Maaliskuun mussukat *meidän kuu*!!!!

Heippa!

Syntyneet on nyt päivitetty niiden osalta joilta ilmoituksia on tullut! Pahoitteluni että hieman kesti, on tämä prinsessa vaan jotenkin naulannut tähän muuhun toimintaan :heart:

Synnytys/leikkauskertomusta: Me lähdettiin siis sovitusti viime maanantaina kohti sairaalaa jossa suoraan vaatteiden vaihtoon ja kätilön esitarkastukseen. Siihen liittyi sitten mukaan leikkaava lääkärikin joka kertoi että ollaan aamun eka potilas ja arvioi vielä nopeasti mahan päältä painoksi n. 3,5 kg (tyttelihän oli sen 3590 g, joten ei ihan huono =)). Samalla huomasi myös että tytteli oli kääntynyt takaisin raivotarjontaan, mutta sektiossahan sillä ei ole mitään merkitystä... Sain siinä samalla ekat kipulääkkeet ja sen jonkun ihmelitkun joka maistui ihan halvatun pahalle, en tosin muista mitä se oli. Kätilökin antoi ohjeeksi että vedät vaan Pohjanmaan kautta ja et jää maistelemaan :LOL: eli ilmeisesti ei ole mikään herkkujuoma kellekään!

Siitä sitten jatkettiin ehkä viiden minuutin odottelun jälkeen jalan leikkaussaliin. Mies jäi aulaan toisen kätilön kanssa vaihtamaan vaatteet ja itse jatkoin salin puolelle. Täällä sektiolle on varattu yksi sali joten tuttuun paikkaan suunnistettiin. Salissa henkilökunta esitteli itsensä ja sain nousta sängylle. Ensivalmistelut siinä nopeasti ennen puudutusta, eli katetri (yök, sitä ei sektiossa voi laittaa ennen puudutusta koska silloin kun puudute laitetaan on jo kiire) ja kanyyli vasempaan käteen. Tämän jälkeen suoraan kyljelleen ja spinaali-morfiini selkään neljännellä yrityksellä. Anestesialääkäri ei ihan vakuuttanut tuon takia ja lisäksi laittoi kanyylinkin kahdesta kohtaa kudokseen, onneksi oli skarppi anestesiahoitaja paikalla. Kun puudutus alkoi vaikuttaa pääsi mieheni saliin ja leikkaus käyntiin...

Itse leikkaus oli tosi nopea ja helppo, kahdeksalta aloitettiin ja 8:11 syntyi tyttö... Jostain kohti vuoti suoni jonka joutuivat paikantamaan ja polttamaan mutta muuten kuin oppikirjasta! Suonen paikannus vei sen verran aikaa että puudutus alkoi jo poistumaan ja viimeiset tikit laitettiin paikallispuudutuksessa. Isä ja typy poistuivat paikalta kun olin saanut pitää typykkää hetken sylissä, lähtivät siis pesulle ja mittaukseen, sekä isän antamaan kenguruhoitoon :heart:!

Heräämössä spinaalipuudutuksen poistuminen oli jo niin nopeaa että vartin jälkeen olisin hyvin voinut lähteä osastolle, mutta hoitajan kanssa naureskeltiin että eihän ne osastolla ikinä usko jos nyt jo soitetaan hakemaan potilasta, joten hengailin siellä tunnin verran, jonka jälkeen siirryttiin osastolle missä isä ja typy jo odottivatkin. Paraneminen on ollut tosi helppoa edellisiin sektioihin verrattuna ja jo tiistaina mentiin neitiä kanssa osaston käytävillä niin että saatiin jo huomautus että voitaisiinko edes leikkiä että ollaan oltu just isossa leikkauksessa :D.

Saatiin keskiviikkoon asti olla yksin kahden hengen huoneessa, sen jälkeen sain yhdeksi yöksi tosi mukavan huonekaverin ja torstaina päästiinkin jo kotiin. Kaiken kaikkiaan tosi mukava kokemus ja tikeistäkin pääsin eilen eroon joten se hieman inhottava kiristyskin on poissa. Tyllerö on kyllä ihana ja yritänkin nyt koko rahalla nauttia tästä vauva-ajasta, mulle kun tää on nyt varmasti vika kerta jos lääkäri teki työnsä oikein ;).

Kaikkea hyvää ja ihanaa teille kaikille yhä odottaville ja ONNEA kaikille oman nyyttinsä saaneille. Kommentoin varmaan täällä teidän jaloissanne vielä jatkossakin ja yritän päivitellä syntyneet listaa kun ilmoituksia tulee!

Tuulisin terveisin,

elnastiina ja prinsessa 8 pvää
 
Onnea höpönenä :flower: omasta aarteesta!

Elnastiinalle kiitokset päivityksistä! Mukava kuulla että kaikki sujui niin hyvin teillä ja toipuminen on alkanut kiitettävästi! :heart:

Mihin tämä odotusaika onkaan huvennut??

ON: tänään oli haettava antibioottien lisäksi Otrivin-nenäsuihke. Hirvittää syödä lääkkeitä ja käyttää nenäsuihketta kun ei ne vauvalle ainakaan hyväksi ole ja näinkin pitkälle on päästy!

Maaliskuu2015 ja masuasukki 38+1
 
Heippa, oon ollut täällä foorumin puolella kauhean epäaktiivinen, mutta meille syntyI mitä ihanin pieni poika 12.2. rv 37+5 mitoin 3206g, 47cm ja pipo 36cm. <3 Jäpikkä täyttääkin huomenna jo kuukauden, ajatella!
Paljon onnea muillekin vauvan saaneille ja kaikkea mahdollista hyvää jatkoon! <3
 
Onpa hiljaiseksi mennyt meidän ketju...vieläkö saadaan jutun juurta aikaiseksi? :x

Täällä supistelee kerran päivässä kipeästi ja muu aika touhutaan vielä kovasti. Kerran päivässä päikkärit ja yöllä valvotaan flunssassa...loppuis jo että pääsisi keräämään voimia lähenevään synnytykseen! Laskettuun aikaan alle kaks viikkoa!

Maaliskuu2015 ja vilkas masutyttö 38+3
 
Maaliskuinen
Hei! Oon seurannut ketjua alusta asti,mutta en vaan oo saanut aikaiseksi kirjoitella. Tänään rv 38+1 ja ensi viikolla tulossa suunniteltu sektio,koska myös aiemmat synnytykset päätyneet sektioon. Useampana yönä on tullut valvottua supistusten vuoksi...saas nähdä. Onko kellään kokemusta tuosta streptokokista? Mulla oli se positiivinen..mietityttää sen tarttuvuus sektiossa. Muutenkin pelottaa tuo edessä oleva leikkaus. Aiemmin ovat tulleet yllätyksenä,niin ei ole ehtinyt jännittää. Harmi,että tää on tosi hiljainen ketju verrattuna muihin kuukausiin,joita on myös tullut seurailtua. Tsemppiä kaikille loppuodotukseen!
 
Heiii!
No jopas tosiaan on väki vaiennut :( Itsellä ollut vieraita reilut viikon päivät niin ei ole niin ehtinyt kirjoitella eikä lueskella. Tänään lähti rakas siskokin kotiin, saas nähdä kuinka pitkiksi päivät venyy kun ei ole koko aikaa juttukaveria läsnä :D
Vointi täällä pysynyt hyvänä, ei minkäänlaisia supistuksia saati muita tuntemuksia. Tai no isopikkuneiti kyllä ahkerasti pyllyä pyörittää masussa ja minä taivastelen kun maha tuntuu välillä repeävän :D Vähän alkaa tuntumaan että liekö synnytys alkanee täällä yhenäkkiä varoittamatta.. No vielähän tässä on aikaa, la vielä reilu kaksi viikkoa. Ensi viikolla olisi neuvola, tulisipa se keskiviikko äkkiä. Jännittää kovasti onko neiti jatkanut hurjaa kasvutahtiaan vai olisiko hieman hillinnyt :D Siinä mielin synnytyskin alkaa hieman jännittämään, jos vauvan painoarviot paukkuu 4 kilossa..Kuitenkin esikoinen kyseessä, huih..

NIIN, sairaalakassi pitäisi pakata. En ole saanut aikaiseksi enkä tunnu saavan vieläkään vaikka aikaa olisi. Siis mitä sinne nyt pitikään pakata, enhän minä osaa vauvalle vaatteita pakata kun tiedä miten paljon sille vaatetta pitää pukea ja tämä kevätkin tuntuu niin lämmin jo olevan että eikai sille mitään hirveitä määriä kampetta tarvi kun autolla kotiin tullaan ja jajaja :D
JA vaippoja, minkä verran niitä vaippoja nyt kannattaa kotiin hankkia ennakkoon ettei heti tarvi kauppaan juosta..Aika paljonhan niitä vuorokaudessa vissiin menee..Ei meillä kyllä oo ku yks pikku paketti, että sillä ei pitkälle pötkitä :D Ja sitten uusi ressin ryyni siinäkin että jos se onkin joku jättiläis pullaposki vauva, niin mahtuuko sille noi ihan pienet vaatteet, joita ei kyllä niitäkään oo hirveesti että riittääkö ne nyt kuitenkaan ja voi hyvät hyssykät..Onkohan mulla joku kriisin poikanen täällä pääkopassa :D

Jops, jospa tänne vielä joku jaksaisi kirjoitella. Mukava olisi vielä juttuseuraa saada, ennenkun nyytin saa syliin. Sitten ei varmasti kyllä ehdi eikä malta heti tulla kirjoittelemaan, liekö jo niin moni saanutkin nyytin kotiin ja syliin ettei siksi jouda tänne kirjoittelemaan.. :confused:

Aurinkoisia päiviä! :heart:
Piip- ja isopienineiti 37+3 :)
 
efi
Hyvin hiljaista on tosiaan ollut. Meitä on ollut tässä muutenkin aika pieni joukko kirjoittelemassa ja nyt kun heti kuun alussa vielä syntyi niin moni vauva, niin eipä meitä taida täällä enää paljon olla.

Mulla oli esikoisen kanssa streptokokki. Se hoidettiin jo raskauden aikana antibiooteilla ja synnytinkin ihan alakautta. Se streptokokki on kyllä niin yleinen, että sairaalassa varmasti tiedetään, miten toimia. Kannattaa varmaan sairaalaan mennessä vielä muistuttaa henkilökuntaa siitä streptokokista, ettei ainakaan pääse unohtumaan.

Eilen pakkasin pojalle vaatekassin synnytyksen varalta. Oma sairaalakassi on yhä pakkaamatta, mutta varmaan vielä tällä viikolla sen saan kasaan. Koirallekin pitää pakata yökyläkassi. Muuten kaikki taitaakin olla valmista. Ratasosa on siirretty syrjään ja korvattu vaununkopalla ja kaukalon kankaatkin sain eilen pestyä. Nyt vaan pitää miettiä, että mitä sitä pakkaisi itelle ja miehelle evääksi...

Harjotussupistuksia on päivittäin, mutta en oo niillä viittiny vaivata päätäni. Sitten kun alkaa sattua niin on varmaan synnytys lähellä. Muuten en ajatellut asiasta stressata. Mä kun kuulun pikemminkin niihin etanasynnyttäjiin enkä syöksysynnyttäjiin. Oon vaan ihan tyytyväinen jos synnytys alkaa itse ennen käynnistystä.

Maaliskuulle paranemisia flunssasta! Vauvan jo saaneille onnittelut!

efi 39+1
 
efi
Piip Meillä taitaa olla jo kaks pakettia niitä pienimpiä vaippoja ja kaks pakettia seuraavaa kokoa. Sen lisäksi sain vielä kavereilta sellasen vaippakakun missä oli myös ihan hillittömästi vaippoja. Kyllä niitä kuluu eli ihan huoletta voit vielä ostaa paketin tai pari. Meillä esikoinen oli 3995 g eli hyvin 4 kg tuntumassa. Mahtui muuten ihan hyvin ulos. Minkä kokosia teillä on muuten suvussa ollu vauvat? Meidän poikahan oli suorastaan siro jos verrataan muihin mun suvun vauvoihin. Niitä 50 cm vaatteita meillä ei ollutkaan kun ihan pari. Ite varmaan otan vauvalle sekä 50 cm että 56 cm vaatekerran (body+housut) mukaan ihan vaan siksi, että on edes jotain sopivaa mukana. Siihen päälle vielä ulkoiluvaatteet (haalari tai vastaava ja tietty pipo) niin eiköhän niillä pärjää.
 
  • Tykkää
Reactions: Piip-
Streptokokista en tiedä, multa ei ole edes otettu koko koetta?! Sanoiko joku että se voidaan ottaa vasta synnytykseen mennessä...?

Vaippoja, minäkin ensikertalaisena olen miettinyt tuota! Ostettiin Liberon ja Pampersin new born kokoa yhdet paketit, katson sitten kummat on parempia ja niitä sitten jatkossa.

Vaatteita saatiin niin paljon pikkurahalla työkaverilta ettei ole ollut tarvetta hankkia, pesin vaan ja lajittelin ???? mukaan sairaalaakassiin tai oikeastaan kotiintulokassiin jonka mies tuo sitten vasta kun kotiin lähdön aika on niin laitoin bodyn, potkarit, jonkun teddykarvaisen pehmopussukan, pipon ja tumput ja sitten vilttejä ja vällyjä jos pakkanen iskee kovin just sinä päivänä.. En siis kuitenkaan mielestäni kauheesti mutta ihan arvalla kuitenkin :LOL:
 
Heips kaikille jäljellä oleville! :)

Meillähän on ollut hiljaista alusta asti kun melkein kaikki aktiivit on Facebookissa, ja sallittakoon se heille :heart: Ja hyvin näytti moni täällä kirjoitteleva jo synnyttäneen ekojen joukossa niin eipä meitä sitten enää montaa ole, mutta ei se mitään, eiköhän me tälläkin joukolla saada pidettyä ketju pystyssä :kiss:

Itse en ole suoraan sanottuna ehtinyt taas viikkoon tänne kun tuo esikoinen pitää niin kiireisenä, että päivisin ei luppoaikaa ole ja ne lyhyet päikkärit nukun itsekin ;) Olen vielä itse aika tarkka siitä, että en halua roikkua puhelimessa lapsen nähden niin tässä sitä ollaan; lueskelen juttuja sieltä täältä ja en kerkiä vastaamaan kellekään mitään. Ja vielä kun oma olo on niin samanlainen kuin viimeiset pari kuukautta niin tuntuu että ei ole mitään sanottavaakaan omasta odotuksesta :LOL:

Tässä nyt nopeasti omaa napaa neuvolakuulumisten merkeissä ja sitten jatkan teidän kuulumisiin:

Tiistaina oli siis vika neuvola ilman vauvaa, rv 40+0. Ja meillä siis lopussakin oli vain 2 viikon välein, eli edellinen neuvola oli 38+0.

Paino +420g (turvotuksiin merkkas jo plussan kun sormukset kiristää)
RR 104/78
Pissa puhdas
Sf-mitta 32 (oli tullut alas 34stä)
Tarjonta RT
Syke 144
Liikkeet ++

Vauva on siis jo laskeutunut selvästi, mitä ei esikoisesta tapahtunut missään vaiheessa, eli positiivista synnytystä ajatellen ;) Ja pääkin on kuulemma ja hyvin alhaalla. Nyt sitten vaan odotellaan, synnärille sitten soitto alkuviikolla yliaikakontrollia varaamaan, enpä usko että ennen ensi viikkoa taaskaan mitään alkaa tapahtumaan, jos jos viikon päästä pääsisi sairaalaan kun mun 41+6 osuisi viikonlopulle ja silloin ne ei yliaikakontrolleja tee. Eli viikon päästä perjantaina sitten :)

Olo on muuten hyvä, vauvan pää kairaa jo aika mojovasti ja kipeästi alas, mutta täällä riittää silti ihan hyvin energiaa siivoiluun, pihatöihin ja tuon esikoisen viihdyttämiseen :)

Palailen kohta kun olen lukenut taas muiden kuulumiset :)

Vappuvaavi ja tulokas 40+3
 
Onnea vielä höpönenä:flower::heart: ja kiitos listan päivityksestä elnastiina! :)

Kiva kuulla myös synnytyskertomuksia, jos vaan joku vielä innostuu kertomaan omastaan niin mielellämme luetaan niitä :wave: Moni on sanonut, että jokaisen lapsen synnytys on ollut ihan erilainen, saa nähdä nyt minkälainen tämä toinen kerta on. Itse synnytystä en jännitä, eniten jännittää sitä että KOSKA ja nyt kun on tuo esikoinen että miten menee kaikkien lastenvahtien soittamisen ja muun kanssa. Toisaalta nyt kun yliajalle meno on täällä jo aika todennäköistä niin riksi ns. vääriin hälytyksiin pienenee kummasti ;) Se on menoa sitten kun tämä joskus suvaitsee itsekseen käynnistyä tai sitten kun sinne käynnistykseen lähdetään ihan varatulla ajalla :)

Täällä on moni flunssassa, tsemppiä, samaa vikaa täällä. Oikein säälittää toi vauva kun yskin, aina alkaa kamala kieppuminne kun on oma yskänkohtaus ohi, varmaan ihmettelee että mitä kummaa tapahtuu kun äiti rykii :/ Nyt on sentään esikoinen kohtuuterveenä, kopkop, kauankohan tätä iloa taas kestää..

Odotusajan hupenemisesta olen ihan samaa mieltä. Tämä loppuvaihe menee ainakin mulla aina ihan siivillä! Ekat 15 viikkoa matelee ja sitten alkaa aika juoksemaan. Ja kun äitiyslomalle pääsee niin päivät vaan vilisee silmissä ;) Nyt kun vauva syntyy niin saisi taas vähän hidastua nämä päivät, ne ekat viikot on niin nopeasti ohi ja sitten se vauvakin on jo ihan iso.

Meillä vihdoin kummit selvillä, nimestä ei vielä mitään haisua. Ehtiihän sitä, vai:p

Ja piip tuo loppuajan panikointi on ihan normaalia :) Samoin huoli vauvan koosta. Yritä ajatella niin että sun geeneillä sulle tulee just sopiva vauva. Kokoon liittyvät ongelmat on oikeasti aika harvinaisia jos ei ole esim. radia tai muuta syytä. Meilläkin nelikiloinen esikoinen ja olen alle 160cm pitkä.. Tarjonnalla on isompi merkitys kun painolla, pää kun mahtuu ulos niin muukin vauva tulee perässä :)

Tsemppiä ja ihania kevätpäiviä!! Tulkaahan kaikki kertomaan kuinka kävi :heart:

Vappuvaavi ja tulokas 40+3
 
  • Tykkää
Reactions: Piip-
Kiitos kommenteista! :kiss: Onneksi nyt ei aivan kuihtunut ole tämä meidän ketju vielä, vaikka tosissaan pieni määrä meitä tänne kirjoittajia taitanee olla :)
Maaliskuu2015, multa otti viime neuvola lääkäri käynnillä sen streptokokki näytteen. Vissiinkin negatiivinen, kun eivät ole soittelleet ja ilmoittaneet toisin. No sekin varmistunee ensi neuvolakäynnillä. Tuskin sitä ennen tulee synnärille lähtöä :D

Vaippoja pitänee käydä kyllä vielä ostamassa, mulla siis yksi pieni paketti new born 1 kokoa ja muutamia 2 kokoja sain kaverilta..Niin, tosiaan meillä on vielä vaunutkin ostamatta.... :D :D No, vielä on aikaa.. :cool:

Nimi ja kummit vielä hakusessa, tai no mun puolesta kummit ok, mut mies vielä pohtii omista piireistään.
Suvun vauvakokoja, ei kyllä muista mitähän tuo äitee ois kertoillu..Vissiin aikas normikokosia :D

Piip- 37+3
 
Hei!

Vaippoja meillä on nyt vajaassa kahdessa viikossa mennyt jo puolitoista pakettia Liberon ykkösiä... Itse olen aina käyttänyt Liberoja, koska ekan kohdalla testailin eri merkkejä ja meillä kaikki Muumi-vaipat vuoti sivusta ja Pampersit hautoivat ja hiertivät vauvaa :O! Ostin kotiin ennen synnytystä yhden paketin kakkosia ja kaksi pakettia ykkösiä, nyt saatiin vielä lahjaksi yksi paketti ykkösiä ja tietysti samana päivänä kun oltiin itsekin niitä vielä yksi paketti ostettu :p...

Nimi meillä oli oikeastaan valittuna jo ennen syntymää ja kummitkin on kysytty nyt tällä viikolla, jos vaan mieheni on omansa hoitanut. kastepäivä sovittiin myös viikolla papin kanssa ja pitopaikkakin alkaa olla aika varma. Edellisten kastajaiset on pidetty kotona ja vieraissa ja vaikka omakotitalossa asutaankin niin aina se tilan ahtaus mietityttää. Toisaalta taas kun pitää kastajaiset jossain muualla niin säästyy aikamoiselta tiskivuorelta ja siivoukselta... Mitenkäs te muut olette ajatelleet tehdä?

Itse päädyin myös tuohon ratkaisuun että pakkasin sairaalakassiin valmiiksi 50 ja 56 kokoiset vaatteet ja puin sitten sairaalassa sopivammat päälle, meillä siis se 50 oli täysin sopiva ja mukava kun ehditään niitäkin hetki käyttää! Itselleni en sairaalaan tarvinnut mukaan kuin ns. toilettipussin, vaihto alusvaatteet ja sukat. Kun oli aamulla laittanut puhtaat vaatteet sairaalaan lähtiessä niin samoilla vaatteilla tultiin sitten kotiinkin. Sukkia otin kyllä useamman parin sillä vihaan niitä sairaalasukkia :(! Tosin sektiossahan joutuu ainakin täällä päin pitämään niitä tukisukkia, joten ekan ja tokan päivän menin sitten niillä...

Nyt papunen heräilee ja kyselee seuraa joten aurinkoista päivää!

Elnastiina ja papunen 11pvää
 
  • Tykkää
Reactions: Piip-
Maaliskuinen
Vaipoista, kävin äsken Mammuttimarkkinoilla ja siellä oli Pampersin vaipat -40% tarjouksessa. Joten jos on Cittaria lähellä,niin kannattaa käydä vaippaostoksilla. Ite ostin newborn 1 ja 2 - paketit valmiiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Maaliskuu2015
Moi ja onnea kaikille tuoreille äideille!

Ei hitsi miten tässä aina käykin näin että kun kirjoittaa pitkän tekstin niin se häviää jonnekin? Kiva vieläpä kun kirjoittaa kännykällä :/ uusi yritys siis, taidanpa kirjoitella kahdessa osassa niin ainakaan koko teksti ei häviä kerralla :)

Itse olen jo niin malttamaton, olisin valmis lähtemään synnyttämään vaikka samantien! Olin henkisesti valmistautunut siihen että yli mennään kuitenkin reilusti mutta lääkärin mukaan lähtö voikin tulla jo aiemminkin. Tarkastuksessa lääkäri oikein ihmetteli kun vauva on niin alhaalla (tämän jo tiesinkin, vauvan pää tuntuu mukavasti jalkovälissä). Kohdunkaula oli lyhentynyt 1,5 senttiin ja sormelle auki. Nyt en sitten malta odottaa. Voihan se silti olla että vauva viihtyy yksiössään vielä monta viikkoa. Onko teillä mitään ennakkofiiliksiä siitä milloin lähtö tulee?
 
Nyt se osa 2 :D

Minäkin pakkailin jo vähän ssiraalakassia valmiiksi mutta en oikein tiedä että mitä kaikkea sitä tarvitsisi. Meinaatteko te pakata miten omia alusvaatteita mukaan? Itseä miellyttäisi ajatus omista pikkareista. Ja imetysliivit tietysti. Onneksi me asutaan ihan sairaalan lähellä joten mies voi kuljettaa kyllä tavaraa, ei tarvitse olla kaikkea kerralla mukana :)

Vauvallekin taitaa olla kaikki jo valmiina. Mun äiti osti meille varastoon vaippojakin viisi pakettia, sitä pienintä kokoa. Voi kuulemma käyttää sitten ihan huoletta :D katsoin kans tuon cittarin tarjouksen, voisi käydä hyödyntämässä ja ostaa kakkoskokoa kanssa jo varastoon, säilyyhän ne ja tarjoukset kannattaa hyödyntää! Ainoa mitä vielä mietin on D-vitamiinitipat. Aletaanko niitä antaa heti vai miten? En ole ottanut selvää..

Onko teillä millaisia oloja näin loppumetreillä? Itsellä vähän liitoskivut vaivaa mutta muuten olen elämäni kunnossa! Ehkä auringonvalokin vaikuttaa mutta virtaa tuntuu olevan vaikka mihin! Menkkamaisia supistuksia on alkanut tuntumaan viikon-parin verran, lisääntyen ehkä koko ajan. Ei kuitenkaan ole erityisen kipeitä, tuntuvia kuitenkin. Jospa ne tarkoittaisivat että lähtö on lähellä! ;)

Tsemppiä kaikille loppurutistukseen! Kirjoittelen tänne vähemmän mutta luen palstaa miltei päivittäin. Yritin nyt aktivoitua ja kirjoitella kerralla enemmän kun palsta hiljenee maaliskuun loppua kohden :)

VanillaLady rv38 tasan :)
 
Vaippatarjous hyödynnetty! :LOL:
Tänään onkin ollut aivan ihana auringonpaiste koko päivän ja huomiselle lupaa samaa! Ihanaa kun saa pyykitkin jo pihalle kuivumaan tai ainakin keräämään hyvää tuoksua...

Sairaalakassiin pakkasin sukkia ja alkkareita sekä ison neuleen jota voin käyttää aamutakin asemasta. Paitoja otin myös, yhdet collegehousutkin meinasin ottaa. Mulla on sellainen typerä fiilis kun laittaa sairaalan vaatteet päälle niin tulee siitäkin jo niin kipeä ja sairas olo etten kestä kipua eikä oma fiilis ole iloinen ollenkaan...eihän niitä omia vaatteita sit tartte käyttää jos tissit vuotaa ja muutkin paikat että koko ajan pitäs olla vaihtamassa. Mutta oman mielenvirkeyden vuoksi mä otan siis nuo omat vaatteet.

Mäkin hukkasin pari kertaa pitkät viestit ja siks en sit jaksanut hetkeen kirjoitella kun harmitti niin... Lähetän tämän nyt ennenku käy taas ohraisesti!
 
Täälläkin vaippatarjousta hyödynnetty! :D Huomasin vaan ettei ykkös koosta sitä alennusta tullut, kun niin pieni se paketti..Yhen ykkös koon ja yhen kakkos koon ostin. :) Mutta ois kyllä saanut varmasti ostaa kaksikin ykkös kokoa, mut jos koklais kummat vaipat mieluisampia ni ostais sit lisää, siis merkiltään :)

On kyllä niin ihana, kun tuo kevät aurinko on paistatellut noinkin kauniisti. Hirveästi tullut ulkoiltua ja eilenkin lähes koko päivän :) Vointikin pysynyt hyvänä, ei siis vieläkään supistuksia tai muita kipuiluja. Ainut ikävä puoli, että mulla taas viisauden hammas oikuttelee, tai ien on luultavasti taas tulehtunut siitä viisurin luota. Tekee mulla aika ajoittain tätä ja on tooosi kipeä. Koittanut nyt taas suuvedellä purskutella että desinfiois ja alkas hellittää, mutta kohta kyllä niin kipeä että joutuu särkylääkkeet ottaa kaveriksi :/ Voiskin varata aikaa viisureiden poistoon kun aina aika ajoin ovat niin kipeät, kohan siis saa pikkuisen pulautettua maailmaan :)

Hmh, tänään voisi pitää vötkistely päivän. Hirveä väsymys vieläkin eilisen pihailu päivän vuoksi ja lähes koko äippälomakin mennyt joka päivä touhutessa!
NIIN, synnytystapa arvioinnista piti kysyä. Onko teillä tehty jo moinen ja tehdäänkö se aina ensisynnyttäjille (luulisin..)? Mulle ei ainakaan vielä ole tehty nimittäin ja ystävä ihmettelikin tätä..

Piip- 37+5
 
Onnea lapsen saaneille ja tsemppiä vielä odottaville!

Aika menee ihan siivillä kotona ollessa ja tuntuu,että päivät on yhtä imetystä.? mieluummin näin,että imetys onnistuu kun ensimmäisen lapsen aikana maito ei noussu. Huomattavasti helpompaa. Yöt on menny myös mukavasti. Pikkunen nukkuu vieressä ja on tissillä puolet yöstä. Ite saa nukuttua siinä samalla ja sen puolesta en koe, että olisin väsynyt.

Synnytyksestä tarinaa:

4.3 heräsin aamuyöstä supistuksiin. Ne oli napakkoja,mutta siedettäviä. Kellottelin niitä pari tuntia ja niitä tuli kymmenen minuutin välein. Edellisenä päivänä lähti irtoomaan limatulppa ja supistukset lisäsi vuodon määrää. Supistukset hiipu ja niitä ei tullut juuri ollenkaan päivällä. Vuoto jatkui ja muuttui verisemmäksi.

Illalla alkoi voimakkaammat supistukset ja niiden aikana alkoi holahtelemaan lapsivettä. Kahdessa tunnissa supistukset tihenty neljään minuuttiin ja muuttui kivuliaammaksi. Piti olla seisaallaan ja keikutella lantioo ja puhallella. Kolme tuntia kärvistelin kotona ja sitten piti lähteä synnärille. Tuntu niin hölmöltä kun ekassa synnytyksessä meni kumminkin 17h. Mielessäni ajattelin kokoajan, että itku pääsee jos paikat ei oo auennu yhtään ja pistävät kotia takas.

Pääsin suoraan synnytys saliin ja kätilö tutki paikat ja olinkin jo 5 sormelle auki(helpotus). Kalvot oli ehjät. Lapsivesi tihkui jostai ylempää. Sain antibiootti tipan strepton takia. Kivunlievitystä en ottanut vielä, vaikka supistukset tuli tiheemmin ja napakammin. Käyrillä makoilu oli yhtä tuskaa.

Kärvistelin tunnin ja sain spinaalin, jonka anestesialääkäri laittoi ilmeisesti väärin. Siitä ei ollut mitään apua ja supistukset vaan voimistu. Lapsivedet meni pedillä makoillessa ja ei mennyt pitkään kun alkoi tuntumaan ponnistuksen tarve. Vauva oli kumminkin niin ylhäällä, että piti odottaa sen laskeutumista ja vaihdella asentoo pedillä. Tässä vaiheessa kivut oli ihan hirveet ja lantio tulessa kun tunsin miten vauva alkoi supistus supistukselta laskeutumaan alemmas. Kätilö työnteli kohdun reunoja pois tieltä ja sainkin luvan alkaa ponnistelemaan. Kaksi supistusta ja pikkuinen oli maailmassa . Synnytys kesti alle kuusi tuntia ja ponnistus vaihe kaksi minuuttia. Ponnistus vaihe ei koskenut yhtään ja olikin helpoin vaihe. Nopeaa toimintaa. Ei tullut mitää repemiä ja vauvallakin oli kaikki hyvin. Imuote löytyi heti ja muutenkin hän on niin tyytyväinen vauva.


Pahoittelut kirjoitusvirheistä. Myöhemmin lisää juttua!
 
Aurinkoista päivää vaan! Reippaahko viiden kilsan sauvakävelylenkki tuli heitettyä. En oo koskaan oikein noista sauvoista perustanut mutta nyt ollu ihan kiva, voi ottaa mahan kanssa vähän lepoakin välillä niihin nojaillen.

Sairaalakassin sisällöstä ; omia alkkareita pakkasin kyllä mukaan, viime kuussa synnyttänyt kaverini ei ainakaan hirveen lämpimästi puhunut niistä kättärin puoleen reiteen yltävistä sairaalapöksyistä niin aattelin että vois olla kiva, ainakin jos yhtään meinaa siellä liikkua.

VanillaLady mulla ihan samat olot että voi kun jo vois vaan synnyttää. Ei sillä etteikö olojen puolesta jaksais, edelleen vointi on mitä mainioin, ei särje ei kolota ei mitään, uni maistuu, liikkuminen tuntuu hyvältä, mut jotenkin ei vaan jaksais enää odottaa. Ja nyt kun tätä aikaa on kuitenkin sit oikeesti niin vähän enää jäljellä!! Mut ei täällä kyllä mitään tunnu tapahtuvan, oikein kyttään näitä omia olojani mut ei mitään. Ei niin yhtään mitään. Ei limatulppaa, ei lapsivesitihkua, ei kipeitä suppareita. Lähtee varmaan taju sitte kun oikeesti on tilanne päällä ja alkaa sattumaan, heh.

Synnytystapa-arviota ei ole mullekaan tehty ja siitä kysyinkin viimeks terkalta joka sanoi että ei tehdäkään ellei ole syytä olettaa että on jotain ongelmia (sektioon johtavia) tiedossa, ei siis ole mikään rutiinitoimenpide. Mulla vauva on tuolla oikein päin ja raivotarjonnassa eikä koonkaan puolesta pitäis olla mitään jättiläistä tulossa, niin mitäpä sitä sen enempää "arvioimaan". Streptokokkinäytettäkään ei ole otettu, sitäkään ei kuulemma rutiinilla tehdä eikä ole kuulemma mun kohdalla ollut siihen mitään syytä. Niin eipä sitä sitten.

Aiemmin ihmettelin sitä kun ei ole ollu minkäänlaisia mielitekoja koko raskausaikana, nyt on nää viimeset pari viikkoa ollu kuitenkin aivan uskomaton jäätelöhimo. Joka päivä vois vetää vaikka litran, ihan ollu pitelemistä itsensä kanssa että ei mene siihen. "Tavallinen" ruoka puolestaan ei sitten kiinnosta taas ei yhtään. Lähes pakolla saa lapioida että menee alas.

Toivon tosissaan että ei menis hirveesti yliajalle tämä, la pitäis olla jo ens viikonloppuna ja kun ei ole vielä mitään merkkejä ilmassa niin kyllähän se vähän hermostuttaa. Mutta niinhän ne väittää että ei olis kukaan vielä kohtuun asumaan jäänyt, että ehkäpä se tosiaan ei tämäkään nyt niin tekis.

Ja kiitos Maaliskuinen vaippatarjousvinkistä!! Muuten ei tulis cittarissa hirveesti asioitua mut nyt käytiin sitte hyödyntämässä samalla kun sukuloitiin vantaan puolella.



Eve & B 39+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä