<<< MAALISMASUJEN MAALISKUU >>>

No nyt keksitty miten saa supistuksia :LOL: Lähtekää kaverin/sukulaisen/tutun luo, joka asuu väh. 50km päässä.... Kyllä rupes supistaa, niin että alaselkäkin oli krampissa...Autossa sit piti vähän puhista, kun ei ollut yhtään hyvä istua...ja kas kun omalle pihalle pääsi niin katos joka ikinen nipistys....joten pois kotoa kaikki yliaikaset :) Ei täällä supistelu onnistu.... Ja kiitos muumille tsempityksestä, ettei muksun tarvitse olla laskeutunut syntyäkseen lähiaikoina...toi valoa tähän tunnelin päähän, kun yliaikainen muksu makoilee vielä tossa kylkiluiden alla :(
Kudoksia kun ei pysty löysentämään...vaikka jonkun hormonin pitäis sekin tehdä luonnostaan...mutta aika huonolla menestyksellä ilmeisesti mulla ja Riinulla.

Ja tosiaan jos Ninni kerkiää raportoida Tyksin tilanteesta? Onko hoitsut huonolla tuulella siellä kiireen keskellä?

Ja onnea uusille MAALISvauvoille! Vielä ihan pieni ihme vois sen meille lukuisille muillekin tuoda...
Ei ois tämäkään mamma uskonut, että huhtikuuhun saattaa lipsahtaa...
Ja tulen Riinu raportoimaan kontrollikäynnistä, kun se on hoidettu...

Ensimamma ja makkis 41+0
 
Ei ole tullut lähtöä vieläkään. Ensimamma: täällä ollaan korvattu määrä laadulla eli kaikki mammat nopeushidasteita ylittämään! Etsikää lähiön pahin töyssykylä ja sinne rullaamaan iskarivikaisella kaaralla! Ei ole kyllä pitkään auttanut, mutta saapahan mahan kovaksi, vähän niinkuin "siks-päkiksi".

Omassa olossa ei ole moittimista. Kyllä tätä raskaana oloa voisi vielä pidempäänkin jatkaa, mutta taitaa tuolle sikiölle tuolla nahan alla homma käydä epäterveelliseksi, jos vielä kovin kauaa kohdussa matkailee. Jos ei sunnuntai niin sitten maanantai... Oi kun kroppa alkaisi synnyttämään ihan ite!

Sienna rv 42+0 reilun tunnin päästä
 
Hei!

Meille syntyi pieni tyttö 26.3. klo 21.51. Pituutta neidillä oli 52cm ja painoa 4260g. Synnytys oli aika nopea mutta loppu tosi kipeä. Kotiin päästiin jo torstaina. Niin, ja vauva syntyi kaiken lisäksi vielä mun omana synttärinä, paras lahjani koskaan! =) Viikkoja oli 40+5, enkä vielä muutamaa tuntia ennen synnytystä oli uskonut, että sinä päivänä syntyy!!!


Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä vielä viimeisille synnytystä odottaville!!!


Jonskunäiti ja Helmi 3vrk
 
pikaseen laitan tilanteesta kun ootte sitä kovin kyselleet... Me ei ainakaan sitä kiiretä huomattu, hyvin meidät hoidettiin ja oisin vielä saanu jäädä huomiseenkin mut oli oma päätös lähteä tänään kotiin kun kerran lupa saatiin, uskon että saadaan kotona levättyä paljon paremmin kuin siellä, mekin oltiin kolmen hengen huoneessa ja nukkumisesta ei meinannu tulla oikeen mitään kun on sitä hälinää kuitenkin ympärillä. Vauva nukkui kyllä hyvin mut ne omat unet jäi aika vähiin. Ite olin "ikkunapaikalla" eli reunassa mikä oli kyllä paras ja tilavin paikka. Vinkkinä annan teille synnyttämään menevät, jos vähänkään haluatte otta huonetovereitanne huomioon niin jos vauvanne huutaa kovasti öisin, kehottaisin menemään vauvan kanssa vaikka päiväsaliin tai käytävälle rauhoittumaan, ite en just sen takia saanu nukuttua kun yks huonekaveri oli huutavan vauvansa kanssa vaan huoneessa pitäen näin muutkin hereillä :kieh: :kieh:

Me oltiin os.311 ja siellä ainakin kaikki hoitajat tosi mukavia, ei kiire päälle päin näkynyt!

Kyselkää lisää jos jotain kysyttävää!

Ninni ja "Alexandra" 2 vrk
 
Hurjasti onnea Äitipianviidelle, bellonalle ja Jonskunäidille!! :heart:

Täällä jo nyt ylhäällä ku yöllä heräilin 2 tunnin välein vessaan ja kirosin kipeää selkää ja nyt tajusin että nehän on supistuksia :whistle: Istahtaa pitää ku ottaa niin kipeää ja väli taitaa olla 5 min luokkaa että syön tässä aamupalaa ja otin panadolia jos vois olla kotona vielä jonku aikaa. Pojukin kuulostaa jo heränneen että jospa muukin perhe alkais pikkuhiljaa aamupuuhiin ku pitää tuo esikoinenki viedä mummulaan hoitoon ennen ku joudetaan sairaalaan...

Ei nää kauan kestä mutta ottaapa kyllä kipeää :/
No, tätähän mä toivoin :kieh:

Pimmi 40+4
 
;) olis nyt vielä mahdollisuus tuo potkari saada, jos tänään vauva päättäisi syntyä!

Onhan meitä täällä vielä..ainakin nyt Siennan ja Veeran mä lähettäsin synnyttämään hetinmiten, hopi hopi *puhaltaa supistustuulia :whistle: :whistle:
teilä on viikkoja ja päiviä jo ihan riittämiin...itsehän tässä on vielä "aliaikainen" teihin nähden =)

Mulla flunssa ehkä hivenen helpottaa, mutta nessuja kuluu ja kuumaa juomaa. Yön nukuin ihan ok, mutta JIPII, kerrankin heräsin KIPEÄÄN SUPISTUKSEEN! (pienestä on ilo revittävä)
Mulla on tuota menkkamaista jomotustakin ollut jo useamman päivän, joten kyllä sitä kypsymistä tapahtuu, mutta ei vielä tarpeeksi :headwall:

Paljon onnea jälleen uusille vauvautuneille ja kotiinpäässeille!!!

:heart: :heart:

Tänään siis pitää lähteä ylittelemään nopeusesteitä ja ajelemaan autolenkkejä jonnekkin kauas... :LOL: :LOL: sunnuntaipäivän viihdettä...heh!
..alkaakohan täällä olla "pientä" väsymystä kantaa masujamme :LOL:

voimia mammat, jos ei tässä kuussa, niin sitten ensi kuussa. Kukahan meistä lähtee aprillipäivän vauvaa hakemaan? Eikös sekin päivä ole tiistaina?

Ootus + kaveri 40+4 (pimmi pitää mut ajantasalla näiden päivien suhteen, kiitti ;) )
 
Jonskunäiti Onnea rinsessasta :heart: :flower: :heart:

Ootuksen tavoin täällä herätty yön aika supistuksiin :p ne alkoivatkin illalla heti tuon parhaan ässän jälkeen ja niis oli jo jotain toivon rippeitä et tää vois vaikka ehkä jos ja kun tulla itekseen joskus tuol masust pois ;) pienest se on ne ilot revittävä.
Täytyy kyl myöntää et ku nukkumaan läksin ni toivoin et ois voimistunu viel vähäsen et ei ois tarvinu nukkuakaan,mut kuinkas kävikään :whistle: tosin huonosti on nukuttu ku heräsin moneen kertaan,nyt en enää viittiny ees yrittää,ku toi neiti tuolt koht herää kuitenki ni sit ei ois ite enää jaksanu nousta ylös,jos sitä vaik sais sit nukuttua päikkärit tänään :)

Kyllä muuten Ootus tuntuu tuo sun sunnuntai päivä viihde aika houkuttelevalle :LOL: meiltä löytyis tost omast takaa kyl hiekkatie joka on täys monttuja,jos rupeis siinä kaahailee ees taa,saattais saada tosiaan hullun leiman ottaansa :D

Piitsi ja VilmaIisakki 40+1
 
Piitsi, eikö kuullostakin... ;)
kiitos vaan ideoiden äiteille, ensimammalle ja Siennalle :whistle: :D

Tuo hiekkatie kuullostaa kyllä hyvälle.
Ai vitsit kun olisi tiet sulat, niin voisi kokeilla tuota moottoripyörä kyytiäkin, pitäisiköhän mennä vain tuonne autotalliin käynnistämään motskari, istumaan sen selkään selkään ja antaa hevosvoimien hoidella loput...
:LOL:
Siinä vois ukko ihmetellä, että onko se ihan lopullisesti seonnut...ei se kyllä kaukana ole. vois auttaa supisteluissa. :kieh:

noh, nyt jotain aamupalaa ja sit takaisin vaakaasentoon.

ootus taas
 
tää on taasen ihan vallan jääny :kieh: Onnea vauvaantuneille :heart:
perjantaina oli pojan 2vko(3pvä) neuvola
paino 4310g(3730g)
pituus53cm(51cm)
pipo 36,8cm(34cm)
suluissa siis syntymä tiedot :)
rauhallinen virkeä poika
 
:heart: :heart: :heart:

Ninnille kiitokset tyks kuulumisista. Niinhän se tietty pitääkin olla et vaikka hoitsuilla kiire, ei se työssä näkyä saa! Ihan lohduttavaa kuulla, niin eiköhän me loputkin mahduta sinne ku sen aika koittaa..

Täällä on 12h yöunet takana, ämpäripissalla kävin huikeat 6 kertaa yön aikana. Mieskin kotiutui töistä ja oli happy ettei tarvinnu synnyttää lähtee.
Saatiinpahan laskettu aika täyteen ja lukea vielä viimeisen kerran wau kirjasta viikko katselmus (se ku on ollu meidän kohokohta aina sunnuntaisin)

Nyt mä koitan keksii itselleni taas jotain tekemistä ku mies on jo täydes touhus wc remontin kimpussa. Aikoi saada huomenna laatotuksen valmiiksi =) taidan päästä pesemään Voicen pyllyn uuteen vessaan !!

JonskunÄiti Onnittelut prinsessasta. Nopeasti sullakin synnytys eteni.. en ole kuullutkaan aiemmin että epiduraali"haava" voisi kipeytyä tuollai?
Tuplaonnittelut vielä siitä että sait maailman parhaimman syntymäpäivä lahjan !!

Itsellä on tulevana lauantaina 27v synttärit, eli jännää on mahtaisko pienokainen osuu samalla päivälle! Syntyvän vauvan ainokainen serkku mieheni puolelta täyttää 6v 4.4 eli sekin päivä olisi ihan mukava! Sitä sit vaan jännäämään...

Sitten vaihteeksi näistä pelkotiloista..
Miksi mulla on sellainen olo että haluaisin marssia samantien tyksiin ja sanoa että haluan vauvan ulos heti! Mulla on kauhee pelko siitä että mitä "yliaikaisemmaksi" menee sitä suuremmat riskit on esim. vauvan niellä kakkaista lapsivettä, kiertyy napanuoraansa tai saada joku infektio ku mäki oon ollu kovassa flunssassa koko viikon...
Mä vaan harmillisesti tiedän niin paljon juttuja näistä yliaikaisuuden komplikaatioista ja teidän jopa kaksi tuttavaa jolla yliaikaisena kohtukuolema..
Sitten mä oon sellainen hullu laskelmoija, etku alkuraskauden keskenmenoa pelkäsin, niin ajattelin että ei minulle enää voi käydä niin ku tällä palstalla on jo monta jotka joutuneet kokemaan sen kauheuden =( No päinvastoin nyt, luojalle kiitos kaikilla on mennyt hienosti tämä loppuraskaus, synnytykset jne mutta entäs jos jotain sattuu ja se olen juuri minä ???
En oikeasti tällä halua kenellekään luoda minkäänlaisia pelkotiloja, tämä on oma pääni ja sen kummitukset!!
Vauvan liikkeiden tunnistelussa menee kaikki päivät, nytkin ollut tosi vaisu aamun, mutta liikkuu silti.. En mä haluis niinkään vainoharhaiseksi ryhtyy että joudun lähtee tyksiin tarkistukseen, olenhan siellä jo kerran käynyt vkolla 35.

tsemppaavii neuvoja ajatuksia tännepäin, kiitos!

Onneksi huomenna on neuvola, nimittäin en mä tänään ajatellu synnyttää lähtee, ei kerta ole niitä olojakaan ;))

Minä & Voice VIHDOIN 40 !!!
 
meidän neiti äsken kännykällä kuvattuna :heart: Laitan parempia kuvia sit kun saan aikaseksi =)

Ninni ja "Alexandra" 3 vrk

Angel Jonskunäiti tarkoitti varmaan episiotomia-haavaa. Ne voi olla tosi pitkään kipeitä, monilla menee kuukausiakin. Jaksamisia Jonskunäidille!!!
 
Angel mullaoli noita samoja pelkoja, kun olen kanssa kuullut niin paljon huonoja kokemuksia sekä niitä on ollut tuttava- ja lähipiireissä. Ei paljon auta, mutta ei noita vaan voi pelätä etukäteen. Itse vaan laskeskelin vainoharhaisena liikkeitä ja toivoin parasta. Ja vaikka infektio sitten tulikin, siitä toivuttiin mitä mainioimmin, eikä kokemus ollut edes huono - kiitos vson osaavan ja ystävällisen henkilökunnan. Toki oli kurjaa, ettei saanut heti omaa pikkuista viereen hoitoon... Mutta joka tapauksessa loppu on ainakin tähän saakka onnellinen =) Tsemppiä!

Nyt kuuluu makuuhuoneesta murinaa, pitää mennä. Voimia odottelijoille, toivotaan ja odotetaan parasta, kun ei pelkäämällä voi mitään estääkään...

Skog + neiti

p.s. Angel Meillä ois sama syntymäpäivä neidin kanssa, jos ei olisi ollut karkauspäivä tänä vuonna :attn:
 
Niin se laskettuaika tuli ja näköjään menikin. Eupä tässä varmaan enää tänään keritä ulos saamaan vaikka päättäis tullakkin. Ei elettäkään synnytyksen suuntaan :(
Onkohan joku päässyt tänään lottopuvun hakuun...

Täällä turvotukset vaivaa edelleen ja olo on ärsyttävän samanlainen joka päivä. Aamut on jotenki kaikkein vaikeimpia kun illalla menee toiveikkaana nukkuun et josko jotain tänä yönä tapahtuis...ja aamulla taas herää omasta sängystä ilman supistuksen supistusta. :ashamed: Sori..nyt ei vaan oo hilpein fiilis.

Angelille :hug: koita olla murehtimatta...helpommin sanottu kun tehty, i know, mut silti! Nää on ihan varmasti meille kaikille tosi stressaavia päiviä. Koitetaan jaksaa.


Ninni: ompas teijän pikkusella magee megatukka :D Hauskasen näkönen pörröpää!
 
No nyt on tanssittu tähtien kanssa ja vauva tanssinut mahassa, mutta jää taas lottopuku tälläkin kierroksella saamatta :headwall: Angelin pelkotiloihin pystyn myös samaistumaan... :( Käynnistys jo sanana tuo mieleen luonnottoman, pitkäkestoisen synnytyksen.... ja kun ei ole ipana ees lähtökuopissa, niin matka on pitkä ja pelkään myös että kakkaa stressissä itsensä hapenpuutteeseen...ja sit vedetäänkin 20 tunnin epätoivoisen äheltämisen jälkeen sektio.... :'( On näköjään ollut liian paljon AIKAA miettiä kauhukuvia... Typerää touhua mutta minkäs teet....

Ja Sienna: juu olen huomannut että hidasteet toimii myös suppareihin... mitä huonommat jouset autossa sen parempi
;)

Kiitos Ninnille Tyksi raportista. Ja kaikille vauvoille ja äideille toivotan kohta kauniita unia :wave:

Ensimamma ja sitkeä makkis 41+1
 
Iltaa..
Olipas ihanan näköinen neitokainen Ninnillä !!

Täällä toden teolla jynssättiin auto tänään sisältä ja päältä, siihen kukkuraksi vielä puolen tunnin kävely ja ruan laitto. ainut mitä teot sai aikaan oli selkä särkyy joka johtui rasituksesta eikä mistään synnytyksestä! Kökköröippä ite autossa tällaisen 100kg ruhon kanssa ja siihen päälle vielä valtavan ahdas pallo maha :LOL:
Alkuilta meni likkakaverin luona kylässä ja nyt koto odottelen et pääsis miestä töistä hakemaan.

vauva tosiaan ollut tosi rauhallinen mahassa koko päivän.. Liikkuu kuitenkin ja kai mä sen kymmenen liikettä tuntiin sain mut todella hissukseen on. No aamusta heti neuvola, ni en ajatellu lähtee tyksiin tarkistuttamaan.

Kiitokset kaikille mun pelkotilojen kans myötäeläjille. Epäilemättä ne kauhukuvat käy varmaan joka ikisen odottavan äidin mielessä. Eikä ne siihen synnytykseen lopu, sit jännitetään taas ihan jotain muita juttuja =( En oo vaan ikinä ollu tälläinen tressaaja, mut eiköhän tämäkin asia liity siihen kypsymiseen ja äidiksi kasvamiseen.

Täällä ollut todella hiljainen päivä taas... kuulemmekohan huomenna lisää vauva uutisia? =)

Kauniita unia ja oman vauvan kuvia !!! :heart:
 
Jiihaa! =)
Täällä ollaan kärvistelty kovien suppareiden kanssa alkuillasta asti!!!! :kieh: Jospa se sitten syntyykin. Koko päivän on ollut kivistystä ja kovettumaa. Mies kun tuli kotia pelaamasta, niin lähdin reippaalle lenkille ja sitten hullun lailla saunomaan... :LOL: Ja vika kortti vielä käyttämättä! Supistuksia on tullut reilun 20 min välein, jospa ne yöksi sitten lyhentyis ja pääsisi nyytin hakuun. Huomenna ois tämä h-hetki! Mutta kyllä voi ihminen tulla vähästä onnelliseksi!!! :D
Ja nyt hampaan pesulle ja pisulle! Öitä kaikille! ;)
 
Mäkin kävin tunnin reippalla lenkillä, pesin pyykit, siivosin, laitoin ruokaa ja kohta meen saunomaan. nyt viime kerrasta viisastuneena meen saunaan tukisukissa :LOL: erittäin seksikästä, mutta toimivaa varmasti. Viime saunareissu superturvoinneilla jaloilla oli niin tuskallinen kokemus, vieläkin sattuu kun muistelee sitä pistelyä. Katotaan josko sen viimisen ässäkin vielä tänään sais :whistle:
 
Taas yksi päivä edessä ja hyvin nukuttu yö takana. Mites muut kärvistelijät nukkuu?? Saikohan viivi jo omansa ulos.....toivottavasti.
Eipä muuten kauheesti viitti tuolla huhtikuistenkaan sivulla vierailla kun masentuu vaan kun kaikki menee ennen meitä synnyttää :(

Ei kai täs auta muu kun taas odotella et tääkin päivä tästä jotenkin sujahtaa taas ohi, päivä kerrallaan ja yritän pysyä positiivisena....

pitkäkoipi 40+1
 
simppu
Huomenta! Täällä myös hyvin nukuttu yö takana. Tosin melko lyhyiksi unet jäivät, mutta olivat sitäkin sikeämmät. Aamulla taas keräsin tunnin pari pientä paniikkia, sillä masuasukki on aina aamusella niin pelottavan rauhallinen, mutta ei hätää kyllä hän siellä polskuttelee.

Mitäs muilla on ohjelmassa tänään? Olen niin lopen uupunut näihin tyhjiin päiviin! Onneksi ovat pian ohi! Huomenna olisi kontrolli edessä, vaikkakaan en ihan ymmärrä sen tarkoitusta... Torstaiksi kun on sovittu sektio, mikäli mitään ei ole tapahtunut siihen mennessä.

Simppu 40+2
 
Huomenta!

Vai nukkuit pitkäkoipi makeasti :) Niin minäkin ne kahden tunnin pätkät ja sit valvon toiset kax...ja sitä rataa.... Mulla niin KUUMA mieskin vieressä, että herätään välillä tuuppaamaan toisiamme kauemmas kun ruumiiden yhteislämpö nousee saunan tasolle :LOL:
Ja sit herätyskello soittikin ylös ja vartin päästä soittaa neuvolatäti, että pääsetkö tulemaankin tunnin myöhemmin... voi perskuta....
Päivänanti sieltä onkin yliaikaiskontrolliaika....... ei halua.... tule maanantai lapsi tule....

Ensimamma ja makkis 41+2
 
Huomenta!
Mä nukuin myös ihan hyvin...on totta angel, että tuola huhtikuisten pinossa "masentuu" kun moni kiilaa ohi, ja itsellä ei taida lähtö tulla vielä aikoihin... :x *mä räjähdän*

Ja limaa tulee kyllä, mutta ihan väärästä päästä..nuhaa koitan tappaa, mutta pirun sinnikäs tuntuu olevan. Onneksi olen muuten jo terve..huh helpotusta, hieman meinaa jännitti että joutuukos sitä kuumeisena synnyttämään. :whistle:

Ja nämä tyhjät päivät on kyllä tosi tylsiä jo tässä vaiheessa. Ehkä näitäkin tulee jossain vaiheessa kaipaamaan, mutta sit tulee..mä haluan jo nyytin seurakseni, ja ukonkin tuolta töistä rinnalleni isyyslomaa viettämään.

ja peloista, mua on myös alkanut jännittämään tämä yliaikaisuus, ja seuraan liikkeitä kuin haukka. Vauva on selvästi rauhoittunut, todella "laiska" liikkumaan. Joutuu oikein keskittymään, että onko masussa elämää...ja sit sitä miettii kaikenlaisia tyhmiä juttuja omassa mielessä.

taas yksi päivä siis kulutettavana. Mitähän sitä keksis...

ootus + kaveri 40+5
 
Huomenta!Täällä nukuttu ihan ok,mitä nyt neiti heräs yöllä neljän aikaan oksentamaan ja oksensikin sit jonku aikaa,mut nukahti viel onneks uudestaan ja herättiin vasta pikkasta vaille yhdeksän :) nyt ei neitikään enää oksenna,joten tais olla nopee tauti,ku mieskin illalla oksensi vain kerran,noilla kyllä menee aina noi taudit nopeesti ohi,toisin ku mulla :(

Viivillä kuulosti jo ihan lupaavalle,näinköhän on siellä päästy yön aikana lähtemään :D

Mä toivon ja toivon et tää päättäis itteksee syntyä,mut silti oon niin varma et käynnistyksee mennään ja jotenki tuntuu et menee aikakin nopeemmin ku vaan oottaa ens viikon tiistaita ;) sinne ois kuitenkin vain viikko enää ja kai tota tekemistä tuon esikon kanssa keksii

Simpulla ei enää montaa päivää kärvisteltävänä :D sulla on sit varmasti jo torstaina viimeistään nyytti sylissä :heart:

Peloista,mä kehittelen ittelleni noit pelkoja milloi mistäkin ja nyt sit viimisimpänä ruvennu hirvittää et mitä jos mulle käy synnytyksessä jotain :'( ehkä ei pitäs tälläsia miettiä ollenkaan mut minkäs teet :/ kauheeta vaan ajatellakin ettei näkis esikkoa enää ikinä tai miestä :'(

piitsi 40+2
 
Tässäpäs on vierähtänyt viikko jos toinenkin kun viimeksi joudin tänne kirjottelemaan :)
Paljon on tapahtunut ja masukkikin on jo maailmaan tullut. Viikko käynnisteltiin synnytystä ja lopulta lauantaina 15.3. klo.12.05 maailmaan putkahti pieni mies jolla kokoa oli 4140/53 :heart: Ylitte meni sen verta että 41+4. Synnytyksen kestoksi merkittiin 14h 5min, josta ponnitusvaihe kesti 25min. Kivunlievityksenä oli ilokaasu ja epiduraali.

Ite synnytys oli kyllä todella kivulias. En muista kokeneeni samanlaisia kipuja edellisissä synnytyksissä ja oli todella hyvä tällä kertaa tuo epiduraali, sen avulla pystyin torkkumaan jonkin verran. Henkilökunta saa tällä kertaa suuret kiitokset, sain apua ja tukea ja minun toiveita kuunneltiin. Mies oli synnytyksessä matkassa ja suoraan sanottuna en ois selvinny siitä urakasta yksin.

Nyt pieni mies tuolla ääntelee. Moi moi :wave:

Marmeladi ja pieni pääsiäis pupu :D :heart:
 

Yhteistyössä