<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Niinpä. Meillä huomenna eka 'oikea' neuvolakäynti eli otetaan pituudet summuut!
Ja siellä ne jo juttelee kuinka on ristiäisetki jo useimmilla ollu ni.. :/
Näillä pienillä vauvoilla ku viikkojenki ikäero on tosi suuri..
Mut kahtellaan rauhassa :)

Ja niistä hiuksista muuten, meiän esikoistytöllä oli tosi vähän hiuksia vauvana ja ne ainoatki kappaleet lähti lopuks ja vasta tosi myöhään alko hiuksia tulemaan, saatiin oikein odotella! Nytki 2-vuotiaana kyllä pitkät hiukset mut tosi ohuet ja hennot.
Mutta tällä pojalla oli jo syntyessään tommonen muutaman sentin mittanen tukka josta oon mielettömän ylpee ja monet on sitä kehunuki :D Ja tuntuu se vahvemmaltaki jo ku tommonen pystäri koko ajan joka ei mee alas millään B)

Suvitus+vihtori
 
Kiitti Ninni ja Suvitus kun ootte hengessä edelleen mukana. Kävin tänään tuolla vauvapuolella hiukan moittimassa, kun ovat aivan yksin tänne jättäneet =(

Piitsi, me siis odotetaan siihen perjantaihin ja saadaan viikonloppuvauvat kainaloon! =)

Olin katsomassa elokuvissa ps. Rakastan sinua ja olihan se ihana elokuva! Kylläkin minusta paremminkin suunnattu juuri nimenomaan miehille eikä naisille. Kumpa jokainen mies arvostaisi naistaan/puolisoaan tuollai kun elokuvissa. Miksi asiat pitää tajuta vasta kun on kuolemaisillaan, menettämässä sen kaikista rakkaimman..
Joo pienessä tunnekuohussa, tuli muutama kyynelkin tirautettuu. :heart:

Ninni kyselin tuossa jo aiemminkin sulta ku olit maininnu jossain kohtaa et oot päässy jo nyt alle lähtöpainosi, niin kuinkas paljon sulle kaikenkaikkiaan tuli tuota painoo?
Itse laskeskellu et vauva 4kg, istukka, lapsivesi ja kohtu 2kg (sanoivat et iso istukka) ja sit about 6kg selväjärkistä turvotusta ni siinä olis jo 10kg lähtenyt. Sit olis toiset kymmenen vielä jäljellä jonka eteen tarttis varmaan sit jottain tehdäkin :eek:

Huomenna vietetäänkin miehen kanssa "elämämme viimeistä iltaa" kaksin. Ei me aateltu mitään ihmeellistä, käydään saunassa, laitetaan varmaan jotain hyvää ruokaa ja arvuutellaan millainen tytöntylleröinen meille on syntymässä =) Toisaalta ihan hassua ku tietää milloin vaavi syntyy, toisaalta taas helpottaa niin pirusti !

Kovasti Pitkäkoivelta odotan synnytyskertomusta ja tarinaa muutenkin tyksistä, miten kaikki meni ja onko jotain viime hetken vinkkejä antaa? Hän on tietty niin vauvalumoissa ettei tänne nyt ennätä...

Ettiskelin tänään kirjakaupoista noita perinteisiä "silloin kun olit vauva" kirjoja ja minusta ne kaikki olivat jotenkin niin tylsiä joten päätin askarrella itse.
Oon odotusajaltakin pitänyt ns. päiväkirjaa johon oon listannu neuvolakuulumisia, valokuvia mahasta sekä ultrasta ja nyt ajattelin toteuttaa samalla periaatteella myös tämän kirjasen. Otsikolla "Tarina sinusta" eli kirjoitan muodossa "silloin kun sinä synnyit" jne...
Kirjasen jonka voisin antaa sitten Voicelle kun hän siitä jotain ymmärtää, esim vaikka vasta rippilahjaksi. Eli kirjaan olis tarkoitus kerätä muistoja monia vuosia...

Nyt siis jatkan kirjasen askarteluu..

 
Nää vauvat on niin ihania että kukaan ei enää edes muista mitään odotusta! Mut ymmärrän kyllä hyvin kuinka tylsää on yksin täällä kirjotella :/
Pidetään me Ninni seuraa täällä vielä vihonviimeisilleki maalismasuille ;)

Mulle tuli kiloja 23 :ashamed: Ekassa neuvolassa painoin 59kg ja vikassa 81,5kg :whistle: Lopussa turvotusta tuli tosi paljon ja yhen kerran tais tulla yli 2kg viikossa! Mut nyt 2,5vkoa synnytyksestä painan 69kg eli 10kg vielä jäljellä, jotka ei varmaan lähe tosta noin vaan. Mut mä en hermoile tosta painojutusta ku tiedän että kaikki kyllä lähtee niinku esikoisenki jälkeen lähti vaikka aika kauan kestiki. Ja viimeks ku aloin hermoilemaan painosta ja alotin kuntoilemaan ni alko heti maidon tuotanto loppumaan ni piti lopettaa ja rentoutua jotta imetys voisi jatkua. Imetinki sit vuoden ja kuukauden päälle ja siihen tähtään myös nyt B)
Älkää siis hermoilko liikaa ettei vaikuta liikaa itseenne henkisesti ja fyysisesti :attn:

Kivalta kuulostaa angelin odotus/vauvakirjanen! Me odotetaan ristiäislahjaksi sellasta perinteistä jota voin sitte täytellä. Tyttö sai kummitädiltään sellasen tosi nätin ja paksun vauvakirjan jossa kyseltiin odotusajastaki ni olin tosi tyytyväinen. Saas nähä tuleeko nyt ollenkaan..

Meiän pojalla ei ollu viime yönä enää ollenkaan mahakipuja vaan nukahti aina heti syönnin jälkeen! Olin siis tosi tyytyväinen aamulla ihanista 6 tunnin unista B) Olis vaan kiva tietää mikähän aiheutti ne ilmavaivat, ku ainaki ruisleivän syönnin lopetin.. Tyttö meni tänään vikaa kertaa hoitoon ja sit viettääki kaiket päivät mun ja pojan kanssa kotona.

Tänään 13:45 neuvolassa nähdään paljonko on miehelle tullu lisää mittaa!

Seuraa pitelemässä Suvitus+Vihtori :heart:
 
Onneks ei oo Angel enää perjantaihin ku yks yö :D huomenna se tapahtuu =) on sitä odotettukin ;) ehin viel aamulla jännittää sunkin puolesta ku mul on aika vast kymmenelt,mieskin tulee paikalle vasta ku mummi pääsee töistä neitiä hoitamaan,eli yksin aamusta sinne sairaalaan suuntaan,tuleekohan autolla ajamisesta siinä jännityksessä mitään :whistle: Tosi kivalle kuulostaa tuo sinun kirjasi,mulla kun tuppaa olee hiljasta toi ihan tavallisenkin kirjan täyttäminen

Vaa'allakin tänään se yliaikaisuuskäynti,vieläköhän ne sut sielt kotia laittaa :whistle: tuuhan heti kertomaa jos kotia viel tuut,mut jos sinne jouduit jäämään ni onnea matkaan :heart:

Kiva Ninni ja suvitus ku käytte pitämässä meille vihoviimeisillekin vähän seuraa,hiljaseksi on tosiaan tämä pino käynyt :whistle:

Ootuksellakin on varmasti jo nyytti sylissä :heart: Onnea vaan sinnekin :flower:

(.) mua taas supistellu aamun aikana miten sattuu,uniin ei kyllä vaikuttanu millään lailla vaikka muuten lyhyiksi jäikin,et ehkä mulla on vielä pientä toivoa et tää vaikka syntyiskin ihan luomuna.Tässä on vaan niin itteään täys,et meinasin eilen unohtaa kummipojan nimipäivät :ashamed: tai oisin unohtanutkin jos ei meidän äiti ois ruvennu niist puhumaan.
Nyt lähen vielä vääntämään viimeistä sämpylätaikinaa,sit meinasin tehä lihapullia pakkaseen ja jos vaik söis tänään omatekosta pitsaa :p ja siivotakin pitäis sen kuuluisan viimeisen kerran :D no nyt ainakin tietää et se tosiaa on viiminen.

Piitsi 41+5
 
Täällä eletään nyt sitten sitä viimeistä päivää =)
Kaikki pyykit pesty ja silitetty. Kävin koiran kanssa mukavan pituisen lenkin. Ruokakaupasta ostin kaikkea sillä silmällä et mies pärjää yksikseen sairaalassa oloni ajan ja sitten täytyi miettii myös sitäkin ettei heti laitokselta tultua tarvis kauppaan lähtee niin olis kaapissa valmiina jotain. Ostin myös Nan:in äidinmaidon korviketta varuix muutaman purkin, kauhistelin hintaa ?!?! ja hoksasin kaupasta ajaessani kotiin että vaipat on ostamatta, mut eiköhän noilla äitiyspakkauksen vaipoilla nyt alkuun päästä.

Kohta alan valmistella "viimeistä ateriaa" joka on oikein gurmee.. häränsisäfile pihvit, pippurikonjakki kastike ja vuohenjuustokratinii tykö NAM !! Kai me vaan mieheni kanssa ollaan ilta ja jännitetään huomista!

Suvitus, samalla tavalla oon itseki ajatellu et painon lasku menee.. en tod. ota mitään paineita tuota ylimääräistä ku oli jo lähtiessäkin.. eli mun ekaneuvola paino oli jo 82kg ja tämän hetkinen paino 105kg eli yhteensä kertynyt samat 23kg. Tarkoitus olis hiljalleen ihan vauvuttelulla tiputtaa painoo ja jopa päästä lähemmäs tuota 70kg. =)

Piitsi, todentotta enää yksi yö ja päästään vauvan hakuun. Eikös se sulla nyt sitten ollu jo määrätty käynnistyaika huomiseksi? Minä ku olen menossa yliaikaskontrolliin, mutta sillä asenteella että sisälle ottavat. Pois en aikonut lähteä.
Vaikka het aamusta aika, niin väkisin se varmaan puolille päivin menee ennen ku kongreettisesti alkaa mitää tapahtumaan, jos sittenkään. Jännä nähdä, mitä aikovat mun kohdallani tehdä.. oon hulluna ettiny netistä käynnistykseen liittyvää tietoa ja moniahan niitä on tapoja miten lähtevät käynnistelemään.

Nyt on vauvalla niin kova hikka taas massussa et oikein ittelläki pahaa tekee ku jus söin mahan täyteen =(

Enköhän mä tule vielä illasta käväseen ja kertomaan viimehetken fiiliksii ;)

Minä ja Voice 41+4
 
Täällä eletään nyt sitten sitä viimeistä päivää =)
Kaikki pyykit pesty ja silitetty. Kävin koiran kanssa mukavan pituisen lenkin. Ruokakaupasta ostin kaikkea sillä silmällä et mies pärjää yksikseen sairaalassa oloni ajan ja sitten täytyi miettii myös sitäkin ettei heti laitokselta tultua tarvis kauppaan lähtee niin olis kaapissa valmiina jotain. Ostin myös Nan:in äidinmaidon korviketta varuix muutaman purkin, kauhistelin hintaa ?!?! ja hoksasin kaupasta ajaessani kotiin että vaipat on ostamatta, mut eiköhän noilla äitiyspakkauksen vaipoilla nyt alkuun päästä.

Kohta alan valmistella "viimeistä ateriaa" joka on oikein gurmee.. häränsisäfile pihvit, pippurikonjakki kastike ja vuohenjuustokratinii tykö NAM !! Kai me vaan mieheni kanssa ollaan ilta ja jännitetään huomista!

Suvitus, samalla tavalla oon itseki ajatellu et painon lasku menee.. en tod. ota mitään paineita tuota ylimääräistä ku oli jo lähtiessäkin.. eli mun ekaneuvola paino oli jo 82kg ja tämän hetkinen paino 105kg eli yhteensä kertynyt samat 23kg. Tarkoitus olis hiljalleen ihan vauvuttelulla tiputtaa painoo ja jopa päästä lähemmäs tuota 70kg. =)

Piitsi, todentotta enää yksi yö ja päästään vauvan hakuun. Eikös se sulla nyt sitten ollu jo määrätty käynnistyaika huomiseksi? Minä ku olen menossa yliaikaskontrolliin, mutta sillä asenteella että sisälle ottavat. Pois en aikonut lähteä.
Vaikka het aamusta aika, niin väkisin se varmaan puolille päivin menee ennen ku kongreettisesti alkaa mitää tapahtumaan, jos sittenkään. Jännä nähdä, mitä aikovat mun kohdallani tehdä.. oon hulluna ettiny netistä käynnistykseen liittyvää tietoa ja moniahan niitä on tapoja miten lähtevät käynnistelemään.

Nyt on vauvalla niin kova hikka taas massussa et oikein ittelläki pahaa tekee ku jus söin mahan täyteen =(

Enköhän mä tule vielä illasta käväseen ja kertomaan viimehetken fiiliksii ;)

Minä ja Voice 41+4
 
Täällä eletään nyt sitten sitä viimeistä päivää =)
Kaikki pyykit pesty ja silitetty. Kävin koiran kanssa mukavan pituisen lenkin. Ruokakaupasta ostin kaikkea sillä silmällä et mies pärjää yksikseen sairaalassa oloni ajan ja sitten täytyi miettii myös sitäkin ettei heti laitokselta tultua tarvis kauppaan lähtee niin olis kaapissa valmiina jotain. Ostin myös Nan:in äidinmaidon korviketta varuix muutaman purkin, kauhistelin hintaa ?!?! ja hoksasin kaupasta ajaessani kotiin että vaipat on ostamatta, mut eiköhän noilla äitiyspakkauksen vaipoilla nyt alkuun päästä.

Kohta alan valmistella "viimeistä ateriaa" joka on oikein gurmee.. häränsisäfile pihvit, pippurikonjakki kastike ja vuohenjuustokratinii tykö NAM !! Kai me vaan mieheni kanssa ollaan ilta ja jännitetään huomista!

Suvitus, samalla tavalla oon itseki ajatellu et painon lasku menee.. en tod. ota mitään paineita tuota ylimääräistä ku oli jo lähtiessäkin.. eli mun ekaneuvola paino oli jo 82kg ja tämän hetkinen paino 105kg eli yhteensä kertynyt samat 23kg. Tarkoitus olis hiljalleen ihan vauvuttelulla tiputtaa painoo ja jopa päästä lähemmäs tuota 70kg. =)

Piitsi, todentotta enää yksi yö ja päästään vauvan hakuun. Eikös se sulla nyt sitten ollu jo määrätty käynnistyaika huomiseksi? Minä ku olen menossa yliaikaskontrolliin, mutta sillä asenteella että sisälle ottavat. Pois en aikonut lähteä.
Vaikka het aamusta aika, niin väkisin se varmaan puolille päivin menee ennen ku kongreettisesti alkaa mitää tapahtumaan, jos sittenkään. Jännä nähdä, mitä aikovat mun kohdallani tehdä.. oon hulluna ettiny netistä käynnistykseen liittyvää tietoa ja moniahan niitä on tapoja miten lähtevät käynnistelemään.

Nyt on vauvalla niin kova hikka taas massussa et oikein ittelläki pahaa tekee ku jus söin mahan täyteen =(

Enköhän mä tule vielä illasta käväseen ja kertomaan viimehetken fiiliksii ;)

Minä ja Voice 41+4
 
Pikasta päivitystä. En edelleenkään voi istua, joten koneella olosta ei meinaa tulla yhtään mitään. Jännää et tasan viikko sitten oli vihdoin mun vuoro lähtee synnyttää. Angel kyselit synnytyskertomuksen perään....no pikaisesti: ei saa sit pelästyä tästä kukaan.....

eli 22 mais to illal alko supistukset muuttu kipeemmäks. 23.30 lähettiin tyksiin vaiks ne oli epäsäännöllisii koska oli niin kipeitä. tyksis käyrillä sit 20minsaa ja kätilö suunnitteli jo et lähettää mut himaan ku oli niin epäsäännöllistä menoo, sen yllätykseks olin 3.5cm auki ja eikun saliin. Yö meni siinä supistellessa ja avautuessa. Kävin kylvyssä..oli ihanaa. Ilokaasuun siirryin joskus 6 mais aamusta. Siihen asti kuuntelin musaa ja seisten heiluttelin kipua pois. Myös jyväpussi oli hyvä. Se vaan ärsytti kun siihen piti tunkee se muovipussi ( ku ois tajunnu ni oisin ottanu oman jyväpussin messiin).

Halusin itse synnyttää ilman puudutteita, joten olin henkisesti valmistautunut kovaan kipuun. Loppu avautuminen 7-10 senttiin olikin sit tosi kipeitä. Äänenkäyttö autto...huusin välillä aika kovaakin ;) Noh vihdoin pääsin ponnistaan siinä 11 mais aamupäivällä ja olin jo aika loppu. 2 valvottua yötä takana jne. Kovalla työllä ja pahoilla repeämillä sitten 22min myöhemmin ihana tyttö oli vihdoin mun sylissä.Jälkeiset tuli helposti. Sit mut kärrättin leikkurin tikattavaks. Sillon sit sain spinaalin. Saliin oli kova tunku ja vauva oli pesty vauhdilla ja kamt ulos ja seuraava synnyttäjä sisään.

Heräämössä sain vauvan taas rinnalle ja hän imi rintaa kun mestari heti. Synnytys oli pitkä, työläs ja kipee mut joka ikisen tikin ja kyyneleen arvoinen. Mulla oli 2 kätilöä kun vuoro vaihtu ja molempien kanssa oli kätilöopiskelijat ja mä koin sen vaan positiivisena asiansa. Kätilö oli tosi kiireinen kun mun piti alkaa ponnistaa ja juoksi 2 salin väliä. Näppärä opiskelija oli siinä sit tukena ja turvana ja hoiteli siinä alku ponnistusta. Oli muuten molemmat tytöt tosi mukavia!

Pikaseen viel vauvasta: Hän on ihana, syö, nukkuu ja kakkaa. Kattelee äitiä silmiin ja on lumonnut meidät kaikki ihn totaalisti.

Mut mä palaan taas joskus...kun voin istuu....
 
Mukava kuulla pitkäkoiven kuulumiset! Ihan täällä taas tippa tuli silmään, tietty kun oma synnytys lähenee tunti tunnilta niin on hiukan muutenkin herkkänä... :'(

Täällä mennyt touhutessa koko ilta.. tein ihanaa ruokaa ja aika hätäseen syötiin ku mies rupes laittaan vielä wc:kalusteita paikoilleen. Oon pyykänny ja silittäny, leivoin vielä pakkaseen yhen satsin sämpylöitä ja järjestelly paikkoja. Sairaalakassikin tuli laitettuu vihdoin valmiiksi. Iso käsilaukku ja sit viel erillinen kassi. Voicelle on yksi kassi joka tulee sitten myöhemmin perästä.

Käydään saunassa ja aateltiin harrastaa vielä seksii. Onhan se miehellä vielä viimeinen mahdollisuus saada ehtaa tavaraa :LOL:

Mun yks ystävä lupas pitää tän palstan ajantasalla (ninni tietääkin kuka) eli tänne ilmestyy viestii heti vaavi on maailmassa !

Pitäkää minulle peukkuja!

Piitsi ihan hulluna tsemppii sullekin huomiseen! Kattotaa kumpi ehtii ensin ja kumpi saa kunnian olla tän palstan viimeinen =)
 
Mä sain kaiken tehtyä tälle päivälle mitä olin suunnitellutkin,sämpylät,lihapullat,pitsat ja siivottua ja tulipa pestyä viel neljä koneellista pyykkiäkin,kohta voikin lähteä rauhallisin mielin lähteä nukkumaan,saas nähä mitä siitä tulee,voipi olla et iskee kauhea jännitys ja jää unet vähiin :whistle:

Kyllä mä angel ihan mielelläni luovuttaisin sulle kunnian olla palstan vika :D
 
Tsemppiä kovasti kaikille lopuille!!! Angel ja Piitsi :D

Meillä oli tänään neuvola ja poika kasvanu mieletöntä vauhtia! Tänään oli 4480g ja 55cm ja syntyessään oli 3760g ja 51cm ja nyt siis ikää 19päivää :heart:

Kohta pääsette teki nyyttejä kantelee ja ihastelee :attn:

Suvitus ja isopoika-Vihtori
 
Alkuperäinen kirjoittaja suvitus:
En ite käy pahemmin vauvapuolella juttelemassa kun kaikkien muiden vauvat tuntuu olevan jo niin 'vanhoja' 2kk:n ikäisiä jne..
Meidän vihtori kun vasta reilut 2vkoa niin vähän erilaista arkea eletään.. :whistle:
Niin, meidän neitihän on 2kk, mutta toisaalta vain reilut 3 vkoa, kun lasketusta ajasta lasketaan, ja vähän samoin itekin oon kuin outo väliinputoaja, koska ikää on vaikka kuinka, mutta valvomiset ja taidot menee kyllä ihan tuon lasketun ajan mukaan katsotun iän mukaisena.

Mutta sinne vaan muiden mukaan, koska meidänkin vauvat on joskus (JOSKUS; ihan ku siitä ois jo ikuisuus! ;) ) ollu sen 2 vkoa ja ne jutut, mitä silloin on mietitty, on teillä meneillään NYT, ja ne on siis meillekin tuttuja aiheita, osataan niissäkin teidän mahdolliset ilonne ja huolenne jakaa! =)

 
Pääseekö joku muu tuonne 0-12 osioon? Mulle se sanoo valmis, vaikka sivu on tyhjä.. :/

Tsemppiä paljon tänään laitokselle siirtyville. Pian saatte nyytit syliinne ja kaikki raskausmurheet ja ikuinen odottelu loppuu!!

Meillä oli ukko eilen neuvolassa ja painoa oli viikossa TAAS tullut 300g. Ei oo kumma kun mamma ei taho jaksaa kantaa kokoajan. :eek:
Pelon sekaisin tuntein odotan ens viikon jälkitarkastusta. En ilmeisesti enää koskaan harrasta seksiä. Tikkien kohdat on jotenkin päin P:tä kursittu kasaan ja ne kinnaa ja tuntuu inhottavalta. :( Pelottaa, ettei mitään oo tehtävissä tai että joutuu uudelleen veitsen alle. |O

Tänän pitäisi selvitä pääseekö mies haluamaansa työhön ja ollaan aika tulisilla hiilillä täällä. Sit ne ei edes luultavasti muista soittaa tänään ja joutuu odottaa maanantaihin asti. Pitäkäähän peukkuja!!! :saint:

Rhea ja Nomppu 1kk 3vrk
 
Rhea, en pääse minäkään sinne. Ja lisäksi äsken kirjoittelin tänneki viestin, ja mielestäni luinkin sen täältä vielä ihan valmiina viestinä, mutta nyt sitä ei näy missään! Ellei joku oo ilmoittanu sitä asiattomaksi viestiksi ja modet sitte poistanu.. vaikka ei siinä mitään asiatonta kyllä ollu, lähinnä houkuttelua porukoille tuonne vauvat-puolelle =)
 
Tänne ei sen ihmeempiä kuulu, neidille oli eilen tullut jotain ihme ihottumaa, liekö pesuaineesta, vaihdoin nyt hänelle hajusteetonta ja pesin jo ison osan vaatteista uudestaan ja vielä 5xhuuhtelulla.

Vauvauutisia odotellaan nyt noilta viimeisiltä :heart:

:heart: :Ninni ja Alexandra 2 vko 1 pvä
 
Ninni78: Onko ne sellaisia näppyjä?? Jos on, niin ne on puhtiaisia. Ne pukkaa jotenkin ihon alta ja niiden tarkoitus on puhdistaa ihoa tms.. normaalia juuri 2viikon-parin kuukauden ikäiselle :) Googletin vähän: :attn: Näppylät kasvoissa voivat olla myös rasvanäppylöitä eli "ihon puhtiaista", niinku täällä päin sanotaan. Niitä tulee joillekin vauvoille jo muutaman viikon iästä alkaen kasvoihin, kaulaan ja jopa hiuspohjaan. Ne ovat kuin pieniä punaisia finnejä, joissakin on vaalea pää, muttei välttämättä kaikissa ja näppylöitten ympäristö on monesti punainen. :attn:

LOE ja "Alex"huomenna 1kk. Aika menee niin nopeaa, huoh..
 
KYLLÄ ne vauvat syntyy sittenkin :D

Tyttö tuli ja sydämeni suli!

5.4. klo:03.52 ja ihan ite vielä. :eek: Missin mitat 51,5cm ja 3340kg

Ja niin ne loputkin kärvistelijät näyttävät jakaantuvan.
Onnea!

Tämä mamma menee ottaa huilia, päästiin tänään vasta sairaalasta....
Palaan kun energiatasot nousee...
 
Ihanaa..vihdoin Angelkin sai omansa ulos! Onnea myös ensimammalle ja muille joita en oo ehtinyt onnitella :flower:

Joko nyt on kaikki omansa saaneet? Jos on niin kukakohan vie/vei viimisen vauvan tittelin....?

Täällä meidän fiina voi hienosti. Pituutta tullut jo 1,5cm ja paino kohta syntymäpainossa. Neiti nukkuu yöt kiltisti, syö n. 3x yöllä ja jatkaa unia. 1 vaipanvaihdolla selvitty yöt...eli äiti on hyvin levännyt ja onnellinen. Hän syö mielettömän ahkerasti ja onneks rinnat kestää hyvi. Tänään ekaa kertaa kestovaippa testissä. Jännä nähä kuin sen kanssa käy :)

Itellä on vielä paikat ihan kipeenä, en istu kyllä vielä varmaan ens viikonkaan jälkeen. No tuskin se kovin montaa viikkoo enää ottaa. On tää kyllä ollut niin mielettömän ihanaa täävauva-arki täällä kotona. Ihan rakastuneita ollaan miehen kanssa molemmat. Myös sukulaiset ja ystävät on ihan myytyjä. Jännää miten monen elämää tällänen uuden ihmisen syntymä koskettaa. Pitänee varmaan tältä sit siirtyä sinne vauva puolelle kun on saatu viimiset vauvat kunniala maailmaan. Katkeransuloista sit jättää tää palsta taakse. Nämä raskaudet on nyt sit koettu! Mieletöntä.

Mä odotan innolla et päästään vihdoin jossain kohtaa vaunuilemaan, nyt kun kevätaurinko alkaa paistella. Lähtee loputkin kilot sit joskus. -13kg jo :) oli siis kohtuu kivasti turvotusta kropassa. Liikakiloja karistettavaks on vielä yli 10 et kesäks en entisiin mittoihin pääse mut hiljaa hyvää tulee ja ens kesänä sitten viimeistään oon entisen verosessa kunnossa.

Nyt taas sohvalle leputtaa haavoja :wave:

pitkäkoipi + fiina 1vk ja 1pv
 
Kuulumisia pitkän tauon jälkeen, tyttö syntyi meillekin sunnuntaina 6.4. aamulla!
Synnytys alkoi käynnistyksellä lauantai-aamulla (42+0), ja iltapäivällä menivät lapsivedet, jolloin meidät siirrettiin synnytys osastolle. Siellä alkoivat supistelut ja vauvan sydänkäyrän seuranta, sillä lapsivesi oli jo vihreää. Koko yön vietimme siellä, supistelut voimistuivat ja aamulla vaihdoimme kaurapussit ilokaasuun. Se tepsi hyvin. Yö oli muuten tosi hankala, ei siinä juuri tullut kovalla laverilla nukuttua vaikka kipulääkkeitä sainkin. Aamuyöstä vauvan sydänkäyrä alkoi heilahdella ja laitettiin pinni vauvan päähän jotta saadaan tarkemmin seurattua hänen tilaansa. Se STAN-laite alkoi aamua kohden hälytellä ja kätilö ja lääkäri alkoivat vähän huolestua. Aamulla meille vaihtui jo kolmas kätilö ja kohdunsuu oli vasta 2 senttiä auki ja kaulaakin oli sentti jäljellä. Lopulta lääkärin ja kätilön selitettyä tilannetta alkoi näyttää vähän huonolta. Sydänäänet temppuilivat, synnytys ei edistynyt joten ennen aamuyhdeksää tehtiin päätös kiireisestä sektiosta. Se oli siinä tilanteessa helpottava päätös, pääasia oli että vauvalla olisi kaikki hyvin. Siitä mentiin sitten vauhdilla saliin ja yhdeksän jälkeen meillä oli tyttö kainalossa. Hän voi hyvin ja tuijotteli meitä heitä suurilla silmillään.

Nyt on toipuminen leikkauksesta edessä ja kotiin päästiin perjantaina. Aika kipeää se leikkaus teki, etenkin pari ekaa päivää oli kamalia. Sen jälkeen kun pääsi irti letkuista niin alkoi elämä voittaa. Vauva voi edelleen hyvin ja on reipas syömään ja nukkuu paljon.

Ei me oltukaan sitten ihan viimeisiä, onnittelut kaikille muillekin oman nyyttinsä saaneille!

Riinu ja typy 6 päivää
 
Sydämelliset onnittelut Angel ja Riinu prinsessoista :heart: !
Tulihan ne sieltä ;)

Tänne ei ihmeempiä, vauva syö ja nukkuu hyvin ja edelleen todella kiltti ja helppo tyttö :heart: , syötävän ihana!!!

Tule Angel kertton miten kaikki meni kunhan kotiudutte ja saatte arjen rullaan.

Aurinkoista maanantaita!

Ninni ja "Lillan" 2 vko 4 vrk
 
Heissan! Tulen vasta nyt ilmoittamaan, että meille syntyi ihana tuuhea- ja tummatukkainen pikkuprinsessa 1.4 aprillipäivän iltana! Paino 3380g, pituus 51cm ja päänympärys 34,5cm. Synnytys käynnistettiin tasan 42 viikolla. Kaksi murusta tapletista tehosi ja synnytyksen kestoksi tuli 7h40 ja ponnistusvaihetta kesti 10min. Aluksi pärjäilin kaurapussilla, sitten siirryin ammeeseen ja hiukan kävin myös lämpimässä suihkussa. Sitten siirryttiinkin synnytyssaliin ja ehdin ottamaan hetken ilokaasua, ennen kuin käytiin ponnistamaan. Yksi tikki tuli ja muutama limakalvorepeämä, joihin ei tarvinnut tikkejä. Edelleenkin istuminen aristaa, mutta eiköhän tästä pian toivuta, kun on isostakin episiotomiasta ensimmäisessä synnytyksessä toivuttu.
Neitonen on aivan ihana ja tyytyväinen vauveli. Isosisko on pikkusiskosta ylpeä, mutta samalla vähän mustasukkainen ja kerää huomiota mitä ihmeellisimmillä tempuilla.

Siideri ja "nyytti" 14 vrk
 

Yhteistyössä