***Maaliskuussa ministyvät***

[QUOTE="hippo";25916503]Mä ihmettelen, miten näin äkkiä tuo treenaaminen on keventynyt. Tein vasta neljättä kertaa tuon isomman treeniohjelmani enkä enää ollutkaan yhtään kuolemaisillani. Kyllä siinä silti kipeytyy, sillä teen esim. syvempiä kyykkyjä kuin aiemmilla kerroilla, kun kropasta alkaa nyt löytyä joustoa. Parissa liikkeessä painoni tuntuvat niin onnettomilta, että taidan tällä viikolla käydä ostamassa isommat painot ja käytän niitä sitten osassa treeniä ja raskaammat liikkeet teen kevyemmin painoin. Vatsalihastreeni vähän mietityttää sen takia, että en kipeydy oikeastaan yhtään muuten kuin vinojen vatsalihasten osalta, vaikka mielestäni teen treenin oikein. Onkohan mulla sitten jo ennestäänkin hiukan voimaa vatsalihaksissa vai?


Ruoka-annoksista on ollut näemmä enemmänkin puhetta. Mä itse mähkin eilen taas hirmuisen annoksen päivälliseksi. Aamulla meni partista+marjoja+auringonkukansiemeniä ja päivällisaikaan vetäisin napaani gratiinin, jossa oli pussi parsakaalia, noin nyrkin kokoinen könttä jauhelihaa (rutosti mausteita) ja päällä kastike, joka koostui kermapurkista ja munankeltuaisesta ja juustonpalasesta. En vaan osaa olla syömättä tuota uutta superherkkuani juuri niin paljoa kuin sitä on. Toisaalta, en mä eilen sitten muuta syönytkään, kuin nuo kaksi ateriaa. Ei maittanut kuin vasta tänään aamupäivällä seuraavan kerran. Aamulla vaaka näytti tasan 74 kiloa, mutta kyllä se siitä sunnuntaiksi ehtii taas hilautua ylös...

Tänään olen syönyt partista ja pari kourallista pähkinöitä, ruoka-aikaan teen taas jotain hyvää kaalista. Saa nähdä, onko tänä iltana ruokahalua?[/QUOTE]

Voin toki olla väärässäkin, mutta mä melkeen väittäsin, että teet ne vatsat väärin, jos ne ei tunnu.

Jopa Jutta G sanoi jotenkin niin, että 10-15 toistoa riittää (siis siihen, että liike menee perille ja tuntuu), kunhan liikkeet tehdään oikein.

Mä teen yleensä 25 ja pienen tauon jälkeen 15 vielä lisää. Ne viimiset molemmilla kierroksilla menee välillä koko kroppa täristen, kun ei enää tahdo pystyä niihin rutistuksiin.

Tänään en MILLÄÄN tahtonut löytää sitä oikeaa tekniikkaa ja jouduin tekemään ensimmäisellä kierroksella 50 vatsalihasta, jotta sain edes vähän tuntumaa. Seuraavalla kierroksella meni sitten onneksi jo paremmin perille.

Mä voin tehdä väärällä tekniikalla helposti vaikka sen 100 vatsalihastoistoa, mutta oikealla tekniikalla 30 lienee ihan maksimi, kun se 25 alkaa olemaan jo melko tiukkaa rutistusta.

Mun keinoni löytää se oikea tapa on joko painaa käsillä ylimpiä vatsalihaksia samalla kun kun hengitän ulos, painan navan kohti selkärankaa ja teen noston.
Tai sitten nostan kädet kohtisuoraa kohti kattoa...täten teen sen noston suoraan kohti kattoa, enkä siis ala rullaamaan eteenpäin, vaan tosiaan sinne ylöspäin :)
 
"hippo"
Voin toki olla väärässäkin, mutta mä melkeen väittäsin, että teet ne vatsat väärin, jos ne ei tunnu.

Jopa Jutta G sanoi jotenkin niin, että 10-15 toistoa riittää (siis siihen, että liike menee perille ja tuntuu), kunhan liikkeet tehdään oikein.
Tossa ohjelmassa on

-jalkojen edestakaisin nosto 60 ja 90 asteeseen * 15

-"tavallinen" vatsalihasliike eli selinmakuulla polvet koukussa kädet niskan takana ja siitä yläkropan nosto *15

-sama lähtöasento, mutta toisen jalan nilkka nostetaan toisen polven päälle ja nostetaan (vastakkaisen puolen) hartiaa ja kyynärpäätä kohti sitä toista polvea eli siis vinottain, 12 toistoa per puoli

-linkkuveitsi eli istutaan takanojassa ja nostetaan jalat ylös, samalla, kun yläkroppa nousee pystympään, tuodaan jalkoja ylös myös (ikäänkuin loivasta V:stä treävämpään ja takaisin * 12

-sakset eli selällään, jalat 90 asteen kulmassa sekä reisi-että polvinivelestä, vuoron perään kumpikin kantapää käytetään liki lattiaa *12

Tuosta setistä mulle haasteellisin on tuo linkkuveitsi, mutta seuraavana päivänä ovat vain ne vinot vatsalihakset kipeänä, jotka eivät treenatessa ole paljon moinaankaan, mitä nyt vikat toistot pikkuhiukkasen tutisuttavat.

Mä en ole treenimielessä tehnyt yhden ainutta vatsalihasliikettä sitten vuoden 2000 tjsp, mutta välillä tenavat vaativat saada leikkiä lentsikkaa eli menen selälleni, vedän jalat koukkuun vatsan päälle, muksu kiipeää pötkölleen säärien päälle ja sitten vuoronperään ojennan jalkoja suoriksi (vähän yläviistoon) ja vedän niitä takaisin koukkuun. Liekö sillä sitten vaikutusta asiaan?

Enivei, kokeilen heti ensi kerralla etsiskellä vaihtoehtoisia lihaksia liikkeiden tekemiseen, eli siis perjantaina.
 
[QUOTE="hippo";25916768]Tossa ohjelmassa on

-jalkojen edestakaisin nosto 60 ja 90 asteeseen * 15

-"tavallinen" vatsalihasliike eli selinmakuulla polvet koukussa kädet niskan takana ja siitä yläkropan nosto *15

-sama lähtöasento, mutta toisen jalan nilkka nostetaan toisen polven päälle ja nostetaan (vastakkaisen puolen) hartiaa ja kyynärpäätä kohti sitä toista polvea eli siis vinottain, 12 toistoa per puoli

-linkkuveitsi eli istutaan takanojassa ja nostetaan jalat ylös, samalla, kun yläkroppa nousee pystympään, tuodaan jalkoja ylös myös (ikäänkuin loivasta V:stä treävämpään ja takaisin * 12

-sakset eli selällään, jalat 90 asteen kulmassa sekä reisi-että polvinivelestä, vuoron perään kumpikin kantapää käytetään liki lattiaa *12

Tuosta setistä mulle haasteellisin on tuo linkkuveitsi, mutta seuraavana päivänä ovat vain ne vinot vatsalihakset kipeänä, jotka eivät treenatessa ole paljon moinaankaan, mitä nyt vikat toistot pikkuhiukkasen tutisuttavat.

Mä en ole treenimielessä tehnyt yhden ainutta vatsalihasliikettä sitten vuoden 2000 tjsp, mutta välillä tenavat vaativat saada leikkiä lentsikkaa eli menen selälleni, vedän jalat koukkuun vatsan päälle, muksu kiipeää pötkölleen säärien päälle ja sitten vuoronperään ojennan jalkoja suoriksi (vähän yläviistoon) ja vedän niitä takaisin koukkuun. Liekö sillä sitten vaikutusta asiaan?

Enivei, kokeilen heti ensi kerralla etsiskellä vaihtoehtoisia lihaksia liikkeiden tekemiseen, eli siis perjantaina.[/QUOTE]

Puristatko sitä napaa aina kohti selkärankaa, kun teet liikkeet? Eli että maha ei pääse pullahtamaan ulospäin, vaan rutistat sitä sisällepäin.

Jos maha pullahtaa, käytät muita(kin) lihaksia, eikä treeni ole niin tehokas. Jos napa on kiinni selkärangassa, en sitten enää keksi mitään, mikä voisi olla syynä. Paitsi rautaisen kovat vatsalihakset :D
 
Tän päivän ruokasynnit:

- aamupalaksi 2,5 dl maustamatonta jugua, 125 g hedelmäsosetta ja kauraleseitä (200 kcal)
- lounaaksi pieni purkki herkkusieniä ja 250 g kukkakaali-papu-herne-porkkana -pakastetta (118 kcal)
- välipalaksi kaksi greippiä (180 kcal)
- iltaruokana nauris, 170 g nautaa ja jäävuorisalaattia (208 kcal)

706 kcal yhteensä, jos laskin oikein?

Tullut käveltyä noin 7 km ja käytyä tunnin muokkaustreenissä. Ainut ongelma ruokavaliossani on, että se aiheuttaa ilmavaivoja.
 
"hippo"
Puristatko sitä napaa aina kohti selkärankaa, kun teet liikkeet? Eli että maha ei pääse pullahtamaan ulospäin, vaan rutistat sitä sisällepäin.

Jos maha pullahtaa, käytät muita(kin) lihaksia, eikä treeni ole niin tehokas. Jos napa on kiinni selkärangassa, en sitten enää keksi mitään, mikä voisi olla syynä. Paitsi rautaisen kovat vatsalihakset :D
Piti ihan testata, että teenkö mä noin vai en. Koinkin kyllä tuskatilan treenin aikana, mutta ei se kyllä ihan tuosta ollut kiinni vaan siitä, että unohdin laittaa koiran lukkojen taa. Se saapui taas lipaisemaan naamani märäksi ja sujautti sitten vahingossa alakulmahampaansa sieraimeeni ja nosti nopeasti ylöspäin, ihmetellessään tietty, mihin hammas jäi kiinni. Jos vetää "sormikoukkua" airista vastaan nenällä, sattuu se näköjään... :D

Odotan mielenkiinnolla vatsalihastreenin vaiheita 2 ja 3. Ja muistan oikein ajatuksen kanssa pitää vatsan napakkana treenatessani. :)
 
[QUOTE="hippo";25918791]Piti ihan testata, että teenkö mä noin vai en. Koinkin kyllä tuskatilan treenin aikana, mutta ei se kyllä ihan tuosta ollut kiinni vaan siitä, että unohdin laittaa koiran lukkojen taa. Se saapui taas lipaisemaan naamani märäksi ja sujautti sitten vahingossa alakulmahampaansa sieraimeeni ja nosti nopeasti ylöspäin, ihmetellessään tietty, mihin hammas jäi kiinni. Jos vetää "sormikoukkua" airista vastaan nenällä, sattuu se näköjään... :D

Odotan mielenkiinnolla vatsalihastreenin vaiheita 2 ja 3. Ja muistan oikein ajatuksen kanssa pitää vatsan napakkana treenatessani. :)[/QUOTE]

Auuuuuh...mahto sattua. Höh.
 
[QUOTE="hippo";25918791]Piti ihan testata, että teenkö mä noin vai en. Koinkin kyllä tuskatilan treenin aikana, mutta ei se kyllä ihan tuosta ollut kiinni vaan siitä, että unohdin laittaa koiran lukkojen taa. Se saapui taas lipaisemaan naamani märäksi ja sujautti sitten vahingossa alakulmahampaansa sieraimeeni ja nosti nopeasti ylöspäin, ihmetellessään tietty, mihin hammas jäi kiinni. Jos vetää "sormikoukkua" airista vastaan nenällä, sattuu se näköjään... :D

Odotan mielenkiinnolla vatsalihastreenin vaiheita 2 ja 3. Ja muistan oikein ajatuksen kanssa pitää vatsan napakkana treenatessani. :)[/QUOTE]

Pilatestunnin jälkeen yleensä vatsalihakset enempi hellänä kuin lihaskuntotunnin. Kun se pilatesohjaaja aina käskee nykimään napaa kohti selkärankaa, perusasentoon joutuu jatkuvasti tarkistamaan itseään ja lantiopohjaakin pitää nipistää tiukemmaksi ja sit samalla vielä punnertaa tai nousta päkiöille seisomaan tai pyöriä keränä lattialla. :D
 
"Dee"
Mitenkään en haluis masentaa, mutta 300 + 150 + 100 on 550g :D

Mites juomiset ruokailun yhteydessä...jos juot vähän alle (3-5 dl) niin auttaako pitämään nälkää poissa?

Sinänsä sulla on kyllä suömiset ok, kun on sitä protskua kivasti mukana :)
No perkele, taidat olla oikeassa. :D :ashamed: Tätä se nälkä teettää, en osaa enää edes laskea.

Ei auta veden juominenkaan, valitettavasti. Tänään söin töissä ennen vuoron alkua saman setin kuin eilen, maha huusi lisää ruokaa saman tien ja kahden tunnin päästä oli armoton nälkä ja kiukku. Söin sitten purkillisen raejuustoa ja purkillisen ananasta ja nälkä oli edelleen, ja on vieläkin. Kohta iltapalaksi taas se maitorahka-marjasmoothie ja totuttelua kurnivaan vatsaan, ei tässä auta. En tiedä mikä luonnonoikku olen, kaikkien oppien mukaan näillä syömisillä ei pitäisi olla nälkä, proteiinia menee tosiaan paljon päivän mittaan, ei ole kovin paljoa hiilareita (ainakaan nopeita), jotka voisi aiheuttaa verensokerin heittelyä... En tajua.

Kävin taas tänään tekemässä salilla tunnin treenin, alkulämmittelyksi olin 15min crosstreinerissa ja oli tarkoitus olla saman verran myös lopuksi, mutta herra isä mun jalat oli ihan nauhamakaronia kyykkyjen ja jalkaprässin jälkeen. Oli pakko luovuttaa ja suunnata suihkuun. Tein siis viisi sarjaa kyykyjä, jalkaprässiä ja pohkeita ja neljä sarjaa reisiojennuksia laitteessa. Enää en ollut ihan totaalisen pallo hukassa, mutta kyllä mua silti tultiin neuvomaan ja avustamaan. :D En ole kertaakaan joutunut tuolla yksin pähkäilemään, vaan aina joku järkäleen kokoinen äijä on tullut jeesaamaan, mikä on tosi kiva, kun itse en välttämättä aina niin hyvin hahmota niitä liikeratoja tai laitteiden käyttöä. :ashamed:

Nojoo, päivän kalorit tähän mennessä pikaisesti laskettuna on 1063, kulutus kalorilaskurin mukaan 2178. Iltapala siis vielä tuohon, mutta aika jees päivä taas.
 
[QUOTE="Dee";25919742]No perkele, taidat olla oikeassa. :D :ashamed: Tätä se nälkä teettää, en osaa enää edes laskea.

Ei auta veden juominenkaan, valitettavasti. Tänään söin töissä ennen vuoron alkua saman setin kuin eilen, maha huusi lisää ruokaa saman tien ja kahden tunnin päästä oli armoton nälkä ja kiukku. Söin sitten purkillisen raejuustoa ja purkillisen ananasta ja nälkä oli edelleen, ja on vieläkin. Kohta iltapalaksi taas se maitorahka-marjasmoothie ja totuttelua kurnivaan vatsaan, ei tässä auta. En tiedä mikä luonnonoikku olen, kaikkien oppien mukaan näillä syömisillä ei pitäisi olla nälkä, proteiinia menee tosiaan paljon päivän mittaan, ei ole kovin paljoa hiilareita (ainakaan nopeita), jotka voisi aiheuttaa verensokerin heittelyä... En tajua.

Kävin taas tänään tekemässä salilla tunnin treenin, alkulämmittelyksi olin 15min crosstreinerissa ja oli tarkoitus olla saman verran myös lopuksi, mutta herra isä mun jalat oli ihan nauhamakaronia kyykkyjen ja jalkaprässin jälkeen. Oli pakko luovuttaa ja suunnata suihkuun. Tein siis viisi sarjaa kyykyjä, jalkaprässiä ja pohkeita ja neljä sarjaa reisiojennuksia laitteessa. Enää en ollut ihan totaalisen pallo hukassa, mutta kyllä mua silti tultiin neuvomaan ja avustamaan. :D En ole kertaakaan joutunut tuolla yksin pähkäilemään, vaan aina joku järkäleen kokoinen äijä on tullut jeesaamaan, mikä on tosi kiva, kun itse en välttämättä aina niin hyvin hahmota niitä liikeratoja tai laitteiden käyttöä. :ashamed:

Nojoo, päivän kalorit tähän mennessä pikaisesti laskettuna on 1063, kulutus kalorilaskurin mukaan 2178. Iltapala siis vielä tuohon, mutta aika jees päivä taas.[/QUOTE]

No jospa se kroppa sitten ajan kanssa tottuis? Hope so.

Mäkin olen kovin iloinen siitä, että salilla saa apua. Aina olen penkkipunnerrukseenkin saanut jonkun varmistamaan ja tsemppaamaan :)
 
[QUOTE="Dee";25919742]

Ei auta veden juominenkaan, valitettavasti. [/QUOTE]

Entäs jos joisit lämmintä lientä? Liemi voi olla todella vähäkalorista, mutta sen pitäisi tutkimustiedon mukaan täyttää vatsa paremmin kuin veden. Sitähän on helppo tehdä kotonakin itse, jos keittoa teet niin laitat runsaammin nestettä ja otat itsellesi osan liemestä juotavaksi?
 
IhanaValo
Kiitän omalta osaltani noista vatsalihasohjeista, niille ois tarvetta jos vaikka sais jotain tehtyäkin..:snotty:
Vaa'alle en tänä aamuna oo uskaltanu eikä sitä joka päivä tarvikaan, eikö?

Ja pitää vielä erikseen mainita ; Moore: -3kg?!? Wau!
 
"MaMa"
Heips! Täällä minäkin teitä seuraan sivusta. Eilen meni pää vähän sekaisin, kun sain selville, että mieheni etsii treffiseuraa netistä. :( Oikein ei sit pysynyt ajatus kasassa ja söin mitä sattui. Ja mikä vielä pahempaa, oksensin kaiken pihalle, kun tuli niin huono olo. Tai se huono olo tuli jo siis siitä miehen käytösestä. Nyt pitäis jaksaa selvittää tääkin soppa, mutta musta tuntuu, ettei mulla oo voimia siihen just nyt. Eilenkin menin jo kasilta nukkumaan, kun mies oli lasten kans saunassa, jottei tarvitsisi asiasta puhua kun lapset menee nukkumaan.

Jotain positiivista sentään, vaaka näytti 92,1kg. Eli laskusuhdanne jatkuu kuitenkin. Josko tänään jo saisi vähän paremmin jostain kiinni ja pystyisi johonkin edes keskittymään..
 
"Dee"
No jospa se kroppa sitten ajan kanssa tottuis? Hope so.

Mäkin olen kovin iloinen siitä, että salilla saa apua. Aina olen penkkipunnerrukseenkin saanut jonkun varmistamaan ja tsemppaamaan :)
Jep, huvittaa vaan, että musta paistaa varmaan kilometrin päähän että olen ihan aloittelija näissä hommissa. Aina tullaan vähän korjaamaan ja kysymään, että tarvinko apua. Ihan turhaan stressasin, etten osaa mitään ja kaikki katsoo kieroon, kun tuolla onkin tosi mukavia ja avuliaita tyyppejä. :)

Astrolabe, mä join silloin paastolla suolatonta kasvislientä (luomua, ei ollut natriumglutamaattia tms), sitä voisi tietty kokeilla. Ja sen olen kyllä huomannut, että tee ja kahvi vähentää nälän tunnetta enemmän kuin vesi, johtuisko tuosta lämpötilasta? Niitä sitten litkinkin aika paljon.

Tänä aamuna vaaka näytti, että se pirun ekstrakilo on nyt hävinyt ja ollaan taas lähtölukemissa. Toivottavasti pikkuhiljaa alkaisi tulemaan sitä miinustakin. Mä muuten puhui eilen läpiä päähäni kaloreiden suhteen, olin unohtanut dietmixin ja laskenut ne muutenkin pieleen, illalla laskin uudestaan ja niitä tulikin päivältä n. 1600, hups. :ashamed: Mutta miinuksella silti, en mä kauheen pieninä haluaisi niitä pitääkään kun muuten menee vähän hukkaan tuo lihastreeni. Tänään on vapaapäivä, niin salista kuin töistäkin, jollain jumpalla voisi ehkä mahdollisesti käydä. Syömiset täytyy kyllä muistaa tänään pitää pienempinä.

Moorelle onnittelut hienosta tuloksesta! -3kg on huippu suoritus!

Ja MaMalle paljon tsemppiä, ei varmasti ole laihdutus nyt ensimmäisenä mielessä. :( Toivottavasti asiat järjestyisi parhain päin.
 
Voi kurja MaMa,mikä tilanne,ihan törkeää mieheltäsi:( Jaksamista sinulle hirmuisesti!!
Moorelle onnea hyvästä tuloksesta!

Mua alkoi jälkikäteen eilen lenkillä naurattamaan että olen tainnut tulla vähän sokeaksi kun valitin että kuukaudessa on paino tippunut vain 1,6kg. Sehän on ihan ok tulos ja tänään sitten vaaka näyttikin jo -2kg.Iltasyöminen minimiin. Se sitä painoa junnaa kun saatan joskus vielä 23.30 syödä jotain.

Apua miten te jotkut pystytte siis olemaan noin vähillä kaloreilla...Mulla on nälkä vaikka syon n.1300kcal päivässä ja ajatus että joutuisin vielä puolittamaan tuon. Siis en tarkoita nyt arvostella mitenkään ja varmaan tuossa paino tippuu pikavauhtia. Heikottaako?
 
Mä en laske oikeastaan kaloreita, joskus summamutikassa arvioin. Tänään söin aamulla ruisleivän, päällä juustoviipale ja kinkkuviipale. Mukillinen kahvia rasvattomalla maidolla.

Treenin jälkeen keitettyä parsakaalia, 100 g raejuustoa ja lasillinen rasvatonta maitoa.

Iltapäivällä puolikas rahka-annos (n 125 g) sekoitettuna saman kokoiseen annokseen Activia jogurttia. Gefilus juoma (tosi pieni)

Äsken iltaruuaksi/iltapalaksi 100 g itsetehtyä jauhelihamureketta, neljäsosa tuorekurkkua, 50 g raejuustoa, jäävuorisalaattia. Lasillinen rasvatonta maitoa.

Ihan täynnä olen näistä jo. Illalla saatan syödä vielä, mutta ei välttämättä tule enää nälkä murekelihan jälkeen.

Mulla ei ole hajuakaan taas paljonko tämän päivän annoksessa on kaloreita, mutta yritän luottaa siihen että syön suht oikein....

Paino jumittanut pari päivää, mutta ei tässä vielä hätää :)
 
MaMa, olet ajatuksissani. Tsemppiä muille ministyville!

Ei mua heikota meikäläisen päiväkalorit. Tänään n. 800 kcal tullut syötyä. Edelleen maustamatonta jugua, naurista, valkoisia papuja, tomaattimurskaa, jäävuorisalaattia, greippiä, leseitä... suht sama kuin eilen paitsi lihan tilalla papuja ja tomaattia. Oikeastaan 600 kcal tuntuu olevan min heikotuksen kynnys. Sen vähempi ja sit huippaa. Ei mulla ole edes kummoinen nälkäkään. Saatan vetää kahdeksan-kymmenen tuntia ruokailujen välissä ja käydä treeneissäkin, mutta ei ole nälkä. Harmi, että laihtuminen on niin tiukassa nyt. :p

Ei kummemmin liikuntaa tänään, vain kaksi vatsatreenisessiota kotosalla ja sellanen 2 km lenkki ulkona. Kotosalla vähän hyötyliikuntaa siivouksen merkeissä. Välipäivä. Huomenna taas salille, samoin pe ja la.

Minulta kysyttiin jo kasvaako kasvoissani lanugoa. :D
 
MaMa, olet ajatuksissani. Tsemppiä muille ministyville!

Ei mua heikota meikäläisen päiväkalorit. Tänään n. 800 kcal tullut syötyä. Edelleen maustamatonta jugua, naurista, valkoisia papuja, tomaattimurskaa, jäävuorisalaattia, greippiä, leseitä... suht sama kuin eilen paitsi lihan tilalla papuja ja tomaattia. Oikeastaan 600 kcal tuntuu olevan min heikotuksen kynnys. Sen vähempi ja sit huippaa. Ei mulla ole edes kummoinen nälkäkään. Saatan vetää kahdeksan-kymmenen tuntia ruokailujen välissä ja käydä treeneissäkin, mutta ei ole nälkä. Harmi, että laihtuminen on niin tiukassa nyt. :p

Ei kummemmin liikuntaa tänään, vain kaksi vatsatreenisessiota kotosalla ja sellanen 2 km lenkki ulkona. Kotosalla vähän hyötyliikuntaa siivouksen merkeissä. Välipäivä. Huomenna taas salille, samoin pe ja la.

Minulta kysyttiin jo kasvaako kasvoissani lanugoa. :D

Oho, mikä kysymys...:O

Mulla kans yks kymysys....oletko ihan täysin kasvissyöjä? Siis syötkö mitään lihatuotteita?
 
sosiaalista kontorllia
Minulta kysyttiin jo kasvaako kasvoissani lanugoa. :D
Toi ei ole mikään leikin asia. Sivusta seuranneena toivoisin tämän ketjun hieman harjoittavan sisäistä kontrollia, ts. reagoivan jos joku syö selkeästi epänormaalisti.

Kaikki ei todellaakan huomaa jos juttu on menossa kitukuurille ja siitä onkin lyhyt matka epänormaaliin ruokailuun.
 
Toi ei ole mikään leikin asia. Sivusta seuranneena toivoisin tämän ketjun hieman harjoittavan sisäistä kontrollia, ts. reagoivan jos joku syö selkeästi epänormaalisti.

Kaikki ei todellaakan huomaa jos juttu on menossa kitukuurille ja siitä onkin lyhyt matka epänormaaliin ruokailuun.
Nooooh, näillä vatsamakkaroilla tuskin on ekana lanugot kasvamassa. Enkä mie elä kitukuurilla. Mie syön ihan kaikkea maitotuotteista viljatuotteisiin, hedelmistä juureksiin, lihaa, kalaa, munia, pähkinöitä. Menkatkin tulevat ajallaan, eikä ole mitään viitteitä ravintoaineiden puutteellisuudesta.
 
"Dee"
Nooooh, näillä vatsamakkaroilla tuskin on ekana lanugot kasvamassa. Enkä mie elä kitukuurilla. Mie syön ihan kaikkea maitotuotteista viljatuotteisiin, hedelmistä juureksiin, lihaa, kalaa, munia, pähkinöitä. Menkatkin tulevat ajallaan, eikä ole mitään viitteitä ravintoaineiden puutteellisuudesta.
Mun on kyllä pakko sanoa, että mielestäni 600-800kcal päivässä ei ole riittävästi eikä tervettä varsinkaan, kun treenaa paljon. Ehkä lyhytaikaisella kuurilla, mutta ei pidempään jatkuessaan. Syöminen voi olla häiriintynyttä normaalipainoisellakin. Jos ruokavalio on pitkään noin vähäenerginen, niin en jaksa uskoa, että kroppa saa kaikkea tarvitsemaansa. Ihan perusaineenvaihdunta kuluttaa sinun painoisellasi naisella lähemmäs 1500kcal, viidesosa siitä kuluu jo ihan aivojen toimintaan ja pelkästään solujen natrium-kaliumpumppujen toiminta kuluttaa toisen viidesosan, eli siitä voi laskeskella, paljonko niihin ihan välttämättömimpiin toimintoihin tarvitaan energiaa.

Kun energiansaanti on pitkään liian alhainen, laskee perusaineenvaihdunnan taso ja elimistö oppii hyodyntämään saamansa energian aiempaa tehokkaammin (=säästöliekki) ja kaikki ravinto käytetään mahdollisimman tarkkaan hyödyksi, ts. kun joskus alkaa syödä enemmän, lihookin aiempaa helpommin.

Muistaakseni kirjoitit jossain vaiheessa olevasi sisällä toppatakki päällä, kun palelet niin kovasti. Aliravitsemuksen oireisiin kuuluu se, että kyky ylläpitää elimistön tasapainoa heikkenee. Tämä näkyy esimerkiksi lämmönsäätelyssä niin, että ympäristön ollessa alle +25C elimistö jäähtyy.

Mutta uskon että tiedät tämän kaiken kyllä ja teet toki omat ratkaisusi. Sanonpa vaan, että tuo tie on siitä pirullinen, että vie mennessään ihan huomaamatta, ja silloin ei enää naurata.
 
Kiitos Dee hyödyllisistä faktatiedoista. Mulle on aiemmin käynyt juuri noin kitudieeteillä, olen saanut kiloja pois mutta jojoillut ne hyvin nopeasti takaisin, vieläpä tuplaten. En vain oikein osaa tarkkaa kalorilaskentaa ja koen sen turhauttavaksi. Olen koittanut nyt tässä painoa pudotellessani luottaa siihen, että syön kun on nälkä ja sen verran, että vatsa on täynnä enkä ähkyksi, mitä tein viimeiset pari vuotta...tavoite olisi oppia syömään oikein, terveellisesti ja niin, että painon taas pudottua kilot eivät enää ikinä tulisi tuplaten takaisin :)
 

Yhteistyössä