+Maaliskuussa poksuvat elokuussa+

Sunburned, voihan olla, että nää pari, jotka sulle on vihjailleet vauvakuumeesta ja lapsesta, että he tietävät jotenkin, että olet jo raskaana ja yrittivät vihjailulla saada sut itse tunnustamaan asian. Arvaa, onko heitä varmasti ärsyttänyt, kun et ole paljastanut asiaa heille. :D
 
Minkylle suuret pahoittelut täältäkin :hug: Voi ei!!

Tervetuloa kaikki uudet mukaan! Kiva saada muitakin uusia kirjottelijoita, itsekään en ole vielä kauaa mukana ollut, kun laskettu aika niin loppukuusta.

Nopeeta luin kaikki uudet kirjoitukset. Itseä ei huvita nyt tän enempää kirjoitella. Pahoinvointi on täälläkin viimeset pari päivää ollut kovana. Onneksi miehellä enää vaan ens viikko töitä ja sit alkaa vihdoin ja viimein hänenkin 4 vkon loma, kyllä sitä on odotettu! Saa itsekin huilata enemmän, nyt se ei oikein onnistu 3 alle kouluikäisen kanssa. Pientä virkistysreissuakin luvassa, jee =)

Hyviä vointeja toivottaa

Jade ja nelkku POKS 7+0
 
Minky: :hug: Voi, kun saisit pian tietää syyn keskenmenoihin.

Täällä oln netitön aika ohi ja pitkästä aikaa taas mukana. Tekstiähän on tullut valtavasti ja uusia myös. Tervetuloa!

Täällä alkaa hieman pahoinvointi väistyä, mutta kyllä se heti taas hyökkää jos ruokailu venyy. Väsymyskin helpottaa, mutta olen myös alkanut mennä aikasemmin iltaisin nukkumaan.

Vatsa on kasvanut hurjasti. Ei oikeen voi kyllä enää kieltää raskautta sitä kysyviltä, mutta emme vielä kuitenkaan huutele asiasta.

Saatiin aika ekaan ultraan pariin viikon päähän ja odotus on valtava. Annien kirjoitti ,että hän tuntee kohdun ja minulla sama. Se tuntuu selvästi ja hipoo melkein napaa? Mulla taitaa viikot mennä uusiksi. Ja voisin vannoa, että tunnen jonkun pallon välillä jommalla kummalla puolella, vaikken kyllä siis mitään liikkeitä. Mutta sieltä työntyy esiin aina joku kova?????? Mulla tuntu esikoisen liikkeet siis vasta rv21. Mutta ei nää liikkeitä olekkaan vaan jotenki tuntuu että se koko sikiöpussi liikkuu? En tiedä likeö mielikuvitusta.

Rauna ja LaVie 10+something
 
Rauna, mulla itsellä oli ekassa raskaudessa taaksepäin kallistunut kohtu ja olen myös miettinyt, että onkohan nyt samoin. Just aloin sitten aiheesta googlettaan, niin jotku ovat kertoneet, että se voi vaihdella joka raskaudessa, eli ei automaattisesti tarkoita, että olis sitten aina taaksepäin. Mulla on ultra reilun viikon päästä, täytyykin sitten kysyä lääkäriltä tuosta asiasta tarkemmin. :)
 
Minky en pysty ymmärtämään sitä surun määrää jota koet :'( . Paljon jaksamista :hug:

ON: Mulla taitaa alkaa maha kasvamaan pian alkavan 12. viikon kunniaksi. Pahaa oloa ei enää ihan hirveästi ole, mutta aamupalalla pitäisi olla aikaa rauhassa musuuttaa, muuten puuro potkii takaisin päin ja pahasti. Miehellä on ollut tänään veljiensä kanssa sellainen poikien juttu, joka on kerran vuodessa. Silti pitää valittaa ja olen itkeskellytkin katkerana, miksei mulla ole mitään menoja, vaikka hänelläkin tällaisia juttuja tosi tosi harvoin. Sitten nolona koitan pyydellä anteeksi jälkeen päin. Mulla on täällä tosi vähän omia kavereita ja ajoittain on yksinäistä. Kaipis aikuisen juttuseuraa ja äitikavereita. Onneks ja kauhuks työt alkaa ens viikolla niin eipä paljon ole enää ylimääräistä aikaa.

Onko muilla sellaisia oloja, että miten sitä jaksaa uuden tulokkaan kanssa? Itsellä ollut taas tänään paska äiti fiilis ja mietin, että miten sitten kun on kaksi pientä. Mä oon välillä niin säälittävä.

Niin ja moikka kaikille uusille :wave: ja paljon tarrasukkia matkaan!

epäusko ja nassukka 10+6
 
Huomenta!
Taas yksi huonosti nukuttu yö takana. Herään klo 1 ja uneen pääsen kahden jälkeen. Onko muilla unet huonontuneet tai muuttuneet katkonaisiksi?
Äitiyspolille sain ajan loppukuusta, 24.8. Sinne asti pitää taas malttaa.
Mulla on kuvotusoloon ollu käytössä akupisteranneke. Mulla on ollut se vain toisessa ranteessa. Jos joku haluaisi hyötyä pakettiin kuuluneesta toisesta rannekkeesta, voisin sen ostohintaan (eli puolella paketin hinnata) myydä. En tosin tiedä saako tällä palstalla kauppaa tehdä, mutta kokeilempa kuitenkin, kun en voittoa haali. Tossa on infoa rannekkeesta: http://www.essentials4travel.com/mall/productpage.cfm/e4t/dsg0062/Design_Go_Acustraps_Motion_Sickness_Control_Bands
 
Huomenta vain :wave:
Täälläkin on nukuttu viimeisen viikon aikana tosi huonosti! Ensinnäkin kun sänkyyn menee, ei unesta ole tietoakaan ja sitten kun viimein nukahtaa, herää siihen että on pakko käydä vessassa! Ja sama jatkuu koko yön! Ja aamuisin ketuttaa vielä enemmän kun huomaa, että kello onkin jo niin paljon (no onneksi lapset pitävät huolen siitä, ettei se ihan niiiin paljon ole)!

Tänään suunnataan ostamaan esikoiselle koulutarvikkeita ekaluokkaa varten.. Saa nähdä tuleeko tuskastuttavaa pahoinvointia ihmisjoukossa! Luin muutes juuri jutun, jonka mukaan pahoinvointi on kuulemma pahimmillaan vko 9-11.. Voi tätä ihanuutta :heart:

Pippa 8+6
 
Epäusko, tiedän tunteen! Mäkin oon jotenkin "katkera" ukolle kun se lähtee kavereiden kanssa rellestämään, vaikka tätäkään ei tapahdu usein. Tuntuu kurjalta kun itellään ei ole mitään menoa. Mulle ei ole juurikaan yhtään ystävää jolla olisi lapsia tai jotka olisivat raskaana. Sellaista seuraa tässä kaipaisi!
 
Heipä hei! Ja tervetuloa uusille!

Minkylle pahoittelut tapahtuneesta ja jaksamista :hug:

Täällä tasaista tahtia mennää etiäpäin, eikä voinnissa sinänsä mitää muutosta.. Kuvottaa edelleen ja syöminen yhtä nyhertämistä. Kaikki valittaa ku oon niin kalpee. Tissit kasvaa edelleen ja kipeet ovat ku mitkäki. Maha ei kasvanu milliäkään ja mää ku niin toivoisin et edes sellainen pieni kumpu jo alkais pilkottaa..

Seksiä ei harrastettu tänä(kään) viikonloppuna ja koen jo huonoa omatuntoa ku oon koko ajan niin pahalla päällä jne.. Oonks ainut jota ei o huvittanu? tai siis huvittais seksi ihan älyttömästi mut sit taas tulee se pahan olon myllerrys ja väsymys ja huvitus menee ohi..

REumakivut on pahentunu ja onneks tarvii sinnitellä enää tiistaihin.. Polveen on tullu nestettä ja kävellessä aika kipee sen selkätulehduksen lisäksi. Huomenna ajattelin kuitenki sinnitellä töissä, meillä lääkärin vastaanotto huomenna joten tooosi kiirettä pitää. jooo oon vähä hullu ja mietin jo eilisen miten jaksan siinä kiireessä mut kai yhden päivän jaksaa.. tiistaina saan sit kuitenki niiden piikkien takia saikkua ja keskiviikkona meen neuvolaan niin sit lisää jos tarvii..

Viikonloppu on maalailtu taloa ja varasto/autotallia, mut on ollu niin kuuma etten o kauheesti jaksanu ku aina muutaman laudan kerrallaan ku helle tekee pahanolon ja ei jaksa seisoo selkäkivun takia.

Jep mut nyt aamupalalle! Sain juotua kahven tässä kirjoitellessa mikä suuri ihme!! Eilen ei maha toiminu joten aamulla ku toimi niin helpotti kaikin puolin!

LM & pirpana 7+6 (huomenna poksuu)
 
LillaMy83: Harmi, että sulla reumakivut kiusaa. Mulla on myös reumasairaus. Se oli esikoista odottaessa tosi rauhallinen, vaikka äkäili sitten synnytyksen jälkeen jonkin verran.
Onneksi saadaan olla tarkassa syynissä raskausaikana. Toivottavasti piikki auttaa!
 
Uskaltaudun joukkoon. Omien laskujen mukaan la olis 19.3. Ylihuomenna on ultra, siellä varmaan selviää enemmän. Takana yksi tuulimuna keväältä, mutta pieni 1,7 vuotias tytöntyllerö ilona kotona.

SuTi 8+1 kai
 
Täällä ei ainakaan seksi kiinnosta :ashamed: Tosin tää pahoinvointi ja muut oireet vie voimat niin totaalisesti, ettei mieskään ole ees yrittänyt.. Sanoi, että mieluiten odottaa, kun mulla on parempi olla :heart: Mut tuntuu itestä, et miten voin olla tämmönen...

Nyt on alkanu huolestuttamaan alavatsakivut :attn: Jotenkin on koko ajan alavatsalla sellanen ikävä paine ja kipu. Ei tosiaan mitään yhtä kovia, kun alkuraskauden kovat menkakivut, mut alkoi yhtäkkiä eilen ja tuntuu tosiaan tosi oudolta..Muutenkin vatsa tuntuu tosi sellaselta puutuneelta ja oudolta.. Kuulostaako kohdun kasvamiselta tai joltain muutal vastaavalta? Mitään vuotoja ei onneks ole, mutta täällä päässä tuo mielikuvitus laukkaa pahemman kerran :ashamed:

Ensimmäinen päivä yli 1½ viikkoon oksentamatta, pitää pitää varmasti bileet :LOL:

Jemppi & murunen 10+2
 
Hei kaikki

Nyt on sitten työviikko takana ja toinen edessä...välissä ihana mökkivkl :) Jaksoin ihme ja kumma olla hyvin töissä vaikka kuvotus ja pahaolo jatkuu vaan.
Jemppi: Hyvä että saat ees välillä hengähtää tolta oksentamiselta...mä todellakin tiedän sun fiilikset!!!
Minky & kukkaistyttö: Olen pahoillani keskenmenosta :( :( voimia molemmille

Annien: Hyviä ultrakuvia sulla jo! mä luulen että se oma raskauskin tulee sitten konkreettisemmaksi kun näkee np ultrassa että kaikki on hyvin.

Mulla np ultra siis jo 21.8...

Mä en oo uskaltanu töissä kertoa ja musta tuntuu etten uskallakaan :( joteskin kamalaa kun täähän pitäs olla sellanen asia joka kerrotaan rinta rottingilla. Sain just vakipaikan ja tuntuu että työporukka ei välttämättä kovin innoissaan mun poisjäämisestä ole :(

t.Tuplis ja pikkupapu 9+2


 
Jemppi,Noin yleisestiottaen jos kyse on keskenmenosta ja kipuja on niin yleensä ovat sellasia et ei tarvi kysellä...tietty poikkeuksiakin on,mut kyl miä uskosin et on kasvukipuja jos eivat voimistu tms. käy sietämättömiksi...

Seksi,No ei oo kyl aikoihin ollu vipinää sillä rintamalla...mut meil nyt on aina suvantoja ja sit niitä vilkkaampia aikoja,kuuluu asiaan =)

epäusko,Mietin niitä öitä lähinnä...et jos tää tulokaskin on yhtä hurja nukkuja tai kärsii mahakivuista niinkuin esikko,et miten taas jaksan sen kun on kaks...muuten toi poika on niin helppohoitonen et en osaa yleistä jaksamista stressata...mut kai se aina aika raskasta on kahden pienen kanssa aika ajoin....

Mul on tätänykyä tosi epäraskautunut olo :eek: Ei justkaan mitään kohdun kasvukipuja enää ollu muutamaan päivään eikä pahoinvointiakaan oikeestaan ollenkaan..tjaa,eilen oli huono olo illalla,mut muuten on kuin ei oliskaan...noh,mikäs tässä nautitaan sit hyvästä olosta =)

Repa ja kynneli 9+2
 
Mulla Repa sama homma, tosin koko raskauden ollu sellainen epäraskas olo. Ei pahemmin yökötä, ei vihlo, nippaile tms. muutakaan. ed. raskaus oli ihan eri maata, silloin olin tosi raskaana. välillä pelottaa että onko kaikki ok, mutta kun alusta asti ollu näin, eikä oireet kadonnut äkkiä tms. niin ei kai auta kun uskoa. tänään mun ed. raskauden tulos täytti vuoden :heart:

Poppeli ja Taimi 9+2
 
Mullakaan ei oo mitään raskausoireista valittamista, mutta tänään alkuillasta alkoi kurkku- ja pääkipu. Otin jo panadolin, mutta ei tunnu auttavan. Toivottavasti ei tuu mitään kunnon flunssaa, saatika influenssaa.. Ei ainakaan vielä ollu kuumetta. :headwall:
 
Hei pitkästa aikaa :wave:

Minkylle ja kukkaistytölle pahoittelut tapahtuneesta ja paljon voimia jaksaa :hug: :hug:

Mua pelottaa ylikovasti.Mulla tuli perjantaina aika reilusti verta mut ei ollut kuitenkaan kipuja eikä tullut klönttejä niin eivät ottaneet naistenklinikalle katsottavaksi ja nyt saan sit pelätä keskiviikkoon asti et mitä siellä masussa on vai ei mitään...Se vuoto oonneks loopui lauantaina ilta päivällä ja nyt en oo enään vuotanut mut silti pelko on kova :'(

Oireita mulla edelleen on kyllä runsaasti mut silti tuntuu et ne ei pelkästään takaa mitään :'(
Keskiviikkoa odotellen...

Metsätähti je pienenpieni? 10+3
 
Minky: Paljon, paljon jaksamista! Kohtuutonta, että joku joutuu kokemaan keskenmenon 3 kertaa peräkkäin!

Tervetuloa uusille!

Kiukkuraivarit
: Mulla tulee lähinnä sellaisia itkukiukkuraivareita, että eka kiukuttelen, sitten itken ihan hulluna ja sitten taas raivoan... Mies on aika helisemässä...

Miten pärjää pikkuisen kanssa:
Hirveesti en ole sitä miettinyt, kun koko ajan kuitenkin vielä pelottaa, että jokin menee pieleen. Mutta kyllä sellainen olo on usein, että olen ruma, huono ja tyhmä...

(.)
Itsellänikin on ollut nyt aika oireeton viikonloppu, joten vähän olen huolestunut. Tosin väsymys on (tosin liikunnan jälkeen) ollut aivan käsittämätöntä, joten ehkä kaikki sit kuitenkin on hyvin... toivotaan... Eka neuvola siis keskiviikkona.

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Ninni + vaavi 7+
4
 
Kiitos kaikille myötätunnosta! :)

Kyllä tää tästä... Eilen oli lääkkeellinen tyhjennys sairaalassa, joka ei ihan täysin tuottanut tulosta ja jatkoin sitten tän päivän kotona ja huomenna aamulla ultra, jossa tarkastetaan, että kohtu on tyhjä. Jos ei ole, niin kaavitaan vielä kaiken tän päälle...

Jos jotain positiivista täytyy tästä hakea, niin nyt keskenmenojen syytä aletaan tutkia. Huomenna on verikokeet, joista toivottavasti löytyy syy tähän epäonnistumisten kierteeseen!

No, elämä jatkuu ja toivossa eletään. Onneksi on jo kuitenkin tuo yksi pikkuriiviö tossa ihastuttamassa arkea ja luomassa tsemppiä! :)

Kiitos teille ja nauttikaa odotuksesta! :)
 
Minkylle lämmin halaus myös täältä :hug: Hieno juttu että alkavat tutkia missä mahtaisi olla vika. Toivottavasti pääset pikaisesti uuden plussajunan kyytiin!!

Ja tervetuloa uusille =)

Kiukkuraivareista , niitä löytyy myös täältä suunnalta. Mies valittelee vähän väliä että mikä miuta oikein vaivaa ja taitaa lähinnä vältellä miuta tällä hetkellä. Sanoi että saatan lähteä johonkin hyvällä tuulella ja takaisin tullessa olen ku myrskynmerkki :) En oo vaan viittinyt sanoa että raivarit johtuu kyllä pitkälti miehen käytöksestä tai lähinnä sen ymmärtämättömyydestä :LOL: Tiskikonetta ja kotitöitä SAA tehdä ihan vapaaehtoisestikin ilman että aina täytyisi pyytää jotain tekemään..Mutta tosiaankin, itku ja liikutus tuntuu olevan kovin herkässä. Kyyneleet pyrkii silmiin milloin missäkin tilanteessa..

Seksi, hiljaista on sillä suunnalla =) Taitanee johtua tuosta aiemmin mainitsemastani miehen välttelystä..mutta suostuvainen olisin kyllä jos tilaisuus tulisi :)

Omaan napaan kuuluu ihan hyvää. Pahoinvointi on hellittänyt ainakin hetkeksi. Saa nähdä miten töissä lähtee huomenna menemään loman jälkeen. Pitänee varata runsaasti naposteltavaa mukaan..

Maha alkaa jo pilkistää, varsinkin iltaisin. Oltiin eilen häissä ja massiivinen turvotus ei jäänyt lähisuvulta huomaamatta. Moni kävi jo mahaa silittemässä =) Pitkään valvominen tuntui entisestään lisäävän turvotusta ja yömyöhään suihkussa käydessäni hämmästyin itsekin vatsan kokoa ja pyöreyttä. Voipi olla että ilmoittelen työkavereille uutisen hyvinkin pian niin ei tarvitse käydä vatsaa piilottelemaan.

Nyt yöpuulle ja aamulla töihin..mitenhän sitä selviää lyhyillä yöunilla ja ilman päikkäreitä, kääks!!

IntoOlivia 9+1
 
Tervetuloa uusille :flower:
Oon huomannu et musta on tullu kauhee pirttihirmu miehelle..Naputan ihan kauheesti joka asiasta ja muutenkin oon kauheen ikävä :( Täytyy toivoo ettei kauaa jatku :D
Ja pystyin nukkuun pommiin aamuisesta verikokeesta -.- onneks sai uuden ajan keskiviikolle ni se kerkiää viä tuleen ennen sitä ultraa :)
Seksi tosi hiljasta sil rintamalla..Viimeks tosiaan alkoi tokan kerran aikana sattuun niin piti lopettaa kun alkoi niin pelottaa et nyt sattui jotain pahaa :( Ni aattelin et jos nyt sitä ultraa odottais ja sit saa mielenrauhan :)
Oon huomannu et jos ei oo huono olo niin sit väsyttää ihan kauheesti :( Kellään muulla samaa?

Murgu ja masukaveri 10+4
 

Yhteistyössä