Maalismammat 2013 :)

Hei ja hyvää keskiviikkoa mammat :)

Oon käyny kyllä lukemassa kaikkien kuulumisia, mutta jotenkin tuntunu että täällä on kunnon härdelli päällänsä niin menny sit energia siihen ja kotiin tullessa sitten vaan aina menny nukkumasaa moikkaileen :) Eli I'm back pienen tauon jälkeen :D

Amarinwa: Mulla oli kans närästystä aikasempaa, nyt ei pahemmin oo enää ollu, inhottavaa se on kyllä, ite niitä närästyslääkkeitä sillon imeskelin ja helppas kyllä. Niin ne ennen vanhaan uskoi että kun paljon närästi niin lapsella kasvaa karvat, hiukset sun muut ilmeisesti. Ei kait ne lapsesta sentään apinaa ennen vanhaan muovannu vaikka närästystä olikin :) haha. Ukot osaa joskus olla ääliöitä as we all know :) varsinkin näin raskausaikana kun on tunteet pinnassa niin välillä tuntuu et mikäs tossakin pallinaamassa niin ihastutti kun osaa olla vaan jääräpää ja muka aina oikeessa :D mut ite kans osaan olla hankala, varsinkin osannu näinä neljänä kuukautena...mutta niinkun sanottu, kyllä ne miehet laittaa välillä kiehumaan, varsinkin jos ei edes viitsi ilmoittaa että jää viihteelle eikä vaan yhdelle. Kyllä se siitä :)


mamma_84: Mulla on pieni massu, mutta sekin tässä nyt mietityttää kun on jotenkin niin pienen olonen, kait mä olin sit sellasessa ennakkoluulossa että kun 16 viikkoa on täynnä niin kyllä se vauvamasu on jo oltava. Siis onhan tossa tollanen pömppä ja senttejä tullu 69cm 82cm:iin mutta siis jotenkin ei vaan oo vauvamasu vielä. Sulla kanssa ilmeisesti pieni vatta vaan kun on salassa pidetty tuo raskaus vielä :) Näytän enemmänkin siltä että oon käyny justiinsa kiinalaisessa "eat as much as you like" buffetissa ja vetäny napani täyteen :D

Kummeista: ootteko jo päättäneet kummeja vai onko vielä mietintämyssyssä? täällä se kummihomma menee kanssa niin erilailla, että meen tarttee siipan kanssa istua alas ja miettiä kuis me tehdään ristiäisten ja muiden suhteen. Veljellä on konfirmaatio ens kesänä ja sinne sit tarttis mennä pienen kanssa sukua moikkaamaan. Täytyy kattoa tosiaan sitten että meneekö ristiäiset sen jälkeen vai ennen, kun täällä saattaa olla tapana ristiä lapsi vasta kolmevuotiaana tms. Mutta siis nimi tietysti annetaan heti syntymässä. Paaaaljon opittavaa muissa kulttuureissa :D

Veriryhmästä: Niin näillä reesusnegatiivisilla äideillä tehdään ne jatkotutkimukset koska vauvan veriryhmä saattaa aiheuttaa koplikaatioita. Luin tälläisen asiasta

Raskaudenaikaiset veriryhmävasta-aineseulonnat tärkeitä jokaisessa raskaudessa

Siis näähän on vaan ihan rutiinihommia, että ei siitä pelästyä kannata, kaikki vaan seulotaan kunnolla jotta jos ongelmia löytyy niin ne voidaan ehkäistä :) Mulla ei vielä oo verikokeiden tuloksia tullu...niitä odotellessa.

Tänne ei sen kummempia kuulu, mies on muailmalla töissä edelleen ja tiiä sit koska herra kotiutuu, itellä onneksi suomen reissu häämöttää horisontissa :) kovasti jo odotan irtsareita, ruisleipää ja saunaa :) täällä on mielikin jo kohentunut, eli enää en oo niin down kun tossa olin, kait se on ihan normaalia että mielialat heittelee...kunhan vaan pysyy aisoissa eikä mee ihan överiksi :) kyllä tää taas tästä alkaa rullaamaan :D

Mitenkäs teillä, onko kipuillut kovin tuo masu, mulla on meinaan aikamoisia jomotuksia välillä. Lueskelin tuossa vaan että viikoilla 16-17-18 vauva tuplaa kokonsam jotenka voisko sitten juiliminen todella olla tuota kasvukipua vaan?

Oikein hyvää keskiviikon jatkoa kaikille :)

Myy*+Mini 15+6
 
Täällä kun on ollut puhetta mahan kasvusta... noh

ImageShack Tuossa linkissä oikeen kuva mun masusta tänään.. Ja viikkoja on huimat 13+6.. Ei tota kyllä enää peitellä edes toogalla :S

Verikokeista en osaa sanoa mitään. Kyllä ne multakin otettiin, mutta en sitten tiedä mitä ne siitä tutkii kun sanoin että down seulaa en halua. Mulle riitti ihan niskapoimun mittaus...

Kummeista Meillä on oikeestaan 2 sellasta varmaa kummia mitkä ainakin minä haluan ja tuskin mieskään hanttiin laittaa.. Mulla on vaan joku päähänpinttymä siitä että sylikummeiksi haluan pariskunnan :D En sitten tiedä mistä johtuu. Mun suvussa on ollut myös sellainen hassu tapa että jos lapsi on poika niin sylikummit tulee isän puolelta ja jos lapsi on tyttö niin sitten äidin puolelta. Tosin eipä sekään niin vakava tapa ole että mut lynkattais jos nyt toisin päätettäis :)

Närästyksestä Alussa oli mutta nyt kun ruokahalu on parantunu ja pystynyt syömään jotenkin normaalisti niin huomattavasti vähemmän on närästänyt. Oon kuullut saman että jos paljon närästää niin lapsella olisi syntyessään tukkaa :)

Tupakoinnista Täälläkin taisi olla tupakoivia mammoja. Onko kaikki pystyneet lopettamaan kuin seinään? Itse en ole vielä pystynyt mutta huomattavasti olen vähentänyt. Siis hyvin hyvin huomattavasti. Eipä sekään kyllä tekosyyksi käy. Olen kuitenkin päättänyt että asiasta en sen kummempaa stressiä ota että jos nyt alkaa aivan törkeästi mieli tekeen niin sitten poltan. Neuvolastakin sanottiin että parempi tupakka silloin tällöin kun armoton stressi. Mutta aika hyvin oon pystynyt pitään suhteellisen minimissä. Alle 5 taitaa päivässä mennä. Toivottavasti hetken päästä ei edes niitä
 
Heips kaikille taas!

Kummeista meilläkin mietintää ollut, kun jo kaksi lasta ja kaikki läheiset ystävät/sukulaiset on jo käytetty kummeiksi, mistä tälle pikkuselle luotettavia kummeja löytyy? Pojillani on 4 kummia molemilla niin täälle pienokaiselle ei saada kyllä mitenkään kuin kaksi. En halua mitään "ei läheisiä" ystäviäni tai sukuliseliani joista ei todellisuudessa ole mitään hyötyä lapselle.

Närästystä ollut täälläkin, kahvin olen vaihtanut viikon aikana teehen ja se on varmaa koskenut hieman päähänkin, mutta olo muuten parempi. Mies päässyt aviomiehen velvollisuuksiin ja joutunut hiromaan hartioita ja jalkoja joka ilta. Sillä päänsärky helpottanut.
Ruoka on maistunut kyllä nykyään hyvin ja makeaa olen syönyt tavallista enemmän :) On ihanaa olla raskaana! Olokin on jotenkin taas paljon energisempi ja kävin jo tällä viikolla normaalisti zumbassa ja jaksoin aika hiemosti omasta mielestä, hiki kyllä tuli. :)

Masun kasvusta.. Täällä tosiaan pientä pömpötystä, mutta ei mitään isompaa kumpua vielä kasvanut. Työnantajalleni kerroin eilen kun olen pyörtynyt muutamana aamuna raskaden aikana ja meinasin pyörtyä nyt sitten töissäkin, ajattelin että hänen olisi parasta tietää asiasta ettei tule väärinkäsityksiä. Työkavereistani osa tietää ja osa ei. Onneksi tuo hoitajan puku töissä aika väljä, joten pieni mahakin peittyy hyvin :)

Mukavaa viikonjatkoa kaikelle. Meillä juhlitaan huomenna 6.v. juhlia ja pikkupoikia tulossa kasapäin . joten pitäisi varmaan alkaa kakkua paistamaan ja muutakin leivonnaista.

Savonmama86 13+6
 
Viimeksi muokattu:
Faelivrin
Sateista, mutta ihanaa huomenta arvon mammat! :)

mamma_84 - Kyllä täällä alkaa pikkuinen maha jo näkyä tai en tiedä onko se enää edes niin pikkuinen. Mun sisko siitä eilen huomautti, että hyvin näkyy jo. En tiedä mistä syystä ryhdyin jotenkin puolustavalle kannalle kun aloin höpöttää, että "No tää mekko nyt on tällanen ja ei mulle oikeen muut vaatteet mahu enää ja ja ja.." Sit sisko vaan nauro ja sano, että saahan se nyt jo näkyäkin. :) Rasvailin kans makkarissa yks ilta mahaani ennen nukkumaan menoa ja mies sanoi sängystä, että "Heipä hei vauvamasu." :)

Nyt tulee hölmö kysymys, mutta miltä tuntuu kun närästää? :D Mä en nimittäin koskaan ole sitä kokenut, mutta en ilmeisesti ole mitään menettänytkään. :D

Amarinwa - Harmi tuo juttu tuon sun miehes kanssa. :/ Mulla on kanssa yksi läheinen ystävä, jonka mies teki tuollaisia samanlaisia reissuja varmaan joka toinen viikonloppu ja hukkasi aina avaimensa tai puhelimensa. Minä sitten olin ystävän lohduttavana olkapäänä kun hän mietti, että mitä ihmettä se sille miehelle tekee. Myöhemmin ne sitten saivat kuitenkin yllätysvauvan ja sen jälkeen muuttui mies ihan täysin. Mutta teillä kun kuitenkin on jo lapsia.. Onneks teillä nuo miehen reissut taitaa kuitenkin olla aika harvinaisia. Vaikka eihän ne silti mitään kivoja ole. Mutta tuo sun pojan lihapiirakka kommentti oli mun mielestä aika suloinen. :)

Myy* - Tarkoitatko irtsareilla irtokarkkeja? Eikö niitä saa sieltä?? :O Voi jestas, mä en kestäis.. :D Ja oi ruisleipää. En varmaan vois elää ilman sitäkään. :)

Noss1 - Vau mikä maha! :) Tuota ei kyllä paljoa peitellä, mutta miksipä tarttiskaan.. :)

Savonamama86 - Ihana tuo sun kommentti "On ihanaa olla raskaana!" :) Pitäis meidän kaikkien muistaa aina välillä ajatella noin vaikka onkin aina vaikka minkälaisia huolia..

Tämä mamma on tällä viikolla kerennyt jo muuten vanheta vuodella. Nyt on ikää siis hurjat 22 vuotta. :)
Mitä ootte mieltä, voinko mä vielä viikolla 19 ja risat lähteä sellaisen vähän raskaamman rockin keikalle? Paikka on sellainen pieni ja tiivis ja istumapaikkoja ei todellakaan ole. Voiko siitä melusta olla jotain haittaa pienelle? Yritin netistä lueskella aiheesta, mutta siellä nyt oli vaan taas sataviistoistamiljoona eri mielipidettä asiasta. :D
Niin ja toinen juttu.. Voiko kotimaisia pakastemarjoja syödä kuumentamatta? Minä nimittäin pistelin poskeeni niitä ennen kuin tulin edes ajatelleeksi asiaa. Marjat oli toissa kesänä itse poimittuja. Jotkut sanoo, että niissäkin voi olla se listeriavaara, mutta pitääkö tässä nyt tosissaan olla tästäkin huolissaan? :/

Faelivrin 15+6
 
Faelivrin Joo eipä tuota peitellä :) Närästyksestä sen verran että ainakin mulla tuntuu närästys siltä että nielua ja kurkkua muutenkin ikäänkuin polttaa ihan sairaana :S Onnea myös vanhenemisen johdosta! Ja tuosta keikalle menosta. Kyllä mun mielestä hyvin voit mennä. Esikoisen odotus aiakna mä kävin baarissa joka viikko (torstaisin) ja olinpa vielä laskettuna päivänäkin siellä :D Siellä oli aina pokeriturnaus torstai iltaisin ja siellä minä istuin maha pystyssä, musiikkia kuunnellen ja vettä siemaillen :D Taisinpa muutaman kerran pokerinkin voittaa :)
 
Huomenta mammat :)

Faelivrin
: Kyllä mielestäni ihan hyvin voit niitä marjoja popsia kun ovat kerran pakasteessa olleet, eikö pakkanen tapa bakteeri samalla lailla kun kuumentaminen? En silti varmaksi osaa sanoa. Tuntuu että toi listeriabakteerikauhu on aikamoinen siellä varsinkin, siis suomessa. Kyllä täällä siitä mainitaan mutta ei siitä pelotella ollenkaan yhtä paljon kun siellä. Mulle ainakin sanottiin että marjoja sun muita saa syödä ihan rauhassa kunhan viruttelee ne ensin. Samahan tuo on kun vihannesten syönti, vaikkapa salaatti tai kurkku, ei kukaan niitä kuumentele ennen syöntiä, viruttaa vaan huolellisesti. Hauskaa oli kyllä tässä kun kätilö mainitsi minun tulevasta suomen reissustani että minun täytyy olla varovainen mitä syön kun on vieras maa...siis mikä?! VIERAS maa? :D sanoin että 24 vuotta suomessa oon asunu, et ei se nyt niin kovin vieras oo. Sanoi vaan että mun bakteerikanta on jo UK:n oma eli siks varotteli et kattele tarkkaan mitä heität suuhus ja käsidesiä kuulemma olis hyvä käyttää...muutenkin kun matkustaa ja on yleisissä tiloissa. Taidan ottaa neuvosta vaarin ja ostaa pullon sitä :) Niin ja irtsarit on juu irtokarkkeja :D taitaa olla länsisuomen oma sana sille :D Ja täällä ei tosiaan oo irtsareita..vaan ihan normi pusseja, vaikkapa hariboja...ihan tylsä karkkivalikoima...mut eipä tuu sit syötyä niitä niin paljoo ku suomessa :D

Jaa juu ja kun faelivrin kysäsit siitä närästyksestä...hmm, sitä on vaikee kuvailla miltä se tuntuu, vähän sellaselta polttavalta fiilikselta ruokatorvessa. Joskus tuntuu että olis niinku pala kurkussa. Riippuen just kans mitä on syönyt ni joskus närästelee helpommin. Niin ja ONNEKSI OLKOON VANHUS! haha :D

Noss1: Ihana masu sulla :) ei varmaan joo enää peitellä sitä niin vaan. Ittellä on kyllä kans tota kumpua tossa ja tuntuu nyt kasvavan vauhdilla. Alkuunsa oli sellasta turvotusta mut nyt on jo selkee vauvamassu :) Siis ihana on tuo sinun :)

savonmama86: Ihana tosiaan tuo sinun kommenttisi että ihanaa olla raskaana :) Kyllä se fiilis välillä täälläkin nostaa päätään, mutta vielä ehkä enempi on edelleen sitä totuttelemista kropan muutoksiin ja mielialan hallintaan :) mutta siis kyllä täälläkin aika usein tulee se hymy kasvoille kun tuota kumpua katsoo ja ajattelee että siellä se meidän pieni ihme kasvaa <3

Täällä ei kummempia muuta kun masun kasva ja kasvukipuja. nyt ollut enempi koiran iho-ongelmien sutvimista. Verikokeita otettu ja nyt justiinsa soittivat että täytyy mennä takasin koska eivät saaneet riittävästi verta ekalla kerralla. En millään tykkäis pientä sinne taas viedä kun joutuu sinne jäämään ja tuntuu ihan kamalalta murukka sinne jättää. Jeps se on vaan koira, mutta silti :) täytyy vaan ajatella että kaikki mitä tehdään auttaa tulevaisuudessa :)

Palaillaan taas mammat :)

Myy*+Mini 16+0 (poks:))
 
Noss1: Ihana massu sulla :) Samoin sulla Myy* :)

Faelivrin
: Onnittelut yhdestä lisävuodesta! :) Mun mielestä rokkikeikat ei häiritte. Tiedän monta ihmistä jotka ravas aikas loppuraskaudessaki keikoilla ilman minkäänlaista haittaa. Meillä ainakin esikoinen tykkäsi kovasti musiikista (alko aina musiikkia kuunnellessani jammaukset masussa :)) Joten ei muuta kun keikalle vain!
Ja noita kotimaisia pakastemarjoja voi huoletta syödä,suositeltavaa olis että ulkomaiset pakastemarjat keitettäisiin.

Ihmeiden aika ei ole täällä ohitse; nimittäin rakas anoppini joka vauvauutisesta ei ollut yhtään innoissaan,tuli eilen kylään niinkuin ennenkin ja käyttäytyi samanlailla. Tänään oli jo pinnasänky ehdotusta pistäny kuvan kans tulemaan. Mietin että mistähän nyt tuulee :O Järjenlyönti päähän vai?...No,samapa tuo.

Närästys tuntuu täälläkin sellasena polttavana tunteena ruokatorvessa. Mutta enemmän täällä vaivaa ah ihanan kuuluisa ummetus :D Mitähän vielä.... tuosta syömisestä:tuntuu että kaikkea saa vääntää väkisellä alas. Mitään ei oikestaan tee mieli mutta pakko syyä jotain ja se on sellasta vängällä pureksimista.

mamma_84 15+3 (miks nää vkot menee niin hitaasti!)
 
Myy* Mulla oli viime raskaudessa ihan todella kipeä maha jonkun päivän rviikolla 14. Oli niin kipeä, etten suorana pystynyt seisomaan. Välillä oli ihan kontattava. Pelästyin tätä tietysti tosi kovin. Ja mikään mahatauti ei siis ollut, vaikka neuvolasta sellaista ehdottivat. Luultavasti vain kohdun kasvuun liittyvää. Söpö masu sinulla!!

Savonmama86 Onpa kurjaa kun olet pyörtyillyt! Ei taida tuossa tilanteessa olla muuta vaihtoehtoa kuin kertoa työnantajalle. Toivottavasti tasaantuisivat verenapaineesi ja tuollainen loppuisi.

Faelivrin Myöhästyneet onnittelut synttärisankarille! TUo rakas aviomieheni oli tosiaan ennen lapsia kovempi menemään, mutta lasten myötä tällaisia reissuja on kutakuinkin kerran vuodessa. Mutta on silti tosi ikävää.. Olen samaa mieltä, että kotimaisissa marjoissa ei ole listeriavaaraa. Ei kuitenkaan taida pakkanen kaikkia bakteereja tuhota. Eräs ystäväni kantoi kovaa huolta siitä, että marjoissa on säteilyä. Joo, kyllähän maaperästä aina säteilyä tulee ja ties mitä Tshernobylin ja Fukushiman säteilyä voi olla. Ystäväni oli sitten oikein lääkäriltä asiaa kysynyt ja oli saanut vastauksen, että suurempi haitta on se, jos jättää ne mustikat säteilyn pelossa syömättä ja jää ilman niiden vitamiineja.

mamma_84 Vai on anoppisi ihan kääntänyt kelkkansa! No, hyvä näin =) Voi kunpa mullakin olisi noin, että ruoka ei oikein maistu! Vaikka ei tuokaan toki kivaa ole, kun joutuu väkisin jotain syömään.

Närästys Vai että tukkaa olisi vauvalla, jos äitiä on kärsinyt närästyksestä?! En ole ennen kuullutkaan, mutta meillä on ainakin ollut molemmat ihan kaljupäitä, vaikka on närästänyt ihan huolella :LOL:

Lisää raskauajan vaivoista: onko kellään kokemusta suonikohjuista? Mulla on ihan oikeasti isot röllykät tulleet tokaa odottaessa. Eivät ole kipeitä, mutta esteettinen haitta on niin suuri, että ihan varmasti hankkiudun niistä eroon. Maksoi mitä maksoi. Viisainta varmaan vasta sitten tehdä kun on lapset hankittu. Tämä on mulle jotenkin "iso juttu", kun ei näin nuorena haluaisi, että jalat ovat kuin vanhuksella. Eivätkä tosiaan ole kadonneet synnytyksen jälkeenkään. Eipä tähän ole omilla elintavoilla voinut vaikuttaa, koska ylipainoa ei ole koskaan ollut ja liikunnallinen olen ollut myös raskausaikana. Perintötekijät kyllä altistavat ja meidän suvun naisilla näitä on ollut.

Alkaa jo jännittää ja kauhistuttaa ensi viikon reissu! Olen siis lähdössä Espanjaan keskiviikosta ja sunnuntaihin ILMAN LAPSIA!! Muutamat ikävän itkut on jo tullut itkettyä etukäteen. Menen siskoni, serkkuni ja setäni kanssa juhlimaan isäni häitä ja muu perhe jää kotiin. Matkajännitystä alkaa hiipimään,mutta päälimmäisenä on tuo ajatus siitä, miten oikein selviän ikävän kanssa. Siskollani on neljä pientä lasta (2-6vuotiaat) ja häntä melkein nauratti, kun murehdin miten pystyn lähtemään. Hän ei ole tosiaan 7 vuoteen käynyt juuri missään.

Nyt jatkamaan hommia, koitan vielä ehtiä tänne ennen reissua!

Amarinwa ja pikkumuru 16+3. Ja liikkeitä tuntuu hurjasti!!:heart:
 
Moikka mammat!

Pikaiset pävitykset, terveisiä länsinaapurista elikkä Ruotsista! Oltiin lahjakorttiristeilyllä, mikä kyllä tax free-ostoksilla kerrytti toisenkin lahjakortin samainlaiselle risteilylle! Jippii! Maha on nyt jo aivan auttamattomasti kasvanut, ainostaan työvaatteet enää nii väljät ettei näy läpi.
Tässä olis tämä kuva:
 
Viimeksi muokattu:
Vaivaako muilla selkäkivut? Mulla on muutenki huono selkä ja selkäkivut on alkanu vaivata kiitettävästi. Olin pari viikkoa sitten viikon saikulla selän takia,ja tänään taas menossa istumaan päivystykseen kun en voi kävellä. Hoitotyössä kuitenki ois kiva jos selkä toimisi. Tää oon niin turhauttavaa,mitähän tuleman pitää kun viikkoja nytkin vasta noin vähän. Esikoisen kohdalla kans selkä oireili mut alko oireileen vähä myöhemmässä vaiheessa.

mamma_84 15+6
 
Sunnuntaihuomenta mammat ja masukit :)

mamma_84: Mukava kuulla että anoppi on kelkan kääntänyt ja ollut nyt inhimillisempi vauvauutisten suhteen, kait se niin vaan on että kaikissa meissä kuitenkin on jotain hyvää, se kestää toisilla vaan hetken pidempään että se hyvä puoli tupsahtaa esiin ;) eiköhän se anopin kanssa ala luistamaan siellä :) Mulla ei kyllä oo selkäkipuja ollu, vatta vaan juilii välillä oikeen mojovasti mut siis selkäkipuja ei oo. Sellasta pientä jomotusta sinne voi välillä tulla ton masun takia. Toivotaan että saisit pian helpotusta asiaan. <3

Tigerina
: Söpönen massu sulla siellä :) Toivottavasti teillä oli mukava ja rentouttava reissu :)

Amarinwa: Kiitos kiitos :) ja kiva kuulla siinä mielessä että muillakin on masukipuja ollut ettei se tosiaan ole mitään vaarallista. Ei ainakaan verta tai mitään ole tullut että eiköhän siellä kaikki hyvin ole, kun pieni siellä välillä niin paljon muljaakin :) silti tietysti on aina ne omat murheensa. Niinkuin tällä hetkellä tuntuu että tuo masu on kovin pieni verrattuna muden masuihin. Tiedän että ei sais vertailla, mutta kun näkee naisia jotka on 12 viikkoa raskaana tms ja niilläkin on enemmän vauvamassua kun mulla. Tyhmä huoli mutta huoli kuitenkin taas tänne :D

Täällä on vaan oltu töissä ja pikkumiestä kaitsettu. Olin aika yllättynyt että miehen entinen minulta apua pyysi ja katsomaan pikkumiestä koko lauantain kun hän on töissä. Mukavasti olin yllättynyt ja näyttäisi nyt siltä että hän on vihdoin alkanut tulla järkiinsä siinä että en ole täällä viemässä hänen paikkaansa äitinä vaan auttamassa heitä jos he tarvii apua ja olemalla pikkumiehen tulevan siskon tai veljen äiti :) nyt alkaa siis näyttää aurinkoisemmalta , hyvä niin. Paitsi minä ilmeisesti päätin itselleni hankkia flunssan ja viime yö oli aika tuskasta nukkua, yskitti ja olin ihan tukossa, ja tietysti kurkku on kipeä ja päätä särkee...sellanen normi flunssa as you know :/ ei kait masuasukille sentään tuu flunssaa vaikka mä täällä podenkin? niin on taas huoli pienestä että. Tarviin varmaan hermoloman :D

Ihanaa loppuviikonloppua kaikille :) toivottavasti suomeen on rantautunut mukavampi sää, täällä tulee meinaten yllätys yllätys vettä :D

Myy*+Mini 16+3
 
Mamma_84 Täällä myös yksi selkäsärkyinen, kaksi viikkoa saikkua sain aluksi mutta pahoin pelkään etten enään pysty töihin menemään. Itse myös teen hoitoalan töitä, työn muuten pystyisin hoitamaan mutta meillä on sellaisia asukkaita joita ei pysty nostamaan nostureilla ja tiskijärjestelyt on niin kaameita että ei mun selkä sitä kestä. Muuten kyllä pystyisin olemaan aika varmasti töissä mutta en voi olettaa, että työpari hoitaisi omat hommansa ja vielä minun puoleni tiskit ja asukkaiden nostelut. Nyt selkä sen verran kipeä, että kävelykin sattuu :( Itse olen henkisesti siihen valmistautunut, etten enään töihin pääse mikä tuntuu kyllä pahalta koska pää hajoaa kotona olemisesta. Jaksamista sinulle selkäkipujen kanssa mamma_84!

Ihani masukuvia täällä =) mä yritän lisäillä omasta pötsistäni kuvan kunhan opettelen ensin miten. Myy* kuule ei sun masu ole yhtään liian pieni, oot muutenkin todella hoikka niin sekin vaikuttaa asiaan sulla on varmaan loppuvaiheessa semmoinen söpö pieni pallo vaan =) Itselläni on kuitenkin hieman tuota rasvakerrosta tossa mahassa, joka hieman lisää kokoa ja kai se kohdun asentokin siihen mahan kokoon vaikuttaa turvotusten ynnä muiden lisäksi.

Juu ei täällä päin ole ainakaan sen parempi keli, sataa aivan kaatamalla
: / Masentavaa, olisi niin ihana lähteä ulos kävelemään auringonpaisteeseen kun puut alkaneet niin kellastua ja ilmakin raikasta =)
Mutta nyt lähden hakemaan kaverilta vaunuja, tää hullu siis haalinut jo lähestulkoon kaikki vauvaan liittyvät tavarat kotiinsa :LOL:
 
Täälläkin iski eilen varsinainen tappoflunssa! Yö meni valvoessa oikeestaan koska mun nenäsuihke loppui. Siitähän on sanottu että ei saisi käyttää raskaana ollessa mutta ainakin esikoisen kohdalla neuvolasta sanottiin että käytä ihmeessä mutta kohtuudella tietty. Ei mitään monen viikon putkia monta kertaa päivässä. Yöt olisivat muuten kamalia! Viime yönä heräsin vartin välein juomaan koska joutui hengittämään suu auki ja janohan siitä tuli. Ja AINA mä sairastun kovin sunnuntaina tai sitten lauantai iltana jolloin meidän apteekki ei ole ylläri ylläri auki. Tänäänkin kauheessa flunssassa rattaita työnnellen joutu lähteen kilometri tolkulla apteekkiin käymään :S Vointeja siis kaikille flunssaisille!

Ja Myy* miten ihanaa että siellä alkaa sujumaan miehen exän kanssa! Ja samoin kaikille muille keillä on ollut "ongelmia" anopin tai joidenkin muiden saralla! Harmikseni täytyy todeta että mulla oli varmaan maailman paras anoppi! Ikinä en oo sydämellisempää ihmistä elämässäni tavannut ja aina auttamassa ja tukemassa. Hän hävisi vuosi sitten taistelun syövälle ja on nyt poissa :( Mies aina sanookin että hänen mammastaan (eli äidistään) tuli suojelusenkeli meidän lapsille <3
 
Tää kävi tänään kirpparilla ja nyt on ihan ekat itse ostetut vauvelin vaatteet ostettu :heart: löytyi myös tuuki, kaks lakanaa ja pussilakana, aivan ihania vaatteita, neutraaleja piti ostella ku ei viel osaa sanoo kumpi sieltä on tulossa :D
Superman on logona mieheni sydäntä erittäin lähellä, ja arvatkaa mikä ilme kun
tämä

löytyi kirpparilta ja annoin sen miehelle käteen ku tulin kotiin :)

Olisi ollut miljoona muutakin ihanaa vaatetta mut aika paljon oli kuitenkin niitä pinkkejä ja sinisiä vaatteita..

(.) ei oo mitään ihmeellistä, ihmeellisen hyvä olo on, ihan pienenpientä päänsäryn alkua ollut ajoittain mut ei mitään pahempaa. Pikkasen selkäsärkyä alaselän alueella ollut mut ei (ainakaan vielä) mitään pahaa.

Ihana ilma tänään, aurinko paistaa, nyt lenkille!

Tigerina 15+2
 
Faelivrin
Heips kaikille ja mukavaa sunnuntaita!

Onpas se viikonloppu mennyt taas vauhdilla. Inhottaa aina päästää tuo mies maanantaisin töihin kun itte jään yksin kotiin.
Kiitokset kaikille onnitteluista ja vastauksista mun kysymyksiin jälleen kerran. :) Kyllä me sitten taidetaan sinne keikalle uskaltautua kun kysyin vielä neuvolastakin mielipidettä asiaan ja th sanoi, että menkää ihmeessä. :)

Myy* - Ei se pakastaminen kuulemma tuhoa sitä listeriabakteeria, vaan kuumentaminen yli 72 asteessa. :/ Siksi mä kerkesinkin taas vähän huolestua, mutta niistä marjoistakin neuvolasta sanottiin, että kyllä ne kotimaiset on ihan turvallisia, varsinkin kun oli vielä itse poimittuja. :)
On varmaan kyllä hassua ajatella Suomea jotenkin vieraana maana ja ettei voisi syödä huoletta kaikkea.
Niin ja meillä on aina irtokarkkeja sanottu taas irttareiksi. :)
Söpö pieni masu sulla! Äläkä huoli, kyllä se siitä kasvaa.
Kiva kuulla tuosta miehes exästä, että on pyytänyt sinua olemaan sen pojan kanssa. Ehkä hänelläkin vielä asenne ja ajatusmaailma muuttuisi paremmaksi sinun sekä pikkuisen suhteen. :) Toivotaan ainakin parasta. Tässä ainakin on hyvä alku.

mamma_84 - Mukavaa tosiaan, että on anoppi muuttanut asennettaan. Ehkä se uutisen sulattelu vaan vaati häneltä aikaa ja ajattelua. :)
Ja kyllä täällä ainakin on toisinaan aika pahojakin selkäkipuja. Ei meinaa nukkumisesta välillä tulla mitään kun ei mikään asento tunnu sen vuoksi hyvältä. Miestä oonkin sitten pyytänyt aika usein selkää hieromaan ja se ainakin hetkellisesti helpottaa. Tsemppiä sulle sen kanssa, ei tosiaan oo mitään herkkua. :/

Amarinwa - Mulla ei ainakaan vielä ole kokemusta suonikohjuista, mutta meidän äiti antoi jo vinkkinä, että kannattaa raskaana ollessa aina iltaisin maata sohvalla tai lattialla jalat seinää vasten nostettuina niin ei kuulemma tule suonikohjuja. :) Hän onkin kuuden lapsen äiti ja selvinnyt kaikki raskaudet ilman niitä!
Ihanaa matkaa sulle! Uskon, että tulee varmasti pieniä ikävä, mutta muista myös nyt nauttia tuollaisesta erityislaatuisesta omasta ajasta. :)

Tigerina - Sullakin on jo ihan kunnon vauvamasu, ihanan näköinen. :) Me ollaan kanssa mietitty risteilylle lähtöä, mutta mä taas tunnetusti ressaan jo etukäteen, että uskaltaako siellä syödä kaikkea ihan huoletta. Uskalsitko sinä? Kävittekö esim. seisovassa pöydässä? :)
Suloinen tuo body! Minulla mies innostuisi varmaan jos löytäisin jotain vaatetta, jossa olisi paavo pesusieni. :D

Noss1 - Paranemisia flunssaan! Nenän tukkoisuus on kyllä ihan äärettömän tuskastuttavaa varsinkin silloin kun yrittää nukkua. :/
Ikävä kuulla, että olet anoppisi menettänyt. Mä olen myös niitä onnekkaita ihmisiä, joilla on aivan äärettömän ihana anoppi. Se on mulle ihan kuin toinen äiti ja ihan äärimmäisen rakas. Kamalaa edes ajatella, että jos häntä ei olisikaan enää meidän elämässä. Mutta todella ihanasti sun miehes sanonut tuon suojelusenkeli jutun. Pitää varmasti paikkansa. :)

Täällä on kaikki muuten oikein hyvin, mutta mahaa vihloo välillä kyllä todella paljon. Mutta onneksi neuvolassa juuri muistuteltiin, että se kuuluu asiaan. Muuten olisin varmaan taas huolipeikkona täällä. :)
Mutta nyt nauttimaan vielä jäljellä olevasta viikonlopusta ja toisin kuin näköjään muut teistä, menen nauttimaan myös sateesta ja synkästä ilmasta! Mä kun olen joku luonnonoikku ja rakastan sadetta ja inhoan auringonpaistetta! :)

Faelivrin 16+2
 
Faelivrin, ihan rohkeasti vaan risteilylle! Ainakin meidän laivan seisova pöytä oli varsin runsas ja kaikki ruoat sellaisia et siinä luki mitä niissä oli, aika huoletta söin kyllä kaikkea mitä oli tarjolla, paljon kasviksia, erilaisia lihoja, kananmunaa, ja jopa vähän siian mätiä vaik onki kiellettyjen listalla. Itse en enää stressaa mitä saa syödä, mäti tuli jälkikäteen mietityttämään mut yks annos ei ole vaarallinen, vaan jos syö paljon ja säännöllisesti isoja määriä. Aamupalalla oli kans paljon tarjolla, ihan perusjuttuja kurkkua, tomaattia, lihapullia, pekonia, karjalanpiirakkaa ja munavoita. Ehkä ne kalat on se mitä kannattaa mieluiten välttää ja syödä sellaista mikä ei kalaa sisällä. Esim. meidän seisovassa luki mm. että caerar-salaattikastike sisälsi anjovista, ja sit oli jotain perunapataa mis oli turskaa joten jäi väliin. Graavilohi oli erikseen ja ei oikeastaan tuu edes muuta sellaista mieleen mikä olis mietityttänyt. Mut kysy hei ihmeessä lisää jos jäi viel kysyttävää! :)
 
Mukavoo sunnuntaita vuan!
Ihania masukuvia! Ja mahtavia masuja! Mulla toi massu tota Myynluokkaa, eli pieni mahainen täälläkin (vielä) :) Se on niin yksilöllistä miten se tuohon eteen pumpsahtaa.. Minullakin aijemmin ollut "isommat" mahat mielestäni tässä vaiheessa. Mutta kyllähän tuota aikaa on vielä meillä kasvattaa :)
Tigerina täälläkin sorruttiin perjantain kaupunkireissulla kirpparille ja ihania löytöjähän sieltä tuli ostettua ja todellakin uuden veroista niin pikkurahalla. Kyllä ne pienet vaatteet pysyy hyvinä, aivan kuin uusia kaupasta.
Meidän kuopus kyseli kovasti että mahtaakohan nuo mahtua meidän vauvalle kun esittelin 56cm bodya.
Faelivrin eikun vaan keikalle hyvillä mielin :) Olin itse toisen raskauteni aikana kesällä festareilla kuuntelemassa bändejä ison mahani kanssa.. Eikä mitään ongelmaa.. Ainut oli vaan etten jaksanut olla kun alkuiltaan asti kun väsy iski jo aikaisin ja jalat alkoivat puutua! Paljonhan ihmiset käy raskaana ravintolassakin ja onhan niitä työpaikkoja joissa on kova melu esim. jokin tehdastyö.
Itse olen lähdössä ulkomaan matkalle perheen kanssa marraskuussa, rv21 silloin menossa. Kun eipä tästä raskaudesta silloin kun matkoja tilattiin ollut tietoa. Neuvolassa ainakin olivat sitä mieltä että on turvallista matkustaa keskiraskaudesta, kun vaan katsoo mitä syö ja rokotukset on kunnossa. Paljon maitohappobakteereja ja käsidesiä. :) Lennolle tukisukat ja paljon nestettä :)
Eihän se raskaus ole mikään este/sairas, aina vaan mietityttää.. Ollaan kyllä käyty joka vuosi näin syksyllä jossain ulkomailla perheen kanssa, eikä olla sairastuttu vielä tähän mennessä kertaakaan matkalla. Mutta ollaan kyllä huolehdittu tarkasti hygieniasta. Saahan nähdä miten käy tällä kertaa..
Onko muut matkustelleet raskaana? Olisiko hyviä matka vinkkejä? Kuulin jo eräältä ystävältäni että huomioithan että ostat apteekista erilaista aurinkovoidetta joka sopii raskaana oleville, joo eipä käyny mielessä että kaikki ei kävis..

Savonmama86 rv 14+2
 
pallosalama87:kiva että löytyy kohtalotovereita. Tää selkäkipu on kyllä ihan kamalaa. Käväsin tossa tänään tosiaan työterveyslääkärillä taas viikon hakemassa saikkua kun ei toinen jalka ota allensa kun niin kipeä selkä.Meillä myös kuuluu iltatiskit työnkuvaan,samoin asukkaista vain kahdella on nosturit ja alkaa oleen osa tosi huonokuntosta. Vaikka minulle suositeltiin kevyempiä töitä lääkärin toimesta,ei se tunnu auttavan.Pelkkä kävely/istuminen/makaaminen tekee kipeää. Pahoin itsekin pelkään etten pahemmin töihin enää kykene. Hulluksihan sitä tulee kun näin alussa vasta mennään. Ja töissä muutenki vähän väkeä ja kiirettä riittää niin nolottaa nämä sairaslomat. Nyt saunan lämpöön suuntaa tämä mamma.

mamma_84 15+6
 
Tulipas vain mieleen. Onko kukaan teistä nähnyt vauvaunia? Onko ne ollut selvästi tyttö/poikaunia vai ihan vaan vauvaunia? Mä oon nyt nähny kolmesti muutaman viikon sisällä. Ekassa unessa syntyi sektiolla superpoika :D Sairaalan henkilökunta joutui lähtemään Ikeaan ostamaan pinnasänkyä pojalle koska hän osasi vastasyntyneenä kiivetä pois niistä sairaalan "laatikko"sängyistä... Toista unea en muista kuollaksenikaan mitä siinä tapahtui mutta poika syntyi siinäkin unessa. Viime yönä näin unta että olin sairaalassa odottamassa leikkaukseen pääsyä, emme tienneet vauvan sukupuolta. Kun mies tuli sairaalaan hän oli ostanut vauvalle pinkin kevyttoppapuvun ja hennon lilan pipon :D Olisko tämä sit ollut tyttöuni?

Tässä raskaudessa unet ovat olleet jokseenkin maltillisia. Esikoista odottaessa kun unet tuppasivat olemaan luokkaa "synnytin lapsemme joka osoittautuikin hampurilaiseksi ja mulla oli niin kauhee nälkä että söin sen" :D
 
Maanantaita!

Tigerina Ihan selkeästi on vauvamasuksi sinullakin pyöristynyt =)! Ja kivoja löytöjä olet tehnyt vauvalle.

mamma_84 Tosi tylsä juttu, että selkäsi on kipeytynyt noin pahasti näin aikaisin :(. Inhottavaa potea huonoa omatuntoa siitä, että joutuu jäämään sairaslomalle. Toivottavasti töissäsi ymmärretään, ja luulisi että ymmärretään kun tietävät varmasti itsekin miten työnne ottaa selän päälle. Kunpa lepo nyt auttaisi! Oletko nyt jo töissä kertonut raskaudesta?

Myy* Kiva, että miehesi exä alkaa hiukan ilmeisesti tulla järkiinsä! Kelit Suomessa ovat kyllä olleet onnettomia jo moonta viikkoa. Tulisipa sellaisia kuivia kauniita syyspäiviä! Ja niin kuin itse sanoitkin, niin se masun koon vertailu on ihan tarpeetonta. Sinäkin taidat olla pitkä nainen, joten kohtu aika mukavasti voi "piiloutua" sinne kropan sisään ja pullahtaa vasta myöhemmin todenteolla esiin. Paranemisia flunssan kanssa!

Noss1 Paranemisia flunssan kanssa! Kurjaa kuulla, että olet menettänyt anoppisi :(. Minä en ole omaani tavannutkaan, itse asiassa mieheni molemmat vanhemmat ovat kuolleet ennen kuin olemme tavanneet. Todella sääli myös lapsia ajatellen.


Pallosalama87 Tsemppiä sinullekin selkäkipujen kanssa!

Faelivrin Äidilläsi onkin käynyt tuuri, kun on ilman suonikohjuja selvinnyt ja raskauksia on ollut peräti kuusi! Veikkaanpa, että sinäkin saatat selvitä ilman suonikohjuja, koska niin vahva on tuo periytyminen niissä. Käsidesin kanssa kannattaa varmaan lotrata laivalla. Ja tietty joka paikassa reissatessa. Muistan saaneeni laivalta elämäni karmeimman vatsataudin monta vuotta sitten. Enkä edes syönyt risteilyn aikana mitään laivalta vaan olin omin eväin.

Unista Vielä en ole nähnyt kuin keskenmenounia. Tai sellaisia vuotounia. Eivätköhän ne synnytysunetkin sieltä ilmaannu =)

Reissaamisesta Olimme häämatkalla rv 21 esikoista odottaessa. Koko reissu meni ongelmitta. Aika tarkasti katsoin mitä suuhuni pistin. Viime raskaudessa lensin Saariselälle rv 32. Lento oli tosi lyhyt eikä mitään ongelmia. Nyt lennän sitten rv 17-18 tulevalla reissulla. Tukisukkia en ole ennen pitänyt lentäessä raskausaikana, mutta voisivat olla ihan järkevät, koska noita suonikohjuja jo löytyy. Enpä muuten ole tiennytkään, että jotkut aurinkorasvat eivät sopisi raskausaikana!

Pitäisiköhän sitä siis suunnata tänään vielä raskausaurinkorasva- ja tukisukkaostoksille!? Olin suunnitellut vain kirjastoreissua matkalukemista varten. Ja juoksulenkkiä, uskaltauduin juoksemaan 5 km ja voi pojat, että oli ihanaa! Huomenna pitää käydä töissä tekemässä check-in lennoille, meillä kun ei ole printteriä kotona. Ja pakata tietty tarttisi jossain välissä. Ja halia ja pusutella nuo muruset rikki. Doppleria en taida mukaan ottaa. Se on jäänyt nyt aika lailla työttömäksi, kun liikkeitä tuntuu niin hyvin ja runsaasti. Nyt on muuten oikein kunnolla kohtu pullahtanut käteen tuntuvaksi. 2-3 viikkoa liian aikaisessa tuota odottelin. Varmaan liikkeetkin alkavat lähiaikoina tuntua käteen asti.

Nyt ruoanlaittoon. Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Amarinwa ja pikkumuru 16+6
 
Siis ei jumankauta miten neuvolaan soittamisestakin on tarvinnu tehdä näin saakelin hankalaa! Koita tässä ny soittaa ja kysyä sokerirasituksen tuloksia kun ei voi suoraan soittaa omaan neuvolaan ku pitää soittaa jonkun saakelin keskitetyn ajanvarauksen kautta! Eihän sinne soita ku kaikki Espoon mammat niin että linjat niin tukossa ettei edes läpi pääse! Kerran päässy läpi ja tuli automaattivastaus "Sinua ennen on 34 puhelua jonossa"... Et just joo...

Anteeksi omanapainen kirjoitus mut piti päästä purkautuun kun meinaa taas käämi palaa :D
 
Faelivrin
Huomenta mammoille! :)

Tigerina - Kiitos sulle vastauksestas. En mä oikeastaan siitä olekaan ollut huolissani, ettenkö olis varma, että mitä mikäkin siellä seisovassa pöydässä on tai mitä se sisältää, vaan siitä, että valmistaako ne siellä kaiken alusta asti itse? Siis esim. jotkut lihapullat, jos ne on niillä jossain pakkauksissa valmiina ja sitten ne vaan lämmittää ne? Koska sillonhan niissä vois olla se listerian mahdollisuus. Joo.. kaikki pitää tehdä itselleen aina mahdollisimman vaikeaksi. :D Täytyis varmaan koittaa ottaa selvää jostain. :)

savonmama86 - Selvisitkö festareilla ilman, että joku olisi sua töninyt mahaan? Vai pysyitkö keikkojen ajan jossain väljemmällä? Mulla on aina ollut kaikilla keikoilla joka paikassa niin huono tuuri, että aina on joku hyppimässä varpailla, lyömässä kädellä päähän tai muuten vaan tönimässä. Mutta sen siitä sit vissiin saa kun on tällainen tappi kuin minä. :D

Noss1 - Sä nyt olet kuitenkin nähnyt huomattavasti mukavempia unia kuin minä. Oon nimittäin nyt kahtena yönä nähnyt sellaista unta tai siis oikeastaan painajaista, että mulla on maha jo paljon isompi ja meidän asuntoon murtautuu joku ja se tyyppi puukottaa mua mahaan. :( Kaippa tuo kertoo sitten jostain pelosta pienen puolesta. Mutta kyllä tuntuu aina hyvältä sitten kun herää ja tajuaa, että kaikki onkin ihan kunnossa.
Naurattaa kyllä tuo sun hampparijuttus. :D
Onpas kyllä hankala teillä tuo neuvolaan soittaminen. :/ Me saadaan onneksi soittaa suoraan neuvolaan sinne omalle th:lle. Ja aina kun olen soittanut niin se on kyllä vastannutkin ihan samantien. :)

Amarinwa - Tosiaan, eipä tullut tuo käsidesi mieleen. Se taitaakin olla laivalla ihan fiksua käyttää sitä.. jos me nyt päädytään lähtemään sinne. Mieli tekis kyllä hurjasti. Ollaan yleensä käyty vähintään se kaks kertaa vuoden aikana laivalla. Siellähän me miehen kanssa ollaan tavattukin. :)

Tälle mammalle ei mitään ihmeellisempää kuulu. Kovasti odotan, että mies ilmoittais, että hän saa aloittaa lomansa huomenna. Sitten me päästäis pidemmäksi aikaa Turun suunnalle minun anoppilaan. Saisivat miehenkin sukulaiset vihdoinkin kuulla uutiset. :)

Faelivrin 16+4
 
Hyvää tiistaita kaikille :)

Niin kauhee maanantai vuoro takana että, ihan naatti koko nainen...mini jaksaa kyllä rehata vielä :D

pallosalama87: ikävä kuulla sinun selkäsi voinnista, toivotaan että ainakin sairasloiman ja lepäilyn myötä tulisi paremmaksi. Ei kuitenkaan kannata riskeerata omaa hyvinvintia työn takia, kyllä ne aina meitä pallomahoja ymmärtää että ei se ihan niin helppoa ole :D pikaisia paranemisia tai ainakin toivotaan että hellittäis hieman :)


Noss1
: Olet siis flunssan kanssa kohtalotoveri, tää on aika inhottavaa, varsinkin kun näillä pälleillä ei ole flunssalääkettä jota voisi juoda, meinaan niitä kuumia juomia jotka helppaa sekä särkyyn että tukkoisuuteen...ei täällä päin joten joudun tämän kanssa sitten kärisemään...hö :/ Pikaisia paranemisia sinulle :) Ihanasti on miehesi sanonut ja varmasti pitää paikkansa. <3 Minun anoppini on vähän sellainen erilainen anoppi(ei siitä sen enempää :D) niin ei kauheesti olla tekemisissä. ehkä pari kertaa vuodessa nähdäänn, ja hän ei todellakaan ole mitään mummi tyyppiä :D

Noista unista, muutaman kerran oon nähny vauvaunta, toisessa mini oli ihan isänsä näkönen, oli meidän hääpäivä siinä unessa ja mini oli mun sylissä ja kasvot oli kyllä ihan isin kasvot :) toisessa näin sellasta unta että unohdin vauvan auton katolle ja ajoin pois, heräsin siis siihen kun tajusin unessa että vauva on katolla, tai oli. Tuo sun hamppariuni on kyllä hauska :D

Tigerina: Ihana pikku superman :) oon ite vielä malttanut noi vauvaostokset, meillä ei tosiaan ole vielä mitään hankittuna, muuta kun äitini osti heti kuultuaan sellaisen unilelun minille, jossa soi sellainen suloinen rauhallinen musiikki ja lelun masussa on sydämenmuotoinen kohta johon tulee sininen valo :)

Faelivrin: Juu lueskelin jälkeenpäin listeriasta ja ei kuulemma juu pakastaminen tuhoa, tässä nyt sitten olen mietiskellyt että suomen neukkulan mukaan syön kokoajan ulkomaalaisia ruoka-aineita ja kasviksia yms. arvaappa iskikö paniikki...täytyy varmaan jutella kätilön kanssa ens maanantaina asiasta. Taidat kyllä olla ensimmäinen eteen tulemani henkilö joka pitää sateesta enemmän kuin auringonpaisteesta :D ihan vinkkinä että tää englanti olis oikeen passeli maa sulle :D haha

savonmama86: Kiva kuulla että muillakin sentään on pikkanen masu vielä :) niin on nää mun huolenaiheet hassuja välillä :) mutta kasvukivut on kyllä kovat että eiköhän se tosta ala pullottaa munkin masu pian enempi :) Ite en oo vielä lentäny raskaana, kun on kerran ensimmäinen raskaus kyseessä mut tulee sekin nyt koettua ens viikolla kun sinne suomeen täältä tuun moikkaamaan perhettä nyt viimisen kerran enne kun mini on maailmassa. Mulle vaan sanottiin että juo tarpeeks ja liiku myös lennon aikana, eli nosta pylly ylös penkistä ja jalottele vähäsen, sekä turvavyö on laitettava masukummun alle :)

Amarinwa: Juuh onhan tuo massukan vertailu ihan turhaa koska me kaikki ollaan niin erilaisia ja erilailla ne siihen eteen sitten pompsahtaa :) Oon tosiaan aika pitkä nainen että sekin luultavimmin vaikuttaa asiaan. Ihana kuulla että siellä sun pikkunen on kans aktiivinen tapaus, välillä tuntuukin että hetkinen mikäs talonrakennustalkoo siellä on menossa kun siellä se mini vaan niin kovasti välillä sählää :D välillä on hiljasempaa toki. Niin ja oikein hyvää reissua sinulle ja nauti auringosta ja lomasta, vielä ihan kiva olla lämmössä kun ei oo vielä kovin iso masukumpu mukana reissaamassa :) eli turvallista matkaa :)

Täällä siis ei kummempia, ukko tulee vihdoinkin kotiin torstaina, kiva nähdä minin isääkin :D haha ja tosiaan tiistaina sitten nokka kohti suomenmaata ja maanantaina ennen sitä vielä neukkula-aika, kätilö sanoi että tsekataan että kaikki on kunnossa ennen matkaa :) hyvä niin, saa sitten hyvin mielin(toivottavasti) lähteä reissuun :)

Hyviä vointeja kaikille!

Myy*+Mini 16+5
 
Huomenia!

Eilen tuli tippa linssiin kun siskoni Porista oli tehnyt innoissaan hankinnat tulevalle kummilapselleen, tässä olisi kuva maailman ihanimmasta toppapuvusta:

Aijaa.com - Kummitätin löytö :)

Sairaslomalla liian alhaisten verenpaineiden takia ollaan, ma-aamuna lähti töihin saapuessani jalat alta, verenpaine olikin pohjanoteeraus 88/59.. Kahden ihmisen saattelemana taksilla kotiin.. Koko viikko lepoa, rasitus kaikilta osin kielletty. Ei liian kivaa mut toivottavasti tämä tästä kohenisi... Huoh.
 

Yhteistyössä