<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille!! :heart: :heart: :heart:

Voimia ja suuri :hug: kaikille joilla laskettuaika ollut ja mennyt!!

Te jotka jo vauvan saaneet, niin tulkaahan kirjoittelemaan tuonne vauvat 0-12 kk/ maalisvauvat 2008*helmikuussa 08*. Siellä on aikas hiljaista, mutta eiköhän se siitä vilkastu kun saadaan enemmän vauvautuneita sinne ja sitten kun alun kiiret alkaa kaikilla helpottamaan.

Muumi82 ja poika 2 viikkoa
 
Onnea vauvan saaneille!

Täällä vielä ollaan. "huokaus". Minnekäs minä täältä...

Yö meni taas huonosti kun lonkkia ja takamusta särki niin kovin. Ella herätti sit jo ennen seitsemää. Vein sen takas nukkumaan mut tuli melkein heti uudestaan. Ei siinä auttanut sit muuta kuin nousta. Nyt se nukkuukin sit päikkäreitä pidempään. Mä ehdein itsekin hieman nukkumaan ja katsomaan nauhalta Heroeksen. Mies alko just tekemään ruokaa ja mä odottelen jälkkäriä kun himoitsen jo Kindereitä. Nam!

Ella taitaa sieltä jo heräillä joten täytyy mennä.

Krisu 41+1

 
Inksu onnea prinssistä :heart: :flower: :heart:

Pikkuvaemo en mä ainakaa siel profiilis mitää nähny,vai poistitko jo kenties kuvan?

Mä heräsin äsken tunnin päikkäreilt,eli nyt on kyllä nukuttu :D jos tää vaikka päättäs syntyy =)
 
:heart: :melliset onnittelut molemmille :hug: !

Tarvii taas päivitellä tota syntyneiden listaa kun täällä nyt jakaudutaan ihan urakalla, jos vaikka illemmalla jaksaisin, nyt tarvii laittaa ruokaa ja sit lähden tyttöjen kanssa lastenkutsuille, jos vaikka omakin mieli tästä vähän piristyis.

Krisu voima :hug: sulle, en mäkään oo täältä mihkään lähössä, kärvistellään me sit loppuun asti, pidetään pinoa pystyssä. Onko muita lasketun ajna ohittaneita, Suvitus, vieläkö sä oot yhtenä kappaleena? Mites Sainin supistusten kanssa kävi?
Sit on ainakin Sienna, MammaMuu, Anneli ja monet muut... Vai onko teistäkin jo joku jakautunu ja mä täysin missannu asian??

Listassa on monta nimeä joista ei kuulunu aikoihin mitään, mitäs teille kuuluu???

Jaahas, nenään kantautuu parsakaalin tuoksu, taitaa olla kypsiä, meenpä kattoon!!

Palataan B)

Ai niin... Sanoin miehelle et jos noi jokojoko-soitot jatkuu vielä kauan ni laitan kännykästä soitonsiirrron synnärille ni saa siellä selittää miksei tää rouva oo vielä räjähtänyt...

Ninni ja Muru 40+5
'
Muoks. En mäkään nähny Pikkuvaemon ihmepojan kuvaa...
 
Paljon onnea synnyttäneille!! en saanut minäkään vaemon profiilista vauvaa näkyviin??
Täällä olo on mainio, ei paina ,ei purista. Vauva ollu aikas hiljane pari päivää ja se mietityttää. Liikkuu kyl vähän mut ei mitään mahottomia :/
Sain sovittua ajan käynnistykseen ens ke (rv 40+0) mut nyt aloin epäileen jos eivät ota mua sisään kun tays on kuuleemma ääriään myöden täynnä ja olen kuit niin hyvävointinen ja viikot ei pauku.
Syy käynnistykseen oli kohonneet verenpaineet ja pilkut näkökentässä>r.myrkytys epäily. Valkuaista on on ollu jokatoinen kerta. Ja kokoarvio oli 3.8kg (rv39+0) ja kun esikoinen oli iso, eivät nyt päästä isoksi. Et ihmettelen kovasti Ninni sun samaa kohtelua jos kokoarvio oli jo 4.4kg!! Todella törkeetä ja viikot on jo tollaset!! Mur! Sinuna marssisin päivystykseen ja sanoisin et ylävatsaan sattuu ja pilkkuja vilkkuu silmissä jos sullakin turvotusta on jo.Ja kieltäydyt lähtemästä kotiin. Olivat tosi herkillä mun tapauksessa vaik ite ihmettelen sitä kun vointi ok, ei turvotusta tms. Ei vaan,nyt taitaa olla joka synnytyspaikka täynnä kun nää juhannuksen taiat alkaa syntyä :LOL: Katotaan sit kuin mun käy,asennoidun nyt niin et kotiin ne passittaa. ärsyttää vaan kun on aika järkkääminen lastenhoidossa ja jos menee veivaamiseksi.
Tämä näin pikaisesti, hyvät pääsiäistä kaikille,mä lähden äidin luo syömään...

T. M ja rv 39+2
 
Mahtavaa että synnyttäneitä jo niin paljon,hirmuisesti onnee kaikille!Täällä menossa 39+4,kaikki ois valmiina vauvan tulla,mut ei vaan..välillä luullaan miehen kanssa pääsevämme laitokselle kun kivuliaat supparit vaivaavat,mut sit ne loppuu ku seinään..voi räkä.No lähiviikkoina mukero nähdään joka tapauksessa.Paljon voimia kaikille viimeisillään olijoille!Täytyy vielä sanoa että mukavaan vuodenaikaan odotamme synnytystä,aurinko paistaa ja piristää mieltä..
 
Ihan hirmuisesti ONNEA kaikille vauvaantuneille tasapuolisesti! :heart: :hug:

Ja Hyvää päästäistä Maalismasuille masuilla ja ilman =)

Pieneltä päiväkävelyltä just tultiin aurinkoa ihailemasta ja nyt lojutaan koko poppoo sohvalla, aika leppoisaa pyhää vietetään :p

Hexodus ja poitsu 1kk ja pari päivää päälle :heart:
 
Sienna vielä odottaa

Vähän nipistelee tuolla alavatsalla ja selässä tuntuu myös jotain. Ehkä nuo tuntemukset jonkinverran kipeitä on, mutta en vielä hihku innosta.

Pakkasin eilen vauvalle kotiintulovaatteet. Oulun suunnalla näyttää tulevan kylmä pääsiäinen, yöaikaan ainakin.

Onnittelut uusista ihmisistä! :flower: Perästä tullaan!
 
Ajattelin nyt koittaa keretä rustata jonkunlaisen synnytyskertomuksen.

Eli ke 12.3.08 soitin aamulla vaille 7 synnytyssaliin että minun käskettiin sinne tulla jos ei ole pikkuinen siihen mennessä ite ulos halunnut. Tosi mukavan kuuloinen kätilö oli langan toisessa päässä, sanoi että syö hyvin aamupalaa ja tervetuloa.
Pakkailin viimeiset kamppeet vielä reppuun mitä uupui ja lähdettiin ajelemaan kuopiota kohti. Ysin maissa oltiin perillä, ottivat meidät sisään, tutkivat kohdunsuun ja ultrasivat.
Kohdunsuu oli parille sormelle auki, paikat pehmeät ja kaulaa 1,5cm jälellä. Koittivat tehdä taas uuden painoarvion vauvalle mutta niillä ei oikein vehkeet pelannu, joten lääkäri heitti että on se noin 4kg=D
Eka lääkäri meinas etä eivät käynnistä vasta kun pe, mutta sanoi sitten että kun kerta siellä ollaan ja asutaan kauempana nii sama ottaa minut sisälle jo sillon.
Onneks..ois kyllä veetuttanu ajaa ees taas tuota väliä, ku parina aiempana viikkona niin jo tehtiin!
Sitten mentiin aulaan oottamaan, hoitaja kävi hakemassa minulle vaatteet, ja odoteltiin toinenkin äiti mukaan osastolle.
Osastolle mentiin ja pistivät minut heti käyrille, tunti piti siinä maata. Sitten hoitaja sanoi että käy syömässä että 12 aikaan laitetaan eka tabletti kohdunsuulle. Näin tehtiin, ja 2 tuntia piti taas maata paikoillaan että tabletti kerkiää sulaa. Sen jälkeen koitin käydä kävelemässä rappusia ja muutenkin heitin kiekkaa, mutta ei se ensimmäinen vaikuttanut juuri ollenkaan. 6 aikaan illalla olin taas käyrillä, hoitaja sanoi että on vissiin pari supistusta ollu ku siihen oli piirtyny, ite en kyllä tuntenu mitään=D
Illalla 7 aikaan laittoivat toisen tabletin, se oli vahvempi kun se eka. Ja taas piti makoilla ja ottivat käyrää. Hoitaja kyseli oloa, sanoin että ei oo paljo vaikutusta ollut, että närästys vaan lisääntyny jos jotain muutosta on tapahtunu=D
Sitten rupesin vaille 11 nukkumaan, aika huonosti sain muutenkin nukuttua kun vieruskaveri tuskaili supistusten kanssa. Sitten heräsin puol aikaan menkkamaisiin kipuihin, koitin nukkua, enkä osannut aatella että ne vois olla supistuksia. Aikani hereillä pyörittyä lähin käppäilemään ja menin istumaan aulaan, siellä oli toinen äippä valveilla joka odotti kaksosia. Sen kanssa sit valvottiin ja jutusteltiin.
Vaille 5 minut otettiin taas käyrille, sanoin hoitajalle että tuskin nämä supistuksia on ku ei käyrilläkään mitään näy. Hoitaja sanoi että kone ei välttämättä kaikkea piirrä, siitä ei kannata välittää. Ja aika varmasti alkaa supistuksia olemaan, että minulla varmaan rupes vasta sillon yöllä se lääke vaikuttamaan.
Sen jälkeen menin takas sänkyyn ja koitin saada unta, mutta eihän siitä mitään tullut, just ku meinas unen päästä kiinni saaha nii supisti ja hävis unet sen siliän tien!
Pyörin puol 7 asti sängyssä ja lähin takasi aulaan istumaan, laitoin parille kaverille ja äitille viestiä että mikä on tilanne.
Puol kasin maissa syötiin aamupala ja menin taas sänkyyn kärvistelemään.
Yheksän aikaan hoitaja tuli tutkimaan minut ja että laittaavat uuden tabletin.
Sanoi että kohdunkaula on hävinnyt kokonaan ja olin auki 2-3cm, ja menee kysymään lääkäriltä että mitä seuraavaksi. Kohta tuli takaisin ja sanoi että kalvojen puhkaisu on seuraava, että salissa oli sillä hetkellä ruuhka, että heti kun vapautuu niin minä pääsen sinne. Sitten sain peräruiskeen, kävin suihkussa ja vaihdoin avopaidan päälle ja odottelin. Puhuin jounin kanssa vähä väliä puhelimessa, oli puhe että se lähtee tulemaan kuopioon kunhan soitan että oon saliin pääsemässä.
Vähä ennen 12 hoitaja tuli sanomaan että nyt sinä pääset, pakkaa tavarat mukaan nii se vie minut. Paniikissa keräsin kaikki kamppeeni läjään ja lähdettiin hoitajan kanssa kohti synnytyssaleja. Siellä piti vähän aikaa aulassa odotella että kätilö tuli minut hakemaan.
12.30 pääsin saliin, ja siellä minut pistettiin heti käyrille ja tutkittiin.
13.25 Tuli lääkäri ja puhkaisi kalvot, sanoi että on sitkeessä, aikasa sai tökkiä ennen kun puhki sai, ja sitten tuntui lämmin valahdus kun vedet tuli.
Sen jälkeen jäin lukemaan lehtiä ja pitkälleen, odotin että jouni tulisi.
Vähä ennen kahta se sitten tuli, ja oli itellä heti mukavampi olla kun toinen oli siinä tukena=)
14.30 sain lämpötyynyn, se auttoi vielä siinä vaiheessa. Tässä vaiheessa olin vielä sitä mieltä että en ota mitään epiduraalia yms.
16.00 menin lämpimään suihkuun, kyllä teki hyvää! Siellä olin noin puol tuntia.
17.00 Sain ilokaasua, ja siitä ei ollut kyllä mitään apua, tuli vaan huono olo.
Tässä vaiheessa kätilö kysyi että olenko varma että en halua epiduraalia, että se veisi kivut pois. Näki kuulema naamasta että minuun koski=D
Siinä vaiheessa kivut oli jo sen verran kovia että muutin mieleni ja sanoin että otan epiduraalin.
17.50 Anestesialääkäri tuli sen minulle laittamaan.
Kyllä oli ihana tunne kun kivut eivät enää tuntuneet juuri ollenkaan, kätilö sanoi että koita nukkua että saat voimia loppukoitokseen. Näin tein, pari tuntia torkuin, välillä heräsin ja nukahin uudestaan.
21.50 Kätilö tutki minut ja olin edelleen 5 cm auki, sanoi että epiduraali voi hidastaa avautumisvaihetta, että katsoovat tilannetta ja kysyy lääkäriltä että laitetaanko tipan kautta oksitosiiniä vähän auttamaan tilannetta.
Se aloitettiin ja 22.50 kohdunsuun tilanne on alkanut edetä, 7-8cm on paikat auki.
Siinä aikani taas makoillessa, alkoi kauhea painontunne takapuolessa, mulla täris jalat ja leuka ihan hupsuna. Kätilö kysyi että ponnistuttaako sinua..olin että en minä tiiä kai!=D Tutki taas ja sanoi että olen kokonaan auki, ja voin rueta omien tuntemusten mukaan ponnistelemaan.
Aluks tuntui että mikäs tässä, ei tämä niin kauheeta oo, mutta auta armias mitä alemmaks vauva tuli nii sitä kauheemmalta kivut rupes tuntumaan.
Sitten ku tosissaan ponnistelemaan päästiin nii kyllä meinas välillä tuntua että voimat loppuu! Jouni sano että olin huutanu että en saa sitä ulos, vaikka pää oli ollu jo ulkona=D Siinä kivuissa ja pökkyrässä meni vähä kaikki ohi. Kätilö sanoi että yhesti varovasti ponnistat nii vauva on syntyny. Voi että sitä tunnetta kun kivut loppui ja vauva oli pihalla=)
Kätilö vitsaili jounille että kerrottasko myö äitille että kumpiko tuli=D
Sitten jouni leikkasi napanuoran, minä sain vauvan rinnalle..se tunne oli kyllä niin ihana, tippa väkisin linssiin meinas tulla.
Samalla kätilö rupesi tikkaamaan minua, tuli toisen asteen repeämät.
Kiva kun kaikista kohista ei ollu puudutus vaikuttanu nii kyllä kävi kippeetä se laittaminen, koitti suihkuttaa semmosta puuduttavaa ainetta että ei tekis niin kipeetä.
Sen jälkeen vauva pääsi ekaa kertaa tissille, ja imeminen sujui tosi hyvin. Kätilö nauroi että hyvin näkyy heti osaavan kun pää oikein heilui kun niin kovasti toinen imi=)
Sitten ylpeä isukki pesi pojan kätilön avustuksella, ja sehän sujui hyvin.
Sen jälkeen kätilö rupesin pukemaan poikaa ja jouni lähti minun kanssa suihkuun, kahtomaan että en pökerry sinne, kun vähä meinas heikottaa.
Sen jälkeen saatiin syömistä ja oltiin perheen kesken siellä salissa. Kyllä oli semmonen olo niinku ei ois ruokaa viikkoon nähny, maistu kyllä hyvälle!=D
Sen jälkeen ruettiin pikku hiljaa siirtymään osastolle.

I vaihe: 18:15
II vaihe: 00:15
III vaihe: 00:09

Eli poika syntyi 14.3.2008 klo:01.00, 4175g ja 52cm
Apgar 9/9

Heidi ja poju 1vko
:heart:
 
Heissan kaikille!

Neiti nukahti kehtoonsa ja piti tulla tänne kurkistelemaan mitä kaikille kuuluu...

Paljon onnea kaikille vauvoista!
:flower: :flower: :flower:

Lisäksi iso tsemppi niille jotka ovat kyllästyneet odotukseen. Mulla oli todella hermo mennyt jo koko hommaan kun yhtäkkiä alkoi supistella.. Luulin aluksi niitä vain joksikin "taas kerran jotain valekipuja"- nipistelyiksi mutta sieltä se vauva sitten tuli!

Tässä hieman tarinaa...

17.3. Rv 41+0... Aamulla oli menkkakipuja muistuttavia kovia polttoja vatsassa ja lantion seudulla.. En uskonut niitä miksikään erityisiksi vaikka kärvistelin sängyssä kipujen tullessa n. 10min välein.. Odottelin ja kuulostelin oloani n. klo 10-12 ja soitin NKL:lle että mitä pitäis tehdä.. Käskettiin tulla näytille ja sinne lähdettiin n klo 13.
Sairaalassa menin kontrollihuoneeseen ja mittailtiin supistus- ja sydänäänikäyriä.
Makoilin siellä lähes tunnin ja sitten tehtiin sisätutkimus, 4cm auki.. Jäin seurantaan vielä puoleksi tunniksi kun vauvan sydänkäyrää ei oikein saatu otettua. N. klo 14.30 tuli hoitaja ja ilmoitti että nyt lähdetään saliin ja puhkaistaan kalvot.. :eek:
Kalvot puhkaistiin klo 15 jotta vauvan sykkeet saataisiin pääanturan kautta seurantaan.
Siitä alkoikin sitten tunnin mittainen tuska supistelujen kanssa!!!!! Vetelin ilokaasua niin että silmät pyöri päässä.. n. 16 laitettiin epiduraali joka alkoi vaikuttaa heti ja teki olosta fantastisen... :) Parin tunnin päästä tehtiin taas sisätutkimus ja olinkin jo kokonaan auki. Sitten alettiin odotella ponnistusfiiliksiä. N. 19 aloin ponnistaa ja klo 19.34 syntyi maailmaan pieni ihmeemme. Koko ponnistusvaihe meni mukavasti kun olin vielä jonkin verran puutuneena. Helppo ja nopea synnytys.. Voin ehkä yrittää vielä joskus uudelleen... :)

Nyt ollaan kotona pikkuisen kanssa.. Aluksi oli ongelmia saada maitoa ja sairaalassa sanottiin ettei pärjättäisi ilman pumppua kotona.. Nyt neiti imee niin että pissa ja kakka tulee joka välissä! (siitäs saivat... )

Synnärille jäi 6,5kg mutta vartalo on hurjan näköinen.. Reidet ja takamus on tuplaleveät entiseen verrattuna.. Ei muuta kun vaunuttelemaan kun siihen lupa saadaan!

Nauttikaa vauvoistanne/ masuista ja pääsiäisen herkuista!

Laura ja pikkuprinsessa 4vrk

 
Paljon onnea vauvautuneille!! Erityisesti äiskä äiskälle!
Taidan mennä galleriaan kattoon josko siellä olisi jo kuvia. =)

Hurjaa tahtia on vauvoja alkanut tupsahdella.. :heart:

Meillä tulee kasaan huomenna 2vko! :heart: :heart:
Edelleen kyselen, että onko maalismasuille jossain keskustelu jossa jatketaan jakaantumisen jälkeen? En löytänyt ku koitin selailla muita aiheita.. :/
 
Täällä lähdetään varmaan viimeistään yöllä ku on koko päivän supistellu kivuliaasti ja ne jatkuu edelleen ja kovenee koko ajan.
Väli on edelleen vaihteleva, viimesen tunnin sisällä väli 8-5min.
Mutta sain siis sen synttärilahjan luultavasti B) (Huomenna 23v.)

Onnittelut jakautuneille ja tsemppiä kärvistelijöille!

Suvitus+vauva 40+6 (huomenna alkuperänen laskettu aika)
 
Eilen aamusta heräilimme miehen kans hyvissä ajoin ja aamupalaa syödessä ja kahvii juodessa mietimme et miten päivän kuluttaa ku hänelläkin vapaa päivä. (itse olin surkutellut et miten saan koko pääsiäisen pyhät aikani kulumaan kun mies töissä ja kaikki joissain..) Noh.. ei menny tuosta ku tovi, niin oveen koputettiin. Oven takana kaks Trullia jotka osoittautuivat mun äidiksi ja siskoksi, perästä tulivat isi ja veli. Olivat ajaneet edellis iltana Kokkolasta yllätys vierailulle! Mun itkun/naurun sekaisella onnella ei ollut mitään rajaa...

Niin eilinen päivä meni heidän kanssa humpottaessa kaupungilla, illalla oltiin kylpemässä naantalin kylpylässä (he yöpyivät siellä) ja jaksettiin me hotellin "baarissa" istuskella puol kahden valomerkkiin asti. Koko päivä siis touhuttiin ja mun vointi on mitä mainioin.
Äiti ihan kauhulla ihmettelinkin mun jaksamista ku kovasti odottava mamma vaan vettä juo ja välistä kahvii tekee mieli JA taas mennään.. =)
No he lähtivät tänään iltapäivästä ajelemaan takaisin päin. Mä oon pessy yläkerran kaikki ikkunat, saunan ja petasin vauvalle kehdonkin valmiiksi !
EI SUPISTUKSEN SUPISTUSTA, EI HUONOA OLOA EI MITÄÄN !! Jatkan siis tätä hyvä vointisen odotusta ja syntyy sitten kun on syntyäkseen. Eiköhän nää munkin fiilikset saada muuttumaan jos kovasti lasketun ajan yli menee =((

Täällä on ihanasti tullut taas uusia vauvoja, Mieleenpainuvimpana tietty LauraN. Lämpöiset onnittelut kaikille!!

Meillä tulee sunnuntaina rv20 mukaisen ultran laskettu aika täyteen, menkkojen mukainen siitä vasta viikon kuluttuu.. jännä nähdä kumpi menee lähemmäksi.
Olis kiva nyt miehen töiden puolesta selvitä näiden pyhien yli ja jos lähtö tulis vaikka tiistaina ;)

Tällä kertaa siis tällaista.. Yksin pitkäperjantaita vietän. Saunaan ajattelin mennä, yhden holittoman oluen juoda ja tehdä koko vartalo kuorinnan.. hemmotteluako =)

Hyvät pääsiäiset vaan kaikille...

Minä + Voice 38+5
 
www.kaksplus.fi
-kirjaudu sisään
-keskustelu
-lapsi kasvaa (ennen olet tässä kohtaa kirjautunut "lapsen saaminen" kohdasta)
-vauvat 0-12kk (eka kohta)
-maalisvauvat 2008 *helmikuussa -08*

Eli tässä sulle ja muillekin "eksyneille" selko ohje miten avatuille uusille sivuille pääseekään.
Itselläkin meni tovi etsiskellessä...

Kuka muuten sivuja päivittää? Oliko se Ninni, vaiko joku muu? Sinnehän vois kyllä tehdä maalisvauvat maaliskuussa sivun, vaiko odotellaanko suosiolla huhtikuuhun, ku pian vaihtuu kuitenkin ??
 
ja tänään kotiuduttiin aivan ihanan pikku prinsessan kanssa :heart: Tiistaina sitten Martta vihdoin ja viimein päätti syntyä,mitat oli 3790g ja 51cm.Hattu oli 35,5.Synnärillä oltiin 17.45 ja Martta syntyi 21.47.
Tuun kertomaan paremmin kun jaksan ja pystyn istumaan :/ synnytyksestä muistona inhottavan ikävän kipeät peräpukamat :kieh:

Rohmutti ja Martta 3pv :heart: :heart:
 
LauraN: mulla sama fiilis! Kiloja kyllä karissu jo se 10, mutta omat farkut kinnaa vielä napista ja vähän vetskarista, reisistä ei oo kirrannut koko odotusaikana. Liha on pehmeää ja missä ne kaikki treenatut lihakset vatsasta ja reisistä ja muualta... Lantio on levinnyt varmasti, koska muuta selitystä en keksi tuolle farkkujen mahtumiselle. Ne nimittäin mahtu mulle 22 viikolle... Et mammafarkut on täällä aika kovaa kamaa vielä silloin, kun mennään kylään tms. Synnytyksestä on kuukausi ja oon lenkitellyt vähintään kerran päivässä jo 3 vkoa... Tosin aluks lenkit oli tosi rauhallisia. Mut kai nää tästä ja sit kun pääsee juoksemaan, rullailemaan tms. niin kai sitä taas kiinteytyy. Joo, tiedän, että turhat on murheet mulla, mutta kuiteskin itseäni rassaa...

Oltiin tänään Kotkassa kummipojan synttäreillä ja ajoa tuli 150 km suuntaan. Neiti oli oikein kiltti, nukkui kummankin suunnan! Nyt yöunilla ollut jo puoli tuntia. Normaalisti kyllä nukutaan jo kasilta. Uskalletaan siis lähteä mummolaan, jonne 300 kilsaa, tuossa parin viikon päästä.

Nyt iltapalalle ja aikuisten aikaa viettämään miehen kans.

Misupai
 
Funny onnea prinssistä :heart: :flower: :heart: se olikin sit oikea lottopotti,muistahan käydä veikkauksen sivulla ilmottamassa teidät kisaan mukaan ni saatte lottobodyn vai oliko se potkari,no mut kuitenki :D
Olikos täällä muita sunnuntaina synnyttäneitä ;)

Rohmutille onnea prinsessasta :heart: :flower: :heart:

On se Sainikin tainnut jo jakaantua,ku lupas tulla kyl tänää ilmottelee,jos ei sille tielle jää,et tsemppiä sinnekin jos ois vaikka parast aikaa pusaamassa :D

Piitsi tunnin päästä tasan 39
 
täällä valvotaan!!!koko yö on mennyt valvoessa |O |O |O , tai no parituntia tuli nukuttua, mutta ei vain muuten uni tule...

tylsää tämä valvominen. loppuu tekeminen kesken..onko muuten nyt täysikuu? siitäkös tämä unettomuus johtuu...

Kauniit onnittelut uusille äideille!
:heart: :heart:

ootus 39+3
 

Yhteistyössä