Maaliskuun mussukat 2015 -syyskuu-

MAALISKUUN MUSSUKAT



katso liitettä 19721
Cats Wallpaper HD - Cute Cats Image



LA/ Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

28.2
Articuno/3.lapsi/ SEKS

1.3
Ameline-84/29v/2.lapsi
Penni*/3.lapsi/
ruska79/35v/2. lapsi/KOS
Daria09/39/2.lapsi/LKS

2.3
Alppis/27v/2.lapsi
MariaR81 / 33 / 3 / PS
mamu13/21v/2.lapsi/PKKS

3.3
Kiyoko/33v/2.lapsi/OYS
Ellutar/24v/1.lapsi/KOS
Heikku89/25v/3. lapsi/VKS
VilkkuS. / 24 / 2. lapsi / HYS
KaJsa83/3.lapsi
Angel25 / 1. lapsi / TYKS

4.3
Lillitys/33v/3.lapsi/TYKS
jaanamaria/29v/2.lapsi/NKL
Kkatinka/23 v/2. lapsi7SatKS
Vappuvaavi/32v/2.lapsi/KOS


5.3
Muukalainen77/37v/4.lapsi/SEKS

6.3


7.3
Nutti/28v/1.lapsi/TYKS
Tuisku83/31v/3.lapsi/TYKS
Pauge83/31v/1.lapsi
elnastiina / 35 v / 4.lapsi / K-SKS

8.3
mariakaroliina/21v/1.lapsi/KYS
pahki/30v/2.lapsi

9.3
Unto-Helmiina/25v/3.lapsi
tinnnde/23v/1.lapsi/SatKS
Suski90/23v/4.lapsi/OYS
Pikkukirppu15 / 22v/ 1.lapsi/ PKKS

10.3
Pecanpie/26v/2.lapsi/TAYS

11.3
Vaavi-haavi/ 37v/8.lapsi

12.3
Millipilli/22v/2.lapsi/TAYS
Pieksu/27/1. lapsi/OYS
Aipan äippä/ 30v/ 2. Lapsi/ LKS
ealr/2.lapsi/PHKS

13.3
hokapontas /24v/2.lapsi / KOS?
Tann1 / 22v/1. lapsi/ K-SKS

14.3
Zisu/
Leina/27/2. lapsi/LS
Rips/32v/3.lapsi/KOS
marrastuuli/37/4.lapsi/OYS


15.3
tupuna08/33v/3. lapsi/OYS


16.3
Peikkoäiti 86/28v/2. lapsi
Raidallinen kissa/32v/5.lapsi/TAYS
Leonore/26 v./1.lapsi/KOKS
Lohtu/30v/2.lapsi/Koks
Kinkula-/25v/3.lapsi/satks
meidän pulla/36v/4.lapsi

18.3
Janie2
Pikku M/31v./ 2lapsi
Janie2 27v/3.lapsi/JS
Miitt21/ 23v/2.lapsi/LKS
Unihiekkalapio/22/2/LKS
Sarahh/27/1/TAYS

19.3
edi/28/2. lapsi/ulkomailla

20.3
NeliApina/36v/6. lapsi/PHKS
Mins/27/2.lapsi/SeKs

21.3
Eveneve / 31v/1.lapsi/
Tii*2.lapsi/24 v/EKKS


22.3
Tetuli/27v/2.lapsi/PHKS
Kesäkerttu/2.lapsi/Tays

23.3
Maaliskuu2015/33v/1.lapsi/Koks
katjahei/29.v /2.lapsi
Mariasa/ 23 / 2.lapsi/ tays tai lks
Tetuli/ 27v/ 2.lapsi/phks

24.3
eternal-life/25v/4.lapsi/LKS
Jennim/22v/2.lapsi/JS

25.3
cherryy/22v/1.lapsi/OYS
Höpönenä/35v/ 3.lapsi/ NKL tai KOS

26.3
Tarrasukka/21/1.lapsi/TYKS tai SatKS

27.3
Maicy/25v/1.lapsi/OYS
kesätys / 32v. / 2. lapsi/OYS

28.3
sninii / 22v / 2.lapsi / PKKS

29.3
eläväinen/21/2.lapsi/tays
VanillaLady/28v./1.lapsi/Koks
MinienMama/ ikä?/3.lapsi / LKS
Maalisvauva/30 v./2. lapsi/HYS
lazyanne / 28/ 1. lapsi / ulkomaat

30.3
Pallofisu/32/2. lapsi

31.3
Piip- /21.v/ 1. lapsi/ OAS


senna/37/3.lapsi/kys




Lyhenteet:

VU = Varhaisultra
NP = Niskapoimu-ultra
IB = Istukkabiopsia
RU = Rakenneultra
N = Neuvola
NL = Neuvolalääkäri
ÄP = Äitiyspoliklinikka
S = Sokerirasitus


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


PÄIVITYSPYYNNÖT PUNAISELLA ja muodossa LA/ Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala. Kiitos!

FACEBOOK-ryhmään haluavat voivat laittaa yksityisviestiä Pecanpielle! Aikaa facebook-ryhmään liittymiseen vain syyskuun loppuun!


Aiemmat keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...at-3-heinakuu/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2406361-maaliskuun-mussukat-2015-elokuu/
 
Viimeksi muokattu:
Tässä uusi pino, olkaapa hyvä! Huomasin, että ainakin viimeisin ilmoittautunut Tann1 puuttui listalta (lisäsin), en alkanut selaamaan elokuuta taakse päin kaikkia muita tarkistaen, joten tarkistakaa itse, oletteko listalla.
Helpompi tästä uudesta pinosta on lisäillä listalle, kun selata vanhaa läpi :)

Nyt äkkiä ruoan laittoon!

Mins ja napero 11+3
 
Minäpä aloittelen tämän syykuun...


On oikea maanantaiolo, eli väsyttänyt aamusta lähtien, voisin makoilla Karvisena koko päivän.. enkä osaa puhuakaan (asiakaspalvelussa kun olene niin olisi hiukan tärkeää) |O No, kohta on tämäkin päivä ohi... tahtoisi vaan kotiin pötkölleen.

Mä myös epäilin keliakiaa meidän nuoremmalla pojalla, kun oli iho-oireita ja mummolla on, mutta verikokeessa oli nega.

Ultra-aika: meillä tuli tosi nopeasti postilaatikkoon.

Oireita: mulla on kohtu selvästi noussut ja pissihätä olot sen mukaisen. :ashamed: No juoksen siis tunnin/puolentoista välein vessassa. Mutta onneksi kaikki tietää töissä jo raskaudesta. Selvästi häpyluu ja haarat kipeytyvät tästä istumisesta ja kohdun kasvusta, ja kasvurevähdykset on myös lisääntyneet taas. Nännit on välillä todella arta. ja rinnan tulee kaarituista kipeiksi. Pitää varmaan ostaa jotkin raskausajan rintsikat.

Vaatteet: Mun alavatsa on nyt selvästi viikon-parin aikana pyöristynyt, joten pitää kaivella äitiysfarkut kaapista, normitkin vielä sopii, mutta ne alkaa selvästi ahdistaa. Tilailin juuri netistä kolme paitaa joita kehtaa pitää toimistolla, ja juhlissa. Aika hyvin minulle meni aikaimemmissakin raskauksissa ihan tavalliset löysähköt topit ja tunikatkin. Vauvallekin ostin alesta potkuhousut jo, mies tosin kysyi että mitä nuo vauvan housut tuolla kärryssä tekee :LOL:

Vakuutus: Vakuutus otetaan jo syntymättömälle lapselle tottakai.

Rahan menoa ei selvästi voi taas estää... :whistle:

Vaunut kannattaa miettiä ominaisuuksiltaan omien vaatimusten mukaisesti: urheileeko/lenkkeileekö paljon, onko ne vain parveke/takapiha vaunuina, mahtuuko ovista ja autoon, yhdistelmät / matkarattaat, tarviiko liittä kaukalo.. jne.. Eli listaa ne omat tärkeät asiat ja valkaa sen mukaan. Me maksettiin 50e käytetyistä (alunperin 1000e) hyväkuntoisista vaunuista. Kannattaa seurata ilmoituksia.

Tuplat: Jos joku miettii Carenan tuplavaunujen hankkimista, niin meillä olisi yhdet mustat ylimääräisinä. Ostettiin ne pojille 2010 uutena, mutta ne on olleet 2,5 vuotta kellarissa säilössä kun emme ole niitä tarvinneet. Eli olivat noin 1,5 vuotta käytössä. Niihin on myös sininen vaunukoppa, jonka saa toisen istuimen tilalle. Vaunut hyväkuntoiset, kulutuksen jälkiä hiukan on, mutta kaikki säädöt toimii, ja vaunukoppa on uuden veroinen. Ollaan säilytetty niitä sisällä. Voin laittaa kuvia jos joku harkitsee. > Asutaan porvoon ja Loviisan puolessa välissä.

Mariia ja Nappula 14 + 2
 
mariaR81 double swingit siis? Minä niitä himoitsen, mut hitsiläinen kun hieman ootte kaukana. Tampereen lähellä asustellaan.

Päivittäjälle tiedoksi, että voi sieltä sairaala listauksesta VAS:in jättää pois. Valitettavasti siellä ei enää synnytetä. Mikä on kyllä syvältä |O hittolainen.

Joo, aiheuttaa tosiaan pään vaivaa tuo, et tarvitaanko tuplia vai ei. Vai ostanko kuopukselle sisaristuimen, vai kulkeeko vauva liinassa vai miten ihmeessä. Isommat nyt kulkee kouluun itsekseen, mutta kolmonen menee eskariin syksyllä 15 että kuljetukset kuitenkin on osa arkea. Kilometrin matka on niin turha mennä autolla, tietty kamalassa vesisateessa autolla ollaan menty, mut muuten kävellen. Ennustajan taidot olisi välillä ihan poikaa.
 
Kirjoitellaanko tähän, kun on jo muutama päivitys tullut. Eiks niin!?


Tuplat: Eli ne on juurikin nuo Carenan Douple Swingit. Tykkäsin niistä tosissani, ja kun ne mahtuivat vielä ulko-ovesta hyvin, niin olivat meille passeli juttu. Meillä pojilla on tosiaan 1v10kk ikäeroa, niin tuplat olivat tarpeen heti toisen syntyessä. Tampereelta ajelee meille noin 2,5 h.
 
Hei kaikille ja tervetuloa myös uusimmille tulokkaille =).

Täällä menossa rv 14+3.
Ihan tasaista menoa olotilojen suhteen josta tietysti saa olla tyytyväinen :heart:.

Minulla nyt matalapainetta teki se tieto että joudun ja haluankin siihen lapsivesipunktioon 11.9. jolloin rv 15+4. Jotenkin sen uutisen jälkeen meni tuo viime viikko niin etten raskautta juuri ajatellut. Meni ikäänkuin fiilikset kun iski huolet päälle :confused:.
Su-ma välinen yö meni muutamalla tunnilla kun tuli mieleen taas tuo asia. Soitin sitten heti maanantaina ja kyselin muutamia asioita jotka vaivasivat mieltä. Esim. kysyin sen että kun lapsivettä otetaan se 20 ml niin tuleeko tilalle uutta. Kuulemma tulee. Eli siinä mielessä ei tehdä sellaista hallaa vauvan voinnille.
Kun sinne menen niin vielä lääkärin kanssa ultralla katsotaan tilannetta ja siinä voin sitten päättää tehdäänkö punktio. No se nyt on jo aika selvää että silti haluan tehtäväksi mutta onpahan siinä vielä hetki aikaa miettiä. Onneksi ei enää tarvitse kauaa odotella sitä operaatiota...!
Sen jälkeen menee sitten vielä 2 viikkoa ennenkuin vastaus tulee. Tuntuu että tämä on pidempi aika odottaa kuin itse odotusaika mutta luonnollistahan se on tässä tilanteessa.

Sattuneesta syystä on hieman innostus laantunut myös katsoa lastenvaunuja. Joku päivä selailin Lapin ja Oulun seudun alueelta käytettyjä Emmaljungan rattaita tori.fi;stä. Ei ole montaa ollut sellaista joita voisi harkita mutta se yksikin hyvä tietysti riittää ;). Ehkä menee ostopäätös kumminkin sinne syyskuulle sitten. Merkkiä en usko että vaihdan, niin paljon on kehuttu tuota merkkiä. Saisi kuiten olla heittoaisa, metallikori ja varusteita riittävästi eli pehmeä ja kova koppa vähintään. Kyllä se sopiva vielä vastaan tulee.

Aikaa sitten ostin raskausarpia helpottavaa Vichyn voidetta. Hinta lähes 30 eur mutta on se riittoisaa. Itse käytän sitä ainoastaan silloin kun olen peseytynyt, eihän se ihosta muuten lähde pois. Edellisestä raskaudesta viisastuneena ostin tuotteen ja aloin käyttämään kun alkoi 13 viikko. Eli edellisellä kerralla mulla ei (hölmö mie), ollut vastaavaa voidetta ja voi että sitä ihon kirvelyä kun se venyi eikä ollut kunnon voidetta :x. Toki tavallista siihen käytin.

Huvitti että joko viimeksi oli tosi paljon turvotusta mulla vielä vatsassa kun sain ympärysmitaksi 110cm...! Ei mulla nyt ole kuin 107cm ja ottaen huomioon että lähtömittakin on ollut siinä 102-103cm. Siis keskivartalolihava olen. Kuitenkin olen tyytyväinen että voisi olla hurjempi mitta mitä on. Painoa ei edellisestäkään raskaudesta tullut kuin normit joten sen suhteen en ole huolissani.
Raskausajan vaatetta on jo vaatekaapissa jemmassa, mutta en laita kun vasta sitten kun on pakko. Ei varmaan enää montaa viikkoa siihen kuitenkaan mene. Mulla jäi jotenkin kammo niistä vaatteista kun viimeksi tuntui etten pääse ikinä eroon vatsasta ja siksi pidin niitä vaatteita pitkään vielä synnytyksen jälkeenkin :eek:. No nyt pitää vaan ottaa niskasta kiinni ja saada itsensä nopeammin normimittoihin.
Jos vaan imetys onnistuu kuten viimeksi niin siinä yksi hyvä keino kaventua.

Mulla yhtenä murheena ollut allergiani. Ihmeen kaupalla meni kesä ja tuo ensimmäinen kolmannes ilman suurempia oireita. No, kun syksyyn päästiin niin ensin oli se kuumetauti josta jäi yskä pitkäksi aikaa. Epäilen että oli astmayskää ja piippua piti jo käyttää.
Nyt on sitten tullut sitkas allerginen nuha ja tänään annoin periksi ja soitin sairaalaan että nyt tarvitsen sellaisen allergiatabletin jota voi suurimmassa hädässä käyttää... Pakko, ei tätä niistämistä jaksa ja kun ei ole lääkitystä niin olo menee vain kurjemmaksi koko ajan. Tulee kovaa väsymystä ja kurja olo :snotty:.
En tietysti käytä kuin hätätilanteessa lääkettä ja tähän asti on mentykin hyvin ilman.

Meillä perheen kanssa on menossa toinen kesälomaviikko =). Ensi viikolla sitten arki alkaa. On tämä ollut kivaa vaihtelua arkeen ja tarpeen. Suunnitelmissa ainakin eläinpuistossa reippailu hyvällä syyskelillä, ehkä uimahalli ja jotain muuta. Kotosalla tällä kertaa. Reissussa viime viikolla.

Minulla on kyllä unta riittänyt edelleen. Entinen iltavirkku on muuttunut iltatorkuksi. Toisaalta kun ensimmäinen kolmannes on jo takana niin nyt on voinut valvoa jopa puoleen yöhön. Siinä se raja sitten onkin ja aamulla nukutaan lähes 9 asti. En ota tästä huonoa omaatuntoa. Kun on mahdollisuus nukkua niin nukun. En ole siinä mielessä suorittajatyyppiä. Teen asiat omalla tavallani ja ne tulee tehtyä, vaikkei aamusta niin kuitenkin. Voihan olla että vauva sitten muuttaa rytmimme aamuvirkuksi mutta se ei haittaa, kunhan olisi terve :heart:.

Olkaahan aktiivisia myös täällä ja voikaa hyvin. Kuulumisia on aina yhtä mielenkiintoista lukea ;).
 
Hej kaikille vanhoille ja uusille maaliskuun mussukoille :heart:
Viime viikolla sain kuulla pikkuiset voimakkaat sydänäänet ja odotus muuttui ikäänkuin todeksi =) Huomista jänskään, eli 4.9. ultraääni ensi kertaa tässä raskaudessa!
Pahoinvointi laskenut ihan minimiin, mutta vatsa kyllä näkyilee jo vatsamakkarankin alta :LOL:
Puolivälihän tässä lähestyy meillä kaikilla muutamien viikkojen sisällä, ihanaa !
Iloitaan tästä keskiraskaus-ajasta. Ihanaa syksyntuoksuista odotusta kaikille mussukoille !
Vaavi-haavi ja pikkutoukka 13+0
 
Hiihii! Täällähän te olette! Kiitokset uusien pinojen perustajille, ensi kuussa sitten kolme! Ihan kuin olis enempi luettavaa nyt :LOL:
Minä pöhkö päivystänyt tuolla toisella puolella.
Ja pelkästään hyvällä!
Siirryn minäkin siis tänne. Huomenna nt-ultra.... Jännittää kun olot on täälläkin kadonneet, vain turvotus jäi....
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vaavi-haavi
Minäpä liitän sitte aamuöiset jorinani tähän pötkön jatkoksi ja luen kohta, mitä ootte muut kirjottaneet :)

Kiitos Tarrasukalle ja Minssille uusista pinoista :D Yleensä on vaikee saada päivittäjiä, mutta mepä saatiinkin kaksi :)

Tänään, 05:27 #4

Miten niin uneton yö?!? Poika vei kaiken tilan sängystä ja oma selkä puutuu... No, kirjotellaan tänne sitten

Tervetuloa mukaan katjahei! Kiva saada uusia kirjottelemaan
Noi vuotelut kuulostaa ikäviltä, vaikka vaarattomia oliskin. Tsemppiä niitten kanssa.

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille täällä viel kaks viikkoo kärvistelyä!

ON: täällä viimisetkin oireet on kadonneet. Olo koheni pahoinvoinnista ja väsymyksestä pikkuhiljaa viime viikolla ja nyt eilen totesin, et Mua ei vaivaa enää mikään... Paitti maha turvottaa ja suussa on afta tms. Noita en kuitenkaan raskausoireeks laskis. Nyt tietysti mietin onko kaikki OK, vaikka kuinka päätin, etten sellasia murehdi. Vähän väliä mielessä pyörii liikkumaton ultrakuva ilman sykettä näinpä oon nyt sit alkanut pelkään sitä ultraa vaikka sitä ootankin. Mun piti lapsenvahti sopia siihen Ultran jälkeiselle lääkärikäynnille, mutta en olis millään halunnut tehdä sitä. Mitä jos en tarviikaan sitä aikaa?
No, onpa taas positiivista! Nyt kun oon täs hereillä niin alkaa nälkä kurnimaan. On varmaan pakko raahautua keittiöön syömään näkkileipä.

Toivottavasti mieli olis valosampi aamulla..

Sisunen ja pötkö(??) 10+5
 
Moi täällähän te ootte :D!!

En pysty värittään!!! Mut puutun vielä listalta..

Höpönenä/ 25.3/ 35v/ 3.lapsi/ NKL tai KOS

Tuun päivitteleen vähän myöhemmin.. Syön jotain ennen ku tarvii pyttyy mennä halaileen.. Örk..
 
MariaR: Tosta keliakiasta. Meillä ja aiemmin testattu mut silloin ei näkyny testissä. Sitte siihen testiin on kaikki lääkärit luottaneet. Nyt sit ihan taivaissa ne arvot. Eli jos yhtään mietityttää eikä selityksiä löydy ni testeihin vaan uudelleen..

Kärryistä: Meilläkin löytyy carenan doubleswingit.. Tosin hyvin käytettyinä :) ja toinen turvakaaren kiinnike rikki. Oli tosi hyvät ja edulliset tuplat, täytyy ihan kehua. Erittäin paljon oli meillä käytössä ja pitkään :) suosittelen.

Daria: Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin. Varmasti erittäin raskas odotus henkisesti kunnes saatte tuloksen.. Ja tietysti jo itse näytteenotto ahdistaa. Voimia sinulle kovasti.
Mulla ikävä urtikaria niin oon saanu ohjeeks syödä joka päivä histeciä. Ja ihan erikoislääkäri iho- ja allergiasairaalasta on määräyksen antanut ja sanoi olevan turvallinen. Pitää olla siis cetiriziniä vaikuttavana aineena, muut ei käy. Eli ainakin Heinix ja vissiin zyrtec käy myös.

Vaavi-haavi: Onnea huomiseen ultraan :)

ON: Voi edelleen huonosti.. Pääasiassa tai eniten iltaisin (jaa mikä aamupahoinvointi??) ei mitään rasvasta, makeeta tai vaaleeta leipää voi syödä. Tässä mä oon puputtanu salaattii ja keittovihanneksii kaiket illat :) edellisviikon söin puolijäisii marjoja. Syöminen auttaa.. Mut vaan hetkeks. Sit ku puputtaa koko ajan ni turvottaa ja arvata vaan saattaa että myös haisen pahalle.. Sori.. Liikaa tietoa.

Tänään soittivat sairaalasta ja koepala tytön suolistosta otetaan ens ke. Ilmeisesti laittoivat vähän vauhtii ku ne arvot oli niin hirveet. Jännittää ja huolettaa, silti helpottunut olo.

Napa venyy :) oon ollu NIIN turvoksis kyl koko ajan et oon näyttäny rv5 asti siltä ku oisin jossain rv18. Oon siis luontaisesti erittäin hoikka mut nyt todellakin Raskaana :) :) viikon oon ollu pois töistä. Ensin vuoto sit vapaata ja nyt tää hirvee räkis. Huomenna töihin ja pakko mun on kertoo. Kaikkk varmaan jo tietää mut en pysty enkä haluu enää piilotella tätä mun pötsiä :)

Ny nukkuun! Mä muuten oon jo viikko kaupalla heränny aamuisin klo6-7. Yleensä oon vähän aamu-uninen. Eikä muuten johdu mistään pirteydestä.. Oon koko ajan väsyny. En vaan saa unta sen jälkeen. Outoa..

Höpönenä ja minimartta 11+0
 
Ihan harmittaa ettei noita doube swingejäenää valmisteta. Kun ei ihan maailman ääristä tosiaan viittis hakeen lähtee. Varsinkin kun meillä jo tuplat on, ne vaan ei ihan sovellu vauvalle kun ei selkänoja mene ihan makuulteen, enkä mä yhtään tykkää kun niistä ei saa työntösuuntaa vaihdettua ja kuomukin on vaan yks. Noi ostin kaverilta siinä vaiheessa kun kuopus oli jo istumisiässä ja kolmonen laiska kävelijä ja piti koululaista ja eskaria saattaa. Tosin tämä maaliskuinen on sitten 5kk kun kolmosen eskari alkaa, niin eiköhän hän sitten jo noihin nykyisiin tupliin mene :) olis ne swingit silti näppärän oloset.

Näettekö unia paljon? Mä oon nähny nyt paljon painajaisia. Viime yönäkin näin unta, et vuosin kun seula mutten halunnut lähtee lääkäriin vaan olin vaan kun ei mitään vuotoja oliskaan vaikka sitä tuli kuin härän kurkusta. Hyi, inhottava olo jäi siitäkin.

Mä en oikein usko noihin raskausarpivoiteisiintokihan ne vähän ihoa saa kimmoisammaksi, mutta enemmän se on kiinni geeneissä. Mulla oli esikoisesta body shopin kaakaovoi jolla kovasti lutrasin, ei tullu arpia. Muiden kolmen kohdalla ei sitten ollutkaan mitään, eikä edelleenkään arpia ole :) riippuu paljon siitäkin kuinka isoksi vatsa kasvaa, itsellä on aika pieniä ollut. :) muttei se varmasti huonoa tee, rasvailu siis :)

Mukavaa loppuviikkoa! :)

RK 12+3
 
Meillähän olikin monta ketjua käytössä :) Kiitos päivittäjille!!

Täällä ei niin hyvät tunnelmat.. Neuvolassa ei löydetty sydänääniä ja juuri matkalla äitiyspoliklinikalle päivystykseen.. :(

Vappuvaavi ja rv13+2 toivottavasti <3
 
Voi ei vappuvaavi, tsemppiä matkaan ja tulethan pian kertomaan, että kaikki on kunnossa?!

Ainakin parilla oli tänään np-ultra, tulkaahan tekin kertomaan uutisia! Omaa maanantain np-ultraa odotellessa...

Olo on nyt ehkä täällä hieman parantunut, mutta edelleen etovaa oloa piisaa, aamusta iltaan. Siinä mielessä ei voi unohtaa, että on raskaana. Ja turvotus, se on jotain ihan kamalaa! Alkaa jo nyt normaalit vaatteet kiristää, vaikka yleensä olen päässyt lähes puoliväliin vanhoissa vaatteissa. Nyt ei tule onnistumaan. Jotain tekemistä taitaa olla tällä jatkuvalla syömisellä, jonka tarkoitus on siis ehkäistä etomista. Joka siis joskus onnistuu, yleensä ei :)

Marrastuuli + vauveli 12+5
 
Vappuvaaville kaikki onni matkaan :hug:

Meille tuo doppler tuli (Angelsoundsin Jumper) ja parina päivänä koitettu kuunnella pientä, itse en ole onnistunut sykettä kuulemaan mutta mies kyllä eilen väitti vuorenvarmana kuulleensa tasaisen nopean jumputuksen, tiedä sitten sanooko vaan mun mieliksi. Luin tosta laitteesta arvioita ja aika moni sanonut että ei sillä mitään kuulunut ennen viikkoa 16 tai peräti 20 joten ehkä tässä nyt ei pidä huolestua vielä vaikka tietysti vähän nyt miettiikin että mitä jos kaikki ei ole hyvin.

Ultrakutsu tuli vihdoin, ensi viikon perjantaina päästään, tuntuu kyllä aivan liian pitkältä ajalta odottaa! Mutta tällähän sitä on mentävä.

Mie muutenkin suunnilleen kylven rasvassa päivittäin joten vatsan rasvaaminen ei ole mikään uusi rutiini. Ehkä se tekee kuivaihoiselle miellyttävämmän olon?

Unista kyllä joo, niitä näkyy täälläkin. Kovasti seikkailuja ja ihmeellisiä juttuja ja raskaus tulee uniinkin... joku yö sitten näin unta jossa olin purkamassa ränsistynyttä vanhaa taloa, oli lekat ja räjähteet ja kaikki ja joku toi sinne sitten purkuduunareille olutta, ja unessa sitte mietin että en voi ottaa kun vauva jne. Viime yönä taas näin unta jossa tapahtui hurjasti kaikkea ja mulla oli myös siinä ihan valtava maha.

Oireista rinnat ei ole enää niin kipeät, vatsaan sattuu toisinaan ja iltaisin turvottaa. Edelleen toivoisin että olisi jotain muuta, jotta voisi olla varmempi että tuolla edelleen kaikki etenee niinku pitää mut no. Sitä vatsaa oikeasti jo kovasti odotan, olis sitten jotenkin todellisempi fiilis!
 
Voi Vappuvaavi! :( Toivottavasti olisi ollut vaan vauva jossain erikoisessa asennossa ettei siksi löytänyt sydänääniä, neuvolatädin osaamattomuutta, tai laitteessa häiriö...

*****

kaivoin mammahousut kaapin perukoilta ja nehän mahtui 4-5 vuoden takaa hienosti jalkaan :D Tyytyväinen! Nyt vaan odottelen että tilaamani paidat saapuisi postiin.

Voiteet: Mä olen rasvaillut ihan vain perusvoiteilla. Ekassa raskaudessa ei tullut raskausarpia, ja toisessa muutama, mutta oli mahakin toisen kanssa ismompi.

Mariia ja Nappula 14 + 5
 
Vappuvaavi, tsemppiä ja paljon onnea matkaan. Me kaikki toivotaan että asiat menee hyvin!

Eveneve: ei kannata huolestua, ennen kun sain oman dopplerin luin että moni on kuullut äänet vasta selvästi myöhemmin. Itse kokeilin ekan kerran viime viikolla ja pitkän etsimisen jälkeen sain äänet kuuluviin. Kannattaa eka kuunnella oma syke läheltä nivusta että tietää miltä se "suhahdus" kuulostaa. Itse löydän vauvan sykkeen ihan läheltä häpykarvojen rajaa (tai oikeastaan alempaa, riippuu sheivauksesta :D). Erottaa omasta sykkeestä kun on puolet nopeampaa. Vauvan syke häviää tosi nopeasti, ihan vähän laitetta kallistamalla äänet häviävätkin. Eli on ihan tuurista kiinni miten nopeasti äänet löytää ja ne kadottaa hirveän helposti.

Ekan kerran kun kuuntelin ääniä kuulin oman sykkeen ja sen taustalla nopeamman suhahduksen. Miehen kanssa kuunneltiin pitkään että toisen on pakko olla pikkuisen syke. Siitä sitten vähän doppleria liikuttamalla löytyi kohta josta oma syke ei enää kaikunut ja pelkästään vauvan suhahdukset kuului. Minulla myös angelsounds jumper.

Pitkä sepustus dopplerista mutta toivon niin että muutkin saa ääniä kuulumaan koska itselleni se on antanut rauhan alkuodotuksen suhteen. Tottakai äänien kuuluminen on hyvin yksilöllistä. Huomenna minulla on onneksi jo np-ultra, toivottavasti siellä on kaikki hyvin!

Aurinkoista loppuviikkoa kaikille! :)

VanillaLady 10+4
 
Kiitos ihanat! :) Täällä on huokaistu helpotuksesta, sykkeet ja liikkeet löytyivät ja napanuoran virtauksetkin kuulemma vahvat! <3 Kolme tuskaista tuntia odotin vuoroani Kätilöopiston päivystyksessä ja ehti kyllä miettiä kaikki vaihtoehdot läpi..

Aamulla siis eka lääkärinuevola ja sykkeitä ei siellä saatu kuuluviin. Sanoi että viikon parin päästä tulisin uudelleen jonkun terveydenhoitajan luo uusintaan ja passitti varaamaan vapaana olevalta th:lta aikaa. Tässä kohtaa kyllä täytyy antaa pisteet vapaan olleelle neuvolan terveydenhoitajalle, joka sanoi heti kun kerroin tilanteen että "sinä et kyllä viikkoa tuollaisia uutisia odottele, vaan laitetaan sulle heti lähete polille!" Yritti siis vielä itsekin kuunnella sykkeitä, mutta ei hänkään niitä löytänyt. Mulla siis esikoisesta kuului jo tossa vaiheessa hyvin sykkeet neuvolassa, muuten en ehkä olisi itsekään yhtään huolestunut. Huh, loppu hyvin kaikki hyvin. Heti tietysti tuli sellainen olo, että nyt turhaan käytin kaikkien aikaa tähänkin kun ei ne sykkeet vielä välttämättä aina kuulu, mutta toisaalta parempi näin että olivat heti neuvolassa hereillä ja ottivat todesta, vaikka en edes olisi varmaan mitään lähetettä edes itse olisi tajunnut pyytää :)

Toivottavasti muutkin on saaneet tänään hyviä uutisia ultrista! :)
 
Vappuvaavi, hienoa että vauva voi hyvin! Huhhuh, kyllä tuollaiset säikyttää mutta hyvä että pääsit nopeasti kuitenkin tarkistamaan tilanteen.

On: nt-ultra oli tänään. Vauva voi hyvin ja turvotusta 0,8mm en tiedä onko paljon vai vähän. Tänään otettiin taas verikoe joka lähetetään viikon päästä Helsinkiin jossa analysoidaan ne riskipisteet ja kahden viikon sisällä soitetaan jos lisäseuloihin tulee kutsu.
Tänään koko raskaus ja tuleva vauva jotenkin konkretisoitui...oli kädet ja jalat ja sormet ja aivot ja kaikki pienessä mittakaavassa! Suloinen! Taisin rakastua :heart:

Mulle voisi päivittää lasketuksi ajaksi 23.3 ja iäksi 33 v. :p

Marraskuussa sitten rakenneultra. Nyt unta kupoliin, kylläpä jännittäminen on väsyttävää puuhaa!
Tulkaahan muutkin kertomaan ultratunnelmia!
 
Ultraterveisiä:D pikkuinen näkyi olevan 13 viikkoinen, kuukautisteni mukaan 13+1 joten ei muutoksia sillä saralla. Niskapoimut ja muut jutskat ookoo. Pyöriskeli kuperkeikkaa ja laittoi jäseniään suoraksi . Ihana viimein nähdä 4D:nä palleroinen :heart:
 
No täällähän te! Minä tuonne vanhaan kirjottelin eilettää, joten nyt vain kopsailen noi tekstit.. :D
Heissulivei taas tänne ja tervetuloa uusille!

Huih, paljon uutta asiaa puhuttuna, aloittaisinko vaikka omista kuulumisista. Vointi ollut kyllä varsin hyvänä nyt, vatsassakaan ei ole niin paljoa remonttituntemuksia ollut pariin päivään..Jospa siellä lomaillaan välillä. Malttamattoma odottelen ensiviikon np-ultraa vasta perjantaina kylläkin, joten vielä reipas viikko! Muita mullistuksia tähän kaikkeen, varmistui nyt että meille todenteolla tulee se koiranpentu syyskuun lopulla. Pelottaa ja jännittää, hyvällä tavalla kuitenkin :) Muutamille kavereille olen paljastellut uutisia ja siitä olen kyllä hyvilläni, kaikki ovat niin iloisesti ottaneet uutiset vastaan jotta sydäntä kyllä lämmittää suuresti :) Myös se kun saa asiasta puhua ihmisten kanssa aivan naamatusten.

Vakuutuksesta, itse olen ajatellut ottaa. Täytyy vielä tuon isännän kanssa jutella ja katella vaihtoehtoja. Meillä kaikki vakuutukset ifissä, joten täytyy tutkia asiaa.. Milloinkahan se vakuutus kannattaa ottaa, jos aikoo ottaa. Ajatuksena siis jo ennen syntymää tuleva vakuutus..Pitäis tieten tutkailla minkäkaiken sorttisia vakuutuksia niitä liene :D


Vaunut, kääääks sehän mahtaa olla aikamoiden viidakko. Siis en ole vielä lainkaan tutkinut, katsellut, perehtynyt noihin vaunuasioihin ja hui pää jo pyörällä täällä luettujen juttujen vuoksi :D Oon kuitenkin aatellu että ootan vielä tässä pari viikkoa rauhassa ja sitten varuajan ohitettua voin alkaa tutkimaan..Tai sitten olen vain ollut äärettömän laiskana täällä :p Onhan tässä onneksi vielä hyvin aikaa.

Imettämisestäkin oli jotain. Voi minä niiiin innolla odotan imettämistä. Siitä lähtien kun aloin haaveilemaan lapsen saannista olen nähnyt tusinan unia imetämisestä ja jotenkin odotan sitä todella innolla. Toivon vain, ettei mitään ongelmia ilmene sillä saralla ja pystyn normaalisti imettämään lapseni. On niin hassua, kun rinnat ovat jo nyt kasvaneet ja niin turpeat. Hih, vaikka en mikään tissitön ole koskaan ollut on jotenkin hassua miten ne ovat niin..uhkeat :LOL: :D

Tälläistä tänään tänne, Piip-

Sitten tämän päivän terveiset vielä, oi ihanuus miten ihania ultra terveisiä tullut tänne! :heart: Voi kun aika menisi äkkiä niin pääsisi itsekin. JA no niin, ei nyt enää ihmeitä viitsi kirjoitella kun tuo teksti taitaa aikasen pitkä olla jo :D
Niin, minut voi lisätä myös tuonne listaan vielä, eli 21.3./ Piip- /21.v/ 1. lapsi/ OAS
 

Yhteistyössä