Maalismammat 2013 :)

Äh...

Lisäys vielä mun edelliseen kun kuulosti niin tökeröltä, sorry. : /

Olen kyllä ihan kiinnostunut teidän kaikkien kuulumisista tasapuolisesti ja mielelläni luen kaikkien viestit, tietysti! Tarkoitin lähinnä että nyt odottelen Myyn ultrakuulumisia ku mennään melko samoissa päivissä. :)

Pöh..

Vilijonkka33
 
Täällä hieman levollisemmin mielin. Soitin eilen minun neuvolatätille ja hän sanoi että turhaan vielä huolestun ollenkaan kun vuoto on niin minimaalista. Sanoi että luultavasti vaan limakalvot ärtyneet. Itse kuitenkin epäilen että kroppa rupes varoittelemaan, koska olen hullun lailla myllästynyt ulkona tehdä remonttia ja tukka putkella ollu menossa koko ajan. En ole saanu levätä juuri ollenkaan ja stressi on ollu melko kovaa kun nyt olen ruennut asiaa miettimään. Vuotoa ei nyt ole taas muutamaan päivään tullut kun olen rauhallisemmin ottanut.

Mies ottaa minua edelleen päähän. Hänen mielestä kun se on minun vika jos hänen vauvalleen jotain tapahtuu. Täys idiootti, tekis mieli potkasta perseelle!!! Eikä pahemmin anteeksi ole pyydellet tai muutenkaan auttanut hoitamaan esikoista että minä saisin levätä edes hetken. Soitinin eilen äitilleni ja se tulikin eilen auttamaan että sain nukuttua. Elämä siis näyttää nyt vähän valoisammalta. Torstaina siis neuvola jossa kuunnellaan sydänäänet ja kaiken jären mukaan niiden pitäisi jo kuulla.

Mutta hyvää päivän jatkoa kaikkile mammoilla ja voikaa hyvin. Teidän sanat helpotti kovasti minun mieltä :)
 
Heiips kaikki mammat ja masukit :)

Täältä siis hyviä uutisia ultrasta. Mini siellä jumppasi jo vimmatusti ja kaikki oli niin kuin pitää, niin minillä kuin äidillä :) tippa linssissä siinä pientä muruani katselin kun se siellä nyrkkejään huitoi, ultraaja sanoi että onpas siellä vetreä veitikka :) siis ihanaa ja nyt saa hieman huokaista helpotuksesta, siellä siis on tosiaan masuasukki <3

Takapakkia mennään viikolla, eli mini on nyt 10+5 eli siksipä tärppäsi tämä mini koska kierto oli pidempi :) hyvä niin :) tälläistä siis täällä :):)

Toivotaan että vilijonkka saa myös hyviä uutisia <3

Doda: Mukava kuulla että siellä ei kuitenkaan sen pahempaa vuotoa ole ja että lepo auttaa tuohon vuotoon. Otat nyt vaan rauhallisesti ja ajattelet itseäsi ja pientä masuasukkia, te molemmat tarvitte lepoa ja energiaa jotta jaksatte kasvaa ja kasvatella pientä :)

Faelivrin: Mukava kuulla että on ruoka alkanut maistumaan paremmin ja ainakin pysymään sisällä :) olet ilmeisesti kivasti oivaltanut ja osannut kuunnella kroppaasi että mikäs on meininki ja miten mennään parhain päin :) Naureskelin tossa viime viikolla kun mielestäni tein niin mahdottoman hyvää parsakaali-porkkana keittoa, hyvänmakusta ja terveellistä, sitä sitten innolla mussutin nassuuni kunnes noin 10 minuuttia myöhemmin mini ilmeisesti päätti että liian terveellistä, en syö...joten ylöshän se tuli :D

Voikaatte hyvin kaikki :)

Myy* + Mini 10+5 :)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! :)

Oikein lyhyesti. Jos osaan... :p

Onnea Myy hyvistä uutisista. Ja ota doda rauhallisesti-tuhrua tuli mullakin tuossa joku aika sitten. En sit ajatellut enempiä hermoilla ja kaikki oli kunnossa täällä. Hyvin yleistä on alkuraskauden vuodot. Tämän muisti kertoa myös ultraaja tänään. Jotkut vuotaa runsaastikin ja silti voi kaikki olla kunnossa.

Ultrassa oli kaikki hyvin!! :wave: Olen niin iloinen ja helpottunut, voitte varmaan uskoa. =) Viikot vähän heitti täälläkin mut kylläkin eteenpäin. Tämä ei muuta kuitenkaan laskettua päivää joka on 8.3 edelleen. Mulla siis menkkojen mukaan vikkoja 11+4 mut ultra näytti 12+1 ja jotkut mitat vielä vähän pidemmälle. Isossa kohdussa siis köllii reippaankokoinen asukki. :p

Mutta nyt painaa uni siihen malliin silmää että menen maate. Must on tullut vähän laiska kirjoittelija. Joskus mietin et kaikkee tapahtuu ja jotain olis kiva vähän höpöttää mut en jaksa koneella istumista enkä oikein tahdo ehtiä.. : /

Olen kyllä aktiivinen lukija ja taustalla hengaan. Toivottavasti ette tykkää huonoa ku täällä stalkkaan.. Heh..:confused: Meidän rakas esikko opetti mulle uutta sanastoa, toivottavasti käytin nyt oikees kohtaa. Apua. Must on tulossa jo ihan käpy.. :O Teinit opettaa mua puhumaan jne.

No, nyt on väsyneen höpinöitä. Öitä, ystävät! |O

Vilijonkka33 Saku-Sammakko 11+4:heart:
 
Heeeips :)

Vilijonkka: oikein paljon onnea iloisista ultrauutisista <3

Pomppasin nyt vielä tänne kun on pakko sanoa et on tänään ollut tunteet kyllä niin pinnassa, siis ilon kyyneleitä vain kylläkin, mutta siis lukekaas seuraava, aivan ihana runo isältä vielä masussa olevalle vauvalle:
From Daddy...

When you feel a hand rest upon your Mum,
And you hear the sound of a low deep hum,
I hope you know, and to yourself think gladly,
This touch and voice is of my Daddy.

It's still early days but you've got my heart,
And I know that this is just the start,
Because from now on and forever more,
I will love you, cherish you and always adore.

Every day my love for you grows,
And I hope to you this already shows,
I will do everything I can to make you see,
That you will always mean the world to me.

And from today until the day you're born,
I swear to keep the oath I've sworn,
You and Mum will always be cared for,
Protection is the oath I swore.

Not just to protect, but to always love,
Because you were a gift from above,
I never thought I would feel this way,
But now I can't wait until next May.

For when the day that you arrive,
I would have never before felt so alive,
You'll bring a tear straight to my eye,
And you'll look at me and you'll know why.

Because you will be the greatest gift,
And my heart and soul you will uplift,
That feeling there will be hard to beat,
From that moment on my life's complete.

But for now you sleep inside your Mummy,
Keep warm and snug inside her tummy,
And I'll look forward to the day you're here,
To take my heart when you appear.

So when you feel that hand on Mum,
And hear the sound of my low deep hum,
I know you'll know and for that I'm glad,
That here with Mum is your very proud Dad.

Allekirjoittaneen silmiin sai kyyneleet :) <3 niisk

Myy*+Mini 10+5
 
Huomenta kaikki! :)

Myy* ja Vilijonkka33, onnittelut! Ihanaa että on kaikki mennyt hyvin ultrissa! Vaikkakin vähän puoleen ja toiseen maha-asukkien iät ovat muuttuneetkin.

doda, toivotaan parasta, että siellä masussa kaikki on kunnossa. Enää huomiseen tarvitsee sinun odottaa, että saat varmuuden! Pidän peukkuja pystyssä! Niin ja minun mielestäni voit huoletta potkaista miestäsi perseelle, kun on niin itsekäs ja ajattelematon ollut sinua syyllistäessään... :O

Amarinwa onnittelut sinullekin np-ultrasta! :)

Tigerina nenän tukkoisuutta ollut mullakin melkeinpä koko raskausajan. Välillä ärtyi poskiontelotulehdukseksikin ja söin antibioottikuurin. Ei mennyt tukkoisuus silläkään ohi. :/

Faelivrin täälläkin hihkutaan ilosta kun pahoinvointi lievittänyt. :D ja jatkuva nälkä tuntuu koko ajan melkein olevan. Illalla varsinkin! Vaikka 21 aikaan vielä syö hedelmän/hedelmiä, niin klo 22 maha jo murisee. Eikös raskausaikana ruuansulatuksen ja aineenvaihdunnan pitäisi hidastua eikä vilkastua!?

Sittenpä omanapa-juttuja! :)

Eilen oli ensimmäinen neuvolakäynti, terkkari oli mukava. Ainoa mikä harmitti, oli se, kun LA laskettiin 28 pvän kierron mukaan ja äitiyskorttiin merkattiin LA 25.3. vaikka ite olen sitä mieltä että se on lähempänä 21.-22.2. (kierto oli 25)
Noh, eihän tuo iso juttu ole, kun veikkaan että se siirtyy oikeaan suuntaan sitten eka ultrassa.

Sydänääniä kuunnellessä nimittäin terkka ei niitä aluks meinannu löytää, koska kohtu olikin jo noussu lantionpohjasta ylemmäs. :)
Ja sydänäänet oli tosi vahvat! Kuului varmaa neuvolan käytävään asti... Ja syke oli 167, vaikka pitäis vissiin olla lähempänä 177.
Mutta ihanaa oli kuulla ne äänet! Nyt tämä tuntuu oikeasti todelliselta! <3 Ja miehellä kans ilme muuttu, kun terkka sano että nämä on nyt ne vauvan äänet.

Kauhee nippu tuli esitteitä ym. mukaan, mutta ei tarvii täytellä mitään papereita, vaan saatiin salasanat semmoiseen netissä olevaan tietojärjestelmään, mihin raskaustietoja annetaan koko raskausajan.

Jeps, vaan nyt on lähettävä labraan! En muuta raskausviikkoja terkan sanoman mukaiseksi, koska veikkaan tosiaan, että se tuossa noin 3vk päästä muuttuis takaspäin siellä ultrassa kuitenkin. Odottelen nyt vain sitä ultrakutsua! :)

Siispä hyvää alkanutta keskiviikkoa maalismammat! :)

mariana87 rv 9+5
 
Faelivrin
Hyvää huomenta ihanaiset mammat! :)

doda - Ota nyt tosiaan ihan rauhakseen vaan. Kroppa osaa yleensä melko hyvin viestittää, jos liian vauhdilla mennään koko ajan. Nyt maha-asukin kanssa lepäilette enemmän ja rentoudutte muutenkin. :)
Toivotaan, että se sun mieskin sais pikkasen lisää älliä aivoon ja tajuais sekin ottaa vähän rauhallisemmin. :)

Myy* - Paljon onnea iloisista ultrauutisista! :) Niin kiva on aina lukea nuita.
Mulla kanssa monesti mies ihmettelee kun kaupasta itse ostan jotain ruokaa ja sitten kotona oonkin vaan että "Yäk, tää oksettaa mua." :D Mutta kyllähän tuon pahoinvoinnin pitäis ymmärtääkseni pikku hiljaa alkaa helpottamaan.
Ja voi ei tuota runoa minkä laitoit! Kyllä sai täälläkin lukieassa silmäkulmia pyyhkiä koko ajan. Ihana! Pakko näyttää se miehelle kun tulee kotia töistä tänään. :)
Oon muutenkin ollut niin herkkä ton itkemisen kanssa nyt, että ei mitään järkee. Oon normaalistikin kovin herkkä ihminen, joka itkeä tirauttaa melko helposti, mutta nyt tässä tilanteessa tää on jo ihan naurettavaa. Eilenkin katsoin vanhoista frendeistä sitä jaksoa, jossa chandler kosii monicaa ja voi sitä itkemisen määrää! Miestä vaan enemmänkin kyllä huvitti. :D No, minkäs teet.. :)

Vilijonkka33 - Onnea sinnekkin ultrauutisista! :) Kyllä varmasti on nyt helpottunut olo ja sen olet kyllä ansainnutkin. :)
Heh.. tuli tuosta sun uuden sanan käytöstäs mieleen kun meillä sillon teini-ikäisinä oli aina kanssa kauheasti kaikkia omia sanoja ja sanontoja, joita käytettiin. Ja siinä vaiheessa kun jonkun vanhemmat alkoi kanssa sanomaan niitä niin silloin todettiin aina, että se on jo liian vanha ja sitä ei voi enää käyttää, koska oli niin noloa jos vanhemmat käytti samaa sanaa. :D Muistan joskus kun me tehtiin kaikki aina "ihan kympillä" ja joku päivä sitten minun äitini tuli töistä kotiin ja kertoi jotain juttua, jossa käytti ilmaisua "ihan kympillä". Siinä vaiheessa mä sanoin, että "Siiiis voi ei äiti.. oliko pakko pilata tääkin?" :D

mariana87 - Juu täälläkin vaan yösyöpöttely jatkuu. Mun on vaan ihan pakko syödä jotain just ennen nukkumaan menoa tai muuten ei tule uni kun maha tuntuu niin tyhjältä. :D Ja sinänsä ennemmin tosiaan näin päin kuin, että ei tuo ruoansulautus toimisi.. :)
Mukavaa, että teillä oli kiva neuvolakäynti. Ja onnea sydänäänien kuulemisesta! :) Sitä hetkeä täälläkin vielä odotellaan, vaikka varhaisultrassa saikin tietää, että mahassa kyllä on elämää. Mutta kun niitä sydänääniä ei oo koskaan vielä omalta pienokaiselta kuullut, niin kyllä niitä innolla odotetaan. :)

Tänne ei oikein kummempia uutisia nyt kuulu. Kaikki ainakin minun tietääkseni oikein hyvin ja ensi viikkoista ultraa odotetaan innolla. Sitten päästään kertomaan kaikille ilouutisia. Alkaa jo ajatus siitä hieman jännittämään. :)

Palaillaan myöhemmin!

Faelivrin & hippunen 10+5
 
Heips!

Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista!!

Myy*, en pystyny ku lukeen kaks rivii tosta runosta, alko kyynelkanavat aukeen, ei pysty lukee loppuun ainakaan heti :D

Tänäänkin söin 3 aamupalaa (05.45 jogurttia, 07.45 leipää ja omenan, 10.00 karjalanpiirakkaa munavoilla), ja klo 11 olis lounas, ja johan on muuten taas nälkä! :D Makaronilaatikkoa tarjolla ruokalassa :) Pitäis nyt vaan muistaa syödä myös iltapäivällä lounaan jälkeen jotain ettei oo ihan veto pois ku kolmelta lähtee kotiin räyhäämään nälissään ja väsyneenä :D

Onkos kokemuksia raskauden ajan migreenistä? Itsellä olemassa lääkkeitä (Sumatriptan, täsmälääke, Stemetil, estolääke) mut en oo niistä nyt käyttänyt, menny lähinnä Panadolin voimin, ei se kyl välttämättä ihan niin hyvin auta... Mitä teille muille lääkäri on sanonut lääkkeiden käytöstä? Itse en oo lääkäriä vielä tavannut joten ei oo ollu mahdollisuutta kysellä...
 
Moikka taas kaikille :)

oon monta päivää yrittäny päästä tänne sisälle mut en oo päässy :confused: mikä lie vikana.

Onnee hyvistä ultrakuulumisista Myy* ja Vilijonkka :heart:

mariana87 hyvä et neuvolassa kaikki hyvin ja kiva kun sait sydänäänet jo kuulla :)


Tigerinamulla myös lääkity migreeniin ja en niitä ole saanut syödä raskaus aikana,lääkäri viime raskaus aikana määräsi panacodeja migreeniin mut muut ei oo kuulemma sikiölle turvallisia.

Mulla oli tänään eka neuvola ja olin aika pettynyt. sydänääniä ei kuunneltu ja uudelleen synnyttäjien neuvolassakäyntikinon muuttuunut niin että seuraava neuvola käynti on vasta 22 viikolla :( siinä välis on tietty lääkäri ja molemmat ultrat mut silti. on sielä neuvolassa hoitajallakivakäydä kuukauden välein kun saa kuullasydänäänet ja tietää et kaikki hyvin. mut kai tää on jotain säästöä kunnalle.
Varhaisultraan laitto koneelta lähetteen ja sinne pitää täälä ite soittaa aika ja sen heti soitinkin ja 4.9 päästään kattoon papua :heart:
painoa oli jotullut 5 kiloa :ashamed: no ehkä se tasottuu jossain vaiheessa.

Hyvät loppu viikoot mammoille :wave:

Jossu+papu 9+4
 
Tigerina : Täällä yks migreenimamma. Mulla siis todettu migreeni useita vuosia sitten. Edellisessä raskaudessa alko oireileen vuosien oireettomuuden jälkeen ja nyt oli taas harvmmin migreeniä mutta plussaamisen jälkeen aikas kiitettävästi migreeniä ollu. Menny paracetamolilla yleensä ohi aikas kivasti. Mulla siis kans on migreenilääkitys jos tulee oireita niin heti ottaa mut en oo nyt ottanu (mulle ainakaan ei ole suositeltu raskauden aikana ja muutenkin olen kuullut lääkäreiden sanovan,ettei odotusaikana olisi suotavaa niitä syödä).

Jossu90 : Multakaan ei sydänääniä kuunneltu neuvolassa ja seuraava aika (lääkärineuvola) olis vasta syyskuun lopussa. Tosin mie kuulema olen tarkassa seurannassa (verikokeet yms) sen vuoksi kun viime synnytyksessä tarvitsin verensiirron. Enpä osannut kuvitellakaan sen olevan syy tarkkaan syyniin seuraavalla kerralla. Täällä pitäis odotella kolmisen viikkoa ultraan (kyseessä siis tämä ultra jossa otetaan istukkanäyte). Tuntuu vaan niin pitkältä ajalta odotella joten ajattelin varata neuvolaan kuuluvan ultran jo viikkoa aiemmaksi. Pitänee kun ilmaseksi saapi ;)

mamma_84 9+3 (neuvolan mukaan 9+4)
 
Iltaa leidit :)

Kiitos kaikille teille ihanille mammoille ultraonnitteluista <3

Migreenistä: Mulla on ollut kerran elämässäni migreeni ja tiedä häntä mistä johtui, en siis ole onneksi kokenut tuota ja päänsärkyä muutenkin on hyvin harvoin. Minulla siis mennyt nämä raskausoireilut enemmän tuon huonovointisuuden puolelle, joka on onneksi nyt helpottamaan päin ja tänäänkin oli niin normaali olo sen suhteen, jee :)

Kasvukipuja: Itse en siis kasva(tai siis jos tarkkoja ollaan niin kyllähän tuo masu tossa kivasti kasvaa, eli leviän :D), vaan mini, niin siitä johtuen sellasta menkkamaista jomotusta tai sitten tosiaan nopeasti ylösnoustessa voi vihlasta enempi, onkos teillä muilla ollut tätä? ite huomannut että mulla se ei oo mitenkään jokapäiväistä vaan joskus tulee kivut.

ultrasta on pakko kysyä teiltä jotka siellä kunnan ultrassa on ollut eli siinä ilmasessa versiossa, eli maksaako teille ne kuvat? täällä maksoi ultrakuv 2,5 puntaa pala...aika ryöstöö on, vaikka kyllähän siitä minin kuvasta maksaakin mielellään, mutta siis jotenkin tuntu mun mielestä oudolta...

Seuraava vauva-aiheinen lääkäri/neukkulakäynti on sitten syyskuun 12 päivä, jolloin siis kuunnellaan ne sydänäänet ja otetaan verikokeet jne. kovin pitkältä ajalta tuntuu odottaa taas, niin mielellään kuuntelisin ne sydänäänet jo, vaikka sainkin nähdä ihana pienen sydämen sykkivän ultrassa <3
Rakenneultra onkin sitten 26 lokakuuta, eli sekin on varattu :)

Sellaista täältä tällä kertaa...nyt "kauneusunille" :)nukkukaa kaikki hyvin niin isot kuin pienet <3

Myy*+Mini 10+6
 
Kasvukipuja kyllä on, nopeat käännähdykset, ylösnousut, aivastelut, silloin niitä tulee aika ajoin. Aika ilkeellekin kyllä tuntuu mut menee nopeasti ohi, sellane nopea vihlaisu se on. Pientä menkkamaista jomottelua on, mut siel se yksiö kasvaa asukastaan varten :heart:

mamma_84, joo mullaki noita samoja et ku oireet tulee ni sit ottaa. Mut turvallisuuden ja vauvelin takia en ota mitään lääkkeitä paitsi sitä parasetamolia kun on vissiin ainoita turvallisia lääkkeitä.
 
Moikkelis :)

Täälläkin yksi maalismamma! 22 v, la 4.3 ja rv 12+3 :)
Toissapäivänä oli eka ultraääni ja voi juku, tuli todelliseksi koko asia ja se tunne oli aivan M A H T A V A! :) nyt jänskättää jo seuraava ultra, en malttais odottaa yhtään!

Ja onnea teille kaikille <3
 
Faelivrin
Heipsan!

Lämpimästi tervetuloa mukaan maalismammoihin Sanmel! Se on kyllä mahtavaa kun ultrassa oikeasti sen pikkuisen näkee. :)

Jossu90 - Ikävää, ettet päässyt sydänääniä kuulemaan, mutta onneksi on sentään tuo ultra melko pian. 4.9. asti jaksaa ehkä just ja just odottaa. :) Täällä pitäis vielä viikon verran jaksaa ultraan..

Mulla kyllä kans tuolla mahassa vihlasee aina silloin tällöin, että luulen että ne niitä kasvukipuja on, mutta kun niitä tulee yleensä sillon ku en tee oikeastaan mitään. Ihan saattaa vihlasta vaikka telkkaria katsellessa tai autossa istuessa. Mutta liikkuessa tai aivastaessa ei kyllä tunnu minkäänlaisia kipuja?

Mutta eipä tässä taas kummempia. Viikon verran vielä ultraan, menispä päivät nopeasti! :)

Faelivrin 10+6
 
Huomenta kaikille ja tervetuloa joukkoon Sanmel ja paljon onnea masukista :)

Mun mielestä apteekissakin osaa ihan sanoa noista lääkkeistä että mitä voi syödä raskauden aikana ja mitä ei, ainakin täällä Enklannin saaressa ne sanoo ja sit jos ne ei oo varmoja ni ne soittaa jollekin lääkärille ja kysyy asiasta. Luulis että sama homma myös suomessa apteekeissa. On se suomi kuitenkin viellä sivistyneempi maa kun tää ;) jaa miten niin isänmaallinen :D

Millään ei täällä jaksaisi odottaa sitä neukkulaa, minkä ihmeen takia niillä tarttee olla niin pirusti väliä aina? :D ja kun tässä mietiskelin sitä ultraa ja että se pieni muru siellä näky ja pienen pieni sydämen syke niin nyt se vasta se huoli jotenkin alkokin :D pahemmaks vaan menee kokoaajan, voi elämä :D

Onko hei teillä miten toi rintavarustus alkanu turpoomaan? on vähän henk.koht. kysymys juu mut mulla ei oo toivookaan enää laittaa mun liivejä päälle, en siis valita, ihan kivat nää on nää isommat ;) itellä kun aina ollut aika pieni toi rintavarustus, haha.

Nii juu ja verenpaineesta piti kanssa kysyä et onko teillä muilla ollu alhanen? mulla kun on ja hiukan tota huipausta ollu taasen, ikävä tunne :/

Eipä täällä muuta tällä kertaa :) mukavaa alkavaa viikonloppua mammat ja masukit, rentoutukaa ja levätkää hyvin :)

Myy* + Mini 11+1
 
Nonnih mullapa olikin eilen se ensimmäinen neuvola. Epätoivo meinasi vallata minut, mutta pitkän etsinnän jälkeen sydänäänet kuului :heart: Alkuun neuvolatäti ei niitä millään meinannut löytää ja käski minun sitten käydä tyhjentämässä rakko ihan tyhjäksi. Vähän aikaa se joutu senkin jälkeen ehtimään mutta löysi kuulemma minun suolen alta sydänäänen ja kohtu on siirtynyt minulla vasemmalle??? Vahvat äänet kuitenkin oli. Mukava oli kuulla. Nyt sitten ensiviikolla on minulla jo ultra, en tiennytkään että mulla niin pitkällä raskaus on, kun kuitenkin pitempi kierto on ollu..

Ja tervetulo sanmel


Myy Onhan tuo etuvarastus hieman ruennut turpoamaan, tosin omat rintsikat kyllä vielä mahtuu päälle :)

Doda + pikkuinen 11+1
 
Tervetuloa mukaan, Sanmel! Mukavan pitkällä sulla jo viikot =)

Myy* Eipä ole tissit kasvaneet kyllä yhtään! Sain käsiini aiempien raskauksien päiväkirjat ja ne ovat kyllä kivaa luettevaa esim. oireita vertaillessa. Viiime raskaudessa olen kirjoittanut rintojen kasvaneen about viikolla 16. Huimausta on ollut täälläkin.. Julkisen puolen ultrissa kuvat kuuluvat siihen maksuttomaan tutkimukseen. Lääkäristä vähän riippuu paljonko niitä saa mukaan; toiset antavat pari ja toiset kymmenen =) Aikamoista ryöstöä kyllä teillä!

doda Hui, varmaan on oma sydän jo tykytellyt liki vauvan sykkeen tahdissa kun ei ole heti sykettä löytynyt! Onneksi kuitenkin löytyi ja sait kuunnella niitä ihania jumputuksia!

mariana87 Mukavaa, että th kuunteli sydänäänet, ja kunnolla olivat kuuluneetkin :LOL:

Jossu90 Meneekin aika pitkälle seuraava neuvolakäyntisi! Täällä on säästösyistä lykätty lääkärintutkimusta viikolta 12 sinne 26. viikon tienoille.

Tigerina Nälkä on kyllä aika tauotonta! Muutoksena edellisiin raskauskiin on se, että aiemmin tuli helposti huono olo jos oli vähänkin nälkä. Nyt on vaan kiljuva nälkä kahden tunnin välein, mutta ei onneksi huonoa oloa sen vuoksi.

Onnittelut kaikille, jotka ovat jo ultrassa käyneet!

Täällä on vuotelu jatkunut edelleen. Välillä voi olla välissä päivä ilman mitään vuotoa, sitten tuhruttaa taas vähän. Tosin eilen aamulla heräsin pöksyt kunnolla veressä ja myöhemminkin lorisi vaan pönttöön. Luojan kiitos mulla on nyt kaverin doppler lainassa. On kyllä mun paras ystäväni tällä hetkellä :)! Eilen piti kuunnella kolmeen kertaan kun reilumman vuodon takia oli pelko persuksissa taas. Hiukan aikaa saa pientä sieltä hakea, mutta joka kerralla olen saanut hyvät jumpsutukset kuuluviin. On kyllä mun mielenterveyden tae tällä hetkellä! Np-ultra on tasan viikon päästä.


Eka neuvola oli keskiviikkona, mutta th ei alkanut sydänääniä etsimään kun olin juuri ollut ultrassa. Ja kun mulla on tuo oma masiina, niin en sitä sitten pyytänytkään. Taas vaihtui meillä th kun muutettiin hiljattain. Olen nyt vähän ennakoinut ja käynyt neuvolassa sillä alueella, mihin meidän uusi talo valmistuu keväällä. Ensi viikolla alkaa raksalla tapahtua kun saatiin lupa tällä viikolla!

Mukavaa viikonloppua! Toivottavasti ehdin tänne nyt hiukan useammin, meillä oli kone huollossa enkä ole voinut kuin töissä käydä lukemassa viestejä. Siellä ei ole nyt ollut aikaa kirjoitellakaan.

Amarinwa, rv 11+2
 
Heeip taasen mammat :)

Tässä lueskelin ketjun aikasempia sivuja ja hokasin et kauheesti ei olla taustoista kerrottu, ei siis toki tarvii kertoa mut siis olis kiva tietää ootteko esim naimisissa tulevan vauvvelin isän kanssa ja kauanko olette ollu yhdessä, niin ja tosiaan montako lasta ja minkä ikäsiä vai onko esikoinen kyseessä. Ootteko töissä vai opiskeletteko jne :) jos utelen liikaa niin sanokaa vaan että suu kiinni siellä :)


Mulla se tarina menee näin, ite oon siis 26 vuotias kansainvälisen markkinoinnin ja viestinnän tradenomi joka satakunnasta eksyi enkun maahan about puoltoista vuotta sitten :) Kihloissa oon minin isän kanssa, naimisiin ei olla vielä keritty, puku on kyllä kaapissa jo roikkumassa mutta sitä käytetään sitten kun mahdun siihen jälleen :D haha. Mun siipalla on poika aikasemmasta avioliitosta, 6 vuotias vilkas tornado. Me tavattiin tosiaan siipan kanssa suomessa ja tänne sitten mutkien kautta eksyin :) aika pomppunen tie ollut tähän mennessä mutta yhdessä on hyvin ne pomput kestetty ja tasoteltu tietä, hih :) nyt siis meille tulossa yhteinen pieni joka siis hyvin toivottu tapaus. Yhdessä ollaan oltu aika lailla sen kaksi vuotta nyt, jeps täällä eletään on the fast lane. Töissä hotellissa tällä hetkellä koska oman alan hommat hintsussa täällä, mutta suunnitelmissa hankkia vielä pätevyys business englannissa, joka on siis tentti ja läpäistessään saa pätevyyden, josko se parantais työnsaantia hieman :) omistan jo muutamat enkun certifikaatit mutta yks lisää ei tee haittaa :D

Semmosta siis Myyn elämä :)

Pakko ei oo siis kertoa mutta kunhan kysäsin =)

Öitä kaikille <3

Myy* + Mini 11+1
 
Myy* : kyselit noista taustoista.
Täällä mies ja mie 28v ja yhteiseloa takana reilu 11vuotta josta naimisissa oltu 5 vuotta. Meillä on ennestään 4v downtyttö ja tulossa siis toinen lapsi (takana yks km ja sit nyt ois ollu tosiaan kaksosraskaus joista vaan toinen sit alko kehittymään). Itse olen hoitajana ja mies ajeleepi rekkaa ympäri suomen. Ollaankohan muuten ainoita jotka ei vielä "työnimeä" olla keksitty :O :D

mamma_84 ja uus vko 10+0 (ajattelin mennä nyt nlan laskurin mukaan joka päivää edempänä ;))
 
Myy* halusi tietää maalismammojen taustoista, joten tässä oma tarinani:

Olen 25-vuotias sairaanhoitaja Etelä-Suomesta. Nykyisen avomiehen kanssa ollaan seurusteltu vasta vähän reilun vuoden verran, ja hauska osuus siitä, miten tavattiin, tulee tässä:

Olen itse muuttanut kotipaikkakunnaltani satakuntaan jossa ehdin asua koko viime vuoden. Tämä mieheni tuli kotipaikkakunnaltani satakuntaan käymään sattuman kautta kun mun kaveri muutti mun perässä satakuntaan, samasta rapusta kuin missä mieheni asuu. Tuli auttamaan kaveriani muutossa ja tulivat sitten mun asunnolta hakemaan arkkupakastinta. No siinä me miehen sitten tavattiin ja meni puoli vuotta 300 km välimatkalla, lopulta mies pyysi ja aneli että muuttaisin hänen kanssaan yhteen joten palasin takaisin kotipaikkakunnalleni ja täällä ollaan edelleen :heart:

Toivottavasti ei ollut liian sekava selitys :D

no joka tapauksessa tulossa on esikoinen, kummallakaan ei ennestään omia lapsia. Ei olla kihloissa eikä naimisissa, mutta suunnitelmissa on kunhan ensin saatu vauva :)
 
Faelivrin
Hyvää huomenta! :)

Taustojanne olette kertoneet, joten tässäpä omani:

Mulla on ikää pian 22 vuotta ja miehellä puolitoista vuotta enemmän. Ollaan yhdessä oltu joulukuussa kolme vuotta ja naimisiin mentiin viime kesänä. Ensimmäinen lapsi olisi siis tuloillaan, joka on hyvin hyvin hyvin toivottu ja odotettu, sillä melkein seurustelun alkupäivistä asti ollaan yhteisistä lapsista puhuttu ja nyt viimein olisi sitten hyvä aika! :) Töissä en tällä hetkellä ole missään, sillä valmistuin juuri toiseen ammattiin, mutta kovasti olen yrittänyt töitä löytää, mutta aika huonolta näyttää.. Töitä kaipaan joko asiakaspalvelun tai lasten hoidon parista. Niin ja tosiaan miehen sain muuttamaan tänne Jyväskylään tuolta Turun suunnalta sen jälkeen kun itse kävin toteamassa, että mulla ei eläminen siellä päin suomea onnistu. :) Täällä ollaan nyt asuttu kaksi vuotta.

Mutta mutta.. Oli jotain muutakin juttua jo aiemmin.

Myy* ainakin kyseli, että onko tuo rintavarastus kasvanut niin kyllä täällä ainakin jonkun verran on, mutta vielä menee onneksi vanhat liivit päälle. Mies se yks päivä totesi vaan, että "Järkyttävän kokoset tissit sulla" :D Mua ei kyllä haittaa ollenkaan, aina olenkin hieman isompia toivonut :)

doda - Ihanaa, että ne sydänäänet löytyi ja pääsit ne kuulemaan. :heart:

Amarinwa - Kuulostaa se doppler kyllä aika ihanalta laitteelta. Voi, että kun oliskin vähän ylimääräistä rahaa niin ostaisin sellaisen kyllä itsekin. :)

Mulle on nyt tässä viime päivinä kehittynyt kauhea pelko, että jossain vaiheessa tää raskaus menee kumminkin kesken tjms. En oo antanut itelleni vielä lupaa ajatella, että "meille tulee vauva". Ajattelen vaan, että olen tällä hetkellä olen raskaana, mutta en pysty kuvittelemaan, että tää päättyis kuitenkaan onnellisesti. Mä oon tätä niin paljon toivonut, etten vaan voi uskoa, että mulla kävis niin hyvä tuuri. Kauheasti oon lukenut kaikkien naisten tarinoita keskenmenoista ja vauvoista, jotka onkin syntyneet aivan liian aikaisin eivätkä sitten ole selvinneet. Ihan kamalaa. En tiiä millä saisin tän olon pois.. :/ Niitä tarinoita en kyllä ainakaan enää lue. Ne vaan pahentaa tilannetta. Onneksi on se ultra taas ensi viikolla, niin jospa se vähän sitten mieltä rauhoittais..

Mukavat viikonlopun jatkot kuitenkin kaikille. :)

Faelivrin 11+1
 
Moikka kaikille :)

Amarinwa on varmasti ahdistavaa toi vuotelu. Onneksi sulla kuuluu jo sydänäänet doblerilla :) mulla ei vielä kuulu :/

taustoista mä olen siis 22 v kotiäiti ja perheessä asustaa mies 26v,netta tyttö 3v ja Nea tyttö 1v8kk + koira ja 2 kissaa. Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä n.4v kihloihin mentiin kolmisen vuotta sitten ja naimisiin puoltoista vuotta sitten :) et ollaan aika nopeeseen tahtiin edetty heh :D

Jossu ja papu 10+0
 
Faelivrin olit kirjottanut samaan aikaan. mulla on ihan sama olotila ja pelkään ekaa ultraa et sielä sannottas et sikiö on kuollut :( mut mä uskon et alkaa huolet hälveneen ja nauttiin raskaudesta ihan toisella lailla kun alkaa liikkeet tuntumaan :) sinne asti kun sinnitellään :) tsemppiä sulle huolien hälventämiseksi.
 

Yhteistyössä