***MAALISMASUT 2008***MARRASKUUSSA

Aika hienoa, et vielä on noita isovanhempia, jotka pitävät ihan oma-aloitteisesti lapsia luonaan :/ ! Jotenkin vaan tuntuu et tää nykymaailma on niin kiireistä, et oma napa on kuitenkin lähempänä kuin esim. lastenlasten. Vielä tästä niinkin ärsyttävästä aiheesta, et meillä lapset kinuaa mummun luo ja kun mä soitan ja kysyn, niin mulle tulee sellanen olo, et MINÄ tarviin sitä mummun palvelua, ei lapset mummun kanssa oloa.... Aina tulee niin syyllinen olo, et anteex kun vaivaan, mut kun lapset haluis sua nähdä :| ... No mä päätin tässä joku aika sitten, et en varmalla enää soita, kysykööt itse lapsia kylään jos kiinnosta... En mä jaksa enää kysellä, kun se pitää aina anella ja rukoilla...

Nyt siskot apua kaipaan: Mitä isänpäivä lahjaksi? En mä keksi mitään ja kai tässä jotain pitäis tällä viikolla "kehittää"???

Maalismama
 
Isänpäivälahjaideoita
Tuli mieleen muutama. Ekana se, jonka ostin ite miehelle viime vuonna, eli uusi lompakko. Tokana se, jonka ostin miehelle tänä vuonna, eli dvd-levy (meidän tapauksessa Spiderman 3). Kolmantena se, jonka mies ehkä kipeämmin ois tarvinnu, eli uudet nahkahanskat.
Ja sit toki nämä perinteiset pyjama, lahjapakkaus missä dödö + suihkusaippua tms... Nämä tällein nopskasti tuumattuna! ;)

Ippu 21+0
 
Ekaks kyssäri, et näkyy :wave:. Miten noista ultrakuvista kannattikaan ottaa kopiot?

Nyt tulee vaan omaa napaa...Olen niin iloinen, kävin tänään rakenneultrassa kättärillä! Kävin siellä yksin, mies ei päässyt mukaan tällä kertaa. Se oli heti aamulla 9, että en kerennyt hermoilla koko päivää. Siellä oli mukana kätilön lisäksi joku lääkäri+lääkäriharjoittelija. Harjoittelija näytti tosi nuorelta, varmaan korkeintaan joku 20 ;). Puhuu vanhus 34 v... :LOL:.

Kätilö oli aivan sairaan ihana! Niskaturvotusultrassa oli tosi ihana kätilö, mutta nyt oli vielä ihanampi. Kyselin siltä kaikkea hölmöä ja kätilö kertoi yksityiskohtaisesti mitä kuvassa näkyi. Vauvaa kehui kovasti täydelliseksi :).

Kyselin jopa sukupuolta ja auliisti kertoi, että näyttäis olevan tyttö. Eikä edes yrittänyt sanoa, että ei saa sanoa tms. En kyllä mene 100%:sti tietoon luottamaan. Sieltä voi kuitenkin tulla poika. En edes halua enää tietää, mulle molemmat piisaa :). Nyt pitää olla vaan hiljaa, sillä mies ei halua kuulla sukupuolesta mitään ennakkotietoja.

Vauveli vastas viikkoa 19+0 eli nelisen päivää vähemmän kuin mun laskujen mukaan 19+4. Laskettu aika 27.3 pysyi silti, sitä ei lähdetty muuttelemaan.

Pääasia, että kaikki oli ok. Nyt voi taas vähäksi aikaa huokaista. Viikon päästä on seuraava neuvola, ihanaa :).

Terveisin, Helmi ja vauveli 19+ jotain?
 
Kävin lukemassa...

Isovanhemmista.. Me ollemma onnellisessa asemassa siinä suhteen. Molempien isovanhemmille meidän lapsi on ensimmäinen ja he ovat jo nyt aivan innoissaan! Miehen isään ei olla oikein väleissä, mutta anoppi asuu 2km päässä ja omat vanhempani, jotka ovat jo eläkkeellä asuvat 7km päässä. Tulevat varmasti auttamaan riesaksi asti..

riksu + lätty 21+6
 
ekassa käytin vain kohdunkaulapuudutetta ja mulla se tehos tosi hyvin,ja sen vaikutus lakkas juuri ennen ponnistamisen tarvetta..tokassa en ehtinyt saada mitään ja kolmannessakaan en käyttänyt mitään..

ekassa ponnistus vaihe kesti noin 24min,toisessa kesti 2min ja kolmannessa 5 sekuntia,saas nähä kuinka nopeesti tää neljäs tulee =)
 
ehkä ollaankin,eihän sitä koskaan tiedä :)Millainen paikka TYKS on synnyttää kun nyt oon menossa ekaa kertaa sinne,aikasemmin olen synnyttänyt Tampereella..ja tälläkin kertaa menen yksin..ekassa synnytyksessä mies oli mukana,mutta toiseen hän ei ois edes saliin asti ehtinyt kun olin jo kokonaan auki sairaalaan päästyäni ja vauvan pää oli jo tulossa ja saliin mentiin noin klo 16.45 ja tyttö synty klo 16.52,ja kolmas tuli kans nopeeta vesien mukana meinas päätyä salin lattialle mut onnex kätilö ehti tulla ottamaan koppia..
 
Moikka kaikille odotuskaimoille =)
mä oon tänään ollut ahkera ja lähdin kaupungille vähän tekemään kyselyjä vaunuista. Olen nyt tullut siihen tulokseen että kolmipyöräiset haluan ja mahdollisimman monikäyttöiset. Oz-babyssa myydään x-landerin rattaat jotka aika kätevän oloiset. linkki: http://www.x-lander.com/xlander/images/xlander-product-xt.jpg
mitäs mieltä ootte? ärsyttää vaan et juuri tuohon malliin ei jostain syystä saa vauvakaukaloa kiinnitettyä!
sitten toinen malli britaxilta linkki: http://www.britax.fi/Vigour3_07.htm ja siihen sit sais kaukalon kiinnitettyä kans.
kertokaas te mammat joilla jo lapsia on, että kuinka tärkeänä näette sen et lasta voi liikuttaa turvakaukalossa paikasta toiseen? entäpä rattaiden keveys, kasattavuus. ja mitä hyviä ja huonoja puolia on kolmipyöräisessä?
mä oon katsokaas ihan vasta alkaja näissä asioissa,mut jotenkin nyt erityisen kiinnostunut näistä kahdesta vaihtoehdosta. Pritaxin malli on vaan joku tosi uutuus tuote, enkä edes tiedä missä täällä turussa sitä myytäis.
Ikikiitollisena sille joka mulle jotain järkevää tästä osaisi kertoa =)

Sitten sokerina pohjalla linkki: http://www.kotura.de/sites/gesund9.html
minusta aivan älyttömän söpö =) ostaisin heti jos maksaisi 100? mut kun siinä on lähes yksi nolla vielä ylimääräisenä perässä =( kaukana varmaankin käytännöllisyydestä varsinkin koira perheessä (bokseri) ja toisaalta ei kyllä mene 9kk asti, ku tuoltahan pääsee het kääntymällä pois.. mut nätit, minkäst teet :heart:

Muuten kuuluu hyvää, olo on ollut todella hyvä ja kovasti odotetaan vkon päästä olevaa ultraa. jospa näkis sukupuolen =)

Voikaa hyvin!

Minä + voice 19+1
 
Rakenneultrassa käyty, ja sen mukaan viikkoja on nyt 21. Ihan samankokoiset vauvat oli, ja kaikki näyttäis olevan kunnossa :heart: Sukupuolta yritettiin tähystellä, mutta toisesta ei näkynyt kunnolla ja toinen oli mielestäni ihan selvästi poika, miehen mielestä ihan selvästi tyttö :D niin että siitä ei sen viisaammiksi tultu, kun lääkärikään ei asiaan mitään sanonut.

Kohdun koko vastaa yhden kans rv 27, ja kyllä alkaa tuntua että maha on iso, lapsetkin jo huomauttelee että äitillä on iso maha. Ja olo alkaa olla kömpelömpi. Tukivyön otin lääkärin kehoituksesta käyttöön, kun alavatsassa tuntuu repivää kipua kun kohdunkannattimet venyy. Nukkumaan pystyy oikealla kyljellä, kun vasen lonkka on aina raskausaikoina jumittunut, ja selkä ja maha on tietysti jo poissuljettuja.

Enää viikko, ja sitten voi ajatella että vauvat voisivat jo ehkä selvitä. Ei ole mitään merkkejä ennenaikaisesta synnytyksestä (edelliset menneet yli la), mutta kun tässä nyt on tuplasti iloa, niin on myös tuplasti huolia ja pelkoja. Toki suurin osa kaksosraskauksista sujuu hyvin ja vauvat syntyvät hyväkuntoisina. Lääkäri lupaili, että käynnistys olis rv 38, niin nyt ei ainakaan tarvitse odottaa niitä viimeisiä piiiiitkiä viikkoja.

isäinpäivälahjasta mies meni ja osti itselleen kitaran viime viikolla :eek: Eihän siinä mitään, mutta kun ei se osaa edes soittaa sitä :D Mutta on kuulemma tehnyt jo pidempään mieli opetella, niin nyt jo soittelee monta sointua kun on viikon harjoitellut illat. Sovittiin sitten että se saa olla isäipäivälahja. Lapset tekee jotain askarteluja, ja muille muistettaville ostetaan Maraboun sydänkonvehtirasiat, ne mahtuu kätevästi kirjeeseen, niin mieskin saa sit vielä sellasen.

Näin tänään sen beigen äippäpakkauksen toppahaalarin, ja aika pieni on! Enpä ole varma, mahtuuko lähemmäs 1-vuotiaalle, meillä lapset olleet 80 cm vuosikkaina. Mitattiin lilan haalarin (olisko ollut pakkauksessa 3-4 v sitten) kanssa, hihoissa ja lahkeissa on kyllä mittaa, mutta haarapituus on 5 cm lyhyempi, ja meillä lila mahtui nippa nappa 1 v. Riippuu tietysti lapsen selän pituudestakin, ja jos vaan vaunupukuna käyttää, ei tarvii kyykistyä eikä kiristä silleen.

kivunlievityksestä, olen ollut tyytyväinen kohdunkaulanpuudutukseen. Kaikki on ollu suht nopeita synnytyksiä, ja vaan pari ponnistusta. Nythän sit mennään sairaalaan ambulanssilla ja lujaa (74 km), jos lapsivesi menee! Eihän tuo puudutus kipua poista, se on jotain aivan järkyttävää, tajunnan hämärtävää ahdistusta, mutta helpottaa varmasti. Mutta en ole pyörtynyt, vaikka monissa muissa kiputilanteissa meneekin taju, ehkä se on se aaltomainen kipu, että välillä helpottaa ja saa "palautua" kivusta. Sektiota en todellakaan halua, mutta kaikki kelpaa kunhan vauvat voi hyvin.

Iloista viikkoa kaikille :wave:
 
Huomenta vaan!

[/b]Kivunlievityksestä sen verran, et mulla ainakin epiduraali auttoi TOSI paljon ja ilokaasusta tuli yrjöt ja pää meni ihan sekaisin :whistle: YÖKS! Ekassa synnytyksessä kiroilin ja manailin kai aikalailla, kun mieskin oli kuullut käytävään asti mun sadattelun, mut tokalla kerralla kätilö ystävällisesti kehoitti olla kiroilematta ja HENGITTÄÄ niin kuin on ollut puhetta ja VOT kyllä auttoi! Oli huomattavasti helpompaa kun lopetti sen voivottelun ja keskittyi olennaiseen :LOL:

Maalismama
 
Yöllä ne vähäisetkin lumet sitten suli sateen mukana pois ja on taas yhtä harmaata, tylsää...

Angel ootko käyny Raisiossa Myllyn takana olevassa uudessa lastenkaupassa? En nyt millään saa sen nimeä mieleen, oisko ollu joku baby-1??? Se on kuitenkin siellä Bauhausin suunnalla, oikeestaan Automaa- autokaupan takana. Siellä on onsin Laattapiste ja sen takan toi liike. Siellä olin näkevinäni kolmipyöräisiä vaunuja, siis ihan kopalla. Käypä kattoos jos siellä suunnalla liikut. Meillä on ollu joggerit, siis kolmipyöräiset rattaat, mut ei kauheesti tykätty. Ne oli jotenki kauheen isot ja kömpelöt, mut ne olikin juoksurattaat, eikä missään tapauksessa samanlaiset ollenkaan kun noi kolmipyöräiset vaunut. Oon kans noita vaunuja katellu ja ihan hyviltä ja kevyiltä tuntuu. Tarkoititko tolla turvakaukalo-jutulla ihan siis auton turvakaukaloa vai normaalia kantokoppaa? Mun mielestä ainakaan sitä auton turvakaukaloa ei oo välttämättä niin tärkee saada vaunuihin/rattaisiin kiinnitettyä.

Valvatti ihanaa että kaikki oli kunnossa rakenneultrassa! Mä luulen kanssa et se äippäpakkauksen toppahaalari tulee oleen aika turha kun on niin pieni. Sen verran sio se on kuitenkin ettei vastasyntyneelle oo hyvän kokoinen ja sit taas ens talvena mitä todennäköisimmin aivan liian pieni. Sehän on 68-cm...

Taapero TYKS:stä, synnäri on ollu molemmilla kerroilla ihan hyvä paikka synnyttää, ei mitään pahaa sanomista, mut ne vuodeosastot onki sit vähän eri asia... Sillon kun mä oon siellä ollut -00 ja -01, niin oli vielä ihan hyviä, nykyään siellä ollaan kuulemma vähän nipompia esim. tuttien ja lisämaidon suhteen. Vauvaa pidetään tissillä vaikkei maitoa tuliskaan ja lisämaitoa antavat kuulemma tosi huonosti. Kenellä äidillä nyt olis maidot heti noussu tisseihin kun synnäriltä osastolle pääsee?? Mä ainakin meinaan ottaa mukaan oman tutin pikkuiselle, ihan varmuudeks jollei sieltä enää saakaan. Se on sit ainakin kotimatkalle hyvä jos vauvaa kiukuttaa. Muuten en aio sitä tuttia tälle tulokkaalle tarjota kuin jos on pakko, meiän tytöt oli niin kiinni tuteissaan enkä halua saman toistuvan! Mutta siellä osastolla ne on pahottanu monen äidin mielen tyhmillä kommenteillaan, varsinki ensisynnyttäjien. No. jos nyt en enempää hauku ettei tuu ekaa kertaa TYKS:iin meneville kauheeta kammoa =) ei se niin paha paikka ole!

Omaan napaan ei kuulu sitten mitään uutta eikä ihmeellistä. Jotenki tylsä vaihe menossa. Jotenki sitä odottaa niitä viikkoja kun tuntee Kirpun liikkeet koko ajna, pitkin päivää, kun ne on edelleen ajottunu suurimmaks osaksi iltoihin ja niihin hetkiin kun syön. Ja sit kans ootan et ois raskaus pikkasen pidemmällä ni uskaltais alkaa laittaa sänkyä ja hoitopöytää kuntoon. No oikeestaan sitten ku käyn Ikeassa ne ostaas ni voinki jo varmaan uskaltaa laittaa ne esille, onhan sitten viikkoja "jo" 26... Vaunutkin tulee varmaan joulukuussa meille mun kaverilta.

Palataan!

:heart: :Ninni ja Kirppu 21+2
 
Huomenta.
Ninni, oon käyny siellä myllyn taka olevassa liikkeessa (baby-1) siellä oli tosi ketterän näköisiä vaunu-ratas yhdistelmiä kolmipyöräisenä, mut mua rupes valtavasti ärsyttämään siellä liikkeessä kun sieltä ei tuntunut saavan oikeen minkäänlaista palvelua.. tai no kyllä tyttö tuli pyydettäessä vaunuista kertomaan mut ei se niistä mitään tienny. Heidän merkit on uusia suomessa, tulee tuolta balttian maista lähinnä eli ei suurta tietämystä, miten vaunut käyttäytyy lumessa jne.. Mutta tosiaan jotku niistä oli tosi söpöjä..
Minä jatkan tutkimus työtäni =)

Nyt valmistautuminen töihin, mukavaa päivää kaikille!

Minä+Voice 19+2
 
...Meilläkin oli niin ihanan rauhallinen lumisade Jyväskylässä eilen. Isoja hiutaleita ja maa aivan kuurassa. :heart: Mut pitihän se arvata että yhden päivän sitäkin ihanuutta kesti ja nyt sit sataa ihan urakalla ja plussan puolella mennään. Mut tätähän tämä Suomen "talvi" on. Ja jos ei jouluna ole lunta, niin sit mua kyllä suututtaa. :|

Ja isänpäivälahjaksi tilaan miehelleni oikein kunnon eräpuukon, kun se on semmoisesta vuosikaudet haaveillu! Semmoselta nettisivulta ku lapinpuukko.fi sen bongasin, "Leijonapuukko" merkiltään (tupessa hieno Suomileijona ;) ) ja terään tulee kaiverrukseksi nimikirjaimet. Tosin ei ihan sunnuntaihin ehdi mutta ollaan tehty sopimus et silloin tuon kahvit sänkyyn ja varmaankin leipasen kinkkupiirakkaa kaveriks kun hän siitä niin kovin tykkää. Ja sit mennään porukalla (tytöt+me) ulos syömään. Lahja saapuu sit ensi viikolla, kun piti vähän budjetoida, ei ollut ihan halvimmasta päästä. Mut ihanaa ostaa kerrankin vain miehelle jotain ja hemmotella. :heart: On se sen ansainnutkin ! Niin ihanasti tukenut muakin raskauden aikana.

Kiva että Helmi34 ja Valvatin rakenneultrissa oli kaikki kohdallaan ! :flower: Omaa 4D:tä odotellessa...

Mites muuten, ootteko ajatellut perhehuonetta vai ihan osastoa synnärillä? Mua harmittaa hirveästi kun KS-ks:sta on otettu perhehuoneet kokonaan pois käytöstä remontin tieltä. Suurin osa huoneista on onneksi 2 hengen huoneita. Ja on siellä muutama "yksityishuonekin" eritystapauksessa (mm. synnytyksen jälkeiset infektiot) .. Anoppi kun tuolla tosiaan kätilönä toimii niin hän vähän lohdutti et koittaa meille simmosen järjestää kun olin tota perhehuonetta niin odottanut. Pelottava ajatus ettei mies ois yötäpäivää mun kanssa siellä. Piilotan sen sit johonki sängyn alle tai siivousvarastoon jos ei muuta. :D

Ja täällä työt jatkuu taas, mukavaa päivää tytöt!
mama-L & Onnimönni 21+5

hihihi... olinpas ovelampi ! kopsasin tekstin ku arvasin et taas tää sivu tökkii. ja niin tökkikin! mutta eipä tarvinnut kirjottaa koko höskää uudestaan!


 
|O Siis niin on armoton väsymys päällä, että eihän tästä tule mitään. Aamulla kävin lapset viemässä päiväkotiin ja sen jälkeen otin 3:en tunnin kauneusunet, mutta ei vaan auta |O
Taitaa olla ton harmaan ja sateisen ilman tekosia tällaiset :headwall:

Täällä kaikki suhtellisen ennallaan. Supisteluja tulee jälleen ja häntäluu on edelleen tautisen kipeä. Pitäisi tänään vielä yrittää päästä lääkäriin, kun neuvolalääkärille ei enää aikoja ollut. Ei vaan millään jaksaisi suoriutua. :/

Taidanpa keitää kupillisen kahvia ja sit lähteä renkaiden vaihtoon.
Palaillaan myöhemmin :wave: :wave:
 
Heips!

Ekaksi Misupaille myöhäinen kiitos, kun jaksoit kommentoida ja antaa vinkkejä tämän taudin selättämiseen! =)

angelille vastaus lapsen liikuttelusta turvakaukalossa. Justiinsa ostin eilen Odotus-lehden, ja siinä oli tästä aiheesta, että kun turvakaukalon saa kiinni rattaisiin. Että tämä systeemi on yleistymässä, ja että jos siihen käyttötapaan liittyisi suuria ongelmia, niin ne olisivat jo paljastuneet. Itse en kuitenkaan pidä ollenkaan tärkeänä että kaukalon saa kiinni rattaisiin, meillä kaukalossa oltiin vain autossa ja rattaissa sitten pötköteltiin kantokopassa, jossa ainakin esikoinen viihtyi niin valveilla kuin nukkuenkin. Saa nähdä kuinka viihtyy tämä toinen sitten... Mutta ehkä siis tuo kaukalon saaminen rattaisiin kiinni ei ole se ykkösprioriteetti kun vaunuja ostaa. Minun mielestä =).

mama-L:lle piti sanoa jo aiemmin tuosta ikäjutusta, että mulle pudotit varsinaisen pommin kertomalla ikäsi! Tarinointisi ja tyylisi kirjoittaa ovat antaneet sinusta paljon "vanhemman" kuvan, siis olen mieltänyt sinut ajatuksissani ehkä n. 30-vuotiaaksi, joten ikäsi oli siis todellinen yllätys! =) Mutta niinpä se on, että ikä on vain numeroita! ;)

Täällä oli aamulla maa valkoisena, mikä oli ihana ylläri kun avasin verhot. Vaan kunpa mittari näyttää plus-asteita niin eipä ole enää valkoisesta kuorrutuksesta tietoakaan, blaah :( Tulis vaan äkkiä kunnon lumipeite, loppuis tämä harmaus ja pimeys.
Eilen illalla alkoi päätä särkeä ja sitä lystiä näyttää riittävän vielä tänäänkin, eikä auta Panadolit eikä kahvit eikä mitkään. Ja yskäkin jatkuu... huoh. Vali-valia siis vain täältä suuntimalta! ;)

Ippu 21+1
 
Onko kenelläkään kokemusta perätilasynnytyksestä? Mielenkiinnosta kyselen, kun ystävällä olivat tehneet synnytystapa-arvioinnin ja ottaneet magn.kuvat ja tulleet siihen tulokseen et pystyy synnyttämään täysin perätilassa olevan vaavin??? Aika jännää, kun kyseessä eka lapsi...

Maalismama
 
Tänään oltiin neuvolassa ja kaikki oli taas hyvin. :)
Painoa oli tullu 1kg eli yhteensä nyt 2kg
Verenpaine: 130/74
Hb: 127
sf: 18

Kovin liikuskelee masussa ja neuvolassakin kun koitti sydänääniä kuunnella niin liikkui aina pois ja terkka joutui etsimään äänet uudelleen. :heart:

Perätilasynnytys: Mulle sitä ehdotettiin esikoisesta mut valitsin kuitenkin sektion. Lantioni kuvattiin ja sanottiin että on tarpeeksi tilava perätila synnytykseen. Kun vauva oli syntynyt niin sit sanottiin et oli hyvä että valitsin sektion kun vauva oli kuitenkin isompi kuin painoarvion mukaan ja pääkin oli iso joten oon ollu tyytyväinen valintaani vaikka minua koitettiinkin pakottaa synnyttämään normaalisti.

Toivon että tämän toisen kanssa menis hyvin loppuun asti ja saisin kokea normaalin synnytyksen kun mä pelkäsin sitä sektiota enemmän viimeksi. No,ei se niin kauhea ollut mun kyllä mä kipeä olin jonkun aikaa ja sit tulee se nostamis kielto. Haluan kuitenkin nostella esikoista syliin toisen vauvan synnyttyä.

Nyt on mulla viikkoja 21+5 =)
 
Heippulis vaan kaikille!!

Täällä ollaan oltu monta päivää nettipimennossa, kun ei vaan toimi niin ei toimi! Eikä ollut tällä kertaa meidän koneessa vika vaan ppo:eek:on liittymässä! Mutta jos tämä nyt taas pelais!!

Isovanhemmista on ollut juttua, niin meillä minun vanhemmat asuu samalla asutusalueella meidän kanssa, joten ei oo pitkä matka. Vanhemmat tosin viellä työelämässä, mutta auttavat aina ja tarpeen tullen! Ottavat mielellään hoitoon ja tulevat hoitamaan tarvittaessa. Miehen vanhemmat asuu noin 20 km päässä ja hoitavat kyllä tyttöä nekin mielellään. Kesällä piti oikein antaa niille yökylään tyttö, kun niin halusivat. Sitten minulla on viellä mummu ja pappa elossa ja tykkäävät kyllä kun käydään kylässä! Asuvat vaan toisella paikkakunnalla, mutta yritetään käydä silti noin kerran kuussa niiden luona!!

Isänpäivä lahjaa en oo kerinnyt hirveesti viellä miettiä. Torstaina mennään kerhoon tekemään isille kortti ja jos lahjaks jotain kivaa keksis!!

Täällä kans nuha jyllää, nenä aina aamuisin ihan tukossa, kurkku kipee ja nyt on alkanut viellä yskittää. Päätäkin särkenyt aamupäivästä asti! Toivottavasti alkais loppuviikosta helpottaa, haluaisin nimittäin lauantaina mennä body pumppiin kun on jo kohta kahden viikon tauko edellisestä. Ja sitten lupaiduin sunnuntai aamusta menemään varhaiskantoon postille!!

Nyt taidan lähteä sohvalle lukemaan uutta kaksplus lehteä!!

Muumi82 ja eppu 24+0
 
Ja nyt on iso glökimuki ja rasiallinen pipareita nenän edessä, IHANAA :p
Tätä olen odottanut niiiiiiiiiiiiiin kauan :D

Tunti olisi aika laittaa kotia kuntoon ja sit pitää kiitää hakemaan lapset tarhasta ja suunnata tontille villaushommiin, plääh :/
Noh, ei auta. Ei tule valmista jos ei jotain tee.
Huomenna menen tekemään kalustekauppoja, saatiin todella hyvä tarjous Festiva-keittiöiltä ja piirustuksissa kaikki näytti juuri siltä mitä haluan =)

Omaa napaa... Liikkeitä tuntuu nyt jo todella paljon. Pikkusankari ei aina oikein tykkää jos syön masun niin täyteen etä meinää rajähdys tulla. Samointein alkaa sellainen protestointi, että oksat pois :whistle:
Ensi maanantaina olisi sitten se rakenneultra ja johan tässä meinaa alkaa jännittämään :)
Tulevaa synnytystä en oikein osaa vielä miettiä tai jännittää. Ihan olen ajatellut mennä tilanteen mukaan. Molemmat aiemmat synnytykset on käynnistetty joten silloin tilanne sinänsä ollut helppo, kun ollut niiden kätilöiden armoilla jotka tehneet päätökset siirtymisestä saliin jne... :saint: Katsotaan nyt sitten kuinka käy tällä kertaa.
Epiduraali oli minulle edellisessä synnytyksessä taivas. Toivottavasti niin on tälläkin kertaa. :D

Nyt paikat kuntoon ja lapset kotiin!
Harmaata tiistai- illan jatkoa :x

kleopatra ja ihmeidentekijä
 
mun pitää noihin liikkumis kysymyksiin kommentoida sen verran että mulla mini kyllä on tosi aktiivinen, potkut tuntuu ja näkyykin mahan läpi. Alkaa olla todella säännölliset riekkumis ajat. oon tässä yrittänyt sen perusteella miettiä että mihin vuorokauden aikaan on valvomista tiedossa jos sama jatkuu syntymän jälkeen. mammajoogasta innostui oikeen mahottomasti ja edellisellä kerralla ryski seiniä koko joogailun ajan..ne liikkeet nyt tietysti kohdistuu sen alueelle niin ei ihme.

sitte sellasta oisin kyselly että onko muita jotka ei pidä ristiäisiä ja millasia juhlia ootte sitten ajatellu järjestää?onko haltikummeja jne.?
joku nimenantojuhla aateltiin pitää mutta ei olla vielä kauheesti mietitty missä mittakaavassa.

oohlalaa 23+0 ja mini
 
mun pitää noihin liikkumis kysymyksiin kommentoida sen verran että mulla mini kyllä on tosi aktiivinen, potkut tuntuu ja näkyykin mahan läpi. Alkaa olla todella säännölliset riekkumis ajat. oon tässä yrittänyt sen perusteella miettiä että mihin vuorokauden aikaan on valvomista tiedossa jos sama jatkuu syntymän jälkeen. mammajoogasta innostui oikeen mahottomasti ja edellisellä kerralla ryski seiniä koko joogailun ajan..ne liikkeet nyt tietysti kohdistuu sen alueelle niin ei ihme.

sitte sellasta oisin kyselly että onko muita jotka ei pidä ristiäisiä ja millasia juhlia ootte sitten ajatellu järjestää?onko haltikummeja jne.?
joku nimenantojuhla aateltiin pitää mutta ei olla vielä kauheesti mietitty missä mittakaavassa.

oohlalaa 23+0 ja mini
 
Sateisen pimeetä ja harmaata iltaa neidit ja rouvat! Täällä edelleen köhitään innokkaasti, kuulemma pitkää sorttia tällainen tauti. Ei vaan jaksaisi joka yö herätä yskimään ja kakomaan. No, saapahan vauva ilmaisen huvipuistokäynnin!

Liikkeistä on moni täällä kertoillut. Meidän Helmis on kova riekkumaan heti aamusta, päivällä silloin tällöin ja tällein alkuillasta innostuu useinkin ja jatkaa sitä nukkumaan menemiseen asti. Joskus yöllä olen herännyt potkutteluun kyljessä. Ihanaa se vain on, että toinen osoittaa olevansa hengissä! Kaikki vaan ihanasti varoittelee, että tästä se masun kasvaminen ja möyriminen todella alkaa... kivaa.

Täälläkin on maisteltu kovasti glögiä ja pipareitakin käyty kaapilta napsimassa. Liikaa ei parane syödä kuitenkaan, että vauva ei liikaa tykästy makeaan.

Nyt ei auta muu kuin tarkistaa hissan kokeita. Mitenkähän nämäkin kotiin kantautuneet työt hoitaa sitten muksun kanssa? Pikku Kakkonen varmaan pelastaa...

Misupai ja Helmis 23+3
 

Yhteistyössä