Maalismammat 2013 :)

Ultra ja näytteenotto takana. Ultrassa oli kaikki hyvin ja erikoislääkäri vielä tutki tarkkaan ja kaikki näytti olevan niinkuin pitääkin. Vilkas kaveri oli taas kovin vauhdissa.
Istukkanäytekin saatiin otettua,hemmetti kun kävikin kipeää! Nyt sitten tämä päivä menee levähdellen eikä mitään saa nostella ja voi supistella parikin päivää kuulema.
Onneksi koko viikko on selän takia saikkua niin ei tarvi ressata työasioita.

mamma_84 13+0
 
Faelivrin
Heipä hei mammat!

mamma_84 - Mukava kuulla, että ultrassa on kaikki ollut hyvin. Toivotaan vielä, että näytteen tuloksetkin ovat sitten ok. :)
Mistä muuten tiedät, että ne hitaammat äänet sillä dopllerilla on sinun omat?

Noss1 - Voi mikä tarina.. :) Minä ainakin ymmärrän täysin. Meillä se vaan on aina tuo mies jolle kiukkuan ja itku tulee nykyään aivan äärettömän helposti. Eilen mm. lenkillä ollessa tuli radiosta se mainos, jossa kysytään jotain, että "Oletko koskaan miettinyt miltä hätä kuulostaa?" ja sitten se mainoksen lopussa tulee sitä vauvan itkua niin minähän aloin jo pelkästään siitä itkemään, lenkkipolulla! :D Onneksi ei sillä hetkellä ollut muita ihmisiä siinä. :)

aLime - Sielläkin siis itku herkessä. Tällä hetkellä tuo juttu ei minusta edes kuulosta yhtään kummalliselta. :)

Huomasin muuten tuossa sunnuntaina mahan kasvaneenkin vähän enemmän kuin olin edes ajatellut, ei nimittäin mennyt enää syystakki kiinni, joka aiemmin on ollut jopa hieman väljä! Miestä vähän nauratti kun sen kanssa tuskailin ja väkisin yritin vetoketjua laittaa kiinni. :D Ei auttanut.. Nyt siis pitäisi ostaa uusi takki ja ajattelin ihan jonkun mammatakin ostaa, mutta haluaisin päästä suht' halvalla ja sillä kävinkin eilen hennesiltä katsomassa mammatakkeja, mutta siellä ei ollut yhtä ainuttakaan! :/ Nyt siis kaivattaisiin vinkkejä.. mistä mä löydän takin nyt syksyksi? Oon kaikki nettikaupatkin jo kolunnut ja joko niitä takkeja ei ole tai sitten hinnat on yli sata euroa. :/

Faelivrin 13+4
 
Faelivrin : mie oon vaan olettanut niiden olevan mun omia lyöntejä kun ääni kuuluu samaa tahtia mitä kokeilin kaulavaltimosta omaa sykettä. Ja vavvelin syke on selkeästi nopeampi.
Täällä kans on takkionkkelmia! Mistä ihmeestä löytää edullinen takki mihin sitä sitten mahtuu :O mie ku en viiti kovin kamalia summia pulittaa.

mamma_84 13+1
 
Tänä aamuna JÄLLEEN heräsin kiukkuisena ja pettyneenä ja vihaisena ja apeana kun huomasin että mies on taas kerran valvonut koko yön pelaten typerää pilkkipeliään koneella. Ja niin monta kertaa aiemmin, kun itse olen ollut menossa nukkumaan, sanoo mies minulle: "mä tuun ihan just perässä, kyllä muaki väsyttää, käyn vaan tupakalla ensin." Ja kun aamulla herään, huomaan a) että paikka vieressäni on tyhjä ja b) makkarin oven alta kajastaa valoa.

Olenko oikeutettu näihin tunteisiin, en tiedä mistä se kumpuaa mutta mulle tulee ihan pohjattoman paha olo ja mieli ja kiukku päälle ku mies löytyy olohuoneesta ja valvoo edelleen kun itse aamulla herään töihin lähteäkseni....

Tänä aamuna kun olin taas vihainen ja pettynyt, mies alkoi yhtäkkiä itkeä olkaani vasten ja harmitella ettei hän halua tuottaa minulle pettymyksiä ja että hän on minulle niin huono mies. Itselleni tuli niin kauhean paha mieli että jätin menemättä bussiin ja otin sen puoli tuntia että sain jutella miehen kanssa ennen kuin oli sitten pakko lähteä auton kanssa että ehti töihin.

Mulla on nyt niin paha mieli etten tiedä mitä teen. Anteeksi kovin omanapainen vuodatukseni :(
 
Faelivrin kyllä ne on äidin ääniä ne hitaammat. Muistaakseni tulee siitä että veri kulkee suonissa tai jossain siellä :D Neuvolassa esikoista odottaessa sanoivat mulle näin..

Onko teillä suvussa kulkenut jotain uskomuksia siitä kumpi olisi tulossa? Meillä ei oo ja ainoot niistä uskomuksista joita oon kuullut on mahan muoto ja jos on pahoinvointia niin tyttö. Esikoinen joka oli meillä poika niin mulla ei ollut kerrassaan yhtään mitään oiretta koko raskauden aikana.. ainoostaan maha kasvo eli helpolla pääsin.. Kauhee närästys mulla tosin oli mutta siitä oon kuullut ainoostaan sen että jos närästää paljon raskauden aikana niin lapsella olisi paljon tukkaa. Ja kyllähän tolla jätkällä ihan komee tukka oli kun syntyi :D

Tigerina meillä oli ennen lasta vähän sama ongelma.. Tosin se ongelma oli meillä molemmilla sekä miehellä että minulla.. Vielä jopa raskausaikanakin saatettiin molemmat valvoa sinne aamu 4-5 pelaten koneella. Kun vauva tuli niin meillä ainakin muuttui.. Nykyään hyvä jos molemmat valvoo edes sinne keskiyöhön. Meille on tavallaan muodostunut eräänlainen "rutiini" illaksi joka samalla paikkailee parisuhteen yhteistä aikaa. Lapsi menee klo 20 nukkumaan, sen jälkeen syömme iltapalan ja toinen lenkittää koiran. Sen jälkeen aloitamme katsomaan Stargatea :D Meillä molemmat tykkää kyseisestä sarjasta, mies on ihan hulluna siihen. 2 jaksoa joka ilta katsotaan jonka jälkeen molemmat menee yhdessä sänkyyn lukemaan. Mä yleensä nukahdan aiemmin mutta herään siihen kun mies sammuttaa valon eikä oo paljoo sen jälkeen kun oon itse nukahtanut. Toivottavasti teilläkin kääntyy kelkka niin päin :) Ja sehän voi olla että jos vauva valvottaa niin mieskin on niin väsynyt että ei edes tee mieli valvoa. Meillä oli tosin joku ihme lapsi joka nukkui laitokselta asti 12h yössä eli mä en oo koskaan joutunu edes yöllä syöttämään. Eikö sun mies sitten oo töissä vai tekeekö jotain iltavuoroa kun noin kauan jaksaa valvoa?
 
Viimeksi muokattu:
Noss1, meillä se miehen valvoskelu johtuu lähinnä pitkäksi venyneestä sairaslomasta kun ei ole mitään tekemistä eikä oikein sisältöä elämässä muutenkaan. Että kyllä mä tässä syyttävän sormen osoitan mieheen joka ei pistä tikkua ristiin sen eteen että osoittaisi halukkuutensa palata töihin, kammottaa kyllä melko paljon nyt mitä tapahtuu ennen kuin lapsi syntyy.. Näistä asioista puhuttiin jo ennen kun raskautta suunniteltiin mutta mitään ei ole tapahtunut. Itse toki valvon mielelläni ja tykkään kukkua yöllä valveilla mutta päivätyön takia myöhäisiin valvomisiin ei ole varaa ja herkkäunisena herään jokaiseen kolahdukseen mikä syntyy kun mies käy keittiössä tai tekee jotain muuta. Mä todella toivon että tilanne muuttuu siten, että meillekin muodostuu rutiini ja elämä on enemmän aikataulutettua.
Ja voi olla että talouden ainoana työtä tekevänä vähän ärsyttää kun silmien alla mies jolla maailman tappiin asti aikaa loikoilla ja tehdä mitä huvittaa milloin huvittaa. Mutta itsehän nämä solmut pitää lopulta avata...
 
Hyvää tiistaita kaikille mammoille ja masukeille :)

En oo hetkeen kirjotellu ku oon odotellu tän tomun laskemista täällä meillä kotona. Ihanan vilkkaana käynyt täällä keskustelu ja mukava lukea kaikkien kuulumisia täältä.

Tigerina: Toivottavasti äitisi hetken aikaa sulateltuaan tulee toisiin ajatuksiin pienestä masuasukistasi. Vauva kun aina on pieni ihme jokaiselle <3 Tuosta tunteellisuudesta ja onko oikeutta olla niin ja tuntea mitä sitten milloinkin tuntee niin minä sanon että on, itse olen hyvin herkässä mielentilassa kokoajan ja itseäkin se suoraan sanoen vituttaa aikas paljon joskus. Mutta tää odotusaika on myös henkisesti raskasta aikaa, ja siinä tarvii sitä puolison tukea joka askeleella, joskus toki tulee turhia kiukkukohtauksia yms. mutta uskon että puolisosi sen myös ymmärtää että se ei oo niin helppoa aina pitää kaikkea sisällä. Kyllä se siitä taas tasaantuu ja jaksamishalit täältä sinne :hug:

Noss1: Ihana kuulla että siellä on vuoto loppunut ja ei ole kipuja :) ja tosiaan tuosta kiukuttelusta ja herkkyydestä, allekirjoittanut nostelee täällä kättä pystyyn, kyllä on sitten ollu tunnemyrskyä täällä. Osittain toki sen exän takia ja näiden vauvauutisten kertomisten jne. Meillä on hiukan oikeus känkkäränkkäillä :)

Uskomuksista ei kyllä mitään sen kummemmin ole ollu, mut oma äitini sanoi että kyllä hän sitten osaa sanoa kun suomeen tulen visiitille että kumpi sieltä tulee, on kuulemma hyvä ennustamaan masusta :) kahtotaan mitä mamma sanoo :D on kun se rakenneultra viikko sen jälkeen kun oon ollu suomessa niin ei pääse sit varmaks sanomaan kumpi on ennen sitä :)

mamma_84: Ihania ultrauutisia siis sieltä :) uskon että noi kaikki testit varmaan hieman vihlasi :/ oon ite kauheen kipuherkkä et täällä muljas vattasta ihan myötätunnosta :D mutta siis ihanaa että siellä sinun pienellä masuasukilla on kaikki hyvin <3


Faelivrin
: Toivottavasti siellä on alkanut jo sinulle ruoka maistumaan paremmin ja pysyy myös sisällä. itsellä täällä on vielä ajoittain pahoinvointia mutta voi mennä muutama päiväkin ilman pahoinvointia, mutta sitten kun se pahoinvointi iskee niin se sitten yleensä tulee niin pahana että halaillaan pyttyä. mutta siis suuri ero on jo huonvointisuuden suhteen jos vertaan viikkoihin 7-11 :)

Täällä siis tomu laskeutunut vihdoin ja viimein, exä toki vihaa minua vielä enemmän mitä ennen mutta se on sitten hänen häpeänsä, kaikki kärjistyi tossa muutama päivä sitten kun mieheni ystävä soitti hänelle ja kysyi että olisko sulla jotain isoja uutisia kerrottavana...no tiedettiin sitten että kuka on laulanut pitkin kyliä että meille tulee vauva...sanoin siihen sitten vaan että se nainen ei sitten kunnioita meidän yhteistä elämää tai minua pätkääkään, ei se nyt todellakaan ole hänen asiansa juoruta pitkin kaupunia meidän perheenlisäyksestä...mieheni suuttui aikalailla exälleen ja nyt on ämmälle laitettu kunnolla luu kurkkuun. toivotaan että tällä kertaa tepsi :)

Meillä olis täällä minin kanssa huomenna neuvola-aika, eli nyt oteaan ne verikokeet jne. Vähän jänskättää kyllä koko touhu..aika herkkä neuloille yms :S no mutta pääsee kuuntelemaan sydänäänet <3

Niin ja se piti vielä mainita, että nyt on selkeesti alkanu juilimaan aikas lailla, ilmeisesti pieni siellä sitten kasvaa kovaa vauhtia, liikkeitä en kyllä oo tuntenu vielä, tiiä sit koska tunnistan pikkusen liikkeet :D Onkos muilla juilinu vattassa?

Ihanaa tiistain jatkoa mammat :)

Myy*+Mini 13+5
 
Jossu90 Onpa ollut ikävä ultrakäynti, kun noin kovasti jouduttiin tekemään töitä, jotta kohdun sai näkyviin. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin.

mamma_84 Ihanaa kuulla, että kaikki vaikuttaa olevan teidän vauvalla hyvin =). Ei kuulosta tuo istukkanäytteenotto mitenkään mukavalta, onneksi se on nyt ohi sinulla!

Myy Hyvä, että olette saaneet sille exälle suorat sanat sanottua, myös miehesi taholta! Kyllä täällä on kaikenlaisia masutuntemuksia, vähän ikävämpiäkin juilimisia. Ei kuitenkaan mitään, mistä olisi tarvinnut huolestua.

Tigerina Turhauttavaa varmasti tuo miehesi käytös. Ilmeisesti asia häntäkin painaa, kun on olkaasi vasten asiaa murehtinut. Tsemppiä! Vauvan syntymä kyllä väkisinkin pakottaa elämään säännöllisyyttä ja aikatauluja. Tai ehkä ihan vielä se pikkupikkuvauva-aika, kun ei vauvakaan ymmärrä, mikä on yö ja mikä päivä, mutta pian niitä rutiineja jo muodostuu pakostakin.

Dopplerista ja sydänäänistä, tuo Angelsound, joka mulla on lainassa, on huonompi kuin se, jolla ekassa raskaudessa kuuntelin. En muista mitä merkkiä se oli, mutta anturi oli samantyyppinen kuin neuvolan dopplerissa. En yhtään tykkää tuosta Angelsoundin anturista, joka muistuttaa tietokoneen hiirtä. Välillä, jos vauva on sopivassa kohdassa, äänet saa kuulumaan hyvinkin terävinä. Välillä taas kuuluu hiukan "kauempaa" ja tämä vauva on ainakin aika kova luikkimaan karkuun. Ei ole kotivehkeet neuvolan laitteisiin verrattavissa mun mielestä, mutta ihan riittävän hyvät siihen, että saa mielenrauhan. Kunhan ei vaan laite hajoa! Lainasin vanhaa doppleria siskolleni, ja se alkoi olla jo ehtoopuolella. Hän odotti kaksosia eikä saanut koskaan ääniä kuuluviin. Onneksi hänen hermonsa ovat vahvempaa tekoa kuin mun =).

Hormonimyllerryksistä Olen ollut tässä raskaudessa toistaiseksi ehkä tasaisempi kuin aiemmin. En ole kertaakaan saanut itkuraivareita sen takia, että mies on tuonut pellavansiemeniä sisältäviä sämpylöitä kaupasta, vaikka hän toi niitä juuri viime viikolla. Viime raskaudessa meinasin näiden sämpylöiden takia jättää hänet 200 km päähän kotoa. Olimme silloin matkalla lomareissulta kotiin ja mies haki huoltsikalta TÄYSIN VÄÄRÄÄ leipää.. En kyllä ole mikään erityisen herttainen ihminen nytkään, mutta ehkä silti vähän tasaisempi. Ikävä kyllä lasten kiukuttelu ottaa välillä oikein kunnolla aivoon.. Hiukan kyllä tuntuu siltä, että vielä nämä myräkät täältä nousevat!

Nyt hakemaan pikkuisäntää kerhosta!

Amarinwa, 14+0 Uusi viikko ja uudet kujeet =)
 
Faelivrin
Tänään onkin paljon höpötelty täällä, mukavaa. :)

Tigerina - Ymmärrän kyllä ihan täysin, että sua kiukuttaa ja saa kiukuttaakin. En jaksais kyllä minäkään tuollasta. Ja vaikka vauvan tulo tosiaan varmasti muuttaa asiaa, niin olishan se kiva, että jotain tapahtuis jo ennen sitä. Ei tota oikein muuten voi hoitaa kuin puhumalla. Sun pitää vaan kunnolla yrittää miehelles selittää, että miltä susta tuntuu. Onneksi sekin kuitenkin näyttää edes vähän tajuavan, että ei sen ihan noin kuuluisi mennä. Tsemppiä sinne!

Noss1 - Okei.. onpas hassua, että pystyy sen oman sykkeen kuulemaan niin tuolta alhaalta vattasta, mutta kai se on sitten uskottava. :) Tänään onneksi löytyi vauvan jumpsutuksetkin ihan todella nopeasti.
Meillä ei kyllä ainakaan minun tietääkseni taida mitään uskomuksia olla tuon vauvan sukupuoleen liittyen. Sisko tosin vahvasti uskoo siihen, että jos mahaan ilmestyy se linea negra, niin että poika olisi silloin tulossa. :)
Muita uskomuksia kyllä löytyy. Esim. meillä ei suvussa saa odottava äiti laittaa lakanoita yms. vauvan sänkyyn ennen sen syntymää tai muuten se vauva menehtyy ennen kuin kerkee syntyä. Kuulostaa joo aika kammottavalta, mutta siksi tätä kaikki varmaan niin hyvin noudattaakin. :) Itsekin meinasin olla laittamatta niitä ennen ku saadaan vauva kotio.

Myy* - Oletpas se sinä siellä huolehtivainen. :) Mutta täällä kyllä onneksi on alkanut ruoka maistumaan ja pysymään sisällä. Äskenkin söin järkyttävän kukkurallisen nakkikastiketta ja perunoita ja hyvin maistui! :) Onneksi sielläkin päässä on pahoinvointi jo hellittänyt. Toivotaan, että sullakin pysyis nyt poissa se.
Voi miten inohottavaa kun on mennyt se exä siellä teidän asioita muille huutelemaan! Aika naurettavaa käytöstä kyllä. Onneksi on sulla sun mies siellä antanut exän kuulla kunniansa. :) Toivottavasti siitä jotain ottais opikseen.

Amarinwa - Oho, joku vielä säästynyt hormonihirmuilulta. :) Toivotaan, että näin jatkuis.. Mulla onneksi tulee enemmänkin itkettyä ihan turhasta kuin kiukuttua. Tuo itkeminen kun ei miestä ärsytä ollenkaan toisin kuin se kiukkuaminen. :)
 
Mie taas uskoisin että ne Faelivrinin kuulemat "haukkuäänet" voi hyvinkin olla pikkusen ääniä, joka vaan sillä hetkellä on jossain kauempana. Itselläni kun tuo kohtu on tosi eteenpäin kallistunut saan äänet kuulumaan aina selkeästi, ensin kuulostaa reilusti hitaammalta ja semmoiselta kuin joku hakkaisi vasaralla seinään ja sitten kun saa kohdilleen kuulostaa aivan siltä miltä pitää. Alavatsalla ei pitäisi kuulla omia ääniä mutta lähempänä lonkkia menee lonkkavaltimot ja sieltä ainakin itse löydän omat sydänäänet, koskaan tuosta keskeltä mahaa en ole omia ääniä saanut kuulumaan. Ja heh nolona täytyy myöntää, että lähestulkoon joka päivä tulee tuolla vehkeellä leikittyä :ashamed: Nyt muutamana viime päivänä pikkukaveri kovasti liikkunut kuunneltaessa kun laite ottaa häiriöö ja kuuluu ihme "pulahdus" ääniä vaikka pidän laitetta aivan paikoillaan ja mulla on ilmeisesti sama laite käytössä kun sullakin Amarinwa

Ootteko kattonyt ollenkaan josko huutonetistä löytyis sopivia takkeja? Ainakin kun nopeesti vilkaisi sieltä löytyi jonkun verran, muuten ei auta kun lähteä vaan kiertelemään kaupoille. Itse olen nyt pitänyt tunikoita ja kun ilmat viileemmät vedän päälle paksun pitkän villatakin joten en taida itse syystakkia ruveta hankkimaan. Talvitakin kanssa sitten vasta rupean tuskailemaan kun en itse omista muita kun vartalonmyötäisesti meneviä takkeja. Hei onko kellään tietoa onko olemassa mammatoppahousuja? Semmoiset on ihan ehottomasti hankittava kun täällä maalla joutuu jonkun verran ulkona olemaan lumitöiden ja puidenhaun merkeissä ainakin.

Ei täälläkään saatu 4d kuvia vaikka semmoiseen mahdollisuus mutta kaveri ei halunnut näyttäytyä kohdussa ollenkaan kun yritti katsoa 4d kuvana mutta jos ensi kerralla sitten :) Kuinka moni teistä haluaa selvittää lapsen sukupuolen ennen syntymää? Itse ainakin kysyn ensi ultrassa vaikka kotiin tulevassa lapussa mainittiin, että sukupuolta ei lähdetä selvittämään rakenneultrassa ellei siihen ole jotain lääketieteellistä syytä

Mutta kaikkea hyvää mammoille ja jaksamista tunnemyrskyjen keskellä :) Täällä myös yksi herkkis ilmottautuu :)

Pallosalama87 ja möykky 13+6
 
Täällä käyty tänään siis ultrassa ja helpotuksen huokaushan siinä pääsi kun kaikki oli niinkuin olla pitää. Siellä se pikkuinen köllötteli ja pienen tökkimisen jälkeen suostui jopa antamaan pienen tanssishown mun ja kätilön iloksi. Laskettu aika siirtyi huimalla päivällä taaksepäin joten se on siis 28.3 :) Tänään kasassa siis viikot 11+6

pallosalama87 mä ainakin netistä katteli äitiystoppahousuja mutta ainakin ne mitä katoin oli kyllä sen verran tyyriit että en raaskinut ostaa. Löysin sitten jostain eräkaupasta miesten XXXL toppahousut jossa oli henkselit niin ne oli hyvät jalkaan :D Vähän pitkät mutta sisällä oli kuminauhat ja kun oli talvikengät jalassa niin eivät edes laahanneet maata :D

Noss1 ja kölliäinen 11+6
 
Hei ja hyvää keskiviikkoa mammat :)

Faelivrin: Mukava kuulla että myös sinulla tuo ruoka alkanut maistumaan ja pahemmat yökötykset on nyt sitten takanapäin :)Kovin kanssa tuon Dopplerin täällä haluisin, oli niin suloinen ääni tuo minin sydämen jumputus tänään ja heti pongattiin se sieltä :) juuri tulin siis neukkulasta. Olis kiva sitä pientä jumputusta kuunnella myös kotona :)

Pallosalama87: Täällä ei kanssa kunnon toppatakkeja raskaana oleville myydä, kun ei tuo talvi kunnolla tänne koskaan rantaudu, kaiken maailman syystakkia kyllä löytyy mutta sellanen lämmin takki ei olis ollenkaan huono täällä kun menee luihin ja ytimiin se kostea kylmyys :/ Ootko ebaysta kattonu, siellä on aika hyvin ja yleensä postittaa ihan minne maailman kolkkaan tahansa :)

Noss1: Ihanaa että siellä kaikki hyvin masukillasi <3 ihana lukea aina hyvistä ultrauutisista :)

Amarinwa: Jeps vihdoin ja viimein täälläkin ilmeisesti ex muikki osasi nyt lopettaa meikkiksen ainasen "kusaamisen" :) nyt siis asiat paljon paremmin,. onneksi niin :)

Täällä siis minä ja mini oltu neukkulassa tänään ja verikokeet otettiin muuten, mutta down syndrooman verikoetta ei vielä voitu ottaa kun oli liian aikasta, eli ens viikolla sitten mennään vielä siihen verikokeeseen. Sydänäänet saatiin heti kuuluviin ja siellä se pienen pieni sydän jumputteli kovaa vauhtia <3 niin oli ihanan kuulosta että :) mites teillä hei ton verenpaineen kanssa? mulla oli alkuus liian matala mut nyt tasaantun kivasti, aattelin vaan kysästä että onko teillä ollu millasta verenpaineitten kanssa?

Eipä mulla sit kummempia nyt :) voikaatte hyvin kaikki :)

Myy*+Mini 13+6
 
Huomenta mammat :)

mamma_84 Kiva jos kokeissa kaikki näyttäisi olevan hyvin :) onnea siitä!

Faelivrin Hyvä että ruoka taas maistuu ja pysyy sisällä. on se omanlainen helpotus. mulla esikoisesta ei meinannu pysyä mikään koko raskausaikana. paino laski koko raskausajan ja jääpaloja nakersin kun vesi tuli pihalle jos joi niin nestetaspaino pysy ees hyvänä :)

Noss1onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Äippätakeistamulla on tollanen laskettelutakki mikä on sen mallinen et uskon et maha mahtuu sinne kyllä :) mutta ostinkin meidän järvenpääläisten omalta nettikirppikseltä paksun villakangastakin äitiysmallia että voi sit farkkujen kaa käyttää kylmällä ilmalla jos ei hirmu kovat pakkaset tuu. ja maksoin takista 20e :)

Myy* aika jännä toi et sitä down verikoetta ei voitu ottaa. multa otettiin ne kaikki jo silloin sairaalassa samalla ku kävin ultrassa ja viikkoja oli 11+3 ja kirjekin jo tuli kotiin et ei lisääntynyttä riskiä :)

Sydänäänistä Tarkotin sellasta ääntä mikä kuulu hiljasella voimakkuudella ei hiljasella nopeudella. Vauvan sydänäänethän on aina nopeet ja omat sydänäänet voi löytää mahasta myös mistä vaan mut se on enemmän viuh viuh ääntä. Eilen löydettiin pienen äänet ja kuulu tosi voimakkaasti ja ei tarvinu ettiikkään kauaa. Esikko 3v ihmetteli et "mitä sieltä kuuluu" sanoin et "vauvan ääniä",esikko: "Itkeekö se masussA?",minä: "ei kun sieltä kuuluu vauvan sydämen ääni" esikko otti kuulokkeet ja tarkasti kuunteli ja sano sitten että:"sielähän haukkuu pieni koira" :D

Meillä ei kummempia,2 vaatetta uskalsin pavulle jo ostaa :)

Jossu+papu12+5
 
Tulipas vain mieleen noista ruokajutuista.. Mulla oli raskausdiabetes esikoisen raskaudessa ja suunnitelmissa oli siis tässäkin raskaudessa syödä saman ruokavalion mukaan terveellisesti. Esikoisen odotusaikana mulla ei paino noussut grammakaan vaan päinvastoin se laski kokoajan (mikä on hyvä koska olen muutenkin ylipainoinen). MUTTA...
nyt kun yrittäis syödä niin ei tule mitään! Mikään liha ei uppoa (paitsi pekoni). Samoin peruna, pasta ja riisi aiheuttaa jo pelkästään ajatuksena huonon olon.. Ainoot mitä saan syötyä on leipä, erilaiset naposteltavat, hedelmistäkin vaan banaani. Kaikki herkut ja namit kyllä menis alas.. Alkaa pikku hiljaa tympiin tää kun normaali lämmin ruoka ei vaan mene. En viitsi edes vaivautua jääkaapille sen takia. Silloinkin kun teen lapselle ruokaa tulee itelle huono olo kun vaan ajatteleekin kun toinen syö perunaa yms lisuketta.. Se sentään parantaa vähän mieltä kun joka ruoan yhteydessä esikoinen toteaa "Nam" :D Ihan sama mitä ruokaa tarjoaa niin kaikki mun kokkaama on "nam" :)

Sitten toiseen asiaan. Onko täällä ketään joidenka lapset kasvatetaan kaksikieliseksi? Meillä mies puhuu ruotsia äidinkielenä ja mä suomea niin tulee pojalle ja seuraavillekin lapsille sitten molemamt kielet vähän niinkuin automaattisesti :)
 
Faelivrin
Heips!

pallosalama87 - Et ole kuule ainut, joka sillä dopplerilla joka päivä pikkuista kuulostelee. :) Ohan se hyvä tietää, että pienellä on asiat hyvin siellä.
Mä oon kyllä tuolta huutonetistä nuita takkeja katellut, mutta joko on aivan väärän kokoisia tai sitten ei vaan yhtään mun tyylisiä. Aika toivottomalta näyttää tää takin metsästys..
Ja täällä ainakin halutaan kyllä tietää lapsen sukupuoli jo ennen syntymää. :)

Noss1 - Kiva kuulla, että ultrassa on kaikki ollut hyvin. :)
Kuulostaa kyllä tosi inhottavalta tuo sun ruokahaluttomuutes. On varmasti vaikea koittaa syödä terveellisesti jos ei pysty syömään oikein mitään tavallista ruokaa. :/ Toivottavasti alkais pian maistumaan muukin kuin namit. Mäkin voisin niitä kyllä syödä vaikka kuinka, mutta täytyy koittaa hillitä. :)

Myy* - Ihana juttu kun on pienen jumpsutukset siellä neuvolassa kuulunut. :)
Mulla ainakin verenpaine oli ihan normaali silloin ekalla neuvolakäynnillä, mutta sen jälkeen on kyllä tullut välillä herkuteltua vähän liikakiin sipseillä ja poppareilla ja jännittääkin vähän, että nostaakohan niiden suolan määrä tuota verenpainetta..?

Kerrottiin tänään taas yhdelle ihmisille vauvauutisia, mun toiselle isoveljelle nimittäin. Se näytti hieman hämmästyneeltä ensin ja sitten tuttuun tapaansa vaan heitti vitsiä. Sanoi että "No eihän minulla nyt ole aikaa olla eno kaikille. Täytyy alkaa järjestää jotain kilpailuja noille lapsille ja päättää, että kenen eno ehdin olla ja kenen en." :D Veljeltä mä nyt en odottanutkaan mitään tuon kummempaa reaktiota ja se riitti mulle kun jostain sen vitsailun alta kumminkin näkyi, että tais olla ihan iloinen uutisesta. :)

Mutta tällaista tänään..

Faelivrin 13+6
 
Heippa taas! :)
Olen taas pitkin viikkoa käynyt pikaisesti ketjua seurailemassa, mutta nyt vasta on aikaa itse kirjoitella. Tuntuu vähän muutenkin, että tuo opiskelu väsyttää ja vie aikaa niin paljon, että ei kunnolla ehdi raskaudesta nauttia :/

Myy* siellä varmaan on erilaiset toimintatavat tms. kun minulta ainakin Down-seulan verikoe otettiin jo aikaa sitten, ollessani vasta raskausviikolla 9+2.

Verenpaineesta - minulla oli neuvolassa käydessä ihan normaalit verenpaineet (suuntaan 120/80), mutta koulussa(lähihoitajakoulussa :)) kun on muuten vaan mittailtu, niin on olleet huomattavasti alhaisemmat, lähemmäs 105/55... minä siis uskallan ainakin syödä sipsiä ja salmiakkia ym suolaisia herkkuja :D juu ja on tällä viikolla jo tullut pari kertaa roskaruokaa haettua.

Jossu90, ihanaa kun olet jo vaatetta ostanut. Ostitko kenties neutraalin värisiä vai..? :) itsekin haluaisin ostella jo pikkuisia vaatteita, ja varmaan ostankin jos jotain oikein ihanaa neutraalin väristä löytyy.

Sukupuoli, kyllä haluamme tietää sukupuolen, niin osaa ostaa vaatetta pienelle, ja muuta tavaraa :)

Meillä oli eilen siis ensimmäinen ultra, jossa niskaturvotustakin mittailtiin. Ja sitä sitten lääkäri yrittikin sen about tunnin ajan mittailla, kun se vauvanalku siellä mahassa ei oikein ollut yhteistyöhaluinen. Ensin vauveli makasi kohdunpohjalla liian tiiviisti ja tökkiessä käänsi kylkeä (ihan kuin sanoen: "antakaa minun nukkua rauhassa!") mutta kun lääkäri käski minun yskiä niin se alkoikin pomppia siellä niin reippaasti, että asento vaihtui liian tiuhaan.
Siinä vaiheessa alkoi miestäkin naurattaa, kun vauveli alkoi päällään pomppia siellä. :D

Lopuksi kätilö tuli avuksi ja NT saatiin mitattua, ja riskilukemat olivat ihan normaalia luokkaa. Kaikki siis näyttäisi olevan ihan hyvin!

Kokonsa puolesta maha-asukas vastasikin terkkarin määrittelemiä viikkoja, ei minun itse laskemiani. Laskettu aika siis onkin 25.3. (ei 22.3. niinkuin ajattelin)...
Muistaakseni kätilö kysyi ohimennen näittekö sukupuolta, mutta lääkäri siihen vastasi, että ei niillä laitteilla oikein näy. Sukupuolta siis jännitetään meillä marraskuun alkuun asti, jolloin on rakenneultra!

Hyvät viikonloput kaikille mammoille! :)

mariana87 rv 12+4
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää alkavaa viikonloppua mammat ja pikkuset :)

Sukupuoli: Täällä halutaan tietää kans, mä en pysty ootteleen jännityksessä pienen tuloon asti ja on sitten helpompi ostaa kaikennäköstä kun tietää kumpi tulee :)Vaunutkin näyttäis tällä hetkellä olevan siitä kiinni, että kumpi siellä asustaa, haha :)

Verenpaineesta sen verran et tosiaan alkuun oli molemmat liian alhaset mutta kätilö siihen sanoikin että johtunee osittain myös siitä että keho totuttelee nyt vieraaseen asukkiin ja tosiaan lopetin tupakanpolton kun sain tietää että olen raskaana. Toki suolaiset ruuat sitä nostattaa, mutta siis ei minun tietääkseni kuitenkaan jos vaan silloin tällöin herkuttelee :) ja eikö meillä kaikilla ole hiukan oikeutta nyt herkutella, täytyyhän minit tutustuttaa myös herkkuihin :D Toivotaan sitten että ne kertyneet kilot lähtee siinä imetyksen aikana ;)

Kaksikielisyydestä
: Täällä siis ministä tulee kaksikielinen, iskä kun on skottilainen ja äippä se suomineito :) niin on sovittu että koitan mahdollisimman paljon puhua suomea minille, toki voi olla hieman haastavaa noin yleisesti koska täällä ei muita suomalaisia ole ja englantia täytyy siipan ja siipan pojan kanssa puhua...mutta eiköhän mini sen suomenkielenkin siitä taida lopulta :)

Down-verikokeista ja verikokeista muuten: Mulle sano kätilö että liian aikaista ottaa verikoetta koska se antaa vain 60% tarkkuudella sen että onko riskiryhmässä vai ei, täällä on siis joku kaksiosainen juttu jonka vuoksi sen testin tarkkuus nousee about 85%:iin ja siksi ne otetaan myöhempään(viikkoja kasassa 14 ja puoli silloin otetaan) että siis saadaan parempi tarkkuus tuloksiin. ja tosiaan niin inhottavalta kun asia kuulostikin, mutta mulle ne sano että verikokeita ei siksi oteta ennempää kuin ekan ultran jälkeen koska ne maksaa valtiolle ja halutaan olla varmoja että siellä maha-asukki on. Siinä siis syyt myöhäisiin verikokeisiin täällä.

mariana87: Onnea hyvistä ultrauutisista :) teillä siis oli pieni sitä mieltä että ei torkuilta sillain vaan herätetä, ihana :)

Oikein mukavaa perjantain jatkoa kaikille :)

Myy* + Mini 14+1
 
Moikka!

Kirjoittelen paremmalla ajalla enemmän, mutta nyt olisi päivänpolttava kysymys. Tuntuuko teillä kohtu jo kun masua tunnustelette? Sieltä häpyluun takaa se alkaa nousta ja tuntua sellaisena kovana. Olen nyt saanut tästä uuden murheenaiheen, koska mulla ei tunnu mitään. Th-ystäväni tänään tunnusteli eikä hänkään tuntenut mitään. Masuahan kyllä riittää, on tosi pömppis, mutta itse kohtua en tunne ollenkaan vaan pelkkää "löysää" tämä on. Tokasta raskaudesta muistan kun masu alkoi tuntua, mutta en muista tarkkaan millä viikoilla. Luulen, että tässä vaiheessa alkoi jo tuntua.

Huolipallo Amarinwa, rv 14+3
 
Amarinwa no mä tuskin osaan mitään kohtua edes tunnustella varsinkin kun tossa päällä on vähän ylimäärästä :D Mutta tosta tuli mieleen että eilen illalla kun leffaaa katsottiin, makasin sohvalla vasemmalla kyljellä ja pidin oikeaa kättä housujen vyötäröresorin ja masun välissä. Juuri siinä kohdassa mistä kätilökin ultras.. Arvatkaas mikä siellä mylläs? :) Ja ihan kädellä tunsin! En tunne kyllä liikkeitä ihan vaan olemalla mutta kun kädellä vähän siitä kohtaa painoi niin kyllä kättä vasten tuntu. En sitten tiedä etä onko tuo kohtu niin eteen kallistunut eikä juur siinä kohtaa mitään välissä mutta kyllä siinä ite herkisty. Esikoisesta ei tosiaan tuntunut yhtään mitään muuta kuin lähempänä viikkoa 30
 
Tervehdys kaikki!

Olen hetken (totta puhuakseni aktiivisesti ihan ajatuksella tämän illan) etsiskellyt sopivaa foorumia ja/tai ryhmää, jossa olisi muitakin lörpöttelynhaluisia pallomahaisia kanssaihmisiä, suurinpiirtein samoilla viikoilla tai ainakin kutakuinkin samassa tilanteessa. No, tämä vaikuttaa melko lupaavalta! Teillä on kyllä tarinoinnit jo melkoisen hyvässä vauhdissa, mahdatteko sulattaa joukkoonne kirjavaan vielä yhden maalismamman? =)

Taruselli + vuokralainen 15+0

(kukasiella.blogspot.fi)
 
Taruselli: Tokihan aina mukaan mahtuu :) Ei muutakun porinoihin mukaan.
Hah,mie oon jäänyt tähän foorumiin koukkuun;jatkuvasti tulee katottua onko tullu uusia kirjotuksia. Mies onki maininnu muutaman kerran että taasko sinä siellä olet :D

Amarinwa
: Mie tunnen kohdun tossa häpyluun yläpuolella.Toki ei viitti kovin painella ko tuntuu masu olevan vieläkin arka siitä punktiosta (pistivät just kivasti tosta h-luun vierestä). Toki mulla tuntuu että esikoisesta maha alko pömpöttää ja tuntua aikasemmin. Liekö nyt kasvaa "normi" vauhtia,viimeks ku paisu ko pullataikina ko lapsivettä oli kuus (kyllä!) litraa parhaimmillaan :)

Vaivaako muilla tukkoinen nenä? Mulla on joka ikinen ilta kun maate menee niin nokka tukossa! Ja aamusin saa aivastella ja nenä tukossa :O Ei kyllä ennen oo tällasta ollu!
Ja sitten tämä ressaaminen...ressaan kokoajan (joo,ei ole hyväksi) ettei kaikki mene hyvin. En osaa pelätä noita tuloksia jotka pitäis saada maanantaina mut pelkään sitä että tää raskaus loppuu liian aikasin tai siis että pikkunen syntyy ihan liian aikasin. Vaikka kuinka koitan rentoutua ja ajatella muuta niin ajatus kalvaa mieltä päälimmäisenä.Ärsyttävää!
Lopetetaanpas tää valitus,kukaan ei varmaan jaksa lukea :D

mamma_84 13+5
 
Huomenta!

Taruselli lämpimästi tervetuloa joukkoomme minunkin puolestani! :)

Amarinwa, kohdun asento ja paikka varmaan on aika yksilöllisiä, että turhaan varmaan huolehdit. Mulla nimittäin on aika reippaasti ylempänä vissiin, kuin muilla. Missään vaiheessa en sitä ite oo tuntenut tuossa ihan häpyluun yläpuolella, vaan nytkin tuntuu ennemminki navan alapuolella ja siitä sitä ultrattiinkin.
Ja varmaan vaikuttaa sekin, jos kohtu on taaksepäin kallellaan tms.

mamma_84 tukkoinen nenä tosiaankin vaivaa! :O lopetin tupakanpolton kun sain tietää raskaudesta ja olen luullut limaisuuden ja tukkoisuuden johtuvan siitä. Myös tervaista limaa saa yskiä varsinkin aamuisin niin, että yökkäyttää.

Onko muutes moni täällä ollut tupakoitsija ennen raskautta? Myy* ainakin tuossa ylempänä mainitsi. Itsekin siis olin noin 14 vuotta. Mutta ei tehnyt edes tiukkaa lopettaa, eikä ole tehnyt mielikään enää polttaa! Kaikkea se raskaus tekeekin! :)

mariana87 rv 12+5
 
Huomenta :)

Taruselli lämpimästi tervetuloa meidän mammojen joukkoon ja oikein paljon onnea masukistasi <3

mariana87: Jeps täällä oli yks tupakoitsija, lopetin heti kun sain tietää olevani raskaana ja ei oo kans tehny tiukkaa, pakko silti sanoa että oikein stressaavissa tilanteissa tai kun on vitutuskäyrä yli satasen ni mieli tekis mennä vetäseen sauhut, mutta siis toki en niin tee, viatonhan mini on ja hänen ei tupakasta tarvitse kärsiä. Toivttavasti pystyn olemaan ilman myös sitten kun mini on syntynyt, mutta sen näkee sitten, toki yritän pysyä vahvana asiasta :) Siippani lopetti myös tupakanpolton kun saatiin plussa testiin, sanoi että ei oo oikein mulle jos hän voi silti vielä polttaa ja onhan se terveydelle paljon parempi olla polttamatta :)

Amarinwa: Täällä ei kyllä tunnu mitään, tai sit oon liian arka painelemaan sitä, kätilö sanoi että hyvin tuntuu ja tosiaan löysi sen sykkeen heti, mutta minä en kyllä löydä mitään kovaa kohtaa :D eikä oo ees kyse että olis ylimäärästäkään, vaikka siis onhan tuo massu kasvanut ihan kiitettävästi, haha, nooh toivotaan että kutistun takaisin kokoon 36/38 pian synnytyksen jälkeen :)

mamma_84: Täällä kanssa ollu tukkoinen nenä aika ajoin, ei ehkä ihan joka ilta mutta on kyllä tukossa välillä. Toisaalta tässä kun mainitsin asiasta siipalle niin hän siihen tokaisi että tukkoisuus saattaa johtua myös siitä että mä pillitän kyllä aika helposti, elokuvissa jne :D ja tosiaan ollu tosi tunteellinen muutenkin, niin herkkä jotenkin.

Täällä edelleen kohdun kasvukipuja, kivasti juilii kyllä vattasta välillä. Ja tosiaan tuntuu että oon ihan hirveen herkkä tällä hetkellä, en tie sit koska alkaa helpottaa kaiken tän suhteen. Osittain varmaan sen takii kans et on ollu jos nokunnäköstä vastoinkäymistä tässä kokoajan ja tuntuu että oon aika yksin sen kanssa. Menee nyt vaituksen puolelle, mutta musta tuntuu ihan hirveen yksinäiseltä ja jotenkin joka kerta kun edes vähän sanon jotain ei niin positiivista mun siipalle ni johan on sota pystyssä, sitten taas mun tarttis niellä ihan kaikki. ääh, kai tää oon vaan mun päänsisästä hormoniryöppyä...kait tää tästä helppaa joskus...:)

Toivotaan että teillä siellä kaikilla on hieman aurinkoisempi mieli ja ootte voineet hyvin kaiken suhteen :)

Myy* + Mini 14+2
 
Taruselli Lämpimästi tervetuloa joukkoon!:) Esikoistako odottelet?

Faelivrin Auts, onpa teillä suvussa pelottavan kuuloinen "uskomus". Taisi olla ennenaikaista riemuni siitä, että olen säästynyt hormonihuuruilta. Töissä itkeskelin tällä viikolla kun katselin liikuttavia lapsuuskuvia.. Töissä olen vielä toistaiseksi saanut myös lyhyehkön pinnani pidettyä kurissa, mutta joinakin päivinä olen jo hiukan räiskähdellyt. Mutta aivan syystä, tietty, omasta mielestäni! Kiva, että sulla on ruokahalu palannut. Yksi murhe vähemmän, kun ei tarvitse miettiä, saako pieni varmasti kaiken tarpeellisen ravinnon. Vaikka kyllähän se saa.

pallosalama87 Ettei ne "pulahdusäänet" olisi pienen potkuja? Olen niitä parina kertana nyt kuullut, aiemmin ei ole vielä kuulunut sellaisia ääniä. Myöhemmin ne potkuäänet erottaa tosi hyvin, kun samalla tuntee masussa, että tuossa se pieni myllää.


Noss1
Ihanaa, että vuodosta huolimatta kaikki oli pienellä hyvin. Ja tunsit liikkeitä käteen, oih! Mulla ei ole ollut äitiystoppahousuja vaan olen pitänyt omiani siten, että vetskari on täysin auki ja henkselit kannattelevat. Tuossa täytyy vaan olla joku riittävän lämmin aluspaita, jotta vetskarin kohdalta ei masu palellu. Lapseni ovat syntyneet tammi- ja maaliskuussa, joten isonkin masun kanssa olen tuolla tyylillä pärjännyt. Hyvä, että löysit housut itsellesi! Kylläpä voi muuten vaihdella ruokahalu raskauksissa =). Eiköhän se kotiruokakin jossain vaiheessa ala upota.

Myy* Ihanaa, että kuulit jumpsutukset! Olen aiemmin kärsinyt enemmän matalasta verenpaineesta. Johtuu ehkä siitäkin, että tällä hetkellä en joudu töissä seisomaan yhtä paljon kuin kahta ekaa odottaessa. Verenpaineet olivat ekassa neuvolassa hyvät. Hyvällä tasolla ovat pysyneet aiemmissakin raskauksissa kunhan ovat nousseet niistä alun matalista lukemista. Ja juu, kyllä odottavien äitien täytyy hiukan saada herkutella. Kun syön salmiakkia tai lakua, niin ei tuo 50 g "sallittu raja" riitä mihinkään. Surutta syön enemmän, kun en niitä kuitenkaan päivittäin syö. Ei ole aiemminkaan ongelmia tullut ja jos vertaa vaikkapa tupakoiviin, saati päihteitä käyttäviin odottajiin, niin on todella pieni paha. Karkit on kyllä mun pahe =)

mariana87 Tunnetko ihan oikein sen kovan kohdun mötikän siellä? Toivottavasti turhaan tätä asiaa murehdin, mutta täytyyhän sitä näköjään koko ajan joku murheen aihe olla.. Te olettekin pitkään saaneet vauvaa ultrassa ihastella. Kiva, että kaikki oli hyvin :) Onko sulla kova tahti opiskelussa ihan helmikuulle asti vai helpottaako missään vaiheessa? Toivottavasti ehdit jossain välissä raskaudestakin nauttia! Tuo opiskelun ja lasten hankkimisen yhdistäminen ei kyllä ole ihan kaikkein kevein ratkaisu. Olen opiskellut molempia lapsia odottaessa. Luojan kiitos, nyt ei ole enää sitä kuvioissa mukana vaan sain paperit tammikuussa. Milloin sun olisi tarkoitus valmistua? Tsemppiä!!

mamma_84 Ei ole vielä mennyt nenä tukkoon, mutta loppuraskaudessa se on kyllä molemmilla kerroilla käynyt. Voi, tuosta murehtimisesta.. Niin tiedän mitä tarkoitat. Vaikka kuinka yrittäisi ajatella positiivisesti, niin ei se helppoa ole kun on taipuvainen murehtimaan. Sulla on tietysti vielä omakohtaista kokemusta siitä, miten kaikki ei mene niin kuin elokuvissa.


Sukupuolesta
Me emme halua tällä kertaa tietää. Eräs kaverini sai eilen kolmannen lapsen, pojan. Tyttöä heille oli povattu. Heidän keskimmäinen lapsensa on myös poika, ja tuonkin vauvan kohdalla epäiltiin ultrassa tytön tulevan!

Mulla alkaisi kaikki kiellot olla nyt lopuillaan, kun vuodosta on kaksi viikkoa. En kyllä tiedä uskaltaako sitä peittoa heilutella.. Ja miten lähtisi liikuntaa harrastamaan? Eilen tein reippaaman kävelylenkin, vajaan tunnin mittaisen. Ihan hyvältä tuntui. Juoksemisen saan nyt ehkä unohtaa, mutta jospa pyöräilyä ja uintia sitten sen sijaan. Urheilen sitten vauvan synnyttyä tämänkin edestä!

Amarinwa, 14+4
 
Faelivrin
Hei ja hauskaa lauantaita kaikille mammoille! :)

Hirrrrveästi olette täällä kirjotelleet, joten pyydän jo anteeksi jos sivuutan jotkut jutut ihan kokonaan..

mariana87 - Ihanaa, että siellä on ollut pienellä kaikki ultrassa hyvin! Meiänkään pikku kaveri ei olisi kovin mielellään antanut sitä niskaturvotusta mitata ja jonkun aikaa siinä sitten menikin. Ultraaja sitä aina tökki sillä ultrauskapulalla, että se muuttais asentoaan, mutta se aina vaan käänsi selän meille. :D Oli kyllä aika hupaisaa.. :)

Amarinwa - Minä oon kyllä sen verran tietämätön, että en edes tajua, missä sen kohdun pitäis tuntua, joten en osaa sanoakaan, että tuntuuko se mulla. Tuskinpa sullakaan kuitenkaan mitään huolenaihetta on. Kaikki raskaudet on erilaisia. Eli vaikka sulla aiemmin se onkin jo tässä vaiheessa tuntunut niin se ei tarkoita sitä, että jotain olisi vinossa vaikkei sitä nyt tunnukaan. :)

Noss1 - On kyllä ollut varmasti ihanaa tuntea jo pienen liikkeet kädellä. Aika mahtavaa. :) Täälläkin sitä odotellessa..

Taruselli - Tokihan meidän mahtavaan maalismamma joukkoon vielä mahtuu! Tervetuloa ja onnea pikkuisesta! :)

mamma_84 - Kyllä vaivaa tukkoinen nenä. Aina iltaisin ennen nukkumaan menoa, koko yön ja vielä aamunkin.. Et siis ole ainoa. :) Ja täälläkin myös aivastuttaa ihan kamalasti. Kaikkea se raskaus teettääkin. :D
Ja et muuten ole ainoa myöskään noiden pelkojen kanssa. Mulla tuollaiset ajatukset hiipii myös toisinaan mieleen, mutta oon nyt koittanut ajatella, että niin kauan ku ei oikeasti ole mitään vialla ni niin kauan pitäisi myös vaan nauttia ja olla onnellinen. Se on huomattavasti mukavampaa kuin jatkuva streessaaminen. Ymmärrän kyllä, että voi olla vaikea saada niitä pahoja ajatuksia pois päästä, mutta kannattaa vaan kovasti yrittää. Toivottavasti sullakin siellä stressi hälvenis. :)

Mun täytyy nyt hehkuttaa omaa hyvää fiilistä teille. Kävin nimittäin äsken kampaajalla värjäyttämässä mun hiukset. Olin odottanut sitä koko pitkän kesän ja kärsinyt sen kulahtaneen reuhkan kanssa. Hiuksissa ei ollut enää edes mitään kiiltoa jäljellä. Mutta nyt.. ai että! Tuntuu vihdoinkin siltä, että näytän taas itseltäni. Väri on aivan täydellinen ja tukka kiiltää ja on ihanan sileä! Kampaaja vielä laitto sen ihan todella nätisti ja käytti paljon aikaa kun hänellä ei kuulemma ollut mitään kiirettä. Mahtava fiilis. :)

Ihanaa viikonlopun jatkoa kaikille ja muistakaa hölläillä! ;)

Faelivrin 14+1
 

Yhteistyössä