+Maaliskuussa poksuvat elokuussa+

Ninni-74 jaksuja :hug:
Valitettavasti niitä hcg arvoja ei saa tietää normaalisti menevissä raskauksissa vaan vain silloin kun joku on pielessä.Tietysti jos kerrot neuvolassa kovasta huolestasi niin voi olla että pääset melko nopeasti alkuraskauden ultraan. Toivottavasti kaikki ois kuitenkin hyvin.
 
Pitipäs päivällä leuhotella hyvällä olotilalla..se kostautui välittömästi iltaa kohden mennessä. Yritin korvata illan lämpimän ruoan lihapasteijoilla...BIG mistake...ilmeisesti liian rasvaisia. Hyvin sain syötyä, mut sen jälkeen on paha olo vellonut koko illan :(

Ja kun on paha olo, niin ajatukset alkaa olla kaikin puolin negatiivisia. Manasin raskauden jo alimpaan helvettiin ja vannotin itselleni että jos tää on tämmöistä p***skaa koko ajan niin jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi muksuksi, mikäli sinne asti nyt edes päästään.

Harakanhattu, sama juttu meillä tuon koirien hengityksen kanssa. Varsinkin seniorilla (kohta 11-vee) henki haisee totaalisen järkyttävältä!! Ei auta hammastikut eikä luiden rouskuttelu. Viimeisimpänä vaivana huulipoimut on tulehtuneet ja joudun puhdistamaan niitä säännöllisin väliajoin ja se haju on aivan jär-kyt-tä-vä!!! Koko talo täytyy tuulettaa sen jälkeen.

Mutta nyt nukkumaan..

IntoOlivia 9+3
 
Ninni-74 sen verran kommentoin tuota oireiden loppumista (en lukenut sinun alkuperää kylläkään) mutta mulla oireet loppu n. 3viikkoa sitten..eli alun alkaen laskettu aika piti olla 22.2 ja viikkoja oliis nyt 12+1 mutta 2 viikkoa sitten neuvolassa ei näkynyt ultrassa mitään.nyt sitten viime torstaina sieltä löytyi vauva joka vastasi viikkoja 9+2 eli nyt on 10+1 ja oireet on tosin loppuneet n. 3viikkoa sitten ainoastaan väsynys on jäänyt...
 
AAAPUA, KUN JÄNNITTÄÄ! Tänään olis iltapäivällä vihdoin kauan odotettu ultra ja saa tietää onko siellä alakerrassa ketään.

Viime yönä näinkin sitten unia ultrasta koko yön ja tietenkään unessa sieltä ei löytyny mitään!
:'( , suru oli suunnaton!

Toinen paniikinaihe on mitä sanoa töissä, kun joutuu lähtee puolen päivän jälkeen pois. Arvaako ne heti mihin meen. Tosin eipä sillä väliä, kun inhoon kaikkee valehtelua ja tää on painanu tosi paljon, kun ei voi puhua asioista suoraan. Niinpä aion heti huomenna päräyttää totuuden töissä. Kunhan SIELLÄ tosiaan on joku!

Mullakin noi huononolon oireet on jo hellittäny. Itku on kyllä aika herkässä vieläkin ja näppyjä ruvennu ilmestymään.

Tsemppiä Metsätähdelle tälle päivälle ja muillekin joilla on neuvoloita tai ultria! :flower:

T: Latsis + alakerran asukki 11+2 :heart:
 
Heippa heippa kaikille,
Mun oksu olo on ja pysyy ja kerkesinkin jo joku kerta täällä toivoa, että nyt se on mennyt ohi niin ei. Pahenee vaan päivä päivältä. Mulla tähän asti aamut on ollu ihan ok, mutta nyt on pahaolo 24h. Ei kivaa :(

Meillä on ensi tiistaina np ultra ja ei kyllä millään jaksaisi odottaa sinne asti.

Kotidopplerista Meillä on sellainen ja voin kertoa, että kaikki ne kurjat ajatukset jotka pahaolo tuo mukanaan katoaa hetkessä kun sen pienen pompotuksen kuulee. Myös ilmeisesti vauvan liikkeet kuuluu sillä. Aamulla just kuuntelin ennen töihin lähtöä niin tuli ihan uskomattoman hyvä fiilis. Mä oon lauantaista asti kuullu sydänäänet ja nyt ne kuuluu päivä päivältä selvemmin. Mä ostin mun angels sounds dopplerin ihan huutonetistä hintaan 45e ja kyllä se on jo muutamassa päivässä tuonu mulle sen summan hyvänämielenä takaisin. Ei tarvii jännittää että onkohan siellä enää ketään tms...

Mä oon niin huono kenenkään nimimerkeissä, mutta jonkun perhe oli lisääntynyt koiravauvalla. Ihanaa onnea :heart: Meillä on myös kaks koiraa
 
Kiitos wiirulle ja metsätähdelle tsemppaamisesta! Kahdessa ultrassa siis ollut yksityisellä ja niissä (rv 4 ja 5+6) kaikki ok. Tänään onneksi on taas hieman kuvottanut, joten toivoa kenties vielä on.

Kai sitä on ylihysteerinen tämän suhteen, kun on se PCO ja lääkärit 3 vuotta sitten sanoivat, että luomuna on turha edes yrittää...
 
Heipähei :wave: Yritin tuossa päivitellä muutamat muuttuneet lasketut ajat. huhuilkaa vielä jos joku meni ohitse :whistle:

Täällä on edelleen kamala olo. Mutta jotain hyvää sentään tapahtuu. Mun määräaikainen sopimus loppuu kuun lopussa ja mä jään kotiin :heart: Oon ihan äärettömän helpottunut ja onnellinen, koska oon jo vuoden tehnyt lähtöä tuosta työstä. Oon voinut siellä tosi pahoin ja oon ollu tosi stressaantunut. Tää tuli tosi hyvään saumaan. Nyt vaan yritän saada oksennusta pikkuhiljaa kuriin ja alan nauttia taas elämästä ja sen pienistä ihmeistä! Laitan kotia kuntoon pikkuhiljaa ja alan suunnitella vauvanhuoneen sisustusta :heart: Oloista huolimatta oon henkisesti onnellisempi ja vapaampi, kun pikään aikaan :heart:

Jemppi & murunen 10+5
 
Jemppi: Mulle kerrottiin eilen että määräaikaista sopimusta, joka päättyy lokakuussa, ei tulla jatkamaan. Minä vollotin koko illan ja valvoin yönkin, kun ryvin itsesäälissä ja mietin mitä olen tehnyt väärin ja mitä olisin voinut tehdä toisin. Vaikka työpaikka ei ollut unelma, ja onhan mulla kotona tuo 1v8kk poitsu. Mut kun työkaveritkin on niin osaaottavia ja sääliviä. EIkä näe että tässä olis mitään hyvää. Vaikka siinä on. Saa jäädä kotiin lapsen kanssa ja kun toinen on tulossa. Täytyis osata ruveta aatteleen toisin. Olisin joka tapauksessa lopettanut töissä vuoden lopussa, hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää, mutta nyt kun se ei ollut omasta tahdostani kiinni vaan tuli toiselta osapuolelta se päätös, kolahti pahasti. Miten Jemppi ootko huolissas taloudellisesta pärjäämisestä? Mulla on tuo poika että voin jäädä hoitoapaalle, ja miehell on kyllä hyväpalkkainen vakkarityö, mutta silti huolettaa. Muutamassa kuukaudessa olis ehtiny vielä vähän tienata ennen kotivuosia. Oon nimittäin haaveillut olevani nyt kotona ne 3 vuotta. Talokin pitäis rakentaa.... Saadaankohan lainaakaan kun en ole töissä :ashamed: Tää on nyt yks itkupäivä, eikä kelikään ulkona yhtään kohenna olotilaa :'( Ja tänään pitäis vielä mennä töihin, ja sinne lokakuun alkuun saakka, ketä tälläsen jälkeen kiinnostaa??
 
Hei, olin jo tuonne 3 sivulle ilmoittautunut uusien joukkoon, mutta ei sieltä sitä oltu poimittu, joten tässä uusiksi tiedot

27.3. Miltsu-toinen-OYS
, jos sen vaikka päivittäjä tästä löytäis.

Onko kukaan hakenut pahoinvointiin saikkua?
 
:wave: kaikille..
Tervetuloa ja tarrasukkia uusille.. :heart: :flower:

Nopsaan taas omaa napaa.. Nolottaa oikein kun ei pysy jutuissa mukana eikä saa ajoiksi kirjoitella.. :ashamed:
Nämä viikot on menny melkein kuin sumussa.. 7pv kävimme ultrassa ja siellähän se Tigu vilkutteli.. kooltaan kaveri vastasi kuulemma viikkoja 9+3. Luoja sitä helpotuksen määrää kun sen näki.. :attn:
Pahoinvointi on jotain ihan mieletöntä ja oireet on pysyny hyvin mukana.
Nyt odottelen 19pv:ää, Np-ultra olisi silloin.. toivottavasti kaikki on ok.
Ja on haettu saikkua pahoinvointiin täällä ainakin.. kun ei jaksa niin ei jaksa..
Ai niin ja dopplerista sen verran että semmonen on tilattu, ei ole vaan saapunut vielä meille asti, toivottavasti tulis heti huomenna..

Jaksamisia kaikille! :heart:

--BabyHope ja Tigu 10+1--
La. siis muuttuu mutta ilmoitan sen sitten Np-ultran jälkeen..
 
Heippa Mötkylä, surku työpaikan menettämisestä :hug:
Mutta kyllä sitä pärjää vähemmälläkin rahalla, vaatii vaan hiukan totuttelua... Meillä on samanikäset lapset eli marraskuu 07, eikö? Oon ite ollu kotona koko tän ajan ja tän hetkinen hoitoraha, 314 euroo kuukaudessa ei pistä ilosta hihkumaan.. Mies on ihan hyvin tienaava mutta tiukkaa tekee. Muutettiin juuri isoon vanhaan omakotitaloon jossa remontin tarpeessa kaikki eli rahaa palaa. Mutta rempataan sitten joskus kun myös minä tienaan jotain... Tsemppiä, kyllä kaikki järjestyy :hug:
 
Masussa on vauva jolla on kaikki hyvin =) :heart:

Laskettu aika muuttui 10.3

Lääkäri otti näytteitä verenvuodon takia ja sanoi et jos alkaa vuoto niin heti yhteyttä neuvolaan niin katsotaan mikä siellä on tilanne ja ihmetteli naistenklinikan suhtautmista asiaan.

Voi että mä oon nyt niin onnellinen:)

Metsätähti ja pienenpieni 31,6mm rv 10+0 :heart:

Toivottavasti muillakin on ollut yhtä ihania ultra kokemuksia:)
 
Huomenna olis viimein se kauan odotettu ensimmäinen neuvola. Vaikka eihän sielä tietysti mitään niin ihmeelllistä ekalla kerralla tapahdu, mut siltikin tulee kuitenkin tää asia vähän todellisemmaksi. Saa sit jo varailla np-ultraan aikaa.

Maha on kyllä jo sen näköinen, ettei se nyt taida enää kauheesti olla kellekkään epäselvä, et vauva on tulossa. Töissä meillä ainaki suurin osa tietää jo.

Muuten ei nyt mitään niin ihmeellistä. Etova olo on melki menny ohi. Välillä on vaan kauhean ähky olo, vaikkei just oo mitään kauheasti syöntykään. Painoa on varmaan tullu jo pari kiloa lisää :ashamed: Kun ei taas tulis yli 20 kg, niin ku viimeksi, vaikka se nyt aika hyvin lähtiki pois.
 
Moi! Sori, on ollut pieni nettikatko täs vähän aikaa ja nytkin vaan pikaisesti pääsen kirjoittelemaan enkä oikein ehtiny lueskellakaan tässä teiän kirjoituksia... :ashamed:

Mut enivei...ultrassa käyty tänään ja kaikki hyvin. Kaveri polski siellä minkä ehti :D Ja laskettu aika 28.02.2010! Sen vois päivittää... Tänks! :wave:
 
:heart: siellä se pieni sydän pompotti :heart:
koneen mukaan ( ja oviksen ) nyt ois 6+5, mutta lääkäri sanoi, että aina siinä on se mittavirhe + / - 2 päivää :D

saikkua sain lisää ja runsaasti, helpotti kun ei tartte mennä töihin kakomaan :x nyt oon sitten vielä koko ens viikon himassa. Se sit varmaan jo alkaakin helpottaa, jos siis esikon raskautta jäljittelee tämä raskaus.

Mua himottaa hedelmäkarkit. Kun ei oikein muu pysy sisällä. Esikosta teki mieli salmiakkia... ja hän on poika, joten tyttöä edelleen uumoilen :D

Nyt muuten huomasin tuossa, että Valion gefilus mehukeitto vattu-mustikka helpottaa yökötystä huomattavasti !!! Joten yökkäilijät testattaakaapa !!!

Minttis + Paavo 6+5 :heart:

Muoks. mä muuten pysyisin täällä maaliskuisissa edelleen, vaikka laskettu aika saattaakin olla nippa nappa huhtikuun puolella. Nimittäin tämä tulokas syntyy ( pelko )sektiolla kuitenkin, ja sehän tehdään vähän ennen laskettua aikaa kuiteskin.
 
Ihanaa et ultra-ihmisille on tullu hyviä uutisia pienistä :)<3
Ja tervetuloa uusille! :flower:
tänään pääsin siihen verikokeseen, onneks jakso aamul herätä :D ja sit ens to on ultra..kovasti jännää :) oon täs kauheesti miettiny ku aika lail noi kivut on tos munasarjojen kohal ja ehkä enempi vasemmal puolel et oisko KU mut oishan jo näil viikoil (10+6) jotain vuotoja ja tai kauheeta oloo tai jotain? ja voi että ku on ollu huono olo tänään ja eilen,mut onneks ei oo olo enään kauheen kurja :) :hug: väsymyksistä ja huonosta olosta kärsiville! Kauhee väsymys täälläki laiskottaa kauheesti |O
Mut meen nyt kipuileen sohvalle :eek:

Murgu ja masukaveri 10+6<3

*muoks* anteeks oma napasuus :S
 
Salva78: Miun poikani on syntynyt 1.12. =) Kyllä mies on nyt sitä mieltä että laina omakotitaloa varten saadaan vaikken töissä oliskaan. Se takaisinmaksu on hitaampaa kotivuosina mutta jahka saan vielä joskus uudelleen töitä :/ Se on kyllä hyvä ettei tarvi ostaa enää kaukaloita ja vaunuja ynnä muita, kun niin pieni ikäero esikkoon, kaikkea löytyy. Mä en oo tottunu koskaan kauheasti tuhlaileen, mutta tykkään kyllä että kotona on nättiä ja lapsella kivoja vaatteita :) Tiiä täytyykö tässä nyt opetella elämään toisin... :/
 
Täällä elämä on helpottanu ku kolme kortisonipiikkiä tuikattiin eilen. Tänään on ollu paniikki kun kaikki raskausoireet rintojen kipua lukuunottamatta on kadonnu. Ei okseta yhtään! Oon mässäilly ja syöny vaikka mitä tänään ja ollu mitä kauheimmissa hajuissa ja ei mitään!

Aamulla käytiin eka neuvola, kaikki oli siellä ok. Eli kattovat sen hemoglobiinin ja verenpaineen ja molemmat tosi hyvät. Painosta tuli valittamista ku painoindeksi 18 eli laihtua ei saa enää yhtään. Aamulla en kiinnittäny huomiota oireettomuuteen ku välillä aamut on ollu tosi hyviä, niin en siitä tajunnu sit kysyäkään. Mut toisaalta oon lukenu et oireet voi kadota välillä ja joillakin pahaolo helpottaa jo rv 8.. Mullahan huono olo alko jo rv 5 et johan tässä olis kärvistelty ja osaisin nauttii jos tietäisin et kaikki ok...

Mut onnea jälleen hyville ultrakuulumisille :flower:

Tänään ollu kauhee päänsärky stressin takia niin en jaksanu perehtyä kirjoituksiin nyt mut pitänee lukea huomenna ihan ajatuksen kanssa :)

Hyvää yötä!

LM & Pirpana 8+2
 
Morjes ja Onnea kaikille Ultrassa kävijöille! Ja niille joilla se on edessä myös tsemppiä, kyllä se päivä sieltä tulee! :flower:

Eilen siis kävin ja siellä se pikkunen vilkutteli äidille ja isälle! :wave:
Olin saattanu itteni sellaseen paniikkiin, että itkuhan siinä tuli, kun näki, että on se tosiaan siellä. Oli kyllä ihan mahdottoman suuri helpotus nähdä.
Kumma juttu, kun ekassa raskaudessa en jännittäny ollenkaan noin paljoa, vaikka sillon mulla oli vuotoakin kaiken aikaa!

Nyt sitten uskaltaa jo juhlia ja alkaa suunnitella tulevaa. Kätilökin sanoi, että nyt on alkuraskauden keskenmenoriski ohi. (Tosin ainahan jotain voi käydä, mut nyt en kyllä ala ajatella sitä).

Juhlinkin eilen illalla syömällä ison satsin suolasia tortillasipsejä ja vähän tietysti suolakurkkua! Niinpä se vanha tuttu huono olo palas jo yöllä ja vieläkään ei päivä oo ihan kunnolla lähteny käyntiin. :x
Täytyy vaan jatkaa sitä suht. terveellisen ruoan syöntiä ja vähän kerrallaan ja usein. Noi keinot ainakin tuntuu mulle auttavan.

Kyllä nyt on onnellinen olo! =) Saa nähdä muuttuuko se kun kerron pomolle ja nään sen reaktion?!

T:Latsis ja pikkunen 11+3
 
Heipparallaa pitkästä aikaa. Täällä on maattu monta päivää sängynpohjalla todella huonossa kunnossa. Oireet vastas kyllä täysin sikainfluenssaa, mutta nyt alkaa jo hieman helpottaan. Onneksi tiistaina on ultra, niin näkee, onko kaikki kunnossa..
 
Marcelina...no jopas sulle flunssan lykkäs sitte...paranemisia :hug:

Kaikille teille ultraanpäässeille onnittelut ihanista ultrauutisista :heart: :heart:

Murgu,Käsittääksen KU-raskaus sattuu tosi paljon ....ei kyl oo omakohtasta kokemusta,mut pohdin esikkoa odottaessani samaa kun samanlailla sattu nim.om. oikeeseen munasarjaan ja etin tietoo aiheesta...

Tääl tuli paha olo hiukan takasin.... ja nyt esikko ruvennut yöllä juttelemaan |O Oppi paljon sanoja tässä viikon kahen aikana ja nyt tulee sit uniin...niinkuin kaikki hällä. Heräs 3 höpöttelemään ja neljään asti jakso sit tunninvälein seiskaan kiehnäs ja itkusti :kieh: Oli äipälläkin itku lähellä :ashamed:

Repa ja kynneli 9+6
 
Ei ole minunkaan tietoja päivitetty, kukahan mahtaa päivittää. SuTi täällä on viikoilla 8+5 omien laskujen mukaan, ultran mukaan olis päiviä muutama vähemmän, mutta oli niin varhaisultra, että mitat voi olla mitä vaan :) Pääasia, että vahva syke näkyi! Niin ja siis toinen lapsi on tulossa, Jyväskylässä asustan ja KSKS on synnytyspaikka, et jos joku viitsii laittaa näitä tietoja :)

Omasta olosta sen verran, että itkettää ja naurattaa ja suututtaa ja väsyttää - ihan kun olis joku tuhti hormoonipiikki tuikattu. Kuvotusta on sekä aamuin että illoin - ei kivaa. Mutta eikähän se parin viikon päästä helpota.

SuTi + papu 8+5
 
Pikaisesti huikkaan et pahoinvointi is back :kieh: Tänään jo yökkäilin ku täytin astianpesukonetta mut ei tarvinnu onneks oksentaa! Oli tosi helpottunu olo vaikka hullultahan tää kuulostaa :D Ku jotenki olin jo neuroottinen ja ajattelin et ku alaselkään pistettiin sitä lääkettä tiistaina et se teki jotain mut eiköhän kaikki liene ihan ok.. Yöllä en saanu nukuttua koska juoksin vessassa kolme kertaa eli lienee kohtukin pikkuhiljaa alkaa kasvaa.

No tänään meen töihin ja huomenna vapaa sit lauantai töitä ja sunnuntai vapaa. Sit alkaakin piiiitkä työputki eli ensin kuusi päivää putkeen ja sit yks päivä vapaata ja sit viisi päivää putkeen.. huh huh!

Jep mut nyt duuniin! Anteeksi omanapaisuuteni jälleen!! Tämä vaan oli helpotus ja nyt harmittaa ku en nauttinu eilisestä pahoinvoimattomuudesta :LOL:
 

Yhteistyössä