<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Kotona jo! eli poitsu syntyi tiistaina klo 8.37. painoa 3790 g ja pituutta huimat 52 cm. Toivuin supervauhtia leikkauksesta ja äsken tultiin kotiin :heart:

Myöhemmin lisää, heippa ja onnea kaikille tässä välissä vauvan saaneille!
 
Pikkuvaemolle perheineen paljon onnea prinssistä :heart: :heart: nopeesti oot kyllä toipunut =)

Yksinkö mä täällä kirjottelen koko pääsiäisen :attn:
onks kaikki jo synnyttämässä?????
No käyhän tämä näinkin,on sentään Krisu vielä täällä,mut tuskin hänkään enää pitkään

Munarikasta pääsiäistä =)

Piitsi ja VilmaIisakki 38+5 ;)
 
Täälä minäkin olen Piitsi.... on vain ollut niin hiljasta palstalla, niin ei ole tullut aamun jälkeen mitään uutta höpötettävää..

Paljon onnea pikkuvaemo pojasta :heart: :heart:

muhun on rantautunut ärtyisä olotila...kokovartalohieronta tekisi hyvää tai sitten joku muu kroppaa rentouttava ja mieltä piristävä asia.

ootus ja masupotkija 39+1
 
Onnea pikkuvaemo ja mamma-miia! :hug:

Ja erityis spesiaali onnittelut mama-L:lle prinsessasta tätäkin kautta!! :hug: :heart:

Mä sain tikit pois ja nyt elämä alkaa hymyillä kunnolla! Oltiin jo ukon kanssa vaunuilemassa pieni pätkä ja koirakin oli ikionnellinen ku pääsi lenkille! B)

Rhea ja ukko 12vrk
 
Muhun on iskenyt joku kevät väsymys ja en jaksais tehdä yhtään mitään. Tekis mieli vaan nukkua koko ajan. Omaan napaan ei kuulu mitään uutta. Huomenna tulee 40 vkoa täyteen eli nyt ei pitäis ainakaan olla enempään kun viikko jäljellä, koska täällä ei päästetä käsitykseni mukaan yli rv41. Ja huomenna joka tapauksessa meen taas sairaalaan kuulemaan josko jotain edistystä olis tapahtunut ja voitais vaikka käynnistää. En kyllä usko :/ Paitsi jos verikokeissa oli jotain.

Paistais edes aurinko niin piristäis vähäsen, mutta kun tuli taas tommonen harmaa ja kolea keli niin mulla ei riitä energiaa mihinkään.

Eli valitusta täältäkin vaan...sori.

Saini ja pikku jääräpää 39+6
 
Heh! Taidampa minäkn puumerkkini tänne jättää....
Täälläkin vaan ootellaan että vauva syntys,, tai ees koputtelis. Meidän neitokainen on niin vaisu liikkeissään ollu jo pariviikkoo niin ärsyttää suunnattomasti kun saa koko ajan olla huolissaan onko vauva kunnossa, mutta onneks nyt herättelemällä sen saa hetken piehtaroimaan. Muuten täällä tää odotus menee ihan hyvin, ei pahasti tympäse ja muutenkin voin hyvin, ,utta toisinaan iskee malttamattomuus saada vauveli jo syliin.

Kiva kun on nyt tää pääsiäinen, tulee vieraita ja on kaiken näköstä ohjelmaa niin ei niin jouda miettimään ja oottamaan vauvan syntymää. Lauantaina ois takotus lähtee vähän kaupungille ostoksille jos vaikka ettis noille tuleville isoveljille vähän kevät kampetta ja itellekkii vois jotain hommata.

Joo mutta tässäpä kai ne suurimmat,, käyn taas lueskelemassa ihania synnytstarinoita ja kahtoo millon NINNI pääset lähtemään, toivottavasti piakkoin!!

Amalia 39+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja bellona:
Sf-mittakaan ei ole kasvanut kolmeen viikkoon, nyt siis edelleen 30 cm ja ollaan pudottu jo reilusti alakäyrältäkin. Voiko tuo mitan kasvun pysähdys johtua siitä, että vauva laskeutuisi vielä alemmas / kanava lyhentyisi? En muuten oikein ymmärrä, ettei siinä kolmeen viikkoon ole tapahtunut mitään muutosta. Terkka ei ollut huolissaan, mutta antoi seuraavan ajan jo tiistaille heti pääsiäisen jälkeen.
bellona, mulle terkka sanoi että juuri tuosta laskeutumisesta johtuu tuo sf-mitta, meillä kanssa mennään alakäyrillä, mutta se ei kuulemma kerro yhtään mitään, koska vauva on jo lähtökuopissa.
Sf-mitta on nyt 29,5, sentin oli pienentynyt viikossa. Tuntuu hurjalta että toisilla on kymmenenkin senttiä suurempi tuo lukema... mutta ei munkaan kohdalla olla tuosta huolestuneita, joten en minäkään enää ole ollut kokoarvion jälkeen.

Kleopatra
on tainnut päästä jo tositoimiin, kun ei ole täällä näkynyt, vai onkohan mulla mennyt jotain ohi?
:)

mä söin suklaata ärtyisyyteen, auttoi muuten kummasti. tällä menolla sitä menee ja paljon loppuakohden, jos mielialat on yhtä ärsyttävät...no onneksi on vielä joku lääke mikä auttaa.. :whistle:

mitäs meinasitte muuten tehdä näin pääsiäisen aikaan?
Mun suunnitelmissa oli synnyttäminen :LOL: mutta todennäköisesti mennään ulos syömään, tavataan ystäviä ja sukulaisia ja ollaan vain kotona ja otetaan rennosti. Ei viitsi minnekkään kauemmas lähteä mutta shoppailemassa voisi lauantaina taas käydä.

nyt leivän ja kaakaon kimppuun...

ootus taas
 
Heippa ja kovasti onnea taas uusista vauvauutisista!! :flower: :)

Kuukauden päästä haikaillaan kaikki tuolla vauva-puolella isoa mahaa, potkuja jne ja mietitään että vieläkö sitä yhden tekis :D
Mä jo ukolleki sanoin että tän synnytyksen jälkeen otan kyllä kierukan ja vähän äkkiä ku tuon esikoisen syntymän jälkeen oli niin mahdoton vauvakuume että näinhän tässä kävi :whistle: Nyt sitten sitä miettii että onkohan ollu kaikki kotona ku näin pienellä ikäerolla meni tekemään pirpanat, mutta toivotaan että kaikki menee hyvin... Vahinkohan tämä raskaus kylläkin oli, mutta toivottu sellainen ;)

Minäki varmaan istun koneella koko pääsiäisen ku olo on aika valmis, mutta ei tämä vaavi taida ulostautua vielä vähään aikaan :whistle: Tänäaamuna kun heräsin niin tuntu siltä että tässä menee vielä pari viikkoa, mutta toivotaan ettei sentään niin kauan... Pitää mennä huomenna käymään vaikka mun vanhempien luona niin saa jotain muuta mietittävää. Miehen vanhempien luona ei kuulemma mennä käymään kun asuvat 70 kilometrin päässä ja mies ei uskalla lähtä niin kauas sairaalasta :D

No mutta mukavaa pääsiäistä kaikille - kyllä me kaikki päästään munimaan ennemmin tai myöhemmin :D

Pitänee alkaa valmistautumaan miehen kotiutumiseen... Ressukka joutu lähteen tuonne hirveeseen ruuhkaan ku jääkaappi ammotti tyhjyyttään ja huomennakaan ei kauppaan pääse :/ Meinas hakea meille jonku leffan illaksi niin saadaan muuta mietittävää :)

Pimmi 39+1
 
Mullakin Ootus oli suunnitelmissa tuo synnyttäminen mutta taitaa käydä niin että käydään vaan kyläilemässä ja kasvattamassa tätä ennestäänkin suurta massaa pääsiäisherkuilla :D
Kovin kauas ei kehtaa lähtä ku aina välillä kävellessä tuntuu niin hurjalta että pitää laittaa jalat ristiin ja katsella että missä lähin vessa :whistle:
 
Voi voi, vai ärtyisyys edeltää synnytystä...! Olen ollu nyt ihan rakastunut mun ihanaan mieheen ja koko raskauteen, että se vauva ei sitten taida heti vielä syntyäkään. Tuo vauveli voisi kyllä jo alkaa tulemaan. Maha on kyllä ollut löysä pari päivää. Meän sikiö aloitti kiinnittymisen jo rv 33 mahan valahtamisesta päätellen. Rv 37 se oli jo tosi tukevasti alhaalla. Nivusissa tuo välillä tuntuu, mutta ei täälläkään kipeitä supistuksia.

Pää on kyllä ihan puuroa. Luin juuri, että rv 36:lta aina imetyksen loppumiseen asti äiti-ihmiset ovat tutkimusten mukaan oikeasti huonomuistisia. Se kuulema helpottaa vauvan hoitamiseen liittyvän kohtuullisen yksitoikkoisuuden kestämistä. Meillä on lähisuvussa synnytysmasennusta ja olen alkanut miestä varoittelemaan, että voi mullekin tulla.

Leivoin aivan ihania sämpylöitä! Harmi vain, kun mun verensokerit nousee niiden syömisen johdosta vähän liian ilosesti - pitää mättää kymmenen sentin kerros rehuja väliin, niin vähän jelppaa.

Onko Marmeladi jo synnyttänyt? Onnittelut uusille äideille!
 
Pieni tyttö syntyi NKL:lla maanantaina 17.03 klo 19.34.
Pituutta 52cm ja painoa 3432g. Pään ympärys 35cm.
Olemme täysin rakastuneita pieneen tuhisijaamme! :heart:
Synnytys oli helppo ja nopea. Kerrotaan myöhemmin lisää. :)

Laura & pikkuneiti 3vrk
 
Ootus82, kiva kuulla, että muillakin on sama tilanne. Sitä vain ihmettelen, että kun kerran vauva on laskeutunut jo kolme viikkoa sitten, niin voiko se laskeutua koko ajan lisää? Luin muuten jostain, että raskausaikana kannattaakin syödä suklaata, niin tulee tyytyväisempiä ja onnellisempia vauvoja, joten täällä ainakin mussutetaan ihan hyvällä omallatunnolla. ;)

Lauralle isot onnittelut! :flower:

Bellona 39
 
Onnea vauvaantuneille! Laurakin sai oman nyyttinsä vihdoin syliin, odotus kannatti!! Ihanaa kun maalisvauvoja on jo näin paljon. Sitten vain kaikki synnyttäneet tuonne 0-12 puolelle.

Misupai ja nyt lasketaan neidin viikkoja
 
bellona: , mulle sanottiin aamun neuvolassa, että on laskeutunut entisestään, joten ainakin täällä vauva taitaa asettautua lähtövalmiiksi pikkuhiljaa. Jotenkin se tuntuu omituiselta, kun mä olen ajatellut että se "humpsahtaisi" kertalaakista alas... :/
..ja toivottavasti ulos :D

juu, suklaata mä syön ilman tunnontuskia, siitä on tullut mulle oikein raskausajan se kuuluisa "himo" kun en ole aiemmin siitä niin välittänyt. ja kun nuo sokerit sun muut painojutut ei tykkää kamalan pahaakaan siitä, niin olen sen itselleni sallinut...
Tosin, nyt on tullut ekankerran tuota turvotusta +, niin voisi alkaa vielä enemmän miettimään mitä suuhunsa pistää. :whistle:

mulla on tänään vähän supistellut...varovaisesti mutta kuitenkin... =)

ootus taasss... B)
 
Lauralle Onnea nyytistä :heart:

Mä en oo vielä jaksanut alkaa kellottaa vaikka oonkin tässä kärvistellyt jo toista tuntia. Voiskohan olla niin että tää vaavi on tarkka ja tulee kun on tasan 40 viikkoa kasassa? No ei pidä nuolaista ennen kun tipahtaa voihan olla että loppuvat vielä. Tsemppiä kaikille odotukseen ja palailen huomenna kertomaan mitä lääkärissä sanotaan, jos ei tuu sitten lähtöä tänä yönä.

Saini + masukki
 
Eka yö kohta takana ja kaksi kertaa ihmepoika heräsi syömään, tokan jälkeen simahti mutta äiti ei, kuten kuvasta näkyy :D .

Voi, pian tätä pinoa ei enää ole, vaan pelkkiä vauvantuoksuisia juttuja. Tsemppiä kaikille kärvistelijöille!
Mä oon aivan herkkistilassa, kaikkia äklömakeita ajatuksia pyörii päässä. Mutta sallittakoon se vielä, koittaa sekin päivä varmasti kun olen valmis luopumaan eurolla koko mukelosta :LOL: .

Haleja kaikille! -pikkuvaemo ja ihmepoika kohta 4 vrk :heart:
 
PJM
Onnea kaikille vauvaantuneille :heart:

Lapsvedet meni mulla yöllä, ja nyt supistelee silloin tällöin. Kätilöopistolle on suunta aamupäivästä. Mua jännittää ihan mielettömästi vaikka kolmatta ollaan hakemassa :)
 
superonnittelut molemmille perheille uusista tulokkaista :heart: :heart: :hug: :heart: :heart: !!!
Ihanaa alkanutta vauva-arkea! Ite olin eilen taas siskon luona vauvaa paapomassa kun ei toi oma näytä ulos tulevan :ashamed: Aurinko paistaa ulkona mutta mieli on musta :ashamed: Jos nyt sit edes ens keskiviikkona alettais jotain tekeen vauvan ulossaamiseksi, hullukshan tässä muuten tulee...

Aurinkoista pääsiäistä kaikille B)

Ninni ja Muru 40+5
 
Lauralle onnea pikkuprinsessasta :heart: :flower: :heart:

Saini toivottavasti se oli sulla nyt menoa :heart:

PJMTsemppiä matkaan :heart: sullakin se kohta jo nyytti sylissä

Täälläkin on yks joka meinas pääsiäisenä synnyttää ja meinaa vieläkin,onneks on viel monta päivää pääsiäistä jäljellä,tohon maanantaihin tähtään ;)

Mä siivosin tääl eilen ihan hullun lailla koko päivän ja arvatkaa vaa ku illal sänkyy kävin vähäks aikaa lukemaa,meinasinko ylös päästä :/ neiti oli kyl kovast äitii auttamas ja hyvä ettei tarvinnu ukkoo huutaa myös apuu,oli selkä aivan jumissa :| mut onneks se oli nukkues vähä helpottanu ja nyt jo pääsee iteksee ylös :) nukuinki sit 11h unet,kerran heräsin vessaa,ku olin nukahtanu vaatteet päällä ku olin iltasatua neidille lukenu =) oli vähän kuuma.nyt on sit pönttö ihan seis ku nukkunu niin paljon :D

Ninni ulos vaan niin ehkä se mielikin siitä virkistyy :hug:

Piitsi ja VilmaIisakki 38+6
 
meille siis syntyi "pikkumies" sunnuntaina 16.3 (rv40+4) klo 04.30 komeilla mitoilla 4060g, 53cm ja pipo 36cm.. :heart:

tässä vähän synnytystarinaa:

Elikkäs lauantai-iltana läksin 23 aikaa nukkumaan vähän taas pettyneenä, et ei se vauva sitten vielä tänäänkää syntyny....
vajaan tunnin kerkesin nukkumaa ku heräsin ja jotai lirahti housuun.. äkkiä vessaan, et mitä se oli.. lapsivettähä se, kirkasta ja sellasta "makeen hajusta".. ja siinä pöntöllä istuessa sitä tuli sit lisää...

soitin synnärille ja sieltä sanottiin, että nyt side housuun ja mene takasi nukkumaan... jos ei aamuun mennessä supistukset ala, nii tule näytille...
en kerenny ku puhelimen pistää kiinni, ku supistukset alkoi.. ja nää oli näitä kuuluisia synnytyskipuja, JOTKA TODELLAKIN SITTEN TUNTUU!!

pari tuntia kotona kärvisteltii ja 02.20 lähettii ajelee synnärille.. supistusten väli n. 9min (synnärille matkaa 60km)

vähä yli kolmen oltii synnärillä, siellä mut laitettii käyrälle.. paikat auki n.4-5cm..
käyrässä olin jonku 15min ku mua alko ponnistuttaa....
käyrät jäi siihe, ku lähettiinki jo synnytyssaliin..

salissa sain ilokaasua, josta ei mun mielestä ollu hirveesti apua.. jonku piikin ne laitto mun takapuoleen, joka avas paikkoja ja jossa oli kipulääkettä... siihen ne kivunlievitykset sitten jäi, ku mua edelleen ponnistutti ja ne ei enää muita puudutuksia kerenny antaa...
n. 10min kesti ponnistus ja poika syntyi klo. 04.30.

Nenä oli toisella vähän lytyssä ja vähän poskipäissä mustelmia kun tuli "naama edellä" ja niin nopeesti, mutta loppu hyvin kaikki hyvin =)
Synnytyksen kestoksi merkattiin 4 ja puol tuntia.. kätilö vaan tokas, että seuraavalla kerralla tuutte sitten heti sairaalaan, jos supistukset alkaa tai vedet menee.. ;) (huom... ei kyllä ihan heti tuu "seuraavaa kertaa" .. =D )

tiistaina päästiiin kotia ja täällä on hyvin lähtenyt vauva-arki rullaamaan..
poika tuntuu rauhalliselta kaverilta, nukkuu ja syö hyvin ja masu toimii hyvin ;)

tuun lukemaan tässä noi kymmenet sivut kun kärsii taas istua tässä kovalla penkillä vähän pisemmän aikaa :LOL:

Ja Onnea paljon muillekkin vauvautuneille :heart:
 

Yhteistyössä