***Maaliskuussa ministyvät***

Öh, kun katsoin tämän päivän ruokiani, tuntuu että siinä on liian vähän, kun olen tänään kuitenkin käynyt salitreenit. taidanpa mennä iltapalaksi vetämään vielä rahkaa ja toisen ruisleivän....vaikka leipää ei kai saisi syödä illalla...mutta aamulla meni vain yksi, joten kyllä nyt on otettava toinen. Ja vaikka joku hedelmä.
 
Kannattaa käydä omalla salilla vaikka mittauttamassa se perusaineenvaihdunnan määrä.
Meidän laihdutusryhmässä oli kaksi naista jotka olivat viikon aikana syöneet liian vähän ja toki laihtuneet mutta sen seurauksena rasva% oli noussut. Mä en ainakaan halua että mun keho alkaa ottamaan
lihaksista mitään vaan nimenomaan siitä rasvasta joka on ylimääräistä.
Kyllä minä ainakin syön leipää illalla. Mun mielestä on kauheaa jos ei saa yöllä unta vaan
odottaa vaan aamua vatsa kurnien.
Varsinkin jos kovasti treenaa niin kyllä se syöminen kannattaa,proteiinipitoista ainakin.
*menee nyt syömään karppileipää* =)
 
Voi MaMa :( Mitä tähän nyt sanoisi, kun ei sanoja oikein löydy. Toivottavasti saatte asiat setvittyä kuntoon tavalla tai toisella :hug:

Nannaliinan tavoin mäkin kiroilen välillä sitä, miten HITAASTI se paino putoaa...mutta kun katson pari viikkoa tai kuukauden taaksepäin, niin ihan kivastihan se paino on laskussa. Jos kuukaudessa putoaa 2 kg, niin siihen olen kyllä tyytyväinen :) Olenkin tässä nyt pohtinut sitä, että josko siirtyisin siihen kertaviikkoon-punnaamiseen. Nyt olisin siihen ehkä henkisesti valmis :)

Ja se iltasyöminen...pois moinen :D Mä olen koittanut ajatella iltasyömisen niin, etten söisi enää klo 20 jälkeen, ellei oikeasti ole tarvetta. Siis esim tänään pitää pohtia, että olisiko ehkä yksi ruokailu vielä ihan paikallaan, koska olen syönyt tänään hävettävän huonosti. Mutta normaalisti en syö enää klo 20 jälkeen, koska ei kroppa enää tarvitse yöllä ruokaa :)

Mä en tosiaan niitä kaloreita laske, joten en tiedä paljonko olen niitä tänään syönyt. Mutta kyllä ne alle suositusten on.

Heikottaako?!?

En tiedä oltiinko kysymystä suunnattu varsinaisesti mulle, mutta vastaan silti. Tuo kysymys on siinä mielessä todella typerä, että jos mua heikottaisi, niin kai mä nyt senvertaa kuitenkin järissäni olen, että mä söisin sitten enemmän.

Vaikka mulla on kalorit luultavasti siellä 600-1000 pintaan per päivä, niin ei se silti sitä tarkoita, etteikö pää pelaisi enää yhtään :D Ja toisaalta, jos kuitenkin edistyy treeneissä, niin ei silloin ihan kuolemankielissä kuitenkaan voida vielä olla :)

Kuten olen kertonut, olen omalla kohdallani laihduttanut kymmeniä kertoja...ja mikä olikaan sitten se lopputulos. Aika iso.

Nyt olen löytänyt keinon, jonka avulla olen elämäni ensimmäistä kertaa onnistunut pudottamaan painoa ihan oikeasti. Myönnän kyllä, että terveellisempiäkin tapoja löytyy, mutta nyt näyttää kuitenkin siltä, että tämä on kuitenkin ainoa keino, jolla onnistun. Ja siksi aion sitä jatkaa.

Mä kannoin melko suurta ylipainoa 4 vuotta...ehkei muutaman kuukauden kestävä tiukka dietti ole sen suurempi rasite kropalle. Varsinkin kun miettii asiaa sitä kautta, että jos en olisi tällä dietillä, olisin nyt ja jatkossakin ylipainoinen.

Olen kyllä kovasti pohtinut tätä diettiäni...olen pohtinut onko se hälyttävää vai ei, etten tunne nälkää. Toisaalta en tuntenut sitä joulukuussakaan, jolloin mätin hiilareita kaksinkäsin.

Olen pohtinut olenko normaalia väsyneempi. En mielestäni muutoin, mutta treenien jälkeen kelpaa torkut.

Olen pohtinut sitäkin, että nousisiko penkistä rautaa enempi, jos söisin enempi. Tähän en osaa antaa vastausta.

Olen pohtinut sitäkin, että onko minulla syömishäiriö ja ongelma ruokaan suhtautumisessa. Ja tähän oli itseasiassa aika helppo vastata. On.

Koen kuitenkin, että olen paranemaan päin. Tarkoitan siis sitä, että koen sen menneen hiilarimättöelämän huonompana vaihtoehtona kuin tämän nykyisin. Tiedostan senkin, ettei nykyinen on paras mahdollinen. Mutta parempi.
Kovasti olen pohtinut ruokavaliota ja sen järkeistämistä entisestään, mutta se mietintätyö pitää saada rauhassa tehtyä loppuun.

Olen muutoinkin ääripään ihmisiä. Se on kaikki, tai ei mitään.

Ja mulle on ihan sama mitä muut sanoo...mä teen miten haluan. Välillä se vie mut ojasta allikkoon ja monasti olen hakannut päätäni seinään. Mutta näin se vaan vuodesta toiseen silti menee.

Selkeästi epänormaaliin syömiseen puuttuminen netin keskustelupalstalla on ajatuksena kovin kaunis...mutta vaikka te kaikki sanoisitte mulle, että mun pitää syödä lisää, niin arvatkaa söisinkö.

Jotta tällaista tällä kertaa. Aamupaino 65,3 kg, eli vähän tuli menetettyjä grammoja takaisin. Kovasti toivon, että sunnuntaina vaaka näyttäis 400g vähemmän, mutta katsotaan, katsotaan :)
 
läskerökö
Pääsenkö minäkin mukaan? Joskus aikanaan Läskin sulattajat-ketjussa laihduttelin likeemmäs 25 kiloa ja niistä tuli 15 takas (1,5 vuodessa eli ei hetkessä kuitenkaan :)) ja nyt noista on tiputettu 5. Vielä tarttis vähintään 10 tiputtaa, mieluiten 14 eli tavoitepainona on 62 kg. Tänä aamuna näytti vaaka 76,4...
 
Kannattaa käydä omalla salilla vaikka mittauttamassa se perusaineenvaihdunnan määrä.
Meidän laihdutusryhmässä oli kaksi naista jotka olivat viikon aikana syöneet liian vähän ja toki laihtuneet mutta sen seurauksena rasva% oli noussut. Mä en ainakaan halua että mun keho alkaa ottamaan
lihaksista mitään vaan nimenomaan siitä rasvasta joka on ylimääräistä.
Kyllä minä ainakin syön leipää illalla. Mun mielestä on kauheaa jos ei saa yöllä unta vaan
odottaa vaan aamua vatsa kurnien.
Varsinkin jos kovasti treenaa niin kyllä se syöminen kannattaa,proteiinipitoista ainakin.
*menee nyt syömään karppileipää* =)

Mä käyn meidän taloyhtiön punttiksella:D Ei siellä kukaan mittaile perusaineenvaihduntaa. Mitenköhän se muuten mitataan? Mutta oletan, että syön vähemmän mitä kulutan. Toivottavasti en kuitenkaan liian paljon alle sen. Lihaa ja kanaa söisin kyllä mieluummin sen 200g kerralla kuin 100g...
 
Mullahan on ollut tässä muutaman viikon lepoa rankemmasta treenistä tuon vasemman reiden rasitusvamman vuoksi. En mie ihan kahjo oo. Joku tunti pilatesta on ihan sama mulle kuin en olisi liikkunut laisinkaan. Nyt jalan tilanne näyttää paljon paremmalta, kun olen malttanut ottaa iisisti ja olisi tarkoitus lauantaina kokeilla taas kuntonyrkkeilyä. Maanantaina kävin spinningissä ja jalka kesti sen ihan hyvin myös.

Kyllä niitä kaloreita pitää katsoa tarkkaan kausina, jolloin liikunta on vähäisempää. Olen tässä breikin aikana käynyt lähinnä uimassa, pilateksessa ja muissa helpoissa lajeissa, joissa ei hyppyjä, askelluksia tai kyykkyjä. Olen käsittääkseni saanut pitää lihakseni laihdutuksesta huolimatta: siinä ajassa kuin vyöräröltä on kadonnut 30 cm, on pohkeista lähtenyt vain 2 cm (olen harrastanut nuorena voimistelua/tanssia ja jalat ovat aina olleet lihaksikkain osani).

Ite seuraan omaa vointiani. Jos en jaksa treenata, syön liian vähän. Jos en jaksa ajatella, syön liian vähän. Jos tulee puutosoireita, syön liian vähän. En ole sairastanut edes pientä flunssaa koko talvena, joten vastustuskykynikin on hyvällä mallilla. En jätä mitään ruoka-ainetta täysin pois dieetistäni ja syön esim. pähkinöitä noin joka toinen päivä rasvan vuoksi. Kroppani toimii, aivoni toimivat, voin hyvin. Lämmönsäätelyongelmien uskon johtuvan ennemmin fysiikasta: pienempi joutuu tekemään enemmän töitä pysyäkseen lämpimänä. Siinä missä liki satakiloisena saatoin istua tietokoneella ikkuna auki t-paidassa, nyt himpun yli 60 kg tartten lisälämmikettä vaikkapa neuleen muodossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Almandiini
Aamupaino oli 76,6 no ohoh. Tosin vasta maanantaina olis virallinen punnituspäivä. Mulla on tässä melkoisia suorituspaineita kun 17.6 "pitäis" painaa 62 kiloa, hurja tahti olisi oltava.Silloin on tytön konfirmaatio ja haluisin mahtua yhteen mekkoon...no jos en siihen painoon pääse, toivon että liikunta edes muokkaisi kroppaani niin että mahdun siihen:D

Munkin täytyis ottaa pähkinöitä vähän päivässä, niiden öljyn ja E-vitamiinin takia. Toisaalta syön niin harvoin kalaa että pitäis kai käydä apteekin hyllyltä katsomassa niitä Omega3 kapseleita...

Tänään ei ohjelmassa treenejä, pientä kävelyä, siivousta ja muutama vatsalihasliike....
 
Viimeksi muokattu:
Munkin täytyis ottaa pähkinöitä vähän päivässä, niiden öljyn ja E-vitamiinin takia. Toisaalta syön niin harvoin kalaa että pitäis kai käydä apteekin hyllyltä katsomassa niitä Omega3 kapseleita...
Mitäpä jos investoit pussilliseen ruokahampun siemeniä? Niissä on omegarasvahappoja. Itse tykkään saada vitamiinit mieluiten ravinnosta suoraan kuin pilleripurkista. Niitä vois ripotella puuron sekaan, jogurttiin, salaattiin, keittoon... ja kuitua tulis myös?

Ravintoaineet (/100g) ja bioaktiiviset ainesosat mm.
Energia: 503 cal/100g
Proteiinit: 35.0%
Hiilihydraatit: 12.0%
Rasvat: 47.0%

Omega 3-rasvahappoja (ALA)
Omega 6-rasvahappoja (linoleenihappo ja GLA)
Omega 9- rasvahappoja (OA)
E-vitamiini 30mg/g
C-vitamiini 14mg/g
B1 vitamiini 9mg/g
B2 vitamiini 11mg/g
B3 vitamiini 25mg/g
B6 vitamiini 3mg/g
20 aminohappoa mm.
Arginiini 123mg/g
Histidiini 27mg/g
Metioniini 23mg/g
Kysteiini 16mg/g
Runsaasti mineraaleja mm.
Strontium
Toriumi
Kromi
Jodi
Pii
Kalium
Magnesium
Rikki
Sinkki
Rauta
Kalsium
Kloori
Forfori
Koliini
Inositoli
Fytosteroleja
 
"MaMa"
Eilinen meni sit ihan persiilleen. Ainoa mitä siinä oli hyvää, oli pitkä lenkki. Muuten meni syömiset päin honkia ja tänään se tietenkin näkyi vaa'alla suurena plussana. :( Masentaa vielä enemmän.. Mutta ehkäpä täältä taas noustaan, en aio antaa tämän jälleen kerran pilata mun hyvin alkanutta laihista. Takapakkia tulee kaikille aina välillä, joten leuka rintaan vaan ja kohti uusia pettymyksiä.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="MaMa";25928508]Eilinen meni sit ihan persiilleen. Ainoa mitä siinä oli hyvää, oli pitkä lenkki. Muuten meni syömiset päin honkia ja tänään se tietenkin näkyi vaa'alla suurena plussana. :( Masentaa vielä enemmän.. Mutta ehkäpä täältä taas noustaan, en aio antaa tämän jälleen kerran pilata mun hyvin alkanutta laihista. Takapakkia tulee kaikille aina välillä, joten leuka rintaan vaan ja kohti uusia pettymyksiä.[/QUOTE]

Yhdessä tsempaten! Oiski muuten kiva jos maantieteellisesti toisiaan lähellä olevat voisvat käydä vaikka lenkillä välillä yhdessä? Tai esim. keilaamassa. Hieman hauskuutta jumppaan, toisten seuraa ja mukavaa liikkumista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja läskerökö;25927089:
Pääsenkö minäkin mukaan? Joskus aikanaan Läskin sulattajat-ketjussa laihduttelin likeemmäs 25 kiloa ja niistä tuli 15 takas (1,5 vuodessa eli ei hetkessä kuitenkaan :)) ja nyt noista on tiputettu 5. Vielä tarttis vähintään 10 tiputtaa, mieluiten 14 eli tavoitepainona on 62 kg. Tänä aamuna näytti vaaka 76,4...
Toki pääset, tervetuloa vaan mukaan :)

Lisäsin sutkin etusivun listalle.
 
"MaMa"
M I I N U S 2 0 K I L O A !

:O :D :wave:

Hyvä minä! Aamupaino oli siis 65 kg. Ja jatkossa punnitus siis vain ja ainoastaan sunnuntaisin. Toki nyt sitten alkoi jo jännäämään, että mitä jos sunnuntaina vaaka näyttääkin enemmän...voi tätä jatkuvaa ressiä :D
O N N E A ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! :flower:

Ihan huikea suoritus! Sinuna ehkä pelaisin varman päälle ja jättäisin tämän viikon sunnuntaina punnitsematta. Ensi viikolla se on todennäköisemmin mennyt miinukselle, kunhan vait olet tiukka etkä ala herkutella hienon saavutuksen johdosta. :)
 
[QUOTE="MaMa";25928800]O N N E A ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! :flower:

Ihan huikea suoritus! Sinuna ehkä pelaisin varman päälle ja jättäisin tämän viikon sunnuntaina punnitsematta. Ensi viikolla se on todennäköisemmin mennyt miinukselle, kunhan vait olet tiukka etkä ala herkutella hienon saavutuksen johdosta. :)[/QUOTE]

Kyllä mä meinaan tälläkin viikolla punnata. Jos vaaka antaa suuremman lukeman kuin tänään, kitisen ja kiroilen hetken, jonka jälkeen lähden suuremmalla tsempillä eteenpäin. Jos se antaa saman lukeman tai vähemmän, hypin riemusta.

Mulle on jo iso asia punnata vain kerran viikossa...en mitenkään pysty pitämään 1,5 viikon taukoa seuraavaan kertaan :D

En ala herkuttelemaan...ei tee mieli, koska jos pitää valita tavoitepaino tai herkut, niin valitsen sen tavoitepainon :)
 
M I I N U S 2 0 K I L O A !

:O :D :wave:

Hyvä minä! Aamupaino oli siis 65 kg. Ja jatkossa punnitus siis vain ja ainoastaan sunnuntaisin. Toki nyt sitten alkoi jo jännäämään, että mitä jos sunnuntaina vaaka näyttääkin enemmän...voi tätä jatkuvaa ressiä :D

Jeeeee ihanaa hyvä Chef! Upea suoritus...taidat alkaa olla tavoitepainossa kohtapuoliin? Nyyh, kuka meille sille jatkaa "huhtikuussa hoikentuvat" ja "toukokuussa tiukentuvat"....ei saa jättää meitä:heart:
 
Jeeeee ihanaa hyvä Chef! Upea suoritus...taidat alkaa olla tavoitepainossa kohtapuoliin? Nyyh, kuka meille sille jatkaa "huhtikuussa hoikentuvat" ja "toukokuussa tiukentuvat"....ei saa jättää meitä:heart:
Tavoitepainoon matkaa 3 kg, mutta tavoite menee uusiksi. En osaa sanoa minne lukemiin lopulta päädyn, mutta alle 60 kiloon...ehkä 55 kiloon. Joten sinne on matkaa vielä sen 5-10 kiloa. Eli kyllä mä aloitan vielä hutikuun, tokokuun ja kesäkuunkin ketjun. Kenties vielä heinäkuussakin täällä roikun. Mutta toivon, että vuosi riittää, eli etten enää elokuussa täällä roiku :)
 
"Dee"
Onnea Chef! Iso pudotus takana ja enää pieni rutistus edessä, hienoa! :) Meillähän on aika sama tilanne, sekä paino että tavoite (se lopullinen) aika samoissa.

Piti vielä sanomani, etten mä usko, että mitään järin radikaaleja seurauksia on suhteellisen lyhytaikaisella "kitukuurillakaan", mutta halusin vaan vähän muistutella, että sen oman toimintansa terveyttä ja terveellisyyttä on hyvä välillä pysähtyä miettimään. Toisinaan kannattaa kysyä itseltään, onko suhde ruokaan ja syömiseen ihan kunnossa. Syömishäiriöt on niin salakavalia, ei kukaan ajattele, että ryhdynpä tästä anorektikoksi, vaan kaikilla se alkaa suht viattomasti ja tilanne pahenee ilman, että sitä itse edes tajuaa. Ja sitten siitä suosta ei pääsekään rämpimään ylös.

Toisaalta luulen, että lähes kaikilla jojoilijoilla ja painonsa kanssa kamppailevilla on jotain häikkää suhtautumisessa ruokaan. Se ei ole vain ravintoa, vaan niin paljon kaikkea muuta. Sen takia laihtuminen niin hankalaa onkin. Tunnistan itsessänikin lievästi pakkomielteisen suhtautumisen ruokaan ja syömiseen, enkä usko, että asia tulee ikinä muuttumaan. Täytyy vaan opetella elämään sen kanssa ja yrittää silti pitää huolta terveydestään.

Tuli noista hampunsiemenistä ja omega-rasvahapoista mieleen, että pellavansiemenissä on myös runsaasti vaikka mitä hyödyllistä. Itse syön päivittäin puuron/smoothien seassa ruokalusikallisen paahdettua pellavansiemen- ja puolukkarouhetta, ja siinä on 100% päivän omega 3- ja omega 6 -rasvahappojen saantisuosituksesta.

Lisäravinteista ja luontaistuotteista vielä sen verran, että erään kaverini maksa krakasi hiljattain ihan täysin yllättäen ja kun asiaa alettiin tutkimaan, löytyi syy erilaisista luontaistuotteista, rasvanpolttajista yms. joita hän oli laihdutuskuurinsa aikana käyttänyt. Maksa-arvot nousivat yhtäkkiä taivaisiin, hänet kiidätettiin sairaalaan ja lopulta joutui leikkaukseen. Osa maksakudoksesta oli vaurioitunut pysyvästi. :( Kyseessä nuori ja normaalipainoinen ihminen. Osaston lääkäri oli sanonut, ettei kyseessä todellakaan ollut ensimmäinen hänen näkemänsä tapaus, jossa kävi tällä tavalla. Itseäni tuo järkytti aika lailla, ei ole tullut mieleenkään että tuollaisista valmisteista voisi olla jotain haittaa.
 
Bikini
Täällä yksi joka haluaisi mukaan tsemppiryhmäänne :)
Olen tässsä reilun vuoden muka aloitellut painonpudotusta, mutta todellista motivaatiota ei ole ollut. Nyt Chefin hurja pudotus sai ajattelemaan, että jospa minäkin :)
Pituutta on 173 cm ja paino normaalin ylärajoissa. Voin huomenna käydä aamulla vaa'alla. Tarkoituksena vähentää herkkuja, lisätä liikuntaa ja syödä normiruokaa lautasmallin mukaan. Eli ei poppakonsteja tai ihmediettejä :D

Nimimerkki bikini tulee siitä, että täytyy ajatella miltä kesällä näyttää bikineissä ;)
 
Tunnustan ihan suoraan, että suhteeni ruokaan on aina ollut hyvin vaikea. Jo ihan synnärillä minulle syötettiin sokerivettä, koska en meinannut ottaa ravintoa ja paino vaan tippui ja minulle tuli kuumettakin sen verran, että muutama viikko vierähti sairaalassa, vaikka ihan rv 40 synnyin.

Tällä hetkellä olen siinä mielessä tyytyväinen suhteeseeni ruoan kanssa, ettei se enää ole *salasuhde*. En syö salaa, en huijaa itseäni syödyn ruoan määrän suhteen, enkä uskottele itselleni syöväni hyvin mutta söisinkin roskaa. Syön monipuolista, terveellistä ruokaa. Olen pieni ihminen ja peruskulutukseni on vähäisempi kuin monilla muilla (ihan ravintoterapeutin kanssa todettu fakta). Voin paremmin kuin koskaan; iho kukoistaa, nukun keskimääräistä virkistävämmin, lihakset ja jäsenet nauttivat oikeasta ravinnosta ja henkisesti kantti on kasvanut.

Olen päättänyt, että jojoilu loppuu tähän. Yksi terve merkki nykyisessä ruokavaliossani on myös se, etten edes ajattele laksatiivien tms. käyttöä, jos tulee syötyä jotain ylimääräistä herkkua. Se on sitten lisälenkin paikka tai seuraavana päivänä niukempi ruokavalio. Niin, olen käynyt esim. kavereiden kanssa raflassa syömässä ja nauttinut siitä ateriasta siellä ja kantanut vastuun omasta syömisestä, enkä miettinyt että mites sen herkun sais "katoamaan" ilman lisäduunia.

Ei ihminen pullistu 51 kilosta pahimmillaan 107 kiloon ilman vääränlaista suhdetta ruokaan. Toivon, että se suhde on korjattu loppuiäksi nyt. Eikä pelkästään ruokaan vaan olen saanut oman aktiivisen itseni takaisin. Nyt vielä joku 15 kg pois ja oltais takas noissa nuoruuden mitoissa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: MiMeira
"hippo"
MaMa:lle erityistsempit, pidä pintasi!

Vaikka mies typerehtii, arvosta sinä itse itseäsi, etkä anna toisen hölmöilyjen pilata asiaa. Tottakai tekee kipeää ja jääkaapinovikin saattaa kertaluontoisesti narahtaa, mutta pidemmän päälle et anna toisen latistaa, ethän? :hug:

En missään nimessä tarkoita, että paino olisi parisuhdetta tähdellisempi asia, mutta itsestä huolehtiminen auttaa jaksamaan paremmin. Henkisestä puolesta huolehtiminen on varsinkin tärkeää. Jos painonpudotus on sulle nyt tärkeä ja kiva asia, pidä siitä kiinni ja nauti tuloksista. Ellei se ole tärkeää vaan jokin muu on, pidä sitten siitä kiinni kynsin hampain, mitä se sitten onkin. Vaikka mies törttöilee, hänellä tässä kurjaa kuuluu olla ja sinulla sen sijaan on oikeus mahdollisuuksien mukaan nauttia niistä asioista, joista vain suinkin voit.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="Dee";25929989]Onnea Chef! Iso pudotus takana ja enää pieni rutistus edessä, hienoa! :) Meillähän on aika sama tilanne, sekä paino että tavoite (se lopullinen) aika samoissa.

Piti vielä sanomani, etten mä usko, että mitään järin radikaaleja seurauksia on suhteellisen lyhytaikaisella "kitukuurillakaan", mutta halusin vaan vähän muistutella, että sen oman toimintansa terveyttä ja terveellisyyttä on hyvä välillä pysähtyä miettimään. Toisinaan kannattaa kysyä itseltään, onko suhde ruokaan ja syömiseen ihan kunnossa. Syömishäiriöt on niin salakavalia, ei kukaan ajattele, että ryhdynpä tästä anorektikoksi, vaan kaikilla se alkaa suht viattomasti ja tilanne pahenee ilman, että sitä itse edes tajuaa. Ja sitten siitä suosta ei pääsekään rämpimään ylös.

Toisaalta luulen, että lähes kaikilla jojoilijoilla ja painonsa kanssa kamppailevilla on jotain häikkää suhtautumisessa ruokaan. Se ei ole vain ravintoa, vaan niin paljon kaikkea muuta. Sen takia laihtuminen niin hankalaa onkin. Tunnistan itsessänikin lievästi pakkomielteisen suhtautumisen ruokaan ja syömiseen, enkä usko, että asia tulee ikinä muuttumaan. Täytyy vaan opetella elämään sen kanssa ja yrittää silti pitää huolta terveydestään.

Tuli noista hampunsiemenistä ja omega-rasvahapoista mieleen, että pellavansiemenissä on myös runsaasti vaikka mitä hyödyllistä. Itse syön päivittäin puuron/smoothien seassa ruokalusikallisen paahdettua pellavansiemen- ja puolukkarouhetta, ja siinä on 100% päivän omega 3- ja omega 6 -rasvahappojen saantisuosituksesta.

Lisäravinteista ja luontaistuotteista vielä sen verran, että erään kaverini maksa krakasi hiljattain ihan täysin yllättäen ja kun asiaa alettiin tutkimaan, löytyi syy erilaisista luontaistuotteista, rasvanpolttajista yms. joita hän oli laihdutuskuurinsa aikana käyttänyt. Maksa-arvot nousivat yhtäkkiä taivaisiin, hänet kiidätettiin sairaalaan ja lopulta joutui leikkaukseen. Osa maksakudoksesta oli vaurioitunut pysyvästi. :( Kyseessä nuori ja normaalipainoinen ihminen. Osaston lääkäri oli sanonut, ettei kyseessä todellakaan ollut ensimmäinen hänen näkemänsä tapaus, jossa kävi tällä tavalla. Itseäni tuo järkytti aika lailla, ei ole tullut mieleenkään että tuollaisista valmisteista voisi olla jotain haittaa.[/QUOTE]

Mennään sitten yhtä matkaa loppuun saakka :D

Jokunen aika sitten oli uutisointia siitä, miten Herbalife oli saattanut ihmisiä ilmeisesti jopa sairaalahoitoon...mutta tiedä sitä sitten. Jos joku nyt vuoden vetää kahdella herbalife-annoksella, niin kai sitä sairaalaan joutuukin. Joten kun ei tiedetä kokototuutta, niin on vähän paha sanoa tuohon mitään.

Mutta ihan ehdottomasti uskon siihen, että rasvanpolttopillereillä yms. voi olla negatiivisia vaikutuksia. Mä koen nuo rasvanpolttopillerit omalla kohdallani tarpeettomiksi. Mä kyllä pystyn tähän ilmankin :)
 
Täällä yksi joka haluaisi mukaan tsemppiryhmäänne :)
Olen tässsä reilun vuoden muka aloitellut painonpudotusta, mutta todellista motivaatiota ei ole ollut. Nyt Chefin hurja pudotus sai ajattelemaan, että jospa minäkin :)
Pituutta on 173 cm ja paino normaalin ylärajoissa. Voin huomenna käydä aamulla vaa'alla. Tarkoituksena vähentää herkkuja, lisätä liikuntaa ja syödä normiruokaa lautasmallin mukaan. Eli ei poppakonsteja tai ihmediettejä :D

Nimimerkki bikini tulee siitä, että täytyy ajatella miltä kesällä näyttää bikineissä ;)
Loistava asenne ja ajatus nimimerkin takana! Tervetuloa mukaan, lisäsin sut listalle :)
 

Yhteistyössä