<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Moi taas. Skog Mä kihisen kiukusta sun puolesta!! |O Mä jo toivoin sulle jonkinlaista edistystä tuon odottelun sijaan. Onko tuossa minkäänlaista takarajaa et miten pitkälle antavat mennä?! kauheeta.. :/ Lähetän sulle nyt vaan oikein paljon voimia ja myötätuntoa.. :hug:

Me käytiin mökillä makkaranpaistossa. Oli ihana viettää vähän erilainen päivä ilman et joka minuutilla mietin et "alkas jo tää syntyä". Vaikka kyllä mä mietin sitä silti mut en ihan niin paljon kuin kotona ollessa. Hassua seurata muuten läheisten veikkailuja siitä koska syntyy. Moni veikkasi tätä naistenpäivää, mut tais tulla huti. Äitini veikkaa sunnuntaiyötä- itse olen vaihtanut veikkausta monesti, mut nyt lyön vetoa maanantain puolesta, olis Auroran päivä :D

enne ja aarre 40+2

ps. nyt se sit näköjää tapahtu. maha meni löysälle ihan yhtäkkii! :eek: tuntuu et pitää juosta vessaan nyt.. :ashamed: :wave:
 
Ihanaa! Palsta toimii jälleen :LOL: Ei ole todellista, millainen hengähdyspaikka tästä on tullut, saa vertaistukea ja lukea toisten ketutuksista ja valittaa sydämensä kyllyydestä :D

Kiitos LOE ja Enne mytötätunnosta. Lupasivat tosiaan maanantaina sen käynnistyksen, jos ei ole itsestään mitään alkanut tapahtumaan. Mun tuurilla tosin just alkaa sen verran ettei ne käynnistä... :'( Eivät ne luvanneet mitään takarajaa. Ehkö maanantaina saadaan lisää tietoa...

Mutta Ennen tavoin havaitsin äsken vatsan löystymistä! (Miten tästäkin voi olla iloinen...) Kiitos kuuluu Pikkuvaemolle!

Jokohan Rhealla on vaavi? Kateeksi käsi tuskaisen näköisiä synnyttäjiä tuolla sairaalan käytävillä...

Skog 41+5
 
täällä tosiaan ollu vatta sekasin pari päivää ja tänään tuli limatulppa, supistelee muttei mitenkään kipeesti. alaselässä on samanlain kipu ku aina mul on enne menkkoja. josko minäkin pääsisin jakautuun täältä
rv39+4
 
Kyllä ruppee tuntumaan että tämä ei tule varmaan ikinä ulos!
Viime yö oli taas tuskaa, hiki päässä pyörin ja heräilin koko ajan.
Tännään on välillä ollu niitä menkkamaisia kipuja ja kävely on ollu aika hankalaa.
Mutta tietää taas että ei varmasti ulos tule..kuha vaan kiusaa!:D
Ihan jatkuvaan tullee kyselyjä et joko joko..eikö vieläkään..arg!
Kyllä minä vaavin mielellään jo masun tällä puolelle ottasin, mutta minkäs teet kun toinen ei oo halukas vielä tulemaan. Kaikki aikanaan!;)

Just sain siivottua..hiki valluu nyt norona!:D
Kiva kun kesken siivouksen imuri otti ja sano sopimuksesa irti. Onneks kello oli vasta vähä yli viis nii tukka putkella juostiin ukon kans kauppaan ostamaan uus.
Kyllähän tuo meitä 3 vuotta palveli, jospa tämä uus kestäs kans ees jokusen vuoden.

Ukko tekkee isäsä kans yläkerrassa remppaa, ei ois ennee paljosta kiinni, ovet puuttuu kummastaki huoneesta, listat vauvan huoneesta, ja laminaatti ja listat meijät huoneesta.
Ihanaa..kohta se alakaa olla valmista!=)

Illalla meinattiin kahtoo joku elokuva ja ottaa rennosti =)

Pitäs rueta kahtelemaan ku sain vaaville 2 pussillista isompia vaatteita et mitkä niistä pidetään ja mitkä ei. Siinäpähän tuota ois tekemistä siks aikaa ku nuo viel tuota remppaa tekkee.

Hyvät illan jatkot kaikille! =) :wave:

Heidi ja masukki 40+1 :heart:
 
Marialle perheineen onnea prinsessasta :heart: :heart: :flower:

Skog :hug: olin ihan varma et kyllä ne sut sinne sisään jo ottaa tänää ja alkaa käynnistelee,mut nyt vaan peukut pystyyn et lähtis sielt tulee ominee jo vaikka tän illan aikana :whistle: puhaltelen supistus tuulia sinne päin.

Onpas täällä ollut tänään tuota vatsan löystymistä :D tietäisköhän kiirellisiä öitä synnäreillä lähipäivinä :D toivotaan ;)

Taidanpa mennä tonne ukon viereen sohvalle kattelee telkkuu ja kohta saunomaan,kävin ostaas itelleni siiderin tänään oisin kaks halunnu,mut ei ollu kaupas ku yks holiton :kieh: kiehuin sit siel kaupas et just mun tuurii,mut ehkä mä kumminki pärjään tol yhelläkin :ashamed:
 
Mä tulin toivottaa hyvät yöt. Olin jo ihan paniikissa kun palsta ei toiminu, vierotusoireita tuleekun ei päässytkään tänne lukemaan ja kirjottamaan. Sori jos tuntuu et mäki aina vaan roikun täällä. Nyt vaan on ollut ihana kun ukkeli on ollut kotona niin oon saanu vähän "vapaata" pojan hoidosta.

Toivotaan synnytyksiä niitä toivoville =) Mä ajattelin mennä ajoissa nukkuu tänään. Taas. Enää en valvo supistusten toivossa, kyllä ne herättää varmaan jos päättää tulla ;)

enne ja aarre 40+2
 
Torstaina 6.3.2008 (rv 41+2) Kello 01.06 syntyi meidän ihana poikamma. Painoa tällä komistuksella 4170 g, pituus 52 cm ja pipo 35 cm. Keskiviikkona iltapäivällä kolmen aikaan irtosi limatulppa jonka jälkeen alkoi säännölliset ja kipeät supistukset. Kahdeksan aikaan lähdettiin ajelemaan keskussairaalaan. Yhdeksältä perillä, ensin käyrille sitten peräruiske josta supistukset voimistui, siirryttiin kymmeneltä synnytyssaliin. Yhdentoista aikaan laitettiin epiduraali, puolen yön aikaan puhkastiin kalvot ja hieman ennen yhtä alkoi ponnistusvaihe. Yhdeksän minuutin kuluttua oli poika ulkona. Synnytys oli nopea ja kipeä, mutta sujui minusta silti ihanasta. Tänään päästiin kotiin ja olo on maailman onnellisen vaikkakin väsynyt!!

Nyt poika huutelee tissin perään, tulen huomenna kirjoittelemaan lisää ja lukemaan tänne kertyneet jutut!!

Muumi82 ja poikavauva 2 vrk
 
Onnea muumi82!

Kleopatra mullakin on vauvan pää tuntunut ihan selvästi siitä asti kun puolitoista viikkoa sitten ymmärsin kokeilla kun sanottiin, että on laskeutunut. Kuuluu kai siis siihen laskeutumiseen, mutta oli kyllä aluksi järkytys! Meilläkin taitaa olla nyt seksit sekstailtu...

Funny, mäkin olen harrastanut tuota "viimeistä kertaa jotain" jo pari viikkoa, tänään viimeksi kun käytiin naistenpäivän (ja viikolla olleen 1-vuotishääpäivän) kunniaksi syömässä.

Missä muuten krisu on?

Bellona 37+2
 
40+3
Ei ole oikein ollut aikaa istua koneella mutta kokonaisena täällä vielä ollaan, supistuksia on yhä kauheesti ja olo muuteskin kökkö..
Vauvaa jaksaisin helposti ootella ainakin sen 2 viikkoa mut pliis, pois nää turhat kivut!
2 tuntia oltiin tänään pulkkamäessä, mä tuun varmaan kipeeksi kun olin umpimärkä :)
Mä ainakin sievästi kieltäydyn tosta peräruiskeesta :x
Niin tein viime synnytyksessäkin, hoitsu oikeasti loukkaantui kun sanoin et muhun ei tollasta enää ikinä tungeta! tarpeeksi kärsimystä koko projektissa muutenkin!
 
Onko muilla tullut viiltävää kipua tuonne alas, kuin olisi puukolla viilletty haava. Sattui ja kirveli ihan kiitettävästi, auts!!!!!! Piti ihan huutaa, kun kävi niin kipeää.. Nyt katsoon C.S.I miamia:)

Paljon onnea muumille :flower: Mietin tässä just päivällä, että oletkohan saanut jo vauvan :hug:

LOE ja Rakas 41+2
 
Vielä kerkeää toivottelemaan IHANAA NAISTENPÄIVÄÄ kaikille arvon neideille ja rouville!! :heart:

Vauvoja on saatu pinoon lisää, joten TODELLA HUIKEASTI ONNEA kaikille vauvaantuneille!! :flower: :heart: :flower: :heart:

Myös jännitystä on ilmassa... Lisää vauvauutisia pian tulossa? Aina jollakin alkaa tapahtua ja se on sitä jotain! :D

Ja sitten näitä "yliaikaisia"/yliaikaisiakin täällä odottelee vielä vuoroaan! Te jotka tunnistatte itsenne tästä, minäpä lähetän teille kaikille ihan mielettömästi supistuksia jotta pääsisitte vihdoin matkaan!! :hug:

Terkkuja Kaikille toivottelee mamma-miia rv37 TASAN! :D
 
Iltaa kaikille ja oikein hienoa naistenpäivää :flower:
Itse en saanut kukkasii, kun just sain (meillä oli puolivuotis hääpäivä 18.2) vau mikä selitys! No mut sain tvtä katsellessa lähes tunnin mittaisen selkä-pää hieronnan jonka seurauksena myös oikein hyvää seksii. Ei meillä vaan tuo vauvan laskeutuminen ja pään tuntuminen saa seksii loppumaan ;)

Niin peräpukamista.. Siskoni joka on työharjoittelussa tällä hetkellä kpks:ssä niin kehoitti hoidattamaan peräpukamat voiteella pois ennen syntymää. Kuulemma ovat todella kipeitä synnytyksen jälkeen ja tulehtuvat n. 90% varmuudella. Nähnyt muutaman synnytyksen, joka sujuu täysin ilman repeytymiä, mut pukautumat pullahtavat ponnistuksessa ulos ja aiheuttavat muutamaksi päiväksi kovaa kipua, eikä voi kunnolla istua =( Eli te kaikki joilla niitä on havaittavissa niin kipin kapin rektumvoidetta hakemaan apteekista !! Itsellä on niitä myös !

Täällä myös vihlovaa kipua ihan alhaalla (suoranaisesti jopa ihan pimpissä) ihan ku joku sukkapuikolla kaivelis.. asentoo vaihtamalla kyllä aina helppaa, mut ei kiva!
Muuten täällä menee tosi mallikkaasti, enkä oo jaksanu vielä ruveta yhtää kovasti lähestyvää synnytystä jännittämään.

Oikein lämpimät onnittelut kaikille vauvautuneille! Kovia, oikeita supistuksia niitä haluaville ja hyviä vointeja muuten vaan kaikille !!

Huhtikuisiin ei ole syntynyt vielä ainuttakaan vauvaa, käyn siellä myös välistä ihmettelemässä! Mielenkiintoista seurata kuka lähtee ekku, ku ite oon siinä kuukaudessa periaatteessa ihan ekojen joukossa ! vaikkakin la maaliskuun puolella...

Nyt jos menis vielä hetkeksi tv:n pariin ja sitten tuutilullaa...

Minä + Voice tunnin kuluttua tasan 37
 
jotka toivotitte paranemista! Taisi auttaa, kun aamupäivällä alkoi vähän helpottaa olo. :hug: :hug: :hug:

Palstan jumittaessa olemme saaneet vaavejakin lisää, paljon onnea Maria ja Muumi!

Lauantai olikin aktiivinen päivä, kävin tekemässä aamulla parit meikit (hei nyt mä oikeesti alotan äitiysloman!) sitten pyörähdin Kampin kampituspäivillä ostamassa ne mielettömän hyvät imetysliivit : http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=36_76&products_id=1857 Tuntuvat päällä ihanilta, eivätkä yhtään purista, vaikka otin s-koon.
Kotona otin hyvät päikkärit ja kävin koiran kanssa kunnon kävelyllä ja sitten lähdinkin vahtimaan kavereiden nukkuvia lapsia, tai siis katsomaan heille telkkaria. Nukuin siellä ja äsken kotiuduin, enkä tietenkään saa enää unta.

LOE mulle tulee kanssa niitä "puukoniskuja" tonne alakertaan, varsinkin jos yrtittää kävellä kiireessä jonnekin. Tuntuu tosi pahalta, ei pysty edes hengittämään, kun se viilto tulee. Mitähän ne on? Mulla on maanantaina aika mun neuvolantädille, joka on kätilö ja aattelin jos hän vähän kurkkis kohdunsuun tilannetta.
Mies on lähdössä ens viikonlopuksikin reissuun, ja sektioaika on jo niin lähellä, että mahdollusuus synnytyksen käynnistymiseen on aikamoinen.

skog, hyvä, että lähetys tuli perille! :LOL: Mulla vaiva helpottui, eli hyvin onnistuin ulkoistamaan ongelman sulle.

Ninnille piti vastata, että se äitiyspakkauksen peitto on luultavasti liian pieni niihin lakanoihin. Me ostettiin lastentarvikkeesta semmonen HIPHOP-peitto, koko oli vauva- ja aikuistenkoon väliltä.

Nyt takas unille, öitä! t.pikkuvaemo ja ihmepoika :heart:
 
Täällä sitä taas kukutaan Pikkuvaemon tavoin, oon alkanu oikeen inhoon noita öitä kun on niin hankala nukkua... Tuntuukin et saan paremmin nukutuks jos oon hereillä muutaman tunniin yössä. Täällä ollu kans noita ihme vihlaisukipuja, mulle tulee varsinkin kun nousen istumasta. Tänäänki oon kipuillu ihan kiitettävästi, illalla tuli muutama supistuski mut nekin sit taas lakkas kun seinään :headwall: :headwall: No, onhan mulla tässä vielä viikko armonaikaa ;) ja sen jälkeen alan rutiseen entistä enemmän :kieh: :kieh:

Nyt kattoon töistä tulleen miehen kanssa tv:tä hetkeks ja sit takas nukkuun jos uni vaan tulee..

:heart: :Ninni ja Muru 39+0, jee, viimeistä viedään (toivottavasti ainakin)
 
Lähettäkää sitä unihiekkaa tännekkin!!! |O

Mä liityn Ninnin ja pikkuvaemon kerhoon...täällä ollaan kukuttu jo pari tuntia. Äsken koitin taas saada unta, mutta tuli pahaolo... toivottavasti ei ole kyse mistään oksutaudin alusta tmv...sen lisäksi närästää ja alkaa noi renniet jo etoa oikein kunnolla, yök!

Tähän asti mä olen nukkunutkin yöt tosi hyvin, toissayönä en herännyt kertaakaan!!!

Pitää lähteä lähiaikoina haalimaan tutuilta leffoja lainaa, menee aika öisin paremmin kun saa tuijotettua jotain vähän fiksumpia ohjelmia kuin noita tv-pelejä tai chatteja...ihan epistä kun nuo erikoiskanavat ei näy ilmaiseksi antennitalouksissa...mur.


Paljon paljon Onnea vauvautuneille!
[/b] :heart:

Hyvää yötä/Hyvää huomenta kaikille, mä koitan saada tätä oloani joillain rohdoilla kohennettua.

ootus
 
Huomenta aamuvirkuille. Meil poju aina herää puoli seitsemän maissa mikä tarkottaa sitä et äitiki herää. Mut mä herään jo ihan mielellään, kai tähän on tottunut tai sitten kun meen niin aikasin nukkumaan ja heräilen vähän väliä vessaan ja kääntämään kylkeä, niin olen jo sit aamulla aikasin valmis heräämään.

Illalla tuli tosi kovia vihlaisuja tuonne alas, oletan että kohdunsuulle, LOE kuulostaa siltä et kyse on samanlaisesta kivusta kuin tuo mitä kuvailit. Mut oon huomannu et niitä vihlaisuja tulee myös kun vauva kovasti liikkuu (muistelen samaa esikoisen loppuajasta) eli onko se sit vauvan pää joka siellä riuhtoo vai käsilläänkö se "raapii"? mistä lie se kipu tulee, en tiedä :/ Illalla tuli myös pari niin kipeetä supistusta et hengittelin jo ihan tosissaan ja ne kesti jo lähemmäs minuutin varmasti. Mieskin jo kysy huolestuneena et "sattuuko suhun jo noin paljon?" kun mä puuskutin silmät kiinni ja vatsaa pidellen. MUT EI: sit nukkumaan ni ei mitään.

Nyt kysynkin hädissäni et onko tää ihan normaalia? että tätä on jatkunu jo monta viikkoo, joka ilta alkaa olla kipeempi ja oon jo monena ollu varma et nyt tulee lähtö, MUT EI :kieh: Supistukset loppuu kun seinään. Oon varma et paikat on pehmenny ja auki, ainaki jonkinverran, kun on ollut niin kipeitä suppareita jo. Oletan et sit kun tapahtuu niin mennään kiireellä. Ärsyttää kun ei pääse ees lääkärille ennenku sillon sadan vuoden päästä (41+5):whistle: et tietäs ton kohdunkypsymisen tilanteen. Mieleen piirtyy kauhukuvia siit' et supistelee aina vaan eikä tää koskaan käynnisty.. ei ennenku vaikka puhkaisevat kalvot joskus sitten sadan vuoden päästä. :eek: Noh, siinä oli angstia tälle aamulle.

Oikeesti mä olen ihan hyvällä mielellä, yritän taas ottaa rennosti. Mies lähtee huomenna töihin, se harmittaa.. kun olimme toivoneet jo isyyslomalle jäämistä. Noh, näillä mennään.

enne ja aarre 40+3
 
Onnea Muumille ja muillekkin vauvautuneille!!! :flower:

ja mitä tuolla irc-galleriassa kävin vaklaamassa, Rheaa siellä myös onniteltiin, eli sinne kans onnittelut pojasta :flower:

täällä ite vielä yhessä kasassa... tyttö oli taas vaihteeks koko vklp mummulassa, mutta eihän tämä meijän masuasukki halua tietenkään sillo syntyä, kun ei tarviis lapsenvahtia kysellä...
no, mukava päivä oli eilen miehen kanssa.. aamusta heräsin tosin normisti 7 aikaan, mut siinä sohvalla köllöttelin tekemättä mitään, puolen päivän aikaa otin päikkärit ja sit käytii ravintolassa syömässä, naistenpäivän kunniaks =)
niin ja sainhan mä ihanan tulppaanikimpun mieheltä :flower:
sit käytii vuokraamassa pari elokuvaa, kateltii ne illan mittaa ja saunottiin...
ihanaa ja rentouttavaa!!! mut kaiken olis tietty kruunannu synnärille lähtö, toiveajattelua ;)

noh, tyttö tulee sit tänää kotiin.. ihan mukava nähä sitä taas parin päivän jälkeen.. jos sitten muutaman päivän päästä tästä pääsis synnyttää nii tulee parin päivän "ero" tyttöön taas...
nyt sitä onneks oon jo vähän oppinu nauttimaan siitä ajasta kun tyttö ei oo kotona.. ennen meinaa kun neidin vein yökylään, niin sitä oli itelläki johonki menoa ja hyvin pitkälti aamuyön tunteina tuli kotiuduttua ja aamu nukuttua :whistle:

mulle on tullu iha hirvee hinku nuudeleihin... melkei joka päivä on saatava pussillinen :p nää on näitä outoja mielitekoja :D

no mut nyt taas iski sellane äklö olo, jos sitä tohon sohvalle heittäytyis kylelleen...

supistuksia puhkun täältä kaikille niitä haluaville.. ja osani yritän ottaa itelle talteen.. :whistle:

äiskä äiskä ja masuasukki 39+4
 
Ja ensinnäkin Onnittelut Muumille :hug:

Täällä on mannapuuro muhimassa ja parin tunnin päästä pitäisi lähteä veljenpojan ristiäisiin. Ei jokseenkin yhtään huvita kun eilinen päivä meni autossa istuessa ja siitä sitten sain päänvaivaksi säännölliset supistukset illalla useiden tuntien ajaksi, välillä teki jopa kipeää... :| No mutta onneksi saunominen sitten rauhoitti ne, en meinaan yhtään olisi jaksanut lähteä synnyttämään. Lapset illalla ihmetteli, kun äiti silittelee vauvanvaatteita ja puhkuu ja puhisee :whistle:
Mutta siis nyt on vauvanvaatteet laitettu ja sairaalakassi pakattu *johan se kestikin* :D
Tänään san vauvalle sellaisen rottinkisängyn ensisängyksi.

Täällä myös noita vihlovia tuntemuksia ollut jo useita viikkoja, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Eilen todella runsaasti, jotain varmasti tapahtui taas kohdunsuulla.

Käytiin eilen lasten kanssa hieman "shoppailemassa"... Meni lähemmäs tonni rahaa... Mutta tulipa ostettua valmistuvaan taloon liesikupu ja malja-allas ja sit cittarista ostin niitä Luhdan isoja kylpypyyhkeitä kun oli niin edullisia. Mä en yhtään tykkää noista normikokoisista pyyhkeistä, kun aina paistaa reisi tai joku muu... :D
Ostin sit myös tytölle kevätpuvun kun oli tarjouksessa. Kylläpä teki hyvää päästä törsäämään :LOL:

No mutta nyt lapsille puuroa ja palailen sitten taas linjoille :p

kleopatra ja James 36+6
 
Kysymys teille, joille tehty sektio(kyllä muillekin:)): Mulla oli esikoinen syntyi sectiolla. Ja nyt on alamaha tuosta arven kohdalta ihan sikakipeä välillä:( En tiedä, että painaako vauvan hartiat siihen jotenkin, mutta en pysty kävelemään välillä edes kyyryssäkään. Eilen illalla oli niin pahana tuo, että ois tehnyt mieli itkeä ja huutaa. Mieskin huomasi, että todella sattuu ja lämmitti siihen käärön, se hieman auttoi:) Tuota kipua on hankala kuvata. Ei ole supistuksia, mutta supistuksen aikana vielä kipeämpänä se tunne. Tuntuu niinku se sectio ois tehty eilen ja sitä pitää varoa. Siis hanakala selittää :LOL: Mutta siis lähinnä sitä kysyn, että onko muilla tällaisia ihme tuntemuksia?? Voihan nuo kivut olla vaikka mitä, mutta mua pelottaa, että entä jos se haava repeää?!?!:( Kätilö on kyllä sitä mieltä, että kyllä se kestää, mutta kun ei mulla ole ennen tällaista ollut, siis edellisissä raskauksissa. Ja tämä raskaus on jo kolmas nyt kolmen vuoden sisällä, sectio tehty siis 09/04.. Voiskohan olla jotain kiinnikekipuja, leikkaushaavan ympärille on kuulemma kehittynyt jotain kiinnikkeitä.. Mitä ohjeita teille on annettu, jos jotain oireita tai kipuja tulee tuolle alueelle?? Kiitos, jos joku osaa auttaa:)


Äiskä äiskä: Mulle taas on tullut kauhea himo mustiin oliivehin;) Kai niitä saa syödä??

LOE ja Rakas 41+3
 
LOE mulla on kanssa ollut välillä (ja varsinkin eilen kun supisteli) mahassa olevat leikkausarvet kipeät. Mulla leikattu tähystyksellä umpisuoli 12/2004 ja arpikohtia on 3. Siellä on ainakin arpikudosta, joka nyt tietenkin venyy. Ihmettelen vain minäkin kun ei tuota tyttöä odottaessa ollut kipuja arvissa ja nyt on, mutta silloin oli kyllä masukin huomattavasti paljon pienempi.
 

Yhteistyössä