MAALISMASUKIT 2007

Tyyne:
Mistä sait ilmaisen kierukan?
Aattelin vaan kun itse sain reseptin hormonikierukkaan ja hinta on : 200e! :eek:
Et jos jostain saisi ilmaiseksi,niin olis kyllä lottovoitto...

Ja maidon tulosta:joku kirjoitti,että luottaa vaan siihen,että maito riittää. Ei muuten pidä paikkaansa!
Meillä on kokeiltu AIVAN KAIKKI temput,vyöhyketerapiaa ja fenugreek-tippoja myöten ja ei vaan maito riitä ja poika ei kasva: nyt ikää 2 kk ja painoa syntymäpainoon tullut vain n. 300g ( tosin laski alimmillaan alle 4 kilon ja sitten lähtenyt nousuun eli siis kaikenkaikkiaan tissimaidolla 2kk/~800g)ja pelkällä rinnalla, että se siitä riittävyydestä.... Nyt on pakko ollut aloittaa lisämaito ja mä kun en sitä helpolla aloittanut,mutta kyllä se niin on,että kaikki ei vaan ole meijereitä vaikka päällään seisoisi!
Mullakin tulee kyllä yöllä riittävästi( n. 130ml),mutta päivällä tulo vähenee ja poika rääkyy nälkäänsä. Ei anna kyllä enää äidinomatunto periksi antaa toisen rääkyä nälkäänsä vaan sen takia,että äiti tahtoo imettää...

ruutis ja Topias
 
ruutis:Kyse oli ilmaisesta kuparikierukasta, ei hormoni. Olen kuullut että ainakin yksi kaverini sai myös ilmaiseksi kuparikierukan..Hormonikierukka kai kalliimpi muutenkin..?

Minkälainen rytmi teillä on pienokaisen kanssa? Varsinkin jos ei ole muita lapsia? Kun meillä on nyt ihan hunnigolla koko rytmi ja koitan miettiä minkälainen olisi hyvä. Sen verran on että pikkuinen nukahtaa yöunille yleensä 22-23, ja nukkuu 4-5h, syö ja nukkuu n.6 asti. Mutta sitten vaihdellaankin rytmiä, ollaan nukuttu pitkään eli johki 10-11 asti silleen et tyttö välillä kai haluis olla hereil ja syö välillä, mt mamma on antanu tissiö ja menny takas nukkuu toivoen et pikkunenki menis, ja niinhän se menee :ashamed: Sit tyttö on nukkunu iltapäiväl pari tuntia ja nyt iltasin jonku ihme torkun vaan. Tänään koitin et heräsinmiehen kanssa aamulla 6 ku tyttöki heräs imee just vaille 6. No join kahvin ja söin puuron ja tyttö nukahti taas puol 8, nukku tunnin. Minä en kerenny sinä aikana nukahtaa, tyttö jo huus rintaa..Eli vielä oli univelkaa mulla. No sit tyttö oli hereil ja itki pieruja ja rintaa ja taas rintaa ja lopulta nukahti joskus 11 jälkeen, ja minä perässä kun halusin vielä nukkua (oon tottunu saamaan kunnon unet ku ollaan nukkuttu koko aamupäivä). Herättiin sit 14 aikaan :whistle: Nyt nyppii kun koko päivä meni ja en tiiä millon ois hyvä herätä ite niinku yöpaita pois tyyliin, millon ottaa lisänokosta, millon tytön kunnon päiv'äunet...Vaunuilulla voi nimittäin vaikuttaa siihen. Neuvokaa kiltit!

Lumihiutale ja Iida
 
tiipeli
moi!

Sen verta vaan vastaan, että Jkl:ssä sai ainakin reipas vuosi sitten ilmaseks hormonikierukan, kun ekan otti. Kaupunki tarjos, ei kai halua lisää veronmaksajia...? ;)

Jatketaas sitteki tätä viestiä nykku on aikaa...Elvis nukkuu ja isompi leikkii autolla&kattoo pikkukakkosta. Kohta lähdetään ulos, kunhan mamma vähän lataa akkuja kahvikupin ääressä :)

Kierukasta vielä, että mulle laitettiin se esikoisen synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessa ja sitten vuotikin monta kuukautta kunnes kyllästyin ja otatin pois. Ei enää mulle, kiitos!

Peppi: vaatteita mä sille ostin lahjaksi, en muuta keksinyt, vaikka olishan se ollut mukava jotain pysyvämpää ostaa ku pyöreitä täytti. Eikös sunkin mies täytä/täytti? Mitä hommasit sille? Niin, ostin sellaset farkkuiset clamdiggersit ja lyhythihaisen paitapuseron. Ja pojilta pistin valokuvakehyksen, jossa oli niiden kuva. :heart: Me juhlitaan yhteisesti 3kymppisiä kesällä, ehkäpä hommaan sitten jotain pysyvämpää...tai jos sais aikaiseksi vaikka tehdä itse..?!

Jollekulle on pitänyt ajat sitten jotain kommentoida/vastata, mutten taaskaan muista, että mitä se oli, pöh.

Liinailijat: Kauanko ootte yhteen soittoon pitänyt vauvaa liinassa? Elvis oli tänään pari tuntia ja tuli mieleen, että onkohan liian pitkä aika. Vaikka hyvin se viihtyi, lähinnä nukkui. Kaippa se olis ilmineerannut, jos ois hankalaa olla.

No, me aletaan valmistautuu ulos lähtöön. Mukavat viikonloput! =) <br><br>
 
iltaa!

Nostelen,kun oltiin tiputtu toiselle sivulle..

Mites meinasitte viettää äitienpäivää?
Me väsättiin tänään mummoille kortit Rassen kanssa sormivärein..Oli aika sotkusta puuhaa saada Rasmuksen käden- ja jalanjäljet kartongille :whistle:
me mennään mun vanhemmille syömään sunnuntaina,sinne tulee äitejä kolmessa sukupolvessa =)

Mukavaa illan jatkoa kaikille!Me vieteään Rassen ja koiruuden kanssa rauhallista koti-iltaa kun mies lähti hieman viihteelle..

Ode&Rasse
 
Lumikki
Pikaiseen tulin toivottamaan kaikille
:flower: :flower: HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ!!! :flower: :flower:

Täällä esikoisen 2v synttäri järjestelyt täydessä vauhdissa....
Aika rientää ihan liian nopsaan. =) Just se syntyi... :heart:
Ja nyt nuita rakkaus pakkauksia onkin jo kaksi... :D

Nauttikaamme lapsistamme, ihanista, kauniista, riiviöistä, mussukoista, elämän arvon antajista.

Terkuin
Lumikki ja Eemeli
 
Heippa!

Tinja rassukka sai eilen silmätulehduksen, tänään käytiin lääkärissä ja saatiin silmätipat. Toivottavasti paranee pian...

Liinailusta, ollaan käytetty liinaa sekä sisällä että ulkona. Ulkona esim. kauppareissulla, ja käytiinpä me kasvitieteellisessä puutarhassakin retkellä liinan kanssa, kun vaunuista oli rengas puhki eikä huvittanut sisällä kökkiä. Pisin aika on ollut varmaan kolmisen tuntia? Luulisin, ettei ole liian pitkä aika, kun tuollaisia pidempiä pätkiä on meillä vaan ehkä kerran viikossa, jos sitäkään.

Päivärytmistä, meillä se vaihtelee aika paljon, ja en ole vielä tehnyt mitään sen vakiinnuttamiseksi. Sitä parempi mitä pidempään Tinja nukkuu aamulla, että saan mäkin nukkua :D Nyt on kyllä ruvennut aamuisin heräilemään aikasin, otan sen sitten siihen meidän sänkyyn höpöttelemään, ja toivon että nukahtaisi vielä. Niin kauan kun ollaan kotona, eikä ole mitään pakollista ohjelmaa, voi päivärytmi mun puolesta olla vähän epäsäännöllinen. Kunhan suurin osa yöstä menee nukkuen, ja kunhan myös päivällä tulee tarpeeksi nukuttua, ja syöntivälit pysyy sopivina, niin mun mielestä kaikki on ihan hyvin. Sitten tietysti, jos Tinja valvoisi paljon yöllä tms, niin pitäisi ehkä yrittää jotenkin rytmittää...

Mutta nyt pitää ruveta katsomaan kuvia koneelta läpi, pitää viedä kehitettäväksi, että saa sitten Tinjan mummeille viedä äitienpäivälahjaksi :)

Hyvää huomista äitienpäivää teille kaikille!
 
hyvää äitien päivää vaikka se on huomenna vasta :hug: kaikille:)
mulle ensimmäinen äitienpäivä ja ku tyttöki kohta puolii 3kk eli nyt 2,5kk vielä..

nii peppi sun pojallas aika ihana nimi. varsinki tuo lenni. ku meijän koira nimi o leevi ja sitä kutsutaan leeviksi tai lenniksi :)

mut hyvää päivänjatkoja ja nauttikaa huomisesta päivästä ja pistäkääs miehet palvelemaan äitejä vuorostaan :kieh:
 
Euroviisujen välissä toivottelen oikein ihanaa Äitienpäivää kaikille maalismammoille!! :flower:

Ruutis: Täällä Tampereellahan minä tuon kierukan ilmaiseksi sain, mutta niinkuin joku jo sanoikin niin kuparikierukan.

 
Hyvää Äitienpäivää teille kaikille :heart: :flower:

ja ihania nimiä ovat lapsukaiset taas saaneet :heart:

Tyttö oli tehnyt eskarissa mulle sydämen muotoisen neulatyynyn, joka tosiaan tuli tarpeeseen kun neulat aina hukassa :whistle: ja ihanan kortin olivat kans tehneet ja mies osti mulle jo aiemmin yöpaidan ja eilen ruusun kun joutu tänään menee aamuvuoroon töihin... Nuutti sitte taas muisti mua heti jo yöllä ja uudestaan aamulla kakkavaipalla :D
 
Oikein hyvää äitienpäivää kaikille!

Täälläkin kiirettä pitänyt tyttelin kanssa että juuri aina lukemaan kerkeää kun taas kutsu käy =)

Kirsikka, millaisia vaatteita olet Tinjalla pitänyt kun olet ulkona käyttänyt liinaa?
 
Kaikille meille äideille oikein hyvää äitienpäivää! :flower: :flower:

Juu, kiirettä tosiaan pitää niin että just ehtii käydä lukemassa nämä sivut mutta kirjoittelun suhteen on ollut aika hiljaista.
Nyt on molemmat lapsoset unten mailla ja mies vaihtaa kesärenkaita niin minä ajattelin laiskotella näin äitienpäivän kunniaks...kyllä ne pyykit ja tiskit ja muut hommat tuolla joutaa odottamaan...

Meidän poika kastettiin viikko sitten sunnuntaina. Nimeksi tuli Lauri Kaapo Kristian. Maanantaina käytiin neuvolassa ja melkein kaksi kiloa oli tullu painoa viidessä viikossa. On pikkumies ollu ruoka-aikaan kotona :D .

Ostin sellasen hug a bub-merkkisen kantoliinan mutta vielä ei oo tullu sitä kokeiltua. Kestovaippojakin mulla on mutta luvattoman vähän niitä on tullut käytettyä. Nyt täytyy kyllä oikeesti ryhdistäytyä siinäkin asiassa.
Onko jollain muuten kokemusta Ergo-kantorepusta?

Kertokaas te innokkaat kuntoilijat hyviä liikkeitä, joita vois tehdä kotonakin ja joilla sais tuota peppu-reisi-osastoa pienemmäks?
Mulla ei painoa tullu raskausaikana kun 10 kiloa ja ne on kaikki ja vähän enemmänkin lähteny jo. Mutta ois kiva saada nuo reidet ja peppu rantakuntoon...(niinku tässä oliski aikaa loikoilla rannalla :whistle: )

Lapsiluvusta pieni galluppi: Montako lasta sinulla on nyt ja joko lapsiluku on täynnä? Ja jos ei niin montako lasta on toiveena saada?
Meillä on kaksi lasta ja kolmatta toivottais sitten jonkun ajan päästä. Sen jälkeen tuliskin jo pieni harkintatauko ennen neljättä...mutta ei siis mitenkään mahdottomuus että lapsia olisi neljä.

Kuinkas moni aikoo jännätä tänään jääkiekko-ottelun parissa? Jospa sieltä se kauan kaivattu maailmanmestaruus tulisi. Olen tässä kauhistellut ajan kulumista, kun siitä Suomen ekasta maailmanmestaruudesta on aikaa jo 12 vuotta. Olin silloin Tukholmassa katsomassa kisoja. Ja nyt siitä kaikesta on kulunut jo niin kauan. Uskomatonta miten aika rientää!

Nyt täytyy valmistautua vielä yhteen kyläilyreissuun, esikoinen jääkin samalla yöksi mun vanhempien luokse. On taas outoa kun on huomenna aamulla niin hiljaista, tänä iltana metelistä pitänee huolta Antero Mertaranta! :LOL:

Pelagia ja Lauri 6vko
 
maarith
Pelagia: tuohon sun gallubbiin..eli meillä on nyt 5 lasta ja kyllä mä haaveilen vielä lisälapsista,mutta meillä mies ei taida enää haluta.Ainakaan vielä en oo saanu sitä lämpiimään ajatukseen,mutta vastahan tuon vauvan syntymästä on 7vk :kieh:

onko täällä monetkin haaveillu enemmästä,kun kahdesta lapsesta? jos on niin rekisteröitykää toki tuonne suurperhe keskustelu palstalle,jota täälläkin joku meijän puolesta mainosti.Sinne saa tulla vaikka vaan haaveissa olis 3 tai enemmän lapsia. ;)

Mulle iski kamala nuha ja nyt täällä nenä punasena :snotty: ja olo muutenkin ihan nuutuneen väsyny.vauvakin on tänään harvinaisen itkunen :/ silläkin nuhaa pukkaa.täytyy vaan koittaa hoitaa sitä ja itteään.

hyvää äitienpäivää kaikille ! :wave:
 
galluppiin tulin pikaseen vastaan ennen kuin isäntä tuo mulle kebabin :p niin nyt on kaks lasta mulla ja ukolle tää on eka, mutta tykkää miun tytöstä tosi kovin eikä erottele mitenkään...mutta siis se määrä...lisää halutaan molemmat ja ainakin yks vielä, mutta kyllä mulla se neljäski tuolla mielessä kummittelee :D En malta oottaa ees ku pääsee taas kunnolla kuumeilemaan sitä kolmosta...ukko tossa yks ehtoo sanos, että joskos joskus joulukuussa vaikka alkais yritys sitte :whistle: no katsotaan nyt...jos Nuutti vieki meidän kaikki mehut :LOL:

ja juu...matsia täällä kattellaan kans tänään ja kannustus on kovaa :D
 
Lukasin teidän jutut ja pikaseen vastaan tohon galluppiin ja huomen lissää sit..

Eli meillä on nyt 4 ja 5 ois (miehen)haaveissa.. Kyllä mäkin sen yhden viel haluan mutta ahistaa jo valmiiksi ajatus jotta ois seuraava jo viimonen. :whistle: .
Nyt kyllä varmaan ainakin 3v taukoa ja sitte (mikäli luoja suo..)

Maarith:
Miten teillä sukulaiset7ystävät jne suhtautuu lapsilukuu..Kun meitä pidettiin hulluina jo kun neljäs teki tuloaan ni mahtaa sukulaisilta nenä pudota päästä kun/jos viidettä viel pukkaa :LOL: Kiva järkyttää ihmisiä...

Ai niin PEPPI: Onni voi jo paremmin, rohisee vielä kovasti mutta muuten ei enää pipin oloinen...
 
Iltaa!

Voihan vide,kun se Suomi meni häviämään :headwall: Kyllä ottaa päähän oikein kunnolla mutta eiköhän se elämä ala taas kohti puolin hymyilemään ;)

Oli oikein ihana eka äitienpäivä tänään..Sain lahjaksi kauan kaivatun kylpytakin =) Mummelit tykkäs kovasti Rassen tekemistä korteista =) Oli kaikin puolin mukava ja aurinkoinen päivä!

Lapsigallup:Meillä on yksi lapsi ja haaveissa oli 1-2 lisää..Toisen voisi "tehdä" parin vuoden päästä ja sit vois oottaa tovin ja "tehdä" iltatähden..Sulkuissa sana "tehdä", koska koskaan ei voi tietää tuleeko niitä lapsia vai ei..Nyt olen kuitenkin erittäin tyytyväinen yhteen lapsoseen..Ikää kun mulla on vasta 22 v. niin 1 lapsi on hyvä määrä nyt..Opiskelut nyt pitäsi saada ensin alta pois ennen kun seuraavaa voisi rueta harkitsemaan..Niin ja onhan meillä myös koiruus,joka on myös ns.lapsi =)

Mukavaa viikkoa..Mä lähden huomen opintomatkalle Kotkaan ja olen ekaa kertaa erossa Rassesta melkein koko päivän :'( Mitenköhän pärjään? :whistle: Ei vaan eiköhän kaikki mene oikein hyvin ja Rasse ja isi saa viettää laatuaikaa yhdessä =) :heart:

Öitä vaan kaikille!

Ode ja Rasse kohta 3 kk
 
Ihanat äitienpäivän viime hetket vielä kaikille äideille. Meillä on ollut tätä ristiäis rumbaa tänään, joten näin viime metreillä vasta pääsin tänne ykskätisenä kirjoitteleen, pojalla ruokahetki menossa tossa sylissä.

Eli pojasta tuli Leevi Matti Aleksi. Hienosti nukkui koko seremonian ajan, mutta vieraiden kanssa jaksoikin sitten seurustella monta tuntia. Sitten yliväsyneenä jaksoi sitten kotona huutaa pitkät pätkät ennen kuin unelle antoi periksi.

Minulla on viisi lasta, miehelle tämä oli ensimmäinen. Kumpikin ollaan ainakin toistaiseksi vakaasti päätetty, ettei enempää hankita. Tosin niin sanoin aikoinaan neljännenkin jälkeen 7 vuotta sitten, mutta kuinkas kävikään. Itsellä vaan on niin väsynyt olo nykyään kun vuorokaudesta loppuu tunnit kesken, että se omaan univajeeseen yhdistettynä on aika lopullisen päätöksen saanut aikaan.

Pitää oikeen täälläkin ihmetellä, kun torstaina aamupäivällä mun naapuri, joka ei tuskin koskaan edes ole tervehtinyt, kun pihalla ollaan tavattu, tuli soittamaan ovikelloa ja sanomaan, että hän voi hoitaa poikaa, jos joskus hoitajaa tarvitsen. Ei kuulemma tarvitse kuin soittaa ovikelloa vain, haluaa kuulemma auttaa!! No ei kyllä ihan heti tulis mieleen mennä vento vieraalle ihmiselle antamaan Leeviä hoidettavaksi...

Nyt pitää lähteä siistimään pojan vaippa tuoksusta päätellen, :wave:

Päivänsde ja Leevi
 
Ihanaa ja aurinkoista maanantaita kaikille!

Katjuska-78: Minkäs ikäisenä teillä aloitettiin tuo maissivelli? Itse olen kaappiin jo valmiiksi sitä ostanut, kun tuntuu että poika juo ja juo kokoajan maitoa ja sitten pulauttelee jo senkin vuoksi. Ajattelin, että jos tuo täyttäisi paremmin ja pitäisi Leevin tyytyväisempänä pidempään, maitoa kun saa olla antamassa jopa vajaan tunnin välein.

Tää olikin taas tällanen pikapyrähdys tänne näköjään kun kutsu kävi =)
:wave:
 
Heippa!

Nopsasti vastailen...

Liinailuvaatteista, viimeeks on ollut ulkona tyyliin body+puolipotkarit, collegepuku ja fleecehaalari, ja villasukat, lapaset ja myssy. Mutta nyt tuo vaatemäärä voisi kyllä olla vähän liikaa, kun on niin lämmin... pitäs varmaan laittaa pitkät villasukat ja lapaset, ja vähentää vähän keskivartalon vaatetusta. Pitää varmaan vaan kokeilla jotain, ja katsoa sitten, että vaikuttaako vauva hikiseltä vai viluiselta.

Mitä olette pukeneet vauvalle vaunuihin päälle tällaisella säällä? Siis n. +15 astetta? Ja onko vauva makuupussissa tms? Se on vähän hassua, kun itse kulkee suunnilleen t-paidassa, ja vauva on kääritty haalareihin ja makuupussiin, mutta jotenkin en uskalla Tinjaa vielä kovin kevyesti ulos pukea...

Lapsiluvusta, mulla on toiveissa 3 lasta, jos yhden saisi nyt aika pienellä ikäerolla tähän samaan syssyyn, sitten muutama vuosi taukoa, jotta saisin vihdoin käytyä jonkun koulun loppuun, ja sitten se kolmas. Miehelle riittäisi 2 lasta, joten katsotaan nyt... Onneksi olen vielä niin nuori, että tässä on vielä aikaa (vaikka eihän se nuori ikäkään hedelmällisyyttä takaa, mutta ainakin Tinja sai alkunsa helposti...)

Lätkämatsista, en katsonut, urheilu ei ole oikein sydäntä lähellä, ja mies taitaa inhota jääkiekkoa tms vielä enemmän kuin minä :D
Euroviisut sen sijaan katsoin, mikäs oli teidän suosikki? Mä tykkäsin eniten Venäjästä ja Bulgariasta (muistaakseni).

Mutta nyt siivoamaan ja suihkuun, kämppä taas uskomattomassa kaaoksessa...
 
Päivänsäteelle pikaisesti vastaan, että Nuutti oli 2,5 kk kun se velli aloitettiin ja meillä ei tosiaan ongelmaa sen kanssa tullut ja tytölle aloitin 2 kk:n iässä just sen takii kun maidot tuli aina pihalle ja velli pysyi paremmin sisällä =)

ja euroviisuista ei jääny mieleen kun se ranskan lallatus joka kyl oli iha kaamee kans...ei ollu oikeen mittään hyvää kipaletta mun mielestä :\| tai sitte oon vaan liian vaativa :whistle:
 
tiipeli
Heippa!

Mäki pikaseen vastailen...

Lapsiluvusta: Meillä on 2 lasta ja toiveissa olisi vielä ainakin kaksi. Mulla siis :D Jutskailtiin miehen kanssa tässä yks ilta asiasta ja kyllä sekin ainakin vielä yhden kannalla on. Mutta pulma olis: mä kun en millään tahtois enää olla raskaana! Se on niiiin kamalaa!! Toivottavasti edes tulisi kaksoset, niin ei montaa kertaa tarviis olla enää raskaana :D Mutta nyt kuitenkin ensin koulu loppuun (tarkoitus olisi valmistua vuoden päästä) ja sit suht vakityöpaikka. Sitten on lapset tervetulleita!

Pukemisesta: Elviksellä oli äsken päällä body+puolipotkarit, ruskovillan lapaset, kypärämyssy ja sitten puuvillainen (ohut)haalari. Rattaissa oli lämpöpussi, mutta se oli vain jalkojen päällä. Ja edessä harso auringonsuojana, joka ehkä vähän suojasi myös tuulenvireeltä. Sisällä (koulussa) oli liinassa ja päällä oli body+puolipotkarit ja kuuma oli meillä molemmilla! Itellä oli hihaton paita. Ihanaa kun on lämmintä, mutta hankala se on miettiä, mitä pienelle päälle (ja itelle;)).

Kävipä äsken hassusti! Mulle tuli puhelu, jossa tarjottiin TÖITÄ!! Olin laittanu työhakemuksen kolme vuotta sitten!! :eek: No, otin paikan vastaan :D Se on syksyllä yhden kurssin ohjaaminen kansalaisopistossa.

Jeesh, hommiin. Tänään on siivottava, kun illalla on kippokutsut. :wave:
Tiipeli & Elvis, 2kk12pvää

ps. se haalari on siis ihan tavan potkupuku...<br><br>
 

Yhteistyössä