<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Ekaks Jadelle huimasti onnea pojasta :hug: :heart: :flower: !!!
Johan niitä poikiakin alkaa sit ropiseen meiän pinoon =)

Angel
vai ollaan taas törmätty enkä mä oo mitään huomannu :ashamed: , oon ollu varmaan niin keskittyny omaan lyllertämiseeni... Oltiin länsikeskuksessa koko perheen voimin, toinen puolisko tais sit just mennä ostoskärryjen kanssa hissillä pois heseltä.
Enkä sit ostanu sitä kypäräpipoo vielä ku aattelin nyt sit odottaa et vauva syntyy ni saan ostaa "oikeen" värisen. Ku on niin paljon kaikkee neutraalia vaatetta raukalle, sanoinki eilen just miehelle et jos tulokas on tyttö ni mun on pakko päästä pian sit ostaan kaikkee vaaleenpunasta. Lindexiinki oli tullu kaikkia ihania uusia vaatteita, ja just sit niinku joko tytölle tai pojalle...
Sun täytyy Angel sit toivoo ettei vauva synny ennen 24.3, ristiäiset kun täytyy nykyään pitää viimeistään 2 kk:n päästä syntymästä. Sillon kun meiän tytöt syntyi ni aikaa oli 3 kk. Ihan typerää tollanenkin uus sääntö.

Kun kysyin sitä kirkko-juttua ni tarkotin ihan luterilaista kirkkoa, kun ollaan muutettu ja "kotikirkko" vaihtunu ja haluttais et vanhassa kotikirkossa kastettais. Eli se taitaa onnistua?

Hopelle onnea vauvanhakureissuun!!

(.) Neuvolakuulumisia:
Vauva laskeutunu mut ei kiinnittyny :kieh: :kieh: , tarttis kuulemma saada supistuksia aikaseksi jotenki, kolmea s:ää mullekin ehdotettiin. No, siivous eilen testattu, saunaa ei ole eli seksi jäljellä. Mut luulen et se miehen suorittama "sisätutkimus" vois kuitenki olla parempi, tai siis tehokkaampi. Neuvolatäti sanoikin mulle et jos otettais tavoitteeks et ennen pääsiäistä syntyis. Kun mä haluisin nyt heti jo synnyttään :|
Painoa: +100 g/vko (viimeks oli niin kauheesti turvotusta)
Verenpaine: 115/90
Pissa: puhdas
Syke: 150
Liikkeet:++
Sf-mitta:37cm :eek:

Eiköhän siinä ne tärkeimmät. Seuraava neuvola sit ens vkon perjantaina jos ollaan kasassa sillon vielä...

Missä muuten Pikkuvaemo??? Et kai vaan oo ottanu varaslähtöä??

Marmeladi jos keksit miten saat suppareita kunnolla aikaseks ni oothan kiltti ja kerrot mullekin. Mun eilinen 3 tunnin siivousvimma ei ainakaan saanut ainuttakaan supistusta aikaseksi...

Että silleen taas...

:heart: :Ninni ja Muru 38+3
 
Jadelle oikein paljon onnea pienestä pojasta!! :heart: :heart: :heart:

Ja sitten hieman omaa napaa. Jippii, mulla on alkanut limatulppa irtoamaan ja nyt sitten pikku hiljaa myös supistuksia tulemaan. Toivottavasti ei nyt loppuis nuo supparit, että pääsis viimeistään huomenna synnyttämään. Kyllä tätä onkin odotettu!! :LOL:

Muumi82 ja eppu 41+1
 
:flower:

Leivoin tänään mokkapaloja ja mustikkapiirakkaa. :p . Sit oon yrittäny vähän käydä kävelemässä josko jotain alkaisi tapahtua. Ihana ilma ollut tänään! Tällaisia lisää. Parina yönä on ollut menkkamaista kipua, johon olen herännyt ja välillä päivällä supistelee, mut sit ne loppuu ku seinään. Eipä auta muu kun nauttia vielä näistä viimeisistä raskauspäivistä. Kovasti kaikki jo kyselee, että joko on jotain tapahtunut. Mua ei oo kyllä se ainakaan vielä mitenkään häirinnyt. Täällä oli galluppia iästä niin ite olen -82 ja mies -80. Ristiäisiä ei olla vielä mitenkään suunniteltu, mutta luulen, että pidetään koko tilaisuus vanhempieni luona. Miehen hyvää ystävää kysytään papiksi luultavimmin. Niin sellasta piti vielä kysyä, että onko mahdollista ettei limatulppa irtoa kun vasta synnytyksen alettua? Kun mulla ei kyllä ole mitään merkkejä siitä. Eipä muuta taas tälläkertaa. Tsemiä loppuodotukseen!

Jennah ja pikkuinen 39+6
 
Ajattelin käydä ilmoittautumassa, kun turkulaisia kyseltiin. Olen kyllä lukenut juttujanne päivittäin, mutten vaan saa aikaiseksi itse kirjoittaa.

Huomenna olisi se suuri päivä, kun laskettu aika täyttyy, mutta vauva ei ole kyllä antanut minkäänlaista merkkiä tulostaan. Lääkärin ja neuvolatätin mukaan on ollut laskeutuneena ja kiinnittyneenäkin jo melkein kuukauden, mutta muuten ei mitään. Alan jo olla itse aivan malttamaton ja tämä odotus alkaa käydä hermoille.

Meidän masuasukki on ollut tosi kova hikkaamaan, muutaman kerran laskin 7 kertaa päivässä. Nyt hikkailu on vähentynyt ja eilen ja tänään saldo on ollut pyöreä nolla. Neuvolatäti on parilla viime kerralla kysellyt hikkaamisen perään ja sanonut sen vähenemisen olevan merkki lähestyvästä synnytyksestä, mutta tiedä tuosta sitten.

Jo synnyttäneet: Onko muuten teidän vauvojenne liikehdintä rauhoittunut ennen synnytystä?

Ikägalluppiin vielä, me ollaan molemmat -78.

Zussu ja masuasukki 39+6

 
ISON :hug: kera!

Ja onnittelut muillekin nyyttinsä saaneille, joita en omien kiireiden vuoksi ole ehtinyt vielä onnitella :flower:

Laitan tähän kohtaan hieman merkkiä mihin asti olen lukenut kirjoituksia. Raksahommat pitää nyt hieman kiireisenä ja siksi en ole koneelle pahemmin ehtinyt, mutta yhdessä koossa ollaan siis vielä =) Viime päivinä on kyllä ollut sellainen tunne, että synnytys saattaisi olla pikkuhiljaa lähestymässä, sillä paine alavatsalla on järkyttävän suuri ja nivuset siis aivan sairaan kipeät. Saanut varmaan toi tontilla ahertaminen jotain edistymistä aikaan.

Meillä ristiäiset omassa kodissa, jos se siihen mennessä valmis. Tällä hetkellä on kyllä positiiviset ajatukset sen suhteen, että valmiiksi saataisiin :D . Ja porukkaa tulee sellainen 20 ja risat, ihan vaan perhenjäsenet tosin. Mulla 4 sisarusta ja olen jo 8lle lapselle täti niin porukka riittää... :LOL:

Saini kyllä sen 500 metriä voi hyvinkin kävellä vaikka vedet olisi mennyt. Voi olla, että sen saman matkan kävelet useampaan otteeseen synnytyksen ollessa käynnissäkin, kun yrität saada supistuksia aikaan.

Omaan napaan ei mitään mullistavaa. Väsymys on ihan helvetillinen, mutta eiköhän se tästä. Nyt meen päikkäreille, joten palataan taas :wave:

kleopatra ja James 36+2
 
Jennah Mulla irtosi esikoisesta limatulppa (aikalailla kokonaisena klönttinä) synnytyksen aamuna. Edellisenä iltana oli alkanut supistukset, yön voimistuneet, aamulla lähti tulppa ja limaista veristä vuotoa päälle, illalla syntyi poika (vedet ei mennyt, kalvot piti puhkaista lopulta). Mutta siis pointti, kyllä se limatulppa voi irrota vasta synnytyksen alettua ja joskus se kuulemma lähtee huomaamatta, eli kaikki ei sitä tapaa kai koskaan. :/

ZussuMullakin huomenna la! meinaan mennä saunomaan illalla oikein olan takaa ja sit jos kokeilis muitakin "ässiä". Katsotaan tulisko tarkkana tyttönä tai poikana laskettunapäivänä... :p

enne ja aarre 39+6
 
Onnea Jadelle poika-vauvasta!!! :flower: :hug:

Täällä ei edelleenkään minkäänlaista merkkiä et pitäs lähtä. Saa nähdä meneekö tääki sinne rv 42. Toivottavasti ei. Pitää ruveta tekemään kaikki mahdollinen et tulis tämä vauva ulos. Alkaa olemaan jo tukalat oltavat. Perjantaina olis neuvola, saas nähdä vieläkö meen sinne. Siellä on ollu tämän viikon sijainen ku vakituinen on lomalla. Mut ihan kivalta vaikutti sijainenki kun hänet viime viikolla tapasin.
Mut nyt tekemään jotain hyödyllistä.

Maria ja pikkukakkonen 40+5
 
Galluppiin: Minä -79 ja mies -78. Yhdessä oltu reilu 6v. 2,5v. naimisissa.

Viimeviikolla käytiin synnytystapa-arviossa. Hyvät on kuulemma lanteet synnyttää alakautta. Järkytyin aika lailla siitä "tonkimisesta" jonka tekivät :kieh: Paino arvio 37+1 oli 3100g. Ja tyttö olis tulossa ja sitä ne arveli vk 20 ultrassakin.
Oon heikkona kaikkeen Hello Kitty-krääsään joten vaavillekkin on hankittu HK vaatteita aika paljon :D
Huomenna olis neuvola, minäkään en pääse "vakkari" tätille kun se on lomalla :(
Suppareita tulee aina kun rasittaa itteensä (siivous, lumien kolaus ym.), mut ei ne ole kunnollisia...


Mrs Fox ja Jyvis 38+1
 
Meille syntyi 27.2. klo 13.15 ihana pikku prinssi. Mitat oli 3 850g, 52 cm. Sektio oli vähän hankala, mutta siedettävä. Meidän piti päästä leikkaussaliin jo aamusta, mutta ennen meitä tuli pari kiireellistä leikkausta ja me jouduimme odottamaan yli puolen päivän. Itse leikkaus meni kuitenkin hyvin ja poika oli todella pirteä ja erittäin kovaääninen syntyessään!

Pieniä käynnistysvaikeuksia on pojalla ollut, vaikka ns. täysiaikainen oli. Viikkojahan oli se tasan 37. Syntymäpäivänä hengitys oli vähän nariseva, mutta pääsi kuitenkin kanssani osastolle. Sydämessä on pieni sivuääni, jonka johdosta kävimme sydämen ultraäänessä. Mitään suurta/vakavaa ei onneksi löytynyt, kontrolloidaan kuitenkin kuukauden ikäisenä. Paino laski liian alas ja pikku herra oli väsynyt, eikä oikein jaksanut syödä. Lisämaitoa annettiin jokaisella syötöllä. Nyt onneksi maitoa tulee ja jaksaa tarpeeksi syödä. Bilirubiinitkin oli korkeat, joten oli 12 tuntia valohoidossa. Arvot laskivat ja kaksi kontrolliarvoakin oli ok, joten pääsimme kotiin.

Nyt ollaan oltu muutama tunti kotona, herra nukkunut melkein koko ajan. Kohta täytyy herätellä syömään. Keltaisuutta joudumme vielä seurailemaan ja herkästi lähdetään sitten näytille. En muistanutkaan miten jännittäviä nämä ensihetket kotona on. Pää on ihan pyörällä tuosta ihanasta tuhisijasta!!!

Nyt taas syöttöpuuhiin!

Oonaliina + "elmeri" 1 vko
 
hui kauhistus, mulla on nyt viikkoja tuo 37..ihanaa kun voi ajatella että kohta saa kuunnella tuon meidänkin tulokkaan tuhinaa...vaikka yliaikaiseksi menisikin, niin silti..kohta on tämä odotus ohi.

Nyt mua vain senkun närästää..ikävä pieni kiusa!


ootus rv37!
 
Paljon onnea vauvan saaneille :heart:

Ja Tsemppiä teille, jotka hakemassa/lähdössä pian vauvaa hakemaan :hug:

Täällä edelleen yhtenä kappaleena. Huomenna taas neuvola ja jos mitään ei ole tapahtunut, niin sit kätilö laittaa synnärille lähetteen:) Yhä edelleen mulla on noi "menkat", mutta ei supistuksen supistusta!!!

Nyt tuli vieraita, joten moiksis kaikille ja hyviä vointeja :hug: :heart:

LOE ja Rakas 40+6
 
Ihania uutisia sitten satelee! :heart:

Meidän pikkuinen vaan tuhisee tuolla masun sisällä.. Hän viihtyy yksiössään vaikka mamma on tänään juossut paikasta toiseen.. Olen pessyt lattiat, imuroinut, pyyhkinyt pölyt, pyykännyt, tehnyt ruokaa... Syönyt sitä pahuksen tulista ruokaa... Pikkuinen vaan köllöttelee rauhassa eikä hätkähdä mistään.. Rauhallisuus on kyllä ihailtavaa... :)
Jos lähtis vielä lenkille.. Tuli äsken nautittua lempiruokaa ja jätskiä. :p

Öitä kaikille ja toivotaan että huomenna taas saadaan pieniä tuhisevia nyyttejä. :heart:
 
Oonaliinalle paljon onnea pienestä poikavauvasta :heart: :heart: !!!

Marialle
voimia ja tsemppiä koitokseen :hug: !

Täälläpä onkin tapahtumarikas päivä, toisin kun mulla :ashamed:
Mulla hiustenvärjäys menossa kun en enää uskaltanu mennä kampaajalle, luulen etten jaksais enää siellä istua, kyllä sitä sit taas ehtii, nyt huuhtelemaan!

Kauniita unia masuset!!!

:heart: :Ninni ja Muru 38+3
 
Tulen vaan pikaiseen kommentoimaan Ninnille ku sauna kutsuu...
Itse mietin tuota ihan samaa et pitääkö ristiäiset oikeasti pitää 2kk sisällä syntymästä. Ei tarvi.
Virallisesti lapselle haetaan nimi maistraatista eli paperit täytyy olla siellä 2kk sisällä. Kristillinen kaste, on vain yksi vakaumuksen muoto. Esim Helluntaiseurakuntalaisethan "kastetaan" vasta aikuisena, mut nimen he saavat maistraatin hyväksymänä.
Normaalissa tilanteessahan vauva kastetaan ennen 2kk ikää, jolloin pappi toimittaa maistraatille kastepaperit jossa vauvalle haetaan nimeä.
Meillä pitää olla nimi antaa esim jo vakuutusyhtiölle 2kk kuluessa syntymästä että vakuutus jatkuu voimassa olevana. (ehto)
Tätä asiaa epätietoisena juuri itse selvittelin maistraatista. Toisaalta ihan hassua, et ku kastepäivä koittaa ni Voicella on ollu jo jonkin aikaa virallinen nimi.

Sitäpaitsi ostin tänään Kaira Housen alennusmyynnistä sellaset puunimikirjaimet vauvan huoneen oveen jossa lukee jo vauvan oikea nimi. Parempi olis olla tyttö :heart: Eli nimi niinkin tiedossa, mutta vielä visusti salassa.

Nyt siis saunaan...

36+3
 

Yhteistyössä