Maaliskuun Mussukat <3 *heinäkuu*

Mäkin joudun sokerirasitukseen jo rv12-16. Edellises raskaudes oli radi joka tosin hoitui pelkällä ruokavaliolla ja ruokavaliokin tarvi vasta ihan lopussa vähän muuttaa :D

Tää pahoinvointi ja väsymys on aika tylsää, oksentanut en vielä ole mut ei se kaukaa käy :/ ja esikoisen kans pitäis jaksaa aamusta asti touhuta. Ehkä tää tästä.
Koko ajan on nälkä, parin tunnin välein pitäis syödä tai alkaa oksettaan.

Ensimmäinen neuvola on 12.8 ja samalla on esikoisen 1v. Neuvola. Harmittaa kun ekal kerralla neuvokas ei tehä oikeestaan mitään. Siellä ei ole ultra ja sydän ääniä ei kuunnella kun se vehje vanha ja vasta joskus rv15 jälkeen sillä löytää sydän äänet :( no ehkä tässä malttaa odottaa Np ultraan.

Eläväinen 5+5
 
Heipätihei ja 6+0 POKS!

Olotila mitä mainioin. Ei tunnu yhtään että olisi edes raskaana. Ainoat oireet mitä on, niin jatkuva pissalla ramppaaminen, erityisesti aamulla ja päivällä. Kauhea väsy, sekä järkyttävä turvotus! Tuntuu niinku oikeasti olisi jo puolen välin raskaana.. :D haha.. hyhhy. Tulisi edes se ihana vauvamasu, eikä tommonen turvotus.

Viikko vielä ja sitten pääsee varhaisultraan. Jospa siellä kaikki olisi ok, viikkoja olisi silloin jo 7+0.

Sokerirasitus Tulee aivan varmasti. Ikä ja paino sen jo päättää. Se, että milloin se tapahtuu, on vielä täysin auki. Jospa ekan neuvolakerran jälkeen olisi jo vähän viisaampi. :)

Tässä nyt näin vain omaa napaa..
 
Terveisiä ultrasta!
Papu on elossa ja sykkeen näkyi selvästi!! Jee!
Hematooma on edelleen olemassa ja raskauspussi näin ollen vain toiselta reunalta kiinni. Sikiö saa kuitenkin hyvin ravintoa sillä viikot vastaavat täysin kokoa :D
Kaksi viikkoa taas lepoa ja sit kontrolliultra jälleen....
6+5 :heart:
 
Nyt se tapahtui. Minimaalista etomista jos on pidemmän aikaa syömättä. Ei kunnon etomista, ei huonoa oloa. Nälkä! Olen syönyt tässä nyt parina päivänä varmaan koko kuukauden edestä ruokaa! Ja väsy. Ikävä kyllä. Kahteen kertaan tänäänkin nukahtanut istualtani kun meni vain väkisin silmät kiinni. Tänään omien laskujen mukaan rv9+2, neuvolan mukaan rv9+1. Valoa risukasaan kaikille pahoinvoinnista kärsiville. Se loppuu sittenkin aikanaan!
 
Täällä kerrottu tulevalle mummille :) Totesi heti et kyllä sen jo näkee, vaikka viikkoja pitäis olla vasta 6+1. Rupesin miettimään, et mitäs jos ollaankin paljon pidemmällä :D Maanantaina soittelen ja kyselen varhaisultraa, perjantaina ensimmäinen neuvola :) Olo on oikein hyvä, pientä yökötystä lukuunottamatta :)
 
Heipat pitkästä aikaa!

Viikko on ollut raskas töissä, on ollut kuuma niin sisällä kuin pihalla. Jostain syystä meillä ei saada ilmastointia toimimaan, joten muutkin työntekijät kuin minä istuskelevat vain posket punaisina kuumasta. Olen tällä viikolla oksentanut useammin kuin ennen, uskon että johtuu kuumuudesta. Pahoinvointilääkkeen ansiosta olen pystynyt töissä käymään. Eilen ja tänään olen selvinnyt ilman tablettia, joten ehkä varovaisesti uskaltaisin sanoa pahimman olevan ohi....'koputan puuta'

Sokerirasitus Mä en joutunut esikoista odottaessa sokerirasitukseen, kun ei ole diabetesta suvussa ja olin 24-vuotias. Nyt luulen, että joudun, kun olen ylittänyt tuon maagisen 25-vuoden rajan. Sen kuulee sitten varmaan ekassa neuvolassa.

Neuvolaan onkin vain reilu viikko aikaa! En malta odottaa! Jotenkin välillä jopa epäilen olenko raskaana ollenkaan, vaikka oireita riittää. Rinnat ovat kasvaneet, turvotusta on iltaisin niin, että kuljen mieluiten ilman housuja kotona ettei mikään tiukka vyötärö paina vatsaa, ja se pahoinvointi ja nälkä. Jatkuva nälkä!
Töissä (päiväkodissa) otan pihalle pienen rusinarasian mukaan, että jaksan seisoskella kuumassa. Muut pitävät minua varmaan vähän pimeänä, mutta en ala selittelemään elleivät itse kkysele. Haluan vielä pitää työkavereilta salassa raskauden.

Kun lueskelen teidän ihania vu-kuulumisia, tulee itsellekin kauhea hinku ultraan. Ehkä nyt kuitenkin odottelen neuvolaa ja toivon, että siellä ultrataan, kuten esikoisen aikana tehtiin.

Esikoista odottaessa ultrattiin lähes joka kerta, ihan ensimmäisestä kerrasta lähtien, joten toivon, että sama meno jatkuu :)

Toivottavasti muillakin alkaa pahoinvointi hellittää otettaan!

Mins ja napero 7+1
 
Torstaina käyty ekassa neuvolassa ja kun pikkupaikkakunnalla ollaan niin katsoi ultrallakin ja sielähän se papu heilu ja sydän paukutti :) syksyllä takaisin Rovaniemelle niin ultrat on muisto vain... Pahoinvointi on kokopäivästä kuvotusta niin onneksi sain kans ylistämäni pahoinvointilääkkeet! Nyt kutsua npultraan odotellaan :)

8+2
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy
Stressitestaaja täällä huomenta! Taisin aikaisemminkin jo kertoa miten "mielenrauhan" takia tähän taloon tuli lisää raskaustestiliuskoja. No, saa niistä näköjään muutakin kuin mielenrauhaa, tänään pitkästä aikaa testi aamupissasta ja tuloksena erittäin nopea ja erittäin selvä plussa, mut testiviiva kontrolliviivaa vaaleampi kuitenkin. Nyt mä sitten hepuloin täällä että mitä tapahtuu ja tuskailen minkä ehdin. Ei mitään vuotoja edelleenkään, ei kipuja mut kun AINA tähän mennessä tuo sama testi (David) on antanut oikein räikeänpunaisia positiivisia niin nyt on sitten (tietty) huoli. Toivottavasti huolehdin ihan turhaan. Huomenna ultraan kattelemaan sykkeitä ja muuta.

Kiva kuulla että aiemmilla oksuttelijoilla on olot helpottaneet! Itse edelleenkin odotan että alkaako ne edes ikinä... maicyn kanssa sama tilanne, et ei oikein kunnon oireita ole. Ehkä olisin huolettomampi jos niitä nyt olis edes jossain määrin.

Mikä on sokerirasitustesti, miten se oikeastaan tehdä?

+ allergisille kysymys onkohan mikään allergialääke turvallinen käyttää raskauden aikana? Tuossa tsekkailin cetiriziniä ja sitä ei ilmeisesti ainakaan suositella.

Ja vielä tyhmä kysymys, kuulin että odottavien äitien hampaat menee usein huonoon kuntoon, onks tää ajateltu että sen pahoinvointia seuraavan oksentelun takia hampaiden kiillepinta kärsii ja reikiintyy helpommin vai liittyykö se jotenkin siihen ienten pehmenemiseen, mitä kuulemma myös tapahtuu?

Eve + B 7+1 (toivottavasti...)
 
Eve raskaana ollessa syljen ph laskee ja näin ollen suojaa hampaita huonommin. Mun on oikeasti hampaat menny niin surkeeseen kuntoon ettei oo tosi. Lohkeilee ihan urakalla. Muutama kk sitten poistettiinkin yksi, kun ei siitä enää hammasta saatu. Et kyllä neljä raskautta on hallaa tehnyt. Vaikka tietysti siellä hammaslääkärissä olisi saanut useamminkin käydä, oon käynyt vaan jos ja kun on ollut jotain ongelmaa.

sokerirasitus jep, iän puolesta sinne pääsen, koskaan ei oo mitään ollut. Ja se siis tarkoittaa sitä, et 2h(ko) istutaan labrassa ja pari kertaa(ko) juodaan semmosta makeaa litkua ja otetaan verikokeet, että nähdään vaikuttaako se juoma sokereihin. Oksentaa ei saa tai koko homma joudutaan aloittamaan alusta. Ihan helppo juttu noin kumminkin :) Mulla on aina joku kiva kirja mukana. Ainut inha on, et syödä ja juoda ei saa 10-12h ennen koetta. Vettä saa hörpätä.

Ja heipat vaan pitkästä aikaa tännekkin, tulee melkein vaan fb:n puolella oltua. Jotenkin muka helpompaa siellä :D

Pahoinvointia löytyy edelleen ja sitä on vielä useampi viikko jos vanhat merkit paikkansa pitää. Repäisykipuja on kans, kun aivastaa, yskii tms. Tissit on edelleen arat ja hormooninäppyä on kaula ja rintalasta täys.
Eka neuvola olis 11.8

:heart: RK 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Noista allergialääkkeistä kannattaa kysyä lääkäriltä oikeasti että mitä voi käyttää. Itsellä nostaa HEinix verenpainetta että en voi tämän takia käyttää koko lääkettä.

Nyt omaa napaa... Loma alko ja samalla tuli pahoinvointikin kehiin iltaisin. Voi jessus sanon mä. Meinaa iltasin hyvä ruoka tulla ulos ja olo on sitä luokkaa että sohvaa saa sovittaa lahjakkaasti selkää vasten. Toivon todellakin että tämä rupeaa antamaan myöten muuten tulee reissusta joka on loppulomasta nii oikea kärsimysnäytelmä.

Ostin tässä vaunut ja nyt ne on siskon luona ja sanoin j otta ei oo kiirettä kuhan ennen joulua ovat meillä. Joten heidän vierailua odotellessa :D

Eilen sain todeta että on mulla ihania ystäviä. Yksi laittoi viestiä että tarttenko mammavaatteita että voisit tulla kattomaan ennen kun hän omansa hävittää kokonaan :D Toivon todella että sieltä löydän housut jotka menis jalkaa ja ei aivan vielä näyttäisi mamma housuilta. Koska omista ei mitkään mee enään jalkaan. Ja totesin jotta kaapin saa järjestää uuteen uskoon ja laittaa yläkaappiin sellaset alushoushousuista lähtien jotka ei mahu. Että siinä meni mun 6kk aherrus hukkaan....NOh ei vaiskaan Kyllä mä vielä niihi mahdun kun mahasta pääsen eroon. Sen jälkeen lenkkeily kutsuu kera vaunujen ja koiran. Nyt on ollu ihanaa kun saa sortseissa olla nii niissä onkin valinnan varaa kun en oo hävittäny mitään viimevuodelta.

Mutta täällä kaikki hyvin. Voikaahan mammat paksusti :heart: Niin ja mulle voi laittaa synnytys paikaksi SEKS ja 4 lapsi

Muukalainen77 ja pikku 9+3
 
Viimeksi muokattu:
8+4 menossa, kuvotusta ollut reilu viikon, täään helpompi olla. Syödä pitää edelleen usein,muttei ehkä niinusein kuin tähän mennessä.HB oli laskenut ja aloin popsia Obsidania ensi hätään.Neuvolasta suosittelivat multivita mamaa.Sitä tulee vasta alkuviikosta apteekkiin. Väsymys on lähinnä iltapäivän juttuja ja yöllä herään kahdesti pissalle. Päässä on ollut vähän höttö olo ja välillä särkenytkin.Olen kyllä oettanut juoda tarpeeksi nestettä kuuman ilmankin vuoksi. Hormoonitkin on alkaneet loistaa olemassaolollaan ja mieliala vaihdellut,muttei ihan niin paljon kuin nuorempana ekoissa raskauksissa :LOL: selvästi on kyllä vähemmän fyysistä voimaa kuin normisti. Vatsa myös välillä kovana ja pömppänä,ihan kuin supistais nopeasta kasvusta?neuvolassa oltiin eka kerran ja varhaisultra kuun muistaakseni ens kuun alussa.Voimia kaikille kanssamatkaajille :popcorn:
 
Niinkuin kirjoitin aikaisemminkin, niin minä lopetan päivittämisen heinäkuulle, koska tulee käytyä harvemmin enää täällä. Joten joku täällä aktiivisempi tehköön uuden ketjun elokuulle ja lisätköön uudet! :)
 
Huomenta!
Hyppään mukaan tähän ketjuun ainakin toistaiseksi.. Takana keväältä keskeytynyt km ja tämänkin raskauden suhteen hyvin skeptinen. No huomenna selviää sekin ultrassa.. Toinen siis olisi tulossa, ikäeroa olisi näillä näkymin 2vuotta ja kuukausi päälle, ihan sopiva ehkäpä :D

Voin päivittää meille uuden pinkan jahka koneelle ehdin, lisäilen samalla muut ja itseni listalle. Toivoen etten poistu heti huomenna..

Norpu
 

Yhteistyössä