MAALISMASUKIT 2007

On ollut vähän kiirettä, joten en ole ehtinyt kirjoitella ja palaan vähän taaksepäin...

Katjuska kiitos tuosta tiedosta, että nania saa ruokakaupasta. Täällä apteekkien luvatussa maassa se pitää ostaa sieltä. Sinänsä helpompaa on mennä apteekkiin kuin ruokakauppaan, kun mulla on lähin ruokakauppa noin kilsan päässä, mutta apteekkeja löytyy neljä jo sillä kilsan matkalla supermarkettiin... :eek:

Tuosta imetys/korvikekeskustelusta vielä sen verran, että meillä ainakin sen huomasi, kun äidinmaito ei riittänyt. Vauva nimittäin suuttui tissille ja huusi kurkku suorana nälkäänsä ja isukki joutui kello 12 yöllä lähtemään päivystävään apteekkiin maito-ostoksille. Että meillä se korvike valittiin sillä perusteella, että mitä tuosta apteekista silloin sattui saamaan. On ollut ihan ok enkä ole tuota nania sitten lähtenyt vaihtamaan. Nyt en ole joka syötön jälkeen tarjonnut korviketta, jos vauva ei näytä sitä enää haluavan. Täytyy yrittää mennä vähän oman tuntemuksen ja myös päivän ohjelman mukaan ja kummiskin niin, että saa pääasiallisen ravintonsa äidinmaidosta eikä pullosta.

En enää muista kuka kyseli pukautumista n. 15 asteen säällä. Täällä on parhallaan sellaista ilmaa, hyvästi hellekausi. Olen laittanut pitkähihaisen bodyn, collegepuvun ja hyvin korville tulevan pipon ja laittanut vauvan hyvin piiloon viimalta äitiyspakkauksen makuupussiin vaunuihin. On ihan riittävä varustus. Jossain vaiheessa ylipuin vauvaa ja oli sitten ihan hikinen ulkoilureissun jälkeen.

Lapsiluvusta. Olishan se kiva toinen vauva vielä jossain vaiheessa saada. Tosin pitää nyt keskittyä nauttimaan tästä ensimmäisestä ensin ihan rauhassa. Mulla on ikää jo sen verran, että kovin montaa vuotta ei voi väliä pitää ja toisaalta en mistään suurperheestä enää uskalla haaveilla. Mulle sanoi muuten lääkäri, että sektion jälkeen ei saa puoleen vuoteen tulla raskaaksi. Jossain taas neuvottiin, että ainakin vuosi pitää odottaa.Manteli ja muut sektiolla synnyttäneet, onko teitä ohjeistettu tässä asiassa? Kauanko pitää olla varovainen jo oman terveyden vuoksi?

Mukavaa viikonalkua kaikille!
 
maarith
viiviliina kyllä meillä sukulaiset on jo toivonsa menettäneet eikä senkään takia enää jaksa sanoa oikeen mitään.paitsi onhan sitä tullu vaikka mitä kommentteja,että olis pitäny kohtu poistattaa synnytyksessä,yms.tai muuten vaan poikkasta piuhat mieheltä,jne. :LOL:
Mutta itse oon sitä mieltä,että on jokaisen oma asia kuinka monta lasta perheessä on.Onhan kaveripiiri toki muuttunu totaalisesti,mutta osax jo muuton takia,mutta muutenkin.Enemmän nyt lapsiperheitä tuttuina ja monella niistä enemmän,kun yks lapsi.
Ja onhan meillä vielä noi 2 koiraakin ja lisää tulee heti,kun sopivia löydetään :kieh: B)
 
Laventeli: Mulle ei sanottu mitään, milloin voisi seuraavaa vauvaa yrittää sektion jälkeen. No, meidän lapsiluku on ehkä tässä, onhan näitä mussukoita jo viisi. Vaikka aina sitä vielä yhden vauvan haluais ;)

Tänään väsyttää sekä äitiä että vauvaa, joten ei sit muuta, paitsi että äitienpäivänä on kiva kun on paljon lapsia...Oli se komea joukko kun aamulla mulle lauloi ja toi aamupalan vuoteeseen. Ja ne kortit oli niin liikuttavia!!
 
Hei taas tännekin :)

Meillä on taas pari viimeistä yötä mennyt ähistessä :( Viime yönä oltiin hereillä 1,5h :/

Mut positiivista se, että meidän esikoinen nukahti eilen ilman nukutusta!! Touhusi sängyssä omiaan jonkun aikaa ja sitten nukahti, helpottaa kummasti :)

tiipeli: Ei oo mun miehellä synttäreitä ollut, on syntynyt uudenvuoden aattona =) Olipa hauska toi, että olit jättänyt työhakemuksen 3 vuotta sitten ja nyt ottivat yhteyttä :D

Kiitos aurinkoinen äityli ja odette :) Nimi keksittiin aika viime tipassa :D Tai oikeastaan toi Lenni siihen keskelle. Mies ei alkuun siitä tykännyt, mutta hetken sitä "maisteltuaan" tykkäskin :)

Lapsiluvusta, meillä on nyt kaksi lasta. Minä haluaisin joskus vaikkapa 6 vuoden päästä kolmannen :D Että en todellakaan tässä ihan heti! Miehelle kuulemma riittäis nämä kaksikin :( No, aika näyttää ;) Ite oon aina lapsista tykännyt ja olen halunnut ainakin kolme lasta, jos en neljäkin. Nyt tuntuu, että tuo kolme riittäisi, mulla kun nuo raskaudet eivät ole sieltä helpoimmasta päästä olleet :ashamed:

Viiviliina: Kiva, että Onni on parempana :)

Ei tässä taas tämän kummempia.

Peppi ja Rasmus 7,5vko :heart:
 
tiipeli
Huomenia!

Tänään ollaankin oltu jo kauan hereillä, oon käyny kahdesti jo kävelylläkin! :eek: Ensin koiran kanssa ja äsken Elviksen. Yö nukuttiin hyvin! 21.15-6.45, sit Elvis söi noin 10minsaa ja nukkui vielä 1,5h. Äippä sai rauhassa lukea lehden ja syödä aamupalan. Ja pyykitkin laitoin koneeseen, tehoaamu oikein!

Peppi: höh, sitte se kai olikin jonkun toisen mies, kenellä oli kans 30v synttärit lähiaikoina. Vai oonko mä lukenut ihan omiani?? :LOL:

Eipä tässä sen enempiä, tutkimussuunnitelma pitäisi saada tänään valmiiksi... :whistle:

Aurinkoa!
Tiipeli & Elvis, n.2,5kk
 
heips kaikille,

onpas taas kiirettä pitänyt..
tämäkin aamu on mennyt vauhdikkaasti vaikka ollaan Ronjan kanssa ihan kaksistaan kotona, esikko oli yötä mummulla ja meni sieltä kouluun, ja mieskin lähti töihin jo joskus ennen kuutta. Ronjan kanssa kikateltiin ja hihkuttiin sängyssä kaheksaan asti, ja yheksältä neiti meni jo tyytyväisenä kuistille vaunuihin nukkumaan.. Onko muuten muilla tällaista rytmiä, meillä siis lähes poikkeuksetta aamut menee niin että kun Ronja herää joskus ennen kaheksaa niin viimestään yheksältä vien sen taas nukkumaan ja sitten se nukkuukin yleensä kolme tuntia!
Mutta palatakseni siis aiheeseen...kun vein Ronjan nukkumaan, laitoin pyykit koneeseen, nappasin samalla imurin mukaani ja imuroin lähes koko huushollin (tän imuroin yleensä kahdessa erässä kun tuota lääniä on ihan tarpeeksi vaikkei kerralla kaikkea vetäisekään..) ja sitten vielä tein kinkkukiusauksen uuniin. Ja vasta nyt keitin ittelleni aamukahvin ja istahdin koneelle...ihana olo kun on saanut jotain aikaiseksikin!! vielä olis haaveena puuhastella tuolla ulkonakin tänään, eilen jo esikon kanssa kyhättiin sellanen kasvihuonehyllykkö (siis hylly jossa muovit ympärillä) ja laitettiin sinne salaattia ja auringonkukkia kasvamaan... =)

Eilen oli Ronjan lääkärineuvola ja mun jälkitarkastus, sain jo valmiiksi reseptin ehkäisyrenkaaseen vaikkei sitä saa vielä imettäessä käyttääkään. Ronja on kasvanut kovasti, kuukaudessa lähes kilon, painoa on nyt 5490g ja pituuttakin 56,4cm...neuvolantäti sanoikin ettei tarvi olla huolissaan isoista pulautteluista kun paino on noin hyvin noussut. Äitin pieni vauva kasvaa, kasvaa, kasvaa.... :( ja on kohta jo ihan iso tyttö... :\| ..............no ehkä se vielä jonkin aikaa kuitenkin pysyy vauvana.... :)

Ai niin, se lapsimäärä galluppihan täällä oli... meillä siis on tämmönen epämääräinen uusperhe...mulla siis tuo 7v esikko, meillä tää yhteinen Ronja, sit mun miehellä 7v ja 10v tytöt ja sit on vielä sellanen 13v varatyttö, eli miehen ex-vaimon tyttö...mun,sun,meidän,ex:n...eli kaiken kaikkiaan 5 tyttöä, ja oveenkin vois pistää kolme sukunimeä.. ;o) Vielähän sitä voisi pienen tytön pyöräyttää tai vaikka pojan isille kaveriks, ainoa juttu on se että tuo Ronjan syntymä oli niin traumaattinen kokemus etten tiedä uskaltaisinko vielä synnyttämään lähteä..ehkä aika kultaa haavat..? Mies kyllä sanoi että hän on nyt synnytykset kokenut, enää ei aio mukaan lähteä jos joskus luoja meille vielä pienokaisen soisikin. No, aika näyttää, mietitään ja katsellaan nyt jonkin aikaa. Mulla vaan pian tuo biologinen kello alkaa tikitteleen eli kovin montaa vuotta tässä ei kai enää voi mietiskellä, varsinkin kun Ronjaakin oikein tekemällä tehtiin 10kk ennen kuin tärppäsi!!

Juu...lueskelin kyllä tekstejänne mutten taas muista aiheita... :whistle:
Taidanpa nyt painella ulos laittaan pyykit kuivumaan ja samalla tönkimään vähän maata jos saisin hyviä ideoita pihan kaunistamiseks...
Ai joo, ulkoilmasta tulikin mieleen ne vaatetusasiat..mä ainakin rehellisesti myönnän että puen Ronjaa ihan liikaa, nytkin sillä on body, huppari, puolipotkarit, sukat, lapaset, kypärämyssy, TALVIHAALARI ja MAKUUPUSSI.......eilen oli lisänä vielä ohuet housut, ne jätin nyt jo rohkeana pois...ei se kyllä silti hikinen siellä pötkötellessä ole eli ei kai se sit kuitenkaan liikaa ole, kunhan en pidä vaunuja ihan auringonpaisteessa. Kuistilla on onneks näin aamupäivisin ihan varjoisaa. Makuupussia en tosin ole laittanut kiinni eli se on lähinnä lämmikkeenä selälle ja kyljille. Iltapäivällä vaatetusta voi taas vähentää kun aurinko lämmittää enemmän mutta näin aamulla olen niin pöhkö etten uskalla vähempää laittaa. Oonko ainoa noin kylmyyden kammoinen???? :eek: Itse sitten rilluttelen ulkona puolialastomana, tissit vaan suojaan hyvin :kieh:

Nyt meen, mukavaa päivän jatkoa kaikille!!

Manta Amalia ja Ronja 7,5vkoa
:wave:
 
synnevi
Moi pitkästä aikaa!

Meillä on ollut pihalla niin paljon puuhaa, ettei oo kerenny edes joka päivä kuulumisia täältä lukaista. Tossa etupihalla on 19 tonnia hiekkaa, pitäis se levittää kottikärryillä ympäri pihaa... no, hyötyliikuntaa :whistle:

Nättejä nimiä on lapsoset saaneet. Ja jaksuja niille äideille, jotka vielä tuskailevat ristiäisjärjestelyjen kanssa :hug:

Neealle on tullut tosi kuiva iho, se on kun hiekkapaperia, niin karheeta. Ostin Natusanin kevytöljyä, mutta en tykännyt: ei mun mielestä tehoa ja haju on :x
Täytyy varmaan hakea Ceridalia apteekista, se on ainakin hintansa väärttiä.

Pelagian gallup: Meillä taitaa nyt olla lapsiluku, 3, täynnä. Aika monella on samanlaiset suunnitelmat kun mullakin oli aikanaan (heh, kuullostaapa tosi vanhalta, "silloin kun minä olin nuori")
Olin 21-v., kun esikoinen syntyi, 2 v. myöhemmin seuraava. Sitten vakityö, omakotitalo jne. ja nyt 7 vuoden tauon jälkeen tämä iltatähti. Miehellä on lisäksi edellisestä liitostaaan jo 16-v. poika, joka käy meillä nykyään säännöllisen epäsäännöllisesti. Alkaa olla jo sen verran nuorimies, että viikonloppusin ja lomilla muut jutut mielessä.

Kovasti ollaan kuultu patisteluja tehdä Neeallekin kaveri pikapuoliin, mutta mulle se raskausaika on yhtä tuskaa. Ja auto ja talokin käy siinä vaiheessa sitten pieneksi -> pakko mennä töihin, jos lisää lainaa otettava... mutta never say never, tällä lapsimäärällä lottovoittoa odotellessa :whistle: ;)

Tuolla kuuluu jo ähryämistä, kohta heräillään syömään. Iltapäiväksi taas ulos auringonpaisteeseen, toivottavasti paistaa viel sillon kun Neealla iltapäiväunien aika koittaa. B)
Nyt keitän vielä pikasufeet, seon :wave:
 
Heippa taas pitkästä aikaa :wave:

Eipä oo tullut vähään aikaan kirjoteltua,vaikka lukemassa oon käynyt.

Meille tää on viimenen lapsi (kuulemma.. :whistle: )
Tuntuu kyllä kurjalta ajatella että koko vauva-arki on viimestä kertaa.Ja ettei enää saa kokea raskautta ja synnytystä :(
Vaikka en mä silti tosissani edes tiedä haluaisinko neljättä lasta.Kauhukuvana mielessä että jos käy niinkun omalle äidille ja ukko lähtee ja jää neljän lapsen kans yksin :ashamed:

Meillä näyttäs Minkalla olevan kaks hampaan alkua alhaalla :eek: Oon aikasemmin katellut että ihan ku siellä jotain valkosta olis,mutteihan se kai nyt vielä hammas voi olla.... :whistle: Noh,taitaa se olla kun päivä päivältä tuntuu enemmän terävältä se kohta :D
Sit neiti makaa jo aina tollai ihme mutka asennossa takaraivo peppua kohti ja näyttää siltä että vielä kun hetken treenaa ja pinnistelee niin kohta kääntyy masulle :)

Ennen yöt meni niin että neiti kukku 23-> asti ja heräs viiden aikoihin,nyt viime viikkona on ruvennut nukahtaan ilta ysin jälkeen ja herää sit 01-02 ja 05-06. Pvällä/iltapäivällä nukutaan yhet pitkät unet ja muuten torkutaan lyhyemmissä pätkissä.Ihan kiva näin,että on itellä sit viä illalla omaa aikaa,en mä yhentoista jälkeen enää ite jaksanut valvoa....

Muuten täällä menee ihan ok,parisuhde sais toimia paremmin,mutta ehkä sekin tästä...

Vitviu ja Minka 2kk,1vko (tai sinnepäin... :whistle: )
 
Heipähei!

Vastaan ekaks galluppiin eli 3 tyttöä löytyy. Enempää tuskin tuleekaan, oli sen verran paha kokemus tuo viime raskaus ja synnytys! Epäilen et seuraava raskaus ois vielä pahempi, nyt kun kohtua on taas ronkittu lisää, joten ei kiitos enää! Ei kyllä mieskään enää uskaltais kuulemma!

Sit noista nukkumisista. Oona on ruvennu nukkuu jo paljon paremmin, ensinnäkin mahakivut on helpottaneet ja nyt kun annetaan lisämaitoa pullosta ei nälkä kurni vatsassa. Nukahtaa lopullisesti yöunilleen 11-12. Herää noin 1, 4, ja 6-7, jolloin on jo annettava pullosta maitoa, muuten ei enää nuku.9.30-10 herää aamulla. Minusta on luksusta jos pääsen yön vaan kolmella herätyksellä! =) Yhet "aamutorkut" ja ulos menee nukkuu 12.30.Sit nukkuukin 3-4 tuntia. Illalla muutamat torkut.

Huomenna vien meidän nelivuotiaan neuvolaan pituuskontrolliin, kun ei ole kasvanu kun 1,5 senttii puoleen vuoteen. Epäilen kilpirauhasen vajaatoimintaa. Toivottavasti ei ole sitä, mut en voi odottaa enää puolta vuotta. Huomasin et kaikki kavereiden kolmivuotiaatkin on jo kasvanu ohi. Ja 104 senttiset vaatteet odottaa vieläkin käyttöä hyllyllä. :(
No huomenna viisaampi.

On ollu vähän matalat fiilikset, kun mun isä sai sairaskohtauksen. Hyytymä keuhkosta aivoihin ja ensin meni oikea jalka ja käsi ja puhe oli epäselvää, mut JUMALA on sittenkin olemassa, kun palautui aamuun mennessä melkein kokonaan. Eilen pääsi jo kotiin, ainut että käsi on välillä vähän "itsepäinen", mutta pitäisi kuntoutua kokonaan. Kyllä sitä taas unohtaa kaikki pienet valitukset tässä elämässä ja yrittää nauttia joka hetkestä, koskaan ei tiedä milloin se on viimeinen.

Mutta iloista arkea kaikille! =)

niisku ja Oona
 
Niisku:

Minkä pitunen ja ikänen tarkalleen teidän 4v on?? Kun meidän 3v3kk on nyt 92cm pitkä, pituutta tullu 2 vuotiaasta tosi vähän. Meillä neiti on aina "jäässä" kädet ja jalat sinertää vaikka meillä on sisällä tosi lämmin.
Joku vaan heitti kerran että näinkö ois neidil kilpirauhasessa häikkää..? Niin ja sitten kun muilla on kylmä niin tällä neidillä on pää märkä..Outoa..?

Tiedä sitten..
 
sivusta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 16:51 viiviliina kirjoitti:
Niisku:

Minkä pitunen ja ikänen tarkalleen teidän 4v on?? Kun meidän 3v3kk on nyt 92cm pitkä, pituutta tullu 2 vuotiaasta tosi vähän. Meillä neiti on aina "jäässä" kädet ja jalat sinertää vaikka meillä on sisällä tosi lämmin.
Joku vaan heitti kerran että näinkö ois neidil kilpirauhasessa häikkää..? Niin ja sitten kun muilla on kylmä niin tällä neidillä on pää märkä..Outoa..?

Tiedä sitten..

Meillä 4 vuotiaat kaksoset ja pituudet olivat just neuvolassa mitattuna 104 ja 106cm. Mutta kaikki tietysti yksilöllisiä.
 
heipsanit kaikille :wave: oon täällä vähän taustalla nyt muutaman päivän ollut ja vaan lukenut juttuja kun ei yksinkertaisesti ole kunnolla voimia edes kirjoittaa mitään järkevää :/ Nuutti kyllä nyt imee musta tällä hetkellä kaikki mehut kun en saa häntä enää nukkumaan aamuyöstä uudestaan kun herää syömään...voi olla ettei heräis ees välttämättä muuten silloin, mutta sattuu joka yö näköjään tulemaan pienelle kakkahätä siinä 3-5 välillä ja siinä sit samalla syödään ja sitte hän onkin sitä mieltä, että nyt seurustellaan...joten suht zombie oon täällä...yritän tässä taas päästä jyvälle jutuista kun vaan tää univaje vähän helppaa :wave:
 
Täällä aamutuimaan nostelemassa :wave: En mä taaskaan ole nukkunut, mutta yritetään tässä jotenkin jaksaa. Yöllä oli kauheet kauhukuvat siitä, että sitte myöhemmin ollaan vielä jossain unikoulussa ton kaverin kanssa :kieh: kolmen jälkeen yöllä valvoi ensin viiteen ja sitte torkkui puoli tuntia ja taas oltiin hereillä :eek: sitte nukuttiin taas puoli tuntia ja tässä sitä nyt ollaan :whistle: Mä tossa laskeskelin, että Nuutti nukkuu noin 10 tuntia vuorokaudessa...eikös se oo tosi vähän tämän ikäiselle? kertokaas viisaammat =)

Nuutti tuolta jodlaa teille aamutervehdyksensä :D

katjuska ja nuutti....kaks päivää vajaa 3 kk :heart:

sitä piti Niiskulle viel sanoo, että onneks isä kuitenkin jo kotona eikä pahempaa tullut...tuollaset asiat kyllä pelästyttää :hug:

Ja Minkalle oli jo hampaita tulossa :eek: no joillakin on jopa syntyessään :kieh: no mä luulen, että meillä odotellaan viel pitkään kun siskolleenkin tuli vasta eka hammas 7,5 kk:n iässä :whistle: <br><br>
 
Täällä toinen huonosti nukkunut....Mikä lie Ronjaa valvotti viime yönä mutta itsestä ainakin tuntui etten juuri kerennyt uneen asti kun taas jo tissiä kaivattiin.. Puoli kolmeen mennessä en varmaankaan nukkunut kuin minuutteja, sitten vähän helpotti enkä edes kuullut kun mies tuli töistä joskus neljän-viiden välillä. Onneksi on tää pyhä eikä tarvinnut aamulla kiirehtiä sängystä ylös esikkoa kouluun laittamaan. Tosin noustiin silti puol yheksältä mutta siinäkin oli jo puoli tuntia "ylimääräistä" ja tuntui lottovoitolta!!
Nyt taas Ronja nukkuu tyytyväisenä ulkona ja me tässä koululaisen kanssa mietittiin mitä tekemistä täksi päiväksi keksittäisiin..aurinko paistaa ihanasti, lähdetäänpä siis ainakin ulos mekin ja suunnitellaan sitten lisää.

:wave:
 
Meidän Onnilla on mitä ilmesemmin rs-virus :ashamed: :'( . Juuri isukki soitti ja olivat osastolle menossa.

Mä lähden kohta papan kyydillä perään.

Pitäkää meille peukkuja että kunnialla saadaan poika terveenä kotio. La ois tarkotus olla ristiäiset, saas nähdä kuin meitin käy juhlien suhteen.

Nyt moi.. T:viiviliina ja Onni 6vk
 
Heips.

Viiviliinan Onnille oikein pikaista paranemista ja jaksamisia perheelle :hug:

Rytmeistä vielä, meillä Rasmus on kans aikaistanut nukkumaanmenoa, aiemman 23-00 sijaan menee nykyään nukkumaan 21.30-22.00 aikaan, mikä on tosiaan äitille mukavampi :D Aamulla herää siinä 7-8 aikaan, on tunnin verran hereillä ja nukkuu pidemmän pätkän, aivan kuten manta amaliallakin :wave: Näin muistan, että oli meidän esikoisellakin ja mun mielestä sitä jatkui tosi pitkään :) Ei Rasmus jaksa kovin pitkiä aikoja vieläkään hereillä olla, olisko 2h ihan maksimi. Yleensä sellasta 1-1,5h ja aamuisin tosiaan nukkuu sen pitkän pätkän, sen jälkeen vähän lyhyempiä aikoja. Syö n. 3-4h välein, miten pitkät välit muilla on? :attn: Ja miten pitkiä aikoja vauva rinnalla on? Meillä ne ajat on mun mielestä tosi lyhyitä, sellasta 10 minuuttia... Ottaa kyllä molemmista rinnoista tai siis molemmista annan.

tiipeli: Tais tosiaan olla jonkun muun mies :D

niisku: Kiva, että sun isä on kuitenkin jo kotona. Varmasti säikäyttää tollanen :hug:

Katjuska: Jaksamisia!

Peppi ja Rasmus 8vko :heart:
 
Meidän Leevi syö yleensä 1 h - 1,5 h välein sekä yöllä, että päivällä. Kaksi väliä on pidemmät, sellanen 3 h, ensimmäinen päivällä puolenpäivän j'älkeen ja toinen alkuyöstä. Imee sellasen 10 - 15 min. /rinta, tosin ei suostu aina syömään kuin toisen puolen, joten siinä varmaan syy innokkaaseen tissutteluun. Tänään kokeilin iltapulloon laittaa hieman maissivelliä sekaan, jos hieman helpottaisi tota omaakin jaksamista ja kas kummaa, kelpasi pullo Leeville minun antamana ensimmäisen kerran ja lisääkin pyysi. Sairaalassa oli yöt pulloruokinnassa, mutta muuten ei ole kotona kelvannut. Saa nähdä vaikuttaako muuten mitenkään.

Leevi valvoo päivästä myös yli 10 h, mutta eilen poika repäs. Valvoi 12 h yhteensoittoon lukuunottamatta kahta 15 min. huili taukoo. Voitte kuvitella minkälainen huutokonsertti täällä oli loppu illasta, kun yliväsynyt Leevi ei voinut toivottaa nukkumattia tervetulleeksi, vaan taisteli kaikin voimin unta vastaan. Lopulta 23.30 väsähti, heräsi yhdeltä syömään, nukkui ja seuraava syöttö puol viis ja sitten pitikin taas pari tuntia seurustella. Mutta sitten onneksi nukuttiin seitsemän syötön jälkeen ihan kymmeneen asti.

Kun Leevi syntyi niin sairaalassa oli yksi vauva, jolla oli yksi hammas jo syntyessään, mutta hammaslääkärit sen poistivat, jottei irtoa ja vauva vahingossa nielase sitä :)

Eilen oli 2 kk neuvola. Leevi oli 57 cm ja painoi 5160 g, hattu oli 41 cm. Hieman lyhyt sanoi täti, mutta paino meneekin sitten +7, joten kyllä se rintamaito kaiketi on sitten riittänyt vaikka välillä sitä itse epäilinkin.

Tänään ehdotin miehelle kun olin kerrankin mielestäni hyvinkin pirteä, että oltaisiin lähdetty kahville tai jonnekin yhdessä, niin mies päättikin lähteä baariin yksinään :(
Aina kun yritän jotain yhteistä kivaa keksiä, niin lopputulos on se, että jään vallan yksin kotiin lasten kanssa ja mies painattaa missä lie. Mites teidän muiden miehet, vieläkö teillä sitä yhteistä aikaa löytyy vai keksiikö ne jotain omaa kivaa niin kuin tämä minun ukkoni?

Päivänsäde ja Leevi tasan 2 kk
 
maarith
päivänsäde kyllä meillä aikaa yhdessä on paljonkin,kun miehellä ainoat menot bänditreenit ja bändinsä keikat,joihin en vielä voi mennä mukaan.Vaikka meillä onkin 5 lasta niin silti saadaan iltasin olla kahdestaan,kun lapset menee nukkumaan melkosen aikasin eli 19-21.nyt siis venyny tonne yhdeksään,mutta normaalisti menevät siinä seittemän ja kahdeksan välillä.
Onko sun mies minkä ikänen,jos se selittäis tuon meno halun? Mulla kyllä mies ei koskaan ole ollu kova menemään yksin eikä varsinkaan ekan lapsen syntymän jälkeen.Loppu meno halut siihen,kun lapsi synty.Haluaa olla lasten kanssa paljon ja tehdä kaikenlaista niiden kanssa.
Mutta ihmiset ja varsinkin miehet on erilaisia =)
 
heissan taasen kaikille mammoille!!

Ensinnäkin Viiviliinan Onnille pikaista paranemista :hug:
Muistan myös kun esikko sairasti rs-viruksen vajaa puolivuotiaana, sairaalaan ei tosin jouduttu mutta oli pieni raukka kipeänä kovasti :heart:

Peppi85 kyseli noista syöttörytmeistä. Meillä Ronja syö yleensä aamulla ennen pesuja ja pesujen jälkeen, sitten pienet seurustelut ja taas pieni tissuttelu, sitten unta palloon sen kolme tuntia..sitten onkin jo kova nälkä ja syönnin päälle jaksaa taas seurustella...pian taas on väsy ja siinä ehkä taas maistuu vähän tissi, joskus ei, joskus juu, ja taas hyvällä tuurilla unta riittää parisen tuntia...iltaisin tissi kelpaisi välillä ihan kokoajankin, kuitenkin ehkä 1-1.5t keskimäärin sitä taukoa välissä aina tulee, yöllä sama juttu eli välillä olisi niiiiin mukava pitää sitä tissiä suussa koko ajan...tosin paras yö tähän mennessä oli yhtenäistä unta klo 24-05, eli kyllä noita taukoja ja nukkumisiakin öisin harrastetaan aina välillä....

Päivänäde: Ai sanoi täti teidän pienokaisen olevan hieman lyhyt...heh, niin on erilaisia käyrät eri paikkakunnilla kun meidän Ronja 56,5cm ja 5490g oli ihan sopivan mittainen... :)
Kyselit myös miesten menoista..ihmeen vähän on kyllä miun mies missään ravannut, raskausaikanakaan ei käynyt baarissa kuin kaksi tai kolme kertaa, nyt Ronjan synnyttyä on ollut kans kahesti joista toinen kerta oli työpaikan "virkistymispäivä" jolloin ihme kyllä tuli kotiin jo 22.30 ihan "selväjärkisenä"... ihan kiva kun pysyy kotona viikonloppuisin, vaikka en kyllä kiellä vaikka baariin haluaisikin, raskas työ kun vaatii myös raskaat huvit =) . Tosin enpä vanno etteikö nalkutus alkaisi jos se nyt yhtäkkiä päättäisi alkaa ravata baareissa jokaikinen viikonloppu.....RAJANSA KAIKELLA.... :D

Nyt pyykit kuivumaan ja kauppaan...
mukavaa päivän jatkoa kaikille!!
 
Ihanaa päivää kaikille!

Leevi nukkua posotti viime yönä oikein reilusti. Eli laitoin sitä maissi velliä yhdeksän aikaan nanin sekaan, jota söi yht. 120 ml ja 23 tyhjensi vielä kummatkin rinnat ja siihen nukahti ja heräs vasta puol viisi, söi toisen puolen ja heräsi puol kahdeksan :D Eli yleensä puol kasin syöttö on ollut neljäs yhdentoista jälkeen, toivottavasti tämä ei nyt vain ollut vahinko.

Mies täyttää tänä vuonna 32 v ja meillä myös bänditreenit ja keikat kuvioissa mukana, joista en tietenkään sano mitään, koska se on työtä ja mieheni unelma. Mutta eilinen otti päähän jo senkin takia että kun ehdottaa jotain yhteistä kun kerrankin olisin jaksanut käydä näiden neljän seinän ulkopuolella, niin mies äkkäs heti baarin ja sinne sitten suunnistkin vaikka sanoin että on tosi kurjaa kun yrittää jotain yhteistä järjestää niin jääkin kokonaan yksin. Tulee sellanen olo että se ei välitä. No tulihan tuo ajoissa kotiin kun olin jo nukkuun suunnistanut, mutta olin jo niin väsynyt ja oli paha mieli että menin mitään sanomatta nukkuun. Ja tämä kun ei ihan ensimmäinen kerta ollut tässä kuussa vaan 1,5 vkoa sitten oli ihan sama juttu. Sitä ennen olikin kotona vähän paremmin kun täällä oli baari suljettu omistajan vaihdoksen vuoksi, mutta nyt se vappuna avattiin. Liekö tämä tällaista sitten aina...

Mutta nyt kiinni päivän askareisiin :wave:
 
Moikkelis ja myöhästyneet äitienpäivät. Meillä oli ne ristiäshulinatkin yhtäaikaa äitienpäivän kanssa. Meidän pojasta tuli Tommi.

Tänään oli 2-kk neuvola ja lääkäri Tommilla sekä mulla jälkitark.
Pojalla oli pituutta 60,5 cm ja painoa 5875 g. Meillä lääkäri sanoi sopusuhtaiseksi vauvaa, muutenkin kaikki ok. Tommi ei kyllä ollu kovin kiinnostunut lääkärin testeistä. Ei seurannut helistintä katseellaan tai mun mielestä reakoinut piippaukseen korvan vieressä vaan tuijotti lääkäriä silmiin ja hymyili sille :D . No neuvolakortissa lukee kuitenkin isolla lopussa TERVE!

Jees omaa ylimääräistä painoa vielä 7 kg jäljellä. En oo kyllä ees yrittäny puottaa... :ashamed: Herkut maistuu ja niitä riittää taas ristiäisten jälkeen reilusti.

Rytmistä: Syöntiä 1-3 tunnin välein kellon ympäri. Imuaikaa en oo kyllä mitannu, mutta aika lyhyt. Mäkään en oo antanu yleensä kuin yhdestä rinnasta kerrallaan. Nukutaan silloin kun ollaan isompien kanssa ulkona tai pinniksessä hetki muutoin päiväsellä. Yö aloitetaan noin klo 21-22 ja sitten syöpötellään klo 12-13, 15 ja sitten tiheemmästi aamuun. Tosi paljon vaihtelee nuo yötkin, mutta nukun kuitenkin mielestäni ihan riittävästi.

Huutoa :wave:
 
Heippa =)

Oli jotain puhetta noista omista menoista,meillä aika hiljasta on nyt sen suhteen,kun mies tekee 10-13 tuntista päivää,viikonloppuna yleensä viä toisen päivän töissä ja saattaa mennä sit viä baarin ovelle hommiin,niin ei siinä paljon enää vapaa aikaa jää,kun vihdosta viimein kotiutuu :whistle: Saatika että jaksas mihinkään lähtee :)

Paitsi tänään! Mulla on vapaa ilta. =) Mies menee kyllä vielä töihin ja mä siskon valmistujais juhliin,mutta illalla pääsen "vapauteen". Täytyy vaan tosin odotella että mies kotiutumisen jälkeen ottaa parin tunnin unet,koska sen on kytättävä täälä siihen asti kunnes kotiudun,koska ei herää vauvan itkuun :ashamed:

Oli myös ilo aamulla käydä puntarissa; vaaka näytti 64,9, 2kg vähemmän kun raskauden alkaessa. :eek: Tämmösissä lukemissa en oo ollut vuosiin ja nyt hyvillä mielin siitä,että kolmen lapsen jälkeen numerot oli tota luokkaa. :D Mikä on aika vähän mulle :whistle:
Heti oli pakko kaivaa esille yhet housut mitä oon kaapissa pantannut vuodesta 2003,kun eivät oo mahtunu jalkaan ja oon aatellut että jos viä joskus ;) Noh,kiinnihän ne meni,vaikkei ne ny enää niin hienot ollutkaan :LOL: Harmi vaan että mun parhaat housut tuntuu nyt isoilta,mutta kerrankin näin päin B)

Täytynee varmaan mennä Minkaa jo herätteleen yöunilta,että keritään viä koiran kans vaunulenkille ennen sinne juhliin lähtöä.Minka nukahti 23 aikaan,söi 3.30,7.30 ja aina vaan unet jatkuu :eek: Noh,jatkuis sit huomennakin ;) :saint:

Hyvät viikonlopun jatkot vaan kaikille! :wave:
 
Huomenta maalismasukit :wave: Mä eilen illalla yrittelin tulla tänne lueskelemaan, mutta enpä taas päässy läpi olleskaan :kieh:

Onnille iso paranemis :hug: ja vanhemmille jaksamista kovasti

Meillä jatkuu vaan täällä tää sama meno ja nyt siihen on lisäks tullut kauhee aamuhuuto.... sen 4-5 jälkeen ei enää nukuta ollenkaan ja sitte huudetaan koko aamu. Selvästi sattuu johonkin...ilmaa ehkä mahassa ja sitte tuntuu, että ikenet kutiaa, että joskos ne sit yhessä aiheuttaa tuon tosi kovan huudon :/

mutta juu...nyt huudetaan taas joten :wave:

katjuska ja nuutti 3 kk
 
Huomenta taas pikaiseen!

Onnille paranemisia, toivottavasti pöpö saadaan pian kuriin.

Voi olla, että Tinja nukkui viime yönä peräti reilut 7 tuntia putkeen! Olin nukuttanut sen tissille joskus yhdentoista jälkeen, ja nukahtanut itsekin, ja puolilta öin mies siirsi sen omaan sänkyynsä. Ja seuraavan kerran Tinja heräsi syömään seitsemän aikaan aamulla! Ellei sitten ole käynyt niin, että olen ihan unissani Tinjan syöttänyt, mutta luulisin, että olisi joku muistikuva, kun kuitenkin omassa sängyssään oli vielä silloin seitsemältä.

Toisaalta edellisenä yönä heräsi neljän maissa kukkumaan, että ei meillä aina näin mukavasti yöt mene. Mulla oli eilen aamulla jälkitarkastus, oli kaikki ihan ok, ja sain reseptin cerazette-pillereihin. Pitäis jossain vaiheessa käydä hakemassa, tosin eipä tässä ole juurikaan tullut sekstailtua, kerran yritettiin, mutta sattui niin pirusti, ettei siitä mitään tullut :(

Tänään lähdetään mun isovanhempien luo Loviisan lähelle, käydään ensin niillä kotona ja sitten niiden mökillä (sekin Loviisan lähellä), siinä mökkinaapureina asuu ympärivuotisesti mun mummon sisko miehensä kanssa, käydään näyttämässä Tinjaa niille (ja niitä Tinjalle :) )

Keskiviikkona oltiin neuvolassa, mitat oli muistaakseni 4756 g ja 57 cm (ja ikää 2 kk ja 1 viikko). Tinja katsoi ensin neuvolatätiä hieman epäilevästi, mutta hymyili sitten sille oikein iloisesti, ja jutteli kovasti, höpötteli varmaan omat kuulumisensa sitten viime käynnin :D tosi herttaista!

Nojuu, pitäis alkaa valmistautua lähtöön, mies ja Tinja vielä unten mailla...

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Hei! En ole pitkiin aikoiihin kirjoitellut meidän kuulumisia...yritän tässä tiivistetysti kertoa, mitä meille kuuluu....
Eli sydänkontrolleissa on käyty nyt pari kertaa ja tilanne on ollut tosi hyvä ja Kasperin vointi ollut mainio.Hyvin on ruoka maistunut ja unet, ollaan päästy nauttimaan jo kokonaisista öistä ja ihanista hymyistä, kovasti Kasper seurustelee ja juttua tulee =) Paino oli viime kontrollikäynnillä 5090 ja pituutta 55 cm. Niin....näin hyvin meilllä oli asiat kolme viikkoa(kun saatiin nauttia kotona olosta) kunnes sitten keskiviikko iltana,ihan tavallinen päivä oli ollut,Kasper oli normaali itsensä,syönyt ja nukkunut hyvin. Illalla vaihdoin isommalle pojalle vaippaa ja Kasperin laitoin sänkyyn,oli ihan unta vailla.Ei sitten kuitenkaan sinne sänkyyn rauhoittunut,viihtyy tosi paljon sylissä ja silloinkin oli sitä vailla...ja löytyy kyllä temperamenttia liiankin kanssa, jos heti ei tapahdu. No,otin sitten Kasperin syliin ja rauhoittuikin siihen,laitoin käden rinnan päälle ja syke tuntui tosi nopealle eikä tuntunu rauhoittuvan millään,kuuntelin sitten stetoskoopilla ja syke tosiaan oli niin nopea,ettei sitä pystynyt edes laskemaan.Soitin miehelle töihin,että tulee kotiin ja samantien soitettiin ambulanssi..Koko matkan ajan Kysille syke huiteli 300:ssa eli rytmihäiriöstä oli siis kysymys..Vointi oli kuitenkin kotona ja matkalla sairaalaan hyvä. Sairaalaan tultua Kasper muuttui vähän kylmänhikiseksi ja oli tietysti väsynyt,eikä ihme,kun sydän takoo hurjaa kyytiä kokoa ajan. Mentiin ensiapuun(ja antoipa vielä sairaanhoitajalle ihanan hymynkin) ja laitettiin kanyyli,että saatiin annettua lääkettä,joka kääntää rytmin.Se kyllä auttoikin,mutta vain vähäksi aikaa ja taas tuli uus rytmihäiriö...niitä tuli yön aikana aamukolmeen asti vähän väliä,kunnes tilanne onneksi rauhottui.Nyt menee yksi lääke 4xpvässä rytmihäiriöön,joka rauhoittaa sitä sykettä,se tuntui ja tuntuu olevan Kasperille hyväksi,ainakin tällä hetkellä ja jatkuu vielä kotonakin ainakin toistaiseksi, jatkossa sydänlääkäri miettii,miten tehdään lääkityksen kanssa. Kuitenkaan nyt mitään sydämen vajaatoiminnan oireita ei ollut ja vointi ollut hyvä,syönyt hyvin jne.Mitä nyt tietysti silloin,kun rytmihäiriö kesti pitkään,niin olihan silloin varmasti huono olla :'( ensin mentiin lasten akuuttiosastolle ja yks yö ja päivä oltiin teholla(sanoivat,että siellä on helpompi Kasperia lääkitä ja aina on hoitaja vierellä,jos tulee näitä takypyrähdyksiä,muuta muutoin tehohoidon tarvetta ei ollut) Eilen siirryttiin takaisin akuuttiosastolle ja varmaankin lähipäivinä päästään kotiin...Edelleenkin puuttuu osa niistä vastauksista,liittyen niihin aineenvaihduntahäiriöihin,kyllä niissä kestää...Olishan se tosi helpottavaa tietää,mistä tämä rytmihäiriö johtuu..onko tässä taustalla jokin,mikä aiheuttaa sen rytmihäiriön..vai mikä...sen kun tietäisi :'( raskasta on tälläinen epätietoisuus.Onneksi hallitsee tuon kuuntelemisen stetoskoopeilla,koska sehän se kertoo todellisen tilanteen,ei nytkään muita oireita Kasperilla ollut päällepäin katsottaessa,eikä muutenkaan mitenkään voinut huonommin tai syönyt tms. Mutta nyt on lähdettävä sairaalaan mussukan luokse,palaan taas,kun ehdin ja jaksan....

Luppana ja Kasper 2kk ja 1vko

Joo,minun piti kertoa tiivistetysti..mahdoton tehtävä =) <br><br>
 

Yhteistyössä