Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

Suljetulle pyrkiminen vireillä =)

JennyA voimia, on varmana tukalaa. Se on inhottava tunne kun ei meinaa saada henkeä. Mulla ollut paljon samantyyppistä ongelmaa tässä raskaudessa. Toivotaan et pääset pian tositoimiin.

tombatar miten siinä niin kauan menee? Mulla pe synnytystaspa-arvio ja oon varautunut että se on suunnilleen ultra ja sit saan sektioajan ja ohjeet sektiota varten... Musta se on aiemminkin ollut nopea juttu.

Sairaalaruoka kyllä sitä nielee. Meillä oli esikoisen kanssa vaan Kättärillä se ongelma, etten ehtinyt ensimmäisenä sännätä aamu - ja iltapalojen hakuun ja kun menin 10 minuuttiakin kuulutuksesta, melkein mitään ei ollut jäljellä : /. Sai vähän olla nälässä, mut sit kun rupesi tulemaan vieraita, toivat jogurttia ym tullessaan. Ei mulla siitä lämpimästä ruuasta mitään traumoja jäänyt, ja se oli valmiiksi nimetty ja annosteltu niin sitä ei viety nenän edestä =) Ja eka päivänhän joudun olee soseruualla kun tehdään taas sektio, mutta se ei ole ehtinyt yhtään aiemmin haitata. On mennyt niin vauvan lumoissa se eka päivä.

Käyttäytyminen synnytyksessä kokemusta ei oo. Tosin ekassa sektiossa itkin kun pelotti, hoitaja kysyi pelkäänkö epiduraalia ja olin tosi yllättynyt kysymyksestä, pelkäsin paljon suurempia asioita. Eiköhän synnytys oo sellainen tilanne missä voi käyttäytyä ihan miten vaan. Kätilöt on onneksi ammattilaisia eivätkä varmasti ota kiroilua henkilökohtaisesti. Ehkei tosiaan tuo oo sellainen tilanne missä pitää hirveästi vaatia itsehillintää.

Nyt on ollut tosi tyytyväinen olo. Vaikka on kurkkukipua ja ääni poissa... Oli joitakin viikkoja niin tukala ja vaikea olla tän masun kanssa ja se dieetti. Ja nyt ei oo dieettiä eikä niin tukalaakaan, supistelu hellittänyt. Osaa todella olla kiitollinen paremmasta voinnista kun on muutaman viikon kärvistellyt välillä melkein sietämättömässä olossa. Jos olo pysyy tällaisena, jaksan ihan hyvin odottaa h-hetkeä. Yövalvomisetkin jaksaa kun aamuyöstä saa vielä unen päästä kiinni ja kun tänä aamuna en saanut, sain sit nukuttua pikku päikkärit kuopuksen kanssa.

Ja mieli on varmaan siksikin virkeämpi kun oon nyt melkein joka päivä treffannut äitikamuja. Mukavasti menee aina päivä rupatellessa niitä näitä =)

Leppismom 35 + 5
 
tombatar miten siinä niin kauan menee? Mulla pe synnytystaspa-arvio ja oon varautunut että se on suunnilleen ultra ja sit saan sektioajan ja ohjeet sektiota varten... Musta se on aiemminkin ollut nopea juttu.

Leppismom 35 + 5
no ensin kätilön luo joka mittaa paineet ja kaikki muu mikä neuvolaski. sit käyrille ja sit viel oottaa lääkäriä joka tekee ultran ja sisätutkimuksen... ja siis alakautta tulossa

hitto ku taas närästää. johtuukohan se tomaatista? aika harvon syön,mut tänään tullu otettuu...
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin kävin jättämässä anomuksen suljetulle :)

Miracille piti sanoa et sun kuvahan oli tosi kaunis. Ottaisin itsekkin jos olisi nuin kaunis vartalo :) Kateellisia ovat vaan toiset...

Päivä kaupoissa pyöritty. Huomenna neuvolaan...

Peppioliina rv 37+5
 
Suljetulle rekisteröidyin minäkin - JennyAdelinan vahvistusta odotellessa :)

Tosiaan enemmän varmaan tuonne tulee sitten kirjoiteltua.. Ja enemmän uskaltaa valokuviakin jakaa teidän kanssa :) Tai keksiä jottain muuta piristystä ja vaihtelua päivään. Lupaan että saatte melko pian piristyä mun naamavärkistä tuolla suljetulla :LOL:

Nyt anoppilaan iltakahville ko ei kellekkään mun appelsiinituulihatut kelvanneet :mad:


-IsoPahkuratäti ja PikkuPoju 33+4-
 
Nyt pitäis olla kaikki pyynnöt vahvistettuina, mitä nyt tähän mennessä on tullut. Jos joku ei pääse kirjautumaan sinne, niin hihkaisee täällä :D

Mäkin varmaan kirjoittelen enemmän tuolla tästä eteenpäin, mut en tätäkään hylkää ihan kokonaan kuitenkaan.

Tää kävi just saunassa, huolimatta voimakkaista suppareista... Saas nähdä mitä se sit tekee. Alkaa vaan olla vähän hankalaa tuo neidin kans saunominen, kun en pysy perässä enää...
Nyt täytyy lähteä iltapalan laittoon, että päästään jossain vaiheessa nukkumaankin...

-JennyA-
 
Vahvistusta odotellaan täälläkin :wave:

Mindi En tiiä vielä menenkö uudestaan. Voi olla, et loppumetreillä iskee paniikki ja sitten on tarvis päästä. Nyt tuntuis ettei tarvi mennä uudestaan.

Käyttäytyminen synnytyksessä alkuun olin rauhallinen. Siinä rupes kyllä kyrsimään, kun ukko alkoi valittaa "kylmä..", "mulla on varmaan verensokerit alhaalla..", päätä särkee..", "jano.." :kieh: Kivahdin sille siinä supistuksien lomassa, et " Ikävää, et sulla on kurjaa!" Meni mies kyllä hiljaseksi siinä :whistle:
Noin kolmee tuntii ennen vauvan syntymää, kun kätilö kieltäytyi antamasta lisää puudutusta niin aloin panikoimaan. Silloin alkoi tulemaan sitä vaikerrusta, saatanaa ja perkelettä. Satks:ssa on opiskelijoita myös ja mulla oli kauhukuva siitä, et synnytystä tulee kyttäämään opiskelijaryhmä. Äidilleni oli silloin aikoinaan tullut. Nooh.. ponnistusvaiheessa kätilö juoksi pois huoneesta hakemaan apuvoimia. Ovi avautui hetken päästä ja näin siellä monta naamaa. Huusin, "ette tuu tänne, ette helvetissä tuu tänne!!!" Sieltä tuli siis oman kätilön jälkeen lääkäri ja kaksi muuta kätilöä lisää :ashamed: :whistle:
Siinä viimeisellä ponnistuksella molemmista sääristä alkaa vetää suonta, jolloin aattelin tämäkin vielä! Vauva tuli ulos mun karjuessa vittuuuuuuuuu!!! Eli tosi siveää kielenkäyttöä..

Sairaalaruoka oli musta jees. Muutenkin luksusta päästä valmiiseen pöytään ja monta kertaa päivässä.
 
Suljetulle jonossa...=)

Miraci: Kuvastasi vielä samaa kuin on jo kommentoitu: KAUNIS ja täysin asiallinen. :kiss:

Käyttäytyminen synnytyksessä: Esikoista synnyttäessä v.-06 karjuin kuin kokonainen eläintarha kaikilla mausteilla. Jotenkin edelleen ihmettelen, miten en saanut äänenkäyttöä haltuun vaikka kyllä ymmärsin, että se vie turhaan voimaa ponnistaa. Nyt on tavoitteena olla hiljaisempi, mut katsotaanpa vaan. :ashamed:

Sairaalasapuskat on juu ehkä vähemmän maistuvia, mut kyllä ne menee. Juuri ennen kuin esikoista alettiin käynnistellä söin kasvispihvejä, se jäi mieleen...

ON: Neuvolassa ja viimeisessä (!!!) lääkärissä käyty eilen:
Paino + 700g/vko
RR 133/72
Pissa -/-
Sf 34 cm (nousi yläkäyrälle)
Tarjonta: RT!!!!! (neuvolantäti epäili pt:aa)
Itseä ihmetyttää tuo sf- mitta, sillä esioisesta ei ollut synnytyspäivänäkään kuin 33cm...Noo, eihän se kai aina ole = ISO vauva???

Jatketaan juttua suljetulla. =)
 
Suljetulle rekisteröity myös.

Käyttäytyminen synnytyksessä Eka synnytys meni ihan uutuuden viehätyksessä ja kai keskityin vain siihen kipuun ja synnytykseen. Yhden kerran taisin ponnistusvaiheessa karjaista aika kovaa..Toinen synnytys meni avautumisvaiheessa ihan vaan kätilöopiskelijan kanssa rupatellessa ja kehuivatkin miten rauhallisesti otin tilanteen..ponnistusvaiheessa alkoi sitten kirosanat lennellä, hävettää vieläkin vähän kuinka perk.. ja v..ut siellä synnytyshuoneessa kaikui..

Sairaalaruoka Eihän se kovin maukasta ole, mutta kun saa valmiit pöperöt nenän eteen niin luksustahan se on..

Meillä pari viikkoa sitten miehen veljen vaimo sai vauvan, pikkuveljen perheeseen tulee toukokuussa ja yksi kaveri oottaa kesäkuun vauvaa..muutenkin on viime vuosina kaveri/sukulaiset lisääntyneet ahkerasti, meidän lapsilla omanikäisiä serkkuja riittää..

Mutta nyt lähden miehen kanssa saunomaan..

muikkunuu79 ja asukki 37+0 POKS POKS
 
No nih nyt mulle sit kävi just silleen ku monille muillekin on käynyt...kirjottamani teksti hävis *puff* johonkin nettiavaruuteen ja nyt potuttaa aikalailla :mad:

Niin, mut siis täällä taas pitkästä aikaa. En ole teitä unohtanut ja joka päivä käyn lukemassa kuulumisia ja niiiiin monesti pelastatte mun päiväni tavalla tai toisella vaikken itse kovin ahkerasti kirjottelekaan :)

Ekaks sanon Miracille kiitokset siitä, että laitoit kauniin kuvasi tänne näytille. Anna kateellisten puhua mitä puhuvat, omapa on häpeänsä.

Flowerille Haluan toivottaa ihanaa hääpäivää!! :flower: Toivottavasti kaikki menee nappiin ja päivästäsi tulee ikimuistoinen ja yksi elämäsi parhaista päivistä!

Mitäs Sanelle kuuluu? Oletko vielä yhtenä kappaleena?

Ja olipas muuten kivaa kuulla Kamiliya sinustakin pikaisesti. Ymmärsin vallan hyvin pointtisi silloin viimeksi siitä tukiasiasta, mutta en ehtinyt kommentoimaan ennenkuin koko juttu oli jo ohitettu.

Täällä alkaa oleen jännät paikat pikkuhiljaa. Supistuksia ei kai kauheesti ole, mutta paineen tunnetta on tuolla alhaalla välillä aikalailla. Kävin viikko sitten gynellä ja sillon sain kuulla, että paikat on pehmentyneet ja lyhentyneet, mutta ei vielä auenneet. En oikeen tiedä mitä pitää odottaa, ku ensimmäinen on kyydissä eikä ole kokemusta aiemmasta.

Sairaalaruoasta sen verran, etten ole sitten oman syntymäni ollut sairaalassa yhtäkään yötä, joten en tiedä minkälaista ruokaa siellä saadaan. Jotenkin mielikuva on kuitenkin, että sairaalaruoka on aikalailla hajutonta, väritöntä ja mautonta...noh, pianhan sen saa sit tietää.

Ai niin joo, voisitko Tombatar päivittää minun iäkseni 30, täytin vuosia tuossa jokunen viikko sitten ja nyt saavutin sitten "aikuisen naisen" iän, hahahhaa :D Ikää tulee lisää, mutta pää pysyy yhtä hölmönä joka tapauksessa :whistle:

Toivottavasti tämä palsta ei nyt kokonaan hiljene tuon suljetun osaston myötä...itse en taida kehdata sinne änkeä ku muutenkin niin harvakseltaan kirjottelen, että en kuulu niin sanottuun sisäpiiriin ja olisin lähinnä se stalkkeri siellä :ashamed:

Tsemppiä kaikille kipuilijoille ja jaksamista vielä viime metreille!! Voimahalit erityisesti teille, joilla on jo kovasti jännät paikat! :hug:

-Moumou ja vauva 36+6
 
höh, mulla ei ole yhtään raskaana oleva olo tällä hetkellä. Mahaa sattuu välillä vaan vähän tonne alas ja nyt ei pariin tuntiin ole alapäähänkään sattunut. Vauva kyllä potki 3h sitten ihan reippaasti. Hengittääkkin voi. On vaan semmoinen ylipainoinen olo. Tyyntä myrskyn edellä??

Saan äitiyspäivärahaa 18pv ja silloin pitää kipittää ostamaan se turvakaukalo ja matkarattaat. Ostan ne prismasta kun samaa minulle kehuttiin lastentarvikkeessa.


Silvia ja viliANNA 35+1
 
Pikasesti tänne päivittelen että tänään paineet oli ok ja pissanäytteessä vielläkin valkuaista. Neuvolassa sanottiin että seuraillaan tilannetta ja kotosalla lepäilyä. No eipä paljoa sitten pakkailla ennen muuttoa. Onneksi on ihmisiä avustamassa ja ihanaa että täälläkin porukka jaksaa tukea ja tsempata :hug:

Niin hirveä väsymys että pakko kömpiä nukkumaan öisin kun ei montaa tuntia tule nukuttua kun on kipuja ja kuumia aaltoja yms mukavaa loppumetrien kiusaa. Mutta eiköhän tästä selvitä.

Pakko oli muuten kysyä mistä ihmeen suljetusta olette puhuneet?? Mä oon nyt tästä kokonaan ihan ulalla..

Dindei+ pikku 37+3
 
Synnytyksessä Ensimmäisessä olin hiljainen hiirulainen, ihmettelin miten naapuri huoneen synnyttäjä kehtasi huutaa ponnistaessa. =) Toisessa olin äreä, lähinnä kipujen takia. Epiduraalistakin tiuskin, kun sen laittaminen kesti ja kesti.

Onneksi kätilöt ovat nähneet kaikenlaisia ja varmasti ymmärtävät ettei synnyttävä äiti ole ihan parhaimmillaan.
 
moumou päivitetty

ihme myllääjä nyt mahassa. tuntuu ettei rauhotu ollenkaan. outoo,ku aikasemmin selkä ollu vasemmalle,nyt oikeelle. (potkut siis tuntuu vas.kyljes) ja tykittää ihan kympillä koko ajan!!!

synnytyksestä vielä, luulen et kätilöt on tottunu jos jonkimoiseen kielenkäyttöön ;)
sillon ku tyttöö oli tekemäs,viereises huonees joku huus ku syötävä!!!

mun on ny pakko keskeyttää, painaa niin pyllykkä palleaa,et pitää nousta ylähä hetkeks..
 
Menee kyl iha sekaisin nyt näitten palstojen kanssa. Mut yritän päivitellä molemmille puolille. Tänään ei ole supistellut. En kyllä ole tehnytkään tänän yhtikäs mitään.. 30 päivää olis laskettuun aikaan, tosi levoton olo alkaa olla. Katselin tossa tota nelosen vauva sarjaa ja niin kateeks käy ihmisii jolla se epiduraali toimii :(
Miten voikaan olla mahdollista et olo voi niin paljon helpottua.. Noh saa nähdä tulenko ikinä saamaan sitä selville :)

SuzZ + masukki 35+5
 
Mulla on kanssa tuo ongelma yhteenlaskussa, vaikka kuinka kirjoitan oikein sen numeron jokaiseen kertaan ei ota:(
Meillä kuitenkin ollaan potkuteltu masussa kunnolisin määrin, laskettuun aikaan 21pv!! Loma koittaa ensi viikon lopulla.
Kyllä täysin siemauksin oikeastaan nautin viimeisestä ja hyvinhyvin toivotusta ja odotetusta raskaudesta. Vaikka niitä kipuja on.

Eveliina ja Eekku POKSPOKS 37+0
 
siihenhän pitää vaan kirjottaa kahdeksan
mulla oli ongelmia niitten kirjainten kans. vaikka omasta mielestä oliki oikein...

hauska tuota pentua seurata,ku riehuu tos yksikseen :LOL: jospa aamulla antas hiukka pidempään nukkua,ku ny virtaa riittää

masukki kans rauhottu lopultaki, seki piti zumbat ittekseen ;)

mä aattelin jatkossaki myös tänne kirjotella. kun kuitenki koneella jonku verran tulee oltua :ashamed:

nyt vaan ei oikein irtoo,ku väsy on melkonen. en kuitenkaan kunnon päikkäreitä saanu otettuu

minusta on ihanaa,ku ollaan jo näin pitkällä ja sit jo saa jännätä joidenki kohdalla,et millon tulee lähtö. ittellä kun kuitenki vasta ens kuun loppu puolella on LA ja tää tuskin tulee etuajassa

no ny jos yrittäs pitkälleen köllähtää :wave:
 
Jos siinä yhtee laskussa lukisi vaikka paljon on kuusi plus kaksi, niin siinä tapauksessa ruudulla pitäisi lukea "kahdeksan" ei 8
Ja se turvakoodi piti olla mulla isoilla kirjaimilla.

Mä nukuin illalla 2h joten enhän mä nyt sitten unta saa : /
Istun hetken koneella ja menen taas kokeilemaan. Johan mä 2h tuolla kokeilin nukkua.
Vauvakin liikkui taas paljon ja onneksi tuolla vähän alempana. Kaveri veikkasi että saattaa syntyä jo helmikuussa. Eihän se mitään haittaisi :saint:

Selitin siipalle miten vieraat saavat tulla sairaalaan, mutta lapsen isä saa olla siellä milloin vain (paitsi öisin). Mä veikkaan että mun tädit tulevat siellä käymään. Nuorin heistä (isän siskoja) on 75v. :whistle: Mutta eikähän se viisikko sinne pölmähdä vauvaa katsomaan. Ne tädit on niin herttaisia :heart:

Mä yritän taas aamulla saada 10h sokerin otettua. Nyt taas iski nälkä ku valvon täällä. Mutta en syö enkä juo.

Silvia ja viliANNA 35+2
 
Tervehdys ketjuun! :wave:

Onpas tänne taas tullut juttua poissaollessani...mahtaako tänne kukaan enää kirjoitellakaan kun näköjään on tuo suljettu palstakin jo käytössä?!? : /

ON: Mun piti vielä perjantai-iltapäivällä kirjoitella tänne, mutta tulikin äkkilähtö sairaalaan ja siellä olen makoillut tiistaihin asti...istukka alkoi vuotaa verta ja supisteluja tuli...ultrattu on nyt moneen kertaan ja istukka on nyt kuitenkin kohdunsuun päällä (eipä ole ennen sitä huomattu vaan todettu sen olevan reunalla ja alatiesynnytyksen mahdollisuutta mulle hoettu...) joten sektioonhan tämä nyt menee!!! :O Supistelut saatiin kuriin sairaalassa estolääkkeellä ja vuotokin loppui...estolääkitys aiheutti ihan kamalaa sydämen tykytystä ja tärinää ja sitähän annettiin mulle sitten useita kertoja päivässä, joten olo oli ihan kamala! En pystynyt soittamaan enkä viesteilemään kenellekään niin en tännekään ole pystynyt asiasta mitään ilmoittamaan...
Iskiaskivut, selkä- ja kylkisäryt sain kaupanpäälle jatkuvasta vuodelevosta ja vaivaavat edelleen tässä kotonakin (särkylääkkeitä syön niihin ja lämpöpussia käytän jatkuvasti mutta ei vaan auta yhtään mikään ja tätä tiedossa vielä useita viikkoja...), koska edelleenkin mun pitää jatkaa vuodelevossa ettei synnytys käynnisty tai tule vuotoja... ei ole helppoa olla!!!! En saa siis tehdä mitään muuta kuin levätä ja rauhallista kävelyä sen minkä vointi antaa myöden. Stressata ja murehtia ei saisi, mutta huoli on nyt suuri kun siihen liittyy tuo istukan repeytymisvaarakin... :'( Tässä on tunteet myllertäneet ja itkuisuutta olen vaan yrittänyt nieleskellä ettei poika ihan säikähtäisi, mutta kyllä se itku välillä on tullut kun ei vaan jaksa pysyä hyvällä mielellä kun pelko kalvaa koko ajan sisimpää... :( :'( Mun pitäisi saada vauva pysymään matkassa nyt kontrolliin asti, joka on 24 pvä ja siitä menee siihen sektioon sitten vielä parisen viikkoa...tuntuu aika mahdottomalta kun nytkin koko ajan tulee lieviä supisteluja, vaikka ihan vuodelevossa olenkin niin eivät ne rauhoitu...sairaalaan tässä varmasti joudun vielä täysin vuodelepoon, siitä olen varma.

Anteeksi omanapainen juttu...nyt en vaan jaksa alkaa lukemaan kaikkia kirjoituksia ja voimat on vaan ihan loppu rikkonaisten öiden jälkeen...

dogitar ja pikku-E 34+3
 
dogitar :hug: tiiän tunteen. sun pitää nyt laittaa kaikki valmiiksi,lähtö voi tulla ihan millon vaan. ite jouduin 27 viikolla osastolle makaamaan jatkuvan vuodon takia. sektio tehtiin 30+1. mut terve ja normaalin kokoinen jätkä nyt on =) sulla on kuitenki viikkoja jo tosi hyvin!!!
onko sulla kuinka pitä matka sairaalaan?
 
POKS 33+0!! =)

Eilen hain synnytysrentoutus cd:n kirjastosta, en ole vielä kuunnellut.Täytyy tänään koittaa toimiiko ;)..
Yöt menee katkonaisesti, joka toinen yö näen painajaisia, joka toinen vauva-ja synnytysunia.

Dogitar: itse olen myös aikoinani saanut tuota estolääkettä ja se on ihan kamalaa! :hug:
Salbuvent-niminen yskänlääke on sama aine ja siinä on kans tosi tarkkaa se annostus ettei tule noita sivuoireita.
Kuinka pitkälle ne muuten estelee tuolla lääkkeellä? Oman muistini mukaan v 2002 vkn 34 jälk ei enää estelty ainakaan kättärillä.


kike79 & pikkupieni 33+0
 

Yhteistyössä