvioultraan ens maanantaille! Oma terkkari ei ois sinnekään mua laittanu... Mutta onneks nyt sitten pääsen kuitenkin.

Vauvakirja on hommattu, ostettiin semmonen Mauri Kunnaksen tekemä/kuvittama. Vielä ei oo kyllä täytelty, mutta vois kai sitä alkaa kattelee mitä siellä raskausajasta kysyttiinkään kun vielä ehkä jotain saattaa muistaa... :D

Ummetusta on täälläki ollu pari päivää. Mulla taas tuo Obsidan löysyttää mahaa (miten samat tabut voikin aiheuttaa niin eri vaikutuksia eri ihmisille??) ni pitää vissiin alkaa niillä taas lääkitsemään itteään, ku en oo nyt tällä viikolla niitä syöny.

Poreilua ei oo mahassa tuntunu, mutta kaikkea muuta ihmeellistä kyllä. Harva se päivä saa miettiä että mitähän tyyppi siellä oikeen duunaa... :LOL: Välillä tuntuu ihan ku se imis peukkua, semmonen tasanen nitkutus. Ja toisinaan säpsähtelee tosi voimakkaasti. Tosin isänsä on kova säpsähtelemään nukahtaessa ni oon miettiny että oisko samasta kyse. Ja nopeita puistatuksia tulee kans välillä, niinku koira joka ravistaa turkkiaan. Saas nähä mimmonen vipeltäjä sieltä sitte syntyy!

( . ) Kivuttomia suppareita tulee edelleen jatkuvasti, mutta eipä ne oo paljo paikkoja kypsytelly. Tosin tällä viikolla on tullu jo muutamia vähän napakampia ja "menkkakipua" on kans lisääntyvässä määrin, että jospa homma vähitellen etenee.. Mutta ei mulla mikään kiire vielä oo, ihan hyvin tämän masun kanssa menee eli olkoon rauhassa vielä tovin.

Piula + poikanen 37+1
 
Iltaa!

Oikein hävettää miten vähän sitä on viime aikoina kirjoitellut :ashamed:
Täällä on ihanan aktiivista porukkaa ja kiva lukea kun tekstiä tulee paljon!

Onnittelut kaikille synnyttäneille, teitä on jo huima määrä :heart:

Täällä tosiaan ollaan edelleen yhdessä kasassa. Alkaa olo kyllä olemaan perin malttamaton :p Tänään oli viimeisin neuvolakäynti ja siellä kaikki ok. Neuvolatäti vaan ei enää mitannut sf-mittaa, tuumas vatsan olevan selkeästi jo laskeutunut. Pää ei ole vielä kiinnittynyt mutta hyvin alhaalla kumminkin. Käsikopelolla antoi nyt oman veikkauksen että olisi 3,5-4kg väliltä :O Kunpa pääsis jo pian synnyttämään!! 36+0 ultrassa painoarvioksi sain 3050g ja sen perusteella koko olisi LA:na 3,7-3,8kg. Neuvolatätikin meinasi että ei hän usko että tää paljon yli 4kg painaa syntyessään vaikka menis reilusti yli lasketun. Toki onhan noissa omat eronsa arvioida painoa käsin kuin laitteilla.

Huomenna olen menossa akupunktioon, mielenkiinnolla odotan tuota kokemusta. Ei kuulemma vielä tee mitään erityistä jotta synnytys lähtisi käyntiin. Tarkoituksena on muuten helpottaa oloa ja valmistautua synnytykseen. Liekö ihan humpuukia koko juttu :D

Täällä yöt on yhtä tuskaa välillä. Ellei saa ravata vessassa monta kertaa yössä niin sitten särkee joko issias, lonkat taikka selkä :( On tää loppuodotus aivan erilaista kuin esikoisen kohdalla. Miten onkin niin helpolla voinut päästä kuin silloin. Supistukset eivät ainakaan vielä vaivaa öisin. Päivisinkin ne joita saan aikaiseksi on kivuttomia pääasiassa.

Onpa ollut ihanaa lukea jo teidän synnyttäneiden arjesta :) Hyvin tuntuu kaikilla menevän ja vauvatkin antaa teidän äitien nukkua ihan hyvin.

Nuskalle paljon tsemppiä huomiseen ellei yön aikana tapahdu mitään ratkaisevaa :)

Nyt täytyy keskittyä leffaan kun ei tuo sauna taaskaan saanut aikaiseksi supistuksia.. Jospa tästä vihdoin aktivoituisi kirjoittelemaan enemmän :)

Toiveikas84 & papu 38+0 Poks :heart:
 
Ai niin tuosta vauvakirjasta vielä. Esikoisella on Anne Geddesin kuvittama vauvakirja jonka pojan kummitäti osti. Se on ollut ihan kiva täyteltävä mutta saattaa olla että tälle tulokkaalle katson kyllä jonkun muun. Täytyisikin niitä seuraavalla kauppareissulla hieman tutkailla :)
 
Onnea Smv pienestä tytöstä! :heart:

ja Nuskalle tsemppiä!!! pian pikkuinen on maailmassa ja syntymäpäivä onnea! :flower:

Mun eilinen päivitys ei vissiin ole lähtenyt maailmalle ollenkaan...:xmas: No mä kopioin tuolta muualta eilisen viestin muualta kun väsyttää ja jännittää nyt niin mielettömästi. Eli äitpolin painoarvio oli eilen.


"Ja ei kun kotio vielä pariksi päivää ja perjantaina suoraan synnärille käynnistykseen. Käynnistyslista niin täynnä ja ylikin kahdelle seuraavalle päivää. Vauvan painoarvio 3,7kg. Vattanympärys vastas rv 40+, reisi 39+ ja päänmitta 37+, joten isoa poikaa pukkaa taas. Supistelut tehnyt tehtävänsä ja kohdunsuu koko jäljellä olevan kanavan mitalta auki sormelle, kanavan mittaa ei muuta kommentoinut kuin, että jonkin verran jäljellä. Mutta nenäpystyssä kohti perjantaita. Kätilö lupasi kirjoittaa tietoihin että enää ei kotia lähdetä silloin :D mä lähden nyt mun vanhemmille jossa pojatkin on ja huomenna sitten kotiin valmistautumaan uudelleen. Itkuhan tässä tuli mutta kun järkevä on niin ruuhkassa ei kannata tällä historialla synnyttää."


Eli olen nyt huomen aamulla menossa (hieman skeptisenä kyllä) takaisin, onneksi siis suoraan synnärille. Ballongi laitetaan ellei sitten eilisestä asti kipänä tulleet epäsäännölliset kipeät supparit ole tilannetta vielä edistänyt lisää. Mutta turhaan ei nuo viime viikonlopun supparit ole vaivannut. vauva laskeutunut mielestäni tosi alas nyt ja kipu on sitä luokkaa ja supparit muuttuneet tosi pitkiksi ja se tuttu paine peräpäässä supistuksen aikana. Eli nyt nukkumaan ja klo 9.00 pitää olla synnärillä. Kätilö ja lääkäri ymmärsi mun harmistuksen täysin, koska pelko isosta vauvasta on niin suuri ja edellisen synnytyksen komplikaatio vaivaa mieltä. kätilö vielä varmisti jotta jaksan varmasti ja pakkohan se on, koska en halua ruuhkassakaan synnyttämään. Sanoikin, että huomenna ei tarvi lähteä enää jännittämään ballongin kanssa kotiin vaan suoraan osastolle, mutta uskon vasta kun näen. kotiin en todellakaan aio lähteä ahdistumaan, koska synnytys jännittää nyt ihan mielettömästi. Mutta parissa päivässä ei nyt niin suurta muutosta pitäisi tulla, ettei mahtuisi tulemaan. Toivotaan, että painoarvio pitää nyt paikkaansa. Nyt otettiin mitat niin monta kertaa, että edelliskerran yhden kerran otetut mitat ei ole voinut pitää paikkaansa kun arvio oli 2 viikkoa sitten tasan 3kg. vattanympärys näytti joillain mittauksilla jopa lukemia rv 41+ joten pihalle vain äkkiä. eli saattaa olla, että siellä on 10% heitolla mahdollisesti n. 4kg painava vauva, mutta koska arvio on tuon 3,7kg niin uskallan lähteä yrittämään. Edellisellä vattanympärys mitta oli niin suuri, että rv 43 jälkeen ei enää näyttänyt lukemaa vaan jotain tekstiä. Eli pienempi tuntuis olevan kuin tuo pahasti jumiin jäänyt poika kuitenkin.

Kauhea ikävä lapsia, jotka on nyt kaksi kertaa hyvästelty. Menin eilen takaisin mun vanhemmille missä pojatkin on ja oon nuuskuttanut mun nykyisen vauvan nyt puhki..:heart: nukutin vielä illalla pojan ja oltiin vasta 22 jälkeen kotona. Nyt on saunottu ja eiku nukkumaan ja huomenna sitten uusi yritys. =)

Leo rv 38+0 :heart:
 
Leolle huomiselle tsemppiä :) toivotaan tosiaan että alta neljän kilon on poika!!!

Täällä vaan kukutaan, vähän aikaa nukuinki alkuyöstä mut supistelee silleen et herättää vähän väliä joten valvomiseks menee. Kyl mie nyt toivosin et alkas v.lopun aikaan tapahtuu... Täytyy huomen nukkuu päiväl jos kuopus vaan antaa.

Jaksuja kaikille muille kukkujille, teitä varmasti on ;)

39+5
 
Eipä mitään uutta täällä... Eli käynnistelemään lähdetään kohta! Synttärilahjaa ei tästä mulle tullut, mutta naistenpäivänä olis hyvä tän pikkuisen myös syntyä! ;) (Elättelen toivetta vielä, että ei tarvis kauhean montaa päivää käynnistellä.)

Leolle tsemppiä! Ja kaikille muillekin!
 
Fanny07 Kiitos varoituksesta, taidan jättää suosiolla tuon jutun lukematta. eilen jo kuvia vilkaisin ja alkoi itkettämään kun tiesin mistä juttu kertoo. Minä oon kyllä sellanen herkkis ollu aina et melkein joka kerta kun Perhe-lehti tulee niin minä tursaan sohvan nurkassa, siinä on todella koskettavia juttuja. Ja totta kai nyt synnytyksen jälkeen hormooneissa kaikki lapsiin kohdistuneet väkivaltarikokoset tuntuvat ihan käsittämättömän pahalta.

Meilllä taas hyvä yö takana ja pahimmat univelat alkaa olla kuitattuna. Ensi yönä meinasin itse hoitaa sen yösyötön niin saa mies nukkua koko yön heräämättä. On nimittäin tosi kuikkunen tapaus univelkasena mitä olen kyllä itsekin mutta nyt on minulla niin hyvinnukuttuja öitä alla ettei tee tiukkaakaan herätä yöllä. Kun lypsämään joudun kuitenkin nousemaan. Täällä näyttäs olevan helpointa yösyötöt hoitaa lypsymaidolla pullosta. Poika on ihan helkkarin kärttynen yöllä tissillä ja imetys kestää kauan kun poju ei oo tyytyväinen siihen milla tavalla maitoa tulee (yleensä liikaa) Eilen huomasin et parhaiten rauhottuu tissille kun esikoinen pomppii samalla sängyllä ja kiljuu :) Että ei tunnu kaipaavan rauhallista imetyshetkeä, jossa "kukat kukkivat ja perhoset lentelevät" :)

Särö ja Jalo 9vrk
 
Hyvää naistenpäivää naiset !!

Tsemppiä monelle tähän päivään ja tulevaan viikonloppuun!!

Meillä sattui kans pieni kakkavahinko tossa aamulla. Neiti söi hissuksiin ja ajattelin vaihtaa vaipan siinä välissä että heräilee hiukan. Nappasin vaipan alta, käännyin laskemaan sen yöpöydälle ja johan neiti päästi helpotuksen turauksen kun ei ollut vaippaa edessä. Jalat kunnolla koukussa masun
ja ryynit lens sitten pitkin lakanaa ja miun housun punteille. Istuin siis inkkari-istunnassa neidin edessä.. No, peppupyyhe ensihätiin ja nyt kulkee yks koira tarkkana perässä kun mamman housut haisee mielenkiintoiselle:D

Ja noita vahinkoja sattuu suht usein. On "merkattu" sohvakin jo.. Mut mitä väliä, mie en ressaa, sehän on vain maitoa... vaikkei sille haisekaan :x

Aika törkeää on tutkia kenenkään hoitolaukkua/vaunuja tms rapussa !!! HALOO!!
Mitähän aarteita luuli löytävänsä??!!

Meillä Kirppu siis 4vk ja 3 pv. Eilen oli taas viikottainen punnitus neuvolassa.
(sm 1934, 44, 29.5) Ja nyt 2526, 47, 32.8 !! Eli paino ylitti ULKOILURAJAT !!
Päästään vaunuilemaan kunhan pakkanen laskee. Päänympärys kasvanut niin, että sairaalassa ollut pipo oli pieni ja 50cm vaatteista muutamat jo istuu hiukan.
Muutenkin kaikki oli ed. ok. Kirppu on tyytyväinen vaikka tulee rauta-, d-vitamiini ja keskostippoja masuun. Pieree kuin aikamies vaippaa vasten ja kakkaa ainakin sen 5-6 krt päivässä.

Pelästytin miehen tuossa yks päivä. Totesin sille, että mulla on vauvakuume :LOL:
Katto mua kuin hullua.. Tarkensin sitten, ettei niinkään vauvakuume, mut raskauskuume..
Masu lähti liian aikaisin ja en oikein saanut nauttia raskaudesta kun levossa piti olla. On hiukan sellainen olo, että toinen vois tulla vaikka heti putkeen.
Ja vkl uhkasin miehelle, että aviovelvollisuudet kutsuvat:ashamed:

Eipä tänne sen ihmeempää.

Zuza ja Kirppunen
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Hyvää naistenpäivää kaikille! :flower:

Meillä oli aamulla neuvola ja mies vei mut sen jälkeen aamupalalle. :heart:
Neuvolassa oli sijainen ja sillä vielä harjottelija ja kun tuo mun masu on ollut koko aika todella supistusherkkä ja tulee siitä ronnkimisesta niin kipeäksi niin johan ne molemmat sorkki sitä taas, vaikka tuosta mainitsin ja sattui oikeen kunnolla taas.:'( Meinas hermo mennä ja mies sanoikin tuon jälkeen, että oli ite meinannu jo sanoa siitä, kun oli nähnyt musta, että nyt sattuu.. Mun oma neuvolatäti onneks tietää miten tuota käsitellä. Kyllähän nuokin molemmat sanoi, että onpas se pinkeenä, että sattuuko.. :O ja sitten se sano, että vedä syvään henkeä ja ennen kun mä ehin tehä mitään, niin se oli jo varpaillaan ja runttas oikeen kunnolla..:kieh:

Äh, mutta se siitä. Tuo aamupala ja aurinkoinen sää piristi.. Siitä mies sitten lähti töihin ja mä takas kotiin.

Muuten kaikki oli kunnossa, paineet oli hieman nousseet, mitä mulla yleensä on ollu.. (?) Paino taas noussut jotain yli 600g, vauvan sykkeet oli jotain 120-125.. Kaikki kunnossa.. Ens viikolle taas varattiin aika ja sitten mennäänkin synnärille yliaikaiskontrolliin..:O Miksei tuo synny.. :( Eka pelätään, että tulee liian aikasin, kun supistelut teki tehtäviää liian aikasilla viikoilla, nyt sitten ei tule kuitenkaan koskaan ulos.:D

Zuza meillä mies aina väliin ilmasee, että toinen ois kiva ja lyhyellä ikäerolla.. Ja mä taas katon sitä kun hullua, että nou vei.. ei kyllä ihan heti.. Mulle tää raskaus on ollut kyllä henkisesti ja fyysisesti jotenkin niin rankka kokemus.. Vaikka eihän ne raskaudet kuulemma ikinä samanlaisia ole.. Siltikään en halua toista heti perään.. :D

Pikku M 39+6, huomenna poksuu 40 :O :D
 
Hyvää naistenpäivää täältäkin kaikille! :flower:

En oo tainnu vielä keretä onnittelemaan SMV:tä, eli paljon onnea vauvasta! :heart:

Leolle ja Nuskalle paljon tsemppiä käynnistykseen! Toivotaan että nyytit syntyis pian!

Kiva että "uusia vanhoja" tulee taas mukaan taustalta!

Nippa, luulis kyllä että opiskelijat olis fiksumpaa porukkaa, mutta eih! Mitä touhua!:mad:

Särö, olipas kiva kuulla, että olet saanut nukuttua, ja fiilikset on paremmat kuin esikoisen synnytyksen jälkeen! Oon tosi iloinen sun puolesta.

Mitähän muuta mun piti kommentoida... Kännykällä nyt kirjottelen, niin ei pääse niin käteväsi kurkkimaan ketjua taaksepäin. Ja voi että tällä on rasittavaa kirjottaa!

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

Nanna 37+
 
Ihanaa ja aurinkoista Naistenpäivää kaikille!!! :flower:
Toivottavasti saamme lisää vauvoja päivän kunniaksi! :)

Zuzalle onnittelut painorajan poksumisesta, mukavia vaunulenkkejä kevätauringossa!

Leolle tsemppiä!

Särö ja Jalo 9vrk
 
hyvää naistenpäivää!:flower:

yöt on kyl pyllystä! illalla kun on lupaavia oireita et vois lähtö koittaa, nii nukkumaan mennessä kaikki kaikkoaa ja saa sen puolesta nukkua hyvin.:stick: kuopus ja liitoskivut on ne jotka herättävät...
vielä olis aikaa syntyä tänä päivänä.:D

särö mukava kuulla et on mennyt paremmin kuin esikoisen kanssa ja onneks olet saanut apua nukkumisongelmiin.:hug:

zuzan pikkuiselle onnittelut painorajan ylityksestä!=) ihanaa kun saa alkaa mennä vaunuilee, nyt pakkaset HUS, POIS!

leolle ja nuskalle kaikkea hyvää tän päivän käynnistykseen, toivottovasti kummallakin käy se nopeasti!

niittyvilla toivottovasti pian alkais tapahtuu kun kerran verinen tulppakin on tullut!:)

pitäiskö ottaa imuri käteen ja alkaa siivoilee jos vaik olis jotain hyötyy...:p

pepper& typy 37+3
 
Onnea SMV78 pikkuisesta!
Ja Leo ja Nuska tsemppii tälle päivää Niin ne vauvat vaan lisääntyy. =)

Hurjaa aatella,että itselläkin viimeinen viikonloppu ilman vauvaa... Ensi viikolla on vauva tähän aikaan jo maailmassa ja tiiä vaikka olisin jo kotonakin =) Toivotaan...

Mukavaa ja aurinkoista naistenpäivää mammat! =)

Jemimi ja pikku-ukko 38+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: pepper83
onkos kellään ollut kipuja kylessä näin loppuraskaudesta?
eilen itselle tuli sängyssä päivänokosilla hirveä kipu vasempaan kylkeen! semmoinen tosi vihlova kipu, niinkuin puukkolla ois yritetty läpi tulla. yritin sitten vasemmalta kyljeltä kääntyä toiselle kyljelle mutta ei onnistunut, kun sattu niin hirveänä ! miehen piti tulla sitten kääntämään..(jota ei ole ikinä tarvinut tehdä, sillä pääsen kyllä helposti ylös sängystä ja nostaan itseni yms) mietin jo että voiko kipu johtua vauvasta että yrittää pieni potkia itsensä läpi sieltä, mutta silloin ei tullut mitään liikettä vauvalta, kun vihlova kipu alkoi.. vielä yölläkin kipu tuntui, mutta ei niin voimakkaana..

sitten vielä sellainen kysymys, ostin toissapäivänä omega3 lisäravinteen, sen joka on tarkoitettu raskauteen ja imetykseen, mutta sitä voi varmaan syödä ihan vapaasti, ettei tarvitse neuvolatädin kanssa asiasta neuvotella?

sdaa 39 + 5
 
sdaa Lisäravinne kun kerran tarkoitettu raskauteen ja imetykseen,niin eiköhän sitä voi syödä ihan vapaasti. Voi tietysti neuvolassa mainita,että sellaista syöt. Minä raskauden aluusa söin sitä raskaus plus-monivitamiinia ja mainitsin vaan siitä neuvolassa. eipä siinä mittään.
 
sdaa mä oon kans syöny raskausmonivitamiinia, maitohappobakteereja ja noita raskausajan omega3 koko odotuksen ajan, enkä niistä oo mitään neuvolassa sanonu. Eipä sen luulis haittavan mitään.
Kylkivihlontaa täälläkin ollut, mulla tosin aina oikea kylki mikä vihloo. Pari kertaa on tullu ihan kamala viiltävä kipukohtaus yöllä. Eikä vauva oo samaan aikaan liikkunu.

greentea1 37+4
 
Hyvää naistenpäivää kaikille! :)

Nyt tulee vaan pelkkää omaa napaa, sen verran jänskä ollut yö ja aamu. Mulla siis ei oo ollu oikee supistuksia, kivuliaita varsinkaan. No viime yönä alko noin yhden aikaan supistukset ja niitä tuli koko yö, säännöllisen epäsäännöllisesti. Arviolta 10 minuutin välein. Aamulla tuli 7 minuutin välein. Soitinkin sitten synnärille ja kysyin, että onko tarvetta vielä tulla, ei kuulemma, niin kauan kun vaan pystyn kotona olemaan niin voin aivan hyvin olla. Nyt supistukset on vähentyny, oliskohan 3 tullu viimesen tunnin sisällä. Mutta kai täs jotain rupee tapahtumaan pikkuhiljaa. Äää ku tämä on jännää.

minttu ja kääpiö 39+3
 
e79
Ihanaa ja aurinkoista naistenpäivää kaikille!

SMV78 onnea nyytistä!

Leo ja Nuska, paljon tsemppiä päivän koitoksiin!

sdaa, nuo omega-3 valmisteet raskausversiona on varmaan ihan OK, mutta liialliseen omega-3 saantiin liittyy riski liialliseen/pitkittyneeseen verenvuotoon leikkauksissa/toimenpiteissä. En tiedä mikä olisi terkkareiden virallinen kanta noiden aloitukseen synnytyksen alla, mutta jos niitä ei ole aiemmin raskaudessa vielä käyttänyt, niin odottelisin ehkä synnytyksen jälkeiseen aikaan ja aloittaisin sitten... Sullakin viikkotilanne näyttää siltä, että synnytys ei varmaan kovin kaukana ole :)

Kiva kuulla Zuza, että teidän kirppu kasvaa mainiosti ja pääsette vaunuilemaan ulos! Kevät on kyllä mainio aika vauvoille, pääsee äiditkin sitten ulos kevätaurinkoon nauttimaan ja kesällä päästään sitten nauttiin toivottavasti ihanista kesäkeleistä nyyttien kanssa :)

Terveydenhoitajat/omaa napaa: Meidän oma th ei ole vallan kokenein, ja eilen oli vielä mukana huonosti suomea puhuva opiskelija mukana. Sf-mitan th ja opiskelija sai pompsahtamaan rapsakkaan 35,5 cm, mikä näytti vähän kummalta aiempiin mittoihin verrattuna. Meillä tosin eri terveydenhoitajia on ollut 6 ja lääkäreitä 2, joten sf-käyrä on vähän sellainen eksoottisen näköinen. Tuli vähän sellainen olo, että onkohan meidän keskikäyrällä ultrissa kasvanut kaveri sitten ottanut jonkun kumman kasvuspurtin. Päätin sitten käydä hoitamassa muutamia tutkimusjuttuja työpaikalla ja pyysin, josko meillä töissä oleva kokenut kätilö-sh antaisi arvionsa. Noh, kokeneen käsissä sf-mitta 33 cm, painoarvio käsikopelolla n 3 kg eli ei pitäisi olla onneksi kai jättiläistä tulossa. Pää on alhaalla, muttei laskeutunut vielä kovin alas ja ilmeisesti ei kokonaan vielä kiinnittynyt. Täällä taidetaan siis alkaa valmistautua siihen, ettei tässä nyt toviin taida tapahtua mitään... Toivottavasti masukaveri olisi myös sitä mieltä, että määräaikainen vuokrasopimus loppuu maaliskuulla eikä sitä jatketa kyllä huhtikuun puolelle ;)

E79 + ei-niin-salainen-agentti 007 39+1
 
sdaa mulla tulee välillä noita kylkikipuja, varsinkin sängyssä. Ja sitten kyljenvaihto on tuskaa.. olisko jotain kannatinkipuja tms. En tiedä, mutta kivuliaita ovat.

Tsemppiä tämän päivän käynnistyksiin ja mintulle supistustuulia lisää :)

( . ) näin yöllä unta että vauva syntyi 19.pv. Toivottavasti ei sentään sinne asti tarvi odottaa... Eilinen oli kyllä aikamoinen hormonipäivä, huh! Itkukin tuli sitten illalla suihkussa ja jäätelö kelpasi hyvin pitkän paussin jälkeen. Tänään onneksi hyvä päivä :)

dania & pikkusisko 39+5
 
Hyvää naistenpäivää kaikille!!:flower:

Tsemppiä Leo ja Nuska!!

Mitenhän HP:lla menee? Varmaan vauvaa tuoksuttelemassa.

Kiva kuulla, että Zuzalla menee hyvin ja kirppu on kasvanut hienosti!!

Nippa on kyl törkeetä, et kehdataan vauvan hoitolaukku tonkia!:kieh: Olisin minäkin laittanut vihaista viestiä asiasta!

(.) Tänään oli pojan eka neuvola, tai paremminkin painotarkastus. Hyvin oli herra kasvanu, painoa oli tullu 3915g eli syntymäpaino on ohitettu. Tästä voinee päätellä, että oma maito riittää hyvin. Esikoisen aikaan imetys epäonnistui, niin jännittää tuo imetysasia ja koko ajan pelottaa, ettei maito riitä.
Tuo meidän poika kun on hirmu rauhallinen eikä itke oikeastaan ollenkaan, niin tänä aamuna kun poitsu parkaisi pari kertaa ja tuntui kuumalta niin minä ehdin jo säikähtää. Pojalla oli varmasti vaan kuuma kun oli kapalon sisällä ja peiton alla (meillä on viileä makkari), eikä hällä lämpöä ollut kun mittasin. Ehdin jo itkutkin tirauttaa.:ashamed: Ihanat hormonit! :D
Esikko menee tänään serkulleni yökylään ja illasta tulee siskoni perheineen käymään. Siis siivoilemaan hieman, nyt kun poika vielä nukkuu! :)

CL ja Aatu 1vk 2pv
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83 ja Zuza
Omaa napaa rankasti, sori nyt kaikille, pakko avautuu!

Oon ollu niin yybersuperkiukkunen ettei oo oikeen mitään jären sanottavaa tai kommentoitavaa, oli kyl niin ankee yö. Hitto jos tätä jatkuu viel se pari viikkoa... Viime yönä supisteli epääännöllisesti mutta kipeästi ja ihan muutaman tunnin pätkän sain nukutuksi. Nyt päivällä on jokunen supistus tullut.

Kävinkin tarpomassa lumihangessa aamupäivällä pahimpaan vitutukseen kun on muitakin asioita mitkä painaa mieltä, mm miun äitiyspvrahat josta ei jää mitään käteen. Nyt sit mussutan muffinsia jos se vaikka auttas tähän vitutukseen.

Mieskin aamulla vielä kehtas avata suunsa, eikä tullu ees mitään naistenpäivätoivotteluja :D Totes että huonoihin yöuniin pitää tottua kun vauva syntyy. Sanoin että juuuuu, sitten kun vauva syntyy niin voin siirtää niitä huonoja unia sillekkin ,mut näitä kipuja on vähän vaikee siirtää miehelle! :kieh:

39+5

ps. ei tullu muffinssista parempi mieli :vampire:
 
Sonelle :hug: Nuo uniongelmat on kyllä niin perseestä, vaikuttaa tosi paljon mielialaan ja ihan yleiseen jaksamiseen. Minä oon ainakin kamalan stressaantunut ja kuin persiille ammuttu karhu jos en saa tarpeeks unta. Meillä on nyt mies siinä tilassa kun on joutunu kolmena yönä hoitamaan yösyötön (itsehän olen yöheräämisiin tottunut jo raskausaikana) Ens yönä meinasin syöttää vauvan itse niin saa mies taas vuorostaan nukkua, ei sen kiukuttelua jaksa kuunnella pirukaan. Hups, aloinpas tässä itsekin avautumaan :ashamed: Mutta tsemppiä sinulle ja kunpa vauva alkaisi muuttaa yksiöstään pikapuoliin kun sinullakin on la jo noin lähellä. Kyllä näissä imetyshormonipöllyissä jaksaa sit katkonaisemmillakin unilla (minulle lääkäri sanoi et se syvä uni ois hirveen tärkeetä, ilman sitä ei kukaan ihminen jaksa kovin pitkään, eri asia sit miten sitä osaa vauvan kans nukkua sikeesti)

Toivoo 3 yötä sohvalla nukkunut Särö ja unikeko-Jalo 9vrk

P.S. Tuo sohvalla nukkuminen on osoittautunu hyväks keinoks mulle, heräilen muuten tosi herkästi vauvan ynähtelyihin korvatulpista huolimatta.
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Ballongi paikallaan ja synnärillä ollaan perhe huoneessa. Pari kipeää supistustakin on jo tullut. :) tulin tänne yhdeksältä ja lääkärille pääsin vasta 12.30 noin klo 13 oli ballongi paikoillaan. Kiva kun oli kätilöllä opiskelija ja sitten lääkärillä kaverina erikoistuva lääkäri niin on ainakin tutkittu. Paine tuolla alhaalla melkoinen kyllä, kun supistaa. :)

Leo
 
Sonelle jaksamista! :hug: Täällä kanssa monta yötä kukuttu, ja alkaa taas olla melko heikko happi, siis aivan zombie olo. Josko nää unet sitten parantuis, kun raskaushormonit vaihtuu imetyshormoneiksi? Toivotaan ainaki niin. :)

Sdaa, mä söin noita raskaus-omega-kolmosia alkuraskaudesta ehkä jonneki 32 viikolle. Sitten lopetin kun kuulin että loppuraskaudesta ei enää kannata syödä. Ne siis ohentaa verta ja lisää verenvuotoa. Itekin ihmettelin, miksei moisesta varoiteta purkin kyljessä. Puhuin asiasta lääkäri-ystäväni kanssa niin hän sanoi, että nuo tutkimustulokset on melko uusia, että ehkä ei ole vielä asia rekisteröitynyt lääkefirmoihin, ja neuvoloillakin voi olla asiasta vielä vanhaa tietoa. Jospa rupeaisit syömään niitä synnytyksen jälkeen..?

Kamala makeannälkä. Mä haluan suklaata.:kieh:

Nanna 37+
 

Yhteistyössä