Maaliskuun mussukat *HELMIKUUSSA* jo 5 vauvaa syntynyt

mariela , rauta ja levottomat jalat musta tuntuu et mulla ainakaan ei raudan kans ole yhteydessä. hemppa ollu jopa 140 pitkin aikaa, ja jalat oikutellu koko odotuksen :) lisärautaa sain vasta pari viikkoa sitten, kun oli tippunut 126:n. Obsidania sain neuvolasta, mut en ole syöny sitä ollenkaan, entisestään muistan että maha menee ihan erilaiseks ja mulla ennen aiheuttanu ummetusta. Siksipä luotan entiseen konstiin, ja oon kaupasta ostanut (saa apteekistakin) floraxin kraäuterbluftsaftia, ja tän viikon oon juonut Floravital-mehua. muuten ihan samaa kun toi edellinen vaan sisältää rautaa lähes puolet enemmän. Tää mehu on oiva tapa nostaa rautaa kun se imeytyy paljon nopeammin, kun tabletteina imeytyminen kestää huomattavasti kauemmin.
Esikoisen syntymän jälkeen hemppa laski niin rajusti, että lisärautaa määrättiin, tolla mehulla sain kahdessa viikossa normaaliin :) eikä käy vatsaa vaivaamaan kun ottaa ruuan yhteydessä. :) suosittelen!!
 
Neuvolalääkäri ja synnytystapa-arvio täällä takana.

Eipä päässyt synnytystavasta selvyyteen kun vauva on jälleen perätilassa ja lähete äippäpolille tuli. Nyt vaan aikaa odottelen sinne.. Noiden mittausten mukaan vauva ei myöskään vastaa viikkoja, vastaa 33+ vaikka pitäis olla 36+1. Huoli on hirveä. Yritän lohduttautua ajatuksella että koneet on koneita. Itselle viime kerrasta tullut painoa n. 4kg ja vauvalle vain n. 100g. verenpaine on liian korkea ja pitää seurata kotona sitä, sain kunnon mittarin lainaan. Sisätutkimus sattui ihan hulluna, teki mieli huutaa siellä. Peräaukon kautta heilutteli häntäluuta. Ei ole kuulemma ahdas lantio mutta ei tässä mitään vielä voi sanoa synnytyksestä kun vauva on väärinpäin. Kohdunsuu on kiinteä ja kiinni ja kanavaa jäljellä 3,6cm että mulla taitaa mennä oikeastikin sinne huhtikuuhun.

Levottomat jalat mulla on ollut oikeastaan teinistä saakka, joskus enemmän ja joskus vähemmän.. Nyt vähemmän.
 
Olipas paljon tullut tekstiä,en jaksa nyt kaikkea lukea :)

Nopsasti tulin vain ilmoittamaan että

poika syntyi 17.2 klo.9.22 mitoilla 3440g ja 49cm:heart::heart:

Eilen kotiuduimme ja itselläni vielä vähän heikko olo,tikit poistetaan torstaina.Kaiken kaikkiaan kaikki meni hyvin,siitä vielä myöhemmin lisää.

Nyt elämme todella maidontuoksuista arkea,tissit tursuaa kokoajan ja olo on ajoittain aika tuskainenkin: / Mutta pääasia että sitä milkkiä riittää ja poika onkin kova syömään :) Ja mahdottoman ihana:heart: Miten sitä voikaan olla ihminen pieni?:heart:

Nyt lepäilemään,pojukin nukkuu.

-Naurukohtaus ja Suloiseni 5päivää(tänään olisi 37+1)
 
onnittelut 'Naurikselle ;) ihanan pieni poika :heart: nyt nautit siitä mistä me muut vielä toistaiseks haaveillaan,.....

Littledeath, siis eikä :'(
Mä niin ajattelen sua... koita jaksaa, vaikka tässä tilanteessa on varmasti aivan sama mitä kukaan lohduttavaa koittaa... ois hyvä varmaan ettet olisi yksin.. oisko ketään kaveria joka vois olla sun kanssa, tai äitisi, mene vaikka sinne yöksi... kaikki varmasti selviää, ja vauva varmaan liikkuu kuitenkin ihan hyvin vai? jos saat käynnistyksen, niin sehän tarkoittaa vaan sitä et vauvaudut nopsammin :) Oikeen iso voimahalaus ja pidän täällä vauvankin sormet ja varpaat ristissä että kääntyisi kuitenkin hyvin päin!!
 
Onnittelut jo vauvautuneille :)

Täällä neuvolalääkärillä käyty ja tyttölupaus (kuulemma lähes 100% varma) saatu :heart: Eli oma aavistus oli oikea... Kohdunsuu 2 sormelle auki ja kanava lyhentyny sentillä. Eli jotain edistystä sentään on tullu tilanteeseen. Sanoi, että yleensä toisen synnytyksen ollessa kyseessä ei tilanne ihan näin pitkällä ole vielä tässä vaiheessa. Tämän hetken painoarviota ei tehnyt, mutta sanoi että jos laskettuun mennään, niin 3,5 - 4 kiloa olis sitten.

Nyt takaisin pötkölleen, sisätutkimus ärsytti sen verran et supistelee koko ajan...

-JennyA & typy 37+3-
 
flower: kiitos =)
Nyt kun oon lukenut netistä juttuja ja puhunut muiden kanssa niin ei ole enää niin kurja olo. Lääkäri tosiaan ultras sitä istukkaakin ja kuunteli niitä virtausääniä ja ei se ainakaan sanonut että mikään olisi hullusti.. Se lekuri on "vähän" sellainen omalaatuinen, ei puhu mitään eikä kerro jos ei kysy. Ja vauva tosiaan liikkuu normaalisti :) Nythän sitä ehkä kiinnittää siihenkin jotenkin automaattisesti enemmän huomiota. Mulle soitettiin äippäpolilta ja maanantaina on sinne siis se aika missä katotaan yritetäänkö ulkokäännöstä.
Todennäköisesti mulle vaan on tulossa pienempi vauva, siis alle kolmikiloinen. Toki sitä nyt seurataan ettei kasvu ole pysähtynyt. Tuossa sainkin palstalla vinkkiä että se voi vaikuttaa minkä kokoisina vauvat on lähisuvussa syntyneet ja meillä on äidin puolella ainakin vauvat olleet aina just ja just 3 kiloa.
Mut ainakin haluan uskoa ettei tässä mitään hirveää hätää ole ainakaan niin kauan kun vauva hyvin liikkuu :)

muoks. vauvan painoarvio siis 2257g.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Naurukohtaukselle!:flower:

Meidän pojan mitat ovat 51 cm ja pipo 35 cm.

Keltaisuutta on vähän,mutta se tarkistetaan aamulla uudestaan. Lääkäri huomasi hyvin lievän sivuäänen sydämessä ja sekin kontrolloidaan aamulla. Toivottavasti ei nyt ole mitään vakavampaa :| Synnytyksessä oli solisluu murtunut. Siis kaikkea mahdollista. No, tärkeintä on, että poika syö. Olisin vaan toivonut, että mitään ei nyt olisi ollut vauvalla, kun esikoinen oli niin pitkään vauvalassa hoidossa ja se veti mielen vähän matalaksi. Pitää vaan yrittää olla positiivinen.
 
Hirmuisesti onnea vauvautuneille!! :heart:

Täällä odotellaan jo malttamattomana, että koska oikein tulee lähtö. Jännittää. Huonovointisuutta ja supistuksia on ollut. Tänä aamuna piti olla neuvola mutta peruin sen, kun supisteli niin kovasti ja teki kipeää. Olisi ollut tuskaa mennä bussilla, kun oksetti niin kovasti. No sovittiin, että menen loppuviikosta käymään mikäli vauva ei ole vielä syntynyt. Tuntuu, että ei olisi mitään synnytykseen viittaavaa mutta kai se voi alkaa ilman mitään isompia esioireita... :)

Marrr ja pikkunen 39+1
 
Naurukohtaus, oi, onnea onnea!! Pienen prinssin syntymän johdosta. :heart:
Syntyikö poika sektiolla vai alateitse (en jaksa selata edellisen sivun viestejä..)?

Little Death, missä ajassa tuo arvioitu 100g kasvua oli tullut? Viikossa, kahdessa, kolmessa..? Viikossa ihan normaali määrä kaiketi, mutta jos sulle itselle olisi viikossa tullut neljä kiloa, niin.. Sitäkin jäin ihmettelemään vähäsen, että miten voidaan vielä näin myöhään sanoa että vastaa viikkoja rv33.. Vauvathan alkaa tässä loppuvaiheessa olemaan niiiin eri kokoisia. Mutta ehkä se perustui sun vauvan aiempien mittauksien pohjalta tehtyihin käyriin? Jos vaan virtaukset olivat kunnossa, niin luulisi kaiken olevan kunnossa. Pieneltä vauva kyllä kuulostaa, minkä kokoinen itse olet ollut syntyessä? Toivottavasti vauvan pienikokoisuutta nyt seurataan tarkkaan loppuaika. Ja jos näyttää siltä että kasvu hidastuu tai pysähtyy, niin eiköhän sitten sektioon mennä suunnitellusti. Tai käynnistykseen. Pääasia että kasvun seuranta on nyt kunnossa ja seurantaa tehdään.

Toivottavasti tässä viestissä oli edes jotain logiikkaa ja järkeä. Täällä vähän vaikea keskittyä kun pikkupojat pyörii ympärillä.. Ja yksi isompikin. Ynnä iltapalojen tarjoilut kesken viestin..
 
Niin ja itselläkin oli ainakin viikko sitten vauva perätilassa. Painoarvio oli 34+ viikolla 2400g. Keskikäyrällä. Luulen kyllä että vähän menee alakanttiin, kuten ultralla tehdyt arviot on noilla pojillakin menneet.. Nyt juuri en osaa kyllä taas sanoa kummin päin masussa ollaan. Saattaisipa tuo olla rt, ihan kuin jalat tuntuisi ylhäällä..

Sasha80, onnittelut teillekin vauvelin syntymästä! :heart:
 
Onnea naurukohtaukselle, ja Little Death, lippu korkeelle!
Me sitten mennään huomenna taas neukkulaan. Kaiken pitäs olla ihan okei, mutta on se kummallista kun taas oli tullut n.3 kg painoa lisää viikossa. Saas nähdä napsahtaako huomenna lähete eteenpäin.
Terkkari arveli beibin olevan kyllä suurempi kuin synnärillä oli arvottu..
Mulla levottomat jalat vaivasivat joka yö, ennen kun aloitin rauta-magnesium-paramax forte 1000mg setin. Tän mixin jälkeen on saanut olla aika rauhassa.
 
Naurukohtaukselle suuret onnittelut :flower:

LD tsempitykset! ja toivottavasti vauva kääntyy itekseen tai saadaan käännetyksi :hug:

ON: Täällä on reilun tunnin ajan supisteltu ja kärvistelty menkkajomotuksesta. Taitaa lähtö tosiaankin olla lähellä ellei jo liiankin lähellä. Saapi nähdä miten käy.. Neuvolassa kun veikkasi tälle viikolle lähtöä mutta itse olen ollut takuu varma että lasketun yli menee no nyt ei kyllä tunnu taas siltä auuu!!

Dindei + pikku 39+2
 
Kuinka kauan siinä ajan saamisessa äippäpolille oikein voi kestää?! Huomisesta on enää kolme viikkoa laskettuun aikaan eikä vieläkään tietoa, koska pääsee polille tarkistaan, mitenkä päin vauva oleilee.....viime torstaina oli siis poikittain ultrauksessa ja kovin usein on tuon jälkeen ollu peppu alaspäin. Vauvan arvioitiin viime viikolla jo olevan reilu 3,5 kilonen, ja vaikka mulla on kaikki ollu hyvänkokosia, niin kaipa se joskus tulee raja vastaan, et mahtuu enää kääntymään :/ ärsyttää tää epätietosuus!

Vattihattu rv 36+6
 
Onnea Naurukohtaukselle!

LD - jos oikein muistan tämän lahopään kanssa niin sulla esikoinen tulossa?
Itsellä ainakin oli esikoinen juuri ja juuri 3kg ja meni yli lasketun ja syntyi "vasta" rv 41+6, eli l.a aikoihin olis ollut aika pienikokoinen. Ja sehän on tuo l.a + - viikkoa voi heittää.
Eiköhän siellä kaikki ole ihan hyvin.Peukut pystyyn siihen täälläkin. :)

Täällä on aika hyvin osunut nuo käsikopelollakin tehdyt painoarviot. Jännittää vähän mitä veikkaa lääkäri torstaina :D Tuleeko lähemmäs 4kg vaiko peräti yli.. Joku 3,5kg vois olla passeli, tosin tyttökin oli 3680g muistaakseni, meni kyllä reilulla viikolla yli, poika tulossa niin sais syntyä laskettuna niin olis hyvissä mitoissa :D

Juuh, ja poksumisia 36+0 - CB - peikkopoika
 
Mariela: Vauva oli kolme viikkoa sitten neuvolassa 2100g ja risat, nyt oli 2257g. Itselle siis tullut n. 4 kiloa kolmessa viikossa lisää painoa.

Mutta nyt on niin että mun LA on varmaan väärin. Kun mulla se on laskettu viimesimpien menkkojen mukaan (joiden alkamispäivästäkään en ole varma). Laskurin mukaan hedelmöitysajankohta noiden menkkojen mukaan olis 30.6. mutta se ei ole mahdollista. Tiedän tasan tarkkaan että vauva on saanut alkunsa 3-4.7. Näin ollen LA olisi oikeasti viikkoa myöhemmin. Mietin mä asiaa joskus alkuraskaudesta mutta se on jotenkin unohtunut..

Mä itse olen ollut 3200g syntyessäni, pikkuveli on ollut 3000g, oma äiti ja hänen siskonsa alle kolmikiloisia.. Että ei mitenkään isoa porukkaa.

Sehän voi ihan olla että tästä vauvasta ei iso muutenkaan tulisi.. Ja jos tosiaan la on vasta maalis-huhtikuun vaihteessa oikeasti. Mutta asiasta sanon siellä polilla :) Kovasti on vauva koko illan liikkunut niin tuskin sillä mitään hirveää hätää on.. Toivottavasti.

CrystalB: Juu on esikoinen tulossa!

kiitos teille tsempeistä, eiköhän tämä tästä :)
 
mariela: Niin ja en tiedä mihin nuo "vastaa viikkoa"-jutut perustuu.. Kai siinä koneessa on joku "yleinen käyrä" tai jokin. Kun se sen mittauksen jälkeen laskee sen että mitä viikkoa vastaa. Mulla on melkeinpä aina ollut tää vauva pikkuisen pienempi viikkoihin nähden, joskus heittänyt viikolla, joskus parilla päivällä. Kerran oli joku mitta silleen että vastas vähän isompaa.
 

Yhteistyössä