<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

me6
miten ihmeessä kuvia saa lisättyä? Lyö kyllä ihan tyhjää :(

Meillä pikkuinen sai nuhan viikonloppuna. Toissa yö oli pakko nukuttaa tyttöä rinnanpäällä niin että itse olin puoli-istuvassa asennossa kun ei muuten henki kulkenut. Eilen meni monen monta kertaa syödessä siniseksi ja kerran nukkuessakin. Limasuus vaikeuttaa selvästi hengittelyä. Samoin pari kertaa pulauttanut kaaressa maidot pois ja päälle hirmuinen röyhtäys eli jää selvästi ilmalukkoja suolistoon.

Toivottavasti ei pahene, sillä sairaalareissu ei kauheasti iskisi...

Mariann-81 lapsivettähän sulta tulee. Kannattaa soittaa synnärille. Yleensä saa vuoroakuden odotella kotona mutta sitten täytyy lähteä sairaalaan, koska tulehdusriskit kasvavat.

Onnea iinux ja Ninnukka! Tulkaahan tekin tonne vauva puolelle.

ikägallup Voi kääk! Mä taidan olla palstan vanhin, ihan eri vuosikymmenellä kuin muut. No ainakin tuo yksi seksiasento pysyy hyvin mielessä kun on sama kuin syntymävuosi :LOL:

Tosin onhan meidän vanhin jo rippikoulu käynnyt :ashamed: Puoliso täyttää pyöreitä ensi sunnuntaina ja mä olen siis vuotta nuorempi.

Ymmärrän hyvin teitä joita tuskastuttaa kyselyt joko, joko? Mikään ei ole niin ärsyttävää ja kun la menee yli niin sitten se vasta alkaakin. Meidän esikoinen syntyi 42+2 ja meinasin tulla hulluksi, kun varsinkin mun äiti soitti tunnin välein. Nyt ei sitten kerrottu mun sairaalassa oloajasta kuin sisaruksilleni ja anopille, jotka jaksoivat pysyä aisoissa. Äitini ei tiennyt kun sen hössöttämistä ei tosiaan jaksa. Oli äitini ja moni muukin ihmeissään kun saivat tiedon prinsessan syntymästä :heart:

Paras juttu oli mun mielestä kun menin viime viikolla kampaajalle ja kampaaja huikkais jo ovelta, että mitenkäs masu jaksaa? Mä taputin tyhjää mahaa ja sanoin että eipä tämä enää mitenkään jaksa. Kampaajani meinasi saada sydärin Oli hetken sanattomana ja kauhuissaan kysyi että miten niin? Kerroin meidän prinsessan syntyneen jo helmikuun eka, johon hän tuumasi että eihän sen vielä pitäisi syntyä pitkään aikaan. Niinpä!!! =)

Ipun fiiliksiä ymmärrän hyvin. Vaikka kaikki loppujen lopuksi päätyikin hyvin, niin syylisyys kalvaa mieltä. Ei se että olisin jotain tehnyt väärin, mutta pahinta on kuitenkin se, että prinsessa joutui niin paljon kärsimään. Syytön, voimaton, heikko ja viataon pikkuruinen lapsi! Lisäksi päivä päivältä ymmärtää tilanteen vakavuuden, joka raastaa sydäntä.

LOE limatulpan irtoamisesta käynnistyvä synnytys on yksilöllistä. Menee muutamasta tunnista jopa pariin viikkoon. Mulla mennyt aina 2 päivää, jonka jälkeen lähtenyt vedet...

Me6 ja Aada 1 kk 2vrk
 
Täällä edelleen.. Eilen supisteli pitkin päivää vielä hyvin, mut viimeyönä ei mitään. Ainoo mitä on niin armoton väsymys!!!ja muutamia suppareita, mut ei niin kipeitä ku sillon lauantai yönä. Ei se mitään, mut harmitti vähän ku ehti jo luulla et nyt tulee lähtö niin sit ei. Se kai täs on ikävintä..

Vaavikin tuntu eilisen lepäilevän rankan yön jälkeen, tänään ollut vilkkaampi. Mä lähen pojan kans ulos ja kävellen kauppaan pulkkaa vetäen, saanpa ainakin raitista ilmaa =)

Joku mietti sitä alapään tutkimista, siis ei kai ne sitä suosittele, varmaan se on kiellettyäkin, mut jos puhtailla käsillä kokeilee vähän niin ei kai tuo haittaa... :whistle: eikä sitä sormee tarvinnu sinne työntää hyvin syvälle ku jotain tulee heti vastaan mistä päättelin et jokin siel on laskeutunu alemmas ja paikat kyllä hyvin turvoksissa! siis koko alapää tuntuu olevan turvoksissa.. :eek:

enne ja aarre 39+4
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!! :flower:

LOE Taidat saada vauvan ensin. Täällä ei oo pienintäkään tuntemusta et lähtö olis lähellä.

Tuohon leipomis hommaan, niin oon leiponu pari piirakkaa, pullia ja pari kuivakakkua pakkaseen. Sit oon tehny makaroonilaatikkoa yhden satsin. Ja nyt on hirvenliha-kastike tulella niin siitä laitan jonku verran pakkaseen. Vähän varastoa sitten et saa vieraille tarjota.
Ja mies on ihan peukalo keskellä kämmentä tuolla keittiössä :D

Nyt pitää lähtäkattoon tuota kastiketta.

Maria ja pikkukakkonen 40+3
 
me6
Anneli-2 löytyhän täältä toinenkin 69! Kumpi on vanhempi? Mulla synttärit tän kuun lopussa ja mies tosiaan 40 sunnuntaina :heart:

Lihapullia jonkun äiti/anoppi oli tehnuyt reilun kilon pakkaseen. Meillä tehdään aina lihapullia kolmesta kilosta. Maitoa menee vaatimattomat 26 litraa viikossa, jauhelihakeittoa keittelen aina 8 litraa kerralla... Suurperheen arkea :LOL: Ja kun kaikki lapset Aadaa lukuunottamatta urheilee niin ruokaa tässä perheessä kuluu pari jättiostoskärryllistä viikossa!!!

Nyt ruoan laittoon että muksut ehtii harkkoja ennen syödä!

Me6 ja Aada
 
Tervehdys tänne vielä!
Pikkuinen poika (3060g/48cm) syntyi 1.3. klo 6.18. kolmen käynnistyspäivän jälkeen. Jätkällä ei ollu ensin haluja tulla pihalle, mutta kun päätti tulla, niin tuli vauhdilla. Synnytyksen kokonaiskesto 1h 40min. Mutta molemmat voidaan hyvin ja huomenna sairaalasta kotiin, toivon mukaan. =)
 
Täällä vaan istutaan tyhjän panttina kun alakertaan ei ole menemistä työmiesten tielle ja yläkerrassa ei voi kertakaikkian tehdä yhtään mitään! On tämä pitkäveteistä kun minkään asian suhteen ei voi nyt itse tehdä mitään tai vaikuttaa asioiden etenemiseen edes tän raskauden suhteen! Äsken olin nostelemassa huonekaluja alakerrassa ja remppaukot oli ihan kauhuissaan, että enhän mä voi ja jaksa nostella ison mahan kanssa mutta kyllä mä voin ja jaksan ;) Lapset ovat elämäni nämä remppamiehet on tarkkoja, mutta ongelma on rakennusaikana tehdyt virheet ja mokat jota joutuvat korjailemaan ja jota kukaan ei enää korvaa eli omasta pussista kaikki pois! Muutenkin tuntuu,että aina saa olla lompsa levällään kun ovesta astuu ulos :LOL:
 
Täälläkin ollaan edelleen yhdes läjäs.... Päivittäin supistelee ja limatulppaa on tullu jo toista viikkoo...tuntuu olevan aikas uusiutuvaa luonnonvaraa..
Viime tutkimukses oli 3cm auki ja vajaa sentti kanavaa, mut silti käyntiinlähtö kestää....vaikka, mikäs kiire täs on... :whistle:

Hope08+Nyytti 38+3?
 
leenuskille Onnittelut pojasta!! :flower: =)

Piitsi Jotain maakunta-sarjaa se taitaa pelata.. tai ennen pelasi, ei varmaan ens kesänä tuu olemaan remmissä enää mukana, luulisin. Kauhian varmaa tietoa ei mulla ole, kun en ole siitä ikinä jaksanut innostua ihan siinä määrin kuin puolison ehkä pitäisi... :ashamed: :ashamed: Mutta luulisin ja muistelisin että maakuntasarja! =)
 
Paino +600g
rr 144/81
hb 115
sf 38
syke + 150-160

Tänään supisteli taas päivällä parin tunnin ajan, aamusta asti alko se menkkamainen jomotus, oli vaikee hengittää ja tuskan hiki oli päällä. Sitten ne taas helpotti, ei oo ennee ku se menkkamainen jomotus ja muut kivut jälellä. Kävely on muuttunu aika tuskaseks, tuntuu että alapää repiää!

Neuvolantäti sanoi että voi hyvinkin tulla tänään lähtö (mitä en jaksa uskoo, viikon tässä on kovasti lähtöö tehty!:D ) Mutta jos ei niin huomen aamulla mennää kysille, kontrollikäynti on siellä ja sitten ruppeevat vissiin käynnistelemään. Vähä jännittää!

Ei antanu uutta aikaa neuvolaan, sano että eikun vaan synnyttämään! =)

Heidi ja masukki 39+3
:heart:
 
täällä ollaan vielä kanssa yhtenä vaikka voisi tämä vauveli pikkuhiljaa luopua yksiöstään :)

Enne;tuossa joku aika takaperin mä pelästyin kun tunsin kanssa et alapää oli turvoksissa ja et oli laskeutunut.Mut varmaan kuuluu asiaan,ei ainakaan mitään oo vielä ulos tullut :D mitä nyt kohta tuo vauveli.

Rupee kyllä korpeamaan tämä raskaus,nää liitoskivut on yhtä helvettiä ja ah niin ihana pahoinvointikin on palannut :kieh: ja lisäksi väsyttää ihan mielettömästi,oompa tuossa miettinyt et mitenhän sitä jaksaa kun pitäs ruveta tositoimiin :/

Onnea kaikille vauvautuneille :heart: ja varsin hurmaava neitokainen oli kuvassa,olikos se nyt Ipun vauva?muutamat kyyneleet tuli tirautettua :D :heart:


Rohmutti ja epeli 39+1
 
Maanantaita...

Onnittelut vauvansa saaneille, teitähän alkaa olemaan jo iso liuta! Ihanaa vauva-arkea, ja voimia! *alan olee kateellinen... :whistle: :flower:

Heti kun on päivän pois, on tekstiä tullut paljon, olen kutakuinkin kahlannut ne läpi, ja kovasti on synnyttämään porukka lähdössä. Tsemppiä kaikille, koitan lähetellä täältä näitä virtuaalisupistuksia!

Mulla oli neuvolalääkäri tänää, ja kehotti sairaalakassin pakkaamaan, kun ei tiedä koska lähtö tulee..mutta kyllä tämä kaveri ei hevin yksiötään jätä, siltä se vain tuntuu! joten koitan olla kärsivällinen ja vain jaksaa o-dot-taa... :headwall:

Laitoin varmuuden vuoksi miehen rautakauppaan hankkimaan pientä remonttitarviketta...jos menisi aika ripeämmin kun hieman pensselillä sutii ja laittaa paikkoja kuntoon. *päähänpisto, tiedän.. :LOL:

Mulla on hormonit taas tehnyt tehtävänsä ja on aika itkuinen olo..on vain näitä päiviä kun ei huvita tämä fyysinen olemus...on niin kömpelö...ja kirjaimellisesti PAKSU.

Niin, ja mulla muuten pää ei toimi, eli siis mä olen todella hajamielinen, ja jotenkin tyhmä. Onkos muilla samanlaista oireilua? Mun ei pitäisi olla enää ihmisten ilmoilla, sillä nolaan itseni jatkuvasti...ja sit hormonit tekee tehtävänsä, eli rupeen jotai sopertamaa ja menen ihan punaiseksi, nousee tuskanhiki. Ihan uutta mulle.

Mä en nyt muista mitä piti kommentoida...taidan palata lukemaan tein juttuja...

ootus
 
Onnea vauvan saaneille! :flower:

Mä olisin kyllä jo niin valmis synnyttämään tän vauvan. Toivoin hieman et se olis syntynyt tänään kun sit olis synttäripäiväksi tullu 3.3. Se olis sopinut kun mies on syntynyt 12.12 ja Ella 7.7. :) Kello on jo niin paljon ettei taida enään ehtiä...

Vointi on ollu ihan hyvä eikä mitään synnytys tuntemuksia ole ollu. Ei ole tainnu supistella vielä kertaakaan.

Otin edellis aamuna Ellalta unihaalarin ja vaipan pois ja ennen kuin ehdin pesemään sen pepun niin se lähti juoksemaan miehen kainaloon kun se oli netissä. Ella sit päätti pissiä miehen jalkoihin. Tää oli jo toinen kerta kun se tekee tuon.

Mä olen miettinyt,et mentäiskö Ellan kans huomenna pitkästä aikaa kerhoon. Toisaalta ei oikein uskalla jos jompi kumpi tulee kipeeksi sen jälkeen. Ella on jo kerran saanu sieltä vatsataudin. En nyt mielelläni haluais mitään flunssaa tai vatsatautia. Seuraava mahdollisuus olis varmaan vasta sitten syksyllä kun kerho alkaa kesäloman jälkeen. Pienen vauvan kans en halua mennä sinne.

Keskiviikkona olis taas neuvola.

Krisu 38+4
 
Muumi ehei! Ei edelleenkään mitään merkkejä syntymisestä... En vain ole jaksanut olla kotona ja koneella, kun muuten tulee hulluksi odotellessa... |O
Onnea kaikki, jotka olette pääsemässä synnyttämään tai lapsenne jo saaneet. Olen kateudesta vihreä (vaikka toki ymmärrän, että siinäkin on varmasti omat heikot puolensa!). Alkaa vaan olla olo aika kurja... Hoh hoijaa. Nyt pitää mennä iltapesulle, kun huippaa....
(Ei Muumi ihan nähdä yliaikaiskontrollissa, kun meillä on lauantaina. Jospa nää jäärät käynnistettäis sitten samaan aikaan :LOL: )

Skog 41
 
Skog: Sulla ei ole kyllä enää pitkä aika:) Mulla on tuo yliaikaiskontrolli vasta 13.3.08, huoh.. Jotenkin oli aina ajatellut, ettei tarvi käynnistykseen mennä. Nyt taas pitää enemmänkin tuota päivämäärää uutena laskettuna:)...

Huomenna on neuvola, siellä taas selviää, mikä on tilanne. Just tekstailtiin kätilön kanssa ja hän ihmettelee, miten tämä synnytys on niin hidas lähteen käyntiin, minulla. Noi löllöt jne. on niin selviä merkkejä siitä, että synnytys käynnistyy pian, mutta mulle ei merkkaa :mitään:eek: Lähtis nyt vaan käyntiin luonnollisesti. Nyt on kuiteskin sauna lämpiämässä, taas pitää ottaa teho-ässät käyttöön;)

Mihis muuten Mama-L on hävinnyt?

Maria86: Tehdäänkö sellainen diili, että meillä molemmilla käynnistyy synnytys huomenna?? En hoksannut, että olitko jo vastannut, että kuinka kauan sulle kesti esikoisen synnytys??


LOE ja Rakas 40+4
 
Jännittää..huomenna sinne kuopioon! Ristiriitaset ajatukset..tuntuu että pelottaa että jos ne käynnistää, ja samoin jos eivät!:D
Noh, huomennapahan tuo selviää et mitä tapahtuu. Tulen kyllä tänne palloilemaan jos eivät otakkaan sinne.
Mutta on kait se lähdettävä kohta nukkumaan et jaksaa aamulla nousta. Pittää jo ysiltä olla siellä ja täältä on kuitennii matkaa sinne.

Jep..hyvät yöt vaan kaikille =) :wave:
 
johan oli lukeminen noissa vklp jutuissa.. ahkeroita ootte kirjottelemaan ;)
nyt siis kirjanmerkki tähän, et luettu on...

ensiks ONNEA KAIKILLE, JOTKA VAUVAN OLETTE JO SAANEET :flower: :heart:

ja siihen ne mun kommentoinnit sitte unohtu... oon niin dementoitunu nykyää, että oikee hävettää tunnustaa.. hajamielisyyden huippu :LOL:

ikägalluppia: ite oon -83 ja mies -80.. ja mun tyttö -03.. tämä masuasukki miehelle ensimmäinen..

omaa napaa vähän..... oon kans jo niiiiiiiin kypsä tähän valas-oloon.. järkyttävää ku ei mahu ku tasan yhet housut jalkaan, mitkä kehtaa ihmisten ilmoille laittaa.. ja sit kotona verkkareilla tulee heiluttua..
ja muutenki tuntuu et on AINA samat vaatteet päällä, ku on varmaa joku 5 paitaa mitkä mahtuu, niistäki 3 on mustia... varmaa kaikki aattelee, et ainako tuo samoissa kuteissa kulkee...

eilinen saunominen ja miehen kanssa harrastettu ässä tais IHAN VÄHÄN tehä jotai aikaseks tuolla alapäässä.. ainaki tän päivän on normaalia enemmä ollu sellasta vihlontaa ja muutama kipee supparikin..
mut ku niitä oikee oottelee, nii turha kuvitella et ne siitä mihinkää lisääntyis... huoh..
tuleepas nyt taas valivali- virttä....
lyhyesti ja ytimekkäästi OON JO IHAN TÄYNNÄ TÄTÄ RASKAANA OLOO!! ja toden totta, ottaa kans päähän kaikkien kyselyt JOKO JOKO?? vaikka kuinka sanottu on että ilmotetaan sitte ku on vauva syntyny.. ei jaksais kaikille noita pikku nippailuja selitellä, ku ei ne loppujen lopuks mitää hyötyä kai ollu....

nyt lopetan tän valittamisen ja lähen tohon sohvalle köllimään..
huomenna neuvola, tuun sit kertoo sieltä kuulumisia =)

äiskä äiskä ja masuvaavi 38+5
 
Olen pitänyt monen kuukauden foorumilakkoa. Hienoa, että täällä on jo päästy synnyttämään! Onnittelut kaikille ihanista vauvoista!

Meillä on mennyt ihan kivasti. Sokerit rupesivat pari viikkoa sitten pöllöilemään ja sain sitten rv 36 raskausdiabetesdiagnoosin. Parempihan se on myöhään kuin ei milloinkaan. Ruokavaliolla yritän pärjäillä, kun ei enää niin kauan pitäisi vauvan syntymiseen olla.

Viikko sitten lääkäritsekkauksessa paikat oli pehmenny, kahdelle sormelle auki ja kohdunkaula sentin jäljellä. Ei kuulema pitäisi mennä yliaikaiseksi. Painoarvio 3 090 g. Ei ole vielä supistellut kipeästi, mutta jotain nipistelyä on ollut tuolla alhaalla tuntunut. Ainut vain, että housut ei oikein tahdo pysyä jalassa, sillä maha roikkuuuuu. Maha "putosi" jo rv 33, ei ehtinyt edes keuhkoja alkaa ahdistaan. Pää on tosi alhaalla ja kiinnittynyt. Neuvolassa epäilivät olevan perätilassa, kun ei päätä tuntunut. Vauveli kuitenkin hengailee jo tosi syvällä ja ihan normaalipäin.

Odotusaika on mennyt aivan liian nopeasti! Turvotusta ei juuri ole ollut ja olen ollut elämäni kunnossa ja tuntenut itseni niin hehkeäksi, että. Mulla ei ole vielä kiirettä synnärille. Haluttaisi vielä käydä Oysissa tutustumassa ennen h-hetkeä. Keskiviikkona pääsisi.

Tsemppiä!

Lisäys: Mulla taitaa olla large-kokoinen rakko, kun vessassa ei ole tarvinnut käydä kuin kerran yössä tähän mennessä. Nukkumista haittaa vain polvien välistä karkaileva tyyny.


Sienna 38+1
 
leenuskille Onnea vauvan johdosta!! :flower:

LOE sovitaan vaan et huomenna lähtään. (mikä tuntuu epätodennäköiseltä). Esikoisen synnytys lähti käyntiin torstai iltana vesien menolla, mut supistukset ei alkanu heti niin ne laitto osastolle ootteleen. Perjantai aamuna alko kunnon supistukset ja 16.50 perjantaina tyttö oli maailmassa. Kokonais kestoksi merkattiin 8h 45min. Et ei mitenkään vauhikas synnytys. Ja tyttö syntyi tasan rv 42. Saa nähdä onko tämä toinenki yhtä hidas vai tuleeko rytinällä ku lähtee tulemaan.

Nyt kyllä oikeestaan toivon et menis pari päivää ennen ku lähtö tulee. Miehen pappa tosi huonossa kunnossa, tänään luultiin jo et ei huomista päivää näe, mutta nyt iltaa kohti vähän parempana. Mutta papalla ikää jo 83 ja monisairas, että tätä on osattu jo tavallaan odottaa. Silti se vaan tulee niin arvaamatta. Mutta aika näyttää miten tässä käy.

Mutta nyt pitänee lähtä nukkumaan.

Maria ja pikkukakkonen 40+3
 
Muuton takia ollaan oltu nettipimennossa parisen viikkoa, joten lueskeltavaa tänne pinoon on tuona aikana kertynyt melkoisesti. Pikaisesti vastailisin ikägalluppiin, eli minä nimimerkin mukaisesti vm 1970 ja mies 1968, yhdessä oltu jo 17 v, josta naimisissakin 14 vuotta ja nyt siis ekaa vauvaa odotellaan kaikkien näitten vuosien jälkeen. Oikein paljon onnea kaikille nyyttinsä jo saaneille minunkin puolesta :flower: Vaaka-70 rv 36+3
 
Huomenta kaikille!!

Oikein paljon onnea Leenuskille poika vauvan johdosta!! :heart:

Täällä olo jatkuu samanlaisena, ei tänäänkään synnyttämään :LOL: . Toivottavasti Loe ja Maria-86 pääsee tänään lähdölle!!

Tytöllä tänään hammashoitajalle aika, toivottavasti ei ala kiukkuilemaan! Minä niin laskeskelin, että mies olisi ollut jo isyyslomalla ja saanut viedä tytön sinne, mutta eihän tämä jääräpää ole suostunut täältä syntymään. Joten itse on lähdettävä viemään! Ens viikon tiistaille olen varannut tytön kaksvuotis neuvolan, mutta sen joudun varmaankin perumaan, ellein tämä nyt yks kaks päätäkin syntyä omin avuin!!

Skog: Eihän sitä tiedä vaikka yhtä aikaa laitoksella oltaisiin, jos sinun vaikka lauantaina käynnistäis ja minun sitten sunnuntaina. Ainakin toivon ettei enää laita kotiin!! Vaikka voihan olla, että pääsen käynnistykseen vasta tiistaina silloin se 42 viikkoa täynnä.

Muumi82 ja eppu 41
 

Yhteistyössä