*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Sonelle :hug: täällä myös nuo raha-asiat ressaa hurjasti välillä. :( itsellä ei jää äitiysrahasta mitään käteen. eipä siinä uutta.. palkastakaan ei jäänyt ikinä käteen mitään. Voi kun saisi miljoonan jostain, voisin ehkä edes ne uudet kengät sitten ostaa..

Leolla alkaa jo olemaan jännät paikat :)

Mullahan olisi huomenna laskettu aika jos netin laskureihin on luottaminen.. :) miksiköhän neuvolalla on eri systeemi niin että heidän laskelmat heittää sen päivän? vaikka eipä tuo vauva niistä piittaa :whistle:

dania
 
nanna Kyllä se on valvominen on helpompaa sitten synnytyksen jälkeen kun nyt, ainakin näin on ollut miulla edellisten kanssa. Ja siis varsinaisia uniongelmia ei ole kyllä ollut, muuta kun vauvalla :D

Kamala makeannälkä täälläkin, paitsi nyt kun söin sen muffinssin ja oksettaa! :) Mut huomaa jotenkin että sitä ettii mielihyvää ruuasta kun sitä ei mistään muustakaan tule, ja mitään kunnon ruokaa ei tee mieli!

Leo Kyllä siulla varmaan olo pian helpottaa kun saat vauvan pihalle :flower: Hirveesti tsemppiä sinne ja toivotaan helppoa synnytystä :)
 
Viimeksi muokattu:
dania juu ei jää mitään käteen laskujen jälkeen ei.. Ei pitäs murehtii kun kyllä kuitenkin pärjätään miehen tuloilla mutta kiukuttaa kun joutuu sit koko ajan kyylää omaa tiliä ennen kun menee ruokakauppaan et onks siel mitä vai ei. Yrittäjän elämää :D

Noniin, tän päivän valituskiintiö on täynnä, ärsyttää itekki itteni jo :LOL: Lupaan etten tänään enää valita mistään :saint: (paitsi korkeintaan miehelle..!)
 
Viimeksi muokattu:
ihanaa et vauva on oikein päin masussa sahi. nyt on varmasti rennompi olo.:)

nautihan jemimi kunnolla viimeisestä viikonlopusta ilman vauvaa!

mitenkäs lexiinan synnytystapa arvio on mennyt tänään, koskas on leikkuri?:)

juu, rahaongelmat on täälläkin tuttua, vähän väliä jaksaa kiukututtaa, mut jotenki sitä kumminki pärjää....

sonelle:hug:! kyl se on kumma miten se helpottaa oloa kun tänne sitä purkaa kiukkunsa!

on se jännää miten sitä alkaa olee malttamaton kun la aika alkaa olla käsillä, sit kun se aika on ylitetty nii sen jälkeen kärsivällisyyttä koetellaan todenteolla, vaikka pitäis tosiaan osaa nauttia viimeisistä hetkistä ilman vauvaa kun kyl se sielt ulos tulee.
sen jälkeen sitä nyyhkytetään kun se kasvaa nii nopeesti.:D

no, eipä siivous saanut mulla mitään suurempia tuntemuksia aikaseks. onpahan kämppä viihtyisämpi, nyt alkoi vaa ahistaa meidän likaiset ikkunat.....:D
 
  • Tykkää
Reactions: SaHi80
Ihanan aurinkoista naistenpäivää kaikille! :)

SaHi80 Oli pakko tulla pikaisesti kommentoimaan tuota sinun TSH-arvoa. Mun mielestä käsittämäntöntä toimintaa lääkäriltä ettei ole huolissaan tuosta. Täytyisihän tuo nyt ainakin uudestaan kontrolloida! Nimenomaan TSH-arvon pitäisi olla koko raskauden ajan sen alle 2 (joissain neuvoloissa vissiin rajana 2,5). Eikä auta vaikka T4V ois mitä koska tuo TSH on paljon tärkeämpi. Ottaa niin päähän sun puolesta!! Ärsyttää kun tän sairauden kanssa saa välillä niin pitää puoliaan että sitä hoidetaan kunnolla, liian usein törmää siihen ettei sitä lääkärit ota tosissaan. Sainpas kiukkuni purettua :LOL: Ihanat nää raskaushormonit :)

Toiveikas84 & papu 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: SaHi80
Heippa!

Hyvää naistenpäivää:wave:

Rahahuolet:joo aika tiukkaa tehny helmikuu ja ens vkolla saa ekan äippärahan joka meneekin sitten heti sen siliän tien laskuihin :( että kiva :( Korotitko Sone sun YEL-rahoja sillon 6kk ajaksi ennen äippälomaa? mä saan saman tulon ku esikosta jopa hieman paremman kun siihen tullut joku indeksikorotus mutta nostin niitä sillon kun tulin raskaaksi... että jotain hyötyä edes yrittäjälle :/

Leolle,Nuskalle ja mintulle isot tsempitykset!

Voi kun sitä pääsis synnäämään jo! Viime yö meni ihmeen hyvin ja sain nukuttua kolmen kerran vessailuista huolimatta. Neuvolassa kaikki ok. Vauva tosi alhaalla ja pää kiinnittynyt tiukasti..juu siltä tuntuukin :( kävely taas ollut tänään sellasta könkötystä että huhuh!! Mulla on kyllä tosi kiva terkka, se vaikuttaa aika paljon käynteihin kyllä jos ei synkkais siellä neuvolassa. Mähän olen "joutunut"/ "saanut" ravata siellä 30 vkosta lähtien joka viikko paineseurannan takia.

Nyt alkanu jännittää synnytys toden teolla ja se kipu ja repeämät yms...huoh!!

Karoanna 39+0 POKS

muoks:pepper: juu tää kevätaurinko on armotonta, siis mä näen punasta kun aurinko paistaa sisälle ja oon muka just siivonnu ja katon et ei helekutti miten likasta täällä on ja ikkunat pitäs tosiaan pestä!!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hp

Karoanna, korotin pykälällä kymppitonnista sinne reiluun 12tonniin, mut olis pitäny korottaa enenpi, jotenkin sitä aatteli että tällä pärjää.. Ennakoiden jälkeen jää käteen sellaset himpun vajaa 600e, paitsi nää ekat äitiyspvrahat on onneks vähän isommat.

pepper kyllä se vaan kummasti helpottaa kun tänne purkaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: pepper83
Onnea HP ja pikkupulla!

Uniongelmat on helpompi miusta ainakin kestää nyt synnytyksen jälkeen. Valvomisella on joku tarkotus!

Jee, mie kävin tänään puntarilla. Pelonsekaisin tuntein sinne hyppäsin, kun en oo kiinnittäny yhtään huomiota syömisiin noin paino mielessä. Nyt on synnytyksen jälkeen pudonnu 13 kiloa ja painan tällä hetkellä 8,5 kiloa vähemmän kun raskautuessani! Wuhuu!! :D

Joo, rahahuolet. Yh, mie en koe että oltais mitenkään köyhiä, vaikka eletäänkin vaan miun äitiysrahalla ja miehen opintorahalla. Kuitenkin tullaan toimeen, ja saadaan joka kuukausi vähän säästöön pojalle, vaikka yhteensä saadaan alle 1300 kuussa. Meillä ei tietty ole muita kiinteitä tai isoja kuluja kun vuokra ja auto. Toista olis jos olis asuntolainat yms. taakkana: / Raha-asioita sais kyllä murehtia koko pienen elämänsä, jos siihen leikkiin lähtee:(


Hei, jos kaipaatte piristystä, kattokaa tv5 alkava leffa Hei kuka puhuu nyt?
On oikeesti niin paska että viihdyttää!

Nippa ja Paatso
 
Hirmuisesti onnea HP tytöstä!!:flower:

Tuo Hei, kuka puhuu? on kyl sellanen aivot narikkaan -leffa, et kannattaa kyl sillä katsoa. Mulla on tunteet koko ajan pinnassa ja mieli herkkänä, niin ajattelin katsoa jos "rauhottuis". :)

CL ja Aatu
 
kaz
Paljon onnea vauvautuneille :heart:

Täällä ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Häpyluun kipu vaan pahenee päivä päivältä. Yöllä en kivuiltani jaksa edes mennä keittiöön juomaan vettä vaan suuntaan kuivin suin nukkumaan. Kyljen kääntäminen on todella tuskallista.

Uniongelmia ei olisi, jos vessahädältä saisi nukkua. Edelliseen raskauteen verrattuna olen nukkunut todella hyvin ja ilman särkyjä. Kannatti ostaa jämäkkä runkopatjasänky, niin ei vatsan painokaan väännä selkää mutkalle. Pehmeässä sänkyssä nukkuminen oli todella tuskaista ja jouduin vuoraamaan itseäni tyynyillä. Nyt olen pärjännyt ilman.

kaz 39+4
 
Tottahan se on että rahahuolet tuskin katoaa mihinkään tällaisessa maailmassa. Ja vähemmän tuli stressattua esikoisen aikana kun sain sen äippäpv.rahan minimin ja mies oli silloin opiskelija myös. Tuo vastuu asuntolainasta on mun harteilla kun oon meistä se jolla on ollut säännölliset tulot vakipaikan vuoksi. Mutta pääasia että on laskut on maksettu ja ruokaa on kaapissa. Se antaa mulle ainakin paljon mielenrauhaa. Nyt vaan raskaushormonit vähän väliä tekee kärpäsestä härkästä.

Nyt on iso kasa pullaa leivottu pakkaseen. Ja jalanpohjat huutaa hoosiannaa pitkän seisoskelun vuoksi.. :'( Varmaan ei kestä tämän raskauden aiheuttamaa painonnousua :D

dania 39+5 edelleen
 
kaz meillä oli myös edellisen raskauden aikaan pehmeämpi sänky, ja silloin tosiaan vuorasin itseni jokapuolelta tyynyillä. Nyt tuolla jämäkämmällä patjalla nukkuminen onnistuu hyvin. En tullut ajatelleeksi että siitä voisi johtua :) olen vain ihmetellyt kuinka pärjään näin hyvin ilman sitä tyynyvuorta :)
 
Ensinäänkin, anteeksi että olen niin huono ollut tänne kirjoittamaan. Ihan alkuun jotain kirjoitinkin, nyt monen kuukauden tauko. Täällä odotellaan maanantaina tulevaa käynnistystä ja pientä poikavauvaa. Jännittää ihan hulluna, oikeastaan pelonsekaisin tuntein. Viikonloppu pitäisi "levätä" ja rentoutua, kenties pestä vauvalle vähän käyttövaatteita ja miettiä mitä ottaa mukaan sairaalaan..

Käyn aina satunnaisesti lukemassa ketjua, en vaan tosiaan ole saanut kirjoiteltua mitään.
Heili
 
Onnea HP:lle pikkupullasta!
Ite täällä kärvistellään osastolla kun on vihdoin alkanut jotain pientä jopa tapahtua... Eli nyt jo selkeästi supistelee vaikka ei ne vielä juuri kuukautiskipuja kummempia ole. Mutta näkyivät sentään jo käyrälläkin :) Ja huomenna sitten tuplataan lääkeannos jo joten eiköhän tää tästä vkonloppuna ulos tule (vihdoin)!!!
 

Yhteistyössä