<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Ninni78:
Sanopas muuta!
Mutta selväksi tuli sekin ettei tuosta kovin paljon suurempaa vauvaa alakautta minusta irti saa. Siksi maanantai on ehdoton takaraja.

Vauvan paino oli noussut huimasti kahdessa viikossa. 2850->3560! Eli nuo painoarviot on todellakin arvioita, mutta kyllähän ne ultralla tehtynä pitäis kai olla aika tarkkoja.

Nyt sitten vaan odottelen käynnistymistä. Tosin on mua supistellutkin koko päivän sen kätilön ronklaamisen jälkeen. Hän vielä sanoi että hieman ronskimmin nyt kokeilee ja ärsyttää, jos vaikka lähtis käynnistyy. Välit olleet koko ajan 20-30min ja selkä ihan tulessa. Mutta en kuitenkaan jaksa olla optimisti, sillä on näitä ollut ennenkin, esim pari päivää sitten...

Nyt sohvalle odottaan sydämen asialla sarjaa.... :wave: :wave: :wave:

viivi ja vagner
 
Ninni eikös ole jännä miten nuo ajatukset ja fiilikset voi mennä laidasta laitaan?
Musta tuntuu, että välillä olen kuin tulisilla hiilillä, että tulepa nyt ulos kaveri (lähinnä silloin kun nivuset ja selkä niin kipeinä, ettei kävelemään pääse) sieltä lämpiöstä ja sitten taas kun oma olotila parempi (siis ei kipuja jne.) niin sitä sitten onkin, että "ei mitään kiirettä, tulet kun on sinun aika" (vaikka sitten huhtikuun puolessa välissä) :LOL:

Täällä ei kyllä tänään ole yhtään "kevättä rinnassa", kun räntää satanut aamusta asti. Nyt tosin muuttunut vesisateeksi. Ulkoilmaan kaipaisin, mutta taitaa jäädä tänään väliin, kun mieskään ei vielä ole tullut kotiin. Se hakee meille uuden television tänään ja ehkäpä tuo myös sen rottinkisängyn vauvalle. Tuntuu, että mitä enemmän tuota tavaraa alkaa olemaan vauvalle valmiina tai mitä valmiimmaksi paikkoja laittaa, niin sitä enemmän toivoo vauvan pikaista ulostautumista. Siinä yksi syy, miksi en hirveästi ole vielä asiaan panostanut... :)

Mutta nyt paimentamaan lapsia ja lukemaan uutta "Me Naiset" lehteä. Se on kyllä nykyisin aivan turha lehti.

kleopatra täällä taas vie palstatilaa...
 
Moikka kaikki!

Ninni kyseli et mihiin oon hävinny? Täällähän minä hiukan taustailijana, kerta omassa olossa ja voinnissa ei ole tapahtunut minkään sortin muutosta niin mikäpä tässä kirjoittaen...
Vauvan liikendintä, vääntely tuntuu inhottavalta tuolla pimpsan suunnassa, öisin on alkanu tuleen kylkikipuja mut siinäpä radikaalimmat =)

Tänäänkin humpotettu koko päivä kaupungissa asioita hoidellen, tai oikeastaan koko vko menny sillai, ettei ole oikein huomannutkaan...

Ajattelin ruveta värkkäämään "kummiksi pyytäminen" korttii, ku ollaan huome menos ystäväparin luokse syömään ketä ajateltiin sylikummeiksi pyytää. Eipä taida heillä olla aavistustakaan moisesta :p
Ihana muutenkin päästä nauttiin iltaa yhdessä, Ystäväpariskunnan mies on gurmeekokki ja aiko loihtii jotain super hyvää ruokaa, neljällä lajilla. Ai että =)

Oikein paljon onnee kaikille nyytin kainaloon saaneille !!!

Ninni, mulle ainakin täällä raision neuvolassa sanottiin et yliaikaiskontrolli tyksiin on aina aika tarkasti vkolla 41+5, mut neuvolat jatkuu ihan normaalisti tarvittaessa. Nyt esim mulla mennään kerran viikossa, mut jos esim menis yli niin sitten tarpeen mukaan ottaa neuvolaan tarkistukseen pari kolmekin kertaa per viikko.

Toivottavasti mun ei tarvis tänne tulla hihkumaan et et jee, tänään saavutettu laskettu aika. vaan ihan mukava olis synnyttää hiukan aiemmin. Uskotte varmaan =)

Mun mies näki viime yönä unta, et voice syntyi mustasankaiset silmälasit päässä ja isin ainut huoli oli se ettei lasit mene pönnätes vaavii ulos rikki. Niin kätilö reippaasti tuli silmälaseja pään tullessa ulos, joten multa repes väliliha pahasti =(( Hyvät unet :LOL:

Nyt askarteluhommiin ja sit päikkärit!

Minä & Voice 37+4

ps. mua turvottaa jalat ja kädet ihan mielettömästi. en tiedä enää mikä avuksi, ku vettäkin kuluu 4litraa päivän aikana... todella ärsyttävää!!
 
Täällä veti mielen aika matalaks ku avasin tänää sanomalehden,oli tos meidän kylällä jäänyt alle 2-vuotias poika auton alle ja kuollut,itkuhan siinä tuli ku mies tuli tytön kans kotiin ja sanoi et oli poika ollut samassa hoitopaikassa :'(
Nähtiin viel ne paloautot ja ambulanssi eilen ja jotain siin viel ukolle vitsailin,ni nyt kyl tuntuu tosi pahalle :'(
 
Taas täällä häiriköimässä.

Kävin kurkkimassa ranskankielisillä palstoilla ja siellä näytti olevan yleisenä suuntauksena kätilöiden tai gynekologien aloitteesta että käynnistelyt alotellaan viimeistään kun 41 viikkoa täynnä ellei jo sillon kun laskettuaika tulee täyteen. Yksi kaveri joka TAYSissa on synnyttänyt molemmat tyttönsä taas kertoin että toista odottaessa oli mennyt rv 38 sairaalaan ja vaatinut käynnistystä, kun ei enää jaksanut ja olivat käynnistäneet. Paljon tosiaan siis vaihtelee käytännöt.
 
Oivoi Piitsi82. :hug: :hug:
Todella surullinen on ollut tuo tapahtunut :'(
Joitain asioita kun me emme voi vain ennalta estää, vaikka kuinka pyrimme kaikin keinoin suojelemaan lähimmäisiämme. Paljon enkeleitä ja voimia pojan läheisille ja vähän kaukaisemmillekin.

****

LOELLE ja perheelle paljon onnea!!!vihdoinkin =)

ootus
 
Ootus kyllä niitä enkeleitä on täältäkin heille lähetelty,ei kyllä heitä tunnettu,mut koskee aina niin paljon enemmän,kun sattuu lähellä,vaikka eihän nää tälläset uutiset koskaan kivoja oo :(

Loe onnea teille kaikille :heart:
 
Onnea vauvaantuneille täältäkin. LOEkin sai vihdoin ja viimein nyyttinsä!!! Ihanaa kuulla hyviä vauvauutisia, niistä tulee niin positiivinen fiilis, kun kuulee uuden elämän lähteneen hyvin alkuun.

Yrittäkäähän masuset rentoutua, niin eiköhän ne vaavit tule ulos omia aikojaan. Ne, ketä oikein kovasti odotuttaa, niin pitäisi ehkä tehdä jotain, missä ajatukset olisi ihan muualla. Sitten voisi alkaa tapahtua, ikään kuin unohtaisi koko raskauden. Tehkää jotain jännää, repäiskää! Okei, hyvä mun sanoa, mutta yritys on ykkönen...

Laura, tulehan takasin purkamaan fiilistä, ei mua ainakaan haittaa negatiiviset fiilikset. Me muut voidaan antaa hyviä vinkkejä, millä pääset eroon. Ja jos ei vinkkejä tuu, niin sit ainakin saat purkaa itteäsi. Nimittäin ne miehethän yleensä joutuu kärsimään näistä meidän purkauksista.

Jaaha, pitäs varmaan nukkumaan lähteä, jotta jaksaa huomenna touhuta. Sain tänään siivottua suursiivouksen, vaikka neiti ei oikein tahtonut nukkua normaaliin tapaansa. Eipähän tarvii vähään aikaan luututa lattialistoja...

Öitä kaikille!!! Misupai
 
Onnea LOE me päästiin vihdoinkin synnyttämään!!! Väsyttää sen verran, etten jaksa katsella ketkä kaikki muut ovat ehtineet vauvansa saada, mutta onnea kaikille!

Meidän pikkuneiti syntyi 11.3. 46 h lapsiveden menon alkamisesta. Koko maanantaipäivä käynnisteltiin osastolla, ja lopulta illalla myöhään alkoi supistaa ja heti kipeästi lääkkeen takia. Jyväskylän synnärillä on joku kirous varmaan, koska Ciciliskon tavoin oksensin epiduraaliin saakka... Sitten alkoi taivas, joka päättyi melkein 12 tunnin synnytyssalissa olon jälkeen kipeään imukupilla avitettuun ponnistukseen, josta 10 tikin eppari. Pikkuinen on 53 cm ja 3870g. Ilman lapsivettä oleminen sai aikaan infektion, ja pikkuinen jäi teholle parantumaan, kun itse vaadin kotiutusta. Siellä oli nimittäin aika trafiikki, 11.3. syntyi iltapäivään mennessä 11 vauvaa! Pitää sanoa, että synnytys oli rankka kokemus, mutta levollisempi kuin luulin (vaikka olinkin aika koomassa ja heikkona ja lopulta nousi kuumekin). Kyllä keho kertoi, mitä tehdä - olin ihan omissa maailmoissani ja kätilön mukaan rauhallinen :LOL:

Ehkä lisää joskus, tai eiköhän olennainen ole sanottu. Tsemppiä kaikille loppuodotukseen, toivottavasti ei veny näin pitkälle muilla! Lueskelen teidän uutisia, jahka etsin. Nyt nukkumaan (hemoglobiini oli tänään 76 ja sain 2 pussia punasoluja...)

Skog, ei enää raskausviikkoja
 
LOE ja Skog :heart: :melliset onnittelut molemmille perheille!!!!
Olikin jo niiin teiän aikanne saada pikkunyytit syliinne!!!

Lisää vauvauutisia odotellen, kauniita unia kaikille!!!

:heart: :Ninni ja Muru 39+4
 
Heidiltä tuli yöllä viesti;

"Elämä hentoinen syntyi toiveesta äidin ja isän, antaen näin meille suuren valoisan lisän. Lahjoista arvokkain 14.3 klo 01.00 syliin siirtyi, 4175g 52cm pojalle piirtyi."

Onnea rakkaalle ystävälleni ja hänen miehelleen pienestä pojasta! :heart:
 
Heidille :heart: :melliset onnittelut potrasta pojasta!!!

Tutteli mikäs siellä tilanne? Tulikohan lähtö?

Mulla neuvola (toivottavasti vika) kymmeneltä, tuun sen jälkeen kirjottaan enemmän, pitäkää peukut pystyssä et Muru ois vihdoin ja viimein kiinnittyny...

:heart: :Ninni ja Muru 39+5
 
Ninni, anteeksi, mut mua alkaa jo naurattaa, kun tuun palstalle kurkkimaan ja nään sut vikana kirjottajana. Sähän oot täällä varmaan vielä huhtikuussakin :D .
Noi ei vaan, pidän peukkuja! Toivottavasti neuvolassa on hyviä uutisia, tuu kertomaan sitten.

Paljon onnea taas uusille vauvautuneille! Hienoa, että LOE sai nyyttinsä.

Mä nukuin ihanasti koko yön. Poika oli herännyt neljä kertaa painajaisiin ja mies oli kerrankin hoitanut tilanteen niin, että mun ei tarvinnut herätä. Flunssa on edelleen, pelottaa vähän miten yskiminen sujuu sektiohaavan kanssa...

Huvittava puhelinkeskustelu tuli käytyä eilen kolleegani kanssa. Hän kysyi pääsisinkö meikkaamaan erään hyvin "vaikean" naishenkilön lauantaina. Vastasin, että vauva syntyy tiistaina, että en taida päästä. Vastaus oli, että ethän sinä sitten lauantaina synnytä! :LOL: JEPJEP!

Huomenna aattelin ryysätä ostelemaan vauvanvaatteita kesäksi. Oon tän viikonlopun taas yksin kotona, lähetän kaikki suppailut eteenpäin teille niitä enemmän toivoville/tarvitseville.

Kuullaan taas pian, heippa!
 
Pistämpäs miekin puumerkkini tänne pitkästä aikaa....

Elikkäs kasas ollaan ja varmaan vielä pysytään tovi. Tosin eilen illalla alko supistukset jotka kesti läpi yön ja jatkuvat vieläkin. Supistuksen kesto on sellanen puolisen minuuttia, mutta niitä tulee harvakseltaan, eikä kaikki oo mitenkään kipeitä. Ja jos edeliseen raskauteen on vähäkään uskomista niin vielä tässä kärvistellään se pariviikkonen. Mutta toisaalta ihan hyvä että paikat aukii ja pehmenee rauhassa niin sit synnytys ois helppo, tai näin ainakin tämän hetkisen kuopuksen kohalla oli.

Eilen oli neuvola ja siellä sitten neuvolatati käski rueta tarkkailemaan omaa olotilaa, kun mulla oli paino noussu viikkoon 1,4kg ja verenpaineetkin olivat nousseet, tai siis paineet oli kyllä hyvät, mutta mulla alapaine on tavallisesi ollu 55-60 ja nyt se oli 88. Turvotusta on jonkun verran tullu ja päänsärkyäkin. Niin nyt sit seurailla et jos päänsärky yltyy, tulee heikotusta tai hirveetä turvotusta niin lähtee pissiä kiikuttamaan terkkariin. Muuten kaikki hyvin.

Niin onnittelut vauvansa saaneille!!! Nuita pikku nyyttejä alkaa olla jo tosi kivasti tällä pinolla!!!!

Amalia 38+4
 
:heart: IHANAT ONNENTOIVOTUKSET PIENISTÄ NYYTEISTÄ, vihdoinkin :heart:

Me muut täällä jatketaan odottelua entiseen tapaan ;)

Täällä ei olotilassa sen suurempia muutoksia sitten eilisen. Yö meni taas kohtalaisen hyvin, mutta sen huomasin, että jos virtsarakko täyttyy liikaa niin kipu on aika sietämätön. Pitänee siis yrittää tyhjennellä useammin... :LOL:

Tyttö sanoi aamulla hauskasti kun lähdettiin vimään poikaa eskariin, että "äiti menee sairaalaan ja se nukutetaan". Tarkoitti varmaan sillä sitä, että uni tekisi oikeasti melkoisen hyvää, kun käyn aika kierroksilla. Lasten suusta se totuus kuullaan. :LOL:

Lähdetään tytön kaa kaupoille tänään. Jos vaikka oikeasti saisi jotain aikaiseksi, kun ollaan tässä 2 päivää kökitty ihan kotosalla. Ja tosiaan kuten misupai hienosti sanoi, niin ajatuksia jonnekin muualle kuin tulevaan synnytykseen.

Mutta nyt aamukahville :p

kleopatra ja James 37+4
 
Onnitteluja onnitteluja, hurjasti vauvoja on syntynyt sillä aikaa, kun ei itse ehdi koneella käymään!

Täällä taitaa nyt alkaa varsinainen vauva-arki, sillä nyt on jo vähän itkuakin kuultu, ja lisäksi tyttö on alkanut jo vähän valvomaankin, ei heti vain nukahda tissillä uuteen uneen. Kivaa, lopultakin!! =) :heart:

Itsellä alkoi menkat... näin pian!! Kohtua kouristelee, sattuu. Ja nämä ekat menkat kun pitää kattoa siteen kanssa, että tietää mitä sieltä tulee, ni jaiks.. inhoan siteitä, käytän normaalisti aina tamponeja, inhoan sitä tunnetta kun valuu...

Tällaiset kivat meillä täällä siis ;)

Ippu :heart: Aino
 
Mä ainaskin olen täällä ensi viikon torstaihin saakka :kieh:. Niin olen päättänyt! On katsos vielä niin paljon hommia tekemättä! No kun näin kirjoitan, niin vauveli syntyy tänään...

Meidän 6-vuotias on pipi ja olen pitänyt sitä keskiviikosta saakka kotosalla. Tytöllä on nuha, yskä ja pikkusen lämpöä. Meillä on sellainen kolmen päivän sopimus tarhaan viikossa, mutta viedään sitä tarhaan miten sattuu. Sitten kun vauveli syntyy, tyttö on varmaan pari viikkoa kokonaan kotona tutustumassa vauvaan.

Vaikka tyttö on vähän kipeä, meidän on pakko käydä etsimässä pikaisesti pajunkissaoksia jostain läheltä. Ei uskalleta jättää hommaa enää huomiseen. Meidän pääsiäisruoho ei ole vielä edes alkanut itämään, mutta eiks se pääsiäinen ole oikeesti vasta viikon päästä? :ashamed:

Mä juoksen suunnilleen puolen tunnin välein vessassa nykyisin. Öisin herää aina kauheeseen vessahätään, tosiaankin oikein sattuu ja vaikea kävellä vessaan :/ .

Edelleen hermoilen tosta pinnasängystä. Sitä ei ole vieläkään koottu ja en tiedä mihin sen haluisin. Tytön huoneeseen ei sitä voi ainakaan kun vauva on vastasyntynyt laittaa, eihän tyttö pysty nukkumaan. Sitten miehellä on uniongelmia ja ei pysty nukkumaan senkään vertaa kuin nykyisin. Pitääköhän mun muuttaa vauvan kanssa olohuoneeseen :| ? Oliskohan se ihan hölmöä? Vois vaikka imettäessä yöllä rupee tuijottaa telkkaria ;). Kyllä sänky varmaan kuitenkin kätevintä laittaa makkariin. Makkari on myös vielä miehen bändirojuja täynnä!

Tyttö kohta varmaan hermostuu, kun pitäis lähtee niitä pajunkissoja etsiskelee...Terkkuja kaikille :wave:.

Helmi ja vauveli 38+1
 

Yhteistyössä