<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

mä ajattelin tällä kertaa pitää kotona kun nyt isompi kämppä...tosin hermot varmaa menee ku kaikki sukulaisetki asuu nii kaukana et osa pitää majotella kotiin...esikoisen ristijäiset pidettii lauantaina ni osa vieraista oli pe-la yötä ja toine osa la-su...
 
enne: Just tuollainen olo, kuten kuvailit...jospa vauva asettuisi noihin lähtökuoppiin..

Meilä on noi ristiäiset ISO kysymysmerkki! Me ei tiedetä, että ristittäisikö miehen vai minun kirkon mukaan, vai pidettäisikö ihan vain nimiäiset. ja toinen kysymysmerkki onkin sitten että missä...srk-kodit ei oikein houkuttele, on meille vieraita paikkoja ja sitten taas meidän kotiin mahtuu vain pieni määrä sakkia. toisaalta, ei me ajateltu mitään suurta määrää kutsuakaan, kummit, meidän sisarukset perheineen ja isovanhemmat.
Tosi vaikeeta, koska minä olen meistä se joka ei osaa päättää ja sanoa sitä viimeistä sanaa, että mitä haluaa... :ashamed:

Niin, ja nuo kummivalinnatkin on suurinpiirtein selvillä, mutta siihenkin vaikuttaa se, että kumpaan kirkkoon lapsemme liitetään.

Pähkäiltävää siis riittää.

ootus
 
Moro,
Ninni kyseli muita turkulaisia...täällä yksi taustailija ilmoittautuu. Mä olen laiska kirjoittelija...mutta käyn lukemassa kyllä mitä täällä tapahtuu!

Kaikki hyvin täällä, vauvalla eikä mulla ole vielä kiirettä synnytykseen. Nautiskelen vapaista päivistä ja hyvästä olosta, samalla tullut kotikin siivottua ja kaapit järjestettyä. Yritän joka päiväksi keksiä jotain tekemistä, ettei aika tulisi liian pitkäksi...

Onnea kaikille jo synnyttäneille ja tsemppiä kaikille joilla se on vielä edessä!
R
 
Täällä kaiken touhun ja työn keskellä onnistuin polttamaan mahanikin uunipeltiin ja tuli kunnon jälki! Kyllä tästä mahasta nyt pitäs päästä jo eroon kun on tiellä vaan :LOL:

Meillä kans on vielä tuo ristiäis ja kummiasia vielä täysin auki ja itse en edes kuulu kirkkoon tällä hetkellä koska erosin katolisesta seurakunnasta! Mun lapset on kastettu katolisessa kirkossa ja siellä ristiäiset on jotenki juhlalliset ja kauniit menot! Siksipä haluaisin, että tämäkin vauva kastettaisiin kirkossa mutta en tiedä vielä missä? Voiko ristiäiset pitää missä tahansa kirkossa vai vaan oman alueensa? Toisekseen en tiedä ketä ristiäisiin kutsuisin, ennen aina ollut lähimmät sukulaiset ja kummit mutta silloin ei ollut vielä ystäviä tullut Helsingistä ja nyt mietin onko ristiäisiin tapana kutsua ystäviä!

Nyt maalaamaan ettei vaan tule tekemisen puutetta.... ;)

tutteli 38+4
 
Tutteli...mulle on kans käynyt noin uuninpellin kanssa. Sitä häviää jotenkin tuo tilantaju tän mahan kanssa.

Kävin tänään siellä äippäpolilla. Vauvan kokoarvio on tällä hetkellä 4,2kg...et ei ihan pikkuinen kirppunen. Huomenna pitäis mennä lapsivesipunktioon heti 8 aamulla...ja sitten jos keuhkot ovat pikkuisella kypsät, niin kalvot puhkaistaan...KääK! Mä oon ihan paniikissa...koska pelkään noita isoja neuloja yli kaiken. Mä en kyllä tajuu, kun vauvalla kaikki on hyvin, niin miks pitää alkaa käynnistelemään. Mua hirvittää se käynnistyskin, vaikka oon kokenut senkin monen monta kertaa. Tunnen vaan ite ettei vauvan pää oo viel kiinnittynyt vaan liikuttelee sitä viel aikas reippaasti. Tulee olemaan taas helvetillistä kidutusta noiden tekopolttojen kanssa...kun en voi noita puudutteitakaan ottaa.

Ristiäisiä ei oo viel mietitty yhtään...kait tässä vielä kerkiää. Hyvin pienimuotoiset varmaan pidetään tässä kotona :LOL: (onhan tätä omaa perhettäkin sitten jo 10 henkee)...niin varmaan vaan kummit...ei muita. Mun isä ja äiti on niin huonokuntoisia, etteivät kykene matkustamaan tänne (ovat molemmat laitoshoidossa) ja miehen äiti ehkä tulee. Kyllä sitä vielä tulevaisuudessa saadaan nauttia isoista sukujuhlista, kun omat lapset kasvelee isoiksi.

Mua ihmetyttää muuten tuolla äippäpolilla, että miks pitää aina olla eri lääkäri. Tutut lääkärit pyörii siellä kokoajan, niin miksei keskitetä potilaita siten, ettei aina tarviis koko historiaansa selittää. Luulisi olevan vauvankin edun mukaista, kun mittaaja ois aina sama. Mulla olis kyllä paljon hyviä ehdotuksia tuonne julkiselle terveydenhoito sektorille ;) että tulevaisuudessa siten eduskuntaan...hahaa :LOL: :LOL: :LOL:

Täytyy kait tästä lähteä siivoilemaan...sitten saunaan...ja kun mies tulee töistä...niin jos viel seksiikin sais ;)

Mamma Muu+Mulperiina 37+6
 
Ristiäisgallupiin: Meillä ristiäiset oman kylän kirkossa 26.4. Neiti on silloin 9 vkoa. Pääsiäinen sotkee vähän tätä kevättä, kun on niin aikasin. Jos ois ollu myöhemmin, niin ois varmaan pidetty pääsiäisenä. Kahvit yms. on sitten kotona, koska kirkko on tuossa 200 m päässä. Meille tulee 17 henkeä, sisältää kummit aveceineen, isovanhemmat, isoisomummon ja varaisovanhemmat. Kummeina mun veli, miehen sisko, mun serkku ja mun kaveri.

Yrittäkäähän masuset nyt jakautua, niin saadaan lisää ihania vauvoja maaliskuulle!

MIsupai ja neiti 10 vrk
 
Täällä ärri-purri-mur-mur-äitykkä!!!
Lasten ukki tuli tänään käymään ja nuhaisena, prkl!! Minä kun yritän pöpöjä varoa hurjasti, ni yks tulee taloon kipeänä! Enkä ilenny pois ajaa tietenkään ku on miehen isä eikä mun... mur!!!!! Miten ihmiset ei tajua ajatella että vauvataloon ei tulla kipeänä?!? Ääliö. :kieh: :kieh: :kieh:

Ristiäiset pidämme toisena pääsiäispäivänä eli maanantaina 23.3. meillä kotona. Vieraiksi tulee meidän molempien vanhemmat, sisaruksia puolisoineen ja lapsineen, isoisovanhemmat, kummit. Ei ketään ylimääräisiä ku tila on niin rajallinen.

Ippu :heart: "Aino"
 
voisin ehkäpä itsekkin uteluihini vastata :LOL: Ristiäisten pitopaikka on vielä vähän auki. Todennäköisesti tuossa seurakuntatalolla. Kummit on selvillä, vain pitäs vielä parilta kysyä sustuvatko. Nimi onkin sitten eri asia, kahdesta hienosta nimestä ei osata päättää :ashamed:
 
Mamma Muu - tsemppiä käynnistelyihin!!! Sulla on sitten hyvällä tuurilla pieni tuhisija huomenna kainalossa. :hug:

Ristiäisistä, me ollaan just muutettu kanssa isompaan asuntoon, 80m2 eli kotona ollaan ajateltu ristiäiset pitää. Mun äiti on pappi joten hän kastaa lapsenlapsensa. :heart: Väkee tulee varmaan ku pipoo jos yhtään varsinkin miehen sukua tunnen, mut täytyy sit koittaa jotenki vaik porrastaa, mut vaikeetahan se on ku tahtoohan kaikki itse toimituksen nähdä... Mutta haluaisin silti ehdottomasti että kotona kastettais. Sopu sijaa antaa :)

Just käytiin kokeiluttamassa masua kätilö-anopilla. Painoarvio nyt semmonen 3,1-3,2 kiloa eli just sopivan tirriäinen meikäläisen masuun. Ja vielä se pää vähän killu siellä eli ei aivan kiinnittynyt mutta kuulemma "justiinsa menossa lantioon", mitä ikinä se sitten tarkoittaakin. :D Mulla on lisääntynyt nyt semmoset vihlovat kivut tuolla ihan melkeen alapäässä, löytyykö kohtalotovereita? Tuntuu lähinnä siltä ku vauva painais päätään syvemmälle alas / kääntelis sitä jotenki. Vihlovaa, terävää ja äkkinäistä kipua ja samalla vähän paineentuntua.

Suppailuja sain taas muutamat kirpsakat kun käveltiin äsken toi parisataa metriä kotiin, mut nyt ne tais jo hiipua...

mama-L 38+5 edelleen.
 
Sain vihdoin ompelukoneen huollosta ja nyt on kantoliina ommeltu! Nyt sitten noita sidontoja harjoittelemaan... Tuntuu kyllä niin pitkältä ja hankalalta tuo liina, etten ymmärrä, miten sen saa kätevästä sidottua ja miten sitä voi käyttää kesällä tukahtumatta.

Huh, me ei olla ristiäisiä mietittykään. En kuulu kirkkoon mutta mies kuuluu, joten kai sinne joku pappi saadaan? Kummejakin meillä on vasta yksi mietittynä, montakohan niitä pitää olla? Eikä nimestäkään ole vielä tietoa kun ei ole tietoa edes sukupuolesta...

Bellona 36+5 edelleen
 
enne Kiitos :hug: Jospa tämä tulis ennen keskiviikkoo..vaikka usko on aika koetuksella että tulis! :D

Nyt ruppee pikku hilijaa se verinen vuoto loppumaan, nyt tullee semmosta verensekasta limaa :x
Kauheet menkkamaiset kivut on ollu siitä käynnistä asti. Nukuin päivällä pari tuntia, olo on koko ajan semmonen että ei jaksa mittään, tekis vaan mieli nukkua.
Jos salkkareitten jälkeen lämmittäs saunan nii jos se lämmin auttas näihin kipuihin.

Kyllä tuntuu että tämä on yllättävän vaikee ulos saaha, viikon antanu merkkejä että tullee mut ei kuitenkaan. Pikkunen rakas viihtyy vähä liianki hyvin tuolla yksiössään :heart:

Noh..hyvää kannattaa odottaa, ja ei oo onneks ku viikko ja päivä! =) :heart:
 
Pikaseen tuohon ristiäis juttuun. Kotona aiotaan pitää, kun saatiin tämä uusi koti :D Esikoinen kastettiin mummolassa. Päivästä ei oo vielä hajuakaan eikä pahemmin nimestä. Yksi kummi on varma mut muut on vielä harkinta asteella. Vieraissa pidättäydytään samassa kaavassa ku esikoisella, eli isovanhemmat, isoisovanhemmat, molempien sisarukset ja kummit. Miten te joilla on jo lapsia, niin kutsutteko myös heidän kummit jos ei tulisi muuten kutsuttua? Kun meillä on kolme kummia tytöllä jotka ei kuulu edellä mainittuihin vaan on kavereita. Tässä oon sitte miettiny et pitääkö heidät kutsua?

Maria ja pikkukakkonen 40+4
 
Ristiäisgalluppiin meillä ei vielä oo ollu puhetta missä pidetään,koti ois kyl hyvä vaihtoehto,mut saa nähä,kunhan nyt tulis ees ajankohtaseksi ;) Kummeja ei olla viel kysytty,mut tiedetään kyllä ketä kysytään ja toivottavasti suostuvat.
Maria me ei kutsuta ystäväpariskuntaa,jotka ovat neidin kummeja,mä meinaan ainaki pitää pienet kemut :D nyt vaa tuntuu ettei jaksa mitää ylimäärästä :ashamed:

Mama-L mulla on kans tota tunnetta,välil tuntuu et se puskee ittensä läpi sielt just
:kieh:

Mamma muu tsemppiä huomiselle :flower: toivottavasti sieltä sitten käärön kanssa kotiudut :heart:
 
Kiitos kannustuksesta Mama-L ja piitsi82

...hitto miten jännittää...vaikka tää on mun kahdeksas synnytys. Luulen, että ois helpompaa, jos lähtis spontaanisti käyntiin. Musta tuntuu nimittäin, ettei tuo vauvan pää oo ihan viel kokonaan kiinnittynyt tuonne alas. Taitaa tulla aika helvetillinen prosessi...nim. kokemusta on. Viides lapsi käynnistettiin kans 38 vkolla ja ei ollut yhtään valmis tulemaan. 9 tuntii kärvistelyy, kunnes huusin, että nyt laitatte oksitosiinitipan kiinni, mä en kestä kipuu enää yhtään. Vedet oli aamulla laitettu pihalle...ja tekopolttoja oli ollut tuo 9 tuntii ja paikat ei olleet auenneet yhtään. Niin siinä sitten kävi, että laittoivat kaikki koneet kiinni ja mä sain unilääkettä. Kolme tuntii siitä heräsin hirveeseen paineen tuntuun (oma kroppa oli tehnyt osansa mun nukkuessa) ja vauva käytännössä liukui ulos. Vauva ei ollut valmis syntymään ja vietettiin sen kanssa melkein 10 vkoa teholla kaikenlaisten ongelmien takia. Oli hirveen vaikeeta tajuta, että mikä meijän vauvaa vaivaa, kun oli pikku keskosia...tuskin 500g viereisissä happikaapeissa...ja meijän 3,8kg ukkeli makas siinä...tuskin mahtui sinne kaappiin. Hirvee kokemus...en haluis sen uusivan.

Tänä päivänä poika voi ihan hyvin...ja on 3,5-vuotias mun ikioma tietsikkanöötti...niinkuin ite asian ilmasee. No ei auta etukäteen murehtia. Toisaalta mä oon ite ajatellut, että kun antaa lääkärien hoitaa päätökset, ei sitten voi itseään syyttää jos jotain tapahtuis. Toivottavasti kaikki maalismasut pääsee turvallisesti maailmaan.

Mamma Muu+Mulperiina 3h päästä 38 viikkoinen

 
Heissan!

Jopas on tullut tekstiä! En nyt edes muista ketkä olivat saaneet vauvoja ym... Onnea kuitenkin kaikille teille tasapuolisesti!!! :flower:

Ristiäisistä:
Meillä järjestetään ristiäiset mun vanhempien luona, mun kotikaupungissa... Pakataan meidän pikkuinen perhe autoon ja huristetaan äidin valmistelemiin ristiäisiin... ;) Ei nyt ihan.. Menen sinne itsekin auttelemaan viikkoa ennen h-hetkeä. Pappi tulee kai sinne kotiin.. Vieraita kutsutaan joko vähän tai paljon.. Riippuu siitä että jos kutsuu yhden enon, pitää pyytää toisetkin jne.. En tiedä vielä mille linjalle lähdetään. Kummeja on nyt 3, yksi ei kuulu kirkkoon..

Mama-L: Mulla on myös tuota keljua vihlontaa.. Viimeksi tuossa noin tunti sitten jouduin lattialla kärvistelemään takapuoli pystyssä kun en voinut liikahtaa, ei seistä, maata tai istua.. Ei tunnu hyvältä ei!

Tein äsken puolen tunnin kävelyreissun noiden kipuilujen jälkeen.. Hieman supisteli matkalla, ei mitään erityistä. Nyt kramppaa vatsalihakset reippaasti tai sitten nää on niitä suppareita... En oikein tunnista mikä on mitäkin. Uutena valloittavana piirteenä on ilmenneet järkyttävät ilmavaivat.. :ashamed: Ei mitään tolkkua... Nyt on tätä aikaa jota voi todella kutsua RASKAANA olemiseksi!!

Aamulla neuvolaan... Mä en kestä jos siellä ei mitään hyviä uutisia tällä kertaa.
Kriittisenä menen sinne kun viimeksi oli niin kökkö vierailu.

Öitä kaikki! Mä lähden iltapalalle!
Laura ja masu(ssa ikuisesti? ) 39+1
 
Taas on pari maalisvauvaa nähnyt päivänvalon. Paljon onnea heidän perheilleen!! :flower:

Kyllä se on vaan ajateltava, että vielä kolme viikkoa jäljellä niin ei pää hajoa. On niin pinkeä olo ku olla ja voi. Ukko on tuolla varmaan ihan solmulla jo.

Tilasin nettiemosta imetysliivit ku tässä kaupungissa ei kukaan myy mitään järkeviä. en halu sellasia, missä se kangas on ohutta ja nännit näkyy paidanki läpi.. yök. Täytyy vaan toivoa, että nuo ois nyt hyvät.


Ristiäisistä
: Oon ajatellut, että mun vanhempien luona järjestetään vasta sitten ihan keväällä kun voi olla ulkona. Oon ukolle yrittänyt vihjailla, että meidät vois vihkiä samalla niin sais mammakin saman sukunimen. :saint: Ei tuosta vaan taho ottaa selvää, että mitä aikoo. :eek: Kummeista ei oo hajuakaan ja vieraiden määrä ja laatukin on vielä ihan auki. :whistle:


Kohta on sauna lämmin ja sit pitää ottaa kunnon supparilöyöyt. Luultavasti niillä kyllä menee vaan yö-unet eikä vauva meinaakkaan syntyä.. :kieh:

Rhea ja eka vekara rv 39
 
ei oo Ninni synnyttämässä, ei tää vauva halu varmaan koskaan tulla ulos :ashamed:
Kiitos muistamisesta kuitenkin, :hug:

Oon siivonnu pitkin päivää supistusten toivossa mut paskan marjat...
Selän vaan sain kipeeks ja vauvan tekeen jotain ihme kuperkeikkoja masussa, nekin tekee jo niin kipeetä kun alkaa ilmeisesti oleen jo niin ahtaat paikat pikkusella. Eli ei oo täällä tänään pahemmin supistelllu. Taitaa ainakin ens viikkoon asti mennä ennen kun mitään tapahtuu. Saa mies tehdä sisätutkimuksen jos sais jotain aikaseksi, mulla on kumihanskojakin sitä varten :LOL:

Nyt meen sänkyyn makoileen ja kattoon CSI:ta, sattuu selkään istua tässä koneella...

Tuun taas aamulla/päivällä takasin, mul on neuvola klo 11, ei kai siellä taaskaan mitään erikoista... *Miten niin kyllästyny...*

:heart: :Ninni ja Muru 38+2
 
En oo minäkään missään synnärillä, vaan tunnetusti jumitan koneella:D

Kävin neuvolassa. Kohdunsuu oli sormelle auki ja kanavaa se sentti.. Teki kovemman tutkimuksen ja päivän olen valunut ruskeaa verta, tai siis toi alapää :LOL:

Mä kyllä tulen ilmoittamaan, jos tulee varmoja merkkejä, että synnyttämään lähdetään:heart: ( Varmaan pää kolmantena jalkana;)).Tuntuu vain siltä, ettei ikinä pääse tosi toimiin... Torstaina on taas neuvola ja jos ei synnytys ole lähtenyt käyntiin, niin sit kätilö laittaa lähetteen synnärille.. Ja ens torstaina tulee se 2viikkoa lasketusta, joten sitten on se yliaikaiskontrolli, voimakkaasti tuntuu siltä, että sinne lampsitaan. Vaikkakin voisin vaikka just nyt heti lähteä synnärille:)

Maria-86
Pahoittelut miehen papan puolesta, toivon että voi hyvin. Ja voimia teille. Ja sun pitää kaa suunnata piahkoin sinne synnärille, niin voitas pusertaa vauvat samalle päivälle :hug:

Hyviä öitä kaikille ja voikaa hyvin;)

LOE ja Rakas 40+5( olin laittaa jotain 39+risat... aivot siis ovat jo synnärillä odottamassa kroppaa :LOL: );)
 
Yötä!

Nyt on tunnin ajan supistellut, eka tuli ehkä 4 supparia 10min välein..ja nyt on tullut loput alle 5min välein?? :eek: Apua, toivottavasti ei nyt ihan niin tiheeseen rupee jo nyt heti tulemaan.
Tässä on nyt vähän tenkkapo, että missä vaiheessa pitäis soittaa isovanhemmat meille kattoo likkaa. Ku ei yhtään voi tietää kauan tän toisen kaa nyt menee kaikki! Erinin kaa meni siis 17h!! Eikä kyllä alle viiden minuutin silloin tullut suppareita, kun vasta joskus 15tunnin supisteluiden jälkeen :p

Mul oli kaks asiaa jota mä toivoin: A että alkais käynnistyy vasta hyvin nukutun yön jälkeen (paskanmarjat, sainkohan mä tunnin nukuttua). AIJAI -SUPISTUS!
Ja B ettei nyt alkais, kun on eilisen päivän ollut kuumeinen olo ja kipeä muutenkin.. murr!
No kai se on vaan näillä eväillä jotenkin jaksettava.

No mutta. Ei tässä sen ihmeempää :D
Palaillaa, ehkä nyytti kourassa! Ja senhän pitäis olla se pikkuprinsessa :D

MÄ ja masu 40+3 :)
 

Yhteistyössä