<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Eli niinkun kaveri tänne jo ilmoittelikin nii meidän pikkuinen syntyi vihdoinkin rv 41+0.
14.3.2008 klo:01.00, kätilökin nauroi että on tarkka poika kun ihan tasalta syntyi :D :heart:
4175g ja 52cm, eli tekemistä riitti! =)

Tänään päästiin pikku ukon kans kotiin, on kyllä ihana olla kotona! =)
Pitää paremmalla aikaa kirjotella synnytyksestä yms.

Ollaan kyllä molemmat ihan myytyjä..on kyllä niin ihana pikku ukkeli! :heart:

Mutta pitää kohta lähteä kylelleen! :wave:

Heidi ja poju 2pv :heart:
 
Iltaa kaikille! :heart:

Onnea uusista ihanista vauvoista kaikille jotka sen ovat saaneet jo syliin!

Täällä olo aivan ennallaan.. käytiin miehen kanssa n. 3km lenkki päivällä. Ei se hääviä menoa ollu ja viimeiset metrit jopa tuskaa mut hyvää teki. Siihen päälle mureketta ja muusii, parin tunnin päikkärit ja taas ihan uudessa iskussa. Nyt ilta mennyt sohvalla tv:parissa.

ei edelleenkään tietoakaan supistuksista, aivan pientä painetta tuolla alhaalla vaan välillä..
Jos joku vaikka lohduttais ja kertois et synnytys supparit voi alkaa kerta laakista ja sit lähdetään synnyttään, voisko olla niin ihanasti et tuo olis mun kohtalo. Nimittäin jos vertaa teitä ketä ootte tunteneet kipakoita supistuksii jo viikkoja eikä silti tapahdu mitään niin mä oon oikeasti vielä vappunakin raskaana :LOL:
Mut enpä valita, ku olokin on hyvä.

Huomenna taas aamusta neuvola, johon menen kuulemaan "kaikki ennallaan! uutiset. Kuhan nyt vaan ei samaa määrää olis painoo tullu ku viime vkolla 1,3kg viikossa =((

Huomenna taa sitten uuden viikon kimppuun ja uudet kujeet.
Yliaikaiset synnyttämään ja lasketun ajan saavuttavat myös ajallaan, jooko ?

Minä + Voice 38+0 jee!
 
simppu
Heippa! Eräs taustailija ilmoittautuu. Ahkerasti olen lueskellut juttujanne, mutta nyt vasta kannan korteni kekoon...
Kyse on nimittäin perätilasta eli taimi, sinulla on myös vauva perätilassa kuten minulla. Harkitsitko edes alakautta synnytystä? Onko muita joilla kokemuksia perätilasta?
Itsellä tarkoitus synnyttää alakautta parin viikon sisällä, mikäli tilanne ei ole muuttunut seuraavaan kontrolliin mennessä. Nyt on alkanut vähän arvelluttaa, sillä niin moni puhuu sektion puolesta...

Simppu ja masuasukki 38+1
 
Angel08: Mulla vikat 2 viikkoo tullut kans 1,4kg viikossa. Turvottelu on sitten ihanaa. Muutenkin tympäsee neuvolakäynnit kun aina vaan kaikki ennallaan paitsi vaa'an lukemat huitelee uusia tähtitieteellisiä lukemia ;) Noh mulla neuvola vast torstaina....
Mulla on tiukka remppaviikko tulossa, joten slaa elättelen toiveita et maalausurakka ym. sais jotain pientä toimintaa aikaseks :kieh:
 
Onnea uusille vauvautuneille!

Me saatiin vihdoin tänään pikkuinen kotiin teholta :heart: Ihanaa! Sitä voisi vaan hoitaa ja katsella koko ajan!

Tsemppiä kaikille yliaikaisille (Laura jamuut) - tiedän, miltä se tuntuu, sillä synnytin viikoilla 42+1. Silloinkin käynnistystablettien avustuksella. Toivottavasti kaikilla menee kaikki hyvin loppuun saakka!

Niin joo Kleopatra mulla kammottava selkäsärky enteili synnytystä ja jatkui loppuun - tai no epiduraaliin saakka!

Öitä!

Skog ja pikkuinen 5 vrk

 
Inksu81

Sektiosta... Itselläni on yksi kiireellinen sektio takana...kyllähän se haava oli suht. kipeä muutaman päivän ajan, mutta nopeasti ne kivut helpotti kun lähti vaan liikkumaan... sanoisinpa alatiesynnytyksenkin kokeneena, että pahempi se symfyysi kipu oli...tosin se meni nopeammin ohi. Eiköhän ne sairaalasta anna lääkettä tarpeen mukaan...

Täällä aletaan pikkuhiljaa olemaan aikas jännittyneitä... vielä pitäisi jaksaa kaks päivää kannella tätä kössiä :)
Kummallista vaan, että sen leikkausajan saa tietää vasta edellisen päivän iltana...
Täällä taitaakin yllättävän moni synnyttää sektiolla...onko meitä jo peräti viisi?

Vaan on sen verran rankka päivä takana, että taidan jatkaa jutustelua huomenissa...
öitä kaikille...

Inksu38+6

 
Simppu: Kyllä mietin alatiesynnytystä, mutta miehen kanssa tultiin kuitenkin tähän päätökseen. Enkä aio siitä huonoa omaatuntoa kantaa. Mutta esim. äitini synnytti esikoisensa eli siskoni 60-luvulla perätilassa ja ilokaasun voimin, eli kyllä siitäkin voi selvitä kummmatkin hyvin. Onnea synnytykseesi! :)
 
Hei!

Päätinpä minäkin pitkästä aikaa avata sanallisen arkkuni! Joskus ihan alkuviikoilla tuli kirjoiteltua ja sen jälkeen ei muka ole jaksanut... Olen vaan käynyt lueskelemassa ahkerasti teidän muiden juttuja.

Kyllä tää odottavan aika vaan on pitkä ja varsinkin nämä viimeiset viikot tuntuvat tosi tuskaisilta, kun ei minusta ainakaan ole enää mihinkään. Parin tunnin shoppailureissukin kaataa sohvalla makaamaan moneksi tunniksi, toista se oli silloin 10 vuotta sitten, kun odotin esikoista... B)

Meillä on pyörinyt myös sitkeä flunssa ja musta tuntuu ettei se hellitä kokonaan millään. Olen jo monta kertaa kuviteelut, että ollaan koko perhe taas terveitä mutta sitten taas joku vaikuttaa kipeämmältä, mulla on nyt taas tänään tuntunu keuhkoputket kamalan aroilta ja päätä särkee jatkuvaan... Eipä olis kiva näin mennä synnyttämään.

Vauvan laukku on jo pakattu, itselleni pakkaan vasta lähtiessä, jos jotain tuntuu tarpeelliselta ottaa mukaan. Tarkoituksena olisi tulla sairaalasta kotiin niin nopeasti kuin mahdollista, neovolan täti sanoi että Taysista pitäisi päästä pois 6 tunnin päästä synnytyksestä, jos kaikki on mennyt hyvin ja siihen nyt tähdätään, saas nähdä miten käy...

Tosin musta tuntuu, että mun on ihan turha vielä edes haaveilla synnyttämään lähdöstä, koska kaikki 3 edellistä raskautta ovat menneet yli LA:n (41+4, 41+5, joka käynnistettiin loppujen lopuksi ja 40+3) mutta toivossa on hyvä elää!!


Tsemppiä ja paljon supistuksia kaikille synnyttämään lähtemisestä haaveileville!!!



Jonskunäiti & "Helmi" 39+2
 
herramunjee, elämäni ensimmäinen kipeä supistus herätti mut 4.36 :LOL: ja niitä on jopa tullut muutama sen jälkeen n.10min välein. Ei tässä nyt vielä synnyttämään lähdetä mutta rupes jännittämään kuitenki B) Vaaleanpunaista tulee myös,eikös se ollu merkki siitä että kypsymistä on tapahtumassa. Jei :D

tai siis IIK! :attn:

-Oikukas rv 40+4
 
Jeejee, tää on mun vika kokonainen päivä raskaana!!!! Ja tietenkin heräsin sika-aikaisin, jotta voin ottaa tästä kaiken ilon irti :D .

Taimi kyseli sektiosta. Meillä esikoinen syntyi perätilan takia suunnitellulla sektiolla ja täytyy sanoa, että ei ollut oikeastaan mitään kipuja. Nehän laittaa puudutuksen yhteydessä myös morfiinia sinne selkäytimeen, ja se vie kyllä kivut erittäin tehokkaasti.
Itse en kotona syönyt enää mitään lääkettä ja kotiutumispäivänä kävin jo ekalla kävelyllä.

Täytyy toivoa ja pitää peukkuja, että tän tokan leikkauksen kanssa olis yhtä hyvä tuuri. Oma positiivinen mieli on kyllä yksi erittäin tärkeä pointti tossa toipumisessa. Jos on hirveä pettymys joutua leikkaukseen, niin varmaan ne kivutkin kokee voimakkaammin.

Oikukas, pidän sulle peukkuja!

Ja älkää nyt hyvät ihmiset verratko itseänne siihen Herkkuun, mallit on ihan oma rotunsa! Sitä paitsi Niinan masu on kuulemma valtava, hän on vaan niin kaponen yläosasta, ja oikeanlaisilla mekoilla saa huijattua kameraa.

vikapäiväterkuin pikkuvaemo (palaan varmasti tänään kiusaamaan teitä vielä monta kertaa :D )
 
Mä aion roikkua täällä koko päivän ja ärsyttää teidät muut hengiltä, tai ainakin synnärille ;)

... ei vaan, mulla on hirveä siivousvimma! Ehkä uskallan päästää sen vihdoin valloilleen. Niin ja pitäs käydä ostamassa vaipparoskikseen pussikiekkoja. Taidan suunnata Stockalle tuhlaamaan etukäteen huimaa äitiyspalkkaa.
 
Vastaan sitten minäkin kun en näköjään pysty nukkuu :|. On ollut koko viikonlopun hirvee yskä ja nuha ja yöllä sitten särki niin paljon päätä ja kurkkua, etten pysty nukkuu. Menen kyllä ihan just lepäämään. Nyt pitäis päästä parantumaan kun on sektio torstaina. Tytöllä on myös ollut sitkeä flunssa ja korvatulehdus...

Pikkuvaemo
Mä jännitän sun puolestas! Hyvin se menee! Tuun vielä tänne päivällä kurkkaa sun fiiliksiä =). Tiedätkös haittaako tää mun flunssa sektiota? Oletko hankkinut etukäteen tukisukat? Mä ajattelin tänään soittaa osastolle, oisko tukisukkia varmasti saatavilla osastolta torstaiaamuna. Mulla on tosi vähän rahaa ja ajattelin pysytellä nyt kotioloissa, että en olis enää torstaina kipee.

Taimi Mä muistaakseni toivuin kiireellisestä sektiosta tosi hyvin. Kaikkee muuta tapahtu, mutta ne ei liittynyt sektioon. Sektiohaava parantui tosi nopsaa ja ei muistaakseni ollut kovin kipeä. Mä sain särkylääkettä aina kun halusin.
 
Oikukas :hug: ja onnea ekasta kipeestä supistuksesta, kyllä se siitä alkaa pikkuhiljaa käynnistyyn =)

Pikkuvaemo ihanaa viimeistä päivää "yhtenä kappaleena" :heart: , olispas mullakin jo pikkuhiljaa sellanen päivä!

Funny lähditkö nyt sit ilman mua?

Täällä Turussa on ihan kauhee lumimyräkkä :kieh: , ois se kevät nyt vaan saanu tulla, eilenkin oli ihanan keväinen ilma, aurinko paistoi vaikkakin oli vähän raaka ilma. Tylsää toi lumi, en tykkää yhtään.

Mitäs sitä tänään keksis tekemistä... Neuvolantäti kun sanoi mulle et kannattaa pysyä liikkeellä, tonne myräkkään en halua ainakaan kävellen, pitäisköhän mennä ostoksille, siellä viihdyn aina ;)
Sain muuten vihdoin ostettua vauvalle sen kypärämyssyn, Tutalla oli 60-senttinen aika pienen näköinen mun mielestä, ostin tummansinisen kun vaihtoehtona oli se tai punainen.. Nyt ois talvinen ilmakin ni ois vauvalla toppahaalarille käyttöä, syntyis vaan.

Mä nukuin viime yönä vaikka kuinka hyvin, pissalle vaan nousin muutaman kerran, ei närästäny, ei tullu oksua suuhun ja kun kello soi aamulla meni itellään torkkuun kun en havahtunu siihen ekaan soittoon :eek: Mitä ihmettä? Kroppa kerää voimia tulevaanko?
Neiti menee tänään poikkeuksellisesti kasiksi jo kouluun, aattelin mennä takas nukkuun vielä kun oon hänet sinne heittäny.

Viivi ja Vagner :hug: sulle ja toivottavasti siellä parannutaan pian vesirokosta!!!

Nyt pukemaan pikaseen ja sit harjaan lumia pois autosta :)

:heart: :Ninni ja Muru 40+1 :headwall: :ashamed:
 
joo siitä ekasta asti tullu alle 10min välein, nyt väli jotai 3min ollu yli tunnin. sattuu niin vitusti!! |O en mä saa ees pakattua kassia hyvä ku sain vaatteet päälle

kai sitä pitäis koht soittaa sinne sairaalaa ku kuitenki yli 3h kestäny jo yhteensä
 
Nyt soitat kyllä sairaalaan, luulen et pääset heti kuule lähteen!
Onnea matkaan :hug: !!!
Lähetä kaikki ylimääräiset ja liikenevät supistukset mulle, otan ilomielin vastaan, myös ne kipeimmät =)

Ninni ja Muru 40+1
 
Kiitos tsemityksestä, mulla on yllättävän rauhallinen olo.

Vähän on flunssaa jäljellä mullakin, mutta ei haittaa kunhan ei ole kuumetta.
Pikkasen voi kyllä kirpasta, jos pitää yskiä sen haavan kanssa. Tyyny vatsaa vasten kuulemma helpottaa.

En käynyt niitä sukkia ostamassa, on tosiaan muutakin rahanmenoa. Varsinkin kun ne teetetyt sukat on sellaset, ettei niillä tee myöhemmin yhtään mitään. Siis eivät toimi esim. lentosukkina.
NKL:lta ainakin saa sukat, täytyy kysyä kun soitan illalla sinne, että pitäskö käydä ne jo tänään hakemassa.
 
Upeasti alkoi tää viikko.... |O
Esikoinen oksensi viime yönä, joten on siivottu ja puunattu. Olin just nukahtanu ja sit heräsin siihen ku itku kuuluu. Ei muutaku kattomaan mikä on hätänä ja neitihän se makas yltäpäältä yrjössä. :x Vaikuttaa nyt ihan pirteältä joten jospa se ei ois vatsatautia. Sit sai taas tuntitolkulla pyöriä sängyssä kun ei uni tullu.
Mutta eipä siinä vielä kaikki... Aamulla sitten kun heräsin niin mun silmä oli muurautunu melkein kiinni kun oli rähmää, rähmää ja lisää rähmää! Nyt on sitten silmä kipeä, turvoksissa ja punottaa kivasti. :headwall: Eli kai mulla on joku silmätulehdus. Piru vieköön. Ihan kun ei muutenkin olis tukalaa tää olo....


Veera ja itsepäinen pieni ihminen 40+1

(tuli kiva valivaliviesti)
 
Inksu81

Huomenta vaan... Mulle ei tarjottu ainakaan naistenklinikalta niitä sukkia... Mä kävin ostamassa ne siit sairaalan vieres olevast terveyskaupast...32e niist piti kärsiä... Ne vaan anto ohjeeks että ne sukat pitäs laittaa leikkauspäivän aamuna jalkaan ennen ku nousee ylös sängystä...
ku jalat kuulemma turpoo sen verran paljon ku nousee jalkeille... et en tiiä sit mikä on paras vaihtoehto :) Mutta tälläset ohjeet me saatiin...

Inksu
 
Sektio torstaina! Eli soittivat äsken sen ajan, tuli niin nopeasti kun pääsiäinen sekoittaa. Vauva on sit 38+5. Onneksi en ehdi kauaa jännittää! Mulle ei puhuttu mitään tukisukista, mikähän lienee KOKS:n käytäntö? Alan olla jo ihan sinut tämän uuden käänteen vuoksi, pääasia että kaikki menisi hyvin! Ja kiva kuulla ettei ainakaan tässä pinossa olevat ole joutuneet kokemaan kauheita haavakipuja, kun sillä aina perustellaan sitä miksi sektiosta toipuminen on niin hankalaa.

Oikukas taitaa olla jo tositoimissa! Tsemppiä sinne suuntaan!

Mä lähden kampaajalle laittaan tukan kuntoon!

taimi & vatsataimi 38+2
 

Yhteistyössä