*~ Maaliskuun mussukat 2013~* Maaliskuussa ~ Meidän kuu!!! ~

Onpas paljon vauvauutisia!

Paljon onnea Katjuliisa, Sintu74, dania87! :flower:

Hikoilusta mulla on lähes päinvastoin. Huomasin illalla vasta, et hei, mähän en aamulla laittanut dödöö ollenkaan, enkä ollu haistanut hikee koko päivänä.

Meillä on ollu oikee kakkarumba tänään. Aamulla vaipanvaihdon yhteydessä Niiskuneiti pissi hoitopöydälle ja töraytti paineella kakat -> paidanvaihto. Sit kun tultiin kotiin kirppikseltä, kakat oli tullu läpi sivulta, edestä ja takaa.

Ens viikolla ajattelin alkaa vaunuilemaan enemmän, kun tyttö täyttää kaksi viikkoa. Nyt oon vaan hakenu esikoisen hoidosta vaunuilla noin puolen kilometrin matkan päästä.

SMV78 ja Niiskuneiti 10 pv
 
Viimeksi muokattu:
onnittelut katjuliisa, sintu ja dania pienokaisista!:flower:

ihanaa kuulla sinusta sintu! todella hienoa et kaikki on mennyt hyvin ja olet saanut onnellisesti nyytin syliin!:heart:

täällä on moni saanut käydä sektio kokemuksen läpi.

kiitokset myös synnytyskertomuksista! niitä on todella mukava lukea.=)

kazlle tsemppejä! oireet ovat hyvän kuullosia! kohta pääset toimiin, ellet ole jo!:D

mitäköhän nannalle kuuluu?=) olisko sittenkin ollut lapsvettä eilen?;)
 
Kaz ja marionetti, luulin jo olevani ainoa :) Täällä kyllä ei oo supistellutkaan... Eikä ollut vielä kiinnittynytkään perjantain neuvolakontrollissa! Turvotusta kyllä on, tiistain ja perjantain neuvolakäyntien välillä +1,3kg ja oikee kankku ihan julmetun kipee... Alkaa tosissaan hirvittää, kun painoarvio melkein 5 viikkoa sitten oli 2,8kg, että mahtuuko tulemaan edes alakautta... Minä kun en mikään iso ihminen ole :/ Neuvolaan ei ole enää käyntejä tiedossa, seuraavaksi äitipolille keskiviikkona (41+3).... Sielä kuulemma harvemmin vielä käynnistetään, vaan neljän päivän kuluttua uusi käynti. Se tosin osuu sunnuntaille, eli sit vasta maanantaina se keikka (42+1)...
Olo on kyllä melkoinen, huoh...

Jojona 41+0
 
Iso kiitos synnytyskertomuksusta!! Mukava niitä lueskella :) Itsekkin lupaan omani kirjoitella salaisessa ryhmässä, kunhan nyt joskus sinne asti päästään... Danian kertomusta odotellessa :)
 
Viimeksi muokattu:
Hirmuisesti onnea uusille vauvautuneille :flower: Ja kiitos synnytyskertomuksista. Todella mukava kuulla sinusta Sintu74, ja hienoa, että lopulta kaikki päättyi hyvin :heart:

Jojona ja muut lasketun ajan ohittaneet, täällä kanssa kärvistellään :wave: Huomenna on miehen synttärit ja nyt kyllä toivon, että ei vielä syntyisi, niin päästään suunnitelmien mukaisesti leffaan ja syömään! Mutta sitten saisi kyllä jo tulla. Vaan eipä kyllä pelkoa, että olisi tulossa..

Nanna*83 olisihan se nyt ollut törkeetä, että sä olisit lähtenyt sieltä loppukuusta keulimaan ;) No ei vaan, mulla oli kanssa epäily lapsiveden tihkumisesta ekassa raskaudessa ja kävinkin silloin näytillä asiasta. Vaan turha reissu oli. Nyt samaisesta viisastuneena olen pysytellyt ihan kotona, vaikka välillä jotain on hulahdellut. Toivotaan nyt sinnekin, että pikku hiljaa jotain alkaisi tapahtumaan.

(.) Olen kehittänyt addiktion niihin Pollyn uutuuskarkkeihin :popcorn: Kun painokin on kerran pysynyt kurissa ja alkaa elämän pienet ja suuret nautinnot muuten olemaan melko vähissä, niin hitto! Mähän vedän täällä sitten niitä!

kwaidan ja Puh 40+4
 
kaz
Edelleen kotona. Säännöllisiä supistuksia ei ole ollut koko päivänä. Aikaisemmat kivuttomat supistukset pitkin päivää on nyt kivuliaita. Limatulppaa tuli isompi klöntti ja muutenkin sitä vuotanut. Vessakäynnit sattuu alavatsaan. Liekkö vauva sitten tosi alhaalla. Toivottavasti homma pian lähtis kunnolla käyntiin.
 
Onko kenenkään synnytystä edeltänyt oireeton kausi?:D Siis tietenkin ne supistukset kuuluu asiaan kun synnytys käynnistyy ja lapsivesien menot jne. Mutta siis oliko sitä edeltänyt monen päivän kärvistelly supistuksien kanssa? Vai onko mahdollista että yhtäkkiä ilman mitään varoitusta rupee pukkaa niitä oikeita supistuksia ja sitten ollaankin jo tositoimissa?

Oon ihan höperöityny jo kun niin kovasti ootan vauvaa..:D Mutta ku oon ihan oireeton tätä nykyä.. liekö tulossa edes viikonkaan päästä. Kun en ainakaan tietoisesti ole mitään limatulppiakaan havainnut..

kalkkeutuneesta kohdusta, onko kellään ollut sellaista? Mua rupes pelottaa jos sellainen tulee tässä vielä.. Kun ikävästi nipistelee. Ja vauvakin liikkuu niin harvakseltaan.. Itseasiassa en ees tiedä koko asiasta paljoakaan.. muuta kun että on vauvalle vaaraksi loppuraskaudessa!:s


greentea1 38+5
 
Viimeksi muokattu:
kwaidan, sinäkin vielä yhdessä koossa :)
kaz: toivotaan, että alkais tapahtumaan :) Täälläkin vessakäynnit ovat sattuneet alavatsaan jo pidemmän aikaa, erityisesti yöllä jomottaa niin ettei tahdo saada enää nukuttua sen jälkeen. Mutta ei se vaavi vain ole kiinnittynyt... Mutta terkkarin mukaan normaalia, saattaa tapahtua vasta sitten kun vedet menee...

Kyllä on nää pitkiä päiviä!! Mieskin on jo ihan turhautunut kun ei mitään tapahdu... Ja menin sitten lukemaan jonkun tutkimustuloksiin pohjautuvan artikkelinkin siitä, miten kaikki riskit lisääntyvät, kun laskettu aika on ylitetty....ei ainakaan helpottanut ensikertalaisen oloa :/
 
Greentea1, täällä sama homma. Sitä mukaa kun raskaus etenee, oireet vähenevät. Yritän kuitenkin ottaa päivän kerrallaan ja olla huolestumatta. Neuvolassa ainakin sanoivat, että on ihan normaalia, että on jonkin aikaa tyyntä myrskyn edellä.
Ihanaa kuitenkin, että täällä on vielä jakautumattomia kohtalotovereita! :)

Becca 39+3
 
  • Tykkää
Reactions: greentea1
greentea mulla oli ihan oireettomat ja seesteiset päivät ennen tositoimia :)

Onnea muillekin vauvautuneille :flower:

siis ääh..mä alan nyt nukkuun ja kirjoittelen huomenna :)

esikoinen lähti mummin luo yöksi ku vauva itkee kovaa. - siis tuo itkee vaan kun pesun jälkeen on peppuun ja jalkoihin kylmä. Vaipanvaihdon ajaksi esikoinen laittaa kuulosuojaimet korville :D Esikoinen ei oikeen tiedä miten suhtautua. on tosi haltioissaan vauvasta mutta kyllä on näkynyt siinä vähän alakuloisuuttakin tänään. Ja mä en oo yhtään levännyt koko päivänä, tuolla 5v:llä ollut sellainen puheripuli ettei mitään rajaa..ollut vissiin vähän äitiä ikävä.
nyt siis nukkumaan. ja voi kuinka tää vauva on ihana!! :heart: en kestä

dania ja vauva 3vrk
 
Onnea kaikille vauvautuneille!!!!:flower:

Mukava kuulla Sintustakin!

Kommentoin toisen kerran paremmin, nyt on pitkä päivä takana ja iso väsymys.

(.) Oltiin tänään siskon tytön ristiäisissä. Ihana kummityttö sai kauniin nimen ja juhlat oli oikein kivat. Koko päivä oltiin menossa. Sellainenkin hieno asia tapahtui, että esikoisen isä soitti ja tyttö sai puhua isänsä kanssa ekaa kertaa 4 vuoteen.:heart: Tyttö oli kyllä niiiiiin onnellinen, itselläkin toisen puolesta tippa linssissä. Poika oli koko juhlien ajan hienosti, tapansa mukaan oli kyllä syömässä ahkerasti vähän väliä. Nyt on nukkunut jo 2,5h, saapi nähdä miten pian herää syömään. Itsekkin kyllä pitää suunnata ihan juuri nukkumaan, iso väsymys on.

CL ja Aatu 18vrk
 
e79
Onnittelut kaikille vauvan saaneille! Kiva lueskella synnytyskertomuksia ja sitä miten vauva-arki on teillä lähtenyt käyntiin.

Jojona, kaz, kwaiden, nanna, ja muut vielä koossa olevat: täälläkin komeasti edelleen ollaan kasassa. Viikonlopun reippailut, touhuilut, shoppailut, saunomiset yms sai aikaan vkl:n saldoksi kokonaista 2 supistusta. Saas nähdä onko sitten niin, että reilun viikon päästä äippäpolikontrollissakin ehditään täälläkin käymään...

Nanna: täällä lorahtelun tarkastuttajaan suhtauduttiin ihan ystävällisesti. Täytyy vaan uskoa, että valkovuoto voi olla melkoisen vetistä näillä loppumetreillä. Kätilö tuumi vaan, että voi olla joskus melkoisen hankalaa erottaa. Mulla yksi tutuista oli viikon seuraillut kotona lorahtelua ja sitten päätti vihdoin käydä tarkistuttaan, lapsivettähän se oli mitä tutulla oli lorahdellut. Pienempi paha käydä siis tarkistuttamassa, jos yhtään epäilyttää!

Huomenna taas morjestaan neuvolatätiä, mieluummin lähtisi kyllä jo moikkaamaan tällä barbamama-olomuodolla synnärille kätilöä :)

E79 + möyrijä 40+3
 
Muutamassa päivässä tullutkin monta vauvauutista. Onnea siis tasapuolisesti Patulikille, Mamalle, Susalle, Heilille Karjalasta, Johnikselle, Katjuliisalle, Sintulle ja Danialle! :flower: Erityisesti mukava kuulla sinusta Sintu pitkästä aikaa!

Rena Uteliaisuudesta kysyn, minkä ikäinen olet, mikäli vuoden odottelu tuntuu esteeltä toisen vauvan saamiseksi? Itsekin olen ajatellut, että lapsiluku on täynnä, ja huomaankin nyt haaveilevani kolmannesta.. Onkos muita, joille iskenyt uusi vauvakuume vauvan synnyttyä?

Marionetti kyseli mahakivusta.. Mullakin oli istukka edessä ja loppuraskaudessa kipuilua/ajoittain tosi napakkaakin kipua navan seutuvilla. Ikävä vaiva, enkä raskausaikana saanut kivulle selitystä..

( . ) Olen juossut terkkarissa haavahoidossa päivittäin. Onni onnettomuudessa on se, ettei tulehtuneen haavan hoito ja tökkiminen juuri edes satu, koska alakerta on sektiohaavan vuoksi vielä melkolailla tunnoton! :LOL: Stressaan ja poden huonoa omatuntoa antibioottien syönnistä, koska se väistämättä vaikuttaa maidon välityksellä vauvaan. Onneksi yhdistelmäantibiootin pitäisi hoitaa kaikkia tulehduksia kerralla. Toivottavasti maitohappobakteerit edes vähän suojaisi vauvan pientä masua :/ Tsemppiä myös Mammutille, samassa veneessä ollaan tulehdusten kanssa!

Kiltti vauva!? Moni on vauvaonnittelujen yhteydessä kysellyt, "onko vauva KILTT"I! Olen ollut ihan ihmeissäni..siis vauvathan voi olla vaativia, äänekkäitä, kovia itkemään..mutta ei kai se lasta tuhmaksi tee??!

Hiki
Täällä myös yksi hikipallero ilmoittautuu! Nukkuessa pahimmillaan, ja lisäksi sellanen klähmäinen fiilis koko ajan. Yöks.

Kolmostason maitohälytys, pitää mennä..
HP ja Pikkupulla
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille ja tsemppiä vielä odottaville! :heart:

Pieni mies pääsi vierihoitoon takaisin keskiviikkona vauvateholta ja torstaina jo kotiuduttiin. Eli kaikki hyvin. Syytä tulehdukselle ei löytynyt joka melko tavallista kuulemma. Vauva syö rintaa hyvin ja maitoa piisaa niin, että ensimmäinen satsi luovutusmaitoa lähtee aamulla sairaalalle. Sen aikaa jatkan jotta maidon tulo tasaantuu ja jaksan pumppailla. Poika on aivan hurmaava peikkotukka. :heart: Arki on niin vienyt mennessään jotta oli monta sivua luettavaa, eikä meinaa pysyä kärryillä. Ootta ahkeria kirjoittamaan. synnytys kertomusta taidan laittaa kunhan ehdin. nyt maate kun vauvakin vielä ekaa pätkää nukkuu kopassaan.

Leo ja poika 8vrk :heart:
 
Tsemppiä kaz! :) Mulla alkoi puolilta öin kipeät supistukset ja tulee noin 20 min välein tällä hetkellä. Tosin nyt taitaa olla jo hieman pidempi väli..Eli harvakseltaan, mut unta en tahdo saada. Linnoittauduin meidän vierashuoneeseen jumppapallon kanssa,jotta voin hymistä ja ynistä ihan rauhassa herättämättä miestä ja pikkuneitiä.

Toiv. etenis rauhallisesti tän yön niin pääsis esikoista viemään sit aamu/päiväsaikaan hoitoon. Hänen kohdallaan synnytys käynnistyi vastaavilla supistuksilla ja näistä meni vuorokausi siihen, että nyytti oli sylissä. Katellaan, kuinka tällä kertaa... Lapsivettäkin mahdollisesti tihkuu aina supistuksen jälkeen pieniä määriä,mistä johtuen taidankin pirautella aamulla synnärille.. Jos sitä nyt hetken yrittäs vaikka nukkua kun selänkin jomotus hieman helpotti. :)

Triida ja Milli 39+3
 
Viimeksi muokattu:
Danialle Onnea Nyytistä :flower: :heart:

Kazille tsemppiä toivotaan että olet jo tositoimissa eikä supparit ole loppunu!

Kuin myös Triidalle tsemppiä kuulostaa niin lupaavalle!

Täällä ilmoittautuu myös yksi kokonainen :wave:
Eilen supisteli päivällä jokusen kerran kivuttomasti illalla vähän napakammin.
Ihan niinkuin olisin alkuyöstä herännyt muutaman kerran suppariin mut en oo enempää niitä
rekisteröiny kun niin harvakseltaan tuli ja kivuttomasti.
Pitänee taas jäädä kuulostelemaan mitä päivä tuo tullessaan.
Huomenna poksuis "eräpäivä" jossain vaiheessa luulin että huomista ei tarvii kokonaisena
viettää mut toisin taitaa käydä...

Aippa3 ja pähkinä 39+6

P.S. Kiva puhelimella kirjoitella kun virheitä tulee ja saa niitä sitten muokkailla.
 
Viimeksi muokattu:
Heips! Täälläkin ollaan ja odotellaan, ei varmaan pariin viikkoon mitään tapahdukaan.... Ei juukeli, että voi odottavan aika olla pitkä! Ja olemus turpoo vaan...

Eilen vauva puski itseään alaspäin, mut ei sekään vielä mitään tarkottanut. Ja mun ruumiinlämpö on ollut paljon alhaisempi kuin yleensä - toki googlasin voiko tarkottaa mitään: Voi! Siis varsovilla tammoilla...:LOL:

Isot onnittelut taas nyytin syliin saaneille!

T. Marais ja nökkönen 39+2
 
Hirmuisesti tullut taas vauvauutisia! Onneaonnea Patulikki, Mama07, Susa_, Heili,Johnis, Sintu74, Dania87 ja Katjuliisa! :flower:

(.) ei niin mittääään..

Millap 39+5

(muoks. viikot unohtu..)
 
Viimeksi muokattu:
Mahtavaa, taas paljon lisää vauvautuneita! Paljon onnea kaikille vauvan syliin saaneille :heart: :flower:

Hikeä tyrkkää täälläkin päässä. Välillä palelee ja välillä hikoiluttaa, siis etenkin öisin lämmöt vaihtelee miten sattuu. Nukkumaan mennessä hytisyttää ja vähän ajan päästä meinaa läkähtyä. Luulin jo, että oon saamassa jonkun kohtutulehduksen / rintatulehduksen ja kuumetta nostaa, mut lienee ihan normaalia hormoneihin liittyvää kun täällä on niin monella samaa.

Ekat vieraat milloin olette vastaanottaneet vieraita? Mun vanhemmat oli ekat ja kävivät lapsen ollessa 5 vuorokautta. Miehen sisko vastaanotettiin eilen, toi kassillisen Marimekon ja Metsolan lastenvaatteita :heart:. Olivat ostaneet anopin ja miehen kolmen sisaruksen kanssa kimpassa. En viitsi edes ajatella, paljonko vaatteille tuli yhteensä hintaa, kun pelkästään Metsolan body oli 28e, kävin kurkkaamassa nettisivulta :O. Aivan ihania vaatteita, meillä ei tuollaiseen olisi ikinä varaa, oon ostanut 50snt bodyja kirppikseltä ja loput saanut kavereilta :LOL:.

Kavereilta saadut vaatteet on vanhoja, toisen kamun esikoinen on 9v ja toisen 10v. Kankaathan on ajattomia, mutta huomaa kyllä että muoti on vähän muuttunut, kun vanhemmissa potkuhousuissa on olkapäiden kohdalla napit eikä neppareita. Miehellä meinasi hermot palaa kun ei osannut napittaa minikokoisia nappeja :D

Vauvan "kiltteydestä" on kyselty myös minulta. Aika hassu termi tosiaan, koska eihän vauva voi olla tuhmakaan. Käyttäisin itse ennemmin ilmaisuja haastava / helppo. Meidän neiti itkee pissavaippaa ja nälkää ja välillä ilmeisesti mahavaivoja. Herännyt joka yö syömään kaksi kertaa ja suht samoihin aikoihin, joten varmaan täyttää "kiltin" ;) vauvan kriteerit. Äitini juuri päivitteli, miten olimme veljeni kanssa ihan hirveitä ja huudettiin vaan ja piti kulkea ympäriinsä ja hyssyttää tuntitolkulla, eikä öistä selvinnyt kahdella syötöllä + vaippojen vaihdoilla. Luultavasti ollaan oltu koliikkivauvoja mutta kun tiedot oli 70-luvulla vähän toista kuin nykyään. Mami on mulle kateellinen myös helposta synnytyksestä ja siitä että maitoa tulee, hällä kun ei onnistunut imetys :LOL:.

Niittyvilla ja tupsu 8vrk
 
jojona eipäs tääläkään oo mitään merkkejä synnytyksestä... muutenkin huolettaa, kun pitäis perjantaihin asti odottaa että pääsee vihdoin ensimmäistä kertaa lääkärin kurkattavaksi, ja se sitten päättää että alotetaanko synnytys heti vai vasta päivien päästä !! luin jostain että 41 + 3 viikolla pitäis käydä jo jossain "yli aikais kontrollissa" vai millähän nimellä sitä nyt kutsutaan... itelle tosiaan sanottiin että vasta 41 + 5 pitää mennä näytille synnärille jos sitä ennen ei oo vauva syntynyt... ärsyttävää odottelua. :(

onko muilla odottavilla sellainen tunne niinku maha ois vaan täynnä vauvaa ! aamulla kun herää, niin tuntuu että joka puolella on vaan kovia kohtia (polvia, peppua, käsiä yms). onkohan mun vauva jo niin iso sitten, että tunnen liikkeetkin jo niin isosti että jo hirvittää melkeen ! ykskin päivä vauva liikkui 6 tuntia putkeen !! ilman mitään pidempiä taukoja, koko ajan tuli voimakkaita potkuja yms.. tuli jo semmoinen olo että onkohan pienellä joku hätä sielä :'(

tykkään kyllä siitä että mahavauvalla on sama unirytmi ;) ei heräile yöllä ollenkaan potkimaan, aamulla ko äiti aukasee silmät niin mahassa alkaa venyttelyt pienellä. :)

minäkin tahon jo vauvan syliiiiin !!!

sdaa 41 + 1 :(
 
Viimeksi muokattu:
toivottovasti kaz on jo toimissa!:)

tsemppejä triidalle!:)

sdaa mul tuntuu kuin olis kohtu pelkkää vauvaa jo. tekee tosi epämukavaa kun se innostuu liikkumaan ja touhuamaan, pakko välillä pistää kädellää vastaan kun tuntuu et se tulee nahan läpi.: /

piti viedä kuopuskin lääkärille näytille kun se on ollut jo pitkään tosi kiukkuinen kun laittaa nukkuu, itkee kiljumalla, samoin öisin jos herää. piti tarkastuttaa ettei korvis oo mitään kun syksyllä oli korvakierre. mut ei löytynyt mitään, varmaan on noi poskihampaat mitä se nyt tekee... kiva jos yöt alkaa nyt olee hankalia sen kaa...

masu rintamalla ei uutta. nyt on vaa alkanut vihloo alapäähän julmetusti, varsinki kun kävelee. huomen olis taas neuvola.

pepper& typy 38+6
huomenna pääsee taas poksuu.
 

Yhteistyössä