MAALISMASUKIT 2007

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 11:28 Kirsikka83 kirjoitti:
Heippa!

Onnellinen, mitä saitte ohjeiksi ihon hoitoon? Siis noiden märkivien näppyjen?

Pitäisi varmaan soittaa neuvolaan, kun meidän tytön korvantaustat näyttää vähän tulehtuneilta, tai siis iho on punainen ja märkii (ei onneksi kovin pahasti). Ollaan putsattu vedellä ja septidinillä, mutta ei näytä auttavan. Pitäisiköhän sinne jotain rasvaa lykätä...? Ja tyttö repii korviaan, en tiedä kuinka paljon tuon ikäinen hallitsee käsiensä liikkeitä, mutta mietin, että kutiseekohan korvat, ja repiikö sen takia niitä ihan tarkoituksella, vai nappaako vaan korvasta kiinni kun sattuu käsi sinne heilahtamaan. Harmi, että meidän oma neuvolantäti on paikalla vaan ke-to, pitää jollekin muulle sitten soittaa, onhan siellä niitä...

Nojuu, jatkan puuhailua kun tyttö vielä nukkuu, vois vaikka ruuan laittaa...
Korvien taustoista: Meillä annettiin ohjeeksi että aamuin illoin 5 päivän ajan. putsaus ja sibicort rasvaus..

Putsata voi toki sen 5 päivän jälkeenkin :LOL: äh..juu, tyhmä kuttu..
 
kauheesti juttua, mutta nyt ei ehi vastata kunnolla ku pojukka sylissä

ihania nimiä taas annettu :heart: ja ihania kuvia näytillä =)

rela-tipoista...silloin kun annoin niin kerralla 5 tippaa annoin...

Peppi...harvoimpa tuo 200 ml menee...ehkä silloin jos on nukkunut pitkät unet ennen sitä ja usein sen jälkeen nukkuu 3-4 tuntia...normi annos meil on 140 ml/kerta ja päivällä mulla on sellainen olo, että ainakin kahden tunnin välein saa olla pulloa tyrkyttämässä :kieh: Mutta nyt on pari päivää menny niin, että Nuutti on tissutellu vaan vähän kerrallaan ja kohta sitte taas huutaa :kieh:

yritän päivittää listaa taas kun tulee sopiva väli :wave: sunmami...tervetuloa porukkaan mukaan =)
 
hei kaikille!!

Lueskelin tuossa oikein ajan kanssa teidän kertomuksianne ja tarkoitus oli kommentoida ja vastailla mahdollisimman monelle mutta taas pää tyhjeni..johtunee taas univajeesta, viime yö on lähes valvottu taas.. Kohta menen kyllä nukkumaan hetkeksi, Ronja nukkuu kuistilla vaunuissa joten paras nyt ittekki heittäytyä sohvalle!

Manteli taisi kysellä mökkeilystä; meillä tarkoitus mennä ainakin muutamaksi päiväksi äitini mökille joskus heinäkuussa, siellä ei ole sähköjä, ei lämmintä vettä, mutta uskon silti että pärjätään..ja jos tuntuu hankalalta, sitten ei muuta kuin lapset autoon ja takaisin kotiin..matkaa sinne on n200km joten ei kyllä edestakaisin sitä väliä ajella, sinne mennään ja ollaan se aika kuin pystytään ja sitten loppukesä pysytään kotona =)

Neea Karitalle onnea ihanasta nimestä!! Olikohan muilla ollut nyt ristiäisiä...en muista :ashamed:
Meillä siis myös oli ristiäiset sunnuntaina, juhlat meni hyvin ja pieni Ronja nukkui kummitädin sylissä koko "seremonian" ajan. Nyt siis meidän rakkauspakkaus on virallisesti Ronja Katariina.

Kyllä nyt on pakko mennä nukkumaan!! Illalla olis tarkoitus esikoisen kanssa päästä kahdestaan humputtelemaan, sirkukseen siis mennään ja mielelläni olisin pirteä jotta kerrankin saan ja jaksan antaa kaiken huomion isommalle prinsessalleni :heart:

:wave: :wave:
 
Oltiinpa tiputtu jo 3 sivulle. Kaikki ovat niin kiireisiä vauvojen kanssa luulisin.

Kommentoisin maidontuotannosta vieraalle, jonka nimimerkkiä en muista. Mulla ei kanssa tuota maitoa mitenkään tulvi rinnoista yötä lukuunottamatta, jolloin usein herää aika märkään oloon. Mulla on ollut ongelmana, että vauva haluaa päivällä syödä koko ajan. Lastenlääkärin mukaan se ei ole hyvä juttu, vaan syöttövälit pitäisi saada pidemmiksi, vähintään 3 tuntia. Olen nyt muutaman päivän ajan antanut joka syötön jälkeen pullosta lisämaitoa ja sillä tuo syöttöväli on pysynyt 3-4 tunnissa ja selvästi nyt on enemmän maitoakin, kun se ehtii nousta rintoihin. Kun vauva oli koko ajan kiinni tississä, niin maito ei ehtinyt millään nousta ja niinpä poika pyysi koko ajan lisää. Mitään suuria määriä poika ei pullosta ota, yleensä 10-40 ml mutta näyttää oleva ratkaise ero sen suhteen, että jaksaa odottaa seuraavaa ruokailua. Joskus illalla saattaa mennä 90 ml joka on se maksimi, jonka voi lääkärin mukaan lisämaitona meidän vähän yli nelikiloiselle antaa. Mitä taas tulee noihin vippaskonsteihin maitomäärän kasvattamiseksi, niin mulle neuvottiin fenkolijuomaa. Se on kuin teetä ilman teen piristäviä ainesosia ja saa ostaa apteekista/luontaistuotekaupoista (toivottavasti myös Suomessa). Ja tärkeintä kai on syödä normaalisti ja juoda paljon.

Pepille kiitos liinavinkistä. Yritän nyt vihdoin opetella solmimaan sen liinan!

Terkuin,
laventeli ja poitsu 2,5 kk
 
Olikos se laventeli joka kirjoitti ennen minua, että lääkäri oli sanonut että syöttövälin pitäisi olla pidempi. No meillä vauva on hereillä paljon, 3 tuntia ainakin kerralla päivisin, nukkuu kerran kunnolla päivällä yleensä. Koko hereilläolonsa se syö kyllä varmaan tunnin välein. Ei varmasti ainakaan 3 tuntia mene, koska syö useasti sen välissä kun herää ja nukkuu. Illalla ollaan annettu korviketta nykyään välillä kun raivoaa tissillä eikä rauhotu. Tuttikin on käytössä, koitan antaa sen jos haluaakin vaan imeä. Tyttö on kasvanut jo kovasti, on pitkän käyrällä ja painoa oli yli4,5kg 1kk iässä.Pitääkin kysyä neuvolasta asiasta, jospa tytski on nälkäinen mun maidolla tai rytmi huono. Muakin pännii tuo että syö koko ajan, vaikeuttaa mihinkään lähtöä jne..Miten usein teidän muiden rintaruokitut vauvat syö?

Lumihiutal ja iida n.6,5 viikkoa
 
Heippa mammat!

Viikonloppuna vietettiin sitten meidän häitä ja pojan ristiäisiä. Tyyne-pojasta tulikin Anttu Vihtori. :heart:

Ihan kamala homma järjestellä nyt häiden jälkeen asioita. Kaikki rahapussissa olevat kortit uusiksi. Aikaa vievää soitella joka bonuskortin perään.. Toisaalta aika jännääkin. :whistle:

Ihana keli ulkona voi että! B) Pienet vaunulenkit tehtiin jo aamulla. Meillä mies alkanut yöllä nukkumaan yhden pidemmän kuuden tunnin pätkän. IHANAA! Täysimetyksellä ei olla enää kun maidontulo ehtyi siihen malliin viikon sairaalassaolon aikana. Harmittaa, mutta pikkuhiljaa elämä taas voittaa. Oikeastaan poika syö koko ajan vähemmän rintaa ja enemmän korviketta. Tissi toimii lähinnä unettavana tuttina illalla ja aamulla.

Meilläkin oli hormoninäppyjä, jotka pikkuhiljaa vaalenneet ja kuivuneet pois.

Mitä puette ulos kantoliinailijat pikkuisille??
Nan, semper vai tutteli ja miksi?
Mitä ehkäisyä käytätte? Mulle laittettiin perjantaina kuparikierukka. Nyt odatan lievällä paniikilla että tuleeko runsaat ja kivuliaat kuukautiset. iiks.

Neuvolassa Anttu painoi viime viikolla 5610g ja on 58,7cm pitkä. Eli kasvanut on meidän mies hyvin vaikka ruokailussa onkin nyt tapahtunut muutoksia.

Terveisin Tyyne ja Anttu (äitien päivänä 2kk) :heart:
 
Meidän pieni on kipee.. Flunssa iskeny.. Nyt sit panikoin että ei ois vain rs-virusta(liikkeellä kuulema kovasti).. Meil oli typyl se aikoinaan ja typy oli tosi sairas..vietti 2 vk sairaalassa.

PItää nyt seurata ja jos ei syöminen suju yhtään paremmin illan aikana niin me painellaan lekuriin..Jo tänään.. Toinen vaan nukkuis ja nuoleksii vaan rintaa :eek:
 
Tyynelle onnittelut rouviintumisesta :flower: tiedän juu tuon nimenmuutos rumban :kieh: iha vaiheessa itellä vielä :whistle: ja onnea pojalle komiasta nimestä :heart:

Toivottavasti viiviliinan pienellä ei mittään vakavaa :hug:

ja tyynen kyselyihin niin meillä käytössä nan-jauhe...pulautuksia tulee tosi harvoin kun tuttelista tuli koko ajan ja ehkäisyna cerazette...niistä nyt ei vielä positiivista sanottavaa :kieh:

Nuutti veti eilen sitte 230 ml maitoa illalla ja puolentoista tunnin päästä oli taas nälkä :eek: munalukko pitää vissiin jääkaapin oveen hommata kun jätkä kasvaa :kieh: :LOL:

jaksamista kaikille...tässä yhdellä kädellä taas kirjoittelen niin ei pidempää jaksa :wave:
 
Tyynelle onnittelut! :flower:

Viiviliina lähde ihmeessä lääkäriin. Ei siinä ainakaan mitään häviä, kun käy tsekkauttamassa tilanteen.

Noista ruokaväleistä piti vielä sanoa, että paremman maidonnousun lisäksi yksi syy miksi mulle suositeltiin pidempiä ruokavälejä on se, että jos vauva syö koko ajan, myös elimistö joutuu koko ajan sulattelemaan ruokaa. Se taas ei ole hyvä varsinkaan, jos vauvalla on yhtään taipumusta koliikkiin tai muuten vatsavaivoihin. Kertokaa ihmeessä, miten teitä on neuvottu tekemään! Kiinnostaa aina, onko neuvot samanlaisia vai erilaisia.

Korvikkeena meillä on ollut Nan pro H.A. 1 veteen sekoitettavaa jauhetta. Saako sitä muuten Suomesta? Pitääkö ostaa apteekista, kuten täällä, vai saako supermarketista?
 
Poika on nukkunu suunnilleen koko päivän.. tai no aamulla oli lekuri ja hän olisi juuri silloin halunnut käydä nukkumaan, mutta sitten tehtiin kaikenmaailman aistitestejä ym eikä toinen päässyt päikkäreille.. No, nyt nukkuu siitäkin edestä :D

Mä oon itse täällä kuumeessa. Onneks esikoisen sain mummilaan ja mieskin tuli aiemmin töistä. Nyt olo on jo vähän perempi, että jaksaa jopa koneella istua..

meillä poika on täysimetyksellä ja syö aamupäivästä n 2-3 tunnin välein. Joskus saattaa nukkua 4 tuntiakin putkeen. Illalla syö tiheämmin, varmaan tiunnin parin välein. Yöllä eka pätkä on 4-5 tuntia ja sit 3 tunnin välein. Mun mielestä tosi hyvin! Vaikka viimeisen viikon ajan poika on ilmeisesti nostattanut maitoja, kun parikin iltaa sitten oli 2 tuntia tissillä ja eilen varmaan puolitoista ja tuntuu, että tyhjiä tissejä vaan imetän.. Mutta nyt alkaa taas maitoa olla enemmän eli maratoonitissittelyt on tehnyt tehtävänsä =)

Mitat neuvolassa tänään 5,6 kg ja 57 cm
ja ikää 6,5 vko

Jatkan sairastamista..
:snotty:
 
Laventeli:
Sain just pojun hieman syömään mutta varmaan näytillä tänää käydään silti. Saapi kuunnella keuhkot.

Mulle sanottiin synnärillä että mitä enemmän tai siis useemmin imettää sitä enemmän tulee maitoa :eek: :eek: Ja sanottiin kanssa että vauva kasvattelee maitomääriä aika ajoin ja syö silloin tosi tiheeseen..Mut en tiedä..

Mä ainakin tarjoon Onnille aina tissiä kun kitisee tai vaikuttaa nälkäiseltä. Normaalisti Onni syö päivällä niin että sillä on 1 pitkä väli n.5 tuntia ja sitten syöpi sillee vähän väliä tirsojen lomassa 1-3 tunnin välein..

 
Kirsikka: Me saatiin ihoon se anibioottikuuri (kefexin) ja antibioottivoide (fucidin). Kefexiniä ei sitten tarvittukaan ja tuo fucidin tuossa odottaa, sitä laitan jos alkaa kovin punoittamaan ja haiskahtamaan iho. muuten olen pessyt ihoa nopeasti suihkuttamalla aamuin illoin ja kuivannut huolellisesti ja sitten kuivia kohtia voidellut perusvoiteella, ceralan on tosi hyvä!

Peppi: Laitoin sibicortia kaulalle 3 kertaa ja se tosiaan auttaa nopeasti. Mutta pitää kuitenkin muistaa, että se kortisonia (samaa kuin hydrocortison) ja lisäks siinä on se bakteereja tappava aina klooriheksidiini, niin että ei nyt kuitenkaan käytä sitä kuin ihan ohuelti ja vain pieniä kuureja kerrallaan. kortisonin haittoihin kun kuuluu ihon oheneminen ja pienillä vauvoilla se on ohut jo muutenkin.. Mutta muutama sipaisu on siis ihan ok! niin ja sitä saa ilman reseptiä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 17:26 viiviliina kirjoitti:
Laventeli:
Sain just pojun hieman syömään mutta varmaan näytillä tänää käydään silti. Saapi kuunnella keuhkot.

Mulle sanottiin synnärillä että mitä enemmän tai siis useemmin imettää sitä enemmän tulee maitoa :eek: :eek: Ja sanottiin kanssa että vauva kasvattelee maitomääriä aika ajoin ja syö silloin tosi tiheeseen..Mut en tiedä..

Mä ainakin tarjoon Onnille aina tissiä kun kitisee tai vaikuttaa nälkäiseltä. Normaalisti Onni syö päivällä niin että sillä on 1 pitkä väli n.5 tuntia ja sitten syöpi sillee vähän väliä tirsojen lomassa 1-3 tunnin välein..
Juuri näin se maidontuotanto menee eli sitä enemmän saa mitä enemmän tilaa. Tämän takia juuri esim kaksostenkin imettäminen on mahdollista.. vielä 80-luvulla uskottiin tuohon 3-4 tunnin syöttöväleihin ja välillä vaan vettä pullosta, ei ole ihme että imetys ei onnistunut kun rinnat eivät saaneet stimulaatiota.. ja ainakin n 6 vko iässä ja 3 kk iässä tulee tiheän imun kausia ja tuntuu että maito kertakaikkiaan loppuu, mutta kun vaan imettää niin näin ei (yleensä, jos muut asiat on kunnossa) käy =)
 
Laventeli: Meillä on ensi maanantaina 7 viikkoinen tyttö, joten ehkä tämä 6 viikon kieppeillä olo vaikuttaa siihen että tyttö syöny aika usein. Saatan itse tuputtaa rintaa liian helposti kitinään, välilä huomaa että kun päättää vaikka antaa tutin ja pitää sylissä niin neiti on ihan tyytyväinen :) Imetysajat on lyhentyny kyllä, tuntia ei tankata. Illalla välillä menee pitkään. Raivoamiset rinnalla iltasin on vähän helpottanu. Se on muuten jännä miten tissit toimii, kun ne tuntuu jo ihan tyhjiltö ja vauva jopa vähä raivoaa niille kun on jo syönyt tovin, niin sit se alkakin hulluna niellä ja huomaan että toiusestakin alkaa vuotaa eli tulee joku heruminen taas. Olenkin ruvennut sillon jos vauva raivoaa niin oikeen keskittymään niin että rentoutuisin ja alkais herua taas :) Meni taas vähän aiheen virestä kai mutta siis en näe syytä nyt antaa korviketta että syöttövälit pitenis, me nukutaan pitkiä öitä että mammalle kertyy joku 8h unta (plus siis heräämiset) niin saa pikkunen vähä useemmin syödä päivisin :p Tosin neiti pieree paljon, cuplatonit käytössä, ja vissiin suihkutissit syynä..Vois varmaa syöttövälin piteneminen auttaa myös?

Tyyne: Me annetaan Tuttelia kunn annetaan joskus korviketta,eikä olla huomattu mitään reaktiota kun tällä on muutenkin ilmaa. Kotimaisuuden perusteella lähettiin tuttelilinjalle, vaikka sama se on. Ei olla vaohdettu kun se käy. Semperiä ajattelin kokeilla koska halvempaa ja luin tosta keskustelua jossa kehuttiin! Niin miksipä ei koklais B) Ehgkäisystä, meillä vasta lähdetty niihin hommiin hitaaaaasti, joten ei oo ollu ajankohtasta mutta kondomi otetaan käyttöön. Se on ollu käytössä kauan ,en halua enää hormonaalista ehkäsyä ja kuparikierukan vaikutus menkkoihin ei houkuta, sekä mies sanoo ettei saa laittaa mitään kohtuun
:D Kantoliinaa käytämme vaan sisällä, mites muut, milloin käytätte ulkonakin?

Nyt vauva itkee tissiä ja ottaa sen varmaa kohta esiinm paidan läpi :LOL: Joten, imettämään!

Lumhiutale ja Iida
 
Täälläpä on ollut jotenkin hiljaista, mitä lie kaikki tekevät ;) :D

Meillä kävi eilen pappi juttelemassa lauantain ristiäisohjelmasta, saatiin vihdoin koko nimikin päätettyä :D

tiipeli: Mitä päädyit sit ostamaan miehellesi lahjaksi? :)

Syöttövälit on täällä sellasta 2-4h. Mulle vyöhyketerapeutti sanoi, että väliä pitäisi olla vähintään se 3h, kun meillä on niitä vatsavaivoja niin paljon, joutuu rasitukseen, jos vatsa käy koko ajan, sulattaa ruokaa jne., eli noin on mua neuvottu.. Ja oon nyt tässä parit päivät antanut vaan tissiä, kun ei enää huoli pulloa.. Aiemmin annoin pullosta 1krt/pvä.

tyyne: Onnittelut rouviintumisesta :flower: Mä en oo pojalle laittanut paljoakaan päälle, kun olen kantoliinan kanssa ulkoillut, mutta mulla on toi yks takki niin iso, että menee kiinni, vaikka vauva sylissä liinassa oliskin, eli oon laittanut sitten takin päälle, niin, että vauva kuitenkin henkeä saa :D Jotkut sukat oon jalkoihin vaatteiden lisäksi laittanut, esim. eilen, kun olin koiran kanssa lenkillä, vauva takin sisällä mukana =) Meillä on nyt tota apteekin korviketta, jota ei tosiaan ole mennyt nyt, mutta ennen sitä ja esikoiselle annoin aina Nannia, on vatsaystävällisempää... Sitä ihan perunannia siis. Mä olen ajatellut kans tota kuparikierukkaa, mutta mulla normaalistikin on aika runsaat vuodot, että pahentaakohan se sitten sitä... Sattuiko sen laitto? Saako kysyä, että paljonko maksoi? Mulle lääkäri nimittäin sanoi, että on paljon kalliimpi kuin hormoonikierukka, muttei tarkkaa hintaa kuitenkaan tiennyt... Kauan se on sulla nyt ollut?

Viiviliina: Miten teidän pikkuinen voi?

Onnellinen: Joo, Sibicorttia tosiaan käytetään kuuriluontoisesti, meille apteekissa sanottiin, että viikon saa käyttää ja sen jälkeen pitää taukoa.

No mut, eipä tässä kummempia sit :wave:
 
Kiitoksia onnitteluista.. :D

Nyt kuuluu murinaa eli nopiaan.. :heart:

Peppi85:Lääkäri laittoi kuparikierukan jälkitarkastuksen yhteydessä viime viikolla. Oli ilmainen tämä ensimmäinen. Ehkäisyteho viisi vuotta. Ottavat pois jos tulee tarvetta aiemmin.. :saint: Sanoivat, että saattavat lisätä kuukautisvuotoa ja kivuliaisuutta. Katsotaan :x

Viiviliinalle tsemppiä!! Toivottavasti ei oo Rs-virus niinkuin meillä hetki sitten.. :hug:

Nyt ei enää vain murista.. :wave:
 
huomenet! en ole aikoihin käynyt kirjottelemassa mut lukemassa silloin tällöin, on ollut tekemistä, ja meijän typy kovasti juttelee ja seurustelee ja seuraa ympäristöään :)

ihanaa meidän tytsy nukku yön hyvin ekaa kertaa nyt ei herännyt yöllä syömään. nukku 23-7.30 ku nyt aamulla heräs syömään :)
nyt tyytyväisenä tuol sängystä kuuluu juttelua.

ilmatki olleet synkät ja tääl kotona vaan oleskelua jne. :ashamed: :ashamed: mut onneksi meijän typyllä ei ole mahavaivoja liiemmin ollut. ja meijän typy syö jos tuttipullosta antaa 120 ml syö pullosta. mulla rintamaito ei enää oikee tule tosi niukasti. ja ensviikollahan olis jo 3kk neuvola käynti. aika vierähtää! :whistle:

nyt menis seurustelemaan typyn kans joksiki aikaa sitten rupeaisin ite aamupalalle jne ;) :wave:
 
Huomenta!

Joo, hormonikierukka on se kalliimpi vaihtoehto ja sitä minä ainakin suosittelen täydestä sydämestä, huippujuttu!!! Multa loppui ainakin viimeksi menkat kokonaan, eikä tullut mitään sivuvaikutuksia. Tahtoo sen taas, jahka saadaan toi mun kohtu siihen kuntoon, että voi sellasen laittaa. Olen menossa vielä ainakin yhteen kaavintaan :'(

Meidän pojulla oli lääkärineuvola ja painoa oli 5430gr ja pituutta 56,6cm ja ikää 4kk, korjattua ikää vajaa 2kk. Pituutta tullut kuukaudessa reilu neljä senttiä ja painoa kilo! Eli jos näin kasvaa, on kouluun mennessä melkoinen mies :LOL:

Meillä ollaan vielä ihan täysimetyksellä, välillä syödään tiheämmin, välillä harvemmin. Haluisin sanoa kaikille korvikkeen käyttöönottoa miettiville, että luottakaa rohkeasti itseenne, kyllä se maito riittää, tuntui miltä tuntui!

Piti kommentoida muutakin, mut mitä?! Muisti pätkii. Juu, me tosiaan kanssa muutetaan kesäksi mökille, kun matkaa sinne on vain 6km! Eli käyn kotona vaan pyykit pesemässä. On se tosiaan niin leppoisaa elämää mökillä!

Moiks! ;)
 
maarith
tervehdys kaikille
Ihanan aurinkoinen päivä tänään.Antaa kummasti energiaa..mä olen jopa siivoillu mikä on mulla erittäin harvinaista :LOL:

Mä oon pohtinu tota ehkäsyä,kun en haluais mitään :ashamed: mies vaan ei halua lisää lapsosia,joten pakko se on jollain ehkästä.Mies ei myöskään halua kortsua enkä minäkään.
Suositelkaa siis jotain hyvää ehkäsyä ainakin nyt imetyksen ajaksi...sen jälkeen onkin taas sama ongelma edessä,että mikä ehkäsy sitten.Minkä takia ei miehille ole vielä kehitetty mitään pitkää ehkäsyä muuta,kun putkien poikkasua mitä en anna miehen tehdä.Epä reilua,että aina kaikki jää naisen harteille ottaa kehoonsa kaikkia tököttejä ja vehkeitä \|O

no juups..jatkamaan siivousta,kun pikku neito nukkuu pihalla koirien vartioidessa :wave:
 
Heipsanit...pikaseen tuliin moikkaamaan kun isosisko jutustelee Nuutin kanssa...

Maarith...minä kans heittäsin kaikki ehkäsyt nurkkaan kun mikään ei tunnu kivalta, mutta kaipa sitä täs välis viel pitänee jotain käyttää vaikka meillä ukko vilautteli jo ajatuksiaan, että milloin vois sitte mun kolmosta ja hänen kakkosta alkaa yrittää :D

Kiirettä näiden lapsosten kanssa tosiaan pitää ja ei meinaa ehtii kirjoittamaan millään :/

Meillä syödään iltaisin maissivelliä ja kyllä on poika paljon paljon tyytyväisempi nyt ja masukin toimii paremmin ja neuvolantädin mielestäki oli ihan hyvä juttu että se aloitettiin, kerta poika on tyytyväisempi =) ja yöunet maistuu kans pojalle 180 ml vellin jälkeen todella hyvin :D

mutta nyt taas lasten seuraan :wave:
 
Ehdinpähän minäkin ehkä muutaman rivin kirjoittamaan. :wave:

Luin edelliseltä sivulta noista imetysväleistä... Luulin itse myös että vauvan kannattaa antaa imeä niin paljon kuin haluaa, mutta meidän neiti ei ilmeisesti osaa lopettaa ajoissa. Ihmeteltiin kovia vatsavaivoja alussa, ja sitä kun neiti pulautteli aika paljon. Sitten useiden lääkärikäyntien jälk selvisi että tyttö syö itsensä ähkyyn. 1kk ikäisenä painoa oli jo reilust yli 5kg.


Käskettiin pitämään syöttöväliä jotta suoli saa rauhottua välillä jne vatsatoiminta tasoittua...

Jahas...pitää mennä!
 

Yhteistyössä