MAALISMASUKIT 2007

IHANAA =) , Jasu nukkui koko yön eli klo 22-06, ekan kerran, jee!!!! Ja heti perään täytyy harmitella, kun Katjuska ja moni muu on nukkunut huonosti, kyllä se kokonainen yökin vielä yllättää, ainakin minä olin yllättynyt...Heräsin ite neljältä ja hätkähdin, että hengittääkö poika, no elossa oli :)

Kirsikka: ihania vaippoja olet jaksanut väsätä! Minäkin aikanaan tein itse esikolle, mutta nyt en millään ehdi tän pesueen pyykkien lisäksi kestoja pestä. Ja Tinjakin on kuvissa söpö kuin karkki!

Erikoisista nimistä: Meillä on myös kaikilla lapsilla aikas erikoiset nimet ja kyllä ne nimet aina saa nimiäisissä isovanhemmat hiljaisiksi :LOL: .
Tosi hienoa, että täällä porukassa ollaan rohkeita ja annetaan persoonallisia nimiä! Juu, siihen saa tottua, että aluksi isovanhemmat ei muista nimeä. Meidän 5v tytöllä on harvinaisin nimi meidän porukassa, kaimoja on alle 20kpl. ;)

Meidän Jason pääsee sit vappuna ekalle ulkomaan reissulle. Lähdemme koko perhe Tukholmaan Gröna Lundin huvipuistoon. Eli aikas pieni poika, tykkäisköhän se mennä possujunaan... =)

Hauskaa vappua kaikille!

Manteli ja Jason
 
Mua on vaivannu aivan kaameet menkkakivut tässä viimeiset kolme päivää \|O :x :( Iha itkuu joutuu välillä tihruttaan kun mikään ei auta :headwall: Sanoinkin ukolle, että eiku uutta putkeen vaan ja sitte ku on lapsia tarpeeks niin vehkeet pois vaan :kieh: Ei sillä, että kyllä mä tähän aika perään haluan sen seuraavan tehdäkin, mutta taitaa viel olla liian aikaista :whistle: Muutenkin ottaa päähän kun on enemmän tai vähän tiputellut jo kaks viikkoa :headwall: :headwall: :headwall:

Nuutti ei oo tänään päivällä nukkunut oikeen ollenkaan..onneks ukko kotona jakamassa tän huudon...

Jotain kivaa tekis mieli tehdä...lähtee jonneki ajelulle tai jotain...jos sais ajatukset edes tästä kivusta hetkeks pois... sen ainakin tiedän, että oon elävä todiste siitä ettei menkkakivut minnekään häviä synnytyksen jälkeen :kieh:

ihania nimiä taas lapsukaisille tulossa :heart:

näpyistä kun on ollut puhetta niin poskipäistä löytyy näppyjä ja kuivia alueita ja olkapäistä ja rinnasta samaten...iha perusrasvalla oon rasvaillu ja jos se ei auta niin kuulemma sitte kortisonivoidetta...

nyt taas lähen kärvistelemään tuonne sänkyyn :wave:
 
Voi kurja että Katjuska saat kärsiä kovista menkkakivuista. Mulle kävi taas niin onnellisesti synnytysten jälkeen, että kivut lähtivät kokonaan. Ennen lapsia piti käyttää aina särkylääkkeitä enemmän tai vähemmän mutta nyt ei jomota mistään päin ja meinaan melkein unohtaa niiden olemassaolonkin niinä päivinä.

Mutta sitähän minä oikeastaan tulin nopeasti kertomaan että meillä oli ristiäiset tänään ja pojun nimeksi tuli sitten Thomas Altti Kristian. Suht rauhallisesti jaksoi poika olla ja nyt on ainakin toistaiseksi ollut selvästi seurallisempi, vatsavaivoja on vähemmän ja hymyjä jaellaan jo aika paljon.

Jaahas, lähtisköhän sitä syöpöttelemään täytekakkua :p Mummo teki kaikki suolaset ja makeat pippaloihin ja yksi IIISOOOO täytekakku jäi kokonaan yli. Eipä paino pääse ainakaan putoamaan :kieh:
 
synnevi
Hei!
Eilen päästiin kotiin sairaalasta. Hyvin on Synnevi toipunut; sätkii ja jumppaa jaloilla entiseen malliin eli ei maha varmaan hirveän kipeä ole. Mä vaan taidan olla turhan arka haavan suhteen, varon ettei vaipat tai vaatteet kiristä jne.

Pari päivää leikkauksen jälkeen sain alkaa taas imettää ja sillon lopetettiin myös tippa ja hapetuksen mittaus.
Yhden kerran se saturaatiomittari säikäytti mut: ykskaks alkoi piipittää ja sekä pulssi että hapetus vilkutti punaista nollaa! :eek: Kaikki oli kuitenkin kunnossa, anturia oli vaan pidetty liian kauan samassa kohtaa. Sit vaihdettinkin semmoinen levy, jonka päällä Synnevi pötkötteli, niitä käytetään kuulemma keskolassakin.
Torstaina saatiin osastolta "retrovaunut" lainaan (ainakin 20 v. vanhat, kovassa käytössä olleet) niin päästiin vähän ulkoilemaan ja Tamperetta tutkailemaan.

Ihanaa oli päästä kotiin! Verotti aikalailla voimia, sydän huolesta mykkyrällä monta viikkoa... ja viimeinen reilu viikko kun vielä vähätkin yöunet sairaalan lattialla torkkuen...
Nyt pitäis järjestää sekä huomenna että keskiviikkona pojan 7-v.juhlia ja sitten ensi lauantaina ristiäiset. Onneksi ristiäisiin ei tarjoiluja tarvii itse juurikaan tehdä: äiti leipoo suolaiset, anoppi makeat sekä työpaikalta saan lahjaksi täytekakun. Kävin vaan Eloselta tilaamassa marsipaani-nimikyltin kakun päälle laitettavaksi.

Profiiliin laitoin kuvan meidän pikkubroilerista, kuten tuleva kummitäti -kaikella rakkaudella- Synneviä kutsuu. Ristiäisten jälkeen sitten mukavammissa merkeissä otettu kuva. :heart:

Ihania nimiä on vauvat saaneet!
Piti mun muutakin kirjoittaa, mut en muista mitä ja kelle??
Sauna kutsuu :wave:
 
synnevi
Joo, siis Viiviliina: mulla on alkanut viime päivinä olla semmosta polttelua imetyksen jälkeen , mutta se on vaan yhdessä kohtaa. Siis ei koko rintaa kuumota, vaan jostain sisältä semmonen piste. Eikä sitä oo tosiaan vielä montaa päivää ollu eikä aina joka imetyksen jälkeen. Olipas taas selitys :kieh: :kieh: josko mä nyt sinne saunaan jo suoriutuisin!
 
Moi pitkästä aikaa!

Synnevi: ihana kun ootte päässeet kotiin :) .

viiviliina: jospa se rupee taas vauvakuumetta pukkaamaan. :D

Ihania nimiä on taas pienet saaneet, onnittelut kaikille! :flower:

Meillä valvotaan päivällä ja paljon. Neiti kyllä nukahtaa (lähinnä hytkytys-nytkytys-taktiikalla) mutta unia ei aina kestä kuin vartista puoleen tuntiin. Vaunuissa ulkona onneksi voi mennä sellanen 3 tuntia. Eli ei sitä unta hirmuisesti kerkee kertymään kun sitten aina unien jälkeen menee jokunen hetki ennenkuin voi uudestaan nukahtaa. Liinassa kyllä nukuttaa, tällä hetkellä masureppu on suosittu mutta ihan kaikkea en pysty niinkään tekemään joten ei voi aina siinä nukuttaa ja iltasin sitten kiukku on sen mukainen kun ollaan yliväsyneitä. Eli mie luulen et meidän iltaitkut johtuu just tuosta väsyneisyydestä. Hmph, nyt iski dementia ja en muista pitikö muuta kirjoittaa. Mutta Katjuskalle ainakin osanotot hurjista menkkakivuista :( :hug: .

Meidän pieni saa nimen ens viikonloppuna. Ja ei ihan joka tytöllä sitäkään nimee oo... vuodesta 1899 on jotain 100 neitiä saanut kyseisen nimen :heart: . Hirmusesti on vielä järjestettävää, huoh.

Mutta suihkun kautta nukkumaan, hyviä vointeja! :wave:
 
Ihanaa Synnevi, että ootte päässyt kotiin...joskos se mukavampi vauva-arki vois nyt sitte alkaa :heart:

Ja ihania nimiä taas lapsukaisilla...pitääpäs käydä päivittämässä taas...laitan myös viiviliinan onnin sinne...tuut sitte ristiäisten jälkeen kertoo muut nimet =)

Ja juu...aamulla taas herättiin tuttuun jomotukseen \|O alkaa meinaan pinna oleen aikast kiree täällä jo pelkän kivun takia :headwall: Ja sitte sekin vielä, että tää vuoto on paljon runsaampaa kuin jälkivuoto olikaan :eek: Eli kyllä mulla jo senkin suhteen vaan alkaa kohta jo kuumeilut enemmän ja enemmän olemaan mielessä :kieh: Koskahan sitä mahtais oikeesti olla sellainen suotava aika olla kuumeiluun :whistle: Kyllä mä Nuutista aion nauttia ihan täysin rinnoin, mutta kun edellisten väliin tuli 7 vuotta niin nyt en ainakaan ihan niin kauaa ajatellut odotella... Mulla on ollut tässä pitkään jo selvillä, että lisää pienokaisia vielä halutaan ja ukolla myös :D Mutta eihän sitä tiedä, että suodaanko noita ihania mussukoita meille lisää...aina voi jotain tapahtua :\|

Heti huomenna oon neuvolaan yhteydessä, että näyttikö noi pillerit heti oikeen karvansa vai kokeilenki viel yhden liuskan... Jotenki tuntuu etteivät sovi mulle sittenkään ja samalla saa siis ainakin sille kapselille heittää myös hyvästit kun on sama vaikuttava hormoni siinä... Mitäs sitä sitte ehkäisynä käyttäis :$ Laastariakin olen joskus kokeillu, mutta muutenki herkkä iho niin näppylöille menee... yhdistelmäpillereistä mulla jäi vuodot tulematta kun ne lopetin ja jouduin teroja syömään niin nekään ei houkuta yhtään...ehkäisyrengas...en ees tiedä miten toimii ja miten sen oikeesti saa tonne paikalleen ja pitkäaikaiset ehkäisyhommat saavat viel odottaa ;)

Nuutilla joku ihme valvomiskausi meneillään...ei vaan nuku sitte millään...välillä vaan hymyilee kun pitäs alkaa nukkumaan ja kylhä siinä sitte äitiikin hymyilyttää kun toisella on sellainen velmu ilme päällä :D

Oisittepa eilen nähneet kun annoin pienen vähän imeä omenan ja päärynän palaa...Nuutti oli, että :p Kyllä tässä jo odottaa, että päästään mössöjä syömään =)

no juu...mun piti pikaseen vaan jotain kirjoitaa, eikä tällaista romaania...no koittakee kestää mua :ashamed:

Katjuska ja Nuutti kohta ainakin jo 2,5 kk
 
Ja tälle puolelle sama juttu ku helmikuisiin:

Pikaisesti vaan kirjaudun ja kerron, että typykkämme sai 21.2. nimekseen Helmi Amanda eli tytöstä tuli se joksi häntä alusta asti kutsuimmekin ja syy tähän oli lähinnä ettemme jankkaisi esikoiselle koko ajan vauvaa.. Jotenki vaikea oli lähteä nimeä muuttamaan tuntui ettei mikään muu nimi yksinkertaisesti käy. Tunnenimen olisin siis halunnut.. Nyt tuo toinen nimi saa sit vähän hoitaa sitä virkaa ku Amanda tarkoittaa rakastettavaa ja ystävällistä.

 
Moi!

Rasmuksen iho senkun paranee ja paranee vaan :) Ihan normaalin näköinen on iho jo!

Ähinät yöllä senkun jatkuvat ja jatkuvat :eek: :( Toissayö oli jo pikkusen parempi, mutta viime yönä taas ähistiin ja viuhdottiin käsillä ja jaloilla :(

Viiviliina: Kiitos näppylävastauksista!

Katjuska: Rajuihin menkkakipuihinhan on olemassa lääke, joka helpottaa, sen saa apteekista reseptillä. Jos haluat, voin kaverilta sen nimeä kysyä, kun en sitä itse koskaan muista. Jaksamisia niiden kanssa :hug: Mulla ei vielä menkkoja ole tullut, mutta viime synnytyksen jälkeen sain kyllä huomata, ettei ne kivut mihinkään olleet hävinneet, vaikka niin toivoinkin :kieh:

synnevi: Ihanaa, että olette päässee kotiin :heart: Meidän Rasmus oli alkuun sen 12vrk sairaalassa ja just mm. kyseisessä saturaatiolaitteessa kiinni, alkuun pelästyin aina ihan hirveesti, kun se rupesi piipittämään, mutta siihen sit tottui, kun ei koskaan kuitenkaan mitään hätää ollut, oli just vähän huonossa asennossa tai vauva liikutti jalkaa ja siks alkoi piipittämään. Joo, toi nyt oli tollasta muistelua vaan :D

Kivoja nimiä maaliskuiset saaneet :) Meillä tosiaan on ristiäiset 12.5. Vielä pohdin, että pitäiskö pojalle antaa kuitenkin 3 nimeä (vaikka mä itse kyllä kannatan 2 nimeä), mutta mietin, että jos tulee r- tai s-vika tai vaikka molemmat niin siinähän sitä Rasmusta sanomaan :ashamed: :whistle: Ja sit en haluais kuitenkaan, että Mikaeliksi alettais sanomaan... Niin mietin, että pitäiskö siihen väliin keksiä vielä joku kiva nimi, joka voidaan sit ottaa käyttöön jos näin käy :D Vai oonkohan mä jotenkin höperö kun tälläsiä pohdin :ashamed:

Mut eipä tässä sit taas muuta :wave:

Peppi ja Rasmus reilu 5vko.

Laitoin muuten eilen taas galleriaan uusia kuvia, tässä osoite, jos jotakuta kiinnostaa :D http://irc-galleria.net/archive.php?nick=-Peppi&album_id=1272472<br><br>
 
tiipeli
Peppi85: Tiedän yhden Rasmuksen, jolla on vielä monet konsonantit hakusessa. Oman nimensä sanoo "Asmus", ässä siis tulee, mutta ärrästä kaverit kiusaavat (vaikkei mitään syytä kiusaamiseen ole, koska tämä Rasmus on vasta neljävuotias eli ei "tarvitsekaan" vielä osata kaikkia kirjaimia). Mutta kuitenkin... eräs aikuinen kysyi tältä Rasmukselta hänen nimeään ja koska vieressä oli kiusaavia kavereita, hän ei halunnut sanoa sitä. Joten, koska piipaa-autot on hänestä niin makeita, niin hän sanoi "mä oon palomies!". Joo-o, ihan hyvä, mutta kun hän sanoo ällän ännänä.... saatiinpa me aikuiset hyvät naurut kahvipöydässä (ei pienen pojan kuullen tietenkään) :LOL: En oo vähään aikaan tätä Rasmusta nähnyt, joten en tiiä joko on sen ärränkin oppinut sanomaan ja uskaltaa oman nimensä sanoa.

Niin, tuli vain mieleen, kun kirjain-vikoja pohdit. Ehkäpä nämä Rasmukset oppivat sanomaan nimensä vielä. Ja onhan Asmuskin hyvä lempinimi ;)

Tänne ei ihmeempiä. Elvis on taas alkanut nukkumaan paremmin, viime yönä ensin 6h ja sitten 4h. Nyt taas koisaa isännyksen kanssa, ja isompi pikkupoika vetelee sikeitä rattaissa. Oli nukahtanut aamupäivän kävelyllä, kun olivat käyneet tivolia katsomassa. Nuo Elvikset pitkät unet ei mua kovin hyödytä: on alkanut tulla öisin maitoa hirmusatsit, joten joudun käydä lypsämässä niitä pois, kun satuu niin paljon tisseihin!

Onko muuten kellään täysimettävällä vielä alkanut menkat?? Koko ajan pelkään itelläni niiden alkavan..ei tahdo vielä niitä riesaksi!!! Vaikkakin jo suunnittelen tuleville lapsille nimiä :D Musta HILKKA VALPURI ois niin kiva nimi tytölle. Oonkin jo päättänyt, että meille tulee muutaman vuoden päästä kaksostytöt :eek: :D Raskaana oleminen on niin kamalaa, niin siksi kaksi kerralla. Vissiin joo toteutuu...no nyt se isompi poikanen heräsi...moi

:wave:
 
:wave:

Nyt on sit ristiäiset takana ja eipä ainakaan kukaan päin naamaa nimeä kauhistellut :D Isäntä tosin joutu oman puolen sukuansa illalla vielä korjaileen,kun olivat kuulleet että nimi oli Minja :whistle: Ja oikeahan on siis Minka...

Neiti oli kiltisti koko toimituksen ajan,toisinsanoen siis nukkui koko ajan.Nukku itseasiassa koko juhlan ajan,kerran heräs syömään mutta sit taas unta palloon.
Nukku vielä kun kotiokin päästiin niin suurimman osan illasta ja yhentoista aikaan illalla heräs kun vaipan vaihdoin,otti "iltapalan" ja taas nukku aamu kuuteen :eek:
Eipä tuo neiti kyllä tänäkään päivänä vielä paljon hereillä oo ollut..Tässähän käy ihan aika pitkäks,kun isommat likat on naapurissa lasten kutsuilla.Ei tiä miten aikansa käyttäis :whistle:

Ukkokin sano että voisin tänään lähtee vaikka elokuviin jos haluan,niin täytyy tästä ruveta tekeen soittorinkiä kavereille että jos sitä jotain tapahtumaa illaks keksis :saint:

Ja Viiviliina ja Katjuska voi lopettaa heti sen kuumeilun ja siitä puhumisen,ettei mun tarvi hypätä samaan kelkkaan :kieh: ;)

Meillä kun ukko on tehnyt ton lapsiluku päätöksen,en minä :whistle:
 

Heippa!

Kävin odotuspuolella lukemassa juttujanne ja kirjoitttelin itsekin muutaman kerran.Näin jälkikäteen ilmottelen että meille syntyi 5.4 pieni tyttö vauva, pituutta tytöllä oli 52cm ja painoa 3175g.

Meillä oli sen verran hankala alku että tyttö syntyi vihreästä lapsivedestä ja vietiin suoraan synnytyksestä vauvateholle. Pikkuiselle tuli keuhkoinfektio ja vuorokauden ikäisenä hänet vietiin lastenklinikalle, koska tulehdusarvot olivat yli 120. Minut kotiutettiin samana päivänä sairaalasta ja lähdimme tytön perässä Helsinkiin, siinä tilanteessa omat kivut kummasti unohtuivat vaikka paikat olivatkin aika kipeät imukuppisynnytyksestä. Pitkäperjantaina tilanne oli kriittinen mutta jo seuraavana päivänä lisähappea pystyttiin alkaa pikkuhiljaa vähentämään ja vointi alkoi mennä parempaan suuntaan. Vietimme lastenklinikalla 5 päivää ja sen jälkeen tyttö siirrettiin takaisin oman sairaalan vauva teholle.
Pikkuinen pääsi vihdoin kotiin vietettyään kaksi viikkoa sairaalassa ja nyt kaikki on hyvin. Tyttö on kova syömään ja nukkuu yötkin melko hyvin. Nyt otamme kaiken takaisin, mistä jäimme alkupäivinä paitsi. =) Mukavaa kevättä kaikille!
 
Hyvää vappua maalismammoille perheineen! :flower:

Kirsikka, Pitipä tulla heti tänne kertomaan :D Mun mielestä oli aika hassu yhteensattuma eilen... Oltiin miehen kanssa illalla makkarissa eilen, mies on aina koneellaan tuolla sängyssä, siinä lueskeli jotain juttuja ja mä sit katsoin, että mitä tekee. Näytti olevan vaihteeksi Klubituksen sivuilla... Ja siellä luki jotain juttua, jonka oli kirjoittanut, oli siis aloittanut sinne jonkun ketjun klubituslaisten perheenlisäyksistä... Teki sen siis silloin, kun meidän esikoinen oli 4vko, oli jotain juttua kirjoittanut ja laittanut pojasta sinne kuvankin, nyt laittoi sitten joku aika sit sen, että meidän toinen poika on syntynyt, mutta siinä lukiessa kiinnitin huomiota nimimerkkiin, joka kertoi, että heille on syntyt tyttö 8.3. ;) Musta se oli jotenkin niin hassua, rupesin tohkeissani miehelle selittämään, että kirjoittelen sun kanssa täällä maalismasuissa, samassa pinossa jne. :D Oli pakko oikein näyttää tämä meidän pino ja sun nimimerkkikin :D

Tiipeli: Hauska juttu pienestä Rasmus-pojasta :D

Sazu: Kiva, että teidän tyttö voi nyt hyvin ja on päässyt kotiin :)

Mut nyt täytyy poistua :wave:
 
En kerkeä nyt kaikkia uusia tekstejä lukea ennen kuin ajatus karkaa ja vauvakin herää B) Eli kysymyksiä
Onko täällä suihkutissejä? Luin juuri netistä tuosta ja totesin että sehän mua vaivaa, selittää paljon \|O Mä oon luullu että on normaalia että yöllä on pakko nukkua liivit päällä ja imettäessä pitkän ajan jälkeen (just yöllä varsinkin) ni toisesta rinnasta tulee niin paljo maitoa että menee liivinsuojasta läpi, joten nykyään pyyhe liiveissö :ashamed: Keräää olen ruvennut käyttää kun imetän yöllä, meni hermot siihen ku kastu joka paikka. Ja siihen kerääjään suihkus toisesta tissistä jopa yhteensä 40ml! Näin ei ilmeisesti kuulu käydä? Miksei kukaan ole sanonut näin esim neuvolassa, ihmettelinkin puhetta "imetyksen helppoudesta" pulloruokintaanm n'hden, mua on jo alkanu **tuttaa se kun on oltava kerääjät ja pyyhkeet ja kaikki. Silti iltaisin esim tissit ei tunnu kovin täysitlä. Lapsi päästää usein tissistä irti imiessä ja itkee välillä, ilmaa on, johon cuplaton autto. Makuulla on ruvennu tulee nenästäki maitoa, joten pidän omaa kättä päätä nostamassa. Luin just et makuuasento usein auttaa, aijaa...Koitampa selällään imettää, muts se on vähän vaikeeta vaan. Niin ja kun vauva päästää irti niin suihkuaa maitoa. Silti tissit ei muuten ku yöllä ni tunnu kauheen täysiltä, mut kai nää suihkutissit on? Tarkottaako se että on suihkutissit et maitoa tulee liikaa aina? Koitan nyt ohjeiden mukaan jospa auttais..

Toinen juttu:
Onko täällä kellään atooppista ihottumaa?Minulla on ihotuma nyt ihan kamala, pakko käyttää kortisonivoiteita kamalasti. Pakko varata lääkäri kun tilanne on kamala. Harkitsenimetyksen lopetusta tämän takia kun uskon että hormonit pahentaa. Keskiraskaudesta oli tosi hyvänä, sit paheni paljon ja imetyksen aikana ollu vielä pahempi. Siitepöly saattaa vaikuttaa mutta allergisoivia ruokia en ole syöny ja lääkkeitä sekä erikoislääkerasvoja joilla sais paremmin kuriin ni ei saa käyttää nyt..Tunnen jotenkin syyllisyyttä ajatuksesta että lopettaisin imetyksen esim 2 kk iässä ihoni takia, vaikka en olekkaan mikään"himoimettäjä". En vaan jaksa tätä ihoa, se koskee ja on punainen, verinen, rikki, jos en k'ytä kortisonia. Ja sekin saa sen vain siedettäväksi että voi olla, nukkua ja liikkua. Onko kokemusta siitä miten hormonit vaikuttaa ihoon?

Ahdistaa koko imetys näiden takia. Onneksi vauva on tyytyväisempi cuplatonin takia. Ihannetilanteessa ei olis noita maidonvuoto-ongelmia ja iho olisi normaali :( Eikö lapsellekin ole tärkeää että äiti voi hyvin? Pelkään vaan että pilaan lapsen terveyden ja aiheutan sille allergioita yms jos lopetan imetyksen..Houkutus on vaan niin suuri kokeilla paranisko iho vähän ja tietty lääkitykset saa maksimiin..

Lumihiutale ja Iida 5viikkoa :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2007 klo 12:20 Katjuska-78 kirjoitti:
:heart: SYNTYNEET MAALISKUUN PRINSESSAT JA PRINSSIT :heart:

6.1 Manteli; Poika 40,5 cm 1420 g (rv 30+1)
8.1 Jukolan emäntä; Tyttö 40 cm 1450 g (rv. 31+3)
1.2 Tuuli-; Poika 48 cm 2445 g pipo 34 cm (rv 34+6) klo 01.12
14.2 Maruska; Tyttö 50 cm 3430 g
15.2 Tipi-82; Poika 50 cm 3180 g (rv 36+3) klo 08.34
19.2 Katjuska-78; Poika 49 cm 2840 g pipo 33 cm (rv 39+1) klo 12.25
20.2 Odette84; Poika 48 cm 2865 g (rv 37+1) klo 00.29
20.2 Aurinkokunta; Tyttö 47 cm 3400 g
22.2 Aurinkoinen äittyli; Tyttö 48 cm 3130 g (rv 38+5) klo 08.50
22.2 Laventeli; Poika 47 cm 2650 g
23.2 Himohiiri; Tyttö 52 cm 4080 g pipo 33 cm (rv 39+0) klo 12.28
24.2 Unissakävelijä; Poika 52 cm 3500 g Klo 10.20
24.2 Neponen; Tyttö 49 cm 3300 g
25.2 Jenni81; Poika 48 cm 3160 g (rv 37+6) klo 05.14
26.2 Sadetta Poika 52 cm 3740 g (39+4) klo 02.23
26.2 Mimanen; Poika 50,5 cm 3190 g (rv 38+4)
26.2 Äiti-06; Tyttö 46 cm 2410 g (rv 34+5)
27.2 Highhair; Tyttö 47,5 cm 2420 g (rv 37+3)
27.2 Hannah79; Poika 47 cm 3660 g
27.2 Katjah; Tyttö 48 cm 3270 g klo 10.44
28.2 WithLove; Tyttö 48 cm 2985 g klo 09.25
28.2 Lumi; Tyttö 50 cm 3440 g (rv 39+0) klo 02.21
1.3 Tansku; Tyttö 52 cm 3900 g
1.3 Tiitu; Poika 51,5 cm 3270 g
1.3 Höpötiti; Tyttö 42,7 cm 2045 g
2.3 Tiipeli; Poika 51 cm 3650 g pipo 36 cm (rv 40+4) klo 6.27
2.3 Aitiliini83; Tyttö 50 cm 3025 g pipo 33 cm (rv 39+1)
4.3 Janso; Tyttö 52 cm 3814 g klo 01.51
4.3 Lumikki; Poika 48 cm 2910 g 8rv 37+3) klo 18.31
5.3 Haaveilija2006; Tyttö 51 cm 3560 g (rv 39+0) klo 21.20
5.3 Roosa; Poika 52,5 cm 3886 g
6.3 Touhutoukka; Poika 48 cm 2960 g
6.3 Hoitsuäippä; Poika 52 cm 4390 g pipo 38 cm (rv 41+5) klo 18.35
7.3 Pikku-lumikko; Poika 50 cm 3450 g (rv 39+0) klo 05.30
8.3 Hepskukka hemuli; Poika 51 cm 4140 g pipo 37,5 cm (rv 41+1) 03.13
8.3 Kirsikka83; Tyttö 48 cm 2920 g pipo 34 cm (rv 38+1) klo 19.45
8.3 Vitviu; Tyttö 50 cm 3600 g pipo 36 cm (rv 39+6) klo 23.56
8.3 Tuittu; Tyttö 48 cm 3610 g (rv 39+0)
8.3 Smirgeline; Tyttö 49 cm 3080 g (rv 38+2)
9.3 LadyMarmalade; Tyttö 50 cm 3440 g pipo 34 cm (rv 40+3)
9.3 Niisku78; Tyttö 49 cm 3980 g pipo 36 cm
9.3 Ruutis; Poika 52,5 cm 4430 g pipo 38 cm
9.3 Teikku-82; Poika 51 cm 3640 g
9.3 Mimmi5; Poika 48 cm 3070 g
10.3 Tiitis; Tyttö klo 15.07
11.3 Siru; Tyttö 51 cm 3460 g pipo 33 cm (rv 40+5) klo 19.05
12.3 Luppana; Poika 49 cm 3260 g klo 08.22
12.3 Kesäheinä; Tyttö 49 cm 3660 g (rv 40+3) klo 23.20
13.3 Pieni pehmee; Poika 50 cm 3600 g klo 02.45
13.3 Tytsi-76; Poika 53 cm 3790 g (rv 41+2) klo 05.37
13.3 Tyyne; Poika 53 cm 4090 g pipo 37,5 cm (rv 40+0) klo 06.52
13.3 Umppalumppa; Poika 51 cm 3900 g klo 09.19
13.3 Eloveena-77; Poika 2860 g pipo 34 cm (rv 39+3) klo 23.40
14.3 Krissel88; Tyttö 50 cm 3435 g klo 23.58
16.3 Synnevi; Tyttö 49 cm 3790 g pipo 36 cm (rv 41+1) klo 16.48
16.3 Ellirilli; Poika 51 cm 3390 g pipo 34,6 cm klo 18.58
17.3 Päivänsäde; Poika 49 cm 3480 g pipo 36 cm (rv 39+2) klo 21.57
18.3 Oskunäiti; Poika 49,5 cm 3240 g (rv 39+0)
18.3 Moppi; Poika 53 cm 4280 g pipo 37,5 cm klo 06.37
19.3 Nomena; Tyttö
21.3 Iita; Tyttö 4760g 51cm (rv40+5)
21.3 Me74; Poika (rv 40+0) klo 19.39
21.3 Cartel; Poika 48,5 cm 2890 g pipo 31 cm (rv 38+3) klo 17.00
22.3 Peipi80; Poika 51 cm 3680 g klo 18.18
22.3 Peppi85; Poika 52 cm 4904 g (rv 41+0) klo 19.31
22.3 Aurora; Poika 52 cm 3920 g pipo 35 cm (rv 40+2) klo 07.20
23.3 Manta amalia; Tyttö 50 cm 4110 g klo 14.46
23.3 Onnellinen79; Poika 49,5 cm 3930 g (rv 39+4)
23.3 Viinirypälee; Tyttö 50,5 cm 3295 g (rv 42+3)
25.3 Iituli; Poika 54 cm 4360 g (rv 40+3) klo 16.50
26.3 Aamukaste; Tyttö 50 cm 3490 g klo 03.19
26.3 Maarith; Tyttö 53 cm 4170 g klo 18.17
26.3 Lumihiutale85; Tyttö 51,5 cm 3610 g pipo 36 cm (rv 40+0)
26.3 Iina; Tyttö 50 cm 4000 g
27.3 Villitykset; Tyttö 54 cm 4350 g (rv 41+4)
28.3 Maijuu; Tyttö 50 cm 3210 g pipo 34,5 cm klo 06.27
28.3 Rinaldos; Tyttö 52 cm 3650 g klo 16.55
29.3 Nupsuliina; Tyttö 54 cm 4240 g (rv 39+6) klo 13.34
29.3 Rasse04; Tyttö 35 cm 1105 g (rv 32+6)
30.3 Ronjanäiti; Tyttö 49 cm 3444 g (rv 41+0) klo 05.48
31.3 Pelagia; Poika 49 cm 3680 g pipo 35 cm (rv 41+0) klo 07.34
31.3 Neiti terä; Tyttö 52,5 cm 4500 g klo 13.31
31.3 Kevät-äiti; Tyttö 54 cm 4370 g (rv 42+1)
1.4 Sand in my shoes; Poika 50 cm 3480 g (rv 41+1) klo 08.56
3.4 Elämääni eksynyt; Tyttö 54 cm 4410 g
3.4 Viiviliina; Poika 50 cm 3620 g klo 23.30
3.4 Liina; Poika 53 cm 4680 g
3.4 Mami71; Tyttö 51 cm 3880 g (rv 42+0)
5.4 Naaapero; Tyttö 53 cm 4200 g
5.4 Sazu81; Tyttö 52 cm 3175 g
9.4 Lemission; Poika 50 cm 3305 g (rv 40+1)
13.4 Poppy ja Piper; Tyttö 51 cm 4080 g

:heart: MAALISMUSSUKAT ESITTÄYTYY :heart:

TYTÖT:

Aurinkoinen äityli: Tuulia Wilma Emilia
Kirsikka83: Tinja Neelia
Vitviu: Minka Jade Joella
Haaveilija: Mila Maisa
Manta amalia: Ronja
Lumihiutale85: Iida
Smirgeline: Siiri
Niisku78: Kerttu
Katjah: Netta
Maijuu: Aamu Olga Olivia
Himohiiri: Helmi Amanda


POJAT:

Manteli: Jason Joosua
Ruutis: Topias Benjamin
Katjuska-78: Nuutti Juhani Arthur
Tipi-82: Jan Juhani
Luppana: Kasper Ilari
Odette84: Rasmus Veeti Mikael
Peppi85: Rasmus Mikael
Tiipeli: Elvis Iikka Antinpoika
Hoitsuäippä: Tuomas Verneri Tomminpoika
Umppalumppa: Teo
Viiviliina: Onni
Unissakävelijä: Thomas Altti Kristian
 
synnevi
Pikasesti:
Sunnuntaina tk:n ja k-sks:n kautta takaisin Taysiin!! Synnevin haava tulehtui ja aukesi osittain. Että kyllä nyt koitellaan pientä ihmistä!
Nyt muutaman päivän ajan iv-antibioottia ja sit ehkä taas kotiin...lääkäri ei ainakaan vielä käskenyt ristiäisiä perumaan eli kai lauantaiksi kotiin.

Tiipeli sattumalta saman niminen vai olikohan eilen illalla miehes siellä??

Nyt takavasemmalle...tässä koneella "ajanviete" kiellettyä.
 
tiipeli
synnevi: nymmä oon pihalla..?! Päivystäjänä sairaalassako?? Eeeei kai, ellei sillä välin käyny, kun kävin uimassa :D juu ei, ei se lekuri ole...jos sitä tarkoitit. Oliko siellä samanniminen, vai?? Toivottavasti synnevi pian paranee!!

Elvis on 2 päivää kääntäny päätä vaan oikeelle ja mä oon huolissani... soitin neuvolaan ja sanoivat että vauvoilla tapana joskus löytää joku lempiasento ja suosia sitä muutaman päivän. Toivottavasti olisi sellaista!!

Tiipeli & Elvis, ylihuomenna 2kk
 
Hei!

Pikaista paranemista pikku Synneville!

Peppi, juu, minusta on moneksi :D Itseasiassa olin kyllä jossain vaiheessa hoksanut, että se on sun miehesi joka sen keskustelun on aloittanut, mutta en oo muistanut mainita...

Lumihiutale, mullakin tissit vuotaa ja suihkuaa, mutta ei niin pahasti kuin sulla. Öisin mulla on päällä kireähkö toppi ja sen sisällä sideharso taiteltuna rintojen kohdalle, on mukava ja pehmeä. Jos Tinja irrotaa otteensa rinnasta kesken syömisen, niin usein maitoa suihkuaa kyllä ympäriinsä, täytyy olla nopea ja lykätä jotain suojaksi, ettei paikat sotkeennu...

Mitäs on ihmisillä vappusuunnitelmissa?

Hauskaa vappua kaikille!

Kirsikka ja Tinja

(muokkailua, nimimerkit mennyt vapputohinassa päin mäntyä :D)<br><br>
 
Hauskaa wappua kaikille!

Meidän wappu fiilikset ja suunnitelmat muuttuivat kerta heitolla viime yönä klo 1.30, kun heräsin pojan yskintään. Luulin pojan ensin pulauttaneen ja meinaavan siihen tukehtua, kun on ollut kova pulauttelemaan. Mutta suusta tulikin limaa ja paljon, jota poika yritti kakoa ulos. Hengitys oli hankalaa ja krohisevaa, kaikkeni yritin, mutta ei auttanut. Limaa erittyi runsaasti ja poika kävi jo veltoksikin. Herätin miehen ja annoin pojan hänelle ja sanoin soittavani ambulanssin. Sitten alkoi liman mukana tulla myös kirkasta verta. Ambulanssin tulo kesti, ainakin tuntui siltä, todella kauan. Poika vietiin sairaalaan, jossa hän oli jo muuten normaali, mutta hieman unelias, ei paljoa reagoinut, mutta piristyi lopulta. Verta eikä limaa enää erittynyt. Otettiin verikokeita ja keuhkoröntgen. Lähdin kotiin pistämään eskarin ja ekaluokkalaisen kouluun ja lähdin takaisin ja siellä olen koko päivän viettänyt mieheni kanssa. Otettiin neliraajapaineita, sydänfilmi, sydän ultrattiin ja lisää verikokeita. Kaikki muut oli ok paitsi keuhko rtg:ssä näkyi varjostuma eli lääkäri sanoi sen tarkoittavan että siellä on limaa. Uusi rtg otetaan keskiviikkona. Kerroin pojan runsaasta pulauttelusta, jonka myös he kertoivat tämän jälkeen huomanneen. Lääkäri sanoi että tuo yöllinen kohtaus johtuisi juuri siitä että pulautellessaan runsaasti vauvan ruokatorvi ärsyyntyy ja alkaa tihkuttaan verta ja tätä poika oli sitten oksennellut liman mukana. Olisivat tähystäneet, mutta tähystävät lääkärit olivat kaikki jo vapun vietossa ja seuraavan kerran talossa vasta keskiviikkona. Lääkäri aloitti lääkityksen pulautteluun ilman tähystystä. Poika on nyt tarkkailtavana ainakin keskiviikkoon ennen kuin päätetään jatkosta. Vointi on kohtalainen, hengitys välillä krohisee, vähän välillä yskii, mutta ei nyt ainakaan toistaiseksi ole erittänyt verta ja pulauttelu jatkuu. Pitää nyt vain odotella, jotta lääkkeet alkaisivat vaikuttaa ja yrittää itse levätä että jaksaa taas aamulla suunnistaa pojan luo, on niin kova ikävä, mutta kun ei saa yöpyä siellä :'(

Päivänsäde ja poika 6 vkoa 2 pv
 
Päivänsäteen perheelle kovasti jaksamiata :hug: Kyllä taas itku pääsi kun ajattelin mitä ootte siellä joutunut kokemaan ja kun edelleenkin joudutte pienestä yöt erossa olemaan ja varmaa ei tiedä :'( Mutta pääasia, että pieni on nyt siellä hyvässä hoidossa ja tarkkailussa ja toivottavasti se lääkitys alkaisi tepsimään :hug: Enkeleitä sinne pienen sängyn viereen lähettelen nyt turvaamaan, jotta saatte hänet pian kotiin :heart:

Hyvää Vapun päivää vaan kaikille tulin toivottelemaan ja muutokset listaan tekemään :wave:

Niin ja Lumihiutaleelle piti sanoa, että mulla on myös tuota atooppista ihottumaan, mutta ainakin tällä hetkellä iho voi suht hyvin...ihän se koskaan täysin kunnossa ole :/

niin ja vuoto vaan jatkuu edelleen...jos perjantaina vielä vuotaa niin sitte kuulemma katsotaan mitä tehdään...jostain tyhjennysvuodon tekemisestä terkka puhui...mites se mahdetaan sitte tehdä?<br><br>
 

Yhteistyössä