+Maaliskuussa poksuvat syyskuussa+

  • Viestiketjun aloittaja Glow
  • Ensimmäinen viesti
Voi Ninni :hug: . Oikein isosti halauksia ja voimia sinne teille! Toivotaan että kaikki menisi kuitenkin hyvin, seulan tuloshan kuitenkin on vain n. 80% varmuudella oikein. Me kaikki pietään peukut pystyssä teidän ja muidenkin samassa tilanteessa olevien puolesta. Me vielä odotellaan tuloksia.. tänään tasan viikko nt-ultrasta, varmaan menee ensi viikolle ennen kun vastaukset saa. Miten kauan teillä on kestänyt vastausten saaminen? Onko teille kerrottu riskiuutiset puhelimitse vai miten? Meille sanottiin siellä ultrassa, että "huonot" uutiset soitetaan puhelimitse ja normaalit tulokset laitetaan kirjeitse. Tässä nyt sitten koko viikon toivonut, ettei puhelin pirahda.

Olo ollut ok, väsymys vain vaivaa edelleen. Joka päivä on pitäny ottaa töiden jälkeen noin tunnin unet. Silti iltaisin kun menee nukkumaan, ei unta paljoa tartte ootella. Sitten toinen juttu on tuo jatkuva pissaaminen. Se alkaa ottaa jo hermoon, kun tuntuu että vessaan pitäs päästä just kun on sieltä tullut pois :LOL: . Närästystä ollut myös tällä viikolla päivittäin, oksetusolo alkaa olla vissiin jo historiaa.

Tsemppiä kaikille, huomenna alkaa kuitenkin viikonloppu! Ihanaa, kun saa nukkua kunnolla ja saa jotain kotitöitäkin tehtyä. Viikolla ei jaksa kun käydä töissä, syyä ja nukkua |O

Mimmurainen & öttiäinen 13+6
 
Ninni74: :hug: :hug:

Hali87 ja muut töissä epäoikeudenmukaisuuksista kärsivät: Ei saisi olla töissä noin hirveetä, kun siellä joutuu vielä suurimman osan ajastaan viettämään. Jaksamisia ja voimia!
 
Tänään neuvolassa käyty, ei mitään uutta ja ihmeellistä kerrottavaa. Seuraava käynti kolmen viikon kuluttua, jolloin kuunnellaan sydänääniä, tänään ei vielä kuunneltu, kun ei kuulemma kuuluisi kuitenkaan, 13+6rv.
 
Ninni74 :hug: Mullahan oli toi sama lukema ja päädyin sinne lapsivesipunktioon. Voimia mitä tahansa päätätkin tehdä! Itse koen että punktio on luottetavin tapa saada selville mikä mua odottaa, en kykenisi odottamaan synnytykseen asti että mitä tulee eteen :ashamed:
MannaHari ja pömppis 14+5
 
Ninni74; Suuren suuret halaukset, toivottavasti olisi kuitenkin väärä hälytys. Ja todella tökerö kätilö!!

Marcelina; Teillä taitaa olla iänikuisen vanha doppler neuvolassa jos eivät vielä saa ääniä kuuluviin. Meillä kuunneltiin juuri tänään :heart:

).( Neuvolassa käytiin tänään. Meidän neuvolatäti on kyllä kertakaikkiaan ihana. Oon niin hämmästynyt että joku (ns. viranomainen) on meitä kohtaan niin empaattinen. Täti ottaa miehenkin tosi ihanasti huomioon. Miun antaessa pissanäytettä olivat keskustelleet siitä miten meillä riidellään ja mies oli kertonut meidän viimeisimmästä riidasta :) Jokseenkin hassua puhua tällaisista asioista jonkun aiemmin tuntemattoman ihmisen kanssa..

Lisäksi kuultiin pikkuisen sydänäänet. Kovasti nauratti taas, mutta lukemaksi saatiin kuitenkin 150 :heart: :heart:

Eilen huusin meille myös Emmaljungan Sport Edge vaunut huuto.netistä :) Saan ne varmaan ensi viikolla matkahuollon kautta. Ihkua =)

IntoOlivia 13+5
 
Tosi hyviä kirjoituksia teillä!

Ninni74 :hug:

Hali87 jaksamista! Kerro sitten kun saat kokemuksia mammajoogasta!

Tulosten saamisesta:
Mä sain lukemat ja tulokset heti ultrassa. Ei mitään kirjeitä tai soitteluja. Verinäytteen olin jo antanut pari viikkoa sitten ja ultratäti sitten teki päätelmät. Aika hurja toi puhelun tai kirjeen odotus.

Talvimama 12+2
 
Perjantai, jee!

Ninni-74 :hug: :hug: Todella kurjaa! Mulle tuli ihan kyynelsilmään, että miten tökerö se kätilö oli! :'( Lv-punktiossa saatte luotettavat tulokset, paljon onnea että menee hyvin! Ja voimia odotukseen!

Mimmurainen Mä sain veriseulan tulokset 12 päivän kuluttua. Tosin en suoraan tiedä, kuinka nopeasti valmistuivat, koska sain ne muiden verikoetulosten mukana, joita pyysin saada jälkikäteen.

Hali87 :hug: !

Minna ja helmi 14+6
 
Joo, tosiaan ultrassahan olen kertaalleen jo käynyt vajaa kuukausi sitten ja siellä kuului sydänäänet vahvasti. Mutta neuvolantäti sanoi, että heillä on niin surkeat ja iänikuiset laitteet, ettei hän viitsi niillä alkaa edes yrittään, vaikka viikkoja mulla tosiaan on jo reippaasti. :LOL:
 
Ninni74 :hug: Tosi tökerön oloinen kätilö! Jaksamista sinne :hug:


Mul on edelleen outo olo. Päätin tänään, että soitan neuvolaan ja vähän juttelen. Mul alko nimittäin kovat menkkakivut eilen iltapäivästä ja edelleen toi vatsa tuntuu tosi epämukavalta. Ei varsinaisesti kyllä särje. Vuotoa ei ole ollut ja voi olla, et oon vaan vainoharhainen, mut on niin kurja olo :'( Jos pääsis ees kuuntelemaan sydänäänet tai kattomaan vaikka pissatestin, et näkyiskö niissä mitään, niin sekin olis jo jotain :attn:

Jemppi & unikko 13+3
 
Ninni-74,tsemppiä sinne. Se on totta, että kyllä tuo tulos säikäyttää, mutta toisaalta 1:20 riskiluku tarkoittaa, että 19/20 on terve ! Tiedän tapauksia, jotka ovat saaneet 1:5 riskiluvun ja terve lapsi on syntynyt.

Kyllä noi seulontavastausten odottelu on piinaavaa, mulle kans sanottiin, että 1-1½ vk:n kuluttua tulee soitto jos seula hälyyttää, niin enköhän mä kun tuona 1-1½ vk:n aikana odottanut jokaisen puhelun kohdalla jos en tunnistanut numeroa, että nyt se soittaa sieltä. No soittoa ei tullut ja seula ei siis hälyyttänyt, mutta etukäteen jo murehdin lapsivesipunktioon menoa yms. Tsemppiä kaikille seulontavastausta odottaville ja erityisesti lapsivesipunktioon meneville ja sen tulosta odottaville :hug:
 
:hug: sitä tarvitseville!

(.): Tänään 12+0. Vaikka nyt alkaa pikkuhiljaa olla viikkoja kasassa ja raskausoireet edelleen jyllää, niin silti ei uskalla nauttia tästä tilanteesta. Mä oon aina ollut sellainen joka kyllä osaa nauttia ja hehkuttaa ihanista ja iloisista asioista ja mua harmittaa etten tästä osaa (syynä varmaan aiempi km). Tuolla aikaisemmin joku kirjoitti väsymyksestä ja sen tuomasta huonosta omatunnosta kun ei jaksa tehdä mitään. Mulla on ihan samat fiilikset! Tämä viikonloppu pyhitetäänkin sitten esikoiselle ja sen huomioimiselle. Käydään uimassa ja tehdään kaikkea perhekivaa vailla stressiä ja aikatauluja. Monta viikonloppua on mennytkin kaikissa kiireissä, joten tämän viikonlopun rauhottuminen tulee varmasti kaikille tarpeen.
Kävin eilen ratsastamassa kunnolla pitkästä aikaa ja olihan se ihanaa. Harmi vaan että ratsastuksen jälkeen mulla tuli yläselkä kipeäksi ja nyt mua jännää että tapahtuukohan niin jatkossakin. Ajattelin omalla luottopollellani ratsastella niin pitkään kun selkään pääsen ja se hyvältä tuntuu. Tosin ratsastushousut mulle ei mennyt enää eilen jalkaan :whistle:
Kyllä tämä odottaminen on kuiteskin ihanaa kaikesta purnauksestani huolimatta.
Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Voi Ninni :hug: kaikille muillekkin jotka tarvii ja muutenki :hug:

Mul on ny ollu maanantaista asti näitä nivusiin ja munasrjojen kohal olevaa kipua..Muuten en oo huolissani mut ku ne ei mee ohi..Vaan kestäät oiekastaan koko päivän :eek: Pitäsköhän mun ny soittaa neuvolaan kummiski ja kysyä onko normaalia ku on näin jatkuvaa..Ei kummiska oo mitn vuotoja :eek: Muilla tällästä?

Murgu ja masukulta 15+1
 
Ninni-74, paljon jaksamia ja toivotaan että kaikki on silti kunnossa! :hug:

Ja uusille tervetuloa mukaan, varmasti pinoon mahtuu kaikki halukkaat! =)

Omaan napaan sen verran että tänään oli se kauan odotettu ensimmäinen nla, verenpaine oli aika matala 100/57 niin se on aina ollu ja sen kanssa on oppinu jo elämään, ultrattiin ja siellähän oli kyllä vilkas napero ja sydän näkyi sykkivän oikein hyvin, kokoa oisi kuulema hyvin saanu mitattua mut oli sijais terkka ni se sano et ei oo koskaan mittaillu ni tyydyttiin nyt vaan ihastelee sitä kuvaa! :heart:
Seuraava käynti onki jo vajaan parin viikon päästä, eka lääk.nla jota en kaikilta osin odota mut ainaki ultrataan vaavin tarkempaa kokoa!

mulla on pahoinvointi pysyny jo viikon verran poies ja toiv. ei enää tuliskaan takas, päikkäreitä nukun sillon ku väsyttää mut ei niitäkään tartte joka päivä.

mörköliini ja piipero 13 poks
 
Ninni-74 , hurjasti jaksamisia täältäkin ja toivotaan että kaikki ois aivan kunnossa! :hug:

Miekin voisin omasta navastani sen verran kertoilla, että on se kumma miten erilaisia jotkuu päivät voi olla. Jonai päivänä sitä on oikei jaksavaine ja saanu ku jonkuu energiapiikin jostai, kun kotihommat luistaa tuosta noin vaan ja niitä jaksaa tehäkkii yllättävän paljon. Mutta sitten tulee taas näitä tälläsiäkii päiviä kuten tänään, ettei jaksas tehä juuri mitää ja päivä menee vaa kotona neljän seinän sisällä möllöttäessä suunnillee, mitä nyt esikoisen kanssa jotai kivaa touhuu nii siinä se sitte.. Oikei huono omatunto tulo tosissaa tämmösinä päivinä, vaikka kaihan sitä joskus on lupa ees vaan ollakkii.. väsymys piinaa siis aika ajoittai melkosesti vielä välillä ja sit saatan nukkuukki ihan päikkäreitä esikoisen kanssa, niinku tänäänkii tein, mut perkl ku yks kaveri soitti kesken kaiken ja herätti sekä miut, että lapsen! Nooh, pitää kattoo kerkiiskö sitä tänää jossakii välissä sit viellä yhet unoset ottamaa :)

Pahoinvointii ei tääläkää juuri oo muuten kun jos ei oo syöny tarpeeks usein eli vähän väliä suunnillee sais ainakii jotai pientä olla napostelemassa.

Metukka & Möhkis 13+5
 
KIITOS :flower: kaikille myötätunnosta ja haleista, ette tiedäkään, kuinka paljon se merkitsee!

Anteeksi omanapaisuuteni, mutta ei nyt oikein jaksa muusta kirjoittaa:

Tänään käytiin vielä äitiyspolin lääkärillä. Ei tiedä itkeäkö vaiko nauraa. Lääkäri vaikutti aika epävarmalta. Sanoi vaan, että "onhan nämä lukemat ihan selkeästi hälyttävät ja vakavasti otettavat" ja että, "näistä tapauksista vain aniharva syntyy normaalina". Tämä aniharva on siis 5-10 %. Onhan se pieni määrä, mutta kuitenkin tuntui aika pahalta kuulosti tuo.

Sitten siellä oli kuulemma ollut vielä jotain kystoja päässä. Eka se lekuri sanoi, että ne yhdistetään yleensä kromosomihäiriöihin, mutta sitten kuitenkin hetken päästä se sanoi, että niitä saattaa olla myös terveillä lapsilla...

Hormonien viitearvoista se ei tiennyt mitään (tai väitti, ettei niitä pidä erikseen tutkia ja tarkastella, mutta silti verkosta löysin viitearvot googlettamalla...).

Se halusi kuitenkin vielä itse tarkastaa ultralla tilanteen ja sai turvotukseksi 1,8. Sitä en osaa sanoa, miten se vaikuttaisi lopputulokseen, kun hormoniarvot kuitenkin olivat niin pielessä.

Sitten se vielä halusi toisen lekurin mielipiteen, mutta siinä vaiheessa vaavi oli huonossa asennossa, eli ei voinut mitata. Ja tämä toinen lääkäri sanoi sille ekalle, että "ei me näitä yleensä täällä oteta, kun tämä kone ei ole yhtä tarkka kun se kätilöiden ja tässä voi mennä puoli tuntiakin kun yritetään saada oikea kulma kuvaan"...

Että tiedä sitten. Ultrassa näkyi myös pieni myoma. Kuulemma ei tuon kokoisena ole vaarallinen, mutta saattaa raskauden aikana suurentua...

Tilasimme ensi viikolle ajan yksityiselle, ei tuolla julkisella puolella tule hullua hurskaammaksi, tulee vain paha mieli.

Olemme kuitenkin päättäneet, että emme mene lapsivesipunktioon. Olemme odottaneet tätä ihmettä 4 vuotta, joten uskomme siihen, että jos hänen on tarkoitus syntyä vammaisena, niin sitten siihenkin on syynsä. Jos taas tarkoitus on, että hän ei ole ihmeemme, raskaus menee kesken.

*muoks*

Niin, yksityislääkärien laskujen mukaan LA olisi 24.3, neuvolan mukaan 23.3. ja eilisen ultran mukaan 21.3. Tämä siis sikiön koon perusteella laskettuna. Kun on aina ollut epäsäännöllinen vuoto, niin tiedä sitten, pitääkö mikään paikkansa....
 
Ninni-74 :hug: Ei tarvitse yhtään pyytää anteeksi, että on huolissaan. Vaikka kaikki tuntuukin niin huonolta nyt, toivottavasti olisi kuitenkin kaikki hyvin. Paljon voimia teille jatkoon!!

Jemppi Toivottavasti oot saanut selkeyttä tilanteeseen! Ehkä ne menkkakivut on kohdun kasvukipuja....? Nythän sen pitäisi kasvaa aika kovaa vauhtia, eikö? Mullakin tuntuu samanlaiselta, tosin vain ajoittain.

IntoOlivia Onnittelut vaunuhankinnasta! Mäkin tykkään paljon Emmaljungan vaunuista, ja oltiin itseasiassa mekin katseltu juuri Edge Sportia, mutta ollaan kuitenkin aika skeptisiä, kun se on niin painava. Nyt katsellaan Emmaljungan Nitro Citya tai Ozone Citya.

Oikein hyvää perjaintai-iltaa kaikille!

Minna ja helmi 14+6
 
Ninni-74 :hug: sul on oikeesti aivan loistava asenne! Ja paljon voimia varsinki ku kohtaatte tommosia surkeita lääkäreitä ja kätilöitä :/ Kauheen kurjaa ku nykyään ei mitenkään välitetä tunteista vaan todetaan julmat faktat ja jätetään niiden kaa elään :/
Jemppi me taidetaan kamppailla samojen kipujen kaa..Mua ne ei ottanu neuvolaan mut terkka sano et kuulostaa ihan normaalilta ja jollain ne vaan kestää kauemmin..Toivotaan et sait hyviä vastauksia :)

Mut tänään mökille, toivottavasti äite on jo sulatellu tätä raskaus- asiaa paremmi :D

Murgu ja masukultsi 15+1
 
NINNI-74 :hug: Sinulla on ihana asenne tulevaan! Paljon voimia tulevaan ja toivotaan että teillä olisi manaavista,töykeistä lääkäreistä huolimatta kaikki mahdollisimman hyvin ja pikkuisen matka jatkuisi loppuun saakka :heart:

Vaunuista
Meillekkin tulossa Emmaljungan muutaman vuoden käytetyt rattaat. Mies osti tutuiltaan,ei kyllä olla vielä edes koko rattaita nähty :D
 
Ninni-74 :hug:

Tänään oli eka neuvola ja piiiiiitkän etsimisen jälkeen ne sydänäänetki löyty :heart: . Ens viikolla olis lääkärineuvola ja sitte seuraavalla viikolla se ultra. Niihin veriseuloihin en enää ehi ku on jo viikkoja liikaa :( .
Mulla olis ollu alunperin tuo eka neuvola aika jo pari viikkoa sitte, kävin varaamassa paikan päällä ajan ja se täti sano et laitetaan ens viikolle se aika, ens viikon torstaille. Sitte ku minä seuraavalla viikolla sinne menin niin käviki ilmi et se oli laittanu sen sille edellisviikon torstaille, hiemanko kyrpi siinä vaiheessa.
Ja nyt jos tuo laskettuaika pitää paikkaansa niin tuo ultraki menee nipin napin sille aikavälille millon se np-ultra pitäs tehä. Tosin epäilen et viikkoja ei oo nuin paljoo ku kierto on ollu tosi epäsäännöllinen.

Meinaatteko te oululaiset käyä rakenneultrassa? Missäköhän niitä tehhään? Sillon ku ootin tuota kuopusta (2007) niin kaupungilta sai rakenneultran, mutta ei np-ultraa.

Mulla on kans pahoinvointia enemmän illalla ku päivällä. Ja ei tarvi ku vähä syyä niin tulee kamala ähky olo.

Huhhuijaa, ollaan kuopuksen kanssa kahestaan kotona tämä viikonloppu. Toisaalta rauhallisempaa ku normaalisti...toisaalta ei :saint:
 
Kiitos Minna77 ja murgu tuesta :hug: Tosiaan en saanut tänään neuvolasta ketään kiinni :headwall: oon kanssa tullut siihen tulokseen että kestän kuitenkin kivut ilman lääkkeitä ja vuotoja ei ole, niin kai näiden on oltava kohdun kasvun kipuja..varsinkin, kun murgulla on samoja "oireita", niin kai tämä sitten sitä on! En halua uskoa, et pienellä mitään pahaa tapahtuisi :heart: Pitää vaan levätä ja yrittää syödä hyvin ja kävellä ulkona rauhallisesti, niin eiköhän nämä tästä..näin yritän ainakin uskoa. Edelleen kuitenkin oksettaa ja aamut alkaa oksentamalla, et kai mulla edelleen hormonejakin sitten on :whistle:

Ninni74 Voimia teille! Hyvä, että hakeudutte yksityiselle vastaanotolle. Saatte varmasti parempaa tietoa ja tukea :hug: Ihanalla asenteella menet eteenpäin! Olet todella vahva persoona kirjoitustesi perusteella. Paljon jaksamista ja virtuaalinen halaus sekä sinulle että miehellesi :hug:


Jemppi & unikko 13+3
 
Ninni74: Vielä lisää voimia tulevaan ! Jättäkää ne lekurien ja muiden hoitohenkilöiden tylyt kommentit omaan arvoonsa. Heille tuon kaltaiset uutiset ovat arkipäivää eivätkä osaa ilmeisesti asettua teidän "housuihin" :headwall: . Toivotaan että saatte yksityisellä asiantuntevampaa ja inhimillisempää kohtelua :hug:

Miltsu oli käynyt ratsastamassa, hienoa. Mie kävin tänään piiiiiitkästä aikaa jumpalla ja on ihan mahtava fiilis! Jaksoin tosi hyvin eikä tullu huono olo. Sain kyllä nyt kipinän taas mennä käymään enempikin jumpalla. Tanssimassa tulee käytyä kihlatun kanssa kerran pari viikossa, niin ihan kiva treenata vähän lihaskuntoakin takaisin.

Tulosten odottelusta: Tosi inhottavaa on kyllä odotella niitä nt-ultran tuloksia.. Nyt on viikko sitten menny, joten eiköhän ensi viikolla ole tulokset tiedossa. En jotenkin osaa pelätä vaan olen avoimin mielin. Samoilla linjoilla kun Ninni74, jos on tarkoitettu että meille syntyy kehitysvammainen lapsi niin sitten se todellakin on suunniteltu tapahtuvaksi. Olipa tulos mikä hyvänsä, niin kaikki otetaan mitä on annettu :heart:

Raskauden ihanuudesta ja kurjuudesta: Nyt kun pahoinvointi on väistynyt ja väsymyskin helpottaa hieman (on väsyneitä ja vähemmän väsyneitä päiviä), oon alkanu nauttimaan tästä raskaudesta. Tämä on kuitenkin niin ihmeellinen asia ja ainutlaatuista! Aina kun tuntuu, että töissä vastustaa tai muuten menee kaikki mönkään, aattelen sitä pientä ihmisenalkua joka vatsassa on. Sen jälkeen tulee aina hymy huulille ja alkaa laulattaa :heart: . Toivottavasti muillakin alkaa olo kohentuun ja päästään kaikki nauttimaan tästä uudesta elämän alusta =)

Nyt ruokaa ja telkun ääreen lepäileen. Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Mimmurainen & ötökki 14+0 *poksahti*
 
Ninni-74 :hug: Todella huonoa kohtelua ootte vaikeassa tilanteessa saaneet. Toivotaan että vauvalla on kuitenkin kaikki hyvin.

Hali87 :hug: Pomolla ei todellakaan ole minkäänlaista oikeutta käytäytyä sua kohtaan noin. Meillä on töissä vähän sama tyyli jos joutuu olemaan sairaslomalla. Onneks oon viiden vuoden aikana joutunut olemaan poissa yhteensä kolme päivää, mut aina se on se sama virsi minkä sieltä kuulee.

Omaan napaan kuuluu sellasta että nyt vasta on se loputon väsymys iskeny oikein kunnolla. Tekis vaan mieli levätä tai nukkua ihan koko ajan. Keskiviikkona kävin uimassa, edellisestä kerrasta on ainakin neljä vuotta joten otin ihan rauhallisesti ja uin vaan 0,5km. Pientä lihaskipua siitä tuli, mut se menee kohta ohi. Nyt vaan odotan että pääsen uudestaan uimaan. Eilen olin ekaa kertaa siinä raskausdiabetestutkimuksessa ja ihan mielenkiintoiselta tuntuu. Paastosokeri oli hieman koholla ja ennen rv 17 pitäis sitten käydä tutkimukseen liittyvässä ylimääräisessä sokerirasituksessa ja parina päivänä täytyy täyttää ruokapäiväkirjaa ja viikon ajalta liikuntapäiväkirjaa.

Löysin pari päivää sitten mun vanhan raskaustukivyön, tai se on ennemmän sellanen "tukituubi", eli pehmeä ja mukava. Ajattelin etten vielä vähään aikaan sitä tarvii ja laitoin näköjään jonnekkin talteen. Nyt on sit kaks päivää selkää särkeny ikävästi. Näköjään kaikki vaivat tulee paljon aikasemmin kun ekan kanssa. Taidan kuitenkin ostaa uuden napakan tukivyön ens viikolla, onhan se vanha kuitenkin jo venyny käytössä.

Miltä harjotussupistukset tuntuu?
Viimeks kun mulla ei niitä ollu, eikä edes kunnollisia synnytyssupistuksia, vaan vaan sellasta lievää menkkamaista kipua. Nyt on parina päivänä tuntunu sellasta repivää kipua muutaman sekunnin ajan jossain emättimen suunnalla. Voiko ne olla jonkinlaisia supistuksia?

Fantaihana 13+5
 

Yhteistyössä