+Maaliskuussa poksuvat elokuussa+

epäusko jaksamisia sinne :hug:
Juu mekään ei varmaan oltaisi päästy juhlimaan vuosipäivää jos olisin vielä töissä!!
Niin uskomaton ja karmea työpaikka tai itseasiassa pomo että en varmaan olisi päässyt.
Tulisi niin pitkä sepustus jos kertoisin kaiken mikä työpaikassa/pomossa mätti joten jätän väliin mutta olen niiiin niin onnellinen että viimein irtisanoin itseni sieltä ja varsinkin juuri kuukautta ennen kun tulin sitten raskaaksi. Viimeistään silloin olisin kyllä lähtenyt. Kauan kestinkin ko. pomoa.
Piti tähän vielä sanoa että en minäkään paljoa ehtinyt olemaan esikoistytön ja mieheni kanssa varsinkaan viikonloppuisin (minut pistettiin melkein aina viikonlopuksi töihin) ja miehelläni ainoat vapaat juuri viikonloppuisin :(
Mutta se siitä, se kamala & muut karmeat asiat ovat nyt menneisyyttä ja nyt saan nauttia ihan rauhassa kaksosraskaudesta :) Ja perheestäni muutenkin.
Ihanaa viimein kun on aikaa tehdä perheen kanssa vaikka mitä :heart:

:heart: tiuhti&viuhti 12+5 :heart:
 
Terve taas pitkästä aikaa... Oon ollu niiin kauheen väsyny et en o jaksanu aina ku töistä kaatuu sänkyyn. KAhteen viikkoon oli yksi vapaapäivä ja joinakin päivinä kivat 9 tuntia töitä. Perjantaina oli seitsemään illal töissä ja sit alko ihana kolmen päivän vapaa eli vasta tiistaina meen töihin. Pääsin vuodeksi opiskelemaan kirjanpitäjäksi ja nyt oon ettiny harjoittelupaikkaa kun nykyisessä työpaikassani et o kirjanpitoa.. Haaveen olis et ku äippäloma loppuu niin hakisin uutta työtä kirjanpidon töissä ja loppus tää ainainen asiakaspalvelu. :kieh:

No kuitenki..

Valdemarialle voimia tulosten odottamiseen! Mua jo stressaa pelkkä ultran odottaminen, kun neuvolassa on peloteltu mun reuman takia mut ihan täysin. Suurin piirtein pakottivat käymään niis verikokeissa vaik ite ensin meinasin et käyn vaan sen ultran. Ultraan vielä melkein kaksi viikkoa ja pelottaa ihan älyttömästi ku joudun syömään lääkkeitä koko ajan. Kyselin neuvolasta saako ne verikokeiden tulokset ja ei kuulemma saa piiitkään aikaan ku ne on menny kuopioon tutkittavaks :headwall:

Sunburnedille onnittelut tuplista :heart:

Neuvolakäynneistä, niin meil ainakin joensuus on sillee et kerran kuussa käydään ja viimeisellä kolmanneksella joka toinen viikko ja lopussa viikottain.. Eli toooodella outoa kun jollakin seuraavan kerran vasta joulukuussa :|

Omassa nassussa paha olo helpottanu edelleen. Välillä tulee sellaisia tunnin kestäviä pahan olon kohtauksia esim töissä jos ei pääse syömään tai on väsyny. Väsymys on välillä taas ollu kauheeta mut tottakai toi pitkä työputki on vaikuttanu. Vessassa juoksen kolmisen kertaa per yö ja se on toooosi rasittavaa koska aina uni katkeaa ja oon aina väsyny aamulla. Kaikista pahinta on tällä hetkellä turvotus. Maha toimii yhden kerran päivässä ja siis aamuisin joten illalla ooon tooooosi turvonnu. Välillä tekee ihan kipeetä ku tuntuu et iho ei riitä ku maha kellottaa. ja sit pierettää ja röyhtäyttää. Aamuisin sit helpottaa, mut yks yö heräsin yölläkin siihen et teki kipeetä ku olin niin turvoksissa ettei voinu kylkeä kääntää. Muuten kaikki aika jees. Ootan et postissa tulis hennesiltä tilatut äitiysvaatteet koska housut alkaa jo painaa vyötäröä.

Et semmosia.. Saan tosiaa hermoromahduksen ku ultraan vielä niin kauheen pitkä aika..10.09 siis olis..eli 1,5 viikkoa.. Mut kohta poksuu taas viikot :p

LM& Pirpana 10+6
 
Missäs nystymuikio? Oliks sulla ultra huomenna? Onko sinulla tietoo siitä saako mukaan dvd:tä tai vhs:ää enää?

Mulla ois ylihuomenna ultra, eikä mies taaskaan pääse mukaan. Ois kiva tietää saako elävää kuvaa muistoksi mukaan =)

Miten muilla,tuliko veriseulonnan vastaukset ennen ultraa vai ultran jälkeen?

Vko 12 poks!!! :D
 
Repalle voimia :hug:

Kinderillä aika komia masu jo :D

Valdemarialle toivon jaksamista, toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa mukana loppuun saakka, eikä uutiset siis olisi kovinkaan pahoja kun tulokset vauvan voinnista saatte :hug:

Sunburnedillekin tuplaonnittelut :)

(.)
Oksentaminen on ehkä nyt ohi, mutta paha olo ja päänsärky ovat tallella. Väsymys on aivan valtavaa ja huomattavasti elämää rajoittavaa. En voisi kuvitellakaan olevani työelämässä.

Jouduin yllättäen keskiviikkoaamuna leikkaukseen ja nyt on jalka paketissa. Alkuun meinasin kieltäytyä koko operaatiosta, mutta kirurgi vakuutti ettei vauvalla ole hätää koska operaatio tehtiin paikallispuudutuksessa ja se puudute mitä siinä käytettiin, ei ole vauvalle haitaksi. Viime kerralla kun jalkaa leikattiin sain rauhottavia, mutta tällä kertaa oli pärjättävä ilman koska sitä lääkettä ei kannata raskaana ottaa jos ilman pärjää. Kaikki sujui onneksi hyvin.

Viikko sitten aloin vuotamaan verta ja vähän ehdin huolestumaan. Vuoto kuitenkin loppui joten kaiken pitäisi olla ihan ok. Ultrassa sitten selviää jos on jotain minkä selvitä pitää.

Sef ja Nöttiäinen 10+6


 
solmussa täällähän mie,huomenna joo ultra 10.00,jännittää. Eikä mitää hajua saako vielä vhs:ssää tai dvd:tä.Esikoisesta oli vielä sillon se vhs ja tuo poikahan meillä synty nkl:lla,ku helsingissä asuttiin :)
Neuvolassa täti sano lapsille,et äiti ja isi tuo sitte kuvan vauvasta,eli pitäiskö varalta ottaa kaikki maholliset tallenne jutskat mukaan? :D

Mut palaan taas,nyt jatkaan ruoan laittoa :wave:

Nystis ja upana 12+2
 
Oottepas taas ahkerasti kirjotellu, kaikkia en kerkee lukee.
Omaan napaan kuuluu semmosta että ultrassa on käyty. Oli tosi ihanaa nähdä että siä masussa todella on joku ihan oikeen vauvan näkönen uimari. 4,4cm oli kokoo, niskaturvotus hyvä ja kummatkin nenäluut näkyi mikä oli lääkärin mielestä oikein hyvä juttu. Seuraavana päivänä oli neuvola eikä se saanu sydänääniä kuulumaan joten menen nyt ensi viikolla uudestaan josko ne sitten jo kuuluisi. Uskon että kaikki on kuitenki hyvin kun ultrassa kaikki ok.
Sokerirasituskin otettiin ja paastosokeri oli koholla :( joten sitä ruvetaan seuraamaan ensi viikolla.
Sitä samanlaista järkyttävää kipua on tuntunut jo nyt muutamana päivänä kun oli edellisessä loppuaikana. Ite pidän sitä lantion löystymisenä ja luin just että sitä voi tulla jo hyvinkin aikasessa vaiheessa. Apua!! En tiedä kuinka tässä selvitään loppuun asti kun se vaan lisääntyy loppua kohti. Pyörätuoli varmaan hommattava :kieh:
 
:wave: Heippa!

valdemaria :hug: Voimia teille tulosten odottamiseen. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin! Tuossa nt-ultrassa+trippeltestissä on suht suuri virhemahdollisuus, ja sanoitko, että susta otettiin myös lv-näyte? Senhän pitäisi olla hyvin tarkka. Pidän peukkuja kuitenkin, että kaikki on hyvin! :flower:

sunburned Wau, onnittelut!! :flower: Ja hyvää matkaa teille!

Jemppi Hyvää Tukholma-reissua!

LillaMy Ihanat masukuvat!

Onnittelut muillekin, joilla on ihanat kontrollikäynnit takana!

Minna ja helmi 13+1
 
En ole sitten kesän käynyt täällä kirjottelemassa. Lukenut toki olen postauksia hiukan. Monet jutut kuitenkin jääneet huomaamatta.

Näinhän se raskaus etenee. Ketjulaisilla jo ihania masuja ja kontrollejakin käytynä. Mahtavaa ja onnea kaikille. Pahoittelut niille, ketkä ovat saaneet huonompia uutisia. Tosi kiva, että ketjussa on useempi tuplamamma. Voimia odotukseen erityisesti teille :flower:

(.) Pitää jo vaihtaa tuo omanapa merkki tollaseksi pulleeksi, kun tuntuu vyötärö hävinneen. Yksi neuvolakäynti takana 9+3 ja hienosti kuului pienen äänet (omien laskujen mukaan olisin muutaman päivän pidemmällä, kun oviksen bongasin niin loistavasti. Se tuli hiukan etuajassa.) Nlan laskujen mukaan mulla olisi nyt 10+6 (oma lasku 11+1). Eihän tässä paljon ole heittoa. Ultra on parin viikon kuluttua ja lääkärineuvola kuukauden sisään. Niin ja se tärkein: La on neuvolan mukaan 22.03.10
ja synnäri olis OYS. Viides lapsi tulossa.
Olo on ollut aika hankala. Väsyttää ja pahoinvointia riittämiin. Nyt ehkä muutamien päivien sisään on helpottanut ja jopa sain siivouspäivän+sänkyjensiivoukset tehtyä. Hah. Työmotivaatio on pudonnut nollaan pahan olon vuoksi.

Elli (10+6)
 
Moikka!

Olipa taas ihania masukuvia!!

Mulla jatkuu yökkäilyt mut vieläkään en ole onneksi oksentanut.

????Eilen illalla alkoi oikealta puolelta, tuolta ihan alhaalta tuntumaan sellaista pientä venyvän tuntuista kipua. Mitäköhän se on? Ei tunnu koko ajan ja loppu sit ku menin nukkuun. Välillä tuntu taas tänään päivällä. Ja nyt ei oo taas hetkeen tuntunu... Ihmettelen vaan että mitä se on ja onkohan ihan normaalia? Toivottavasti on kaikki hyvin. :|

Illan pahoinvointia odotellen..

Harakanhattu ja pienenpieni 11+5 :heart:
 
LillaMy83 : Onpas kummallisen tuntuista, että sinua painostetaan kokeisiin. Mulla ei esikoista odottaessa reuma aiheuttanut moista. Sydänääniä kuunneltiin tiheemmin, muuta erityistä seurantaa ei ollut.
Minna77: Minä ymmärsin, että otettiin se lv näyte. Olin tosin niin pihalla siinä tilanteessa, etten oikein tajunnut mitään. Lääkärikin antoi ymmärtää, että kun olen saanut ajatukseni kasattua, voin vaikka kysellä lisätietoja puhelimitse. Kyselin siinä vaiheessa varmaan neljättä kertaa, että mikäs tämä tutkimus nyt olikaan ja miksi...
Muuta mulla ei juuri mielessä pyöri. Onneksi ympärillä on upeita tsemppaavia ihmisiä. Menen ensi viikolla normaalisti töihin. Eipähän kulu päivät pelkästään kelloa ja puhelinta tuijottaen.

Nyt vasta tajuan, että tuplaonnitteluillekkin on paikkansa. :) Eli onnea tuplaonnen saaneille. Ja tietenkin niille, joilla ultrat ovat tuoneet hyviä uutisia.
 
Mie täällä sellasta mietin, kun viimeisten menkkojen mukaan la olisi 14.3. mutta tiedän et ainoa pvä jolloin tämä muksu on alkunsa saanut ois 19.6, eli la menis 3 päivää aiemmaksi. En sitä silloin neuvolassakaan hoksannut kysyä...Että kumman päivän mukaan tässä laskeskelisi... :p
 
Glow
Alkuperäinen kirjoittaja harakanhattu:
Moikka!

Olipa taas ihania masukuvia!!

Mulla jatkuu yökkäilyt mut vieläkään en ole onneksi oksentanut.

????Eilen illalla alkoi oikealta puolelta, tuolta ihan alhaalta tuntumaan sellaista pientä venyvän tuntuista kipua. Mitäköhän se on? Ei tunnu koko ajan ja loppu sit ku menin nukkuun. Välillä tuntu taas tänään päivällä. Ja nyt ei oo taas hetkeen tuntunu... Ihmettelen vaan että mitä se on ja onkohan ihan normaalia? Toivottavasti on kaikki hyvin. :|

Illan pahoinvointia odotellen..

Harakanhattu ja pienenpieni 11+5 :heart:
Toi venyvä kipu, mulla on tuntunu muutamana iltana/yönä/aamuna kun olen kääntänyt kylkeä sängyssä ja kerran oikeen kunnolla kun nostin poikaa lattialta syliin. Silloin säikähdin kun pojua nostin, mut noi sängyssä ilmenneet varmaan on ihan "normaalia kohdunkasvukipua"



 
Alkuperäinen kirjoittaja Glow:
Alkuperäinen kirjoittaja harakanhattu:
Moikka!

Olipa taas ihania masukuvia!!

Mulla jatkuu yökkäilyt mut vieläkään en ole onneksi oksentanut.

????Eilen illalla alkoi oikealta puolelta, tuolta ihan alhaalta tuntumaan sellaista pientä venyvän tuntuista kipua. Mitäköhän se on? Ei tunnu koko ajan ja loppu sit ku menin nukkuun. Välillä tuntu taas tänään päivällä. Ja nyt ei oo taas hetkeen tuntunu... Ihmettelen vaan että mitä se on ja onkohan ihan normaalia? Toivottavasti on kaikki hyvin. :|

Illan pahoinvointia odotellen..

Harakanhattu ja pienenpieni 11+5 :heart:
Toi venyvä kipu, mulla on tuntunu muutamana iltana/yönä/aamuna kun olen kääntänyt kylkeä sängyssä ja kerran oikeen kunnolla kun nostin poikaa lattialta syliin. Silloin säikähdin kun pojua nostin, mut noi sängyssä ilmenneet varmaan on ihan "normaalia kohdunkasvukipua"
Jatkan samaan putkeen. Mulla se kipu ei ole venyvää, vaan nimenomaan sellanen repivä nopee kipu mikä tulee millon mistäkin liikkeestä. Keittiönpöydän äärestäkään ei näköjään tällä hetkellä nousta ihan miten sattuu. Sama juttu yöllä, kannatta kääntyillä harkiten ettei satu aivan järjettömästi. Pojan kanssa nää tuntemukset tuli isoilla viikoilla mut nyt tätä on ollu jostain rv 6 asti. Ja ainakin mulla ne on ihan kohdunkiinnikkeet (vai mitkä ne nyt on) mitkä venyy ja paukkuu.

Huomenna pitäis jaksaa olla ekaa päivää koulussa, siis kesätauon jälkeen ja väsymys painaa tietysti sitten taas päivällä. Pakko tästä on jotenkin suoriutua nukkumaan.
 
Huomenta! :)

solmussa Multa otettiin veriseula samalla kertaa kun tehtiin nt-ultra. Tosi, olen ollut lukevinani täällä, että muilla on myös otettu verikokeet etukäteen. Ilmeisesti saavat silloin tulkittua veriseulan tulokset yhdessä nt-ultran tulosten kanssa. Luulen, kuitenkin, ettei sillä ole niin suurta merkitystä.

salva78 Voimia sulle löystymiskipujen kanssa! :flower: Kunpa voisivat olla vain väliaikaisia tällä erää....

venytyskivuista Minullakin on samaa. Tuntuu kyl mullakin sellaiselta repivältä (tosin nopeasti ohi menevää), jos satun vääntään ylävartaloa hieman oudosti. Oon huomannu sitä varsinkin kun yöllä sängyssä vaihdan asentoa tai jos makana sohvalla. Nyt täytyy olla vähän varovaisempi noiden liikkeiden suhteen.

Hyvää viikonalkua teille kaikilla!
Onnea kontrolleihin menijöille!
 
Kivuista Sen verran vielä lisään että mulla ne tuntuu yleensä ilman liikettä eli olen tyyliin sohvalla istumassa vähän kippurassa ja sit tuntuu. Eikä oo kauheen iso kipu semmosta pientä juilintaa. Mietin ite että ne on varmaan ihan jotain kasvukipua tai vastaavaa. Eikä sitä nyt ihan hirveesti ole tuntunut. Parina päivänä vaan. Ei mitään verrattuna siihen mitä se kipu oli ku meni sillon huhtikuussa kesken... Ehkä se on ihan normaalia sitten. :)

Harakanhattu ja pikkanen 11+6 :heart:
 
Glow
Kivuista vielä, toista muksua kun odotin niin mulla oli noita kipuja kans vasta ehkä noin puolivälistä eteenpäin. Neuvolan th ja lääkäri oli sitämieltä että "kasvukipuja" ja kun mitään vuotoja ei ollut niiden yhteydessä niin ei hätää. Tokihan aina katsottiin/kuunneltiin että vauvalla on kaikki hyvin.

Voi jee, uusi yökkäilyn aiheuttaja :x vauvan korvikemaito. Siis voi että, 2 jämäpulloa tyhjensin ja pesin tänään ja oksennus oli ihan viittä vaille tulossa. Oli pakko välillä lopettaa/katsoa muualle kun niitä pulloja mitä pesin. Meillä siis toi poju, kohta 7kk tietty juo vielä korvikemaitoo.

Mä voisin yrittää hoitaa nyt sen SYYSKUUN PÄIVITYKSEN!!!
Voisin tänään jo koittaa tehdä uuden pinon meille. Jos jonkun tietoja sitten puuttuu tai on väärin niin melkein varmaan kannattaa nakata mua yv:llä.

Glow&"helmi" 13+6
 
Nonni,ultra takana,kaikki oli molemmilla vauvoilla hyvin :D Eli tuoplaonnittelut saatiin mekin!Ja aivan epätodellinen olo,vaikkaki onnellinen kaiken järkytyksen keskellä :heart:
Vauvoilla on omat istukat ja selvä kalvoraja näky.Laskettu pysy samana.
Vauvat siis näki heti siinä,et kaks niitä on,mie läimäsin kädet kasvoille,itkasin ja sanoin EIKÄ :D Mut sitte alko jo hymyilyttää.

Palailen taas myöhemmin,nyt en osaa varmaan mitään fiksua sanoa.

Nystis ja upana&toinen jolle on keksittävä nimi 12+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja nystymuikio:
Nonni,ultra takana,kaikki oli molemmilla vauvoilla hyvin :D Eli tuoplaonnittelut saatiin mekin!Ja aivan epätodellinen olo,vaikkaki onnellinen kaiken järkytyksen keskellä :heart:
Vauvoilla on omat istukat ja selvä kalvoraja näky.Laskettu pysy samana.
Vauvat siis näki heti siinä,et kaks niitä on,mie läimäsin kädet kasvoille,itkasin ja sanoin EIKÄ :D Mut sitte alko jo hymyilyttää.

Palailen taas myöhemmin,nyt en osaa varmaan mitään fiksua sanoa.

Nystis ja upana&toinen jolle on keksittävä nimi 12+3
Uskomatonta! Onnea tuhannesti

:heart:

Teillähän alkaa sitten olla vilinää ja uuden asunnon haku edessä ;)
Ps, saitko tallenteita?
 
nystymuikio, onnittelut. Teitä kaksosia odottavia alkaa oleen jo aika paljon täällä meidän jengissä. :D

(.) Ainii, pakko hehkuttaa, että vaikka ollaan vielä suht alkuvaiheessa, niin bongasin kaupan seinältä ilmoituksen hoitopöydästä, joka oli tosi edullinen. Se on niinku sellainen lipastomallinen, johon tulee päälle se hoitotaso. Pidän sitä nyt ainakin vuodenvaihteeseen asti pelkkänä lipastona ja laitan sen hoitotason myöhemmin kiinni. Vaunujakaan mun ei tarvi hankkia, kun esikoisen isän kans tuli puhetta niistä, niin se sanoi, että hänellähän on likan vanhat vaunut vintillä tallessa, jee. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Alkuperäinen kirjoittaja nystymuikio:
Nonni,ultra takana,kaikki oli molemmilla vauvoilla hyvin :D Eli tuoplaonnittelut saatiin mekin!Ja aivan epätodellinen olo,vaikkaki onnellinen kaiken järkytyksen keskellä :heart:
Vauvoilla on omat istukat ja selvä kalvoraja näky.Laskettu pysy samana.
Vauvat siis näki heti siinä,et kaks niitä on,mie läimäsin kädet kasvoille,itkasin ja sanoin EIKÄ :D Mut sitte alko jo hymyilyttää.

Palailen taas myöhemmin,nyt en osaa varmaan mitään fiksua sanoa.

Nystis ja upana&toinen jolle on keksittävä nimi 12+3
Uskomatonta! Onnea tuhannesti

:heart:

Teillähän alkaa sitten olla vilinää ja uuden asunnon haku edessä ;)
Ps, saitko tallenteita?
Ei sieltä kai enää saa muuta kuin kuvia,ei meillä ollu mukanakaan mitään.Kuvia saatiinki sit molemmista vauvoista ja vielä todisteena epäuskosille tutuille semmonen kuva missä näkyy molemmat :D

Ja juu,tila-auton hankita esessä,jos aiotaan koko perhe liikkua.Ja jossain vaiheessa pakko saada isompi koti,ei nyt onneks heti ole sillä kiirettä.
Tuolla kolpeneellahan ois tyhjiö isoja asuntoja,mut taidetaan passata ne :whistle:
 
Tervehdys arvon leidit!

Ihanaa nettipimento on nyt ohi ja pääsen tänne taas kirjoitteleen. Viimisestä onkin jo aikaa muutama viikko. En ole vielä ehtinyt lukea, mitä on tapahtunut jne...

Mun la on muuttunut eli uusi la ois 24.3.2010 ja sairaala ois sitten hämeellinnassa, en tiedä tarkemmin sairaalan nimeä.

Alkuraskauden varhas ultrasa käytiin ja siellä näytti kaikki olevan kunnossa. Jotenkin mulle tuli sellanen olo, kun näin sen ultran, että poika tuolla masussa pörrää. Mulla on peige punaset vaunut. Pitää varmaan ostaa uudet... Harmi vaan että nää vaunut on kuin uudet, yhdellä lapsella pidetyt ja väritkin on haalistumattomat.

Mites millä viikoilla ootte alkaneet kertomaan ihmisille raskaudesta? Meillä mennään matalalla profiililla vielä.

Väsy ja heikko olo jatkuu, onneksi ei oo tarvinu kuitenkaa oksentaa. Esikosta oksesin 16vko asti.

Mutta kertokaas te kuulumisia??? Tässä tuli nyt hieman omaa napaa, koitetaan parantaa tavat ja kirjoitella useemmin ja ottaa kantaa.

missLuupää & Taneli10+6


 

Yhteistyössä