*~ Maaliskuun mussukat 2013 ~* Syyskuussa

Nallu Mielelläni minä päivitysvastuuta välillä jolle kulle muulle jaan, eli kiitos tarjouksesta :) Kohtahan se taas uusi kuu koittaa maanantaina!

En kyllä ikinä uskoisi sanovani näin, mutta aika menee niin nopeasti. Ei meinaa perässä pysyä näissä viikoissa. Olen tosi tyytyväinen, että menin töihin tässä välissä, kotona pyöriessä aika olisi tuntunut matelevan ja saanpahan vähän pidettyä ammattitaitoakin yllä. Oikeasti olen viihtynyt töissä ja toivottavasti jaksan ja pystyn olla ihan loppuun saakka. Nyt on esimiehellekin kerrottu raskaudesta ja kyllähän se oli jo arvattu! On meinaan sellanen pötsi, että ei tätä enää ihan hevillä piilotella :LOL:

Väsymys on kyllä työpäivien jälkeen melkoista. Nytkin meinaa jo silmät alkaa lurppaamaan. Muuten olo on ihan mainio, mitä nyt närästys kiusaa aika usein. Ei ollut kyllä esikoisesta närästystä vielä näillä viikoilla, taisi olla ihan loppuajan vaiva. Nyt on kuitenkin jo pidemmän aikaa ollut iltaa kohden melko tukalat oltavat. Liikkeitä en ole huomannut, jotain pientä ehkä välillä, mutta yritän toistaiseksi olla turhaa kuulostelematta. Supistuksia tulee varmaan sitten synnytyksen ollessa käynnissä ;) Joo, elikkä siis viime raskaus meni käynnistykseen 42 viikolla, yhden yhtä supistusta en ollut sitä ennen tuntenut ja hyvin skeptinen olen, tuleeko tämäkään vekara syntymään ilman avustusta. Tosin en tietenkään kovasti ennenaikaista synnytystä toivoisi, hurjia kokemuksia teillä joillain ollut, Julilla nyt etunenässä : /

Mukavaa viikonloppua ja voikaahan paksusti :heart:

kwaidan ja Puh 16+2
 
Kotonaolosta:
Meillä eletään tilanteen mukaan.
Mieheni jäi työttömäksi jokin aika sitten eli olemme aikalailla minun tulojeni varassa ja asuntolaina painaa päälle.

Jos mieheni ei ole saanut töitä siihen mennessä kun olen ollut äitiyslomalla sen vähimmäisajan, niin mitä suurella todennäköisyydellä minun on palattava töihin mahdollisimman pian.

Sintu74 & masukki 17+2
 
Täällä on työmotivaatio niin nollassa. :( Ihailen vähää väliä seuraavaa listaa, mulla siinä yhteensä 9 pitkää päivää (11-12h), iltoja, yö ja YKS aamuvuoro, tämä siis kolmeen viikkoon. Mä en tiedä todellakaan miten mä jaksan tollasen tehdä, käytännös noina pitkinä päivinä en voi tehdä yhtään mitään muuta kun en yksinkertaisesti jaksa, vp:t menee todellakin vaan lepäämiseen. Aion kyllä pomon kanssa ottaa puheeksi, että millä perusteella nuo listat tehdään ja olisko syytä pikkasen jälkikäteen tsekata kaikkien työvuorot sen jälkeen kun on saanut listan valmiiksi. Oikeasti lasken jo viikkoja, koska saan lopettaa työt. :(

Kovasti jo odottelen, että olis rakenneultra niin sais nähdä pikkusen, siihen kuitenkin vielä kuukausi. :/

Kivuista välillä tuntuu sellasia jänniä vihlovia kipuja alavatsan ja lantion alueella, kuitenkin hetkittäisinä, yleensä iltaa kohti lisääntyy.

Sydänääniä ollaan kuunneltu pari kertaa viikossa, kyllä se vaan mieltä rauhoittaa. :)
 
Tulin poksumaan! Vauva on 15 viikkoa vanha ja osaa haukoitella!

Ostin koiralle kuonopannan toissapäivänä, että uskallan hänen kanssa liukkaalla kävellä kun maha on iso. Onko teillä kokemusta tällaisesta, ei siis kannata sekoittaa kuonokoppaan, tätä ei käytetä rankaisemiseen, eikä aiheuta koiralle kipua. Meidän koira on rescue-koira ja sitä ei ole koulutettu hihnassa kävelemään ja viimeisen vuoden oon tehnyt kovasti töitä, mutta se ei oikein tahdo oppia. Tuota kuonopantaa osaan suositella kaikille; koira ei vedä, lenkit on stressittömiä ja mie en liukastu sitten isomahaisena.

Muutenkin oon kiinnostunut miten muill aon onnistunut lemmikin ja vauvan kanssa elämä. Miun perheessä ei ikinä ollut koiria tms. joten kokemusta ei itsellä ole koirallisesta lapsiperheestä..

Mahakasta viikonloppua kaikille kanssa-mammoille!

Nippa ja paavo
 
Äitiysloma alkaa minulla 25. tammikuuta ja sitä ennen pidän talviloman ja mahdolliset pitämättömät pekkaset eli tammikuun puolessa välissä jään kotiin. Odotan sitä kyllä jo ihan innolla. On niin mukava nukkua aamulla pitkään ja herätä siihen kun esikoinen huhuilee omasta sängystään. :)

Hoitovapaalla aion olla saman verran kuin esikoisen aikaan eli siihen asti kun lapsi on n. 1v2kk. Nämähän ovat siis tietysti vain suunnitelmia, todellisuushan voi olla sitten ihan eri kuin esikoisen kanssa. Mutta näin olen pomolle alustavasti kertonut että toukokuussa 2014 palaan töihin.

Nippatäti kyselit koirista. Minulla ei ole kokemusta tuosta kuonopannasta mutta se on varmaan ihan hyvä jos koiralla on taipumusta vetää. Minähän luovuin niistä vähäisistäkin hihnalenkeistä raskautumisen myötä. Täällä päin on paljon fasaaneja ja meillä on neljä metsästyskoiraa ja vetävät ja riuhtovat kyllä niin hirveesti jos linnun näkevät ettei niitä pitele mikään. Meillä koirat juoksevat vapaana pihassa ja mies käyttää juoksemassa ja metsällä että saavat sitä kautta liikuntaa. Meillähän on kokemusta yhdistelmistä vauva+aikuinen koira/taapero+koiranpentu jne. jne. Eli kun esikoinen syntyi meillä oli kaksi narttua ja sen jälkeen meille on tullut kaksi urosta. Että kyllähän siinä on saanut olla kieli keskellä suuta eikä stressiltäkään olla vältytty tämän klaanin kanssa! :) Hyvin on koirat lapseen suhtautuneet eikä suurempia vaaratilanteita ole tullut. Sen kun muistaa että koira on eläin ja sillä kilteimmälläkin koiralla voi olla huono päivä eli ikinä ei kannata koiraa ja lasta jättää keskenään vahtimatta. Vauvaa/taaperoa kun kiinnostaa juuri pitkät karvat ja luppakorvat ja saattavat kipeästikin nipistää kun eivät vielä ymmärrä. Hankalia tilanteita ovat ne jos koira jää johonkin umpikujaan eikä sillä ole mahdollisuutta väistää ja poistua takavasemmalle halutessaan. Sellaisissa tilanteissa meillä on koirat ärähdelleet lapselle. Ja kun isohkoja koiria ovat niin joskus saattavat vahingossa tönäistä lapsen kumoon. Mutta nyt kun esikoinen on 2 vuotta niin eivät välitä vaikka päällä rymyäis ja ovat jo oppineet varomaan pienempäänsä.

Särö 18+1 (eilen poksui taas :heart: )
 
Juli voimia sinne! Vaikeita päätöksiä ootte joutunut tekemään, mutta kaikki on varmasti pikkuisen parhaaksi :heart: :hug:

Kilu Ihan normaalia on, mulla ainakin kohtu löyty pari sormea navan alapuolelta ja terkka sano, että se kasvaa juuri siinä missä pitääkin. Äänetkin löytyvät vielä suht alhaalta :hug:

HP Meneekös se niin, että kun alottaa äippäloman 30pv ennen sitä virallista, niin se on sitten sen 30pvää "lyhyempi" myös sieltä toisesta päästä? Itse olen ajatellut aloittaa äippäloman viralliseen aikaan ja olen sitten saikulla, jos en töissä pärjää. Täälläkin haaveilen pitkästä kotiäiti"urasta", mutta uskon, että talous ei tule antamaan myöten pitkää kotona oloa : / Meillä kuitenkin tuota lainaa on niin reilusti, ettei kotihoidontuella maksuista mitään tule.

supistukset mulla tuntuu alavatsan kovettumisena ja sellaisena kramppina. Ei ollenkaan kipeänä, mutta sellaisena paineentunteena alavatsalla.

minttu onpas kohtuuttomia vuoroja :hug:

nippatäti meillä on koira, mutta pieni sellainen. Esikoinen kun tuotiin kotiin sairaalasta koira ei ollut ollenkaan kiinnostunut hänestä. ensimmäiset kaksi kuukautta meni, ettei koira huomannutkaan lasta. Heti kun tyttö alkoi enemmän olemaan lattialla koirankin kiinnostus heräsi. Mitään ongelmia ei kuitenkaan ole ollut. Nyt hieman jännitän toisen kohdalla, koska kaikki kaverien vauvat on koiran mielestä ihan hirmu kiinnostavia :D

Muutto olis huomenna, joten täytyy jatkaa pakkailuita/siivoamista.

Alisa & Hippu, 18+0 POKS!! :D
 
Moikka!

Pikaisesti kuulumisia, paljon on tekstiä, kattellaan jos kommentoin niitä vaikka vähän myöhemmin. Ruotsista juuri tultiin, oli kiva reissu mut Ruotsin päässä ei sää ollut ihan kohdillaan, pikku tihuttelua :/
Maha on nyt selvästi näkyvä, otin ihan ekan mahakuvankin, tässä se on:
 

Yhteistyössä