<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

:flower: :heart: :heart:

täällä taas yks aika normi päivä takana.. supistuksia tulee sillee tasasesti parin tunnin välein, ei tosin kovinkaa kipeitä :/ vaikka niitä kuinka toivois..
päivällä imuroin oikei rivakasti, sit kävin illalla lenkillä ja saunassa, mut ei mitään..
tai nyt sellasta pienen pientä vihlontaa tuntuu toisinaan alapäässä kun tässä kovalla penkillä istuu, mut ei mitenkää hirmu paljon...

kyllä tää odottava aika on pitkä :kieh:

mulla myös menny jo aikaslailla hermo noihin "joko, joko?- kyselyihin"..en oo jokaisee viestiin jaksanu ees vastata... ku ei jotkut tutut muutenkaa mitää kuulumisia kysele, nii en minäkää jaksa nyt vastata.. oon vähä ilkee :LOL: ilmotan sit ku vauva joskus on päättäny syntyä =)

meillä ristiäiset pidetää kotona, ihan vaan mun ja miehen sisarukset, vanhemmat ja mummot ja papat pyydetään... kummeiksi meinattiin pyytää mun veljeä ja hänen vaimoaan ja sit miehen siskoa ja hänen miestään... mut oon jotenki nii "taikauskonen" että haluan kysyä heitä vasta sitten kun vauva on syntyny..
tosin mun veli perheineen asuu englannissa ja heille myös huhtikuussa tulossa vauva, joten tuskin ristiäisiin tulee, mutta kummeiksi kuitenki haluan heitä pyytää, kun mun toinen veli on jo mun tytön kummi..

nyt lyö pää kyllä niin tyhjää, en muista yhtää mitä piti kirjottaa... joten siirrynpä tohon sohvalle köllimään...

:wave: hyvät yöt

äiskä äiskä ja masuvaavi 39+0
 
Onnittelut kaikille jakaantuneille! :flower: :heart:

Synnytystapa-arvio oli tänään, ja hyvin kuulemma mahtuu tulemaan. Mulla on tosi helpottunut olo kun oli niin mukava lääkäri ja nyt saa sit vaan odotella synnytystä! painoarvio oli 3130 gr, eli hyvänkokoinen oli, vaikka syntyis jo nyt. Kohdunsuu oli edelleen kiinteä ja kiinni. Mä olin näkevinäni häpyhuulet ja lääkäri samoin, tosin voi olla kuulemma kiveksetkin... Eli jännitys säilyy kuitenkin edelleen...

Ristiäiset pidetään kotona lähipiirin kesken. Kummit on periaatteessa valittu, mutta kysytään vasta syntymän jälkeen.

Taimi & vatsataimi 36+4
 
eli tosiaan niinku angel08 sanoikin niin nimi pitää antaa 2kk sisällä vauvalle, mutta kasteessahan ei anneta kellekään nimeä vaan pappi vain julistaa vanhempien jo antaman nimen kutsuessaan vauvan seurakunnan jäseneksi =)
 
Käypä tuolla kattoon:
http://www.turunseurakunnat.fi/portal/seurakuntayhtyma/suomi/haista_hautajaisiin/kaste/jarjestelyt_etukateen/
Siellä ainakin sanotaan että kaste järjestettävä 2 kk:n kuluessa lapsen syntymästä...
Ja mun siskolle oli kanssa tullu just srk:stä lappuja joissa luki se 2 kk:n raja. Tiedä sitten miten käytännössä toimitaan, mut näin ainakin "virallisesti".

Meillä tänään esikoisen kanssa hammaslääkäriaamu edessä, hänellä oli lohjennut kauhea pala hampaasta, saas nähdä antaako hammaslääkärin hoitaa kun on vähän kammoa näitä kohtaan. Ja mä tietysti pääsen hänen mukaan sinne taisteleen, mies kun ollu taas yön töissä ja nukkuu sillon vielä :ashamed:

Oho, ulkonapa pyryttää taas kivasti lunta. Mihinköhän se kevät nyt sitten hävisi?


Jennah
onnea matkaan, :hug: !!!

Oonaliina tekikö teiän vauvelin sydämen ultraäänen mies- vai naislääkäri?


:heart: :Ninni ja Muru 38+4
 
Apua, täällähän on alkanut tapahtua niin ettei perässä pysy! Mutta onnea Oonaliinalle ja Jadelle! Ja tsemppiä taas Maria ja Jennah! Tuohan on ihana että pääsee aamulla levänneenä (?) synnyttämään.

Mulla vaihtelee hirveästi tuntemukset vauvan syntymän suhteen. Eilen kun sukupuolikin selvisi vauva muuttui jotenkin sillä tavalla todellisemmaksi, että sen tulo alkoi melkein hirvittää ja maalailin illalla jo miehelle kauhuskenaarioita siitä, miten meidän yhteinen aika on nyt sitten ohi - että sellaista tilannetta, että ollaan vaan kahdestaan, ei enää tule. Ja kun tähän asti olen ollut niin tyytyväinen elämään tällaisenaan... Ja sitten toisaalta vauvan tulo tietenkin jännittää hirveästi eikä sitä millään malttaisi odottaa. Pyörin sitten viime yön sängyssä ja mietin näitä, kun flunssakin on jo helpottanut (silloin nukuin 11-12 tunnin yöunia ihan horroksessa).

Bellona 37 tasan ("täysiaikaisuusraja" siis täälläkin ylitetty!)
 
Ensimmäinen yö kotona meni hienosti. Poika nukkui ilta 10:stä aamu 7:ään, kerran söi yöllä. Voi kun jatkaisi samaan rataan. Meillä noi isommat onkin olleet yöhuutajia. Voi kyllä olla että menee vielä tuon uneliaisuuden piikkiin.

Pikaisesti kävin lueskelemassa teidän juttuja. Kaikkea en vielä saanut luettua. Viikossa on paljon tullut tekstiä.

Onnittelut myös täältä kaikille vauvautuneille! Ja tsemppiä hakureissulla oleville!

Ninni: Sydänultran teki mieslääkäri. Ollaan ainakin esikoisen kanssa myös oltu hänen vastaanotolla. Hänestä olen kuullut muutenkin paljon hyvää, erittäin ammattitaitoinen. Onko tuttu?

Tuosta kasteasiasta. Meille tuli eilen kanssa seurakunnasta ne laput. Niissä lukee, että lapsen nimet sekä äidinkieli on ilmoitettava kahden kuukauden kuluessa syntymästä. Seurakunnan jäseneksi ottaminen edellyttää lapsen kastamista. Minä tulkitsisin tuon niin, että ristiäiset voidaan järjestää myöhemminkin, mutta nimi on ilmoitettava kahden kuukauden kuluessa.

Jaha, nyt pikasuihkuun, kun poitsu vielä vetelee sikeitä

Palaillaan

Oonaliina + "elmeri" 8 pvä
 
Ninni: Juup, taitaa olla sama mies. Arvelinkin että voisi olla isäpuolesi. Oikein mukava lääkäri ja tosiaan pätevän oloinen. Hän kun sanoi, ettei mitään vakavaa löydy, eikä mitään mistä pitäisi huolestua tai mikä vaikuttaisi vauvan vointiin, niin luotan kyllä siihen. Vaikka tietysti se vähän taas pelästytti. Kuukauden päästä menemme sitten kontrolliin.
 
Täällä edelleen yhdessä koossa, ilman mitään enteileviä merkkejä synnytyksestä.

Jennah:
Tsemppiä synnytykseen, pian sulla on ihana nyytti kainalossa :heart:

Miten nopeaa te lähdette synnärille, jos lapsivedet menevät?? Mulle oma kätilö sanoi, että pitää odotella supistuksia, alkavat pian ja sitten on menoa.
OYSissa sanoivat, että jos lapsivedet menevät illalla, niin synnärille mennään vasta aamulla. Aika hullua ajatella noin, koska supistukset yleensä alkavat pian vesien menosta ja ovat voimakkaita. Eli, että synnytys on silloin käynnissä... Kaipa ne yrittää OYSissa, että sinne ei mennä vain vesien menon takia, vaan vain jos synnytys on kunnolla käynnissä...

Skog ja muumi: Jokos tekin olette synnärillä??? Olenko mä ihan ainoa, jolla laskettu jo mennyt?!?!:eek:

Tänään neuvola ja koska synnytys ei ole käynnissä, niin kätilö laittaa lähetteen synnärille. Käynti on yliaikaiskontrollissa varmaan ens torstaina... Huoh..

Ristiäisistä:Ei vielä tarkempaa tietoa. Pidetään ennen kuin vauva täyttää 2kk. Luultavasti ens kuussa, jos tää muru nyt pian syntyis:heart: Ois tarkoitus pitää nyt kirkossa ja siellä sit ne kestit, niin mahtuu hyvin vieraatkin:)

Ihania huomenia kaikille :heart: Tulen myöhemmin ilmoittamaan, miten neuvolassa kävi.. Ja sori, jos omilla turhanpäiväisillä turinoilla/valituksilla tuon pimeyttä päiväänne..


LOE ja Rakas 41+0
 
Onnea vauvan saaneille! :flower: Loe ku pistät vauhtia niin ehit vielä :D Kärvistelen osastolla 11 ja odottelen supistuksia. Niitä tule harvakseltaan eikä oo mitenkään kovin kipeitä. Nyt otetaan just sydänkäyrää. Toivottavasti tämä lähtis pian oikeasti käyntiin. Maria ja pikkukakkonen 40+6
 
HUS:n sairaaloista Naistenklinikalla on sellainen käytäntö lapsiveden menon kanssa, että 12 tunnin päästä pitää tulla, vaikka ei supistelisikaan. Siinä on se infektioriski ja mullahan laitettiin synnytyksen aikana 2 kertaa antibioottitippaa, ettei vauva saisi mitään, kun vesien menosta oli yli 18 tuntia. Kotona voi tosiaan olla ja saa liikkua, jos vesi väritöntä. Mulla alkoi supistella 3 h vesien menosta 10 minuutin välein, 14 h jälkeen tuli 5 minsan välein ja neiti syntyi 25 tuntia vesien menosta. Ensisynnyttäjä siis olin.

Meillä pyryttää lunta täällä keskisellä Uudellamaalla. Haaveilin neidin kanssa vaunulenkistä, mutta tuulee niin pirusti, ettei taida tulla mitään. Eilen lojuttiin sisällä, vaikka aurinko paistoi, mittari näytti -10.

Ukki tuli eilen yöksi, kun on työreissu Helsingissä tänään ja huomenna. Oli ostanut pienelle läjän vauvakirjoja ja mummo oli lähettänyt ihanan Nasu-bodyn ja rimpsusukkikset. Yläkerran mummot ja papat toi soittorasian, sellaisen ihanan Bukowskin vaaleanpunaisen ballerinan... Meillä on jostain syystä aika paljon kaikkea vaaleanpunaista ja punaista...

Onnea matkaan niille, kenellä on synnytys käsillä ja samoin onnea niille, joilla nyytti on päässyt kotia jo!

Ristiäisistä: meille sanottiin, että ei haittaa, vaikka neiti on 9 vkoa kastetilaisuudessa. Etunimi meillä on käytössä, joten ei tuota ongelmaa. Kaikki muutkin sen jo tietää. Kunhan pappi tulee käymään, niin sitten laitetaan ne maistraatin paperit kuntoon.


Nyt miehen kainaloon kattomaan Perhesiteitä ja Salkkareita.

Misupai ja Neiti 12 vrk
 
Maria-86: Niin, muuten, meinasitko osallistua siihen pilotti-kokeiluun?? Eli, että pääset vauvan kaa kotiin ehkäpä jopa kuusi tuntia synnytyksen jälkeen??? Mä ajattelin, etten osallistu, että saa edes päivän levähtää rauhassa ja tutustua vauvaan:heart:
 
Oonaliina PALJON ONNEA PRINSSISTÄ :heart: :hug: :flower:
Hienoa, että kaikki on kunnossa!!
Meillä kans poitsun hengitys "natisi" ekat tunnit, mutta se loppui jo ensimmäisen päivän aikana. Lienee kai tyypillistä sektio-vauvoilla..? Enpä sitäkään tiennyt, joten meille se tuli yllätyksenä. Onneksi kaikki kuitenkin hyvin.

Tsemppiä taasen kaikille lähtijöille ja sairaalassa kärvistelijöille! :wave:

Tota mun pitikin aiemmin kommentoida, että "kiva" lukea teidän mietteitä lähdön hetkellä! Kun itse en nyt sitten ikinä pääse niitä fiiliksiä kokemaan. Jos vielä joskus vauva olisi tulossa, niin synnytystapa on sitten automaattisesti leikkaus, joten ei ole tietoa synnytyspoltoista, ei...
Vähän haikeaa, mutta ei voi minkään. Nyt meillä on kuitenkin yksi ihana elävä lapsi, eikä tätä onnea pääse moni koskaan kokemaan... Siispä tavasta viis, lopputulos on tärkeintä.

Näillä mietteillä tänään,
Hexodus ja poitsu 16pv :heart:
 
Vauva myllää kauheasti, hankala mahtua tähän tuolin ja pöydän väliin kun tuolia ei saa yhtään kauemmas :LOL:

Nyt kommentteja kun pitkään aikaan en oo taas kirjotellut vaikka aina luenkin kaikkien tekstit:

ihan ekana ONNEA HURJASTI VAUVAN SAANEILLE JA VAUVAA HAKEMAAN LÄHTENEILLE!!

kateellinen olen, meillä olisi vielä 2 päivää vauvalla "aikaa" tulla että mies saisi pidettyä täyden isyysloman. Tuskinpa ehtii, sääli sen loman kannalta :(

Bellona: Mullakin iskee välillä rimakauhukohtaus mutta luulen että näin loppuvaiheella panikointi on aika yleistä. Ainakin se menee onneksi ohi :)

Eilen kyllä taas menetin hermoni kun nyt mua on ruvennut ärsyttämään ympäristön vaatimukset vauvan synnyttyä. Kaikilla on mielipiteitä (jotka tietty on pakko kertoa...) joka hiton asiaan ja tuntuu ettei mistään saisi muka päättää itse. No mä olen luonteeltani sellainen että todellakaan ei muiden mielipiteet päätöksiin hetkauta mutta onko niitä pakko tuoda julki kokoajan?! Ja sitten ihan tyhmät asiat ärsyttää.. Miehen äiti on ihan yltiöinnoissaan ekasta lapsenlapsesta ja haluaisi osallistua ja auttaa kaikessa. No hienoahan se on. Ja pitäisi olla iloinen. Ja varmaan olenkin kunhan nää hormonikiukuttelut loppuu. Ehkä. Mutta nyt on kasaantunut niin paljon vitutusta monesta suunnasta että eilen kun kerrottiin ristiäismenu miehen äitille (joka alunperin halusi juhlat järjestää kokonaan ja kotonaan mutta mehän just varattiin kirkko jne. haluun ite järjestää ekan lapsen ristiäiset) niin hän oli ihan ihmeissään että eikö ole pullaa tarjolla. Hän tekee. Mies oli siis puhelimessa hänen kanssaan ja sanoi siinä mulle että anoppi lupas tehdä pullaa sinne myös. Mä sanoin sitten etten mä halua sinne mitään pullia, meillä on ihan tarpeeksi makeeta tulossa. Niin miehen äiti oli ihan että heidän suku kyllä tykkää pullasta. Ja mies sitten siinä jotain mielisteli äitiään. Ja mä napsuttelin vieressä hampaitani kun mua rupes niin ärsyttämään et jaa heidän suku kun tykkäis pullasta niin väliäkö sillä että minä tai mies ei mitään korvapuusteja haluta tarjota.

Jotenki tää pullaesimerkki oli mun mielestä loistava huomio itselleni että hermona käyn. Ei sillä nimittäin nyt todellisuudessa oo mulle mitään itsenäisyyden symbolia leipooko anoppi pullaa vai ei ristiäisiin :LOL: eihän se multa oo pois mitenkään. Siinähän söis ne ketkä syö jos syö.. Mutta jostain syystä mä nyt en vaan aio silti suostua tohon. Ruoat on päätetty ja niissä pysytään. Nyt vaan pitää löytää sopiva pitopalvelu mistä ne tilataan :) Oon kyllä aikoinani valinnu oikein sopivan nickin tänne itselleni :LOL:

Lähtipä hanskasta taas..

LOE: Voikun sä saisit vauvanhakuun lähteä jo nopeasti :) Meillä kättärillä sanottiin että vedet kun menee niin voi ihan rauhassa olla himassa vielä ja sanokohan vielä et 12h päästä pitäis viimeistään olla sairaalassa. Eli aika pitkään voi kotona olla jos olo antaa myöten, kuulemma ihan turhaan sitä sairaalassa odottaa kun kotona se on varmasti mukavampaa. Uskoisin näin :) Mutta kehottivat soittamaan kuitenkin vesien mentyä jos esim. vesi on jotenkin erikoisen väristä tai näin niin saattaapi ohjeet muuttua.

Kasteesta vielä: aikuisetkin voidaan kastaa kirkon jäseneksi, ei siinä voi olla mitään rajaa että 2kk syntymästä. Kutsumus kun voi tulla koska tahansa :) Mut on kastettu kun olin 6v samalla kun äiti meni uusiin naimisiin :whistle: Ja riparilaisiakin kastetaan jotta he saavat osallistua leirille jos eivät ole aiemmin kuuluneet kirkkoon. Kai se raja sitten lukee siellä sitä varten että varmasti vauvat ehtivät nimen saamaan, useat kun luulevat että kasteessa annetaan se nimi vauvalle.

Neuvolakuulumisia vielä eiliseltä:

rv 38+6
Paino 1300/vk
(prkl se taas nousi noin paljo ku viimesen kahen viikon aikana tullu 200gr yht. no turvotusta se kuulemma oli ja nyt oli kerrospukeutuminenki eilisen kylmän sään takia päällä vaa'alla)
rr: 124/70
Sf: 37cm! Noussu viime viikosta 33->37 :LOL: vauva varmaan venytteli :D
syke: 140
tarjonta: rt
lapsiveden määrä: normaali
painoarvio: 3.4kg

Pää on kuulemma tiukasti kiinnittynyt ja terkalle kun sanoin liitoskivuista hän sanoi että se voipi muuten aiheuttaa närästystä kun rustot ja liitokset rupee löystymään. Mä oonkin ihmetellyt et mistä hitosta se närästys on tullu takasin ku monen monta viikkoa pärjäsin vain tosi satunnaisilla poltteluilla. Selvispä sekin *mur*.

No mutta, ei oo enää pitkää aikaa jäljellä! ihan maksimissaan noin kolmisen viikkoa
:heart: :heart: yöllisiä liitoskipuja lukuunottamatta olo on vieläkin virkeä ja hyvä. Viime yönä iski karsea selkäsärkykin mutta nyt aamulla ei taas mitään. Luulen että saattaa johtua tuosta sängystäkin kivut kun se on aikas pehmeä ja ollut sopiva silloin kun painoin 25kg vähemmän :D ehkä se ei oo näin painavalle enää kovin hyvä.

Nyt aamupalaa, onpa tätä tekstiä tullutki jo tarpeeks :LOL:

Terv. Oikukas TASAN 39+0 !! IHANAA! niin kateellisena oon katellu aiemmin tälläsiä lukuja <3<3
 
No huh... Täällähän on alkanu tapahtumaa :eek:

Suuret onnittelut nyt tasapuolisesti kaikille nyytin saaneille ja kovasti tsemppiä hommissa oleville :)

Täällä tuskin tapahtuu mitään vielä tällä viikolla tai seuraavallakaan, mutta antaa pienen kerätä vielä voimia :)

LOE kyseli marialta tuosta OYSin kokeilusta ja mä nyt tuppaudun teidän juttuihin kun oon itekki menossa OYSiin kunhan aika tulee :) Mä en aio lähtä kotiin vielä vuorokaudenkaan jälkeen koska meillä tuo esikoinen on sen verran pieni ja vilkas tapaus että lepäämisestä ei tule sitten enää mitään kun ollaan kotiuduttu :/ Tiedän että mies pärjää pojan kanssa ihan hyvin kotona ja on sanonutkin että oo ihan rauhassa siellä sairaalassa, niin sanon hoitajille heti alkuun että me viihdytään siellä ainaki se 2 vuorokautta... Ja voihan siinä tulla vaikka mitä mikä sitten vaatiikin sen pidemmän sairaalassaoloajan...

Esikoista oottaessa meni loppuaika paljon nopeampaa ku oli koko ajan jotain mitä oottaa... Oli se viimeinen neuvolalääkäri, neuvolakäynnit viikon välein ja vielä oltiin yhdessä tutkimuksessa jossa pääsi ultraan joka kuukausi. Nyt on edellisestä neuvolakäynnistä jo pari viikkoa ja seuraava vasta ens viikolla ja lääkärillä käyty pari kuukautta sitten. Hankalaa kun yrittää ite kuulostella kehon merkkejä siitä että missä mennään ja näytän näköjään ymmärtävän kaiken ihan pieleen :whistle: Miten sitä onki näin malttamaton! Esikoista oottaessa en ajatellukaan että vois tulla ennen laskettua aikaa ja nyt kun on vielä 3 viikkoa la:n niin mä oon jo pomppimassa pitkin seiniä :eek:
Pitäis vaan nyt takoa ittelle päähän että ei tämä tuu vielä pitkään aikaan ja hyvä niin...

Mutta nyt tuo taapero haiskahtaa taas siltä että lähetään pesulle...
Poju oppi muuten vihdoin ja viimein kävelemään :heart:

Pimmi 37+1
 
Jennah onnea matkaan :heart:

Taimi piti ihan käydä tarkistaas et oon taas oikees ihmises,mut siis joo taisit käydä Koksis kokoarviossa,oliko sulla se Johanna lääkärinä?mä kävin siel tiistaina ja siis sama arvio ku sulla ja la:kin samana päivänä :D mut halus kuitenki viel kontrollii parin viikon päästä.Näin tasatahtiin ku mennään,ni jospa oltais siel yhtä aikaa pusaas näit muksui pihalle ;)

Nyt sitä lunta tulee meilläkin :D mä oon ihan innoissani vaik eiköhän tällekin käy niin ku aikasemminki tänä vuonna et huomisaamuun mennes näist ei oo tietoakaan,kertaakaan ei oo tarttenu lumitöit tehä,rappuset oon kertaalleen joutunu harjaamaan,ku niil oli lunta,mut muuten tääl on tää "talvi" menny lumettomana :(

Piitsi rv36+5
 
Inksu81
Tiistaina oli mahdollisesti viimenen tai sit toisiks viimenen neuvolakäynti...outoo sinällään et nyt kaikki arvot oli taas ok..ei merkkejäkään korkeest verenpaineesta tai proteiineista... Noh parempi niin :)

Huomenna on sit vihdoinkin se synnytystapa-arvio...jännittää jo etukäteen että miten kova taistelu siitä sektiopäätöksestä tulee... Saa nähä miten pian ne sit antaa sen leikkausajankohdan...tuskin ne pääsiäisen pyhinäkään leikkaa...

Vitsit et tuol ulkona on kauhee lumimyräkkä...ei paljoo huvita pistää nenäänsä pihalle... saiskohan sitä itteensä niskasta kiinni ees sen verran et sais ton meiän vaatehuoneen siivottua... mulla kun on ollu toi motivaatio "pikkasen" kateissa viime aikoina...

niin joo vähän myöhässä siihen galluppiin: minä -81 ja mies -82, yhessä ollaan oltu reilut 6v joista naimisissa 3v. Huh et aika meneekin nopeesti...

Inksu 37+3
 
ERÄPÄIVÄ

Tänään se koitti, tuo kauan odotettu laskettupäiväni. VAuvaa ei kuulu eikä näy. Supistelee välillä, niinku jo monta viikkoo. Eilisillä kolmella ässällä sain vaan päänsäryn.. noo, tyhmää hätäillä kun ei hän tässä voi olla kyse kun muutamasta päivästä enää. Eihän..? ....? :whistle:

Mielipide kysymys, kannattaako nää viimeiset päivät huhkia ja riehua että sais synnytyksen käyntiin vai levätä ja siten valmistautua suureen koitokseen? Kumminkin kun ei kai tuonne sisään kukaan ole jäänyt, kyllä se tulee kun tulee.. ;) Mitä mieltä ootte, voiko siihen loppupeleissä kauheesti vaikuttaa että koska se synnytys käynnistyy?

Tääl muuten Kuopiossa neuvoivat (KYS) et jos lapsivedet menee ni heti sairaalaan tarkistuttaa tilanne. Muistelisin et siskoni Tampereella taas oli saanut neuvon odottaa supistuksia. Kovasti vaihtelee siis ohjeet.

Palataan asiaan..

enne ja aarre 40
 
Täällähän todella tapahtuu, ei meinaa mukana pysyä kun koko ajan joku lähtee nyyttiä hakemaan! Tsemppiä matkaan!

Ristiäisistä naikkarilla kaikkia uusia vanhempia tapaava sosiaalityöntekijä sanoi että kaksi kuukautta on suositus nimenantoon mutta ei mikään pakko. Meillä ristiäiset 15.3. eli ehditään suositusten rajoihin..

Vesien menosta mä lähdin saman tien koska oli niin aikaista (33+2) vaikkei supistellutkaan. Ja sain antibioottia suoraan suoneen 3krt/vrk 3 vuorokauden ajan sekä ne pari kortisonipistoa. N. 10 tuntia vesien menosta alkoi supistella lähinnä kivuttomasti ja sitä kesti sitten sen kuusi päivää jolloin käynnistettiin koska crp oli kohoamaan päin eikä antibioottia haluttu aloittaa uudelleen. Kohdunsuu oli sairaalaan tullessa 1,5cm ja kiinni. Isoin riski on just toi tulehdusvaara kun "tie on auki" kuten lääkärit sanoi.

Oikukas :hug: tsemppiä! Kuulostaa niin mun anopilta! "No kyllähän te nämä pullat otatte kun minä olen ne tehnyt!" no ei oteta kun nimenomaan sanottiin ettei haluta mitään pullaa/kuivakakkua/pikkuleipiä! Aargh meinaan tulla välillä hulluksi! Ollaan oltu viisi vuotta yhdessä ja etenkin parin vuoden takainen häiden valmistelu meinasi saattaa ainakin mut hermoromahduksen partaalle. Mua rietoo noissa jutuissa eniten se ettei asioista okeasti keskustella vaan tehdään vaan oman pään mukaan vaikka kyseessä on meidän häät/lapsi/koirat/auto tms. Joten olen virallisesti suvun kaamein miniä (muut miniät on hiljaisia, kilttejä ja vailla mielipiteitä. Miehen serkkujen viiden miniän olen kuullut näin viiden vuoden sisään sanovan yhteensä kaksi lausetta) Sympatiaa säkkitolkulla sinnepäin!

Säästä huolimatta lähden ulos, kampissa on jotkut alepäivät...

BiaBia ja Pulla
 
Taas oli tullut uusia vauvoja ja vauvanhakijoita eli onnea ja tsemppiä vaan tasapuolisesti kyseessä oleville :flower: =)

Vesienmenosta täällä suositellaan menemään heti sairaalaan tarkistuttamaan tilanne.

Sitten tosiaan tuohon mitä Enne kyseli niin ovat kaikki lääkärit ja kätilöt vakuutelleet että ei tule vauva jos ei halua vielä tulla. Ja kai se tosiaan on pakko uskoa vaikka tahtoisinkin jo nyytin syliin :)

Piti vielä kysellä että montako päivää yleensä joutuu olemaan sairaalassa? Meille sanottiin että normaalisti 3 täyttä vuorokautta ja koska kotiin pääsee vaan aamupäivisin niin tarkottaa että useimmiten ollaan siis 4 vuorokautta synnytyksen jälkeen. Sektion jälkeen 5 päivää. Mutta jos asuu sairaalan lähellä voi halutessa tai sairaalan ollessa täynnä pyytää että pääsee 1-2 päivää aikasemmin kotiin ja sitten kätilö tulee kotikäynnille.

Ja semmosta galluppikysymystä että onko teillä tapana antaa lahjoja toisillenne lapsensyntymän johdosta? Siis puolisoiden kesken.

Nyt siivoomaan ja hoitaan asioita...

Saini & masukki 37+6
 
Ainiin ja LauraN taisit kysellä siitä kaksoiskansalaisuudesta. Mun mies tosiaan marokkolainen ja lapsesta tulee nyt automaattisesti suomen kansalainen, koska ei olla naimisissa, mutta sitten toisena vaihtoehtona on ranskan kansalaisuus. Sen lapsi voi ilmeisesti kyllä saada vasta täysi-ikäisenä. Eli mun on pakko raahautua jossain vaiheessa Suomen konsulaattiin jos haluan edes jonkin kansalaisuuden lapselle. En ole vieläkään täysin perillä asiasta, koska kuvittelisin että saa nyt edes jonkinlaisen ranskalaisenkin henkilöllisyyspaperin, mutta en sitten tiedä. Mitä kieltä te muuten puhutte eli aiotteko kasvattaa lapsesta kaksikielisen?

Saini edelleen
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! JA yhä enemmän kateudesta vihertävänä mutta puolestanne vilpittömästi iloisena toivotan onnea synnytykseen marialle ja jennahille!

Muumi tai pikemmin muumin vauva ei tainnut jaksaa odottaa meitä |O , mutta LOE täällä ollaan edelleen, eikä edelleenkään MITÄÄN merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. En tajua miten tämä voi olla edes mahdollista... Nyt on siis viikot 41+3, lauantaina on sitten edessä yliaikaiskontrolli. Eiköhän ne viikon sisällä käynnistä... Toivottavasti! En jaksais yhtään enää!

Pahoittelen etten jaksa kuin omaa napaa. Jostain syystä tämä koneella istuminen alkaa huippaamaan... LOE muta on mukavaa, että on linjoilla kohtalotoveri :heart: Tsemppiä!

Skog 41+3
 

Yhteistyössä