~~~MAALISMASUT 2008~~~LOKAKUUSSA

Mä oon ollu jotenki varma et meille tulis kolmas tyttö kun sisko saa pojan, mut mulla on jotenki kauheesti samanlaisii oireita ku sillä, ja niin kovin erilaiset ku mitä tytöistä oli. Oon huomannu joku pari viikkoo sitten kun tota masuani iltasin rasvailen et siihen on tullu ihan ohuen ohutta ja vaaleeta karvaa, siskolla myös, eikä tytöistä tollasta tullu. Jos ois sit vaik kuitenki mieshormonit masun sisällä kun saa tollasta aikaan. Sama ton päänsäryn kanssa, uus juttu, siis tässä raskaudessa vaan, ja samoin siskolla... Mut sen saa sit ehkä toivottavasti tietää vika päivä ku on se rakenneultra.

Kun ei millään malttais sinne asti tietoa odottaa =)

Oonaliina mistä sä jo tiesit sukupuolen? Vai oliko niin vahva aavistus :heart: ?

Mama-L
kiitsa ohjeesta! Tarvii testata joku päivä, luulen et tänään ois sen pizzan aika!

:heart: :Ninni ja Kirppu 16+1 :heart: :heart:

Ai niin, enkös nyt sitte oo periaatteessa viidennellä kuulla kun tuli jo toi 16 viikkoa täyteen? Aika vaan rientää... Justhan mä vasta plussasin :heart:
 
Kiitokset onnitteluista!

Mullahan otettiin istukkanäyte tässäkin raskaudessa. Eli kromosomit kertoi sukupuolen. Ei sitä vastauksesta heti saanut tietää, mutta soittamalla sain tiedon. En tietenkään malttanut sitten olla sitä kysymättä...

 
Kivaa, täällä on rauhoittunut "tilanne".
Se oli kuitenkin joku äitien/lastenvihaaja :LOL:

Itse ainakin kirjoittelen tänne just siks, että saa rauhassa hehkuttaa ja puida raskaus- ja lapsijuttuja, eikä tarvitse pitkästyttää omia kavereita ja läheisiä pelkästään niillä.

Mutta hauska piristys kertakaikkiaan...

Onnea Oonaliinalle poikauutisesta ja kaikille, jotka ovat jo viidennellä kuulla!
-pikkuvaemo ja -kakkonen 15+3
 
AAAARGGG,,, kun säikähdin perin pohjin kun aukasin tän kuun pinon, siis tuota tekstin määrää,,, mutta sitten asiaan...

Oonaliinalla onnittelut poika uutisista

Pikkuvaimon kanssa oon tasan samaa mieltä tosta ,että täällä saa hehkuttaa omaa raskauttaan ja muutenkin keskustella sellasista asioista mitkä askarruttaa tai on ajankohtasta keskusteltavaa,,, Siis kiitos kaikille teille pinon ihanille ihmisille teidän tuesta ja ihanasta seurasta, se vaan kummasti aina piristää. Minä tulen onnelliseksi toisten onnesta ja neuvola kuulumisista.

Viiko enää niin oon issekkin viidennelllä kuulla,,, jiihaa!!!

Amalia ja nro.3 rv15
 
Tuli mieleen, että mä näin muuten viime yönä ekan kerran unta että sain poikavauvan, en ole nähnyt mitään raskauteen liittyviä unia vielä aiemmin. Hassuinta siinä oli että mulla on "tyttöolo" ja anoppi on kantanut vaaleanpunaisia pikkuvaatteita meille, unessa kun sain tietää synnyttäneeni pojan niin kysyinkin ekana että "mitä mä teen niille kaikille vaaleenpunasille vaatteille?" Jokatapaukses oli ihana nähdä eka vauva-uni, varmaan johtui siitä kun annoin itselleni "luvan olla raskaana"..

enne ja aarre 17+4
 
Jaa, täällä kävi sitten "syysmyrsky" :LOL:

Mun päivä menny Veikan kanssa kotona ja huomenna on taas samanlainen päivä edessa, kun kuume vaan jatkuu :(

Kiitos Ninnille päivityksestä. :flower:

Nyt lähden ansaitulle päiväkahville, kun muksut katsovat lastenohjelmia. Saavat Kamut vähän lisää virtaa tohon "jalkapalloiluun" mun masussa. :)

Korven tyttö 18+0
 
enne tohon poika uneen on pakko kommentoida. Ite oon molemmista pojista nähny unen/unia että poika tulee. Kuopuksesta mulla oli ihan tyttöolo mut näin unta että sain kaksos pojat ja seuraavana yönä että yhden pojan, jolloin tulin siihen tulokseen että poikahan sieltä tulee, niinkun tulikin.
 
Eipä täällä oo muillakaan enää pitkää aikaa siihen et ootte viidennellä kuulla =)

Joo-o, ihanaa et tänne tuli taas rauha maahan ja myrsky meni pois. Tulipahan 4 sivua tekstiä jo ekana päivänä :D et olipa aktiivinen päivä.

Pikkuvaemo
mä tykkään kans just sen takia kirjottaa tänne ku en jaksa kavereita ja miestä koko ajan "piinata" odotusjutuilla. Siskon kanssa tulee juteltuu kaikesta odotukseen littyvästä kun hänkin odottaa. Join muuten sitä kahvia aamulla eikä oo pää särkeny tänään ollenkaan! Pitää varmaan aamusin sit juoda kupponen jos kofeiini auttais päänsärkyyn.

Veera mitäs sulle sanottiin päänsärystä lääkärissä? Jotain hyviä vinkkejä sen poissaamiseksi?

Noista unista, mä oon monta kertaa jo nähny vauvasta unta, ja joka kerta hän on ollu poika.

Eipä muuta, pysytään aktiivisina, mut mielummin ilman myrskyjä!


:heart: :Ninni ja Kirppu 16+1 :heart: :heart:
 
Ninni Lääkäri oli jälleen kerran mahtava, kuunteli ja kyseli kaikkea mahdollista. Kaksi viikkoa kirjoitti sairaslomaa ja reseptillä panadol 1g. Saa ottaa kolme kertaa päivässä. Sit pitäis yrittää levätä, levätä ja levätä. Neurologillekin laittaa varmuudeksi lähetteen, josko ne haluaa että menen siellä käymään tai sitten antavat sieltä lisäohjeita. Kuulostaa vähän hurjalta, mutta parempi näin. Kurjaa olis jos pitäis vaan sinnitellä. Nyt sentään tehdään asialle jotain. Mutta mitään muuta vinkkiä ei valitettavasti tullut.

Verenpainekin oli muuten noussut jo normaalitasolle, alhainen kun on ollut. Että ei ainakaan siitä johdu tämä särky.

Mun työstä se sanoi sen verran, että liian rankkaa, pitäis olla työterveyshuoltoon yhteydessä että josko mun työnkuvaa voisi muuttaa. Olen siis erityisavustajana päiväkodissa. Epäilen vaan että sille mitään tehtäisiin. Olen mä miettinyt josko ottais lopputilin, mutta en mä muuta duunia enää tässä vaiheessa saa. Vuoden loppuun kun jaksaa niin sit se on ohi.

Muuten olo ollut hyvä. Masu kasvaa ja on ihan turha haaveilla että mahtuis mihinkään normivaatteisiin. Kun löysät verkkaritkin alkaa kiristämään. Kuvaakin vois varmaan yrittää ottaa... =)
Viikon päästä olis seuraava neuvola ja rakenneultraan odottelen kutsua. Muutamia hentosia liikkeitä olen tuntenut.
Yksi todella ikävä vaiva on tullut... Jos ei oo just käyny vessassa ja alkaa yskimään tai aivastaa, niin saa olla tarkkana ettei lorahda pissa housuun. Todella epämiellyttävää varsinkin kun on liikenteessä.

Mulle ei oikeen oo tullu mitään tyttö-/poikaoloa.. Haluaisin toisaalta tietää kumpi tulee, mutta toisaalta olis ihana jännittää taas loppuun asti.

Itse muuten tajusin kanssa aamulla että viidennellä kuulla ollaan. Kuulostaa että olis paaaljon pidemmällä kuin 16+1. =) Nopeasti on viikot menny.. vastahan mä plussasin.

Eipä muuta tällä kertaa, jaksamisia kaikille ja voikaahan muutenkin hyvin.

Veera ja mörkö 16+1
 
Ninni, kiva kuulla, että kahvi toimi sullakin. Itsellä ainakin ero on huima, kivaa kun ei satu enää.
Toinen asia tietysti voi olla, että nukun nykyään joka päivä päiväunet, ne vasta tekeekin hyvää.

Huomenna pidetäänkin pojan kanssa vapaapäivä, täytyy käydä kuvauksia varten parturissa ja sitten olis vielä muskari.

Papsu, mullakin parilla äitikamulla on ihan pienet nyytit. Aivan liikuttavan ihania poikavauvoja molemmat.
Jos ei olis itse raskaana, kateus olis varmaan kestämätöntä...

Mukavaa iltaa, tuleekin kaikkea kivaa telkusta, eli eikun sohvalle vaan pötköttämään.

 
Piti vielä tulla hehkuttaamaan, että ostimme perjantaina uuden pesukoneen 7 kg ja kuivausrummun! =) Ja äsken tuli hassu tunne, että mitäs minä nyt tekisin, kun kaik pyykitkin on pesty ja kaapeissa :D Ihan kun sitä muuta tekemistä ei olis, mutta siis on se kuivari vaan ihana, koko viikonlopun pyörivät =)

Sienna Kyselin vanhassa ketjussa, että voiko valkoista teetä juoda, kun ei tavallinen maistu? Nyt vaan pohdin että olenkohan pahasti haittaa tehnyt kun olen monta kertaa juonut vihreää, tosi laimeana kyllä, enkä kuppitolkulla, mutta kuitenkin juonut :ashamed:

Minäkin tiedän, että monta kaveria/sukulaista täällä palstailee, mutta eipä sen niin väliä vaikka minut täältä bongaisivat, jos kerta kiinnostaa, kuulevat samoja juttuja sitten useaan kertaan ;)

Kukas se pohtikaan, että aiheuttaako kireät housut supistuksia: minulle ainakin aiheuttaa, ja usein avaankin ylimmän napin, jos farkut jalassa istun. Näin kotona pidän suoralahkeisia trikoohousuja. Halpoja ostaa, cittarista, ja niitä tarvii sitten synnytyksen jälkeenkin, kun masu on vielä arka.

Korven tyttö Onko sinulle puhuttu neuvolassa mitään esim vitamiineista, kalkki- tai rasvalisästä? Tarviihan kaks enemmän ravintoa kasvaakseen kuin yksi. Tai mitään muuta ruokavaliosta? Ite oon syönyt aika tavallisesti, joskus ottanut vitamiinia ja kalaöljyä. Ja runsaasti hedelmiä ja juureksia.

:wave:
 
Pakko tulla kertoo kun sattu iso pipi meidän pojulle :'( Se putos olohuoneessa nojatuolin ja patterin väliin niin että löi suunsa patteriin. Verta oikein tulvi sen suusta ja poika huusi tietenkin hysteerisena. Itsekin menin ihan paniikkiin kun en saanu verentuloa loppumaan. Käytettiin se sit päivystyksessä ja kyllä siellä iso haava on ikenessä etuhampaiden yläpuolella ja huuli auki repsottaa ikävästi mut ei tarvinnu ommella, huomenna viel hammaslääkäriin et tarkistavat hampaat. Mut kyllä säikäytti. Meidän poika on kova kiipeilemään ja ironista kyllä, vielä tänä aamuna kerhossa kun se kiipeili niin sanoin siinä ääneen muutamalle äidille, että aina se kiipeilee mut ei oo viel koskaan sattunu mitään. Eiköhän sit pitäny sattua, olis pitäny olla mun valppaana , en kerenny ottaa kiinni, en huomannu ajoissa.. Harmittaa kamalasti. :ashamed:

Poika nukahti jo, vauva masussa pyörii siihen malliin että siellä ei nukuta. Tuli siitä poikaunesta mieleen että ehkä meille on tulossa toinen poika. Amalia kun puhuit poikaunista niin muistin että kyllä mä näin poikaunia esikoisestakin, siis tuosta pojasta, että voi niillä olla oma tarkotuksensa.. ;)

Nyt rauhottumaan kun sydän hakkaa vieläki tuhatta ja sataa..

enne ja aarre 17+4 (edelleen=)
 
Enne lapsille aina sattuu... iso puhallus :whistle: teiän pojan pipiin! Meiänki esikoinen kaatu reilun vuoden ikäsenä kotona tv-tasoa päin ja sai yhen tikin sillon otsaansa.. Ja viime talvena meiän kuopus kaatu marraskuussa ku oltiin kävelemässä talven ekalle pulkkamäki- reissulle kodista tien toiselle puolelle ja mursi kätensä. Kävin neidin kanssa silloin heti arvauskeskuksessa ja siellä sanottiin vaan et on venähtäny, ei edes kuvattu... Seuraavana aamuna sit tyksiin ja käsihän oli murtunu kahesta kohtaa... Tekeville sattuu!

Kyllä saa taas monta kertaa tulokkaan kanssa olla sydän syrjällä kun kattoo vauvan kasvavan.

Nyt saa mun kirjotukset riittää tältä päivältä, kauniita unia maalismasut!

:heart: :Ninni ja Kirppu 16+1 :heart: :heart:
 
Kylläpäs täällä on ollu keskustelu kuumana.
Mä en ehi juurikaan lukea, saatika sitten kirjoittaa, joten pikakelauksella pitää teidän kuulumiset selata! :/
Joku oli saanu poikauutisen, joten onnea! Ja olikos uusiakin vielä tullut lisää, joten tervetuloa! :wave:

Mulla on niin normi olo edelleen, että vaikee tajuta koko vauva-asiaa vieläkään. Tosin mamma vaatteita on jo joutunu ostaa ku on pötsiä sen verran. Täällä ollaan siis myös jo viidennellä kuulla kun huomenna alkaa jo 18 viikko!! :heart:

Hei vastatsko joku muu siihen 2+:n sivuilla olleeseen kyselyyn joku aika sitten, missä sai vaivanpalkaks jonku itse valitseman lehden irtonumeron? Mä en oo ainakaan vieläkään saanu omaa lehteäni.. :(

Hyviä vointeja kaikille mamselleille! Mä välillä käyn ilmoittamassa, että hengissä ollaan. Vaikka tuo opparin tekeminen vie melkeen hengen.. :kieh: Onneks se on kuukauden päästä jo ohi!!

Rhea ja mötykkä pian (30 min) 17+0 =)
 
Minä vastasin kans, ja olen ihmetellyt kun ei ole lehteä näkynyt! :/ Jospa se rupeaisi kohta tulemaan.

Olen nyt jo kahtena yönä nukkunut 12 tunnin yöunet, ihan ihmeissään "aamulla" kun herää kun kello on jo nuin paljon :D No pitää nukkua vielä kun pystyy =)

Täällä on välillä kauheita pelkoja että onkohan vauvalla kaikki hyvin, välillä tuntuu värinöitä, mutta kun sitä tietty odottaa että ne liikkeet tuntus paljo paremmin, kunnon potkuina. Harmillista kun ei oikein osaa nauttia tästä raskaudesta kun huolehtii ja stressaa joka asiaa :/
Mutta toivon mukaan kaikki on hyvin, ensi viikon ke on rakenneultra.

On kait se ruettava pikku hiljaa kömpimään ukko kullan kainaloon. =)

:wave:

Heidi ja masuasukki 17+3 :heart:
 
Valvatti, meillä on kanssa kuivuri ja on kyllä tosi kätevä. Ostan aina vaan pojalle sen verran reilut vaatteet, että voi sitten huoletta laittaa kuivuriin.
Oikeestaan vaan paremmat vaatteet kuivaan ja silitän, muut saa käydä rummun kautta. Pyyhkeistä tulee ihanan pehmeät.

Enne. onneksi selvisitte säikähdyksellä. Noi on kamalia tilanteita.

Tää kahvi on edelleen maailman paras "uusi" keksintö!
t. kupposta paraikaa viimeistelevä pikkuvaemo ja -kakkonen 15+4
 
Täällä kans ollaan lueskelemassa kera kahvikupposen, ainut vika vaan et vatta ei kestä sitä määrää minkä pää vaatis :LOL:

Ihanasti vaavin liikkeet vahvistunu ja eilen illalla masussa oikein riehuttiin, kuunneltiin miehen kanssa pitkään nyytin touhuja. :heart:

Nyt kun flunssa on ohi niin tarvis inspiroitua ulkoileen, käymään vaikka lenkillä taikka olis tuota haravointiakin tarjolla kunhan kelit vaan vähän kuivuis..

Hope08+NyytiTyllerö 15+5
 
Mä vastasin kanssa siihen kyselyyn mut ei oo kans lehteä vielä tullu. Mun mielestä jotenki outoo et kun töissä avasin2+ sivut ni se kysely tuli aina siihen mut kotona ei kertaakaan. MEil on varmaan joku suodatin kotikoneella mikä estää sellaset. Mulle on jo 1 kaksplus näytelehti tullu, meillä on neuvolassa sellasia lappuja millä voi tilata, ni jos ne ei sen takia mulle sit enää lähetäkään. On mulle lehtimyyjäkin jo soittanu ja sitä tyrkyttäny. Ne on kans sellasia puheluita mitä inhoon yli kaiken! Saa oikeen karvat pystyyn :headwall: Ei siinä mitään jos ne uskois ekalla kerralla ku sanoo etten oo nyt tilaamassa mitään, mut kun täytyy jankata ja jankata... Tiedän et he tekee kans vaan työtään mut silti. Onpa mulle muutaman kerran jotkut lehtimyyjät suuttunukin ku en mitään tilannu. :kieh: :kieh:

Toivottavasti tänne ei tänään enää iske mikään myrsky, eikö vaan tytöt?

Pikkuvaemo tarvii kanssa kohta juoda kahvia vähän niinku ennaltaehkäsevästi, taidan käydä töissä kaffella ku oon vieny neidin kouluun.

Tänään tarvis sit taas varmaan soittaa neuvolaan ja kysellä vähän mitä mieltä siellä ollaan et meenkö töihin torstaina vai en. Mullehan annettiin se nosto- ym.kielto, mut jos töihin meen ni en kyllä nostamisilta välty, en sitte millään. Enkä haluis että mun kohdunsuu alkais sen takia aukeen et joudun jotain juomakoreja tai tankkeja nosteleen...
12-13 on soittoaika neuvolaan ni sit oon taas kerran viisaampi.
Pitäis varmaan kans sanoo noista päänsäryistä jos sais jotain lääkettä kans mikä auttais.

Blaa blaa blaa, tulipahan taas juttua. Palataan.
Harmaata tiistaita! :xmas: :kin tulee reilun 2 kk:n päästä, ihanaa!

:heart: :Ninni ja Kirppu 16+2 :heart: :heart:
 
Oliks se Oonaliina, joka sai kuulemisen lisäksi myös näköhavaintovarmistuksen vauvan sukupuolesta? Onnea poikauutisesta!
Täällä on joo vellonut keskustelu kiivaana :LOL:
Piti tulla kirjanmerkki jättämään ja ihmetellä, että oonko viikon päästä sitten jo kuudennella kuulla, kun nyt ollaan kerta sillä viidennellä jo? Ihan käsittämätöntä! Vaikka kyllähän vaan alkaa jo masua näkyä ja kiloja olla valtavasti... Mulla auttoi kylki- ja vatsakipuihin tukivyö, kannattaa kokeilla! Maan vetovoima se kai vaan kiskoi vauvaa ja uusia vauvakiloja eli ihraa alaspäin mikä aiheutti epämiellyttäviä tuntemuksia elimiin ja lihaksiin sekä luihin ja ytimiin.
Täällä muuten kanssa alkaa masussa myryäminen kaffin jälkeen. Oon miettinyt, onko se ihan tervettä... Mut eikös joku tutkinut, että kofeiini teki ainakin rotanpoikaset ulospäinsuuntautuneiksi ja aktiivisiksi... Eihän ne olis nykymaailmassa niin huonoja piirteitä?

Skog 19+1.
 
Höh, tosi mälsää äiskä äiskä. Mut ymmärrän kyllä. :| Inhottavaa et pitää tolleen tulla toisen elämää urkkimaan ja sit viel laittaa tekstiviestejä perään. Oma elämä tilaukseen hälle sit vaan, kiitos! Se kerho oiski hyvä idea mut ainakaa tos Jyväskylän odottajissa ei oikein toiminu... Vaivalloinen järjestelmä ku pitää aina kirjautua ja jotenki palikka se koko sivu. :D

Onneks toi hirmumyrskyhurrikaani siirty takavasemmalle, ei enää semmosiakaan kaivata. ;)

Täälläkin vauva mesoo kahvin jälkeen mutta myös aina minkä tahansa ruoan jälkeen, taitaa olla yhtä kova syömään ku isänsä. :heart: Eilen tuntuki taas jo kovempia mottasuja ja mieskin tunsi niitä oikein kunnolla ensimmäistä kertaa ja oltiin ihan haltioissamme =) Hirveen aikasin rupes mulla tuntumaan nuo kun ensisynnyttäjä oon mut oikeastaan arvasin sen kun ei tossa oikein mitään ylimäärästä oo tiellä ollu.

Päänsäryt jatkuu mullakin mutta toistaiseksi oon panadol zappin avulla selvinny, ja on muuten niin paljon tehokkaampaa kuin peruspanadol ! Suosittelen. :) Luulen että sillä aamukahvikupillakin on merkitystä, tosin ei oo moneen vuoteen mun päivä ilman kahvia käyntiin. Mutta ei mitään ylettömiä määriä, 1-3 kuppia päivässä riittää. Masukin kasvaa ja kasvaa ihan silmissä. Pehmeän pömppiksen tilalle on tullu oikea kova vauvamaha. :heart: Ihanaa! Ja sitä 4D:tä ootetaan ihan kamalasti! Nyt pitäis jo kakkosneuvolaakin alkaa varailemaan, oon päättäny tulla toimeen sen tädinki kanssa.

Eikä oo muuten mullakaan näkyny tota 2+ ilmaislehteä vaikka kyselyn tein. Mutta sitä odotellessa, reipasta lokatiistaita kaikille! :wave:

mama-L & Onninasunen 16+5 <3
 
Äh, ilmoitin itseni äsken tuonne syyskuun puolelle =) . Elikkäs voisin liittyä joukkoon tummaan, olen rv:lla 15 ja LA on 21.3. NKL:lla.

Mullakin on ollut aivan järkyttävä väsymys ja jatkuva närästys vaivaa. Vielä sinnittelen töissä, mutta tiukkaa tekee.
 

Yhteistyössä