<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

mamma-miia mulla ollut noita myös ja ensisynnyttäjä olen. Eipä ne kivuttomat mitään avautumista oo aiheuttanut, on vaan epämukavaa kun hengitys hankaloituu silloin. Siitä mä aina ekana huomaan ja sitten kokeilen vatsaa ja ihan kivikova :LOL:
 
Ninni just nimenomaan sellaista vihertävänkeltaista sitkeää räkää. Eilen mulla tuli vertakin, mutta se on nyt loppunut.

Ja tää "korventava" tunne tuossa ruokatorvessa senkuin jatkuu, mitä tää on?
Ollaan lähdössä tytön kaa nyt kävelylle, mies meni pojan kaa tontille. Ajatuksia muualle, kiitos... :D

Mies sanoi lähtiessään, että maha on eilisen jälkeen humpsahtanut alemmas. Nyt se todella roikkuu. Sitten kun näitä kaikenmaailman oireita tässä on, niin "yllätys,yllätys", nyt sitä lähtöä sitten odottaa ja kuulostelee, et "joko,joko". Voi PER**LE...

Lauralle tsemitystä rutkasti. Mulla 2 käynnistettyä synnytystä ja ihan turha niitä on pelätä. Mulla ainakin kaikki mennyt todella hyvin. Aina se tietenkin riippuu siitä kuinka kypsä kohdunsuu on jne.. että kuinka nopeasti lähtee tulemaan. Mutta sitten kun käynnistys on tehty niin ainakin tiedät, että pian on oma rakas nyytti kainalossa :heart:

Nyt me mennään joten palailen sitten myöhemmin. Toivottavasti supistusten kera.

Niin mäkään en muuten jaksa uskoa, että synnytys käynnistyisi vesien menolla, koska niin ei ole tapahtunut aiemminkaan, vaan aina on kalvot puhkaistu.

kleopatra (varmaan sadannen kerran jo tänään :LOL: )
 
On kyllä todella rasittavia noi supistukset, varsinkin jos päättävät jatkua tuonne lasketunajan tienoille, saatikka sitten vielä yli sen... :kieh: Niin, että todella olen myötätuntoinen teille, jotka olette niitä joutuneet kokemaan ja yliajalle menemään raskautenne kanssa! :hug:
 
Nemi onnea!

Olen ihan väsy kun pääsin nukkumaan vasta reilusti puolenyön jälkeen (miehen piti lähteä hakemaan jotain kaverilta iltapäivällä ja jäikin sitten muutamalle ja sitä sitten odottelin) ja yöllä valvoin ainakin pari tuntia alaselkäjomotuksen takia. Ei auttaneet kauratyynyt eikä Panadolit, kipu säteili koko takareisiin ja jalkoihin niin, että tuntui että niitä litistetään (näin ainakin siis puoliunihoureisena). Mahakin tuntui kovalta, mutta ei kai nuo mitään supistuksia olleet, kun jatkui yhtäkestoisena. Onneksi meni ohi jossain vaiheessa aamuyötä, mutta aamulla heräsin sitten taas ilman syytä jo aikaisin. Se siitä rentouttavasta parisuhdeviikonlopusta, kun eilen ei ehditty juuri nähdä ja tänään ei jaksa mitään... Tunnelmat siis kiristyy täälläkin.

Bellona 38+3
 
LauraN: :hug: aivan samoja tunteita täälläkin.Pari päivää on ollut tosi negatiivisia tunteita koko raskautta kohtaan ja on ollut sellanen tunne että ei olisi pitänyt yrittää koko vauvaa :ashamed:
Lisäksi on jotenkin koko ilo kadonnut raskaudesta.Ja se että herääkö mahdolliset äitiydentunteet kun vauva on syntynyt.Nyt on vaan niin mieli maassa ja itkuinen olo.

Mulla siis tänään tasan 41 viikkoa.Ja pinna kireellä ja todella ärtynyt olo.Kaikki ärsyttää :|

Lisäksi on tuo tuleva synnytys ruvennut pelottamaan ja ne kivut.Toivoisin vaan että se kaikki olisi nopeasti ohi ja pääsisi palaamaan ennalleen.Sitä odotellessa.

Anteeksi tämä valitus :ashamed: mä oon vaan niin loppu...

äkänen rohmutti ja epeli-jolla ei ilmeisesti aikeitakaan syntyä- tasan 41
 
mullakin noita kivuttomia ja kivuliaita supistuksia kiusaamassa vähän väliä...tosi tuskasta kun niin odottaa että vauva syntyis pian...mixei ne voi jo koveta että pääsis itse asiaan... rasittavaa kun raskauden pitää kestää näin kauan... olisin jo aivan kypsä synnyttämään!!! esikoinen synty 39+3 ja tänään mulla 39+1 joten toivossa eletään vielä pari päivää ja sitten luovutan ja en synnytä ollenkaan :LOL:
 
Kiitoksia tsempeistä.. Täytyy ajatella että ei tämä ikuisuutta enää kestä..

Rohmutti: Kuulostaa juuri niin tutulta tuo mitä kirjoitit! Mulla on erittäin huono omatunto tästä kaikesta mutta pelottaa synnytys ja kun mitään merkkejä ei ole ilmassa, epätoivo alkaa iskeä. Kyllä mä uskon että meillä herää taas hempeät tunteet kun vauvat on saatu maailmaan. Nyt täytyy vaan pitää pää kasassa vielä viikon. Meillä pääsee yliaikaiskontrolliin vasta just silloin kun 41+5 täynnä...!! Aion olla huomenna "tyhmä ensikertalainen" ja soitella sairaalaan että jokos mä pääsisin kun tuo pääsiäinenkin on tulossa sotkemaan aikatauluja... Katsotaan miten naisen käy!

Olin tuossa aamulla spinningissä.. Miettikää miten hassua näillä viikoilla...

Mukavaa päivää kaikille! Mä alan siivota ja pyykätä, sadannen kerran varmaan sillä mielellä että tämä on nyt vika kerta ennen kuin vauva on täällä.. :)

Hieman pirteämpänä,
laura
 
Älä yhtään murehdi jos susta tuntuu että vaan valitat, eikös se oo parempi valittaa olotilaansa tänne missä muita samassa veneessä olevia kun että esim. miestä rasittais kokoaikasella valivalijutuilla. Musta ainakin tuntuu siltä kun toi oma mies alkaa olla aika valmis kanssa tähän raskauteen =) tai siis lähinnä mun valituksiin kun koko ajan vaan sattuu johonkin eikä siltikään mitään synnytykseen alkamiseen viittaavaa tapahdu.

Nyt pitäis lähteä hakemaan vähän pajunkissanoksia ja tehdä parit virpomisvarvut tytöille ni pääsevät virpomaan meiän porukoille, mun siskolle ja sit vielä miehen isälle töihin. Aattelin mennä tohon meiän takametsään ni pääsen oikeen kiipeilemään mäkiä ylös :kieh:

Rohmutille kanssa iso voima :hug: ja ihan jokaiselle sellaista kaipaavalle!!!
Kyllä me tytöt vielä joku päivä päästään synnyttään vaikka nyt tuntuukin kovin kaukaiselta!!!

Ai niin Kleopatra mahtaisko se inhottava tunne kurkunpäässä johtua jotenkin sellasesta et vauiva painais vatsalaukkua/ruokatorvea et ruoka ei pääse normaalia vauhtia laskeutuun vaan nousee tohon kurkunpäähän kiusaan? Kun mä söin aamulla pari leipää ja menin sit vielä takas huilaan ni johan oli taas oksut suussa :eek: ... Jos jollain parempaa tietoa asiasta ni kertokaa!


:heart: :Ninni ja Muru 40+0 taas... Meillä taitaa Kleopatran kanssa olla kilpailu menossa kumpi kirjottaa tänään enemmän :LOL:

 
Tiedän tunteen kun synnytin esikoisen raskausviikolla 42. Oli jo aika toiseen kontrolliin, niin tajus onneksi syntyä paria päivää ennen sitä :kieh:. Nyt ei ole vielä sellaista tunnetta, että haluisin vauvan nopeesti ulos. Pikemmin haluan todella pitää vauvan mahassa torstaihin saakka! Viimeiset siivoukset on pakko saada tehdä!

Onneksi tytöllekin puhkesi toi korvatulehdus nyt ennen kuin vauva tuli. Oltiin eilen lastenklinikalla ja oltiin ainoat asiakkaat! Oli todella outoa. Aina kun ollaan oltu siellä, on ollut aina vähintään parin tunnin jonot. Lääkärikin (sattui vielä päivystämään meidän oma henk.koht terveyskeskuslääkäri, sekin oli kummaa).

Helmi ja vauveli 38+3
 
Tänne ei mitään uutta. Soitan aamulla sairaalaan siitä yliaikaiskontrollista ja on mulla sit vielä neuvolakin aamulla.

Jos tää ei kohta synny niin saan olla pääsiäisen ehkä sairaalassa. Mä kun niin haluaisin olla silloin kotona, kun Ellakin ymmärtää jo koristeista ym jotain. No,sille ei voi sitten mitään.

Eipä taas muuta...Virpojia odottelen,mutta eipä taida taaskaan kukaan tulla. :(

Onnea vauvan saaneille!

Krisu 40+3
 
Oi, tsemppiä funnylle synnytykseen, me taidetaan krisun ja Oikukkaan kanssa jäädä vielä oottelee omaa vuoroa.

Mulla päätti sit iskeä vielä oikein äkänen flunssa ja kuume tähän loppuodotuksen iloks. Eilen illalla ensin alkoi puuduttaa ja alaselkä särkeä ihan kamalasti, ajattelin ekaks et oisko jotain supistelusärkyä mut sit kävi kyllä hyvin äkkiä selväks et kuumehan se nousee ja rytinällä. Koko eilisen päivän olin jo köhiny ja ihmetelly sitä yskää kun se meni välittömästi tosi kivuliaaks ja tuntuu et keuhkoja repis joku jollain raastinraudalla. Toivottavasti ei oo ainakaan mitään keuhkoputkentulehdusta... Äitin kaa soittelin eilen ja se sano et nyt on jotai tosi ärhäkkää influenssaa liikkeellä joka just nostaa korkeen kuumeen ja voi kestää kauankin. Sinänsä mulle uutta tällänen ku mulle nousee kuume erittäin harvoin ja sillonki se on vaan lämpöä eli vähän päälle 37. Viime yö meni sit ihanasti kuumehöyryissä täristessä, muutaman kerran heräsin ottamaan Panacodia ja se vaikutus kestää ehkä 2 tuntia ja sit nousee kuume välittömästi takas. Äsken otin Panadolia 2x 500mg et jaksan hetken olla pystyssä ja auttaa tyttöjä niiden pajunkissojen ja meikkailujen kanssa.

Aamulla oli tosi ihana raahautua suihkuun ku tuntu oikeesti et oon ihan täys jääpuikko ja kuuma vesi vaan pahenti asiaa. Sit rupes supistaa ja varmaan puolisen tuntia tuli 3-5 minuutin välein tosi kipeitä, tuntu sekä selässä että alavatsassa. Ajattelin vaan et hyvä luoja mä en pysty tänään synnyttämään et ei ei ei ja sit ne onneks loppu, jos tässä koittais ensin parantua... Jos ois oikeesti aamulla lähteny käyntiin niin se lapsi ois pitäny leikata musta olin niin finaalissa.

Nyt kaikki mamsellit vitamiiniroppia naamaan tripla-annokset että vältytte tämmösiltä!!! On nimittäin tosi ohranen olo. :ashamed:

t. Zombi mama-L & Onni onneksi vielä masussa 40+3.
 
Oikukasta tulin tänne vaan metsästelemään tuolta helmikuisten vauvat 0-12kk:n puolelta... ja näytti vielä löytyvän! :D Hyvät jatkot ja tsemiä! =) ...en aio sanoa et kyl se sieltä vielä joskus ulos tulee... :D (meidn poika täytti tänään muuten 4 viikkoa!) :)
 
Toivottavasti pääset tositoimiin! Ja toivon et pääsisin kans mahdollisimman pian kanssa TYKSiin pukertamaan, et ottais mua mukaas?? Supistellu ei oo tänään pahemmin mut ilkeetä paineentunnetta on alapäässä koko ajan ja sit sitä limaa valuu ku Niagaran putouksesta...

MamaL :hug: ja koita saada itses kuntoon, kipeenä ei ois kiva synnyttää!

Käytiin tyttöjen kanssa metsässä ja kiitettävästi tuli kiivettyä mäkiä ja kallioita pitkin, sen jälkeen toi paineentunne koveni, hyvä niin! Nyt on vitsat koristeltu ja naamat meikattu ja pitäis lähtee virpomaan pikkuhiljaa =)

Ninni ja Muru 40+0 edelleen...
 
Terveisiä lenkiltä :wave:

Tytön kaa käytiin kävelee 2 ½ tuntia ja saaliina supistelut 7 minuutin välein, jotka tosin loppuivat kun kotiin päästiin :D Kuten arvata saattaa...
Nyt makaroonilaatiko uunissa ja siihen perään sitten dallaspullat :p

mama-L pikaista paranemista :hug: Ei varmaan ole mitään herkkua synnyttää kauheessa taudissa, kun se ei muutenkaan ole mitään herkkua. Joten toivottavasti olotilasi paranee ennen h- hetkeä :hug:

funny:lle tsemppiä matkaan :wave:

Nyt syömään ja sit suihkuun!

kleopatra (joka tavoittelee päiväennätystä palstailussa :LOL: )
 
Päikkäreiden jälkeen vähän paremmalla mielellä...

LauraN, olen minäkin vielä käynyt spinningissä - viikkoja tosin muutama vähemmän kuin sulla. Joskus tulee kyllä sellainen tunne, että pitäisikö lopettaa, kun ohjaajakin viikko toisen jälkeen kyselee, että _vieläkinkö_ jaksat käydä täällä, mutta kun itsestä hyvältä tuntuu niin olen sitten käynyt. Tunnen kyllä montakin, jotka ovat olleet vielä juuri spinningissä tai salilla samana/edeltävänä päivänä kuin synnyttäneet.

Eipä tässä muuta, pitänee alkaa pakkailla jos lähtisikin sinne salille...

Bellona vieläkin 38+3
 
Onnea vauvaantuneille, aika ylimalkaisesti taas ehdin vain lukaista joten en osaa nikkejä mainita :ashamed: :ashamed: Mutta onnittelut tulee silti sydämestä asti! =) :heart:

Kunnolla keskityin vain ennen synnytyskertomukseen, mistä ennelle :hug: !! Melkoinen kokemus ollu! Synnytys on niin hurjan herkkä tapahtuma naisen elämässä, että sitä ei hoidon puolelta ja sairaalan osalta kyllä missään nimessä toivoisi tyrittävän!! Sitä kun koko ikänsä muistelee; siinä missä miehet vertailee armeijajuttujaan, veteraanit jakaa sotakokemuksiaan, niin naiset muistelee synnytyksiään. Ja jos muistot ovat ikäviä, niin... auch. Synnytyksessä tietysti aina se hieno lopputulos; oma rakas pieni vauva, mutta silti! Vie vain enne asiaa eteenpäin ja anna palautetta, mielenkiinnolla kuulen miten tämä asia etenee! :hug: vielä, ja jaksuja vauvan kanssa elämiseen. Onneksi vauvojen arki muuttuu niin tiheällä tahdilla, että jospa teillä pian tehtäis muutakin kuin pelkkää tissittelyä =)

Rhea, meillä tyttö syö aina semmosen 10-20 minuuttia kerrallaan, ja kahden-neljän tunnin välein. Tänään oli nukkunut jo 4,5 tuntia päikkäreitä (kunpa olisi yölläkin näin, yöllä kun syö aika tarkkaan kolmen tunnin välein!!), kun piti jo ihan herätellä, että sai tulevat kummit nähdä toisen silmät avonaisinakin :)

Eilen sain ekan hymyn!!!

Tyttö katteli mua ensin hetken, sitten oikein näki ku lamppu syttyi pään päällä; ÄITI!!!, ja pikkuinen naama suli maailman suloisimpaan hymyyn. Lyhyt, ohikiitävä hetki, mutta niin ihunainen inana!!


Ippu :heart: "Aino" 5 vkoa 2 pv
 
Kävin hiukan ruokalevolla. Supisteli tasasen tappavasti 5:en minuutin välein ja sitten taas loppui ja tilalle tuli järkyttävä selkäsärky :headwall: Nää on kyllä niin turhauttavia hetkiä tällaiset. Tapahtuisi sitten kunnolla jos olisi tapahtuakseen tai pysyisi poissa ennenkuin on sitten oikeasti menoa... :eek: Mulla ei edelleenkään ole kiire synnyttämään, mutta eihän tällaista kukaan jaksa, kun päivästä toiseen miettii että tuleeko lähtö vai ei.. :ashamed:

Mieskin uskaltautui vähän lepäämään kun huomasi, että minä nukahdin ja tuskat hävisi. Se kun tuli tontilta niin kysyi mikä mun fiilis on ja sanoin, että "tuska on vaan tunne". :D

Taidanpa mennä nappaamaan yhden panacodin tähän selkäsärkyyn ja sit takas pehkuihin *kiroilemaan ja huutamaan perkelettä* :LOL:

kleopatra
 
Heips taas...

Vihdoin kotiuduttu! Sain supistuksiakin, jee! Nyt on supistellu noin 7 min. välein joku pari tuntia. Mutta synnärille meinaan tällä kertaa lähteä vasta sitten kun oikeesti niin kipee olo etten täällä kotona enää tunne pärjääväni. Hyvin todennäköisesti ne lakkaa sillä hetkellä kun meen sänkyyn kölliin :LOL: Kauhee paineen tunnekin vaan jatkuu alamasussa ja jos istun kauan ni ensin tarvii olla hetki kaksinkerroin ennen kuin pystyn käveleen. Eiköhän se sieltä pikkuhiljaa ala ulos tuleen, ihanaa :heart: !!! Miehelläkin on taas ma ja ti vapaata ni ois senkin takia hyvät päivät edessä =)

Kauhee turvotus vaivaa edelleen, noi mun nilkat on kyllä niin järkyt, just eilen katoin illalla huumaa ja Niina Heralan nilkat oli niin sirot eikä sillä kauheesti edes masua näy, eli ihan ku ei ois edes raskaana, tuli tosi hehkee olo itelle ... Huomasko joku muu samaa? Epäreilua...

Mut nyt meen kattoon tanssi tähtien kanssa ja toivon että kivat supparit jatkuis ja vaan vahvenis tässä illan myötä!!!

Nemille muuten unohtu laittaa onnittelut :flower: :hug: :heart: !!!

Palataan...

:heart: :Ninni ja Muru 40+0 ( 2:n ultran mukaan 39+4, eli toivoa on vielä ;) )
 
Ninni: nina herala nyt onkin sellanen ihmi tapaus....Siitä ei todellakaan ees huomais et se on raskaana tietystä kuvakulmasta. No mä norsuilen senkin edestä :D On liikakiloja ja turvotusta ja kaiken kaikkiaan niin hiton hehkee olo että.... Toivottavasti sekin puoli helpottaa kun saa oman kropan taas kokonaan itselleen ;)

Täällä ei muuten mitään erityisempää. Remonttia painan täysillä ja koitan kovasti olla ajattelematta synnytystä. Niin mieletön hinku olis jo lähtee tyksin ovia kolkuttelee :kieh:

Noh ehkä mäkin vielä joskus, toivottavasti nyt Ninni ainakin pääsisit sinne jo pian.

pitkäkoipi + fiina 38 tasan..jee :wave:
 
:snotty: :snotty: :snotty:
Niin, mulla on huomenna käynnistys. KYSillä pitää olla viimeistään klo.9.00. Vihdoin siis jotain tapahtuu kunnolla.
Mutta päälimmäisenä ei mielessä ole todellakaan synnytys vaan esikoisen juuri perjantaina alkanut vesirokko!!! |O |O
Nyt sitten mietin että kuinka kauan joudun oleen evakossa ossain eristyksissä jottei vauva saa rokkoa... Ja se tietenkin tarkoittaa sitä että mieskin joutuu hoitaa esikoista ja ei siis pääse ollenkaan laitokselle muuta kuin synnytyksen ajaksi jolle ollaan saatu hoitaja kotiin..
Tuleva isoveli jää siis paitsi kaikesta alusta...

Kyllä suututtaa ja harmittaa ihan sikana!!!!! :snotty: :snotty: :snotty:

Nyt meen rasvaileen näppylöitä... Voi pikkuista kun kutiaa niin kovin ja kuumekin on jo aika korkealla.

Sorry, nyt ei jaksa kommentoida muiden juttuja. Surettaa niin kovasti tämä tilanne...

viivi ja vagner 39+3
 
Hei

En kuulu tänne teidän pinoon, mut käyn aina välillä lukemassa ;) Kuulun huhti-hippuihin.

Sitä kommentoisin viivi ja vagner sulle tosta vesirokosta, et ei sun tartte olla evakossa. Mulla oli toissaviikolla nuorimmainen vesirokossa ja sillä kesti rokko viikon eikä noussut kuumetta. Luvin rokosta netistä ja siellä oli et vastasyntyneellä on äidiltä saama suoja kolmen kuukauden ajan.
Mukavaa loppu odotusta kaikille ja onnea nyytin jo saaneille :flower:

Baby dream ja rv. 34+6
 
hei pitkästä aikaa! ja onnea kaikille jakaantuneille!!! :heart:

Ninni:ihan samaa ajattelin kun katoin Huumaa, ja sanoin miehelle että miten tuolla ei oo mahaa ollenkaa, niin mies vielä kehtas todeta että: "niin eikä sillä oo kyllä yhtään nilkat turvoksis, vaikka on tuollaset kengätki..." Joopa, olin just sille oikein esitelly miten syvät jäljet mulla oli taas sukista jääny...

Viivi ja Vagner: onpa harmillinen tilanne teillä! Toivotaan että saatte jotenkin järkättyä miehen vierailut!

Mulla on muuten oman navan tilanne saanu aivan uuden käänteen, eli vauva onkin kääntynyt perätilaan ja sektio edessä! Maanantaina saan tietää leikkauspäivän. Oon pettynyt että kävi näin, mutta kuitenkin haluan sektion turvallisuussyistä. Ehkä sit seuraavan (jos Luoja suo) pääsee synnyttämään alakautta. Täytyy vaan toivoa että haava ei oo niin kipeä kun mulla oli umpparihaava... ja viisaudenhampaan leikkaushaavasärky meinas ajaa mut hulluuden partaalle. Mä yritän ajatella niin että jospa se vauva saa ajatukset pois kivusta. Eli sektion jo kokeneet kertokaa miten selvisitte haavakivusta!

taimi & vatsataimi 38+1
 

Yhteistyössä