MAALISMASUKIT 2007

Neuvolassa käyty ja pitänee munki sitte ottaa puheeks seuraavalla kerralla nuo kieroon välillä menevät silmät ku siskollaankin on lasit ollu 4 vuotiaasta asti ja on kyllä iha myyrä ilman niitä laseja...

Mittoja tänään...pituus 58,9 cm ja paino 5670 g ja pää 40 cm

ja sitte Nuutti tykkää kääntää päätään liikaa vasemmalle ja oikeelle ei oikeen ollenkaan niin sitä pitää ny sitte treenata lelujen avulla ja syöttäessä ja kantaessa pitää kans ottaa huomioon se, että mihin suuntaan se pää taas on kääntyny...

mut nyt parvekkeelta huudellaan :wave:
 
Luppanalle onnea kotiutumisen johdosta, hieno juttu! Toivotaan vaan, että tuo syy selviäisi eikä tuo enää toistuisi. :hug:

Tyynelle tsemppiä! Toivottavasti poitsu paranee pian! :hug:

Synnevi kirjoittele kuulumisia, kun kotiudutte. :hug:

Täällä poika on edelleen aikas vaativa. Vain syli kelpaa hereillä ollessa, yksin viihtyy sen 10-15 minuuttia sitterissä äidin vieressä. Ja päiväunille on vaikea saada muutoin kuin liikkuvissa vaunuissa. Meilläkin poika katsoo edelleen kieroon, on tehnyt sitä syntymästä lähtien. Lääkäri ei ole asiasta mitään sanonut, mutta en ole osannut kysyäkään. Olen vaan ajatellut sen olevan vielä tuossa 2 kk iässä normaalia. Hereillä meillä ollaan vähintään se 8 tuntia päivässä johtuen osin siitä, että se nukahtaminen on niiiin vaikeeta. Ennen iltaunia on hereillä ainakin sellaisen 5 tuntia. Ja silti voi herätä syömään 2-3 tunnin kuluttua. On ruvennut nyt heräilemään enemmän öisin. Näyttää kasvavan juuri nyt hurjaa vauhtia ja vaatii sitten ruokaakin usein. Nyt oli tullut viikossa 300 g mikä on enkka, ennen ollut 100-200 g viikossa. Paino on nyt 2 kk iässä 3900 g. Poika on niin jäntevä ja liikkuvainen että hämmästytti lääkärinkin kääntymällä vatsalta selälle. Ekat rokotukset on nyt saatu ja heti sitten tuli kuumettakin, onneksi laski samantien lääkkeillä.

Täällä on taas helle, n. 27 astetta. Saa nähdä onko kesällä sitten 35 vai 15... Mukavaa päivää kaikille!

t. Laventeli ja poika 2 kk
 
Laventeli,missäs päin maailmaa sä majailet kun noin lämmintä piisaa? :D

Jotenki musta tuntuu,että aika herkästi laitto se lääkäri sen lähetteen :ashamed: Vai onko sattumalta just maalismasujen pinoon syntynyt läjä laseja tarvitsevia vauvoja :whistle:
No mutta ei vais,onhan se parempi tehdä vaikka se yks turha käynti,niin saa asiaan lisää selkoa..

Meillä muuten noi uniasiat menee vielä millon mitenkin,mutta kyllä hereillä ollaan päivällä jo enemmän kun ennen.Syönnit on kuitenkin aikas tasasesti päivällä 2h välein,yöllä onneks nukutaan mielummin kun syödään :) Yleensä herää 1-2 kertaa syömään.Riippuu kuinka aikasin on nukahtanut yöunille.

Mutta eipä muuta tällä kertaa,taidan pirauttaa siskolle ja kysyä joko ne on esikoisen kanssa päässyt kotiin alottamaan vauva-arjen :heart:
 
himohiiri harmaana
HAAVEILIJA: Toivottavasti jatkoit vauvasi imettämistä ihan normaaliin tapaan vaikka olitkin mahataudissa. Itse olin pääsiäisenä maha-ja oksennustaudissa ja painin ihan saman kysymyksen kanssa. Vastaus kysymykseesi kuitenkin on KYLLÄ. Ja oikeastaan ei kannattaisikaan lopettaa imetystä siihen, sillä totuushan on se, että olet saanut sen taudin jo ennen kuin itse alat oireilla eli huomaat että sinulla on se. Ja silloin vauvasi on altistunut sille myös samaan aikaan kuin sinä itsekin eli imettämistä kannattaa ehdottomasti jatkaa koska vasta-aineet vauva saa maidostasi ja todennäköisesti säästyy ko. taudilta. Jos imettämisen lopettaa voi olla että se iskee vauvaankin. Mutta ei välttämättä ku se on maidon kautta saanut niitä vasta-aineita.
 

Tosiaan...
Älyttömän suuret kiitokset Katjuskalle sivujen päivittelystä :D
Mukavaa seurata nimiä ja on meitä vaan melko liuta B) ...siis paljon.

Liinailijat
Miten te ootte alottaneet liinailun? Totuttaneet pikkuhiljaa? Millasia aikoja? Missä iässä?
Netta on nyt 2 kk ja mä vaihdoin sen antiquan pois, koska se ei antanu aloittelijan "virheitä" anteeksi. Nyt meillä on MaMeco ja se vaikuttaa tosi hyvälle :D
Netta ei tykkää olla kietaisuristi II:ssa koska neiti ei näe eteenpäin eli harkinnassa on että joko uskaltaisin alkaa pitämään buddhassa...?

:ashamed: aioin vielä jotahii kirjottaa mutta enpähän ennää muista mitä...

:wave: Katja ja Netta
 
Mistähän sitä nyt aloittais :whistle:

No, meidän Rasmuksella nuo hormooninäppylät (?) menivät tosi pahannäköisiksi, koko naama on niitä täynnä ja rupesi naama rupeutumaankin :( Oli kyllä ihan kamalannäköinen :/ Päänahassakin niitä on, hiusten alla, nyt on levinnyt vähän kaulasta alaspäinkin. Eilen varasin sit ajan yksityiselle lääkärille ja saatiinkin aika samalle iltapäivälle. Alkuun lääkäri sanoi, että olis hormooninäppylät tulehtuneet, itse sit sanottiin, että näyttäis joltain allergialta, siihen sanoi, että voi maitoallergiaakin olla. Saatiin sit viikon kestävä antibioottikuuri, Sibicort-rasvaa ja maidotonta korviketta. Mun pitää ittenikin olla nyt viikko käyttämättä mitään maitotuotetta, siis sen kuurin ajan, kuurin loputtua ja ihon toivottavasti parannuttua saan taas alkaa maitoa käyttää ja jos iho reagoi niin on sit aika selvä tapaus :/ Toivottavasti kuitenkaan ei tuota maitoallergiaa olis!

Tänään Rasmuksen iho näyttää jo paljon paremmalta, kiitos ton rasvan :)

Eilen käytiin ensimmäistä kertaa siellä vyöhyketerapiassa, tunti siinä meni, huomenna olis taas uusi aika!

Miten Tyyne voi? :wave:

Manteli: Meillä ollaan hereillä... Apua, en nyt yhtäkkiä osaakaan sanoa :D Hmm, varmaan sellaiset 4-5 tuntia päivän aikana. En kyllä oo nyt yhtään varma, mutta suunnilleen. Ehkä lähempänä tuota neljää tuntia. Kerralla sellaisen 1-1,5h suurinpiirtein, joskus enemmänkin. Nukahtaminen on vaikeeta... Nukutankin kantoliinaan, johon nukahtaa heti tai korkeintaan 10min menee.

Miten myös Kasper voi? :wave:

Mutta nyt rupean siirtämään poitsua liinasta omaan sänkyynsä, että itse pääsisin suihkuun :wave:

Peppi ja Rasmus 5vko :heart:
 
Olipa kiva käydä muistelemassa "vanhoja" tossa meidän alkuperäsessä maalismasu pinossa :D
Mulla nyt päällä joku kriisin poikanen siitä ettei meille tuu enää lapsia :ashamed: Tuntuu että oon nyt jo kateellinen kaikille raskaana oleville :ashamed: :whistle:
Mutta ehkä tää tästä menee ohi... :whistle: Toivon ainakin!

Kiitokset tosiaan Katjuskalle kaikista listaan liittyvistä päivityksistä ja toi nimilista on kans hyvä idea.Mä kun on niin perusutelias luonne :saint:

Tipi-82:den poika tais olla Aamulehdenkin kastetuissa tässä yks maanantai =)

Mutta nyt kerään pyykkejä ja touhuaan muuta hyödyllistä kun on rauha maassa :D
 
moi! :wave:
oonkohan ihan tippunu remmistä...ekakertaa vasta täällä asti.
oon kyllä käyny muutaman kerran lukemassa,muttah...tekemistä riittää.
neiti on kyllä mielettömän kiltti,sen puolesta vois kai vaikka päivät läpeensä istua netissä :) mut ristiäisten kanssa riitti puuhailua,ja sit vieraita riittää edelleen melkein joka päivälle.uh.
tosiaan,nimikin on julki nyt. Aamu Olga Olivia :heart:
hassua,että oli ihan pommin varmaa, että siitä tulee Helmi, kunnes se sit vaihtu kuukausi ennen syntymää.ja onkin aivan Aamun näköinen :)
pappi oli ihmeissään,kun suunnilleen joka toinen vieras ristiäisissä esittäytyi Aamun mummuksi...sillä nimittäin on niitä kahdeksan :LOL:
mutta ristiäiset meni hyvin, vaikka tunnelma oli tiivis,kun täällä meillä oltiin.
hmph...en nyt sit muista,mistä teillä oli puhetta...ainakin siitä karsastuksesta.Aamulla myös harittaa nuo silmät, mutta oon aatellu et se on ihan normaalia pienelle.muistaakseni jostain luinkin,että ne silmän lihakset ei oo kehittyneet vielä kunnolla pienellä, eikä se siks pysty tarkasti kohdistaan niitä silmiä.myös sitä, että "toista silmää väsyttää"
on usein...
me ollaan harjoteltu liinailua sellasella trikoisella liinalla.ongelmana on kai lähinnä se,että en luota siihen, että osaan sitoa sen oikein, ja en sit uskalla neitiä siinä pitkiä aikoja pitää.olikohan se joku ristisidonta,tms. mitä oon tehny.pelkään joko, et se aukeaa,tai että veri ei kierrä Aamun jaloissa.
kauheesti oon yrittäny kestoilla.fuzzeja ollaan välillä käytetty, mutten uskalla, ku kotona käyttää,jos sattuu vuotamaan.ja jäähän se muutenki enemmän märäksi, ison pissan tullessa,ku kertsi.tota maitokakkaa on vaikee saaha niistä irti :\|
mekin muuten kihlauduttiin tossa pari viikkoa sitten...rouviintuminen edessä syyskuussa :eek: :x :LOL:
mutta nyt kutsu käy!jospa se nyt pysyis hereillä, niin sais ton yökkärin vaihettua pois.pääsis tänään liikenteeseenkin! :)

hauskaa päivää kaikille! :flower:

maijuu&aamu 4vkoa 1pvä
 
Meille soitettiin tänään sieltä silmälääkäristä ja saatiin huomiselle peruutusaika.Eli aamulla mennään sinne ja palailen sit jossain raossa kertoon että mitä sanottiin...
Huomenna pitää kyllä kiirettä lähes koko päivän ja lauantaina on se kaste,että katotaan missä välissä sitä tähän koneelle taas kerkiää =)

Vitviu ja Minka tasan 7vkoa :eek: :D :heart:
 
mikä se olikaan nyt se linkki vinkki mistä sai sai niitä vähä "rockinpia" vaatteita vauvoille??joku sen mainitsi tuola odotus puolella talven aikana.

meillä on kanssa lähteny tämä vauva arki ihan ok käyntiin. hyvin syödään ja nukutaan,illalla on vähä vaativampi tää poju. hormoninäpyt on meillä kans ollu riesana.ristiäisiä tässä pitäis kans ryhtyä järjestelemään,että sellaista meillä.

iloista vapun odotusta kaikille:) !!
 
Heippa!

En oo malttanut hirveesti kirjotella, kun oon viettänyt kaikki liikenevät hetket ompelukoneen ääressä vaippoja tehden :)

Tsemppiä kaikille sairasteleville, vauvoille ja äideille, pikaista paranemista!

Me käytiin tänään VauvaKino-leffassa tennispalatsissa, sattuiko kukaan muu täältä olemaan siellä? Meni ihan mukavasti, Tinja nukkui ja söi, oli ihan tyytyväinen.

Kantoliinoista joku kyseli... Raskausaikana mä ajattelin, ettei kantoliina ole ollenkaan mun juttu, ja nyt mulla on jo kolme erilaista... :D Ensimmäiseksi sain sellaisen yhdistelmäliinan, jota ei tarvitse sitoa, se on tosi helppo. Kokeilin sitä aluksi kotona, sitten roskia viedessä, sitten vähän pidemmillä kauppareissuilla. Tyttö on aluksi vaikuttanut vähän järkyttyneeltä, mutta hyvin pian nukahtanut liinaan ihan tyytyväisenä.

Tänään oli ensimmäistä kertaa käytössä sidottava trikooliina sillä leffareissulla, sitäkin olin ensin kotona kokeillut. Hyvin meni siinäkin matkat. Sidontana oli se perus, onko se nyt sit se kietaisuristi II? Mukana tuli onneksi kuvalliset ohjeet :D

Ja tänään äitini oli löytänyt kirppikseltä kanga-liinan eurolla (!!!!!), sitäkin heti testasin. Aluksi Tinja taas vähän itkahti, mutta sitten nukahti ja hyvin näytti ainakin nukkuessaan liinassa viihtyvän... Tässä kuva siitä kangasta, samalta sivulta löytyy muitakin kuvia.

Mä olen nyt aivan hurahtanut kestovaippoihin, vaikka niistäkin aluksi ajattelin, etten jaksa ruveta niitä käyttämään... Olen ommellut nyt jo 11 vaippaa ja vinon pinon lisäimuja, ja kehittelen kokoajan parempaa versiota :) Tykkään ompelusta, ja vaippoja on sopivan helppo tehdä, ja kierrätysmateriaaleilla pääsee pitkälle. Uutena olen ostanut vaan tarranauhat, kuminauhaa ja microfleeceä, muut materiaalit on kirppiksiltä ja kaapin pohjalta löytyneitä.

Mutta juu, nyt vois alkaa hivuttautua nukkumaan, palailen taas paremmalla ajalla :)

Kirsikka ja Tinja 7 viikkoa :)
 
Hei kaikki!

Täällä sitä valvoskellaan poitsun kaa. On poika taitava huutamaan...massuvaivoja ja aina syöttöjen jälkeen on enemmän tai vähemmän vaikea olla...nyt näköjään enemmän... :( ja tää mamma on aikastalailla väsyny.

En oo jaksanu paljoa lueskella kuulumisia enkä tosiaan kirjoitellakaan, mutta elämä on toosii kiireistä nyt ja uni on tosi kortilla. Teo on tissillä noin kahden tunnin välein vuorokauden läpeensä...ja silleen.

Voikaatten hyvin!

...niin...ei tullu Tiitusta meiän tiitiäisestä vaan tuli Teo :D :heart:
 
Jaksamista kaikille väsyneille kovasti :hug: kyl se joskus sitte helpottaa...

Ja mukavaa kun harvemmin kirjoittaneistakin kuuluu...ihania nimiä ovat taas lapsukaiset saaneet :heart:

Mulla on nyt kolme huonosti nukuttuayötä takana... ensimmäisenä ei nuutti nukkunut ja toisena yönä meni vähän siivoilut pitkäks kun vaihdettiin huonekalujen paikkoja täällä...ainoo huone mikä jäi ennalleen on vessa :D ja sitte viime yönä en nukkunut kun isäntä onnistu pahottamaan mun mielen :( mutta saatiin se sitten siinä yön aikana puhuttua läpi koko homma niin oli ukonkin kivempi lähtee hommiin...mutta aikas zombie sitä taas itse taitaa olla :kieh: Vaatehuone pitäs viel lauantaina käydä läpi ja heittää turhat vaatteet ja tavarat pois...muuten alkaakin olla asunto taas kuosissa =)

Meidän piti ihan aluks vaan vaihtaa sohvan ja kirjhyllyn paikkaa, mutta sit karkas vähä homma käsistä ja jäi sitte tasan tarkkaan kaks huonekalua vanhalle paikalleen :whistle:

mukavaa aurinkoista ja lämmintä päivää kaikille B)

kui voi ihminen saadakin noin monta virhettä yhteen sanaan :whistle: <br><br>
 
Aurora: ainaki hevitutti.fi ja sitte hellsinki.fi, niissä on jotain... B)

Googlettamalla "kootut vauvatavaralinkit" löytyy listaa erilaisista linkeistä. :ashamed: Laittaisin osoitteen, mutta en nyt ehdi ettiä, täytyy rientää...

:D Katja ja Netta
 
Vitviu, me asutaan Belgiassa. Ei täällä normaalisti tähän aikaan tollaista hellettä ole. Nyt on kestänyt kuumuus jo ihmeen pitkään. Ja jos ulkona on 27, on meillä myös sisällä. Poika kärsii selvästi kuumuudesta.

Hereillä olemisesta vielä. Eilen poitsu heräsi klo 8 ja saatiin nukkumaan klo 23. Päikkäritä nukkui 2 erässä yht 3 tuntia. Joten hereillä meillä ollaan sellaiset 12 tuntia päivässä. Taitaa olla aika paljon noin pienelle. :eek:

 
Kaikille tervehdys pitkästä aikaa, kyllä oma aika on kiven alla nykyään. Näin ensin Onnittelut kaikille lopuille vauvoille ja tietysti vanhempia unohtamatta, joita en ole ehtinyt onnittelemaan. Ja aivan ihania nimiä on pikkuiset saaneet =) Meillä ristiäiset on äitienpäivänä.

Minä olin kaiketi ehtinyt jo seitsemässä vuodessa unohtaan millaista on pienen vauvan kanssa. En ole juurikaan kirjoittelemaan täällä, mutta luettu ollaan aina unettomina öinä näitä juttuja.

Poitsulla on vatsavaivoja niinkuin monella muullakin täällä oon lueskellu olevan. Vaivat alkoivat d-vitamiini myötä ja cuplaton on tuonut hieman helpotusta vaivaan. Jekovitin vaihto muuhun merkkiinkään ei auttanut. Rytmi on poitsulla myös hieman hankala näin vanhempia ajatellen. Öisin ja osittain myös päivälläkin syödään rintaa jopa vajaan kahden tunnin välein. Päivällä otetaan yhdet unet, jotka on pitemmät, noin 3-5 h. Pullo ei kelpaa, eli täysi imetys on käynnissä. Lisäksi tilannetta hankaloittaa se, että tässä on nämä neljä muutakin lasta ja kaikki kotihommelit, jotka pitää ehtiä hoitamaan, joten väsymys on suuri. Lisäksi vaivaa siitepölyallergia, joka on paha, mutta lääkäri on sitä mieltä, ettei lääkkeitä tule käyttää, jos imettää. Minkäs sitten sille voi, kun pullosta ei maito kelpaa, tukkoisena ja silmät punasina ja turvoksissa täällä sitten yritetään jaksaa.

Mutta toivottavasti vaihe on vain ohi menevää. Tänään en sitten yöllisen valvomisen takia herännytkään yllättäen kelloon laittamaan lapsia kouluun. Koulu oli jo alkanut ja nyt ollaan sitten kaikki täällä kotona ihmettelemässä.

Muuten poika on kyllä ihana ja kasvanutkin hyvin. Viime viikolla neuvolassa (5 vkoa) oli poika 54 cm ja 4,5 kg. Silloin kun ei vatsa vaivaa, niin ei turhia rutise, on kovin seurallinen luonne.

Nyt tuolla heräiltiin joten pitää mennä. Se on :wave:

Päivänsäde ja poika huomenna 6 vkoa
 
Silmälääkärissä käyty. Ja eipä siellä ihmeitä ollut...Isompana uudestaan jos karsastus jatkuu.Ja muuten on ihan terveet ja siistit silmät.Mutta sano se lekuri että nuorin lasien saaja on siellä ollut 6kk vanha :D Kuinkahan ne on sen lapsen päässä pysynyt? :whistle:

Kävin tänään lasten ja äiten kanssa Ideaparkissa ja vielä tarvis kaupasta lähtee hakeen viimesiä tarjottavia huomisiin ristiäisiin.Onneks on sitten nekin ohi :whistle:
Äskön kerroin Minkan nimen pikkusiskolle,kun eivät pääse paikalle,niin se kyllä kuulosti hieman,miten sen nyt sanois....järkyttyneeltä :D
Saas nähä mitä muu suku päivittelee.Meijän muori ei ainakaan sanojansa säästele jos sanottavaa omasta mielestä on :LOL: :kieh:

Mutta taas mennään :wave:
 
Jos mäkin nyt sitte jotain... :whistle:

Meillä menee ihan kivasti.. Vaava vaan nukkuu ja syö, hereillä poju on päiväs yhteensä ehkä 1-2 tuntia..

Peppikö se mietti niitä ihonpuhditus näppyjä, meillä on ollu kaikilla aikas rajut ne näpyt, menny sellaseksi ruskeeki katteeksi koko iho, sibicort on nopeesti onneksi auttanut. Eikä maitoallergiaa ole ollut kuin esikolla, että ei se sitä välttämättä tarkota.. Toivottavasti ei teilläkään sitä siis olisi, se on kurja vaiva!

Kieroon katsomisesta: Meillä vauvan silmät pyörii välillä kun hedelmäpelit :D , meille neuvolasta sen sanottiin olevan täysin normaalia :whistle: , Toinen on ihan hassun näkönen ku välillä silmät harittaa mihin sattuu.

Imetyksestä:Onko kellään sellasta vaivaa että, kun on imettänyt niin sen jälkeen rintoja kirvelee, polttelee ja särkee.. Todella inhottavalta tuntuu \|O ja mistähän sekin mahtaa johtua?? :eek:

Ristiäiset meillä on 19.5 ja pojan nimeksi taitaa ONNI tulla :heart:

Sitten TSEMPPIÄ kaikille joiden lapset on sairastaneet ja muita ikävyyksiä ollut, sekä voimia niille joiden vauvojen massua vääntää ja yöunetkin jää nukkumatta :hug: .

Ja jotain piti vielä mutta en nyt muista..Lisäilen sit ku muistan..

T:Viiviliina ja Onni 3vk :heart: :heart: :heart:

Ai niin VITVIU: Mulla pukkaa hieman samanlaista kriisin poikasta ja mä kerkesinki jo tossa päättää että, ei tää taidakkaan meidän kuopukseksi jäädä :whistle: :D Ja siis parit itkut on pitäny jo aiheesta tirauttaa (ekat jo synnärillä)...<br><br>
 
Tännekin pikaisesti...

Viiviliina: Miten kauan teillä on nuo näpyt sitten kestäneet? Ja onko ollut vaan kasvoissa..? Eikös hormooninäppylät ole vain kasvoissa? Kun tänään huomasin, että Rasmuksella on pikkunäppylää olkapäissä ja käsivarsissa ja yksittäisiä näppylöitä selässä peppuun asti :( Voiko enää sitä olla vai onko tosissaan allerginen jollekin, sille maidolle tai jollekin muulle? Ite en jaksais siihen maitoallergiaan uskoa, mutta eihän sitä koskaan tiedä, voi se hyvin sitäkin olla, toive olis suuri, ettei kuitenkaan sitä olisi!

Enpä nyt taida enempää ehtiä :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 17:30 Peppi85 kirjoitti:
Tännekin pikaisesti...

Viiviliina: Miten kauan teillä on nuo näpyt sitten kestäneet? Ja onko ollut vaan kasvoissa..? Eikös hormooninäppylät ole vain kasvoissa? Kun tänään huomasin, että Rasmuksella on pikkunäppylää olkapäissä ja käsivarsissa ja yksittäisiä näppylöitä selässä peppuun asti :( Voiko enää sitä olla vai onko tosissaan allerginen jollekin, sille maidolle tai jollekin muulle? Ite en jaksais siihen maitoallergiaan uskoa, mutta eihän sitä koskaan tiedä, voi se hyvin sitäkin olla, toive olis suuri, ettei kuitenkaan sitä olisi!

Enpä nyt taida enempää ehtiä :wave:
Meillä on ollut näpyt koko ylävartalossa, meillä on kaikki lapset atooppisia eli lääkärin mukaan silloin myös nämäkin näpyt tulee voimakkaammin (jos on yleensä tullakseen koko näpyt). Tämä Onnipoika on tuntunut pääsevän hieman helpommalla näppyjensä suhteen, tosin aloitin rasva kuurin heti ekasta ruvettuneesta kohdasta, enkä odotellu pahaa vaihetta niinkuin aikasemmilla kerroilla..

Toivottavasti pääsette vaivasta ilman allergioita!
 
Huomenta!

Mä täällä taas aamuvirkkuna valmistaudun jokaviikonloppuiselle kirppiskierrokselle :) Musta on kyllä tullut niin hirveä kirppisaddikti, että enää ei viikonloput riitä, vaan pakko on viikolla käydä lähetystorin fida-kirppiksellä (vai mikä se on...), joka onneks löytyy parin metropysäkin päästä :) Viime viikonloppuna löysin sellaisia leluja mitä mulla oli pienenä (mutta vuosien saatossa jonnekin kadonneet), niin suuri nostalgia tuli että pakko oli ostaa...

Vitviu mietti sukulaisten reaktiota vauvan nimeen... Meillä kanssa tuo Tinja on vähän erikoisempi nimi, jotkut kaverit oli kuulleet sen aikaisemmin, mutta sukulaisista varmaan kukaan ei ollut koskaan kuullutkaan nimeä, toisena nimenä olevasta Neeliasta nyt puhumattakaan. Kukaan ei ainakaan suoraan sanonut mitään, mutta aika monelle tuntuu olevan vaikeaa muistaa tuo nimi. Mun tätikin oli kaverilleen kertonut, että meidän tytöstä tuli Sinja... No, eiköhän se jossain vaiheessa mieleen jää. Onneksi Tinja löytyy ortodoksisesta kalenterista, niin on ainakin joku todiste, ettei nimi ole ihan hatusta tempaistu :LOL:

Viiviliinan pojalle ihana nimi tulossa! Onni (kuten myös Nuuttikin) lukeutuu myös mun suosikkeihin, mutta mies ei siitä ole innostunut. No onneksi tuli tyttö, niin päästiin yksimielisyyteen nimestä :D Miehen mielestä Taisto olisi hyvä nimi jos saataisiin poika, mutta mulla on ollut opettaja jonka nimi oli Taisto, ja se oli maailman erikoisin tyyppi, enkä muutenkaan voi kuvitella sitä oman lapseni nimeksi... (Tosiaan jo miehen kanssa alettiin puhua seuraavan lapsen nimestä, ja tämä ensimmäinen on vasta 7 viikkoa... ei suinkaan mennä asioiden edelle... heh)

Meidänkin tyttö katsoo välillä kieroon, kaipa se sitten on ihan yleistä.

Näppyjäkin löytyy, naamasta, kaulasta+niskasta, ja vähän myös hartioista ja muualta vartalosta. Naamaa olen rasvannut ÄP:n ainu hoitovoiteella kerran-pari päivässä, on auttanut jonkun verran, muuten olen rasvaillut tyttöä weledan vauvarasvalla.

Mulla joskus rupeaa nänniä kutittamaan ja kirvelemään, jos tyttö on imenyt tosi pitkään ja "jäänyt rinnalle asumaan" eli nukahtanut tissi suuhun. Silloin julmasti irrotan tytön siitä, kun on kuitenkin jo syönyt mahan täyteen... Toisessa rinnassa maidon virtaaminen tuntuu aluksi tosi voimakkaasti, vähän vihlaisee, muta onneksi ei kuitenkaan koko imetyksen ajan.

Nojuu, eipä sitten muuta tällä kertaa, hyvää viikonloppua vaan kaikille!

Kirsikka ja Tinja 7 viikkoa ja pari päivää päälle :)
 
tiipeli
Vitviu ja Kirsikka: Arvaatkaa vaan, mietinkö mä etukäteen sukulaisten reaktiota nimen kuullessaan...? :D Mutta tulin siihen tulokseen, ettei mun niistä tarvii välittää, koska meistä nimi on hyvä! Mietin sitäkin, pysyykö pokka kun pappi sanoo nimen...pysyi hienosti. Anopin ilme oli aika paheksuva, muut ok. Paitsi mun vanhempien ilmeitä en nähny, harmi. Elvi-nimi tuli siitä (alun perin oltiin mietitty Iikka Veerti Valeria), kun anoppi tuli ekaa kertaa vauvaa katsomaan, ja heti alkoi hirmu utelu, mikä tulee vauvalle nimeksi. Edelliskerrasta "viivastuuna" tiedettiin, että jos sille ei sano, se ei lopeta utelua. Eli mies pamautti sille että se on Elvis!! Ei todellakaan oltu mietitty kyseistä nimeä eikä olla Elvis Presley faneja (en edes tunnista biisejä radiosta :ashamed: ). Anoppi sitten alkoi Elvikseksi vauaa sanomaan, sukulaisten kuullenkin synttäreillä, aivan leikillään sanoi, ei tietenkään uskonut että se Elvis on. Niinkuin en alkuun mäkään :D Mutta Elvis siitä vauelista tuli! Anoppi sano jälkeenpäin ristiäisissä, että ei hän kyllä vieläkään usko todeksi, että siitä oikeesti tuli Elvis!!! :LOL: Mun äiti taas pohti, mitä mun mummot mahtaa meinata, kun nimen kuulevat ja isä taas mietti, ettei taida Elvistä suvusta löytyäkään, niinkuin esikoisen kaikki nimet löytyy, samoin Elviksen toiset nimet. Mutta siis...mitäpä väliä sukulaisten reaktiolla on, jos itse on tyytyväinen. Tokihan se mietityttää ja etukäteen itse ainakin kuvititelin niitä ja naureskelin/jännäsin ilmeitä jne... nyt hermostu Elvis, menoksi! :wave:
 
tiipeli
pöh, täynnä kirjotusvirheitä tuo mun teksti.. :ashamed: eikä pääse ees muokkaa kun en laiskana oo kirjautunu :headwall: yrittäkää saada selvää...

hyvää viikonloppua! :wave:
 

Yhteistyössä