Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

käsien puutuminen sain just aamulla selityksen siihen neuvolasta.
kuulemma joillekki raskaana oleville tulee turvotusta tohon solisluiden seudulle. se aiheuttaa puutumisen ja tikkuilun tunnetta varsinki sormissa! hartioiden pyörittelyn pitäis helpottaa.

synnytyskäytös oon ollu hiljanen ja kai vähä sisäänpäin kääntyny. hyräilen ja hengittelen lähinnä. (joo no hengitän muutenki,mut kai ny tiiätte mitä tarkotan :LOL: )

mulla ei oo yhtään tuttua tai kaveria jokka olis samaan aikaan raskaana. mun kaveri oli,mut sai pari kuukautta sitte keskenmenon 8 viikolla

sairaalaruoka on kyl maistunu ihan hyvin. mut kyllä naposteltavaa pitää olla kuitenki mukana!

luulin muuten,et se synnytystapa-arvio on sellanen läpihuutojuttu,mut paskanmarjat. saa koko päivän varata siihen,et istuu ä-polilla! mihkä mä ton pennun siks aikaa laitan??? täällähän on lattiat täynnä k*sta ja p*skaa... eihän toi pikkunen pysty tai osaa pidättää niin kauaa.
kai joutuu pyytää lapsille vaparin koulusta. ukkeli kun siel jumalan selän takana töis :kieh: (sori SuzZ :saint:)

no eiköhän tullu taas tarpeeksi kiehuttuu,jos sitä jotain tekis taas tälle päivälle.
VOIS VAIK LAITTAA VAUVAN SÄNKYYN LAKANAT!!

äkäpussi ja pikkupallero 34+2
 
Viimeksi muokattu:
Heippa tytöt,

Miracin
Älä välitä kateellisten puheista! Haukkua on helppo nimimerkkien takana!
Mikäli kuva ei olisi aiheuttanut mitään puhetta se olisi ollut pliisu, nyt siis tiedämme että kuva on hieno ja kateutta herättävä! Nauti -niin itse tekisin :)

Neuvola
Sain ultra-ajan painoarvioon. Sf mitta oli laskenut muutaman sentin alaspäin. Onko kenelläkään kokemuksia sf mitan alentumisesta? Muuten pienellä vaikutti kaikki olevan kunnossa -hyvin sykki ja pää on painunut todella alas eli kiinnittyminen on jo ilmeisesti tapahtunut. Kääntyi siis nyt vasta ja meni heti suoraan alas lantioon.

A POKS POKS POKS 35+0
 
Heipsan...

Ystäviä raskaana: Lähipiirissä parilla oli la nyt helmikuun alussa, lisäks yks kaveri sai vauvan itsenäisyyspäivänä (la 4.1.) ja yks loppiaisena (la 25.12.). Ai niin ja serkkutyttö sai pojan joulupäivänä :) Parillakin kaverilla on la kesäkuussa ja yhden serkun tyttöystävällä huhtikuussa. Eli onhan noita vauvoja tulossa. Mun ystävät (siis ne joita voin niin kutsua) ovat lapsensa tehneet jos aikasemmin, eikä tiedä tuleeko niihin perheisiin enää lisää.

Synnärikäyttäytymistä: En muista edellisestä kerrasta oikein mitään. Sen verran muistan, että kun eipduraalia laitettiin niin huusin, raivosin ja itkin, kun sattui niin julmetusti. Muuten ei muistikuvia hirveesti ole, ehkä siitä syystä että neiti tuli aika nopeesti... Tällä kertaa yritän olla iisisti, en oo sellanen ihminen että siellä alkaisin raivoamaan tai huutamaan. Sen näkee sitten...

Sairaalaruoka: Oon ollu ihan positiivisesti yllättynyt tuolla synnärillä. Ruoka on ollut enimmäkseen hyvää, muutamia juttuja on tietty sellasia mitkä ei oo ollu ihan niin hyviä. Syötävää kuitenkin :)

( . ) Takana hieman rikkonainen yö, mutta kuitenkin sain nukuttua ihan ok. Supistukset oli taas aika napakoita, heräilen niihin jatkuvasti. Nyt on ilmeisesti alkanut limatulppaakin irrota, ainakin siltä näyttäis tuo tavara jota tulee pyyhkiessä...

SULJETTU PALSTA Uusi foorumi on luotu osoitteeseen http://p1.foorumi.info/maalismussukat2011/

Tuonne foorumiin pitää siis rekisteröityä ennenkuin sinne pääsee lukemaan tai kirjotteleen. En ole vielä kovin paljo ehtiny tutkia miten toi toimii, mut tässähän on pitkä päivä aikaa :D Mä olen siinä nyt ainoa moderaattori. Kaikki rekisteröityneet pystyy kirjotteleen, muokkaileen tekstejä yms. Tosin mä tiedän, että tuon foorumin myötä tää palsta tulee hiljenemään aika lailla.......

Ulkoasuun otetaan vinkkejä, yritän sitä muokkailla päivän aikana...

Eli halukkaat voi sit rekkautua tuonne :)

Nyt painun hakemaan kahvia ja sitten yritän perehtyä tuon foorumin saloihin...

-JennyA & pikkuhäärä 35+4-
 
Mä rekkasin ja kirjoittelinkin jo jotakin :) Kaikki halukkaat vaan mukaan! :)

Sairaalan ruuasta mun on pakko sanoa, että hyvää on ollut ainakin niissä paikoissa missä oon ollut työharjoittelussa. Oon siis ite syönyt samaa ruokaa. :)
 
Suljettu palsta: Mutta tonnehan voi rekisteröityä kuka tahansa, joka lukee tätä palstaa, kun sinne ei ole mitään sun keksimää salasanaa tms. vaan riittää että rekisteröityy ja tietää mihin sivulle mennä... Vai ymmärsinkö väärin?
 
GCS15 Mä etsin koko ajan sieltä sitä vaihtoehtoa, et rekisteröitymispyynnöt tulis mulle sähköpostiin ja sit sitä kautta saisin katottua ketä sinne haluaa. Mut toistaiseks en sitä ole vielä löytäny :( Mä tutkin koko ajan asiaa ja aion kyllä tehdä asialle jotain heti kun vaan löydän siitä tietoa...

Toistaiseksi vaan mulla on tuonne laajemmat oikeudet, eli ylläpitäjänä olen. Moderaattoriksi pääsee kyllä, jos joku haluaa :) Apu varmaan tulee tarpeeseen jossain vaiheessa, kunhan päästään alkuun...

-JennyA-
 
Kävin muuttamassa tuonne asetukset, eli nyt pitäis uusien rekisteröitymisien tulla mun kautta. Jos joku kokeilis, niin tietäisin sit tuleeko ne perille...

Tän pinon perusteella tiedetään joka tapauksessa ketkä on ollu edes jonkin verran aktiivisia ja aika moni on ilmoittanut halustaan tulla tuonne suljetulle puolelle. Eli käyn tässä pinon läpi ja kattelen ketkä olis tulossa...

-JennyA-

MUOKS:
Onnistui :) Eli kaikki uudet käyttäjät tulee nyt mun kautta. Ja odotan, että kaikki rekisteröityneet kirjoittaa jonkinlaisen esittelyn itsestään tuonne TAI mä poistan kaikki oikeudet. En aio katella siellä mitään salamatkustajia, jotka ei anna mitään tietoa itsestään, koska mä ainakin olen siellä ihan omalla nimelläni ja tarkoitus olisi tämän päivän aikan vielä laittaa kuviakin...
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolareissu takana taas;

- painoa +1050g/vko :D (uus ennätys!)
- RR 101/64
- sf-mitta: 35cm (yläkäyrän yläpuolella!)
- turvotus + (tähän asti ollu - )
- RT, syke 140 ja liikkeet ++

Meilläkään ei rutiinisti tehdä painoarviota, en ole siis saanut mitään lukuja arvaukseksi. Jos tuo sf-mitta jatkaa yläkäyrillä menoa, niin yritän vaatia painoarvioon. Vähä hirvittää, jos sieltä on tulossa joku yli 4kg... o_O Terkka kyl sano, että maha ei silmiin näytä mitenkään järkyttävän isolta, eli voi olla sekin syynä et vauva nostelee peppua selällään ollessa ja se, kun kohtu on eteenpäin kallellaan...

Samara & bönde 36+0
 
Rekisteröidyin minäkin tuonne uudelle suljetulle osastolle. :) Ja lähettäähän tuo jonkinlaisen vahvistuspyynnön nyt.

Mulla kaveripiirissä pari on nyt raskaana, olis kiva jos olisi joku läheinenkin tässä. Jokunen vauva on myös syntynyt jo syksyllä. Mutta ei mulla ihan lähipiirissä ole ketään vauvallisia tai raskaana olevia.. Tai jos on niin asuvat sen verran kaukana, että ei oikein pysty tapaamaan kovin usein (kun meillä ei autoa ole). Vauvan synnyttyä ajattelinkin lähteä noihin lähialueiden äiti-vauvajuttuihin, jos vaikka löytyisi sieltä muita äitejä kavereiksi.

Sairaalaruoka ei ole mun suosikkeja alkuunkaan, viimeksi kätilö pakotti mut syömään synnytyksen jälkeen. Ja siis sairaalassa työskennelleenäkään en voi sanoa nauttineeni niistä aterioista, jotka sairaalan ruokaa olen syönyt. :D Mistä ehkä johtuukin se, että mulla on ollut yleensä omat eväät töissä ja harjoitteluissa aina mukana. Mutta kyllä niitä paremman puutteessa syö ja leipä on leipää joka paikassa. :D

Synnytyskäyttäytyminen En osaa sanoa, miten tässä synnytyksessä tulen käyttäytymään, valmentautuminen on ollut ihan erilaista kuin esikoisen synnytykseen. Kontrollin tunne on kuitenkin mulle kovin tärkeä, joten käytös on varmaan melko hallittua.. sisäänpäinkääntynyttäkin. Viimeksi kävelin supistusten kanssa hiljaa tai äänen kanssa kotona edestakaisin ja sairaalaan päästyä makasin sängyllä ensin käyrillä ja sitten odottamassa epiduraalin vaikutusta hiljaa. En halunnut, että minuun kosketaan (olen yrittänyt päästä tuosta halusta eroon, sillä hieronnasta ja muusta kosketuksesta voisi olla todellista hyötyä kivun hallinnassa). En voi sietää, jos joku lässyttää tai kehuu minun jaksavan hyvin.. Saa nähdä, synnytyskertomuksista varmaan sitten viimeistään. :)

Neuvolassa tänään terkkari oli myöhässä 15 minuuttia, joten ei tehty muuta kuin mitattiin verenpaine ja punnittiin. Tosi ärsyttävää, kun olisi ollut muutakin asiaa. Kun mulla oli sitten lääkäri siinä heti perässä niin ei voinut enää venyttää.. Eli ihan yhtä tyhjän kanssa oli koko reissu. Ja kaiken huipuksi sain ton symfyysin alueen niin kipeäksi, että en pääse kunnolla kävelemään ollenkaan ja itku silmässä saa kävellä sen minkä kävelee. Meidän terveyskeskus on nimittäin kahdessa kerroksessa ja enhän mä nyt hissiä yksien rappujen takia käytä. Olisi pitänyt ilmeisesti.
Tuloksina:
- paino +70g/vko (eli 300g kuukaudessa :D )
- RR 129/70, pikkasen korkeampi kuin mulla yleensä, kun kiire ahdisti
- pissa puhdas (meillä katsotaan onneks itse, ei tarvi neuvolantädin käydä toisten pissapurkeilla :) )
- hemoglobiinia ei katsonut, kun oli myöhässä (vaikka se olis ollut kiva kyllä tietää)
- lääkäri varmisti rt:ksi, pää painaa kuulemma kohdunsuulla kuten kuuluukin (on se sitten edes siellä alhaalla)
- sf 32, 0-käyrällä mennään
- kohdunsuulla ei ollut tapahtunut yhtikäs mitään

Ja kun ne mun sokerimittarin liuskat oli mennyt vanhaksi, niin terkkari antoi uusia.. Jotka ei olekaan oikeita. Joten pitää taas käydä terveysasemalla, että saa niitä liuskoja. Mitään painoarviota ei tehty, lääkäri oli sitä mieltä, että tuolla sf-mitalla keskivertovauva olisi tulossa. Ei tainnut edes tajuta, että mulla on rd. Kivaa asua täällä meidän terveysaseman piirissä.. :/

Niin ja anteeksi omanapaisuus neuvola-asiassa, ärsyttää vaan edelleenkin.

pihpuu & pieni 35+4
 
Höh, miulla ei onnistunut tuo suljetulle rekisteröityminen ja nyt se viskas miut pellolle ja käski yrittää myöhemmin uudestaan :confused:

Miulla vaihteeksi hyvin nukutuu yö takana, esikko ei yöllä herännyt yskimään, ja nukahti uudelleen vielä seitsemän jälkeen kun kävi pissalla, ja nukuttiin sitten yli yhdeksään, ihanaa :) Olo on kuin eri ihmisellä!

Synnärikäyttäytyminen: esikkoa synnyttäessä olin aika rauhallinen, ainoastaan kerran kun oli tosi kipeä supistus ja mies laittoi liian kuuman kaurapussin selälle, niin ähkäisin kiukkuisesti että liian kuuma! Ponnistusvaiheessa myös kun kätilö sanoi miehelle että voi kurkata, vauvan pää näkyy, niin mie ärähdin että et varmasti katso! Katsoi se silti eikä vissiin traumoja saanut :rolleyes: Tyttöä synnyttäessä mies ponnistusvaiheeseen asti vain höpisi kätilön kanssa, mie hissunkissun hengittelin ilokaasua supistusten aikaan ja osallistuion jutusteluun välillä. Se oli ihan hyvä niin :) Ponnistusvaiheessa on sitten ollut apuna jalkoja tukemassa. Aika rauhallinen olen siis ollut, kivuissa mieluiten käperryn hiljaa hengittelemään itsekseni.

Sairaalan ruoka on maistunut ihan hyvin miulle, ihana kun monta kertaa päivässä tulee valmis ruoka eteen :) Naposteltavaa täytyy kyllä ottaa lisäksi, ja lisäksi synnyttäneiden osastolla oli ainakin 5 vuotta sitten jääkaappi vapaasti käytettävissä, sai ottaa välipalaa sieltä.

Vauva eilen illalla taas aika kipeästi porautui kohdunsuulla... Hirmuinen myllääjä on kyllä iltaisin :heart:

Pojalla lopultakin kuume on laskenut, yskii kurjan kuuloisesti edelleen, harkitsen että pitäisin vielä huomennakin kotona vaikka tänään on kuumeeton päivä, ainakin toistaiseksi, mutta kurja se on tuollaisessa yskässäkin riehua toisten kanssa eskarissa. Itsekin olen yskinyt tänään, toivottavasti ei kunnolla iske tuo tauti itselleni...

Täytyy tosiaan myöhemmin koittaa tuonne suljetulle rekisteröityä, jos onnistuisi...

Teto ja ihanainen kuulapää 35+4 :heart:
 
X3
Minäkin rekisteröidyin nyt tällä samalla pöljällä nickillä... mutta siinä rekisteröintilomakkeessa ei minusta ollut mitään laajempaa "esittele itsesi" kohtaa? Rustaanko sinne esittelyn sitten kun käyttäjätunnus on aktivoitu?
 
X3: Siellä on erikseen paikka esittelyille :) Kirjoittele sinne mitä haluat...

Noista rekisteröitymisistä vielä... Laittakaa vaikka täällä mulle yksäriä, jos en oo hoksannu hyväksyä teitä tuonne. Yritän nyt käydä sähköpostissa vähän normaalia tiuhempaan, mut saattaa olla että välillä unohtuukin...

Vitsit kun on ulkona kivannäköinen keli. Aurinko paistaa ja pakkasta on vajaa 10 astetta. Mut kun ei pääse liikkeelle.

Tänään on taas supistellut silleen, et hengittäminen on vaikeaa. Viimes synnärillä kysyivätkin et onko sellasia suppareita, jotka tuntuu koko mahassa ja nyt niitä sitten on. Tähän astihan nuo on olleet enemmän sellasia kipuaaltoja ja pienemmällä alueella tuntuvia, enimmäkseen alhaalla ovat tuntuneet. Nyt sitten tuntuu ihan ylhäältä asti ja tosissaan henkeä ahdistaa & puhalluttaa välillä... Kipu on vielä siedettävää kuitenkin...

Nyt tää painuu takaisin lueskeleen tuon palstan ohjeita...

-JennyA-
 
ISO kiitos teille kaikille kannustavista ja positiivisista kommenteista koskien tota mun "kuvakohua" :heart:
Tosi hassulta tuntuu, että yhdestä kuvasta on saatu tuollainen haloo aikaseksi, mutta kun naisista on kyse niin kaikkihan on mahdollista ;)

Mulla ei ole kaveripiirissä tällä hetkellä ketään joka olisi raskaana. Mukavaahan se olisi joku jonka kanssa kasvatella mahoja yhtäaikaa ja touhuta sitten vauva-aikana yhdessä kaikenlaista.

Sairaalaruoka on ainakin naistenklinikalla ollut tosi hyvää! Ei mitään valittamista :)

Aamulla olin neuvolassa ja siellä seuraavaa:

Rv: 35+5
Paino: noussut yhteensä nyt 17 kg :eek:
RR: 129/79
Pissa: prot. +/-, gluk. -
Sf: 33 cm
Lapsiveden määrä: N
Tarjonta: RT
Sydämensyke: 130-145
Liikkeet: ++
Kaikki siis oikein kivasti siellä! Olin kyllä ihan varma, että painossa menee jo se 20kg rikki, mutta eipäs sittenkään... nooh, ehtiihän tässä vielä :D Ens viikolla sitten polilla se synntystapa-arvio toivottavasti ei ole ihan hukkareissu.

Yö oli vähän rikkonainen myös täällä... Olin unohtanut laittaa tyynyn jalkojen väliin, ja vessaan mentäessä en meinannut päästä sängystä ylös kun oli niin kamalat liitoskivut! :eek:

Taidankin itsekin kohta yrittää rekisteröityä tonne suljetulle... :)

~ miraci ja pikkumies rv 35+5 ~
 
Piti eilen kanssa jo Miracille kirjoittaa, että kuva oli mielestäni hieno. Kateelliinen vain olen kun itsellä vatsanahka siinä kunnossa, ettei voisi kuvitellakaan kuvia ottaa... :p Arpia tullut todella paljon...

Itselläni ei ole tällä hetkellä kavereita raskaana. Olisihan se hienoa, jos olisi kenen kanssa voisi tilanteen jakaa, mutta lapsia kyllä kavereilta löytyy joten kysymyksiin on vastauksiakin saanut. :)

Sairaalaruuasta en osaa oikein täällä sanoa mitään, koskaan en ole ennen sairaalassa yön yli ollut.

Tänään oli neuvolassa kaikki ihan ok, ensi viikolla sitten taas uudestaan. Edelleen perätilassa pieni on, tämä aiheuttaa suunnatonta jännitystä. :/ Synnytysarvio on puolentoista viikon kuluttua...

Mahtoikohan mun rekisteröitymisyritys tuonne suljetulle tulla perille, kun kone sammui yhtäkkiä kesken kaiken... :p En ole varma lähtikö pyyntö... :D

EMPU ja pieni 34+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä